Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz Alogonomus #54825 üzenetére

    Ezek a kijelentő módok és százalékok a jövőről......Honnan?
    A DLSS nek is várható új verziója de most a jelenben vagyunk, csaxolók... Az hogy mi lesz a jövőben senki nem tudja, csak Te, ráadásul eredményekkel... :DDD nem lehet mindenről kijelentő módban beszélni, arról hogy fog működni az AMD megoldása, mert nincs róla infó, sem arról hogy az IF előnyt jelent e 4 K ban majd hosszú távon a gyorsabb ram és nagyobb sávszéllel szemben, sem arról hogy az Nvidia/ AMD mit fejleszt és mit nem...
    Ezek még pletykák a gyakorlati alkalmazásukról nincsen semmi konkrétum. Mindkét gyártó fejleszt ez a lényeg, a Metróban viszont két hét múlva bemutatkozik az új DLSS 2.1 ami megy egy 3 éves genen. Már rég ki kellett volna adniuk a saját megoldásukat és az RDNA 1-gyel kompatibilissé tenni.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • gejala

    őstag

    válasz Alogonomus #54825 üzenetére

    Egy képrekonstrukciós eljárásnál nem csak az számít hány % a gyorsulás, hanem hogy milyen végeredményt kapsz. 10 éve is megoldható volt, hogy 640x480-ban renderelsz és felskálázod 4K-ra az akkori eljárásokkal, csak épp az eredmény ótvar ronda lett volna, hiába az 1000% gyorsulás.
    DLSS úgy növel sebességet, hogy 1440p-ről 4K-ra skálázva natív 4K közeli képminőséget kapsz. Ha AMD nem hoz valódi képrekonstrukciós technikát, hanem csak valami felskálázást, az senkit nem fog érdekelni. Mint ahogy a FidelityFX se jó semmire, csak parasztvakítás. Ha meg ők is mesterséges intelligencián alapuló eljárást akarnak, az nem fog minden játékban működni nekik sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz Alogonomus #54825 üzenetére

    M1: az Apple 70%-os volumennövekedést realizált az utolsó jelentés szerint. (most azt fejből nem tudom hogy az éves, vagy negyedéves)
    Mindenesetre ez alapján joggal feltételezhetjük, hogy nem szükséges ahhoz az Arm-nak - big.Little-lel vagy anélkül - jól működnie Windows alatt, hogy teret tudjon foglalni. Persze az kétségtelen, hogy az Apple soha nem fog egy bizonyos piaci részesedés fölé menni, akármennyivel jobb terméke is van, mert olyan árat kér el, amit akárki nem tud megfizetni. Ez persze csak döntés kérdése. Az Apple Mac Mini M1 nekem nem tűnik drágábbnak, mint egy hasonló kategóriájú NUC/miniPC. Benne van a pakliban erősebb, több magot tartalmazó SoC-ok kiadása. 25-45W kategóriában, ami még mindig pofás kialakítást és halk működést jelenthet, miközben akár 3x akkora teljesítményt is tudhat, ami már felvehetné a versenyt az AMD 12-16 magos asztali megoldásaival. Nyilván persze rá kell beszélni a vásárlókat a Apple ökoszisztémára és árakra. De platform szinten mindenképpen versenytársat jelent.

    Szerintem azzal kapcsolatban is némi tévedésben vagy, hogy a szerverek terén az Arm csupán kisteljesítményű, de sok maggal tudna szállítani (ami kinek kell?)
    A Neoverse N1-re épülő Graviton 2 és az Ampere Altra is eléggé versenyképes volt és erre pakol rá 30-40%-ot még az N2 és a V1.
    [link]
    Ezek persze csak számok papíron. A tényleges térnyerés lehet, hogy nehezebb, mint jó processzort tervezni. De a verseny szorító hatását azért nem becsülném le.

    Itt a nevető harmadik az intel tud lenni, aki saját gyártósorain egy esetleg papíron gyengébb termékkel, de ki tud szolgálni ügyfeleket nagyobb volumenben is, míg az AMD-t és/vagy Armos versenytársakat kötik a TSMC a kapacitásai, amin többen marakodnak. (A marakodás meg értelemszerűen árfelhajtó hatású lehet)

    Ami a DLSS-t illeti. Az létezik. Az AMD megoldása meg nem.
    De ha létezne (ad abszurdum, amikor létezni fog) akkor is az számítana, hogy mi van a fejekben.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Laja333

    őstag

    válasz Alogonomus #54825 üzenetére

    Itt nem az a pár játék a mérvadó, amire jelenleg rárakták (egyébként egyre több kapja meg utólag) hanem az potenciál amit ez az opció nyújt. Lásd a Cyberpunk esete: a Radeonnal játszhatatlan RT-vel. Ha később megjelenő játékokban is szeretnék kiaknázni az összes RT featuret, akkor szükség lesz super samplingra. Ezt egyelőre csak NV-val tudják csak megvalósítani.
    Azt sem tudom hova tenni, miért mellőzik a machine learninget. Az a jövő... Nagyon remélem, hogy az AMD megoldása a DLSS-hez mérhető lesz...

Új hozzászólás Aktív témák