Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz gejala #55413 üzenetére

    A hírek szerint az ütemezővel van a gond, ami ugyanúgy hiányzott a Turing GPU-ból, de még a mostani Ampere GPU sem tartalmazza, helyettük az Nvidia drivere végzi el az adatok jó időben átküldését, de ehhez a CPU erőforrásait kénytelen használni. A jelenlegi driverre így ugyanúgy támaszkodik a legújabb architektúra, ahogy akár egy Maxwell kártya. Ezért is esik pont ugyanúgy vissza jelentősen egy sok éves Nvidia kártya a gyenge processzor miatt, ahogy egy vadonatúj Nvidia kártya. Eközben egy AMD kártya nagyjából egyenletesen reagál az egyre gyengébb processzorokra.
    Amíg az Nvidia a Turing érában egyértelműen legalább egy "célegyenesnyi" előnnyel rendelkezett, addig lett volna lehetőségük egy új drivert nyugalomban kifejleszteni, vagy legalább az Ampere kártyába már beletervezni az ütemezőt. Talán a 4k-8k gaminget is az ütemező miatt erőlteti az Nvidia, mert a tesztek alapján a magasabb felbontásból következő alacsonyabb fps miatt már nem jelent komoly gondot a gyengébb processzor.

    A Pascal kártyák még sok évig velünk maradnak, mert a 1070-1080 kártyák FullHD felbontásra még abszolút jók, és az FSR valószínűleg csak még tovább nyújtja majd a használhatóságuk idejét. Legfeljebb nem a legújabb és kevésbé optimalizált játékhoz fogják használni. Ez a játék például majd valamikor 2023 környékén fog valószínűleg megjelenni, de már a mostani alfa állapotában is gond nélkül elfut egy GTX 1080Ti kártyán 4k felbontáson UE 4.26-os motorral.
    A Turing/RDNA előtti architektúrák még sokáig a kártyák túlnyomó többségét fogják képviselni, így amelyik játék legalább a Pascal/Vega/Polaris architektúrán nem fut hibátlanul, annak a játéknak nagyon bekorlátozott lesz a piaca.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák