Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bozont #15314 üzenetére

    És min keresztül vezetsz át több ezer vezetéket, ha nem lesz alatta interposer? Valamiféle interposer rétegre szükség van.

    (#15288) ffodi: Mindegyik VGA vissza fogja venni az órajeleket olyankor, amikor egy játék nem a mai 40-60% közötti terhelést fejti ki. 80-90% az már majdnem Furmark szint, és itt játékról van szó, tehát nem fognak a driverbe lefojtást építeni. A hőlimitre is vannak bizonyos követelmények, amelyeket be kell tartani. A legtöbb 39 szériás kártya azért használ 70-80 fokos hőlimitet, mert az alkalmazott egyedi hűtés mellett, ilyen hőfokon éri el a referenciához hasonló működést. A referenciát ugyan nem adták ki, de a gyártók megkapták és annak a hőlimitje 105 fok volt, tehát ki lehetett vizsgálni, hogy mit kell minimum teljesíteni az egyedi termékeknél. Nyilván ha úgy döntöttek a gyártók, hogy raknak rá jobb hűtést, akkor kellett nekik egy összehasonlítás az AMD rendszerével, és aszerint kellett belőni a hőfok limitet a BIOS-ban, hogy az AMD elfogadja az adott dizájnt. Itt nagyon egyszerű a képlet. Minden órajelre van egy teljesítményhatás, amit be kell tartani. Ha a termék a meghatározott teljesítményszint között üzemel, akkor ki lehet adni. Ezt a teljesítményszintet a referenciahardverek szolgáltatták, tehát a gyártók egyénileg ki tudták tesztelni. A gyári tuning pedig ezekre az alapokra épül.

    Azt nagy biztonsággal ki lehet mondani, hogy amikor a 200-as szériát kiadták, akkor nem volt olyan teszt, amivel meg tudták volna nézni, hogy az adott generáció hogyan teljesít aszinkron compute mellett. Képesek voltak terhelést szimulálni, de az nem gyakorlat. A 300-as szériánál már ott volt az Ashes of the Singularity, aminek tesztelésével lehetett konfigurálni a bekövetkező órajelcsökkenéseket. És ez már gyakorlati példa. Itt jó +4-5%-ot hoztak még az ugyanolyan órajelre állított kártyák is, csak abból, hogy a PowerTune-t képesek voltak gyakorlati példával tesztelni, így jóval agresszívabb lehet a működése, mint amikor szimulált környezetre építve paramétereznek. Az a baj, hogy bármennyire is próbálod egy játék működését nem tudod leszimulálni, így a játékokra paraméterezett PowerTune addig nem lehet tökéletes, amíg nem tudsz rajta gyakorlati példákat futtatni.

    Az egyébként való igaz, hogy a 15.15-ös driver lényegesen jobb, mint a 15.5 beta, és ez is okozott boostot a 300-as szériánál a 200-ashoz viszonyítva. A 200-asra az AMD nem ajánlotta ezt a drivert, mert nem tesztelték, de amint becsomagolják a tényleges Catalystba úgy minden GCN megkapja ezeket a gyorsulásokat. Sőt, a későbbi 15.200/15.300 csomag gyorsulásait is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák