-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Sziasztok!
Új vagyok itt a topikban, de átfutottam az összefoglalót, és a 8.1 szerinti ÁFA "visszaigénylős" megoldással kapcsolatban kérném a segítségeteket. Nagy nehezen megkaptam a terméket, újra (!) kifizetve az ÁFA-t a NAV-nak, mivel a termék értéke 150 EUR fölött volt, ezért "eleve be se szedhette volna" az AliExpress IOSS megoldással. Beírom, hogy TCA, kiválasztom a terméket, feltöltöm a doksikat hozzá, leírom a nyűgömet, megadom az e-mailt, pipálom, hogy felfogtam mire kell nekik, elküldöm a formot és... bumm. Hibaüzenet.
"Sorry, the system was busy. Please try again later, thank you."
Nem tudom, hányszor próbáltam már, több különböző napon, de nem jutok át ezen a fantasztikus chatboton. És már az összes faxom tele van. Az egy dolog, hogy soha többet UPS, mert ők kavarták meg a szart rendesen, de az Ali léce is rezeg, hogy miért szedték be előre az ÁFÁ-t jogszerűtlenül? Hiába mondtam az UPS-nek, hogy az már ki van fizetve, nekem csak vámfizetési kötelezettségem van, kötötték az ebet a karóhoz, hogy fizessem be újra, és kérjem vissza az elsőt. Szóval jelenleg dupla kifizetésben vagyok, és már kezd a hócipőm tele lenni, ha csak eszembe jut a téma. Mit lehet MÉG tenni? Mert nem tudom, hogy ha 10x kitöltöm, és mindig ezt a hibaüzenetet kapom, akkor kinél van a hiba...
Köszönöm a választ előre is,
DigitXTUi: Alin már régóta vásárolgatok (emlékeim szerint sokáig PayPallal, és USD-ben fizettem), egy ideje viszont nincs PayPal, és eleve forintot ír ki: nem tudtam, hogy annyira rosszul vált, de utólag ez mindegy is. Viszont, ha az Ali már eleve (haszonnal) vált, és HUF-ot terhel a bankkártyára, akkor hogyan lesz a végén még több belőle, mire a bank lekönyveli? Kezdem elveszíteni a fonalat.
[ Szerkesztve ]
-
Ez mehetett volna nem OFF-ba is nyugodtan!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Topikgazda
válasz DigitXT #68651 üzenetére
Ez összeg pont egy határeset. 188-tól már lehet hogy nem IOSS. Ha az AliExpress szedi be az áfát akkor a vásárlásnál lesz letölthető számla. Akkor ez neked meg van. Ha több az érték akkor a fizetéskor a kiírt bruttó összegből levonják az áfát price adjustment mínusz tétellel és a nettó ár kerül kifizetésre és számla nem készül.
Ha nem megy az áfát feltöltés akkor munkaidőben (9:00 után) a chat robotnál addig kell nyaggatni amíg fel nem ajánlja az emberi ügyintéző kapcsolását és annak kell elmondani hogy mit szeretnél intézni, csak nem megy a feltöltési oldal.
Már több példát is feltettem hogy itt USD-ben kell fizetni, így azon kell állnia az AliExpress-nek. Azután a bankod USD terhelést kap és a náluk meghatározott módon fogják forintra váltani, kártyás fizetési szabályok bankonként és kártya fajtánként eltérőek lehetnek. Amikor fizetsz akkor egy tájékoztató aktuális árfolyamon látod, amikor pár nap múlva könyvelik akkor az elszámolási árfolyam esetleg már eltérő lesz.[ Szerkesztve ]
-
ace22
tag
Egy PNLUC-os tracking number-em átváltott EO-sra...
-
hubber19
kezdő
Üdv, van egy PNLUC12105348* küldeményem, mely utolsó státusza 2 napja :
14 Aug 2023 11:04 Import customs clearance complete
Sem posta.hu sem EO nem látja. Mire lehet számítani, ettől a fázistól mennyi idő amire újból mozogni kezd?
Köszönöm ! -
Cblacksmithc
junior tag
Na hálá a Jóistennek 4.-én rendelt 2 dolláros csomagom 11.-én el is jött Kínából, azóta gondolom gyalog hozzák, mert sehová sem haladt. Az ECSCCA csomag még mindig akadozik ?
-
madagaszkar
tag
válasz Cblacksmithc #68661 üzenetére
Üdv!
Nagyon úgy néz ki. Az én ECSCCA-s csomagom Aliexpress nyomkövetés szerint, 08.07-én megérkezett a helyi kézbesítő céghez. Na, azóta sem kaptam meg, nem is tudni semmit róla. Economy shipping egyébként.[ Szerkesztve ]
-
Cblacksmithc
junior tag
válasz madagaszkar #68664 üzenetére
én megkérdeztem email-ban a postát, válaszoltak is, hogy nem ők kézbesítik, hanem valami külsős cég kezeli Mo.-on, és kb. holnap kéne megkapnod, ha úgy kézbesítik mind nekem az előzőt....
-
Topikgazda
válasz madagaszkar #68664 üzenetére
Összefoglaló 2. pont végén hogy miként számíts rá.
-
Topikgazda
válasz Cblacksmithc #68666 üzenetére
Egyszerű üzleti levél amit a postás kézbesítő visz ki, ennyire nem külsős cég.
-
sunavlys
senior tag
Meg lehet nézni valahol az előző refund-jaimat?
ZTE v967s, Redmi 4A, Huawei_p9_lite_2017, Redmi Note 11 Pro
-
DigitXT
félisten
Nem augusztusi vásárlás, hanem még júliusi... Kína-Bp 2 nap alatt megvolt (mekkora király az UPS, nem?), de sajnos az e-mailemet már kamuzta a feladó, a termék árát is kamuzta (100 USD), és megnevezésben is csak annyit írt, hogy "wheel" (ja, egy 6 kilós kerék, mitől ilyen nehéz): perszehogy ki kellett bontaniuk, hogy ez mi ez? Küldtek volna emailt, de nem tudtak hova, megcsörgettek egyszer, majd rögtön kaptam SMS-t, hogy mi van: naivan válaszoltam rá, de el sem olvasták, agyrém! 1 hét után tudtuk felvenni a kommunikáció fonalát, amikor már a kínai hívogatott (meg SMS-ezett: éppen csak meg nem fenyegetett), hogy az UPS szerint én nem vagyok elérhető a telefonszámomon (mert ugye egyszer nem vettem fel), és akkor barátilag meg fogják semmisíteni a csomagot, ha nem intézkedik "valaki", nekem meg nem jár refund az ziher. És amikor elkezdtem mondani a sztorit a cégnél, egy kolléga szó szerint tudta folytatni, szóval nem egyedi eset, ezek tényleg ennyire szarok: messzire kerülje őket mindenki! Az érdeklődő levelemre olyan automata válasz jött, hogy tudják, hogy szarok, de majd a jövőben... Aha... Amikor maga a futár is azt mondja, hogy ne velük rendeljek, mert már 15 éve csinálja, de minden egyre rosszabb lesz, az elgondolkodtató...
A lényeg, hogy én ekkor teljesen őszintén megmondhattam, hogy nem értem az egészet, ennyi és ennyi volt a cucc, VAT included (ami egy roller motor, ami egyben kerék is valóban, LOL), ennyit és ennyit fizettem érte forintban (csatoltam a banki bizonylatot). Miért csinálják ezt az Alin? 2100 Ft-tól akart volna megkímélni az eladó? Ugyanis annyi VÁM-ot kellett rá fizetni. 2%, pont leszarom. De ha 12% lett volna, azt is kifizetem simán, mert az durva élet, hogy én nem fogok hamis jognyilatkozatot tenni a NAV felé a termék értékével kapcsolatosan. Konkrétan teljesen elvették a kedvem az ott vásárlástól ezzel a hozzáállásukkal.
