-
Fototrend
Ez a topik a World of Warcraft világát érintő kérdésekkel, történetekkel és beszámolókkal foglalkozik.
►Hivatalos rendszerkövetelmények WoW-hoz◄
►Blizzard által támogatott videokártyák listája◄
Prohardveres, Blizzard in game Community
WoW Token goldárfolyama
Új hozzászólás Aktív témák
-
L4mie
veterán
válasz sasa311 #32050 üzenetére
Jól gearelt csapat, aki már 11/12 HC-t letolta többször is, simán be tud vinni lowgearelt emberkéket.
Legalábbis mi minden héten rollolunk és 2 alt bejöhet HC-kra vinni a lootot ami amúgy DE-re kerülne.
Szval 23 ember képes elvinni a hátán két járni képes low gearelt playert, ICC 25 HC ban, azt hiszem Sindragosa az egyetlen ahol vissza kell jönni mainnel.
Itt a probléma a fent többször említett dolog, meg kell győzni a kinézett klán officeri gárdáját, hogy igenis megéri rád alapozni, a lootot odaadni, mert hosszú távon kifizetődő.
Loot temetőnek nem vesznek fel embert inkább geareljük az altokat.[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
gabranek
aktív tag
Szerintetek miért csinálja azt a wow-om, hogy amikor indítom a launchert és ott rányomok a play-re, lefagy a wow. Ki kell lőnöm a feladatkezelőben az alkalmazásoknál (ott a státusza "nem válaszol"). Ha ezt eljátszottam, másodszorra már simán elindul
A fenti tünetet mindig rendszerújraindítás után produkálja. Tehát ha már egyszer belogoltam és kilépek, utána simán elindul. Viszont ha újraindítom a win-t, megint csinálja.
Mondanám azt, hogy tuti nem vírus vagy spyware okozza a dolgot, de általában az ilyen kijelentések után szokott kiderülni, hogy tömve van a gép nem odaillő programokkal Mindenesetre futtattam virusellenőrzést és spyware keresést, de semmit nem találtak.A másik dolog pedig, ami valszeg kapcsolódik ehhez a problémához, hogy win újraindításkor vagy leállításkor belefagy a win-be egy "dialog" nevű valami, ami nem tud leállni és addig a win sem áll le, és feldob egy ablakot, ahol kézzel kell bezárni.
Erről a dialog nevű cuccról viszont semmi infot nem találtam sem a feladatkezelőben, sem a naplófileokban.田中れいな
-
Cathfaern
nagyúr
Szval 23 ember képes elvinni a hátán két járni képes low gearelt playert, ICC 25 HC ban, azt hiszem Sindragosa az egyetlen ahol vissza kell jönni mainnel.
Azert az se mindegy, hogy altot viszel, aki pontosan tud minden taktikot, vagy egy olyat aki normalban sem ismeri a bossokat.
-
sasa311
veterán
Azert az se mindegy, hogy altot viszel, aki pontosan tud minden taktikot, vagy egy olyat aki normalban sem ismeri a bossokat.
Szóról szóra ugyan ezt akartam írni. Meg azért egy 11/12HC-t toló guild nem sok van.
De a lényeg a te mondandódban is ugyan az:
Jelenleg nemigen van olyan guild, aki egy tapasztalat és gear nélküli emberben csak a saját állítása alapján megbízna annyira, hogy felveszi és felgeareli.
Pláne, hogy mostanában elég könnyű legalább ilvl 251/264-es embereket összeszedni, skilles abban is lehet.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
L4mie
veterán
válasz Cathfaern #32054 üzenetére
Tegyük fel, felveszel egy ilyen klánba egy magát skilles, de gear nélküli playernek nevező emberkét.
első szűről:
Applynál azért kijön, hogy értelmes-e az ember, tud-e a feltett kérdésre válaszolni, ki tuja-e tölteni a sablont.
második szűrő:
Armory, szinte mindent elmond a playerről amit ki lehet deríteni anélkül, hogy látnád játszani, teorycraftot olvas-e, jól gemel, ért e elméletben a karakterhez.
Harmadik szűrő:
Raidre felkészülten jön, ha nem is látta, elméletben van fogalma a taxokról ismeri a boss képességeit, videót nézett, és boss előtt megkérdezi, hogy az aktuális klán hogy csinálja.Ezek után meg már gyakorlatban megmutatkozik, mennyire ért a karakteréhez + wasd.
