Aktív témák
-
Gergoo2101
tag
Mármint,hogy egy kártya támogatja-e ezeket vagy sem?
8X AGP-s 128/128-as ,250/513 Ti4200-ast szeretnék venni,ezért kérdezem4
Ha jól tudom,ez csak a 8.1-et támogatja!megkaptam a tanácstú a zengedélyt
-
Viktor77
titán
válasz Gergoo2101 #1 üzenetére
Hardveresen ''csak'' DX8.0-ás, szoftveresen kompatibilis a DX9-el.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Viktor77
titán
válasz Gergoo2101 #3 üzenetére
Annyira nem vagyok profi a témában. De nagyjából annyit jelent, hogy az újabb játékokban van DX9-es effekt, ezt a 4200 nem úgy jeleníti meg ahogy azt a játék írói elképzelték. De ettől függetlenül az adott játék futhat, teljesen jól ezen a kártyán is.
Amúgy a TI4200 megvásárlását már nem javaslom, inkább vegyél egy 9600Pro-t, vagy használt 9700-9700Pro-t ha kicsit több pénzed van.Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Gergoo2101
tag
Köszi az infót!Meg hogy ilyen gyors voltál!
Pont ennyi pénzem van,marad a Ti4200!---sajna:O
Mármint az sajna,hogy csak ennyi pénzem van!
Merugye EZ jó kis kártya!:DDmegkaptam a tanácstú a zengedélyt
-
Viktor77
titán
válasz Gergoo2101 #5 üzenetére
Ha pont ennyi pénzed van, akkor ez a kártya a legjobb választás, ez kétségtelen! :)
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Cathfaern
nagyúr
Nagyjából így van, annyi különbséggel, hogy ha egy kártya hardveresen nem támogatja a DX9-et, akkor a DX9-es effektek egyáltalán nem fognak megjelenni.
De akár egy adott játék meg is követelheti a hardveres DX9 támogatást, ez esetben viszont egyáltalán nem fog futni ti4200-on. Viszont arra, hogy ilyen játékok megjelenjenek még jó sokat kell várni :) Jelenleg csak techdemók vannak ilyenek. -
_Geri_
tag
válasz Gergoo2101 #8 üzenetére
Nos a Dx8.1 nem tud olyan effekteket, mint a 9. Hogy mit értek ezalatt?
A directX8 asszem csak limitált pixel és vertex shadert tud futtatni hardveresen, asszem 1024 sorosat, vagy az lehet, hogy még az első. Mind2 megköveteli a hardveres bump mappingot ha jól tudom, és természetesen a TnL enginet.
Amúgy a DirectX9 nem okban külömbözik a 8-tól... Mint ahogy az openGl 1.5 az 1.4-től. -
Raymond
félisten
Jesssssszusom ! :Y
Nem is tudom igy hirtelen hol kezdjem......
''A directX8 asszem csak limitált pixel és vertex shadert tud futtatni hardveresen, asszem 1024 sorosat, vagy az lehet, hogy még az első.''
Mi az hogy limitalt ? Mihez kepest ? Olyanokat futtani amik a specifikacioban benne vannak. Ennek a sorokhoz semmi koze. A vegrehajthato parancsok szama es azok tipusa a donto.
''Mind2 megköveteli a hardveres bump mappingot ha jól tudom, és természetesen a TnL enginet.''
Hardveres bump mapping Dot Product 3 vagy EMBM lehet, ebbol a Dot3 a kovetelmeny az EMBM-et Ti4200 ''tudja'' (ami jo). A ''TnL engine'' a tranformation and Lightning reszt takarja, ami a DX8.x hardver esteben lehet szoftveres, a DX9-nel nem, ott kell a hardveres tamogatas.
''Amúgy a DirectX9 nem okban külömbözik a 8-tól... ''
Ebbe inkabb bele sem kezdek...:U
''Mint ahogy az openGl 1.5 az 1.4-től.''
Ebbe meg aztan igazan nem....
Az eredeti kerdezonek javaslom kezdetnek par PH!-s cikk atolvasasat. Es ott van meg rudi oldala is: [L]http://vganfo.uw.hu/[/L]
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
faster
nagyúr
Álmos vagyok, le kell feküdnöm, mert holnap dolgoznom kell. Egyszer majd leírom a shaderek működését. Tervezem egy VGA FAQ, vagy VGA glossary összeírását, abban majd kitérek a shaderekre, a textúra filteringre, az élsimításra stb... Remélem, lesz rá időm, és van rá igény.
-
Raymond
félisten
Vertex shader: Falevelek, fu, lepkek, halasz mozgasa.
Pixel Shader: A viz a toban.
Bovebben a Help file-bol:
The leaf and grass movement is done using a vertex shader.
The fisherman animation uses morphing done with a vertex shader.
The butterfly flight and wing movements is done with a vertex shader.
The lake surface uses a pixel shader for per-pixel reflection and cube mapping
(it uses 4 texture render states, which corresponds to 4 texture layers)
The small river has two separate water surfaces, both using two texture layers (color map and light map).
The landscape, the house and the bridge has two texture layers (color map and light map).
The leaves, grass and the fisherman have a single texture layer.
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Lord Zero
addikt
a topicindítónak, csak hogy rövidre legyen zárva a fenti kis eszmecsere:
- dx9 (hardveres, úgy értem) alatt látsz pl. halacskákat a vízben és pöttyöket a katicabogár hátán és a paradicsommadár százszínű stb
- dx8 alatt nem, ha überhighra teszed semnem, mindegy
-
HW-Peter
tag
OFF (bocs érte): Lord Zero-nagyon szuper az aláírásod!!! Nagyon Real-time :)
-
Monya78
veterán
Bocs hogy előveszem ezt a témát...
De valaki írja már le MAGYARUL hogy mi a különbség a 8.1 és a 9.0 között....
Ha a bencsek tesztjét nézzük...
3Dmark2001-Nature vs. 3Dmark2003-Mother Nature -> 8.1 vs. 9.0 között nem látok semmi különbséget... mindkét helyen szép a víz mozgása, lépkék repkednek, fű, fa mozog, itt csillog-ott csillog...stb... -
faster
nagyúr
Vannak olyan játékok, amik támogatják a DX9-et, de általában a régi kártyákon is működnek, legfeljebb nem olyan szép grafikával. A 3dmark03 DX9 tesztje más, az kifejezetten a DX9 demonstrálására készült. Talán a víz tükrözése DX9 effekt, annyira nem ismerem a 3dmarkot, két-háromszor lefuttattam, aztán letöröltem.
-
Dilikutya
félisten
akkor rosszul tudod. 3DMark03 elindul DX8.1-es kártyán is. Ha jól tudom, a 3DMark04 lesz az, ami már nem fog.
túl sok DX9-es program nincs, amit volt alkalmam mindkétféle kártyán is látni
Call of Duty: ebben az égvilágon semmi különbséget nem láttam, gondolom a Q3 engine is közrejátszik ebben
Prince of Persia: ebben anni különbséget vettem észre, hogy a falakon a lámpáknak szebb a fénye, és pl a köd is másképp néz ki kicsit. igaz a dx9-es kártyán annyira nem is nézegettem, ezek csak ugy ránézésre a szembetünő különbségek, de gondolom van még
amugy a dx9-es játékok is gyönyörűen néznek ki 8.1-es kártyákon.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
válasz Lord Zero #18 üzenetére
a halak a vízben nem hardveres dx9, nekem a Far Cry-ban high-ra állitva megjelentek, meg a vizinövényzet, paradicsommadarak, aljnövényzet, sőt a víz amint a tengerfeneket mossa, a hullámfodrok is, és az én vga-m csak hardveres 8.1-es
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Dilikutya
félisten
azért ez nem egészen biztos... én csak azt mondtam hogy azok nem dx9 effektek szerintem. egy dx9-es kártyán is látni kéne ugyanezekkel a beállitásokkal, meg magasabbal, hogy mi a különbség.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Monya78
veterán
UP?
-
Legolas
senior tag
válasz burgatshow #35 üzenetére
Most akkor olvasd el szépen mégegyszer, hogy mire is reagáltál ekkora hülyeséget!
Asus K8N, A64 3000+, 2* 512 Mb PC3200 Infineon, HIS RADEON X800 Pro, Hyundai B91D, NEC 3571
-
burgatshow
veterán
Nem értelek!!! Szerintem teljesen normálisan válaszoltam tartalmilag!
Azt írta, hogy '' Viszont arra, hogy ilyen játékok megjelenjenek még jó sokat kell várni Jelenleg csak techdemók vannak ilyenek.''
Erre írtam, hogy a Far Cry nem tech demó mégis f@szán használja a DX9et! :((( -
faster
nagyúr
Szerintem a víz teljes egészében PS1.1 shaderrel (magyarul DX8 effekt :D ) lett megvalósítva, valahol láttam egy tesztet, ahol a Far Cry képminőségét hasonlították össze egy TI4200, 5900XT és egy 9800Pro között, és a vízfelület egyformán nézett ki. Majd megpróbálom megkeresni ezt az oldalt...
[Szerkesztve] -
Legolas
senior tag
válasz burgatshow #42 üzenetére
Úgy tűnik tényleg nem tudsz olvasni. Ő azt írja, hogy még csak techdemók vannak amik megkövetelik, hogy a kártya hardveresen támogassa a directx 9-et, játék még nincs ilyen.
És a Far Cry sem ilyen. Ugyanis vígan fut egy directx 8-as kártyán, csak néhány effektet nem jelenít meg ilyenkor.Asus K8N, A64 3000+, 2* 512 Mb PC3200 Infineon, HIS RADEON X800 Pro, Hyundai B91D, NEC 3571
-
Dilikutya
félisten
csak a demó van meg, abban nincs hajó belseje, legalábbis addig nem jutottam el csak a tengerparton bóklászok, annyira sztem nem jó játék csak a vga tesztelése miatt van fönn ez is
én nem láttam az emlitett effektetNem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- YouTube
- Mobil flották
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- HBO Max & OD topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest