-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Epic Games alapvetően Threadrippert és Radeont tartalmazó PC-ken fejleszt. Ez azóta van így, amióta az AMD elkészítette az RGP-t, és súlyos, 10%-os általános lassulást okozó hibát tárt fel az UE4-ben, amit más profilozó korábban nem vett észre. Mivel ez jelentős probléma volt, így áttértek Intel+NV-ről full AMD-re, hogy ezeket a jövőben észrevegyék. És ezzel semmi gond nincs.
Viszont a fentiek nem jelentik azt, hogy az NV nem kap optimalizálást. A Radeon arra kell, hogy a hibákat felfedezzék, utána könnyen lehet optimalizálni a GeForce-okra, mert az Epicnek vannak ilyen gépei is, csak nem ezeken írják meg a motort, ugyanakkor utólag leoptimalizálják rá, és le is optimalizálták már az UE5 Early Access esetében is. Az NV is írt ugyanazon a napon egy blogot az UE5-ről: [link]
Amit teljesítményt most látunk a motorban, az lényegében az, amit látni fogunk általánosan, mert az NV és az AMD is hozzáfért a kódhoz, már hozzáfértek 2020-ban is, és specifikusan a hardvereikre tudták optimalizálni a javaslataikkal, amiket nyilván az Epic beépített, nincs okuk arra, hogy a gyorsabb kódot visszautasítsák.
Ha lenne ilyen, akkor minden játékhoz külön VGA-t kellene vásárolnod. Nem véletlenül vannak olyan API-k PC-n, amilyenek. Persze lassabban fejlődnek, mert sok hardvert fednek le, de akinek gyorsabb fejlődés kell, vehet egy konzolt.
#57146 morgyi : Akkor még lassabban fejlődne. A DirectX-et a Microsoft tartja olyan szinten, ahol van, és látható, hogy a Vulkan sokszor lemaradva hozza be az újításokat.
#57147 Alogonomus : Az UE5 használni tudja a dedikált RT célhardvereket a lapkákban, csak abban a formában nem jó neki, ahogy most elérhetők. De egy későbbi formában rendkívül hasznos lesz számára. Ehhez nem kell a hardverek jó részétől búcsút inteni, mert sok RT-vel kapcsolatos problémára hasznosabb a fixfunkciós egység, viszont a bejárás pont olyan lépcső, ahol a programozhatóság hiány inkább hátrány. Ez van. Nyilván nem véletlen, hogy a Microsoft már most a traversal shaderről ír a DXR specifikációs felületén. Ők is látják ezt a problémát.
#57148 b. : A Microsoft tudja mit akar, csak akarni valamit a legkönnyebb. Megvalósítani azt már nehéz. És nyilván a Microsoftnál az is ott van, hogy a következő DXR-t most már nem ártana olyanra tervezni, ami a különféle előnyök mellé nem ad egy rakás limitet, mint a DXR 1.0 és 1.1.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.