Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz rbalint88 #4960 üzenetére
Szerintem a korabeli társaira gondolt, hogy azokhoz nem nyújt pluszt, csak annyit, hogy nagy.
A mai alsókategóriás autók beltere sokkal kispóroltabb, pont ezért nem vennék újabb autót ugyanannyiból, hanem inkább valamivel régebbit magasabb kategóriában.
Bár itt az Omega esetén ez az előny annyira nem jön ki, de azért érezhető. -
#89309696
törölt tag
válasz rbalint88 #4976 üzenetére
Nyilván a hülyegyerekautó és a karbantartás nincs párhuzamban egymással, a lényege inkább az, hogy nyugodtan meg lehet nézni egy ilyen autót is, mert lehet jó, nem kell azonnal negatívan továbblapozni. A többi meg csak ízlés kérdése, mögé kell látni inkább, de ha már foglalkozott a kocsival ennyit akkor talán autó állapotban is van.
Baleset az tuti, 2.5 év alatt egyszer nem kellett akkorát fékeznem, hogy az ABS húzzon ki belőle a szándékos teszteken kívül (mondjuk ezen az EBD is sokat segített, mert a hátulja hamar elszállna nélküle). Ha vennék egy Swiftet fél éven belül tuti lenne egy nagyobb ütközésem vagy kisodródásom vagy akármi amit a Renault megoldott volna. Ez fix, ez a Swift átok ami minden embert érint aki többszörösen fejlett autóból képes egy Swiftbe visszaülni.
Értelem szerűen tudom, hogy ezek kalap szarok, a rémegyszerű ok az, hogy a 400 ezerért eladott Megane után a megmaradó mondjuk 350-ből nem tudsz mást venni ami közben automata váltós is, mint egy Swift (magas százalékú aránnyal). Vagy nem adom el a Meganet, de mivel most futom a sokadik körét annak, hogy utálom és soha többet kéziváltót, ezt már tudom, ha most megint leveszem a hahuról akkor csak pár hónap és újra ott köt ki. Szerintem ez lehet a 4. alkalom, hogy meghirdettem az elmúlt háromnegyed évben, mindig visszatáncoltam belőle, de a vége ugyanaz felkerül újra. Vannak házasságok amik nem működnek, azokból ki kell lépni.Volt az az ajkai Mazda 323 family karácsony előtt. Na hát az visszasírás kategória, mert az mégiscsak egy jó autó lett volna, az mégse egy Swift. Csak ugye nem volt ABS benne úgyhogy skippeltem is, pedig mégse lenne rossz az a kocsi. Már mindegy, mert januárban elkelt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #5171 üzenetére
Szerencsere nem estem meg bringaval (nagyot), egyszer a nagy elso tanyer felszantotta a labszaram, meg apro botlasok. De a zasszony tavaly taknyolt az ulloin a sineken, azota kicsit zabszem van a seggemben, akar jonni o is, de emiatt visszafog, 50 fole nem megy. :D
Most kineztem egy Bianchi JAB-ot, nem tudom megindokolni, hogy miert csereljem ezt...
"Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #5175 üzenetére
Belgiumban valami kb 70-80 éves körüli bringát hajtottam, ha jól rémlik gurult, de azért pl fék nem volt sok rajta, szerszám hiányában meg nem tudtam sokat javítani a helyzeten. Annak fejében kaptam meg pár hónapra, hogy vissza kellett tenni a leesett láncot, ez meg is történt, ikea ágy szerszámkészlet szintű felszereltség mellett, kesztyű helyett kb kenyeres zacskót használtam vagy ilyesmi Érdekes volt az agyváltó rajta, ott is találtam furcsaságot, de legalább működött.
Itthon most Csepel Marathon került elő, garázsba lett lerakva, csak sajnos a váltó pont egy lombtrágya zsákon pihent, ami erős rozsdát eredményezett. Vettem jófogáson egy pofára hasonló váltót, aztán a napokban elkopott a hév, így bovdent toldva és másik bovdenházat újrahasznosítva összelapátoltam, és így éves rekordot döntöttem kb 2x1 km-t tekerve
Leporoltam a Simsont is. Régi benzinnel nem akart elindulni, kapott mellé egy liter frissebb keveréket, így használható (előtte azért karbi pucolásnak nekiestem, de nem volt mit; gyújtást is átnéztem). Kertek alatt jó lenne kijáratni belőle, aztán következő alkalommal már 98/100-ast tankolunk. Meg közben traktorok zabálják a gázolajat, 2-300 literes tankolás is megesik, de legalább home office van mindig. Ma kb 7 km/h volt az átlagsebesség, nem hiába, 180 lovas gép dolgozott
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #5178 üzenetére
Bevásárlás résznél felnevettem mi is folyton úgy toltuk az estéket, hogy kb fele társaságnak volt csak bicója, többiek egyenletesen elosztva a szabad csomagtartókon, szerencsére nem volt gond belőle holland haver futár melót nyomott bérelt biciklivel, defekten kívül ha bármi baja van a bringának, csak visszaadod és kapsz másikat, neki totál megérte (Swapfiets).
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz rbalint88 #5175 üzenetére
Nem vitatom, hogy az 500k-s bicikli jobb mint az olcsóbb, egyszerűbb gépek. Kb mint inkább egy használt üzleti laptop (ThinkPad), mint egy új consumer gép.
Ugyanakkor az is igaz, hogy ez a mostani Bergamont űrtechnika akkor képest, mint amivel gyerekként tekertem 😁
Én inkább a hosszú távú tekerés híve vagyok, tehát ha úgy adódik megyek 80km-t egy nap, erre jobb egy trekking. -
máyköl
veterán
válasz rbalint88 #5191 üzenetére
Nekem egy ütött-kopott, százszor leejtett pár éves Ray Ban Wayfarer -em van. Nem cserélném el semmire. Kényelmes, marha jól sötétít, semmilyen fény nem zavart még mikor rajtam volt, és nem kell rá vigyázni (le is ejtem heti 2 -szer).
Próbáltam az utóbbi években pár napszemüveget, de nem sikerült áttérnem egyikre sem.
Halkan megjegyzem, onnan tudod hogy jó -e egy napszemüveg lencséje, hogy az iPhone Face ID nem oldja fel a telefont ha rajtad van. 20.000Forint alatti szemüvegek nálam kivétel nélkül feloldották, a legsötétebb lencsések is.ui: off topikban off reszt irni, az is magia.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #5943 üzenetére
és @tboldi: E jel? Minek? Rendszám sincs rajta... A téli felkészítésre gondoltam h azért tényleg van ami gyorsabban terjed a fénynél... a f@szság. A teljesség igénye nélkül: "4évszakos gumi az hülyeség, ilyen télit kell venni" és mutat egy olyan spec télit, amit rendes ember fel nem tenne; hókocsit csinál, de telipakolja a hátulját és a hátsó tapadásra fekteti a hangsúlyt; előre világítson, hátul meg pislákol valami jó esetben; leheggesztett difihez nem tudok mit mondani, aki vezetett már olyan autót az tudja mi a baj vele, aki nem, az meg el sem tudja képzelni... (Ámon Olivér 600SEL-je Mk1, a mostani turbós nem az első!)
Ebből nem télifelkészítés videó lett, hanem "hogyan csináljunk hülyegyerek bömbit télre" videó lett, a homasita/ebay/aliexpress tuningtól most uriasan eltekintettem...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6017 üzenetére
Azért eléggé szánalmas a hátoságokra nézve, hogy ez az autó nem meríti ki a közúti veszélyeztetés fogalmát...és még forgalomban van..
Csak egy balos kanyarban egy párás hajnalon ne ő jöjjön szemből..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6087 üzenetére
...hámer paraszt, azért. Biztosan valamelyik orákulum mondta neki h ne nagyon, mert ha észreveszik akkor megütheti a bokáját... azért 150-re csak a nepper meri visszatekerni (csak előtte eladja külföldre papíron, majd visszahozza papíron, az autó meg áll bent a telepen, hátha jön egy madár)... vagy visszanyomja 214ezerre, az újabban a divatos szám... az az új 174ezer.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6099 üzenetére
Üdvözöllek a világomban, nálunk ezt úgy hívják vasárnap.
Én tetézném azzal, h én ma már lomtalanitottam, üveget cseréltem a nappali ajtóban (guberalt anyaggal, of course ) és még arra várok h a kisebbik elalszik vagy megszivat és ringathatom éjfélig összesen 2 kávéval.
De maxi respekt h még bírod![ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6109 üzenetére
Nem csak a sarvedot, a küszöböt, az első tornyot, a bal első hossznyúlványt, stb.
Nem baj, német autót kell venni, xart drágán...
De ez nem normális dolog, ott valószínűleg sérült volt és tettek rá magasról tizenévekig, ezért lett ilyen, nem szoktak ennyire gyászosan kinezni...
Az Audik ennek az élharcosai, azoknál először a hátsó sarvedoíveken jön át a rozsda, na akkora oda a hátsó traktus. Az A3 például kritikán aluli ahogyan a 3 ajtós első ajtajai ki szoktak nézni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #6111 üzenetére
Nálam is hasonlók a tapasztalatok. Van 1-2 tipikusan gyenge pont, viszont az összes többi rész "mint az új". Teszem azt pl. egy első gen Focus szép egyenletesen indul meg mindenfelé, ajtó alja is, hátsó sárvédő is... Míg mondjuk a Golfnak a jellemző helyeken jelentkezik a gond, azokat kezelve az egész karosszéria élettartama kitolható, nem kell a teljes bódét galvánfürdőbe meríteni megint
A Fiaton cseréltem hátsó lengéscsillapítót, akkor benéztem a sárvédő alá. Gyakorlatilag a ponthegesztések dobták le a festéket minimális drótkefe után, muszáj voltam kicsit lekezelni, szürke alapozó nem üt el nagyon, dobbetét meg úgyis takar. Viszont némethez képest jópofa, hogy az első sárvédő alsó sarka rálóg a küszöbre - Golf 4 tipik rohadás így egy csavaros elemmel javítható volna mondjuk.
P.s. új Octavia küszöb eleje már alul nyitott, hogy távozhasson lefelé a rittyó. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6111 üzenetére
Te már megint altatás közben fórumoztál...
A régieknél (még a nagy összebútorozás előtt) a hátsó sárvédőíveken jelent meg először, majd szépen átlukadt, a másik titpikus pont amit nem sikerült orvosolniuk az első ajtók alsó sarka és a küszöb-sárvédőív találkozása (ez minden VW-nél előjön, már a Golf2-nél is de még a Golf VII sem tudta kinőni...). Pár hete láttam egy ezüst B5-ösön DuckTape-el javította a tulaj a lukat... végülis amíg fent marad.
De az ilyen autóval nem szabad foglalkozni mint ami a képen van, én ha ilyet látok agyon tudnám verni a tulajt, ott megy el minden nap mellette, már csak esztétikai szempontból is megcsináltattam volna... ha valaki ennyire nemtörődöm mentalitás, akkor annak az autónak már lóg keze lába, irány a bontó, abból autó már nem lesz, csak pénztemető.
Mondjuk az is megér egy misét aki megvesz egy ilyet... nem jöttek még rá h gombokért csak vödör csavart adnak!? Autót pénzért lehet venni, nem alamizsnáért...Pedig olyan szép A6 Avantot tudtam volna venni a Vitara helyett... bőrbelső, sonnenschiebedach meg szalonlámpa... csak győzött a realitás, hogy amikor a golyóálló 2,5 PDTDI-be letérdepel valami, akkor az drága lesz...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6117 üzenetére
Hmmm, az common rail, ez igaz. A sor 5 sosem volt A6-ban!?
@bitpork: Látom a lényeg átment... Amúgy melyiknél szaroztam le!? Nem lenne rossz ha az elérhető árú nem német import lenne...
@Stylewars_kp: Én azért a 4 villanyablakot meg a klímát "must have" kategóriába sorolom, mióta van ülésfűtés, az is kezd oda sorolódni...
Én még feltenném a listára a "ne rohadjon" kritériumot, mert bontott motort lehet szerezni, de bontott padlólemezt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #6125 üzenetére
Az én budget-em szerényebb volt, 5,3M állt rendelkezésre, amiből olyan autót kellett venni - annak minden költségével és szükséges felszerelésével - ami 15+ évig autó lesz nagyobb kiadások nélkül ridegtartásban.
A beltér engem nem foglalkoztat mert a gyerekek pikk-pakk leamortizálják, már most le van rugva a hátsóajtó műanyagjának az éléről a festés... majd pár év múlva ha már tudnak rá vigyázni akkor elmegyünk a fiúval egy bontóba, szerzünk beltérelemeket és kicseréljük amit tönkretettek (még jó h csak egyféle létezik hozzá ), ha nyakonvágom érte sem fog kijavítódni a műanyag, elmagyaráztam neki h "apu most mérges, mert ezt nem lehet megjavítani", megértette, bocsánatot kért. Ha ezt egy faberakásos ajtóval csinálja... De ejtett már el büntetőfékező parasztok miatt csokis fánkot is... 15 percig kerestem az ülések alatt mire meglett.Nekünk a bőrbelső meg szép beltér nem annyira nyerő választás... Az S-Cross szemből szerintem is randa. Állítólag be is ázik... Gyalogos riogató nem tetszik (na jó, az Mk2 elég kényelmes belül), az Audi meg nem az én pénztárcámra van tervezve...
Egy új Rav4 Hybridbe én is beülltem volna, de azon az áron... kössz inkább kihagyom."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sutszi
veterán
válasz rbalint88 #6275 üzenetére
Sima autósban ajánlottam őket párszor ha felnis kérdés volt, meg a felnis topikba tettem be anno képet: [link] Sajnos néha elkallódnak ezek az infók.
Idővel picit tévedtem. 2 éve már... kicsit összefolyik az idő.[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage