-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
Egy altalanos kerdes: faternak keresek most robogot. Ti mennyire vennetek meg olyan robogot, amit ugy hirdetnek, hogy felujitott, uj hengert+dugot kapott.
Ugye itt felmerul a kerdes, hogy ha megcsinaltatta(nem pont most, par honappal ezelott), miert akarja eladni?
Vajon milyen minosegu hengert,dugot kapott?A masik reszrol meg, benne van a pakliban hogy veszek egyet es par szaz km utan nekem kell cserelni, mert belenyulok...
Eddig meg egy motoromnal/robogomnal sem fordult elo ilyen, hogy bemakoljak egy felujitast.
-
norbert1998
veterán
Üdv!
A rég betervezett variátorgörgőcsere megtörtént, de 12 g-os nem volt, úgyhogy 13g-ost tettem bele, így egy kicsit hamarabb vált, viszont alacsonyabb fordulaton megy mondjuk 60-al.A kérdésem az lenne, hogy durván mekkora sebességbeli különbséget okoz az, hogy a szíj 691x18 helyett csak (nem tudom mennyire megnyúlott)x16.5?
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #64202 üzenetére
"Ugye itt felmerul a kerdes, hogy ha megcsinaltatta(nem pont most, par honappal ezelott), miert akarja eladni?"
Lehet, hogy üzemképtelen volt a motor, és nem akarta úgy, vagy alkatrészenként eladni."Vajon milyen minosegu hengert,dugot kapott?"
Ezt csak ő tudná megmondani.
Kellő gyakorlattal és jó cuccokkal összerakva (főtengely stb) sokkal strapabíróbb lehet mint a gyári. Nem véletlenül költenek a tuningolók "vagyonokat" az erősített alkatrészekre. Egy komolyabb tuningnál a tizedét nem bírná ki pl egy gyári csapágy-főtengely.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #64204 üzenetére
Persze, tudom hogy ha jo minosegubol van megcsinalva, akkor jobb mint a gyari.
Csak tudod, bennem van a kisordog, mert hallottam mar nem egy storyt, hogy megcsinaltatta valami kokany mesterrel, nem sikerult 100-asra vagy egyeb nyugje lett es inkabb szabadulna tole.
De ez csak "eloitelet".Mindenesetre elugrom majd megnezni a robogot, aztan nagyjabol kiderul ha valami nem kerek.
-
dugynok
senior tag
válasz nyogo83 #64205 üzenetére
Ez minden használt-gépjárműnél így van, aminek nem ismered a gazdáját. Sőt, még ott is akadhat ilyen, ahol ismered... Autónál könnyebb, ott elviszed átnézetni, kompressziót mérni... Helyedbe olyat keresnék, ami eleve hibás (olcsóbb) és te megcsinálod. Arról tudod a tutit.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
siti
senior tag
-
Drakoo
tag
Csak úgy mondtam, de hidd el hogy az idődet megspórolod sajnos pláne ha valakinek ugye millió egy más dolga van pl egy alternáló rendbetétele a másik meg nem nyúlok olyanhoz amihez nem értek max ha szakértői kezek megmutatják
[ Szerkesztve ]
A modern mũvészetet épp olyan nehéz megérteni, mint a cselekményt követni a betũlevesben.
-
Narancs
őstag
Kezdő robogósként kérdezem: ti le szoktátok valahogy zárni a motort, ha utcán hagyjátok?
Akitől vettem a Runnert, azt mondta, ő sosem zárta le. Én gondoltam veszek egy U lakatot és keresztül tolom a keréken. Vagy felesleges? Vagy van jobb megoldás a lopás ellen?Beauty is pain
-
norbert1998
veterán
válasz Motion_Blur #64212 üzenetére
A kormányzár nem elég? Már ha van
-
Norbika88
senior tag
válasz Narancs #64211 üzenetére
Esetleg riasztó?
Én egy ilyenen gondolkodok. -
blu79
addikt
válasz norbert1998 #64213 üzenetére
A kormányzárt könnyen el lehet törni
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
-
Norbika88
senior tag
válasz benceman00 #64216 üzenetére
Igen elvileg ez is mozgás érzékelős, gondolom ha megszólal akkor csak felhagynak a művelettel, vagy csak gyorsabban fognak "dolgozni"..
-
Narancs
őstag
válasz Motion_Blur #64212 üzenetére
Köszi, akkor én sem misztifikálom túl a zár kérdését
Más: úgy vettem a motort (Gilera Runner 50 2T 1998) , hogy az üzemanyagszint-jelző nem működött, folyamatosan azt jelezte, hogy üres a tank, tök mindegy mennyi benya volt benne. Ma kikaptam a jeladót a tankból, és megmozgattam kézzel: láss csodás, a mutató azzal arányosan mozdult, ahogy mozgattam az úszót. A két végállásban mutatta a tankot üresnek, szóval nem tudom, hogy a tankon belül le- vagy felakadt az úszó. A mechanika finoman, könnyen, akadás nélkül mozgott.
Az úszóban van egy nagyon pici benzin, de fogalmam sincs hogy került bele, mert nem találok lyukat, így kifolyatni sem tudom belőle.
Kérdésem: az alján lévő, fehér műanyag henger (nem az úszóra gondolok!) szerepe micsoda? Azért kérdem, mert nem értem az a cucc minek rá. Az tele volt benzinnel, és szerintem az nem engedte lefelé a kart mozogni.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Narancs #64219 üzenetére
Kipróbáltam egy vödör vízben, tökéletesen működik. Visszatettem a tankba, és már ott is. Kezd összeállni a kép: mivel nincs jelölés, merre álljon úszó, be lehet tenni bármilyen pózban. Először én is úgy raktam be, hogy az úszó a tank oldalának ütközve felakadt, fizikailag nem volt elég helye, hogy felemelkedjen. Most visszatettem, de még mindig két választásom van: az úszó nézhet a motor eleje vagy háta felé. Elvileg mindkét esetben működik. Most úgy tettem be, hogy hátrafelé áll a kar, amin az úszó van. Szerintetek előre vagy hátra nézzen?
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
huniross
tag
Sziasztok.
Yamaha Aerox: a vízhőfok visszajelzés úgy működik, hogy nincs hőfok kijelző, hanem csak egy lámpa jelzi, ha túlmelegszik a motor. A jeladóról le volt szakadva a vezeték, visszatettem. Most ahogy melegszik a motor, úgy világít egyre erősebben a lámpa. Üzemmeleg motornál kb fél fényerővel világít ahhoz képest, ha letestelem a jeladó vezetékét. Testelve teljesen világít, melegedő motornál már elkezd 'parázslani'. Ez így jól van, vagy esetleg mérő órához való jeladó van benne? Vagy, mikor nagyon világít, akkor kell megállni vele és lehűteni? Akinek esetleg van/volt ilyen Aeroxa írja már meg, hogy neki hogy van/volt.Köszi
-
Narancs
őstag
válasz huniross #64224 üzenetére
Igen, ez a hozzáértőbb valaki tette be úgy, hogy ne működjön, hanem felakadjon a tank oldalán.
De szerinted ha valami rossz, akkor ne javítsuk meg, mert biztos valaki olyan tette tönkre (akit egyébként nem ismerünk, de biztos), aki jobban értett hozzá mint mi. Akkor fogadd meg a saját tanácsod, fárdj ki a robogódhoz, és tépd le a jeladó kábelét, amit visszatettél. Mert biztos valaki olyan tépte le, aki jobban értett hozzá, mint te[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
rolcsi099
csendes tag
Sziasztok.
Sokszor fordultam már hozzátok és mindig jó válaszokat kaptam tőletek
Lenne itt még valami A motorom nem rég lett elhozva a szerelőtől és azt vettem észre hogy 1-esbe ha eléri a 6-7e fordulatot akkor megindul és ha adok rá egy kövérebb gázt akkor el kezd rángatni. vagyis olyan mintha egyszer 8e fordulaton lenne máskor meg csak 3 e fordulaton.
Úgy tudom hogy ha gyűrűt cserélünk akkor nem kell bejáratni vagy rosszul tudom?
Ja még valami, ti milyen olajat használtok a benzinbe? mert nekem de marhaságnak tartóm kiadni egy liter olajért 5700 at ez már vicc. vagy érdemes annyit költeni rá? -
Norbika88
senior tag
válasz rolcsi099 #64227 üzenetére
Most lehet le leszek hurrogva én ilyet használok..
8-9K pörög az enyém. -
siti
senior tag
válasz rolcsi099 #64227 üzenetére
Inkább az a fura, hogy a legtöbb ilyen kérdés úgy kezdődik, hogy elhoztam a szerelőtől és most nem jó valami... Nekem is volt ilyen esetem, de ott elmodták mit csináltak (subertű magasan volt, dőlt a benzin a motorba, visszaraktuk, de most nyélgázon fullad, szar a motor) és csak azt kellett vissza alakítani... Szóval én a karbi felé nézelődnék és a gyári beállításból indulnék, tippelve arra, hogy új gyűrűket kapott és most van kompresszió, lehet sok a benzin most. De csak tipp, meg szeretk a karbiban turkálni. Bejáratást passzolom.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Adott 2 db teljesen új benzincsap, mindkettő máshonnan van és más gyártótól származik, de mindkettő ugyanazt csinálja. Ha kiszerelem a kis tartállyal együtt a csapot, és a tartályt megtöltöm vízzel, majd a vákuumcső végére egy egyszerű gyógyszertári fecskendőt teszek fel, amit meghúzok (vákuumot hozok létre), akkor a csap rendeltetésszerűen működik, szépen leengedi a vizet. Amint megszüntetem a vákuumot (visszatolom a fecskendőt, vagy egyszerűen lehúzom a csövet), a csap azonnal elzár, és nem engedi ki a tartályból a vizet.
Ha felteszem a tartályt a helyére a motoron, tölcséren át megtöltöm a benzinnel, majd csatlakoztatom a csöveit is, a csap magától nem ereszt. Viszont az első indítás után soha többé nem zár el, hiába állítom le a motort, vagy veszem le a vákuumcsövet, addig folyatja a benzint, amíg a tartály ki nem ürül. Miért van ez?Szerk: a tegnapi benzinszint-jelzős kérdésemre a helyes megoldás a piros a verzió, hátha valaki szív majd még Runnerrel. A repedt sztendert meghegesztettem, az üzemanyagszint-jelző működik, már csak a folyatós benzincsap és a nem működő vízhőfok-jelző maradt hátra. De inkább nem kiabálom el
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
siti
senior tag
válasz Narancs #64232 üzenetére
hááát én csak ezt találtam, az hogy mindkét új csap rossz legyen alapból, annak meg annyi az esélye, mint az intel proci lebegőpontos számolási hibája.
ha újra teszteled fecskendővel, akkor meg működik?
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Narancs
őstag
Igen, többször kipróbáltam, motoron sosem zár el az első indítás után, amíg ki nem folyik a benzin. Az jutott még eszembe, hogy nyomás alatt (?) lehet az üzemanyag rendszer, amit én nem tudok reprodukálni, csak beépítve kerül nyomás alá. Talán itt lesz a kutya elásva. Nem tudom, hogy lehet-e rossz mindkettő. Az egyik olasz és 8K volt, a másik spanyol és csak 4K. Egyelőre nincs kedvem venni egy harmadikat. Lehet, hogy beiktatok egy ilyet a csőbe:
Csak egyrészt gagyi, másrészt úgyis mindig elfelejteném elzárni / megnyitni.
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Karbis, viszont nem zárja el, mert a légszűrőház csavarjai mentén kifolyik az egész tartálynyi.
Mondta az eladó, hogy ez a hibája, de csak egy pici tócsa lesz reggelre. Hát ebben nem hazudott, a benzin baromi gyorsan párolog, reggelre tényleg csak pici tócsák maradtak a padlón, de a garázsban olyan benzinszag terjengett, hogy ha meggyújtok egy gyufát szerintem belobban az egész[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
thEndeR
tag
Megjött a levél a rendőrségtől. Figyelmeztetés + 5 büntetőpont. Elég jól megúsztam szerencsére.
-
siti
senior tag
válasz Narancs #64236 üzenetére
karburátor tűszelepnek el kellene zárni, hogy ne menjen tele a karbi, onnan meg mindenhova.
vagy a tűszelep cserés, vagy az úszó, vagy mindkettő. de továbbra is csak tipp, lehet tesztelni ezt is, csak csövek, benzin meg türelem kell.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
zoltanz
nagyúr
Nézegettem Aprilia Scarabeo 50-hez (2005' Minarelli) alkatrészeket.
Pl Dugóknál a magyar milyen minőségnek számít? Gondolom a japánnál gyengébb az indiainál jobb.Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
mumtaz
senior tag
válasz thEndeR #64237 üzenetére
Remélem, okultál is belőle. És ez alatt nem azt értem, hogy akkor óvatosabban fogsz 100+ ccm-es mocival rendszám nélkül a zsandárok látóterében gangolni.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Azért ez is valami figyelmeztetés, hogy legközelebb nem fogja ennyivel megúszni.
Én anno már azért eladtam a 100-as Speedfightot, mert már pusztán a lehetőségtől is fostam.Fél órája jöttem be az M1/M7 bevezetőn a Budaörsin 70-el. 3 rendszám mentesített dög is úgy húzott el mellettem, hogy majdnem leszálltam p.sálni.
Ebből az egyik még hülyült is, hogy bejött mellém, rám nézett, aztán odarántott neki.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz thEndeR #64246 üzenetére
Helyes Nagyon olcson megusztad.
Micsurin: Ez a kuplung oldal, ugye? Eloszor takaritsd meg, majd nezd meg hogy mennyire/mennyi ido alatt folyik ott valami. Mondjuk szamomra furcsa, hogy hogy tudna ott legfelul folyni olaj. De tuti van neki valami szimmering/tomites ott.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz nyogo83 #64248 üzenetére
Köszönöm, szuper vagy! Csak az fura, hogy eddig nem volt sehol folyás, reggel letöröltem most még mindig semmi 300km-rel később !
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.