-
Fototrend
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Urna
tag
Sziasztok!
Előre is elnézést ha valami nagyon nagy marhaságot kérdeznék.
Olvastam az összefoglalóban adott linkek egyikét, ezt,, hogy mi kell a PC-be hogy optimális legyen a PS-nek, SSD, RAM, és a CPU volt kiemelve, viszont a GPU-t nem emelték így ki. Az lenne a kérdés hogy ha a rétegek összefésülésének idejét szeretném csökkenteni, akkor elsősorban a proci váltás lenne ideális, vagy nem is ilyen egyszerű, mint ahogy gondolom.[ Szerkesztve ]
S10 + Galaxy Watch 3
-
Grafirka
őstag
Merge layer munkafazis sebessegert a CPU/RAM felelos ez a folyamat nem fog profitalni az erosebb VGA bol.
Erosebb CPU tobb es gyorsabb memoria ill. SSD, erezhetoen tobbbet segit elso korben mint a GPUNeha olyanokat lehet olvasni hogy a GPU nak semmi jelentosege nincs PSD alatt, ami roviden... nem igaz, de teny , hogy nem a VGA val kell kezdeni a fejlesztest. Sorrend: CPU / Ram / SSD / VGA
-
W&S
csendes tag
Üdv mindenkinek,
segítséget szeretnék kérni, hátha valakivel történt már ilyen:CS5-ben dolgoztam egy rajzon, amikor a gépem váratlanul leállt. Újraindítás után a fájl nem nyílik, azt írja:
'Nem lehetett az utasítást teljesíteni, mert a fájl nem kompatibilis a PS jelenlegi verziójával' (ami nyilván hülyeség, egy perce még azzal dolgoztam rajta).A leállás előtt kb. 2 perccel nyomtam Ctrl+S-t, szóval elvileg a fájlnak majdnem hiánytalannak kéne lenni.
Előnézetben egyébként megmutatja, hiánytalannak is tűnik, a fájlméret is stimmel. Átnevezve elkezdi nyitni, de úgy 70%-nál közli ugyanazt. Gimp szerint: 'nem lehet megnyitni, túl korai fájlvég', de az előnézetet ez is korrekten mutatja. IrfanView fekete lapot mutat.
Próbáltam három psd helyreállítót
- Yodot és Remo, a helyreállított fájl előnézetekben üres lapok, ill. a Remo néhány lényegtelen layert 'lát', de a fontosak helyén semmi
- PSD Repair Kit: azt mondja, a helyreállított fájl zajos (The recovered file in the Demo Version have a noises), vegyem meg a full verziótTöbbnapi munkám van a rajzban, bármilyen ötletért hálás lennék...előre is köszönöm
-
W&S
csendes tag
Üdv mindenkinek,
segítséget szeretnék kérni, hátha valakivel történt már ilyen:CS5-ben dolgoztam egy rajzon, amikor a gépem váratlanul leállt. Újraindítás után a fájl nem nyílik, azt írja:
'Nem lehetett az utasítást teljesíteni, mert a fájl nem kompatibilis a PS jelenlegi verziójával' (ami nyilván hülyeség, egy perce még azzal dolgoztam rajta).A leállás előtt kb. 2 perccel nyomtam Ctrl+S-t, szóval elvileg a fájlnak majdnem hiánytalannak kéne lenni.
Előnézetben egyébként megmutatja, hiánytalannak is tűnik, a fájlméret is stimmel. Átnevezve elkezdi nyitni, de úgy 70%-nál közli ugyanazt. Gimp szerint: 'nem lehet megnyitni, túl korai fájlvég', de az előnézetet ez is korrekten mutatja. IrfanView fekete lapot mutat.
Próbáltam három psd helyreállítót
- Yodot és Remo, a helyreállított fájl előnézetekben üres lapok, ill. a Remo néhány lényegtelen layert 'lát', de a fontosak helyén semmi
- PSD Repair Kit: azt mondja, a helyreállított fájl zajos (The recovered file in the Demo Version have a noises), vegyem meg a full verziót. A helyreállított fájlt nyitja, de a lényeges layerek üresek, pedig az előnézetben látszik a tartalmuk.Többnapi munkám van a rajzban, bármilyen ötletért hálás lennék...előre is köszönöm
-
W&S
csendes tag
bocs a dupláért, azt hittem, csak szerkesztem a hozzászólást...
-
Grafirka
őstag
Ilyen esetben alltalaban mas szoftverrel erdemes megprobalni megnyitni. Hasonlo helyzetben ( corrupt file ) legtobbszor a Gimp volt segitsegemre .
Vagy a Telegraphics Free meg meger egy probat.
[ Szerkesztve ]
-
W&S
csendes tag
köszönöm a hozzászólásokat, közben keresgéltem a neten, kipróbáltam pár dolgot, annyi az eredmény, hogy valószínű nem érdemes küzdenem...
azért leírom, hátha valakinek még ötletet adhat hasonló esetben:
- kinyitottam PS-ban RAW-ként, csak egy szürke vonalkód lett, itt már sejtettem, hogy game over
- aztán megnyitottam HEX-ként irfanviewban, itt kiderült, hogy a file 3/4-étől sajnos csak 00, hexeditorban kitöröltem a 00-ás sorokat, elmentettem, erre már a PS is korai fájlvéget reklamáltszóval - ha jól értelmezem - vszínű az adatok jelentős része elveszett, és az előnézet csak a fájlhoz mentett adat alapján látszott, nem a valódi tartalmat mutatta
mivel a HEX-ről gyakorlatilag semmit nem tudok, van egy kevés esélye, hogy tévedek, és csak valami záró formula hiányzik a végére, ha akad itt hozzáértő, megerősítene/megcáfolna?
-
pethob
aktív tag
-
ViZion
félisten
másik fájlt nyiss meg hex-ben és nézd meg az miféle. De szerintem is kuka. Érdekes, h Adobe termékek közül a PS az ami legendásan szar, ha helyreállításról van szó, többinél vhogy megoldották.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Soká
senior tag
Sziasztok!
Hátha tudja valaki a megfejtést...
Itt ez a fotó, lényegtelen a tartalma, csak az ég felső részét kellene szemrevételezni. Ami ronda. És nem tudok rájönni, hogy a RAW konvertálása után miért lesz ilyen a jpg?Az előzmény annyi, hogy PS-ben a Camera RAW 9.1.1-et használom konvertáláshoz. Tekintsünk el attól, hogy mások mást javasolnának, ez nekem idáig megfelelt, de most mintha történt volna valami Pár hete vettem egy új fényképezőgépet és akkor frissítettem 9.1.1-re, előtte valami jóval alacsonyabb számú Camera RAW-ot használtam. Elképzelhető, hogy azóta vannak problémáim.
Ha RAW fájlt mindennemű módosítás nélkül konvertálom ki, akkor nem jelentkezik a világos, azonos tónusú színek "kockázódása".
Köszönöm a tanácsokat!
-
Keeperv85
nagyúr
Sziasztok!
Ide lettem irányítva ezzel a kérdéssel.
Kicsit bővebben....
Grafikai oldalról is szeretném majdan megtámogatni a Darksiders 2 fordítást (ami még nagyon, de nagyon messze van a késztől, éppen csak belekezdtünk... ), amiben ilyen szép térképek vannak:
Valami módon a brazil fordítócsapat ezeket gyönyörűen átrajzolta. Ha csak nem kapták meg a nyers képeket -amiért nem tenném tűzbe a kezem- , biztosan van valami mód a feliratok átírására.
Ahogy az eredeti kérdésben is írtam: sajnos a klasszikus klónozott hátteres megoldás csak elsőre tűnik jó opciónak....
-
ViZion
félisten
válasz Keeperv85 #24416 üzenetére
Pedig ez lenne a fájdalommentes megoldás. A többi rengeteg idő + gányolás lesz.
Esetleg a feliratok mellé/fölé írni magyarul, az még segíthet.Respect a munkátoknak, DE! El kellene fogadni lassan, h angol a világnyelv, egy játékot, filmet illene eredeti nyelven nézni. Sajna nálunk nagy divat a szinkron, hátráltatja a nyelvtanulást, nincs motiváció. Kint már kicsiként nekilátnak, mert vagy olvasnak, vagy tanulnak... Dán rokonaim azt sem tudják mi a szinkron, minden feliratos. Cserébe gyerekként beszélnek már angolul, németül...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Keeperv85
nagyúr
-
BonFire
veterán
válasz Keeperv85 #24414 üzenetére
Pedig az esetek nagy részében szépen ki lehet retusálni, persze nem feltétlen csak a klónozóval, hanem szükség lesz más eszközökre is, de megoldható. Viszont készülj fel rá, hogy sok munka lesz vele, mivel állításoddal ellentétben nem egyszerű kijelölni egy szöveget, mivel nem homogén.
Egyfelől átlátszik a háttér, ami színátmenetes, így bukta az egyforma színű kijelölés. Ráadásul az anti-aliashing miatt mindig lesznek félig áttetsző pixelek a széleken, tehát nem tudsz könnyen kijelölni. Vannak rá módszerek persze.
Ami nagyon szabályos alakzat, azt újra kell alkotni úgy, hogy pontosan lefedje az alatta lévőt. Ez lesz a végén a legbabrásabb.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz BonFire #24419 üzenetére
Köszi a videókat!
"mivel állításoddal ellentétben nem egyszerű kijelölni egy szöveget, mivel nem homogén"
Ühm... szerintem elbeszélünk egymás mellett ilyen tekintetben. Amire én gondoltam:
Ha adott a térkép grafikája, mondjuk legyen layer1-en eredetileg és adott szövegenként egy-egy betűket tartalmazó réteg layer2, layer3 stb-stb, akkor ellenben azzal, hogy a térkép színes, a betűkben még nincs semmi effekt, azon kívül, hogy egy alfa értéket kaptak az alapszínbe, ha jól látom persze. Nem zoomoltam bele az eredetibe még megnézni, hogy 100%-ig biztosan így van-e...
Ezért gondoltam, hogy talán van olyan algoritmus már, ami megadva a "takaró" színt vissza tudja állítani a "takart" pixelek színét, ameddig annak bizonyos százaléka még látszik.
Kijelölni persze már nem lehet ezt, mert összedolgozta a mentéskor a rétegeket a szerkesztő. De ha létezne olyan megoldás, amire gondoltam, hogy adott színt teljesen alfáig tol át és a "mögötte" lévő pixeleket "békén hagyja", pontosabban visszaállítja eredeti színűkre jelen esetben....
-
ViZion
félisten
válasz Keeperv85 #24420 üzenetére
"Ezért gondoltam, hogy talán van olyan algoritmus már, ami megadva a "takaró" színt vissza tudja állítani a "takart" pixelek színét, ameddig annak bizonyos százaléka még látszik."
Szín kijelölés most is van, DE... mivel multiply vagy ilyesmi keverésben lett rárakva, ezért a szöveg maga is több szín, közel egymáshoz. Ha ki is jelölöd, azt nem fogja senki megmondani, h mi volt mögötte...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Keeperv85
nagyúr
válasz ViZion #24421 üzenetére
Szóval relatív nagy szenvedésnek tekint elébe, aki belevág. Pedig félő én leszek az. Már ha így nem hagyom mégis végül... Úgy látom elmenekült az egy szem fordításra vállalkozó emberem is, pedig még csak az első ~150 sort látta... A többit , összesen 42 db fájl, 12598 sor, még nem is említettem neki... . Karakterre nem tudom megmondani, ahhoz ki kellett volna jelölgetni....
-
Vesa
veterán
válasz Keeperv85 #24414 üzenetére
Kicsi OFF
Szerintem a térképen szereplő neveket nem kell lefordítani és meg van oldva a kérdés!!
Nagyon sok játék fordításánál érzem problémának, hogy az ilyen-olyan fantázianeveket is lefordítják, aminek általában nincs jó vége, mert jönnek az ilyen "Esthajnalhát dűne" meg "Magasrévület part" és hasonló marhaságok. :-)
ONA tudomány a valóság költészete!
-
Keeperv85
nagyúr
Igen, erre én is gondoltam, de a "The Veil" valahogy akkor is elég rémesen fest egy magyar fordítás mögött. Nyilván nem akarom ezt pl. (Icy Veil eredetileg) "jégfátyol"-ra cserélni, mert az a másik véglet, de némi korrekció itt-ott grafikailag tud hozzátenni az élményhez és igen, ahogy írod is, rombolni is tudja azt adott esetben.
-
BonFire
veterán
válasz Keeperv85 #24424 üzenetére
Akkor először is dönteni kell a koncepció felől, mert az a legrosszabb, ha a fele le van fordítva, a fele meg nem. A Gyűrűk urában elég tisztességesen lefordították az összes nevet, de például az előzményt más fordította, ezért egy csomó név teljesen más volt (hobbit helyett babó, Gollam helyett Nyelem stb.)
Ha egyetlen képről lenne szó, akár neki is lehetne állni pepecselni, de ahogy mondod, több mint negyven ehhez hasonló van, ehhez nagyon fanatikusnak kell lenni, ha valaki ki akarja retusálni.
Harmadik megoldásként marad az opaque box, azaz fekete sávval kitakarod a nevet, majd ráírsz fehérrel. Persze ez ronda, de legalább gyors megoldás.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Keeperv85 #24424 üzenetére
Ez egy ötperces munka Patch toollal. A legkönnyebbeket (majdnem) el lehet tüntetni nyom nélkül. Gyorsabb és jobb, mint a Content-Aware-Fill, és mivel kézzel csinálod, nem hibázik és szapora. A szabályos alakzatokra kerülő feliratot is ki lehet vele szedni, de az eredeti kép alapján az alakzatokat újra kell rajzolni és beleolvasztani az eredetibe. Az fog annyi takarást biztosítani, hogy amikor rákerül a magyar szöveg, egyáltalán ne legyen feltűnő.
Persze ezt negyven képpel eljátszani őrület.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz BonFire #24425 üzenetére
Szerencsére nincs 42 térkép, csak 42 db szöveges fájlra oszlik majd a fordítás. Meglehetősen változatosak, van ami 8-10 sor, a másik véglet ami ~6500...
Térképből 9 db adott, ebből van olyan, ami újragondolása az előzőnek és elképzelhető, hogy csak egy-egy verziót használ fel belőle adott esetben a játék majd. Odáig még sajnos nem jutottam el, hogy ezt újra megnézzem, mivel kissé kaotikus a "tesztfázis", ugyanis a cucc úgy néz ki, hogy van egy nagy ~7GB-os fájl, ehhez van egy ki-be csomagoló, ebből lesznek kisebb fájlok, amikbe offzip-elve még kisebb fájlok vannak. Térképileg dds textúrák. A szövegek is ilyen kisebb fájlokban vannak, csak azok konténer fájlok, egymás után van 8-10-20... 60 fájl, mindig a végén az utolsó a "szöveges", ezt ki kell hexában vágni (Perl-ben írtam scriptet, ami levágta...), van hozzá script ami txt-be és vissza konvertálja, utána vissza kell tenni hexában a konténerbe, azt vissza packzip-elni, aztán azt még vissza a nagy fájlba. Na itt lehet tesztelni: egyszer egy játék alatt, ugyanis a cucc autosaves ráadásul: ahol végigértél, nem tudod újra megnézni, csak ha nulláról kezded... Ezért folyamat fut az OBS alatta és nézem vissza a kész részeket, nem nyelt-e valamit el a motor, ékezet stb-stb.
Nem azért írtam, hogy valaki nekiveselkedjen, ha már én belevágtam ebbe az őrületbe. Már látom most átnézve amúgy őket, hogy van ahol a háttér még véletlen sem látszik, szóval újrarajzolás lesz ennek a vége, amivel senki idejét nem akarom rabolni, csak iránymutatásért érkeztem elsősorban. Privátban már jelezte egyik fórumtársunk, hogy ő megpróbálná, ezért itt hagyom a letöltési linket is (nyilván neki is elküldöm), végül is csodaszép grafikus feladat kerekedik ebből, ami talán nem zavarja a topic közösségét, mint téma, de mint ahogy írtam is: senkitől sem várom el, hogy vesse bele magát, mielőtt félreértés adódna!
Emitt vannak a fájlok, dds + png-be exportálva a párjai, ha valaki gyakorolni vágyakozik mégis...
-
Bazs1981
aktív tag
Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket, hogy lett egy csomó sárgás képem a vaku miatt, hogyan tudnám ezek színeit helyrehozni PS-ben? Magyar nyelvű CS6 verzióm van. A neten keresgéltem már megoldásokat de egyik sem az igazi. Köszönöm annak aki segít!
-
Bazs1981
aktív tag
Köszönöm a segítséget, de azt nem írtam hogy totál laikus vagyok Mi az az LR?
-
Soká
senior tag
válasz Bazs1981 #24431 üzenetére
Az egy másik program...
A problémádat nem lehet maradéktalanul javítani csak enyhíteni a sárgaságot.
Először próbáld ki, hogy az Image - Auto Color milyen eredményt hoz. Valószínűleg nem lesz jó... Utána próbáld meg az Image - Adjustment - Selective Color panelt. Ott a színek csatornáit külön tudod állítgatni. Először talán a szürke színnél próbáld a sárgát csökkenteni, utána a sárgánál. Ha sok képről van szó, akkor ezt a műveletet lehetne automatizálni. -
Vesa
veterán
válasz Bazs1981 #24431 üzenetére
LightRoom (Adobe profi, fotós RAW utómunka szoftver).
De ha csak Photoshopod van, abban is meg lehet oldani.
Betöltöd az egyik képet, aztán a "File menu/Image/Adjustments/Selective Color" panelen első körben a yellow csatornánál elkezded kiszedni a sárgákat. Itt eljátszadozhatsz a csúszkákkal amíg tökéletesenek nem érzed a végeredményt. Ha sikerült megtalálni az optimális beállítást, akkor az ablakon belül jobb felül van egy kis fogaskerék ikon, ott Save Preset!
Innentől ezt a profilt minden képnél egyetlen mozdulattal tudod használni, értelemszerűen ugyanott, csak Load Preset-el betöltöd a presetet és kész.Persze lehet próbálkozni más módon is, esetleg "Color Balance" eszközzel pl. (szintén Adjustments menüben van)
A tudomány a valóság költészete!
-
BonFire
veterán
-
Bazs1981
aktív tag
Köszönöm szépen a hozzászólásokat sikerült valamennyire értékelhető eredményt kihozni belőlük Segítenétek még abban hogy ha van egy szürke kártyám akkor azzal hogyan tudom beállítani a fehéregyensúlyt miután lefotóztam? Köszönöm !
-
Bazs1981
aktív tag
Találtam egy ilyen videót ez egyszerűnek tűnik, 00:58-tól:
https://www.youtube.com/watch?v=GGNdKlJmdBQ
Az lenne csupán a kérdésem, hogy hogyan lehetne megoldani hogy ne kelljen minden egyes képnél megcsinálni?
Köszönettel:
Balu
[ Szerkesztve ]
-
ToBeY
nagyúr
Hello
Nagy vonalakban, egy ilyen képet hogyan kéne kivitelezni?Nem tűnik nagyon bonyolultnak,nyilván kell két kép hozzá,egy papiros és egy sima.
[link][ Szerkesztve ]
-
Redpaladin
tag
Sziasztok!
Szeretnék olyan megoldást,hogy adott nekem 200 db képem amit szeretném 5 különböző képre rátenni. Vagyis pólókra rátenni ezeket a mintákat.
Egyszer két éve láttam ilyent valahol videón,hogy photoshop automate megoldással PS megcsinálta s kimentette webes képként.Van erre valami szakszó,hogy rákereshessek youtuben?
-
BonFire
veterán
Két expó történik, amihez kell egy fotós, aki fényképez. Állványról, távkioldóval lehetőleg. az első képen magad elé tartod a papírt, hogy kitakarjon. A másodikon elég a földre ejtened. Kész a két kép.
Utána a második képen látható arcodat rámaszkolod az első képen látható papírlapra.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Redpaladin #24442 üzenetére
Isten mentsen, hogy webes képként mentsd! Kicsi lesz a felbontása és rossz a tömörítés miatt. Vagy nyers képet küldj a nyomdába, vagy ha már megszerkesztetted, akkor TIFF-et. A lehető leg-leg-leg-leg-legnagyobb felbontásban. Ha 24 Mpixeles, az sose hátrány.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Redpaladin #24446 üzenetére
Van X fazonú póló, kreálsz X db vágómaszkot. Aztán azokba pakolod a képeket és átméretezed. Ennyi kb. A vágómaszknál nincs jobb, mert az egyszer kell lérehozni, és a tartalom könnyedén cserélhető benne.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
Usagikun
újonc
Sziasztok!
Lehet hogy hülyeséget kérdezek, nézzétek el. Nem értek ugyanis a Photoshophoz. Viszont asztali RPG játékokhoz kezdtem battlemap-okat gyártani. Ez Bonfire tutorial videóival már megy is, ám a következő a problémám.
Ezekhez olyan négyzetrács vonalat kéne társítanom, amely nyomtatásban, A4-es méretben 3 cm-es oldalhosszúságú rácsként jelenik meg. Tehát van egy rakás képem, amire egy 3x3-as négyzetekből aálló rácsot akarnék tenni, hogy kinyomtatva egységes méretű legyen. Ebben tudna valaki segíteni? Kérlek egyszerűen, lépésről lépésre írjatok, mert tényleg csak most kezdtem ismerkedni a photoshoppal.
Photoshop 7.0-át használok.
Előre is köszönöm.
Usagikun -
Usagikun
újonc
válasz Usagikun #24448 üzenetére
Köszi!
Kipróbáltam, működött!
Még egy alap kérdés volna. Hogy adok meg keretet az A4-es rajznak. A helyzet hogy szabadkézzel megrajzolom, bescannelem, photoshopban színezem, és rácsvonalat teszek rá (most már, még egyszer köszi!). De jó volna a nyomtatásnál egy keretet adni, meghatározni hogy hol legyen a margó, ilyenek. Hogy nyomtatás után a kész kép széle ne ötletszerűen végződjön. Tudom hogy ez valószínűleg tök alap, de mint mondtam, nem ismerem a photoshopot.