Ui: teljesen mindegy az elmélkedés a határesetről, meg hogy hogyan történhetett volna... Ha az a volna ott nem volna... Nem úgy történt, nem volt semmiféle Price adjustment, nem a nettót vonták, hanem a bruttót. Feketén, fehéren, jól levezethetően. Az eladótól is előkerült végül a nem hamisított (nem 100 USD) valid számla, amin a nettó értékek voltak (187.96 a termék és 41.56 a szállítás), és én ennek 27%-át fizettem ki ÁFA-ként (61.97), amit ezek után az UPS pont leszart, arra hivatkozva, hogy ez nem jogszerű, mert túl van 150 EUR-on a termék értéke, és nyújtsam be újra a megbízást az eredeti nettó USD árra, csak akkor csinálják meg az eljárást, majd kérjem vissza az Alitól. Fullban nyomják a kretént.
Szóval ennyi volt a kérdés, hogy az Alitól való visszakérés ha nem megy, akkor mi a tökömet csináljak, de értettem: megpróbálom "nem éjfélkor", köszönöm! (Sajnos ha éjfélig dolgozom, hogy legyen miből kifizetni a dupla ÁFÁ-t, akkor csak olyankor tudom bekapcsolni a privát gépem, hogy megpróbáljak vmit intézkedni. De igaz is, most kéne a cégesről, hátha...)
-
Topikgazda
válasz DigitXT #68676 üzenetére
Röviden, az Aliexpress mindent jól csinált, mert ez IOSS értékhatáros volt, de az eladónak amikor megrendeli a szállítást az UPS-től tudatnia kell velük hogy az áfa ki lett fizetve és csak adminisztratív vámolást kell végezniük itt, valamint meg kell adni a vám-árunyilatkozatot is pontosan, ebben évtizedek óta nincs változás.
Két dolog szokott történni, nem közli ezért teljes vámolás és áfa beszedés történik vagy az UPS figyelmen kívűl hagyja a szállítólevél és a vám-árunyilatkozat tartalmát.
A jogszabály az eladót kötelezi az IOSS adatok megadására, tőled nem fogadhatnak el ilyet. Az UPS-nek is az általam írt összeghatárt kell számolnia,augusztusban a 64000 Ft-nak megfelelően a beérkezéskor érvényes vámolási USD árfolyamon kell osztania ezt az összeget, amit írtam annyi.Értem hogy dühös vagy, de finomabban kérném a megfogalmazását a véleményednek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de azzal kezdeni a hozzászólásod, hogy az AliExpress mindent jól csinált, amikor teljesen jogszerűtlenül le lettem húzva duplán az ÁFA befizetésével (és ezek után még nekem kell kuncsorogni, hogy visszakapjam, amiben sajna - dobpergés - az AliExpress hibájából folyamatosan elakadok, mert busy a chatbot) teljesen hiteltelenné teszi a mondanivalódat. A tanácsod köszönöm (próbáljam meg valahogy kijátszani a robotot, mert éjszaka rettentően elfoglalt szegény), viszont a Topikgazdai hatáskörödön nem kellene túllépni. Na, ez pl. vélemény.
Eleve egy abszolút témába vágó HSZ-t önkényesen OFF-ba raktál (furcsa, de hát kicsire nem adunk), majd a "dühösen" megfogalmazott "véleményem" finomítására szólítasz fel, miközben abban (szerintem) semmi durva nem volt... Grécsi László, személyesen? Be tudom neked idézni szó szerint, hogy mit írt az UPS a levelemre automata válaszul, aminek a szabad fordítása, hogy jelenleg szarul dolgoznak, amiért elnézést kérnek, de ez van. Ezen nincs mit finomítani. Ez nem vélemény: ez tény. Saját maguk által cégszerűen elismert, habár bullshit csomagolásban adják elő. Ne csináljunk már marketing fórumot a problémák szőnyeg alá söprésével, kérlek... Egy teljesen elrontott ügyintézés, egy kamu számlázás, majd egy több hétig húzódó hercehurca után (ami jelenleg egy - az AliExpress által üzemeltetett - hibásan működő, hiszen folyamatosan "busy" rendszer miatt nem tud megoldódni több napja) nyugodt szívvel leírni, hogy ez így mind szép és jó...
És akkor ne legyek ideges. Tudod, erről szól az a fránya ügyfélélmény: ebben a történetben én voltam az ügyfél, akivel mindkét (!) cég rendesen kicseszett, aminek következtében egyrészt feleslegesen lassan szállították ki a terméket, másrészt az én pénzemen ülnek egy hónapja teljesen nyugodtan. Esetleg a végén a NAV megkapja duplán, és majd nem érti, hogy mire fel? (Megállapítják, hogy adó túlfizetésem van?) De hát tudjuk, itt mindent jól csinált mindenki, tényleg!
Szerk: megpróbáltam most céges gépről, és dobpergés, ugyanaz a hibaüzenet.
Azon már meg sem lepődök, hogy a 102K USD egy picit gyanúsan sok: az HUF.[ Szerkesztve ]
-
jojoando
senior tag
válasz Cblacksmithc #68661 üzenetére
2023. augusztus 13 tól 17:00 Indulás az indulási országból/régióból
Hosszú lehet az út mert 4 napja csak jön nekem is az ECS csomag.
LV82xxxxxxCN 8 napig vakarták a ... Guangzhou, Guangdongben jelenleg
augusztus 12 tő 11:39 A légitársaság indultTörökország Hangkong
5 napja repül biztos érthetetlen okok miatt afrika felett
De miért?[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Hello!
Van egy rendelésem, ami nem akar megérkezni. Követési száma ECSCCA0027450415
Érdeklődtem a postánál:
Egy külföldről rendelt csomagot várok, a feladótól kapott nyomkövető: ECSCCA0027450415
Az Aliexpress szerint 07.11-én érkezett be Magyarországra, megtörtént a vámkezelési eljárás, majd a helyi kézbesítő központba megérkezett 07.12-én. De nem jött értesítés a postától hogy küldeményünk érkezett, pár napja bementünk az illetékes Pécs 2-es postára, ahol azt a tájékoztatást adták hogy ezt a nyomkövetőt ők nem tudják keresni, kizárólag ha értesítést kapunk, akkor tudjuk átvenni. Mivel 1 hónapja nincs semmi információm a csomagról, ami elvileg már itt van Pécsen, szeretném ha adnának egy állásfoglalást, amiben megtudom hol van a csomag, miért nem kaptam meg eddig. És ha nem tudnak semmit a csomagról, akkor egy hivatalos értesítést szeretnék kapni, amiben tájékoztatnak a küldemény eltűnéséről.
Erre ezt a választ kaptam:
Tájékoztatjuk, hogy az Ön által megadott ECSCCA kezdetű azonosító alapján a Magyar Postánál nincs nyilvántartott küldemény.
Az ilyen küldemények, illetve a Magyarországra külföldről beérkező küldemények kézbesítésében nem minden esetben a Posta az illetékes. A rendelkezésünkre álló információk alapján a távol - keleti országokból érkező küldemények esetén a kézbesítést több futárszolgálat is végzi a Magyar Postán kívül.
A küldeményt felvevő külföldi cég maga választja meg feladáskor, hogy a célország postai szolgáltatójával, vagy más futárcéggel kézbesítteti a küldeményeket. Amennyiben a Magyar Postához továbbítják az ilyen jellegű küldeményeket, akkor a beérkezést követően a küldeményen lévő címadatok alapján (nem könyvelt módon) levélszekrénybe kézbesítjük azokat, vagy postahelyen biztosítjuk az átvételt, ha a mérete nem teszi lehetővé a levélszekrénybe kézbesítést. Postai nyilvántartásunkban kizárólag a könyvelt, ISO szabványnak megfelelő nemzetközi azonosítóval ellátott küldeményeket regisztráljuk, ezért a nem könyvelt küldeményekről nem rendelkezünk információval, az ilyen küldeményekkel kapcsolatban nem áll módunkban részletes kivizsgálást lefolytatni. Amennyiben nem érkezett meg küldeménye, reklamációjával szíveskedjen a küldemény feladójához fordulni.
Ilyenkor csak jelzem az alinak hogy nem kaptam meg a rendelésem és ők intéznek minden továbbit?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
LouiS22
veterán
válasz jojoando #68679 üzenetére
Ha nem maszkolnád ki a TN-t (minek? Milyen titok van benne? ), akkor érdemben is tudnának segíteni.
De amúgy simán lehet, hogy az eladó összekevert két TN-t, előfordult már mással is.Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
TaaT
veterán
Sziasztok!
Vásárlás előtt szeretnék kérdezni egy termékkel kapcsolatban az eladótól, de sehol sem találom erre a lehetőséget.Give them hell Ukraine!
-
jojoando
senior tag
-
LouiS22
veterán
-
jojoando
senior tag
válasz LouiS22 #68691 üzenetére
2 terméket ma hoztak ki pedig olcsóbb dolgok, és háznál kézbesítve de a kérdésemre nem válaszol senki, pedig a parcelapp is kevesebb időt írt ki érkezésnek.
Illetve az első napi pörgés 6 bejegyzés után csak lapul valahol a sarokban.
Estimated date of arrival at the post office
18 Aug 2023 - 25 Aug 2023, 2 - 9 days remaining[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
válasz jojoando #68692 üzenetére
Az Estimated jelentése BECSÜLT, x ezer korábbi, hasonló szállítás adatait alapul véve. DE! Nem szentírás! A világ másik végéről jön, majd ideér. Ha valami sürgős, azonnal kell, akkor meg lehet vásárolni itthon is
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
szeksziboj
tag
Aug 1-én rendeltem, ma jött meg (de nem pont azt küldték) de refund gomra azt írja "You can "Refund/Return" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller."
Ez azt jelenti, hogy csak 18-án lesz aktív a refund gomb legkorábban? (Mivel a raktárukból elvileg 8-án ment ki a csomag.) Vagy lecsúsztam róla és az eladóval karatézhatok innentől? -
Jar
tag
válasz LouiS22 #68693 üzenetére
Nagyon nem haladt egy ASUS telefon akku, megrendeltem eMagnál, 2 nap alatt ideért. Szépséghibája, nem azt küldték, amit rendeltem. Pénteken jön a futár és kicseréli a megfelelőre. Így is tíznapokat nyerek és pénzt veszítek.
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
cof
veterán
válasz szeksziboj #68694 üzenetére
Igazold le, hogy megérkezett akkor tudsz nyitni. Mert ugye maga a csomag megérkezett.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Jar
tag
válasz szeksziboj #68694 üzenetére
Ha leláttamozod, hogy átvetted, azonnal indíthatod a refundot (szerintem).
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
jojoando
senior tag
válasz szeksziboj #68694 üzenetére
Az ügyfélszolgálat a cseten már másnap elindíthatja a refundot vagy bármit, például a megrendelések egyesítését, hogy ExpressOne hozza ki
LouiS22 jojoando #68692 persze dupla áron kínából, igen, Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
szeksziboj
tag
Ahhaa értem, azt hittem automatkus ahogy "Package delivered" státuszba kerül a tracking részben.
Illetve azt írja a confirmednél, hogy:
"By clicking 'Confirm', you are confirming that you have received your full order in good condition. Aliexpress will release your payment to the seller."
Ez nem jelenti azt remélem, hogy felőlem minden happy, húdejót küldtek nekem automatice...
Erre a mondatra gondolok:
"By clicking 'Confirm', you are confirming that you have received your full order in good condition. Aliexpress will release your payment to the seller."[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nintendo Switch
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Microsoft Excel topic
- PlayStation 5
- Milyen okostelefont vegyek?
- Formula-1
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
- További aktív témák...
- Assassins Creed THE REBEL COLLECTION ( 2 JÁTÉK ) /// Szinte Új // Számla + Garancia
- AKCIÓ! iPad (9. generációs) Wi-Fi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- 1év garanciával olcsó Irodai mini pc MONITORCENTER
- Apple iPhone 15 Pro Natural 128gb - 1év Apple garancia, akár beszámítással
- FC24 Nintendp Switch /// Szinte Új // SZÁMLA + Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest