-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz prime77 #10012 üzenetére
Elvileg az összes komolyabb VR szemüveggel lehet filmet nézni, de több okból sem ajnálom:
1. a virtuális vászon felbontása nem lesz 1080p, mivel jelenlegi a hmd-k a felbontása 1200 illetve 1440 pixel, ami a teljes 110 fokos látószögre vonatkozik. Ebből annyi jut csak a vászonra, amennyit a látószögből kitakar (max. fele-harmada).
2. jelenleg a filmet filterezni kell, mert a 3D-s környezetben a vászon valójában egy 3D objektum, a film pedig a textúra rajta. A film így mindenképpen veszít valamennyit a minőségéből a render felbontásától és a textúra filtertől függően.
3. hosszabb filmet egy vr hmd-ben végignézni meglehetősen kényelmetlen. -
#54625216
törölt tag
Általában a VR fejlesztésekről:
Egy játékba be kell építeni a VR hardver támogatását (hmd, tracking, kontrollerek), ezt API-kkal, vagy a játékmotorokba beépített natív támogatással oldják meg.
Jelenleg 3 nagy szabvány létezik: SteamVR, Oculus VR, Windows Mixed Reality (+mobil VR megoldások). A játékmotorok ezeket vagy ezek valamelyikét támogatják.Ha egy új hardvernél kijelentik, hogy SteamVR kompatibilis, akkor elméletileg minden olyan program, amibe beépítették a SteamVR támogatást, menni fog rajta.
Az Oculus VR alapjáraton csak az oculus saját hardverével működik, viszont van nem hivatalos Revive program, ami az Oculus VR programokat futtathatóvá teszi SteamVR kompatibilis eszközökön is.
(A WMR még nagyon az elején tart, alig van még rá valami, így egyelőre nem sok vizet zavar.)Melyiket válasszam:
Elméletileg mind a SteamVR eszközökön, mind Oculuson elérhető minden említésre méltó tartalom.
A hangsúly az "elméletileg"-en van.
A gyakorlatban csak maga a futtatandó alkalmazás hivatalos támogatása nyújt garantált felhasználói élményt az adott eszközön, és így már sokkal összetettebb a kép.
Egy dolog ugyanis, hogy egy játék elindul-e Vive-on, Riften vagy valamelyik WMR cuccon és megint más, hogy az adott alkalmazást melyik hardveren fejlesztették és tesztelték.
Ha egy hardvernek nincs az adott alkalmazás oldaláról hivatalos támogatása, akkor probléma lehet a teljesítménnyel (akadozhat), a trackinggel, a roomscale beállításokkal, a kontrollerekkel (más szögben állnak, mint kellene), stb.
Tehát attól, mert valamire ráaggatják mondjuk a "SteamVR kompatibilis" címkét még nem lesz feltétlenül univerzális az eszköz, erősen az adott alkalmazáson múlik, hogy mivel működik normálisan és mivel nem.Ha van egy listád, hogy melyik VR játékokkal akarsz játszani és azokhoz keresel hardvert, akkor érdemes körülnézni az adott játékok fórumaiban, hogy mivel mik a tapasztalatok. Néha minden oké az első pillanattól kezdve, néha fél év is eltellik, mire valóban élvezhetővé válik a játék egy adott hmd-vel.
Akinek nincs konkrét elképzelése, azoknak azért szoktuk jelenleg az Oculus Rift-et ajánlani, mert viszonylag jó áron kapható és a legnagyobb a natív támogatottsága, azaz az oculus store-ból értelem szerűen megvan a támogatás minden szoftverre, steamen pedig a legtöbb játéknál ott van az oculus a támogatott hardverek listáján.
-
#54625216
törölt tag
válasz sz_abika #10060 üzenetére
A DK2 max. akkor éri meg, ha minden áron ki akarod próbálni a VR-t és tutira nincs pénzed a CV1-re.
A minőségi és funkcióbeli limitációkon túl a DK2 egy rövid szavatosságú termék, azaz bármikor előfordulhat, hogy az oculus megszünteti a támogatásást és akkor elköltöttél 40 ezer forintot a semmire. -
#54625216
törölt tag
válasz sz_abika #10064 üzenetére
Ez max. addig működik, amíg semmit sem frissítesz a gépeden, azaz nem csak oculus drivert, de a játékokat vagy a windows drivereket sem. Ennyit szvsz nem ér meg a DK2.
Ráadásul amikor rájössz, hogy a CV1 tényleg jobb megoldás lett volna, az a 40ezer forint hiányozni fog a CV1-hez, amit a DK2-re költöttél. -
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #10068 üzenetére
A pénz elbukását úgy értettem, hogy most megveszed a DK2-t, majd másnap bejelentik, hogy jan. 1.-el vége a támogatásnak, akkor már hiába döntenél a CV1 mellett, mert a DK2-t senki sem fogja megvenni tőled. Azaz 40 ezer mínusszal indulsz.
Komolyan vehető fejlesztő pedig garantáltan nem DK2-vel dolgozik, mert ha el akarja adni a cuccát, akkor az aktuális hardveren kell tesztelnie. Be sem veszik az oculus store-ba, ha bizonyos követelményeknek nem felel meg, márpedig mivel ellenőrzi, ha nincs meg a hardvere hozzá? A másik, hogy ha valaki VR-re fejleszt és 450EUR befektetés nem fér bele, ott komolyabb gondok is vannak a hmd áránál.
Szvsz akkor van értelme a DK2-nek, ha valaki DIY projectekhez akarja használni, mondjuk egyedi robot vezérlőt vagy hasonlót fejleszt és közvetlenül az API-t használja.
-
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #10076 üzenetére
Elképzelhető, hogy egyes feljesztőcsapatok spórolni akarnak a VR hardveren és kihajtják a DK2-ket, amíg lehet, de kétlem, hogy az oculus csak azért tartaná meg hosszabb távon a DK2 támogatását, hogy a fejlesztőknek ne kelljen CV1-re váltaniuk.
-
#54625216
törölt tag
válasz evitiguF #10249 üzenetére
Fizetős játékokból nehéz ajánlani anélkül, hogy tudnánk milyen műfajok érdekelnek.
Rövid lista a legjobbakról:Platform (azaz külső nézetes, mászkálós, kontrollerrel):
- Chronos
- Edge of Nowhere
- Herobound2Szimulátorokról olvass vissza a fórumban, több száz elemzést, hozzászólást találsz.
Fizetős roomscale játékokból a legjobbak benne vannak a Pack1-ben:
- Lone Echo
- Superhot
- I Expect You to Die
- Space Pirate Trainer (főleg a gyerekek szeretik, mert egyszerű és pörgős)Illetve talán az egyetlen komolyabb AAA cím, amibe rengeteg órát lehet tolni és nem (csak) szimulátor, teljes körű VR támogatással: Elite Dangerous
-
#54625216
törölt tag
válasz Tomdriver #10299 üzenetére
Szerintem ma már nem lehet touch nélküli riftet kapni hivatalos kereskedőtől. Ami esetleg még forgalomban van a régiből azt könnyű felismerni, mert az ára még mindig 180-200ezer körül van (mivel a leárazás előtt szerezték be).
Ami a kábeleket illeti: a két szenzorhoz csak 1.5m kábel van, ha hosszabb kell, azt egyedileg kell beszerezni.
2x2m roomscale-hez 1db. 5m-es aktív usb3 hosszabbító elég, ha átlóba helyezed el a szenzorokat és az egyiket közvetlenül a gép mellé rakod. Az összefoglalóban találsz linket, hogy usb3 kábelből milyen típust érdemes venni. -
#54625216
törölt tag
válasz evitiguF #10305 üzenetére
Átlóba rendezésnél fejmagasság fölé kb. 50 centire érdemes rakni a szenzorokat úgy, hogy kb. 45 fokos szögben lefelé nézzenek (a szenzor állhat fejjel lefelé is).
Nálam az egyik közvetlenül a gép felett van, a monitorokkal egy síkban, a másik azzal átellenben kb. 3 méterre ugyanolyan magasságban és szögben. Így az asztalhoz ülve is van tracking, de az asztal nem takarja ki a talajt mert a szenzor elég közel van a széléhez. Akár a földre is fekhetek (néhány játéknál kell is ), akkor is érzékeli a kontrollereket, de asztalnál szimulátorokkal is rendesen működik.A beállítást úgy érdemes kezdeni, hogy valami átmeneti megoldással rögzíted csak a szenzorokat, hogy tudd őket kalibráláskor pakolgatni és ha már jól működik minden, azaz legalább egy hétig többfajta játékot kipróbáltál, akkor véglegesíted a helyüket.
Az ebayen lehet mindenféle konzolokat kapni, ha falra vagy a plafonra akarod rakni, de bármilyen megoldás jó, amivel fényképezőgépet vagy videokamerát lehet rögzíteni (pl. olcsóbb fotóálvány), mert a szenzor rögzítőcsavarja ugyanaz a szabvány, mint a fényképezőgépeké.
Ha külön szobát akarsz kialakítani, akkor a játéktér méretéhez képest szükség lehet extra szenzorra. 3x3m felett nagyon ajánlott a plusz szenzor, de már 2.5m körül sem árt.
A vive trackingja amúgy teljesen más, mint az oculusé, az oculus infra kamerákat használ, míg a vive lasereket, amiket a hmd-be szerelt szenzorok érzékelnek. Azaz pont fordított elven működik a kettő. A vive tracking-je sokkal nagyobb játéktérnél is precízen működik, az oculusé a játéktér nagyságától, a szenzorok számától és helyzetétől függ. A vive ugyanakkor nagyobb minimál játékteret követel, mint az oculus.
-
#54625216
törölt tag
válasz fulton #10304 üzenetére
Az esetleges akadásnak simán lehet az oka, ha a szenzor random átvált usb2-re, mert átváltáskor a drivernek is encodert kell váltania, mivel usb3-on tömörítetlenül jön a jel a szenzorból, usb2-n pedig mjpeg kódolással. Ez eredményezhet némi laggot.
Amúgy fogalmam sincs, hogy melyik kábel miért megy oculussal és miért nem, valószínűleg itt is usb3 kompatibilitási zűr lehet. Sajnos az összes usb eszközzel ez megy, azaz lehet az alaplapi chipset inkompatibilis, lehet a pci usb adapter, de lehet a kábel vagy egy toldó is.
Mivel itt nem oculus kompatibilitásról van szó, hanem 100% usb3 kompatibilitásról, a gyártók sunnyognak, mert nyilván nem érdekük ráírni a termékükre, hogy az csak részben felel meg az usb3 szabványnak. Az egyetlen amivel biztosra lehet menni, ha rákeresel a fórumokban, hogy valaki másnak mik a tapasztalatai vele. -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #10322 üzenetére
Ez a rákfenéje minden rpg szerű online játéknak: ha a single player elémény jó, akkor a játékosok nincsenek rákényszerítve a multiplayerre, emiatt nem szocializálódnak, emiatt a multiplayer élmény gyenge. Pl: Diablo 3.
Ha a játékosok rákényszerülnek a multiplayerre, akkor a single player vagy unalmas, vagy egy ponton túl értelmetlen. Pl. EVE-Online.
Ráadásul a multiplayerre épülő játék dupla vagy semmi a kiadók részéről, mert ha sok embernek bejön, akkor még többet húznak be, ha csak kevésnek, akkor játékostárs hiányában azok sem tudják élvezni a játékot, akiknek amúgy tetszene, így egy idő után azok is otthagyják, ami zuhanóspirálba húzza a játékot.
De a túl nagy siker is veszélyes, mert a kelleténél több játékos laggot okozhat, tönkreteheti a játék gazdasági ökonómiáját, illetve az embernek közösség helyett tömeg érzete lesz és nem mint bajtársra, hanem mint konkurenciára tekint a többi játékosra. Pl. privát wow vanilla szerverek 7-8k játékossal.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Az a helyzet a videolejátszókkal, hogy a legtöbb forrás jogvédett, illetve random kódolások és formátumok keringenek, ráadásul tele a piac olcsó sufnitunning lejátszókkal.
Azaz csak az a videólejátszó működik megbízhatóan, ahol a lejátszó szoftver és a lejátszandó videó ugyanattól a cégtől érkezik. Itt meg bejön a konkurencia szopatása, azaz pl. a google megtehetné, hogy kiad egy 360fokos youtube playert oculusra, de nem teszi, mert neki is van vr platformja.
Nézd meg pl. a disney videókat, azok teljesen jók, mert van native disney alkalmazás és a videók is direktben a disneytől jönnek.
Ezen kívül vannak még az önálló vr experience-ként letölthető filmek, pl. a Miyubi, ami rendezésileg és színészi játékban hagy némi kívánni valót maga után, de technológiailag rendben van. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #10364 üzenetére
Mind a Doom, mind a Fallout 4 esetében két dolgot jósoltak előre azok, akik kicsit is ismerik a VR témát és a Bethesda-t:
1. induláskor full bugos lesz a játék
2. mivel hivatalosan nincs rift támogatás, az elején biztosan nem lesz a rift plug and play
A Doom esetében mindkettő bejött és ne legyenek illúzióink, a Fallouttal is pontosan ez lesz.Ugyanakkor azt is mindenki hozzátette, hogy:
1. idővel a Bethesda mindig befoltozza a bugokat
2. a rift támogatás csak idő kérdése, mert vagy megjelenik a hivatalos rift verzió, vagy a community fog előállni valami megoldássalMellesleg a Zenimax durva öngólt lő, ha szándékosan blokkolja a riftet, mivel rengeteg a negatív kritika magát a vive portot illetően is, tehát aki csak a doom vagy a fallout miatt venne hmd-t az is kivár, mire a rift helyett mást venne, mire pedig a játék túllép a szokásos béta fázison, addigra valamilyen rift támogatás már garantáltan lesz hozzá, ha máshogy nem hát crackelve.
Azaz a doom és a fallout hivatalos támogatásátnak a hiánya nem fogja érdemben visszavetni az oculus eladásait, a Zenimaxét annál inkább. -
#54625216
törölt tag
A legjobb dolog, ami a VR-al történt az elmúlt 20 év során, hogy az oculust megvette a facebook.
Kezdjük azzal, hogy az oculus a kickstarter kampány alatt csak egy hmd hardvert igért meg valami api-t hozzá. Ez kb. a pimax szintje, az ilyet lehet közösségi finanszírozásból úgy-ahogy fejleszteni, meg esetleg a kickstarteres befizetőknek áron alul legyártani a beígért hardvert.
Az oculus a facebook pénzén viszont kiépített a rift mögé egy komplett hardver-szoftver-szolgáltatás ökoszisztémát. Ha elmélkeszel még az iPod-iTunes startjára, az is így indult: volt már jó pár mp3 lejátszó a piacon, de egyik sem lett sikeres, mert nem volt mögötte megfelelő szolgáltatás. Az iPod és az iTunes együtt hozta meg az áttörést és álltak át az emberek a discmanekről mp3 lejátszókra.
Azaz a hardver-szoftver-tartalomszolgáltatás összességében maga a termék, és ha ebből leválasztod a hardvert, akkor teljesen fals eredményeket kapsz a bekerülési költségek és a profit kapcsán.
Kb. mintha a repülőjegyek árába csak a kerozin árát, meg a pilóta fizetését számolnád kiadásként, a repülőgép, repülőtér, légi irányítás, stb. meg csak úgy terem magától...A facebook amúgy bőven veszteséggel tolja az egész VR témát és saját bevallásuk szerint nem is számítanak érdemi nyereségre 20 éven belül.
Persze ha már veszteség, akkor megtehették volna, hogy elégetnek még pár milliárd dollárt és mondjuk 200USD-re leviszik a hmd árát. Ezt a pénzt viszont a hátországtól vonták volna el, azaz gyengébb support, nincs támogatott tartalom, kevesebb ember fejeszti az api-t és a game enginek supportját, stb.
Eredmény: jó sokan bevásároltak volna hmd-ből, csak hogy rájöjjenek: hoppá, a VR-ben nem a hmd ára a fő kiadás, hanem a rendes PC, ami meg is tudja hajtani, de így legalább az olcsó hmd mellé nincs semmi tartalom, vagy ami van, az is ratyi.
Ehhez képest mind a mai napig a fórum-fikahuszárok kedvenc mantrája, hogy a VR a 3D tv sorsára fog jutni, mert nincs rá rendes tartalom. Na most képzeld el, ha még igazuk is lenne.Ha tehát az oculus megmaradt volna garázscégnek, akkor lehet, hogy muszályból alacsonyan tartották volna a rift árát, viszont a facebook belépésével jutott el a vr a gyakorlatban is használható, élvezhető szintre.
Ráadásul ha a facebook nem erőlteti a témát, akkor a konkurencia sem kapkodja magát, azaz jó eséllyel se vive, se psvr nem lenne, mert a nagy játékplatformok nem idegelnék magukat a lehetséges trendváltás miatt, amit az oculus-facebook elindított.
A legjobb esetben a következő konzolgenerációhoz érdekesség képpen megjelentek volna a "futottak még" kiegészítők között VR szemüvegek is, meg a microsoft és az apple szüttyögne valamit a laborjaiban 2025-ös céldátummal.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A Rift + Touch bundle előtt a rift hmd külön volt kapható xbox kontrollerrel és távirányítóval, touch nélkül. Az ára kb. 600EUR volt. Nyártól már csak bundle kapható ráadásul az oculus lejjebb vitte az árát, viszont a boltok, amiken rajta maradt a régi cucc még mindig a régi árért adják akár van értelme, akár nincs.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #10567 üzenetére
3x3m-ig a 3 szenzornak elégnek kellene lennie, szerintem kezd azzal és ha már minden működik, de még nem vagy 100%-ig elégedett a trackingel, akkor vegyél hozzá 4. szenzort.
A beszerzés már más kérdés, mert ha külföldi rokon szívességből hazahozza és nem akarod kétszer ugrasztani, akkor esetleg érdemes eleve kettőt rendelni, mert ha az egyik felesleges, akkor is el tudod itthon adni. Amazonról viszont nem akkora macera még egyet rendelni.Amúgy USA-ból csak akkor megy rá az ÁFA, ha levámolják. Ha nem DHL, UPS vagy egyéb csomagküldő hozza, hanem a sima posta, akkor 60USD tételnél van rá esély, hogy átcsúszik a vámon. A csomagküldők viszont mindig vámolnak, mert a vámkezelésért és a tárolásért még külön lehúzhatnak.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A tegnapi flash sale-n vettem pár lövöldözős játékot, mert az unokaöccsök átjöttek vr-ezni (9 és 4 éves).
Superhot - $10 - ennyit megért, a játékmenet érdekes és eredeti, rendesen megmozgat. Kell hozzá a játéktér, mert könnyen beleboxolhatsz valamibe. A nagy hype-ot én se értem körülötte, szvsz ha nem az első vr játékok egyikeként jelent volna meg egyedi játékmechanikával, akkor ma pár dollárért vesztegetnék az indie kategóriában. Gyerekeknek túl nehéznek tűnt elsőre.
Blasters of the Universe - $6 - wave shooter, hasonló a space pirate trainerhez, de a grafikája gyengébb, pontosabban az SPT hangulatát, fényeit, zenéjét jobban eltalálták. Ugyanakkor a blasters viccesebb, lehet upgradelni a fegyvereket, az ellenfelek változatosabbak. Gyerekeknek belefért, bár nem rajongtak érte (az SPT jobban bejött nekik).
Disassembled - $6 - na ez úgy szar, ahogy van. A környezet oké, de a játékmenet, a hangok, UI botrányosak, demónak is gyengék. Refund.
Végül amit még egy régebbi leárazáson vettem, de mivel ez tetszett a gyerekeknek a legjobban, megemlítem:
Gun Sight - $1 - külső nézetes platform játék.
-
#54625216
törölt tag
válasz Bagoly81 #10700 üzenetére
Ezzel a driverrel próbáltad, vagy amit a kártyához mellékeltek?
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz bot1978 #10730 üzenetére
Az ingyenes touch-os játékok célja, hogy aki új belépő a VR piacra, az kapjon a cucca mellé néhány minőségi játékot, hogy elsőnek ne random töltsön le ki tudja milyen minőségű programokat, hogy aztán egy rosszul megírt szoftver miatt en-bloc az egész VR technológiáról alkosson negatív véleményt.
Ugyanakkor revive-on keresztül az oculus store tartalma is elérhető, ha tehát az ingyenes touch játékokat akárhány accountra telepíteni lehetne, akkor egy vive-osnak mindössze kölcsön kellene kérnie egy riftet fél órára, és máris kapott az oculustól 120 dollárnyi ingyen szoftvert. Az oculus pedig nyilván nem azért tol milliárdokat a szoftverfejlesztés támogatásába, hogy a végén a konkurenciát hízlalja.
Az sem véletlen, hogy egyetlen online szoftver bolt sem engedélyezi a megvásárolt programok accountok közötti transzferét, mert azzal kialakulna egy másodlagos piac. Így végigtolnád a játékot, aztán lepasszolnád a 'cheapgames.org'-ra, az meg az online bolt árai alá vágva tovább értékesítené. Ezt semmilyen szoftvernél sem hagyják, beleértve a többmilliós, professzionális eszközöket is, miért pont a játékoknál tennének kivételt.
Marad még az a megoldás, hogy hardver azonosítóhoz kötik a licencet, de azt viszonylag könnyen lehetne hackelni, mert os szinten kellene a drivernek azt hazudni, hogy az eszköz jelen van, az oculus meg hogyan döntse el, hogy melyik azonosító az igazi, ha többen jelentkeznek be ugyanazzal?
A legegyszerűbb megoldás tehát, hogy az első regszrációnál hozzárendelik az acchoz a szoftvert és mindenki ennek ismeretében adja-vegye a hardvert. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #10806 üzenetére
Az ilyen irányítási bugok várhatóak voltak riftnél, ez a klasszikus példája, amikor valaminek nincs hivatalos támogatása. Ugyanez előfordul fordított esetben is a revive-os cuccokkal.
Reméljük, mire a vive-osok végigszenvedik a szokásos bethesdás "fizettem, hogy béta tesztelhessek" korszakot, addigra megjön a riftre is a fix, ha máshonnan nem, akkor a community-től. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #10826 üzenetére
Ezt nekem is csinálja, a windows frissítés után jött elő.
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #10838 üzenetére
Nekem is ez volt, egyik napról a másikra hisztizett a driver miatt. Letöltöttem a hivatalos drivert, de félúton behalt az install.
A megoldás az lett, hogy összes usb eszköz kihúz, windows eszközkezelőből töröltem az összes franco logic eszközt, gép újraindít és hagytam, hogy a windows a saját driverét használja a kártyával.
Utána oculus setup nulláról, azaz szenzorok felismerése, guardian rajzolás, minden. Azóta normálisan működik.
Szerintem valami windows update tett keresztbe a franco logic drivernek. -
-
#54625216
törölt tag
válasz bot1978 #10908 üzenetére
Űrhajós-kereskedős játékban értelemszerűen repkedni kell. Az konkrétan nem igaz, hogy semmit sem lehet csinálni. Ha akarsz, akkor nem csinálsz semmit, csak haladsz egy adott cél felé, amúgy fel tudsz venni különböző feladatokat és egy adott rendszerben lövöldözöl kalózokra, meg leszállsz bolygókra, stb., teljesen rajtad múlik.
A semmiért ... ez ugye egyéni ízlés kérdése. Egyesek bármilyen sandbox játékot hülyeségnek tartanak, mert nincs sztori, amit végig kell csinálni, mások meg képesek ezer dollárokat kiadni egy játékbeli cuccért. (Star Citizenben ráadásul úgy, hogy még nincs is játék.)Lényeg a lényeg, ha meg kellene jelölni az egyetlen VR játékot, ami megéri a 60 dollárt, az pont az Elite lenne, de pár havonta rendszeresen be lehet szerezni a feléért is.
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #10934 üzenetére
Én OBS Studióval szoktam rögzíteni, open source és elég sokat tud.
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #10977 üzenetére
Ha a TV-t csak mirrorozni akarod az egyik monitorról és azon a monitoron elég a fullHD, akkor a legegyszerűbb valami splittert használni (vannak DP->HDMI splitterek is), mert onnantól a gép csak egy monitornak látja.
Amúgy szerintem a TV a hang miatt kavar be a Riftnek, mert mindkettő azt kéri a windowstól, hogy ő legyen a hangképző hardver, így az egyiket letiltja, amíg mindkettő be van kötve. -
#54625216
törölt tag
válasz bot1978 #10989 üzenetére
Nem a gyorsaság a lényeg, hanem hogy milyen messze kerülsz a szenzortól, illetve hogy mindig van-e legalább két szenzor, ami rálát az adott kontroll pontra.
Elmélet: a Rift szenzorok kamerák, így minél messzebb állsz egy szenzortól, annál kevesebb pixel jut egy adott kontroll pontra. Minél kevesebb a pixel, annál jobban bekavar a zaj. Minél zajosabb a kontroll pont képe, annál pontatlanabb a tracking.
Gyakorlat: ahogy Raymond is írta, 3x3m játékér körül a 3 és a 4 szenzor között nincs lényegi különbség és már a 3x3m játéktertet is csak a userek kb. 5%-a engedheti meg magának. 4.5x4.5m fölött már lehet értelme a 4 szenzornak, mert lehetnek olyan helyzetek, amikor mind a 3 szenzortól túl messzire kerülnél.
Ha tehát van egy csak VR-ezésre kialakított nappalid, emeleted vagy alagsorod, akkor érdemes elgondolkodni a negyedik szenzoron.
-
#54625216
törölt tag
válasz Alwares #10995 üzenetére
Amazonos viszonteladótól ne vegyél soha semmit, bármilyen áron is adja, csak attól rendeld, aminek a nevénél az amazon logo van, az a valódi amazon raktárból jön. A termékeknél gyakran az eladó cég alapból nem az amazon, ilyenkor rá kell menni az "x new from x EUR" linkre és ott a listából kiválasztani az amazon logós eladót.
A 200EUR szinte tutira csaló (általában kínai), vagy új, vagy lopott accountal, és arra játszik, hogy ha beállítja, hogy feladta a csomagot, akkor az amazon átutalja neki az összeget és mire reklamálsz, hogy nem kaptad meg a cuccot (rendszerint 30-45 napot adnak meg szállítási határidőnek), addigra lelép a pénzzel és új accountot indít.
Az amazon ilyenkor mindig visszaadja a pénzedet, de attól még szívás, mert ki kell várnod a szállítási határidő végét meg utána még kb. két hetet, mire a pénzedhez jutsz. (Részletekért lásd: PH amazonos topik.)Szerk: most látom, hogy nem a Riftről, hanem a szenzorról van szó. Ez esetben érdemes az önálló touch csomagot venni, az kb. 120EUR, még így is olcsóbb, mint usa-ból vámmal, postával a szenzor maga és legalább lesz egy váltás kontrollered, ha a nagy hadonászásban összetörnéd az egyiket.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Az Amazon valóban korrekt módon jár el, de a beregisztrált kereskedőik között nagyon sok a csaló, ezt saját bőrömön tapasztaltam pont a Rift megvételekor.
Amikor még 500EUR körül volt a Rift, találtam egy 350EUR ajánlatot és mivel előtte vagy 5 éve nem jártam az amazon közelében, fel se merült bennem, hogy nem minden ajánlat jön direktben az amazontól.
Amikor a megrendelés utáni visszaigazoláson láttam, hogy nem az amazon az eladó, rögtön írtam neki, hogy az ár stimmel-e, valóban a CV1-et árulja és nem a DK2-t, stb. Erre rá két percre jön a mail, hogy a csomagot postára is adták. Mindezt vasárnap este 8-kor.
Ekkor kezdtem gyanakodni és rákerestem a témára, látom ám, hogy tömve a net horror sztorikkal, hogy hogyan próbálják meg az amazonon keresztül lehúzni az embereket.Ráírtam a csávóra, hogy küldjön tracking számot meg számlát, mire azt válaszolta, hogy most halt meg az apja és a boltjából kiárusítják a készletet, amúgy majd pénteken küldi a számlát, mert most jön a gyereke kemoterápiájáról és csak akkor lesz ideje bemenni az irodájába. Na innentől volt nyilvánvaló, hogy kamu az egész, mert ugyanezt a szöveget láttam már egy fórumon.
Még egyszer ráírtam az eladóra, hogy küldje el a doksikat, vagy bemószerolom az amazonnál, de erre már nem reagált.
Felhívtam az amazont és nagyon készségesen segítettek, ők is felszólították az eladót, majd amikor arra sem reagált, akkor törölték a megrendelést és visszautalták a pénzt.Tehát igen, az amazonos vásárlás annyiban biztonságos, hogy ha mindent az amazon rendszerén belül intézel (értsd: nem utalsz direktben harmadik félnek), akkor előbb-utóbb visszakapod a pénzed, de maga a procedúra akkor is nagyon kellemetlen és jó pár hétig el tud húzódni.
Ha tehát gyanúsan olcsó a cucc (értsd: 50EUR-nál nagyobb kedvezmény az amazon árhoz képest), akkor nagyon nagy az esélye, hogy átverésről van szó.
-
#54625216
törölt tag
A Thumper megvan valakinek? Most akciós és jókat hallani róla..
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #11018 üzenetére
Ez ilyen "melyik ujjunkat" harapjuk kérdés:
- Ha a gyártók gyorsban "VR-osítják" a komolyabb címeket, akkor a játékok tele lesznek kompromisszumokkal: rossz irányítás, bugok, performance problémák.
- Ha a gyártók alapoktól VR-ra fejlesztenek és ügyelnek a minőségre, akkor még egy darabig nem lesznek rendes VR címek, mert egy AAA játék fejlesztése több év.
Így viszont a VR sem terjed rendesen, mert vagy az a baj, hogy nincs rá elég AAA tartalom, vagy az, hogy kompromisszumos. Szvsz érdemes inkább türelemmel kivárni, amíg megjelennek a valóban jó minőségű és megfelelően tartalmas játékok, mert a rossz VR élmény jobban riasztja az embereket, mint ha a játék jó, csak rövid.
Szerintem közép távon amúgy is az lesz a kiadók stratégiája, hogy VR-ra is fejlesztik az AAA címeiket, ez az Elite és a jobb szimulátorok esetén már bevált. -
#54625216
törölt tag
válasz Komplikato #11028 üzenetére
Ez nem az a cucc, ami elméletileg egyenesen a retinádra vetíti a képet? Vagy az egy másik scam volt?
-
-
#54625216
törölt tag
válasz -Solt- #11044 üzenetére
Ha beregisztrálod oculus alá és letöltöd a teljes programot, akkor egy teljesen új installt kapsz az oculus szoftverek között, így a beállításaid elvesznek, bár mivel ezek valahol a c:/users folderben vannak, feltehetően meg lehető őket menteni (nézz körül a frontier fórumokban).
A progressed viszont nem fog elveszni, mert ugyanaz lesz a user accountod, mint a steames verzióval, tehát minden szerveren tárolt infó megmarad. Valójában nem egy új példányt kapsz az Elite-ből, hanem csak jogot, hogy az oculus alá is beregisztráld.
Én csak azért játszottam végig az egész procedúrát, mert ha nem az oculus home alól futtattam, akkor minden indításkor be kellett állítanom a riftet, mint hangkimenetet, oculus home alól indítva meg nem kellett. -
#54625216
törölt tag
Blaze Rush most 2.49
Többször ajánlottam már amikor akciós volt, vicces matchboxokkal kell versenyezni és kilövöldözni egymást, szerintem nagyon szórakoztató, ennyiért mindenképpen érdemes begyűjteni. -
#54625216
törölt tag
válasz PixAlan #11129 üzenetére
A 970 elsőre elég lesz, majd úgyis meglátod, hogy érdemes-e frissíteni. Minden esetre érdemes először itt a fórumon érdeklődni, hogy egy játék kinek milyen beállítások mellett fut jól, illetve hogy mennyit számít a gpu teljesítmény. (Én pl. eredetileg azt tervezttem, hogy 1070-ről majd 1080ti-re váltok, de az árkülönbséghez képest nem akkora a teljesítmény növekedés VR-ban, hogy megérje.)
Ezen kívül a legjobb, ha már az elején megrendelsz egy inateck kártyát. Sok felesleges idegelést meg tudsz spórolni vele, olvass vissza a fórumban, többször is részletesen kibeszéltük, hogy miért.
-
#54625216
törölt tag
válasz Márton #11163 üzenetére
Ez erősen attól függ, hogy milyen lesz a következő rift verzió.
Ha továbbra is PC alapon maradnak, és csak a felbontáson, trackingen, fov-on javítanak, akkor igen-igen valószínűtlen, hogy teljesen inkompatibilis legyen az előző generációval. Olyasmi elképzelhető, hogy ha mondjuk nagyobb lesz a FOV vagy ha lesz szemkövetés, akkor a CV1-re írt játékok nem tudják majd rendesen kihasználni és emiatt gyengébb minőségben futnak.
Ha olyan koncepcionális újítások is lesznek a rift 2.0-ban, ami miatt a játékokhoz is hozzá kell nyúlni, akkor meg a kiadókon fog múlni, hogy mi működik majd és hogyan.
Persze az is előfordulhat, hogy a rift 2.0 teljesen pc mentes megoldás lesz, ebben az esetben a CV1-es játékok nyilván nem lesznek kompatibilisek. -
#54625216
törölt tag
válasz -Solt- #11175 üzenetére
Mindenképpen lesz valamilyen PC-s rift, mert a fejlesztőkörnyezetet biztosítaniuk kell az önálló hmd-hez is (lásd gear vr). Az is biztos, hogy az arm-os cuccok nem fogják beelőzni a pc-t teljesítményben.
Az izgalmas kérdés viszont az, hogy pár éven belül az arm-os eszközök elérik-e az elégséges teljesítményt. A Nintendo Switch és az iPad Pro azt bizonyítja, hogy közel az az idő, amikor az átlagos végfelhasználó számára egy mobil armos cucc bőven elegendő lehet. Ezzel viszont a VR-ben is a fősodor áttevődhet az önálló hmd-kre és legfeljebb PC-hez csatlakoztatva PC-s VR eszközként is használhatók lesznek.
Valószínű, hogy a következő rift generáció még nem fog itt tartani, de a hosszabbtávú trend szvsz egyértelműen az önálló hmd-k irányába tart, és láttunk már olyat, amikor egy cég az előre menekülést választja és a termékeivel beelőzi a trendet. -
#54625216
törölt tag
A Chronos csak $8 a mai nap, szerintem érdemes begyűjteni, mert nagyon jó platform játék, igényes sztorival.
-
#54625216
törölt tag
válasz afoyem #11377 üzenetére
Csak általában lehet mobils VR-el kapcsolatban tanácsot adni, mert annyi fajta létezik.
Jelenleg a mobilos VR szemüvegek látószöge (field of view - FOV) kb. 80 és 110 fok között változik.
Bár kétségtelen, hogy a nagyobb látószög növeli a screen door effektet (értsd: pixelesség, azaz látod a pixelek közötti rácsot), de első sorban nem a FOV-on, hanem a kijelző felbontásán múlik, hogy mennyire zavaróak az egyes pixelek.
Ahhoz tehát, hogy bármit is ajánlani lehessen, mindenek előtt azt kellene tudni, hogy milyen telefonod van és annak mekkora a felbontása. Elég valószínű ugyanis, hogy bármilyen szemüveggel is próbálkoznál, a látvány nem felelne meg az ízlésednek.Ha pedig a mobil VR miatt esetleg hajlandó lennél telefont is váltani, akkor azt javaslom, hogy várd meg az év elején megjelenő telefon és pc nélküli vr hmd-ket, mint az Oculus Go vagy a Samsung és a HTC önálló VR szemüvegei, mert olcsóbban juthatsz jobb élményhez, mint egy (felső kategóriás) telefon + VR szemüveg kombóval.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Dark Souls sorozat
- BestBuy topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- 3db minőségi de hibás táp eladó , szakiknak !!
- Bontatlan iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium, gyárilag független
- Redmi 12,, független ,,4/128
- Dell Optiplex 3080 Micro / I3-10100T / 8GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica
- Fractal Design Define Nano S Window Itx Ház Eladó ! Dobozában minden tartozékával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs