-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
válasz Honda567 #90899 üzenetére
Kisebb meret 4x7mm átmérő, minden webshopban van, de úgy kaptam ebből 1-1 métert. A légszűrőház ez. Nekem bevált, jó minőség és 3 csavar fogja. Nyitott a bejövő ág, nem fojtott. Beta elment, úgy vittem el 65 kmerre, álom volt, abból kijön ez, hála pár jó kontaktnak. Ha lesz is nagyobb egy ilyen zümmögő kell.
[ Szerkesztve ]
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Segítsetek kérlek, mert kifogytam az ötletekből. Kicseréltem a Scarabeo első fékének a munkahenger karmantyúit, kapott új fékfolyadékot, lelégtelenítve. Azóta ha nagyon lassan húzom meg a fékkart, akkor koppig bemegy, és kézzel tudom tolni a motort. Ha azonban gyorsan húzom be, fog ahogyan kell. -
macilaci78
nagyúr
A fékfolyadék szintje nem változik pár használat után?
Airsoftban akkor van ilyen, amikor a hengerben a dugattyú tömítése nem 100%, hirtelen mozgásra felkeményedik és tömít, de lassú mozgásnál van ideje a tömítés mellett elszökni a levegőnek.Nem értek hozzá.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #90904 üzenetére
Nekem is megfordult a fejemben, hogy esetleg nem tökéletes a karmantyúk mérete amit vettem, de akkor szerintem mindegy lenne a fékkar behúzás sebessége, vagy ha mégsem, amikor gyors behúzásra bekeményedik, akkor úgy tartva a fékkart lassan engednie kellene, de úgy marad, nem enged tovább. Persze lehet szimplán rosszul gondolom.
Basszus. Most visszakerestem egy régebbi fotót, és lehet rosszul raktam össze. Nem szoknyával a rugó felé, hanem fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
Pistike1985
aktív tag
Sziasztok! Remélem ti tudtok segíteni
Adott a képen látható Piaggio Zip 50 4T. Az egyik probléma hogy szeretném kideríteni, hogy mikori, a biztosítás miatt, meg egyébként is szeretném tudni. A másik probléma hogy irányjelzés mellé csipog is, na ezt hogy lehet kiiktatni? Illetve hidegen nem igazán van alapjárat. Jól gondolom hogy az autómata szívató szívat engem? 🤔 😁Honor Magic 6 Pro, Samsung Galaxy Watch 4 Classic
-
Árpi001
senior tag
válasz Pistike1985 #90908 üzenetére
Az egyik probléma hogy szeretném kideríteni, hogy mikori, a biztosítás miatt, meg egyébként is szeretném tudni.
Régi...A másik probléma hogy irányjelzés mellé csipog is, na ezt hogy lehet kiiktatni?
Örülj neki hogy ez működik.
Legalább tudod hogy irányt jeleztél...Szivesen!
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Pistike1985 #90908 üzenetére
Valahogy az alvázszámból kideríthető a gyártási év. Google kereső ezt hozta, igaz Liberty, de gyártón belül ugyanaz a szisztéma: [link] Itt azt írja valaki, a 10. karakter jelenti.
Csipogás: Örülj neki, én mindig kint felejtem az indexet. Valószínűleg az előző tulaj szerelte be a csipogót, figyeld honnét jön a hang, melyik burkolat alól. Azt a burkolatot szedd le, és kösd ki a zavarót. Nem hiszem hogy gyári megoldás.
Alapjárat: Ennyi idős motornál sok minden lehet, de valószínű, hogy a karburátor lesz a hunyó. Arra számolj, ha bármit szétszedsz, kieshet a csontváz a szekrényből..képletesen szólva, szóval találsz dolgokat, amire költeni kell. Robogó esetén nem nagy költség, de érdemes lehet egy karburátor felújító készletet beszerezni.
-
Pistike1985
aktív tag
Köszönöm szépen a hasznos és a kevésbé hasznos hozzászólásokat. 😁
Honor Magic 6 Pro, Samsung Galaxy Watch 4 Classic
-
NYPD
aktív tag
válasz Pistike1985 #90912 üzenetére
Szedd le az egyik idomot, a belsejében benne szokott lenni, mikori gyártás.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pistike1985 #90908 üzenetére
Az indexrelé csipog általában.
Nekem a BWS-en inkább kattogó hangja van. A Hondán egyből feltűnt, hogy kb néma. Szóltam is a szerelőnek, hogy ez hiányzik. Kb 7-10 nap használat alatt megszoktam, illetve az elmúlt 20 évben megtanultam visszavenni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Régebben ajánlottátok ezt a Landport akkumulátort. Ez még mindig ajánlott? -
-
Gabis
őstag
macilaci78 és Zizmand köszönöm szépen.
Akkor nem is keresgélek tovább. -
FeniX-
aktív tag
Sturcz Anti promóvideója az elektroridernél megint nagyon jóra sikerült!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #90920 üzenetére
:-D
-
aktív tag
Sziasztok!
A héten vettem egy 300-as Piaggio Beverlyt. Ez az első robogóm, így minden új nekem.
YT videókon láttam, hogy a kuplung és a variátoron lévő csavaranya levételéhez használnak rögzítő szerszámot. Kérdésem, hogy ezek mennyire szükségesek ahhoz, hogy szétkapjam a hajtást? Hétvégén át szeretném tisztítani és megnézni, hogy mennyire kopottak a görgők, csúszkák, szíj, stb. -
macilaci78
nagyúr
válasz Big_Boss #90923 üzenetére
Ütvecsavarozóval, vagy légkulccsal nem szükséges. Én egy egyszerű bőr tenyérrészes munkavédelmi kesztyűvel rá tudok fogni.
A kuplungot összerakni lesz inkább kihívás nulla tapasztalattal. A variátorhoz elég egy kis kézügyesség.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
aktív tag
válasz macilaci78 #90924 üzenetére
Szeretek legózni.
Ütvefúróm van csak, úgyhogy beszerzek egy ütvecsavarozót.
Majd fényképezek sokat, hátha segít az összerakásnál, de minden tippen szívesen fogadok! -
macilaci78
nagyúr
válasz Big_Boss #90925 üzenetére
A Lidl-ben most lesz prémium akkus ütvecsavarozó. Olyan 200 Nm körüli már elég. (Nyilván nem kell ennyivel lehúzni, de ez csak tájékoztató jellegű szám, ami a gyakorlatban lehet kevesebb is.)
Első alkalommal 3-4 órát baszogtam el vele. Mondjuk, az elején derült ki, hogy a hátsó lábtartó is útban van a dekni levételkor, azt is le kellett operálni, de az egyik csavar be is volt gyógyulva. Na meg persze mindig fotóztam, mielőtt valamit levettem. A papírtörlőkendőre sorban tettel le a csavarokat, stb...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
aktív tag
válasz macilaci78 #90926 üzenetére
Köszi!
Van otthon pár 6Ah-s Makita akksim, ahogy nézem Makita ütvecsavarozók is egy árban vannak a Parkside-val. -
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Fateromnak keresünk motor napi 5km munkába járásra.
Felmerült az elektromos robogó gondolata is, azon belül pedig a Piaggio One.
Ismeri esetleg valaki?
Itthon ahogy nézem főleg a kínai Ztechnek van tábora, bár azoktól kicsit tartok. -
-
-cobra-
aktív tag
válasz FeniX- #90929 üzenetére
Akkor leírám a teljes sztori-t hátha lenne épkézláb ötletetek.
Faternak (60) kellene valami közlekedési eszköz a munkahelyre járáshoz ami napi 5km-t jelent.
Eddig autóval járt, de már jó ideje győzködjük hogy azért non-szensz erre autót koptatni.Alternatívák:
Bicikli: nem szeretne, volt neki normális, 2-szer ült rajta, nehezen emeli a lábát stb... kizártuk.
Elektromos roller: én nem engedem neki, szerintem veszélyes, egy pillanatra nem figyel, hatalmas zakó lehet a vége... kizártuk.
Nagytestű 50 robogó: Innen indultunk, mert régebben(20éve) motorozott, szerinte ez lenne a legjobb. Meg is néztünk egy használt Aprilia Sport City-t (300e), egy Piaggio Zip-et (300e), illetve egy Piaggio Liberty-t (400e). A Liberty volt a nyerő, de nagyon meglepődött ezeknek a motoroknak a súlyán, alig tudta felrakni stander-re (sokszor fáj a válla).
Kistestű 50 robogó: Most itt nézelődünk, mert 20-30kg-mal könnyebb mint a nagytestű. Aktuális kiszemelt egy Yamaha Jog (2016. 300e) amit a napokban elvileg meg is tudunk nézni.
Elektromos robogó: Beugrottunk Ztech-et nézni, alapvetően tetszett neki, ami már tud gyárilag 45-tel menni az közel 400eft. És most jön képbe a Piaggio One, lenne akciós bemutató darab 600e-ért. Minőségérzetre más dimenzió, illetve a Piaggio lithium akksis is. Árban már kicsit fájdalmas, ugyanakkor hosszú távon lehet ez lenne a legjobb ha az üzembentartás ktg-eket és a megbízhatóságot is nézzük.
Szerintetek?
(Bár már azon is gondolkoztam, hogy legyen egy nagyobb robogó, és tetetünk rá oldal standert, talán akkor elbír a súlyával.)
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz -cobra- #90930 üzenetére
Motoros tréningen mutatták meg a trükkjét a sztenderre állításnak. Az 50-60 kilós csajok is dobálták fel a 200 kilós Banditot.
Pro tipp: oldaltámasz. Én a BWS-re is vettem, a feleségemnek is nehezen ment fel sztenderre és nehezen is tudta levenni. Az én termetemmel elég volt rálépni a sztenderre és ugrott fel, akkor még nem ismertem a helyes technikáját. Az SH300-nál már érezni a megoldom erőből és a helyes technika közti különbséget, de az egy mázsával nehezebb is.A Piaggio régi gyártó, robogókban van tapasztalata. Az elektromos nekik is új, mint bárkinek, de azért ott van fejlesztőmérnök, aki össze tudja legózni a kész agymotorokból, inverterekből. Elektromos oldalon afelé tendálnék. Illetve igen, a minimális karbantartási igény, a bemutatódarabhoz járó garancia is mellette szól.
Ha belsőégésű rogobó, akkor nagy kerekű változat, a Liberty jó irány. Kis testű, kis kerekű robogót nem vennék és ha korábban motorozott, akkor pár hét használat után ő is osztani fogja a véleményem.
Ha már korábban motorozott, akkor ebben az ársávban lehet kapni nagyobb kerekű 110-200 ccm gépeket. Fogyasztásban azok is barátságosak, gondolom, jogsija is van rendszámos kétkerekűre. Nagyobb, stabilabb, erősebb gépek. SH125-150, Address, Scarabeo, amik nagy kerekűek és a lábtartónál elfér a diszperzites vödör. Vagyis nem kell átemelni a vázon a lábát, csak feltenni a lábtartóra.
Még egy szempont lehet a szervizelés. Ugye, a belső égésűeket érinti ez leginkább. Kérdés, mihez van affinitásotok, tudásotok, szerszámotok. Illetve toló távolságon belül mihez van jó hírű szerelő?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Pistike1985
aktív tag
Sziasztok! Ilyen 50-es 4 ütemű Zipet alakított már át valaki manuális szivatósra? Hogy oldotta meg? Mivel elég rosszul hozzáférhető a karburátor. Tehát az egyszerű billenős szivatót nehéz lenne szerintem kezelni. Előre is köszönöm szépen a segítséget! További szép napot mindenkinek!
Honor Magic 6 Pro, Samsung Galaxy Watch 4 Classic
-
zombei
aktív tag
válasz -cobra- #90930 üzenetére
Hát lehet akkor már tényleg egy 100-150-es belsőégésű jobb lenne, ahogy feljebb említik.
Ha van közelben nézzetek meg pl. egy Lead-et, az 102ccm, és méretben fél úton van. (190cm-vel is elfértem rajta, és olyan 75-80 körül volt a vége.) Elektromosban mindig ott a töltöttség para, meg ha már ott van úgy is lehet előkerülne munkába járáson kívül is. -
macilaci78
nagyúr
válasz zombei #90933 üzenetére
Li-Po akkuval napi 5-10 km-re nincs töltöttség para. Az akku elbírja, hogy folyton rátöltenek és 10 km-t röhögve elvisz egy töltéssel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pistike1985 #90932 üzenetére
Manuális szívatós a BWS-em. A kormányon van bal oldalt a szívatókar. A karburátort kb nem is lehet látni az elemektől, nemhogy hozzáférni.
Ha nem tudod a kormányon elhelyezni, vegyél olyat, aminek a gombját ki kell húzni, be kell tolni. Ezekhez elég egy lyukat fúrni az idomon és be tudod építeni. Ladaában is ilyen volt, Wartburgban is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz dellfanboy #90936 üzenetére
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #90934 üzenetére
Li-ion lesz az inkább. Jót nem tesz neki, ha folyton teljes töltésen van. (nyilván az, hogy mennyire, az attól függ mekkora "tartalékot" hagy a BMS) De ha ~45km-t írnak normál módban, akkor az jóindulattal talán jó 40-nek valós körülmények közt, az azért elég karcsú. Nem tudom mekkora településen használnák, de azért egy kicsit nagyobb városban 10-15km-t észre se vesz az ember. Ha meg már ott van egy két kerekű járgány, és szeretnek vele közlekedni, akkor úgyis előkerül máskor is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz zombei #90938 üzenetére
Fateromnak keresünk motor napi 5km munkába járásra.
Persze, 20-80% között érdemes tartani. Sógorom programozó, otthon megoldotta, valami kiszuperált iPhone-t használ az elektromos roller töltésvezérlésére. Rajta van a rollerhez tartozó applikáció, 80% töltöttségnél jelez az okos otthonnak, ami nemes egyszerűséggel lekapcsolja az okos konnektort, amibe a töltő van dugva. Mivel a gyerek sulija adott távra van, elég 40%-nál bekapcsolni a töltést.
Ja, és egy mozgásérzékelő éleszti fel a telefont...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-cobra-
aktív tag
válasz zombei #90938 üzenetére
Hatótávval szerintem nem lenne gond. Sport üzemmódban elvileg tud 43 km-t (de legyen csak 30 km), simán ki kellene bírnia 5 munkanapot töltés nélkül (de egyébként se gond a garázsban rádugni este a töltőre). Feltételezem van már annyira okos a BMS hogy optimális tartományban tartja akkut (hasonlóan az autókhoz, a 100% se 100% és a 0% se valós 0%). Egyébként meg marha jól néz ki élőben, csatoltam képet, mellette egy új Liberty.
Vívódunk, mert hát nem kevés pénz ez már.
Nyilván a használt belsőégésű olcsóbb lenne, de igazán jót kifogni szerintem nehéz. Rengeteg a kintről behozott visszatekert, szilikonnal telibefújt sz*r amire aztán adott esetben szaladnak a forintok. -
KTMHobby3
tag
válasz -cobra- #90940 üzenetére
Én azt javaslom hogy hosszú távra gondolkodjatok. Ahogy írtad, a munkába járásra 5 évre kellene. De van élet azután is. Én már régóta nyugdíjas vagyok, de szeretek motorozni. Nekem egy 50-es KTM-em van, de minden nap öröm, ha vezethetem.
Az elektromos robogók nagyon tetszenek. Kicsit drágák, de talán hosszú távon megéri használni, a mai benzin árakat figyelembe véve. -
zombei
aktív tag
válasz Honda567 #90942 üzenetére
Én is úgy gondolom, hogy nyugdíjig 5 év távlatában biztos, hogy nem jön ki a matek. Még ha csak 100-150 ezer is az akku pakk, ha lefingik 3-4 év után akkor már bőven nem érte meg egy ilyennel szenvedni, és akkor tényleg ott van az, hogyha csak el kell ugrani a város másik felébe valamiért munka után, akkor itt már nézegetheti a távot az ember, hogy biztos megfordulna e.
-
-cobra-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #90945 üzenetére
Piaggio szerint 800 ciklus után esik le 70%-ra a kapacitása amikor ajánlott cserélni. Ma megkérdezem mennyi egy ilyen akkupakk ára, illetve visszamegyünk próba körre mert tegnap nullára le voltak merülve. (mondjuk ez biztos nem tesz jót neki)
Amúgy jó volna ha jó volna, de kicsit félek is tőle. Ha neadjisten egyszer cserélni kell benne valamit (akku, inverter, motor) szerintem százezres tétel. De lehet 10 évig hozzá se kell nyúlni. Ilyen használat mellett még a fék se kopik el, mert ha elveszed a gáz a elektromotor fékez és visszatermel. -
Pistike1985
aktív tag
Sziasztok! Adott egy 4t 50es Zip. Szeretném lecserélni a hajtóműolajat. A gyári előírás 75w80. Viszont ha nem muszáj akkor 1 deci miatt nem vennék feleslegesen egy litert. A kérdés hogy a kocsiból maradt 75w90 olaj jó lehet e bele? Valószínűleg nem mostanában volt cserélve, ezért én úgy gondolom hogy a réginél bármi jobb. Tévedek? Okozhat bármi problémát a 75w90?
Honor Magic 6 Pro, Samsung Galaxy Watch 4 Classic
-
FeniX-
aktív tag
válasz Pistike1985 #90949 üzenetére
Szerintem semmilyen problémát nem okozol vele. Maximum ezt hamarabb lecseréled a megmaradt hajtóműolajból. Mondjuk 2000 km-enként.
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest