Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz p_adam #26140 üzenetére
Ez mondjuk a Photolabnál még egy plusz nálam, ugyanis az "extra" képszél teljesen elfogadható minőségű, hozzáad a tájképes látószöghöz
Azt viszont továbbra se értem, hogy lesz mindkét változat pixelszáma pöccre ugyanannyi?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz p_adam #26142 üzenetére
Igen, csak átméretezés lehet a dologban, ami mondjuk nem tudom, mennyire szerencsés ilyen kb 10%-nyi változás mellett, lehet többet árt, mint használ.
Adobe termékeknél meg ha muszáj megoldható a dolog, ha exiftool-al kinyírj az ember a lencseadatokat a képből.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
NandorHUN
addikt
válasz p_adam #26168 üzenetére
Ez lehet az is, hogy manapság gépekből elkészült jpg-k már elég jól sikerülnek alapból és sok editálást nem is igényelnek.
Pl. régi gépeken nem tudom mennyire volt histagram, ma ránéz a fotós kép készítése közben és nem is feltétlen kell raw, hogy aztán azzal szenvedjen.
Ha nem versenyre készül a kép, gondolom megelégszik azzal amit kapott és kész.www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
copass
veterán
válasz p_adam #26168 üzenetére
sajtófotó egész más móka, azt ne keverjük ide. ott időre megy minden, iszonyat minimális az utómunka vagy sokszor nincs is. nem semmiért van lehetőség kisebb méretű jpg/raw készítése a komolyabb vázakban.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
ivcsi86
tag
válasz p_adam #27369 üzenetére
Igen, elég gányolásnak tünik.
Tényleg nem érdemes ilyesmibe belevágni.
Inkább néztem pár használt gépet. Nekem ami fontos lenne a nagy látószög (a jelenlegi 25mm-nél jobb), mert lakások belterét fotóznám ugy 80%. Nem kellenek profi fotók, de nem árt ha minél több látszik egy nappaliból és jók a fények.
Ezek közül melyiket ajánlanátok?
- Nikon d50 18-55 objival: 35e
- Samsung NX 1000 váz + 20-50mm: 29e
- Samsung NX300 + 18-55 OIS: 50e
- Panasonic Lumix G3 + 14-42mm obj: 55e
- Canon 350D E-FS 18-55mm: 28eMindegyikről néztem már tesztet pixinfón, de megmondom öszintén, hogy elveszek a sok számomra új dologban, nem látom át annyira, mert nem értek hozzá....
-
-
Jahno
őstag
válasz p_adam #33703 üzenetére
Én 24-50 megapixelen FF vázon használtam APSC crop módban obit (ha nem is sokat), de így első ránézésre közelében sem lesz az eredménye egy 20 megás MFTs képnek. Ezeket kicsit rendesebben kellene tesztelni, arra meg senkinek nincs eszköze, ereje és a végeredmény sem érdekelne senkit részletesebben :-P
FFből a 2x crop meg sem látszik, főleg ha van megapixel. Nem lesz olyan zajos a képem, mint ahogy MFT vázzal meg sem tudom csinálni értelmesre.
Meg aztán az évjárat sem mindegy, meg néha az sem, hogy 3 teljesen egyforma gép is erősen tud különbözni zajban.
Utána meg jön a többi, hogy milyen évjáratot hasonlítsunk össze? A 10 éves Fuji APSCm zajban megeszi a legmodernebb MFT vázat.
Canonak meg hiába nézem az aktuális 2000D típusát, ha 10 éves benne a szenzor és az egész technológia elavult, amit ilyen néven össze bírtak kalapálni.
Meg amúgy mindegy is, középformátumú lukkamera kell és kész Bár ha jobban belegondolok akkor nekem annál nagyobb is szokott lenni, nem is azért szeretem mert vacak a felbontása, hanem mert sokat kell szívni a felállításával
-
Jahno
őstag
válasz p_adam #33705 üzenetére
"Ez az egyforma gép tud különbözni zajban meg olyen mértékű lehet, ami semmit nem jelent és a láboratóriumi 400%-os nagyításon kívül senki nem veszi észre."
Fenét nem. Nálam kb. 2 FÉ simán volt. Mondjuk nem délben fotóztam vele ISO400on, az is igaz, de hosszabb zárnál meg aztán végképp. Alapban elég látványos azért ISO1600/6400 körül is. Mellékesen én sem gondoltam volna. Laboratóriumi körülmény nem volt, egymás mellett voltak az asztalon, túl nagy hőmérséklet különbség nem lehetett, ráraktam ugyanazt a vázsapkát és kész. Havernak csináltam teszt képeket, Ő jobban rá volt erre pistulva, mert először csak azt nem értette, hogy feldolgozástól vagy mitől tűnik zajmentesebbnek a képem, vagy Neki miért nem ad ki hasonlót, hasonló körülmények közt, ésvagy. Akkor csináltam pár próba expót és jött a hümmögés. Aztán gyorsan felszámolta az MFT szettet és kész, megteheti
-
#04331520
törölt tag
válasz p_adam #33703 üzenetére
Zajban romlik a FF crop után, de attól még a dinamika tartomány nem változik. Ha az apsc-n már kiégett az ég a full framen meg még látszik a felhő az akkor is látszani fog ha esetleg zajosabb lenne a kép de a BSI miatt szerintem az apsc-s fotóhoz képest nem látnál több zajt a másfélszeres zoom miatt. Ez nyilván csak elmélet de jó alapja van.
-
#04331520
törölt tag
válasz p_adam #33708 üzenetére
Gondolom az a jel-zaj arány (én jel/zaj viszonyt tanultam) jelen esetben, hogy ha nagyítok egy képet értsd vágok, akkor felnagyítódik az addig nem biztos, hogy látott zaj ezzel megnőtt a zaj aránya a hasznos jelhez képest. Ám ettől a legvilágosab és a legsötétebb részek - pixelek egymás melletti körülhatárolt csoportja - nem fognak eltűnni. Az információ bár megváltozik de marad.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
-
Jahno
őstag
válasz p_adam #34614 üzenetére
Más a Fuji szektából meg azt mondja, hogy azt mennyivel könnyebb szerkeszteni és szinte nem is kell. Én meg nem tudom mert ki van zárva. Az is hetente lemegy, hogy melyiknek milyen a színe és fel lehet-e ismerni, de szerencsére tesztelésre senki nem jelentkezik, mert akkor azzal sokat kellene dolgoznom és szintúgy nem lenne értelme :-D
kezdőnél nincs olyan, hogy "tetszik". Akkor szoktak Olympust venni, aztán lukra futni, mert enteriőr/épület azért kicsit küzdősebb vele, mint egy APSC vagy FF vázzal. Inkább feladathoz kellene eszközt választani, mert pld. nekem is tetszett a G6os Pana, csak relatív drága volt rá egy obi, nem bírta a hosszú záridőket, sok fény az igénye így hajamra is kenhettem sokszor, hogy mennyire tetszett vagy sem. Amúgy meg szerethető gép volt, csak sorban buktam vele a képeim
És az sem teljesen igaz, hogy a MILC könnyebb, főleg egy értelmes obival együtt. Canon 5D pld. biztos, hogy valamennyivel könnyebb, mint egy Oly E-M1X, ha a műszaki követelmények nem számítanak és kell rá egy bármilyen nagylátó, akkor még nagyobb az eltérés a Canon javára. 7D Mark II már nehezebb lesz az 5Dnél, ááá, mindegy. Teljesen nagy a kavarc ebben.
-
Jahno
őstag
válasz p_adam #34616 üzenetére
"Nem elég homályos a háttér? Olyan környezetet kell keresni, ahol ez nem probléma.
Nem elég széles a látószög? Adott esetben össze kell illeszteni több képet.
Nincs elég/nem elég jó a fény? Lehet, hogy be kell vonni másik fényforrást formálóval, állvánnyal, amit ha magával cipel az ember, akkor már tényleg nem sokat számít hogy"Adjam a feladatokat? Környezet általában adott, lehet keresgetni, aztán arra jutunk, hogy keressük azt amit igazából még nem is tudjuk, hogy le szeretnénk-e fényképezni.
meg persze lehet utómunkával vackolni, ami lehet nem lesz olyan jó, vagy nem adja ki amit kattintással fizikával megoldasz. Vagy világítsunk ki egy hidat, meg szívjunk panorámával, mikor a Pano2VR is embertelenül megemelte az árát, aztán haladó kollégák is dolgoznak vele rendesen.
Éppen tegnap majomkodtunk egyet a Naplás partján. Haversrác képe:
Én látószögembe meg ennyi fért bele occsóért:
Nem olyan egyszerű ez, ha nem férsz be és nem adja ki, akkor nem adja ki mert ilyenkor jön a "fix 50 mindenre elég" "lábzoom, hátrébb kell menni" De menj hátrébb egy tejutas képhez, vagy templomban keresztelőnél az első sor fotózásához, amit panorámával össze nem raksz és irreális az az elvárás is, hogy kivilágítsd.Aztán itt a kép, aminél úgy vett haversrác gépet, hogy jajj tetszik meg jókat mondtak róla, meg Olympus, aztán velem akarta megoldatni, hogyképe is legyen. Mit mondjak? Sokkal drágább obi, több utómunka, keressünk gyorsan másik helyet, mikor ezeket is nehezen találjuk meg, kellene venni követőt, komolyabb állványt és sokat szopni mire megtanulja, utómunkázni, vagy APSC-n egy 12mm-es obival már egész jól kiadja és akkor ha a cucc árát összeadom, akkor az az APSC váz+obi kb. 140ezer, Nála a váz+ obi verte az 1 millót, de sem a szöget nem adta ki és utána még nekem nyüszített, hogy zajos. Hátevvan, menj oda aki a tanácsot adta, nálam meg itt van 3 gép, mindegyiket meg tudod nézni:
Aztán világítsunk. Időnként előfordulok úszás versenyen, ott néha lehet vakuzni de nehéz ügy, karate bajnokságon már nem annyira, mert lehet a következő pörgő rúgást már én kapnám, amcsi focihoz meg 70ezer wattszeknyi vaku kell, hogy kivillantsam a stadiont. Elsőkét meccset el is csesztem rendesen ahogy illik
Minden megoldható lenne, de mégsem, esetleg odaadom az egyik öregebb gépem, csinálj meg vele 1-2 dolgot és utána folytathatjuk, mert hajnalban egy fát vagy a gyerek kézilabda meccsét biztosan nem tudod vele lefényképezni, pedig szerinted "megoldható valahogy". És jöhetnek az axiómák, hogy nem a gép számít, meg ilyenek de ezt éppen havercsaj foglalta össze jól egy hasonló kommentcunami közben, ahol szintén a "régebbi occsó MFT mindenre is jó, mi az amit nem lehet vele megoldani" indokolással jöttek és csak stúdiós portrék voltak a minta képek. Mondtam már, hogy célhoz az eszköz? Nahát. És igen, filmes gépem is van. Néha használom is. Csak kb. a telafont meg a kis kompaktot nem, nekem azok mindenre is alkalmatlanok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- LEGO klub
- Politika
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Xbox Series X|S
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- További aktív témák...
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek