-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joe fiú
senior tag
válasz kavics325i #33258 üzenetére
Ha szerelmet nem is találtam benne, de minden igényt kielégítő hangzárt találtam benne. Dupla Audio System Xion10+..mélyre megy..kasztnit ráz..dögös, és minőségi..csak rohadt nehéz..ültetett vagy 5cm-t a kocsin.
-
djTech
csendes tag
Sziasztok,
Autohifi beépítéshez keresek kiegészítőket a kábelezéshez.
Tápelosztó és testelosztót keresek.
Az Audison és a Phonocar termékei ki vannak zárva korábbi negatív tapasztalatok miatt,
(ha érdekel valakit szívesen részletezem)Tud valaki valami jó beszerzési forrást pl Stinger, Hollywood termékekhez?
Esetleg egyéb 5let, tapasztalat?
-
gabber01
addikt
Azt tudja valaki, hogy miért csak a Kicker gyárt négyzetes (solo-baric) mélynyomókat? Illetve, hogy ezeknek milyen előnyei/hátrányai vannak? Hasonló átmérőjű, de kerek nyomókhoz képest a többletfelület miatt gondolom nyilván hangosabbak/mélyebbre mennek, de azt is írják, hogy a hangminőség hagy kívánnivalót maga után. Kérdés, hogy miért?
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
opeter70
senior tag
válasz gabber01 #33310 üzenetére
Előnye ugyanakkora külső méretnél a nagyobb membránfelület (ez egyértelmű).
Viszont hátrányai is vannak:
Pl a membrán merevsége. Egy négyzet alakú membránnál a sarkokban nem ugyanakkora a membrán merevsége, mint az oldalak közepén. Tehát ilyen értelemben nem lesz homogén a membrán.
Ugyanez a helyzet a membránszéllel is. Ott is lehetnek eltérések merevség, rugalmasság szempontjából a "kanyarban", ami extrém igénybevételnél megint csak a membrán nem kívánt torzulását okozhatja.
Ahhoz, hogy ezeket kivédjék, nagyobb szilárdságú membránt kell készíteni, ami növeli a mozó tömeget, ami szintén hátrányos. A gyártási költség is magasabb szerintem az ilyen típusú membránoknál.
(Bocs a sok "membrán" szóismétlésért )Nem véletlenül nem tért át a többi gyártó erre a megoldásra.
Ha jól emlékszem, mintha valami noname gyártónál (Spectron vagy valami ilyesmi) láttam már ilyen próbálkozást, de lehet, hogy tévedek. -
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33315 üzenetére
a Phonocar egyszerűen elfröccsent ~350A-nál (0/1AWG-s bemenetnél). Az ódizon csavarjait nem lehet rendesen meghúzni, mert megszakad, viszont ha nem húzod meg kilazul a vezeték és eléghet
egy tél+nyár és vége volt a test vezetéknek...
Szóval nekem mind a kettő kidobott pénz volt.Steg K4.02 + 2db Steg K2.04 összesen max 750A (elméleti áramfelvétel)
-
kavics325i
őstag
válasz djTech #33316 üzenetére
Kia f..om vagy? Azé furcsa hogy ha össze tudtad kapargatni a stegeket,meg be is tudtad kötni akkor miért pont ide jössz tápelosztóról tanácsot kérni
" A fantáziát kárpótlásul kaptuk mindazért, amik nem vagyunk, a humorérzéket pedig vigaszképpen azért amik vagyunk.” ( Széchenyi Zsigmond )
-
opeter70
senior tag
válasz kavics325i #33318 üzenetére
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33318 üzenetére
Hahó 3 jó véggel már nem is lehet kérdezni??
ja tehát ha lenne a kocsimban egy pl.: Soundstream Human Reign akkor már ne is regeljek ?Komolyra fordítva a két K2 hídban van két ohmon és így max 300-350A/vég vesznek fel, mértem.
Bár nincs semmi értelme a max teljesítménynek.Normál hallgatásnál is elfolyik kb 80-100ATápelosztó meg azért érdekes mert sok az amper, valaki tud jó gyárit, akkor azt megveszem,
ha nem akkor csináltatok egy egyedit ami bírja a terhelést. Mivel eddig csak két márkát használtam meg somogyit ezért nem tudom, hogy a többi milyen. -
kavics325i
őstag
válasz djTech #33323 üzenetére
Nem gondolom,hogy egy átlag felhasználó vesz két steget a mélynek egyet meg a középnek-magasnak és csak úgy szikraként pattan ki mindez.
Bemutatkozhatsz ha úgy gondolod akár cs-s linkel is.
Én szerintem Te pontosan tudod,hogy mit akarsz és szerintem valaki másnak a kérésére jöttél. Bár még nem kerestem rá,hogy vannak e itteni hsz-eid,de nem gondolom,hogy kipattant a csipa és jé írok ide. Már csak azért sem,mert azt a mennyiségű ampert is biztosítani kell valahonnan. Ez inkább a hangnyomás felé mutat mintsem a normál zenehallgatás világába. De javíts ki ha tévednék,bár kétlem" A fantáziát kárpótlásul kaptuk mindazért, amik nem vagyunk, a humorérzéket pedig vigaszképpen azért amik vagyunk.” ( Széchenyi Zsigmond )
-
opeter70
senior tag
válasz djTech #33316 üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy "elfröccsent"?
A réz olvadáspontja 1083 C°. Azért az nem szokott csak úgy elfröccsenni, hacsak nem marcipánból volt a tápelosztó.
Az még elképzelhető, hogy egy rossz kontaktus miatt megég, de ha neked a réz "elfröccsent", akkor jobb, ha minimum wolframból készítteted el. -
djTech
csendes tag
válasz opeter70 #33326 üzenetére
Amennyiben tiszta réz, akkor nem fröccsen el, ha csak sima sárgaréz akkor sem (930 fok)
Amenyiben csak sima "rezezett" AL ötvözet akkor viszont csak 550 fok lenne az olvadáspont.
Ha pedig újrahasznosított vacak anyagmix aminek csak a fele vezető, akkor pedig kérdéses.
Mint pl a CCA kábelek többsége...Az elfröccsenés pedig műterhelésen teszt alatt történt.
Mindig letesztelem nem szeretném ha kiégne a gép.
A hangszóró meg a kocsi sem bírná ezt a teljesítményt.
A 2 ohmos műterhelés pedig azért kell, mert ez az elméleti maximum amire méretezni kell a kábelezést.
Ez után persze jóval kisebb bizti kerül a vég elé.( Valamint 4 Ohm alatt kisebb az áramfelvétel is. )
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33325 üzenetére
Nem tudok bemutatkozni, nincs mivel.
Nem vagyok profi csak nagyon fertőzött.
Ide meg azért most irtam mert eddig nem ismertem ezt a fórumot.Barátom SPL párti én nem, inkább SQ irányba építek. Nem versenyeztem soha.
Egyszer biztos elmondod, hogy miért érdekel mindez...
-
gigi21hu
csendes tag
Helo! Nem akarok hifit építeni, csupán az a célom, hogy a mélyeket kicsit megdobjam. VAgyis: nem akarok fejegység cserét s hangszóró cserét sem. Adott az autórádió négy hangszóróval. Tudom, tudom, de nekem fontosabb a praktikusság, tehát maradnak a hátsó ajtóban is. De nekem kellene jel a mélynyomóhoz is. Ha passzívban hajtanám, akkor tudom, hogy ha az egyik hangszóróról vinném a jelet tovább, akkor 4+4 ohm lenne, vagyis 2 ohm, ami nem tenne jót a rádiónak. De ha a sub jelére külön erősítőt kötök, akkor már OK lenne? Vagyis ez már nem a fejegységet terhelné így, ha jól sejtem. Kérdésem még, hogy elég a mélynek az egyik oldalról jel, vagy célszerű mindkettőtől ( sok retro zenét hallgatok, ott még gyakran egyik csatornán dob, a másikon a basszgitár szól, tehát jó lenne mindkettőt hallani a ládán ) Köszi
-
gigi21hu
csendes tag
válasz shteer #33331 üzenetére
Nincs rca kimenet, a hátsó hangszórókról vinném tovább a jelet és persze jelszint átalakítóval egy erősítő felé. A kérdésem az, hogy ha így veszem le a jelet a hátsó hangszóróról ( úgy, hogy az is szóljon továbbra is ), akkor az hatással van-e az ohmok számára? Vagyis 2 ohm lesz-e a 4 ohmos hátsó ajtó hangszóróból és 4 ohmos mélynyomóból párhuzambaba kötve vagy sem? Nem célom a színpadkép, csak mélyeket akarok, ezért menne továbbra is a hátsó ajtóban a zene a gyerekek miatt, akik nagyon szeretik hallgatni. Vagy ha filmeznek, akkor teljesen hátra csavarom nekik, hogy elől ne szóljon.
-
gigi21hu
csendes tag
A kérdéseimre akarok választ kapni, a többi nem érdekel. Van ám élet autóhifi nélkül is, szerintem nem olyan nagy dolog, amiben segítséget kértem. Még egyszer mondom: az autóban a praktikusság fontosabb nekem, családom van, gyerekek. Csupán egy kicsit több basszust szeretnék és ezt a jelenlegi rendszeremmel akarom megoldani, persze plusz erősítő és mélynyomó beiktatásával. Ehhez kértem segítséget. Színpadképem van a nappaliban, én is tudom, mit jelent, megvettem hozzá a cuccot, az autót viszont magam akarom csinálni, ezért kértem segítséget, amit előre is köszönök.
-
gigi21hu
csendes tag
Az az érzésem amúgy ezekkel, hogy az autóhifisták maguknak építik a rendszert. Az utasok nem is lényegesek. Hiszen már eleve nincs színpadkép, ha a színpad legbaloldalán ülünk. Persze tudom, lehet játszani a balansszal, jobbra csavarni, de ez máris megdől, ha beülnek mellém, mert akkor ők jobbról hallanak mindent. Szóval nekem nem arra kell a kocsi, hogy beüljek egyedül és élvezzem a színpadot, hanem munkába járni pl. És erre a 10 perce, ha kicsit több a basszus az ACDC-n, akkor annak örülök. Nekem erről szól egy autóban a zene.
-
Samus
addikt
válasz gigi21hu #33334 üzenetére
A jelszint átalakítót kötheted a hátsó hangoskodók után párhuzamosan, bár ettől elvileg kicsit halkabbak lesznek (mondjuk kétlem, hogy észre fogod venni). Erősítőt viszont nem köthetsz így közvetlenül a hátsók után (ajánlották a magas szintű bemenetes erősítőket).
Tehát mind a két hangszóróról vagy tovább hozod a jelet négy kábelen, vagy a hangszórók előtt blankolod meg a vezetéket, és oda csatlakozol rá, szintén vezetékenként (nincs jelentősége, így is, úgy is párhuzamos lesz).
Amire figyelned kell, az a polaritáshelyes bekötés. Tehát a L +/- és R +/- kábelét is oda kösd az átalakítóba, ne legyenek felcserélve véletlen sem. A pozitív/negatív-t könnyű felismerni, a pozitívnak általában nagyobb a saruja (amit a hangszóróra "dugsz" rá), a negatívé kisebb. A csatornák egyértelműek, a sofőr oldala a bal, anyósülés oldala a jobb.
Viszont nekem is lenne egy kérdésem.
Ha az erősítőm biztosítéka 40A, biztonságosan hajtható 10mm2 kábellel, vagy érdemesebb inkább 20mm2-t használni, illetve utóbbi kiváltható-e kettő 10mm2 kábellel, persze párhuzamosan (kábelenként 30A biztosítékkal)?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
PiciPeti
őstag
Inkább 20-as, vagy nagyon jó minőségű 10-es... Ha vastagabb az sose baj.
---
A jelátalakító meg szerintem nem lesz jó úgy... Nagyon "halk" jelet fog kapni... Illetve ha hátra tekered, akkor a mély is jóval hangosabb lesz...
Én inkább 4 csatis erőt vennék, az első hangszórókat kötném le a fejről, és onnan hoznám le a jelátalakítóval, vagy olyan erősítőt választani aminek van magas jelszintű bemenete...
Akkor tudsz rá hídban kötni egy mélyládát, meg a két első hangszórót, és közben megmaradhat a hátsó is.
Pár ezerrel drágább, de lényegesen jobb minőséget kapsz. (ha első ülés alá befér az erősítő, akkor nem is drágább, mert tápkábelen megspórolod a hsz kábel árát... )
És így tényleg jobban szólna az ACDC... Nem csak a zene 5%-a lenne jobb (mély) -
cigam
félisten
Tudnátok segíteni abban, hogy a JVC KD-SH1000 autórádióra hogyan tudnék a leg1xerübben egy bluetooth-os "vonalbemenetet" varázsolni? Tehát a cd-tár, vagy vonalbemenetre egy olyan eszközt csatlakoztatni, ami képes fogadna a telefon által játszott zenét. Az csak hab lenne a tortán, ha egy aktív (usb töltős) telefontartóba lenne beépítve.
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
footy
addikt
Mennyit szansz ra? Mert a Parrot MKi9000 tudja amit neked kell sot meg boven tobbet is.
Ha nem kell kihangositas, akkor pedig egy Jack/RCA dugos BT modul lehet a megoldas. Valami ilyesmi.
(A BT-tol nem kell am nagy hangminoseget varni.)[ Szerkesztve ]
-
Samus
addikt
válasz PiciPeti #33339 üzenetére
És mindenképp autóhifi kábel kell, vagy megfelel bármilyen kábel, ami elég vastag? Vagy kettő vékony, párhuzamosan? Van itthon háromfázisú kábel, tudom, ez káromkodás, de egyébként sem high-end rendszerről van szó.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
opeter70
senior tag
Te használtál már ilyen célra hegesztőkábelt?
Van vele tapasztalatod, esetleg összehasonlítási alapod hifi tápkábellel összevetve ?
Komolyan érdekelne, hogy miben jobb.Én inkább a mindenféle ötvözettől mentes minél tisztább OFC kábelre esküszöm (még az ónozott rezet is kerülöm, ha lehet, pedig abból elég sok van).
-
PiciPeti
őstag
válasz opeter70 #33348 üzenetére
Hát a hegesztőkábel elég nagy tisztaságú, finom szálakból szőtt, és jól szigetelt. Ez már csak a felhasználási körülmények miatt is szükséges, hiszen akár 2-300A is folyhat rajta folyamatosan, hegesztés közben finoman kell tudni irányítani a pálcát, szóval puha is kell legyen, illetve az üzemben érheti sérülés, ráesik a kalapács, fém, áttolják rajta a békát, stb...
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.