Még annyit, hogy egyetlen hosszútávra tervező klán se fog szívesen fogadni, félévenként 2 hónapra abbahagyom mert jött az IRL barátnőváltás, suli, munka etc. emberkéket. Kivétel, ha emberhiány van és pont kell a kasztja réstömítésnek.
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
gabranek
aktív tag
-
SzlobiG
félisten
Patch mikor jön kb, nem tudja valaki? Mer már eléggé unalmas a játék egy raid alatt beverjük az egészet hardba kivéve lk. Ezt a buffot nagy marhaságnak tartom nélküle még legalább lenne most is kihívás pár bosson, de így a jobb gear se kell szinte mer a buff elvégzi a dolgát.
-
L4mie
veterán
válasz Wolverine #32059 üzenetére
kapná az anyázást az fix. "melyik b***zi kapcsolta ki a buffot..."Én élvezem az 1 nap alatt végigverjük státuszt, még egy ideig biztos, mert legalább van időm altozni
Még 1x végig akartam tolni az régi Azerothot, sajnos annyira meggyorsították a fejlődést, hogy így is kimarad egy valag terület.
Sebaj, kedvenceken megyek végig ^^Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Wolverine
félisten
Na, ezeken érdemes lehet elgondolkozni (forrás):
Játékos:
I just don't get how that is looked at as ok. One of my best memories of BC was progressing from Karazhan up to Sunwell Plateau. No skipping bosses or tiers, it was a fun journey. SSC and TK were amazing raids, and all of the members in the guild had to learn the encounters and work together to defeat them.GC:
The problem is that journey was not made by many players (and I'm talking about interested players, not those with no interest in raiding). For everyone who progressed through all of those tiers, a huge percentage of players dropped out along the way, possibly just from the time commitment before they finally got to see the exciting new stuff that everyone was talking about. It might have worked okay for very tight-knit guilds with very stable rosters, but it was a hassle for other guilds who had to go do farming runs just to gear up one or two new players or alts before they could get back into progression. Again, it was more content to have to go back and do old zones, but I'm not sure it was fun content.
We want raiding players, in general, to be able to see the final content. If Icecrown was being used by 10% or less of the raiding population then not only is it pretty hard to justify all of the production time it takes to make a raid, but it also feels to players who don't finish the journey like they don't get to see the climax of the story. Game designers, at least in this day and age, actually want players to finish their games, not drop out somewhere along the way when things get too tedious and difficult. (If you like difficult, that's what heroic modes are for. If you like tedious, well I guess try to get the Insane in the Membrane achievement.)Játékos:
Either way, I have to sigh at the idea that the developers have embraced this model. Someone doing ICC is getting the best gear, and someone that's behind can catch up through badges. This keeps PvE accessible, and increases the amount of people that will see all the content. The latter thing is the main thing behind the new model, right?
Well, isn't there a better way to accomplish that? Sure, it manages to pull it off, but I don't feel it adds much to the overall package. Rather than people progressing tier to tier, the raiding base is just sort of superficially shifted to the latest tier (or the previous one). It makes it hard to sustain a sense of progression when the game at a given point puts so much emphasis on a couple of tiers, and allows the rest to become so obsolete. Or when so much emphasis is shifted to heroics, being teleported to a room isolated from all context, opposed to actual raiding.GC:
I'm not sure you feel this way, but typically the response is "I walked uphill in the snow, so they should have to as well." You got to the content first. You were showing off your tier set and Shadowmourne in Dalaran before those others guys. Why does it matter if they will eventually be able to catch up to you (especially since you'll pull ahead again the second a new raid is available)? The alternative is saying that those players should want to run through every raid tier before they can hit the new stuff, but I can tell you that whether or not they want to (and many don't) the facts suggest that they never finish and give up on raiding.
We're not really trying to keep Black Temple or Sunwell alive at this point, and by the same token, we're okay if Naxx has basically been reduced to achievements or weekly raid quests. It had its time in the sun. We don't need to prop it up forever.Játékos:
Game designers want people to finish their games? At what cost? At any cost? What's the next step? Leveling 1-85 is too hard so just going to start people at 55? Oh wait, already did that.
Heroic modes are not fun. They are devalued because normal modes are there. More than any single change in LK, I despise heroic modes. In the old days if a boss was blocking us, guess what? We put in the more time and effort and got better and beat it. Now we put in seven attempts. Give up. Switch to normal, get more gear and hope that soon enough we outgear the heroic boss that is beating us now. God forbid we lrn2play.
You are churning out more mediocre players than ever. Are your game designers happy with that?GC:
You're asking for us to spend an inordinate amount of our development time on a very small portion of our player base. That might work for an instance as easy to develop as Molten Core. It won't work for Ulduar. Making raids only for the top 2% is hard to justify when we're sitting there looking at a long feature list trying to decide what features we want to do for Cataclysm and what has to wait. The equivalent would be saying "This is the Survival hunter expansion. We're going to spend a huge chunk of our development time on Survival hunters. If you don't play a hunter, sorry, but please buy our expansion anyway." Your strategy should actually be welcoming as many players as possible into raids -- that's what allows us to keep spending so much time and effort on them.[ Szerkesztve ]
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Ribi
nagyúr
válasz SzlobiG #32063 üzenetére
Mint a fenti post is írja, nem annak a 2% pro gamernek van kitalálva a játék. 1x az a baj, ha túl nehéz, 1x meg az ha túl könnyű. Ez már a van sapka nincs csapka dögöljenek meg szindróma. Ha még mindig nem lenne ez a buff szerintem kb a mostani LK killek 15% lenne csak meg. Vagy még annyi sem. Ennek mi az értelme ? Én mint HC 7/12-vel rendelkező guild tagja igenis frankónak tartom ezt a buffot. Szerintem tökéletes ütemben jött. Az hogy az emberek 95%-a ne lássa ICC nagy részét értelmetlen.
És megintcsak, ha kihívás kell kapcsoljátok ki. Kb annyi a nehezítás mint normal VS hc között. Akkor ezt miért hívod marhaságnak? Akkor ennyi erővel a HC is marhaság.
Szerintem ha nincs ez a buff mi is normal LK-n szopnánk még mindig. És lehet megunta volna a fele guild és abahagyja a játékot. Ez van. Nem lehet egy pro gamernek ugyanazt a nehézséget biztosítani mint a 40% tudással rendelkező casualanak. Vagyis biztosították, csak neked nem tetszik a megoldás. Ez van.[ Szerkesztve ]
-
Wolverine
félisten
válasz capafog23 #32066 üzenetére
Eleve ugyanaz lesz a 10-es és 25-ös normálban is, azonos loottábla, azonos nehézség mellett; de egyszerre csak az egyikbe mehetsz egy lockoutban.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
SzlobiG
félisten
Heti 2 raidel nem nevezném HC guildnak a milyenket. Amúgy meg ott a 10-es látja ott az end bosst...Nekem akkor se tetszik ez a buff rendszer akárki akármit mond, nyílván a casual máshogy vélekedik erről.
(#32066 Na igen ez lesz a legnagyobb baromság amit kitudtak találni 10-esből legendary wtf? Meg hogy ugyanaz a loot ez is aztmutatja, hogy ezzel se akartak szarakodni egyfroma lootok.
Nembaj jövőre diablo 3 azt csak nem basszák el.
[ Szerkesztve ]
-
Wolverine
félisten
válasz SzlobiG #32068 üzenetére
A 10-es raid ugyanolyan nehéz lesz a Cataclysmben, mint a 25-ös (szemben a maival, ahol könnyebb) - akkor meg miért ne adna ugyanolyan lootot?
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
SzlobiG
félisten
válasz Wolverine #32070 üzenetére
Biztos hogy nem lesz ugyanolyan nehéz...eleve 10 értelmes járni tudó embert sokkal könnyebb összeszedni mint 25-t arról nem beszélve hogy sokkal könnyebb 10 emberre odafigyelni, raidet vezetni mint 25-el gondolom ezzel tisztába vagy te is ezáltal a 25-ös raid értelmét veszti. Meg akkor majdnem mindenki legendaryval fog mászkálni?
[ Szerkesztve ]
-
-
Wolverine
félisten
válasz SzlobiG #32071 üzenetére
Tuning kérdése. Anno Sartharion 3 sárkánnyal nehezebb volt 10 fősben, mint 25-ösben.
Nem mellesleg az egy játékosra jutó epic loot több lesz 25 fősben, mint 10-esben, vagyis ha a guild gyorsan akar felgearelődni, akkor 25-ösbe kell menni, ha megvan a megfelelő számú ember. (példa: ha a 10 fős boss 2 epicet dob, akkor a 25-ös 6-8-at fog)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz SzlobiG #32071 üzenetére
Azért azt is vedd számításba, hogy bár könnyebb 10 értelmes járni tudó embert összeszedni, de abból a 10-ből akár csak 1 is hibázik, abból könnyen wipe lehet egy jól tuningolt boss esetén. 25 ember esetén 1 ember hibája még nem végzetes (tegyük fel, hogy nem olyan bossról van szó, ahol 1 emberen múlik a fight). Továbbá 25 fős esetén a random is jobban ki van szűrve. Tegyük fel, kell X raid dps, hogy lemenjen a boss, és nem tank&spank fight. Ekkor biztos, hogy lesz olyan dps, aki jobban tud alkalmazkodni a taktikához, és lesz aki kevésbé. 25 fősben a nagy(obb) számok törvénye alapján jobban egyensúlyban lesznek azok az emberek akiknek kevésbé, és akiknek jobban megy, mint a szükséges átlagdps.
(szándékosan írok mindig "lesz"-t, mert a jelenlegi direkt gyengébb gearre tervezett 10 fősök overgeares faceroll lerohanása teljesen más kategória, mint ha ugyanarra a gearre tudják tuningolni a 10 és 25 fős raideket).
És ahogy írták előttem is, 25 fősből az egy főre eső gear mennyisége több lesz, mint 10-esben. Ebből következően akik first killre hajtanak (vagy legalábbis fontos a sebesség, nem csak hogy kieg végéig lássuk a bosst), azok "kénytelenek" lesznek 25-ösben tolni, mert ha nem, akkor hátrányba kerülnek. Legendary-ra is igaz ez, 10-esből több mint 2x annyi idő lesz összeszedni, mint 25-ösből, magyarul hiába tudsz 2 párhuzamos 10-est futtani, ugyanakkora lesz két legendaryd, mint ha egymás után szerezné meg két ember 25-ösben. -
Dr.Burn
őstag
70-en megszerzett illetve megnem kapott emblemeket kesobb belehet valtani valahol?
"Later Nerd!"
-
sasa311
veterán
válasz Cathfaern #32074 üzenetére
Az a probléma ezzel, hogy 10 fősre vagy nem tudnak megfelelő nehézségű eventet összerakni (max. DPS és heal szemponból, de összetett nem lesz) vagy pedig nem fog tudni érvényesülni a "bring the player not the class" elv, amit a katában méginkább tolni akarnak, ezt mutatja az is, hogy a buffrendszerben 2-3 class is ugyan azt a buffot adja majd.
Ez most is így van, pl. egy Saurfanghoz most is kellő mennyiségű ranged kell, nem tudsz rámenni 5 melee DPS-el, hiába az a haveri kör.
25 fősben ez kisebb gond, ott azért ez nagyon ritkán jelent gondot.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sasa311 #32077 üzenetére
A ranged - melee dps dolog megmarad, de azért ritka az olyan guild, ahol tényleg csak melee (vagy csak ranged) dps lenne. Buffok terén meg szinte lehetetlen lesz olyan raidet összerakni, ahol ne lenne minden szükséges buff. Szóval szerintem inkább a "bring the player not the class"-ba fognak belemászni.
Bár kérdés mennyire lesz szükséges. Ugyanis ez az elv csakis a normál módokra igaz, HC módok esetén korábban is leírták már, hogy (pvp-hez hasonlóan), ott ez nem teljesül. A normál módokat meg érzésem szerint a jelenlegi 25-ösök alá fogják kicsit belőni, azaz ha esetleg kicsit még szerencsétlen is a setup, akkor is letolható lesz.Ha nagyon kötözködni akarnék, akkor pedig azt mondanám, hogy "bring the player not the class" az elv neve, és nem pedig "bring the player not the role" A ranged és a melee dps ugyanúgy külön role-nak számít, mint a tank vagy a healer. Ha nagyon ragaszkodnánk ahhoz, hogy bárki mehessen aki haver, akkor le kéne tudni tolni minden encountert 10 healerrel, vagy 10 dps-el, stb, ami nyilvánvalóan lehetetlen.
-
Ribi
nagyúr
válasz SzlobiG #32068 üzenetére
Régen 40 fős raidek voltak.
Aki nem tudott osszeszedni ennyi embert az semmit sem latott az egeszbol.
Aztan lett a 25/10, ahol még mindig az 10-es szar lootot dobott.
Viszont nekik is feltűnt, hogy miért kellene egy kisebb guildnek mondjuk 18-20 emberesnek szarabb geart adni mint egy 40 fős guildnek. És ebben is igazuk van. Semmivel sem érnek többet, hogy jobb geart kapjanak. Sőt a 25 fős mellett még rendszerint lementek 10 fősekbe is cuccot szerezni. Vagyis nagy guild sokkal jobb cuccot szedett össze rövid idő alatt. Ezt sem jó, és ezt is kiküszöbölik az új rendszerrel. Ez mondjuk nekem se jó, mert sokat voltam én is 10-esben. Most main karival nem fogok tudni lemenni semilyen raidre a hivatalos guild runon kívül. Sokkal több lesz az altozás. Na mind1, szóval az hogy 10-es ugyanazt dobja az nemtudom miért zavar ennyire. Eléggé dögöljön meg minden casual/kis guild hozzáállásod (vagy valami kis guild az nem is guild) amin valszeg nem tudunk változtatni.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából két típusú embernek lesz gondja ezzel a rendszerrel:
1. Aki fél-hc guildben játszik, és jobb, mint az átlag (illetve nekik csak egy részük, lásd lentebb)
2. Aki fél-hc guildben játszik, és rosszabb, mint az átlag
(illetve ebből következőleg általában a fél-hc guildeknek)
Fél-hc guild alatt az olyan guildeket értem, akik jelenleg 25 fős raidben progresselnek, legfeljebb Sindragosat/LK-t tryolják normálban jelenleg, esetleg külsős segítséggel öltek már pár bosst HC módban is. Kevés kivételtől eltekintve ezek a guildek azért tartanak ott ahol, mert a guild egy része hc guildbe illő ember, csak valami oknál fogva nem akar hc guildbe menni (1.), viszont a többiek inkább járókeretes kategória (2.).
A következő kérdés, hogy aki az 1. csoportba tartozik, az miért ilyen guildben van:
- Ha azért, mert ideje/ereje nem alkalmas a hc raidelésre, de a 10 fősöket nem érzi elég kihívásnak (vagy úgy érzi, hogy az "igazi loot" 25-ösből esik), annak jó ez a rendszer, mert így a keménymag kiválhat, saját guildet, vagy legalábbis saját raideket indítva jól érezheti magát 10 fősben, a járókeretesek visszahúzó ereje nélkül
- Ha azért, mert szerinte csak a 25 fős raidelés (de leginkább a 40) az igazi raid, akkor rosszul fog járni a rendszerrel, ugyanúgy, mint a 2. csoportba tartozók, mert:
A keménymag egy részének vagy teljes egészének kiválásával gyakorlatilag lehetetlen lesz 25 fős raideket szervezni egy fél-hc guildben. Egyrészt nem lesz elég ember, aki elviszi a hátán a csapatot, másrészt a 2. csoportba tartozók is inkább a 10 fős felé hajlanak majd (legalábbis kezdetben) a könnyebb loot reményében (aztán később már lehet rájönnek, hogy Cata-ban már nem könnyebb, de akkor már késő lesz). Így aki jó ember lenne, de 25-ösözni szeretne az nem fog tudni, aki pedig eddig a többiek hátán utazott, az se fog semmire se jutni.Aki eddig is casual guildben volt, és 10 fősöket toltak, esetleg fél-pugokkal 25-ösöket, azoknak a rendszer egyértelműen előnyös lesz.
Akik HC guildben vannak, azoknak is előnyös lesz, mert nem kell kötelezően végigtolni ugyanazzal a karakterrel heti 2x a raid instát, de 25 fős raidelés ugyanúgy zajlani fog (esetleg azoknak lesz rossz, akik nagyon 1 karakteres emberek, és nem akarnak altozni).Persze mindehhez feltételezni kell, hogy a Blizz tényleg el tudja érni, hogy a 10-es és a 25-ös ugyanolyan nehézségű lesz. Ha ezt elrontja, akkor hatalmas bukás lesz a dolog, ez tény (amúgy épp ezért, kezdetben szerintem a 25-ös könnyebb lesz, mint a 10-es).
Személy szerint egy dolog miatt bánom ezt a rendszert: elég régóta guildless vagyok, így pugokkal raidelek. A WotLK egyértelműen a pugok aranykora, és ez mindenképp romlani fog a Cata-val. Előrejelzésem szerint 30%-os buffal (vagy legkésőbb új statokkal/talentekkel) LK ölhető lesz 10 fősben átlag puggal. Ugyebár 25 fősből szinte már overgearelhetők a 10 fős encounterek, továbbá néhány loot, esetleg frost miatt olyanok is elmennek 10 fős pugba, akik amúgy 25 fősben progresselnek guilddel. Ez a két dolog elég erős húzóerőt biztosít ahhoz, hogy 10 fős raidekben sokáig el lehessen menni. Cata-val mind az overgear, mind a jól gearelt / tapasztalt emberek el fognak tűnni a 10 fős pugokból.
Igaz, hogy a több loot miatt viszont elképzelhető, hogy a 25 fős pugok megerősödnek majd. Igaz, hogy nehezebb összeszedni 25 embert, viszont több a loot, és a pugok többsége loot miatt raidel. -
Kharg
tag
Apophis is abbahagyta?
Az epikheirema entimémákból álló elliptikus szillogizmusok lánca, vagy olyan rövidített poliszillogizmus, amelyben legalább az egyik premissza entiméma.
-
DrGonzo22
őstag
Amíg ugyanaz lesz a küzdőtér, addig a fightok nagy részénél a 10 fős könnyebb lesz, mint a 25-ös. Nem lehet tenni ellene, a távolságtartás, stb. a bossok bizonyos képességeit olyan mértékben exploitolja, hogy semmi kihívás nem marad. Pl. KT, ToC 2/4/5 bossok, Kolo, stb. Ha nem csökkentik arányosan a küzdőteret, akkor a wowban a profi raidezés meghalt. Mert egyetlen komoly guild sem fog 25-ösben progresselni, mert a 10-es könnyebb, és uazt az achievementet adja, ergo wowprogressen így kerül előrébb... Ez pedig ahhoz vezet, hogy kivonul az e-sport a wow pve részéből, ez pedig csökkenti a wannabe-ságot, a wow körüli hype-ot, ami mind a Blizz saját érdeke ellen való.
Ennél értelmesebb lenne dobni a 25-öst, és eleve csak 10-esre írni a raideket, lásd kara/ZA. Ha tényleg annyira bele akarnak nyúlni a játékmenetbe, fel akarják lazítani a feladatköröket, stb. akkor ez lehet, hogy nem is lenne rossz, elvileg 10-esben nagyobb nyomást lehet egy playerre rakni, mint 25ösben, főleg fellazult szerepek mellett. 40-esben pl. volt ember, aki csak decurseölt, ha hibázott könnyen borulhatott a fight, ha nem tudták átvenni a szerepét. Mai szemmel (BC utáni) nézve irgalmatlanul unalmas posztok voltak (tömegével), ha minden eddiginél nagyobb mértékben szűnnek meg a statikus, unalmas posztok, akkor akár egy minden eddiginél kreatívabb, és automatizálással legkevésbé kiváltható (addonok, ugye az egyik legfőbb tényező a játékélmény rovására, a skill helyettesítésére) játékélmény képe sejlik fel. Ez megspékelve csak 10 fős móddal, ugye, ahol, ha meghalsz, hibázol, nagyobb kárt okozol, mint 25-ösben + kicentizett HC fightokkal, az e-sportot minden eddiginél inkább támogató koncepció lenne.
[ Szerkesztve ]
-
LucifeI2
őstag
válasz DrGonzo22 #32086 üzenetére
A WoW PvE része sosem volt e-sport és nem is lesz.
Ha nem csökkentik arányosan a küzdőteret, akkor a wowban a profi raidezés meghalt.
Inkább csak a legtöbb HC guild 10-esben fog próbálkozni, de szerintem ezzel semmi baj. Nem értem ez miért okozná a "profi" raidelés kihalását. Én úgy látom ezt az egészet, hogy a jobb játékosok inkább 10-esbe fognak próbálkozni, achievementeket csinálni stb. míg a kicsit barátibb hangulatú guildek, akik eddig is csak normálban ölték a bossokat, azoknak jobb választás a 25 fős, mivel sokkal több lootot és badget kapnak érte. Persze akkor fog minden kiderülni, ha pontos információt fogunk kapni arról, hogy mivel is fog többet nyújtani a 25 fős raid.
-
Wolverine
félisten
válasz DrGonzo22 #32086 üzenetére
Akik world firstre pályáznak, és a lehető leghamarabb fel akarják majd öltöztetni a raidet, azoknak 25-ösbe kell továbbra is járniuk, mert ott egy játékosra vetítve több loot fog esni - vagyis hamarabb fel elehet majd öltöztetni mindenkit.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DrGonzo22 #32086 üzenetére
Öhm... egy kis fantaziat ha kerhetnek... tegyuk fel fejenkent ketszer annyi ter van 10esben, mint 25osben:
- akkor 10esben a spell ami miatt szet kell allni sebezzen ketszer akkorat
vagy
- akkor 10esben a spell hatotavolsaga legyen 2x akkora
es ennyi, maris nincs elonyod a tobb hely miatt. Es akkor ezek csak trivialis otletek voltak, valoszinuleg egy kis gondolkozassal jobbat is ki lehetne talalni.
Masreszt szvsz ez nem erinti a hc guildeket. Egy hc guildben levo embernek nem okoz gondot a szetallas, erre tipikusan a wasd skillben hianyosak keptelenek. Arrol nem is beszelve, hogy nem minden boss alapszik szetallason. Kidobnal tobb mint ketszer annyi lootot 12 bosdon a kritikus felgearelodesi szakaszban, csak azert mert van 2 fight ahol szet kell allni? Ketlem. -
-conrad-
addikt
Nem "haldoklik a wow" hozzászólás lesz de azért ez a játék már elég régen a piacon van, nem annyira köti le a felhasználókat mint anno mikor megjelent. anno lehetett 40 főt összerántani raidelni, most a 25 is sok embert is nehéz találni ha komolyabb célok vannak nem csak a funolás. egy top guildből elmegy 5-6 ember, azt megérzi az egész klán - sok példa van erre. ha 10esben is ugyanaz lesz a content mint 25-ben az elősegíti, hogy kisebb profi csapatok is tudják majd tartani a tempót
-
whitezo88
nagyúr
-
DrGonzo22
őstag
válasz LucifeI2 #32087 üzenetére
"A WoW PvE része sosem volt e-sport és nem is lesz." - ez egy nyilvánvalóan hamis állítás, elég csak megnézni azt a 10-20 top guildet milyen emberekből állnak, és mit játszanak. (Methodot ismerem belülről is, egy napig voltam tag, rögtön kiléptem. Gyakorlatilag úgy tartják a WoWot játéknak, mint ahogy az Idegenlégió egy cserkésztábor. Napi 8 óra raid, nem online eltöltött idő, hanem raid! Csökkentett gearrel ölnek minden régi bosst rendszeresen, egyre inkább kiélezik a fightokat.)
A 10-es objektíve könnyebb, mint a 25-ös, nézd meg 10-es ICC, 10-es ToC mennyi idő alatt adta meg magát a 25-ös verzióhoz képest. ToC10 heroicot októberben úgy csináltuk meg 48 try-al, hogy egy igazán kretén recruit játékos is volt a raidben... Egy ennyire könnyű játék nem fogja tudni megtartani a professzionális játékosokat, ezért a top guildek nem 10-esben fognak hc achievementre menni, hanem otthagyják a játékot, és keresnek mást. A 10-es hc progress gyakorlatilag nem teszi lehetővé a top guildek számára az egymás közötti rangsor felállítását, márpedig, ami nem mérhető, az nem fogja érdekelni az e-sportolókat.
-
DrGonzo22
őstag
válasz Wolverine #32088 üzenetére
A top guildek nem az öltöztetéssel foglalkoznak, nekik az előző content adta gearben kell tudniuk megölni a bossokat, különben kicsúsznak az időből. Ezen némileg változtatott a wotlk, de a normal mód tulképpen az előző content megfelelője.
Amúgy párhuzamosan futtatni 2-3 10-es groupot pont uannyi lootot fog adni (ha feltételezzük, hogy a loot/fő arány azonos a 25-ös, és a 10 fős raidekben), amikor megnyílik a hc a legjobban gearezett embereik fogják adni az elsődleges progress teamjét a guildnek.
Mellesleg én eddig csak olyan infokat hallottam, hogy 25-ösben több loot fog esni, a loot/fő-ről még semmilyen nyilatkozat nem volt tudtommal. Ha úgy is lesz, hogy a 25-ösnek lesz kedvezőbb a loot/fő aránya, is akkor max a normal mód fog 25-ösben futni, a hc progress meg 10-esben. Az a néhány item nem tud versenyezni a 10-es nyújtotta easy mode-al, ráadásul a normal/hc gear között is kisebb a rés, mint az előző content, új content gear között.
-
DrGonzo22
őstag
válasz Cathfaern #32089 üzenetére
"- akkor 10esben a spell ami miatt szet kell allni sebezzen ketszer akkorat"
Végtelenül nagyot is sebezhet, ha nem lesz player, aki beleáll, márpedig a top guildek tagjai 10-esben évente, ha egyszer beállnak valamibe.
"- akkor 10esben a spell hatotavolsaga legyen 2x akkora"
Ez irreális módon nehezítené meg a 10-es módot, mert lennének elvileg kikerülhetetlen aoe effektek. 25-ösben arra van a range balanszolva, hogy, aki rögtön észreveszi, az centire tud kifutni belőle. Ha 2x a range, 10-esben észreveszem, hiába vagyok egyedül, mivel a karakterem sebessége fix, ki sem érek belőle, elvileg lehetetlen. Ez oda vezet, hogy ugyanannyit kell az aoe-ban tartózkodnom, mintha 25-ösben ki nem mozgok ki, csak akkor, amikor már effektíve sebez. Ez vagy instant halál 10-esben, vagy ha az aoe sebzése nem elég, hogy megöljön, akkor 25-ösben kb. ignorálható.
Mindig a lehető legkisebb változtatás a cél, és az is szempont, hogy a 10-es, 25-ös fight tulképpen uaz a fight maradjon. A legkisebb beavatkozás a küzdőtér arányos csökkentése, nem tudok ennél ésszerűbbet/hosszú távon működő eljárást kitalálni. Így nem kell a fejlesztőkbek sem /fight vacakolni a 10/25 balance-al.
-
Wolverine
félisten
válasz DrGonzo22 #32094 üzenetére
Nézd meg még egyszer a múlt heti blue postokat; GC többször említette, hogy mind normál, mind heroic módban a loot/fő magasabb lesz a 25 fős raideknél, mint a 10 főseknél. Egyébként azért az öltöztetést említettem, mert aki world firstre megy, az is beleütközhet olyan bossba, amit az alulgeareltség miatt nem tud megölni.
Ráadásul még a profi guildeknél sem olyan egyszerű a 2-3 10 fős group kiállítása, mert ahhoz sok tank kell - és hiába játszik valaki olyan kaszttal, aminek van tankspece, ha a) utálja, b) nem ért hozzá, csak a healhez/dps-hez..."I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
DrGonzo22
őstag
válasz Wolverine #32088 üzenetére
Ha ellenőrizni akarod, amit írtam, nézd meg pl. a bosskillers-es adatokat. Lockout/wotlk előtt az 1. bosskill, és az endboss között mennyi ideig "gearzeődtek" a top guildek. Gyakran ugyanarra a raidhétre esik mindkét kill, tehát a 25 ember 98-99%-ban az előző content gearjében ölte az endbosst. BT esetében 2 hét a különbség, az akkor mondjuk legyen 96-97% T5 szintű gear a raid egészére vetítve. Sunwell is azért akadt meg, mert jött a lockout, ott valóban jó 50% T6+ gearben lehetett már KJ-n a guild, de hidd el lement volna az sima T6-ban is. Wotlk meg magával hozta az elnyújtott normal szakasz, de ez felfogható előző contentnek is, amikor indul a hc, többnyire 1-2-3 raidhét, és megvan az endboss. Az igazán nehéz fightok sem a gearen mennek el, hanem a nagyfokú komplexitáson, amit be kell gyakorolni, yg full hard, lk hc. (Anubrekan (25) 1st kill nov 15. KT (25) 1st kill nov 15. semmi geareződés nem kellett, mert ismert volt a fight.) (FL (25) 1st kill ápr 15. YG (25) 1st kill ápr 16. -> csak a full hard volt igazi kihívás, sima yg killre nem volt geareződés, a full hard-nál sem ez volt a lényeg)
-
DrGonzo22
őstag
válasz Wolverine #32096 üzenetére
Ha tankra lesz szükségük, gond nélkül tudnak majd szerezni, elképesztő vonzereje van egy top guildnek. Egy world 50-100 közötti guild tankja (akár gm is lehet), simán hagyja a guildjét, ha meghívót kap fix raidspotra egy world 1-10-es guildtől. (Ezt is tapasztalatból tudom, Method pl. a Nemesis GM-jét "nyúlta le" Sunwell progresshez. Nemesis később szét is esett, maintank + gm egy személyben való távozása erősen betett nekik.)
-
DrGonzo22
őstag
válasz Wolverine #32098 üzenetére
BC alatt nem volt, csak normal (helyesebben heroic) mód. Wotlk elején szintúgy nem volt, Ulduarban HM volt, ToC-al jött az egész, de az is lockoutos raid, ezért az adatok már nem tükrözik a valóságot. Szerintem BT (összes BC raid ugyanezt a rendkívül gyors progresst mutatja), Ulduar, Sunwell eléggé skilles raidek voltak...
Új hozzászólás Aktív témák
● Tört (tehát nem hivatalos Blizzard) szerverekkel nem foglalkozunk! Ne is próbálkozz!
● Ha új játékos vagy mindenképp ajánljuk, hogy egyszer fusd át a téma összefoglalót.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- YouTube
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PHP programozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Házimozi haladó szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...