Aktív témák
-
Gergoo2101
tag
Mármint,hogy egy kártya támogatja-e ezeket vagy sem?
8X AGP-s 128/128-as ,250/513 Ti4200-ast szeretnék venni,ezért kérdezem4
Ha jól tudom,ez csak a 8.1-et támogatja!megkaptam a tanácstú a zengedélyt
-
Viktor77
titán
válasz Gergoo2101 #1 üzenetére
Hardveresen ''csak'' DX8.0-ás, szoftveresen kompatibilis a DX9-el.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Viktor77
titán
válasz Gergoo2101 #3 üzenetére
Annyira nem vagyok profi a témában. De nagyjából annyit jelent, hogy az újabb játékokban van DX9-es effekt, ezt a 4200 nem úgy jeleníti meg ahogy azt a játék írói elképzelték. De ettől függetlenül az adott játék futhat, teljesen jól ezen a kártyán is.
Amúgy a TI4200 megvásárlását már nem javaslom, inkább vegyél egy 9600Pro-t, vagy használt 9700-9700Pro-t ha kicsit több pénzed van.Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Gergoo2101
tag
Köszi az infót!Meg hogy ilyen gyors voltál!
Pont ennyi pénzem van,marad a Ti4200!---sajna:O
Mármint az sajna,hogy csak ennyi pénzem van!
Merugye EZ jó kis kártya!:DDmegkaptam a tanácstú a zengedélyt
-
Viktor77
titán
válasz Gergoo2101 #5 üzenetére
Ha pont ennyi pénzed van, akkor ez a kártya a legjobb választás, ez kétségtelen! :)
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Cathfaern
nagyúr
Nagyjából így van, annyi különbséggel, hogy ha egy kártya hardveresen nem támogatja a DX9-et, akkor a DX9-es effektek egyáltalán nem fognak megjelenni.
De akár egy adott játék meg is követelheti a hardveres DX9 támogatást, ez esetben viszont egyáltalán nem fog futni ti4200-on. Viszont arra, hogy ilyen játékok megjelenjenek még jó sokat kell várni :) Jelenleg csak techdemók vannak ilyenek. -
_Geri_
tag
válasz Gergoo2101 #8 üzenetére
Nos a Dx8.1 nem tud olyan effekteket, mint a 9. Hogy mit értek ezalatt?
A directX8 asszem csak limitált pixel és vertex shadert tud futtatni hardveresen, asszem 1024 sorosat, vagy az lehet, hogy még az első. Mind2 megköveteli a hardveres bump mappingot ha jól tudom, és természetesen a TnL enginet.
Amúgy a DirectX9 nem okban külömbözik a 8-tól... Mint ahogy az openGl 1.5 az 1.4-től. -
Raymond
félisten
Jesssssszusom ! :Y
Nem is tudom igy hirtelen hol kezdjem......
''A directX8 asszem csak limitált pixel és vertex shadert tud futtatni hardveresen, asszem 1024 sorosat, vagy az lehet, hogy még az első.''
Mi az hogy limitalt ? Mihez kepest ? Olyanokat futtani amik a specifikacioban benne vannak. Ennek a sorokhoz semmi koze. A vegrehajthato parancsok szama es azok tipusa a donto.
''Mind2 megköveteli a hardveres bump mappingot ha jól tudom, és természetesen a TnL enginet.''
Hardveres bump mapping Dot Product 3 vagy EMBM lehet, ebbol a Dot3 a kovetelmeny az EMBM-et Ti4200 ''tudja'' (ami jo). A ''TnL engine'' a tranformation and Lightning reszt takarja, ami a DX8.x hardver esteben lehet szoftveres, a DX9-nel nem, ott kell a hardveres tamogatas.
''Amúgy a DirectX9 nem okban külömbözik a 8-tól... ''
Ebbe inkabb bele sem kezdek...:U
''Mint ahogy az openGl 1.5 az 1.4-től.''
Ebbe meg aztan igazan nem....
Az eredeti kerdezonek javaslom kezdetnek par PH!-s cikk atolvasasat. Es ott van meg rudi oldala is: [L]http://vganfo.uw.hu/[/L]
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
faster
nagyúr
Álmos vagyok, le kell feküdnöm, mert holnap dolgoznom kell. Egyszer majd leírom a shaderek működését. Tervezem egy VGA FAQ, vagy VGA glossary összeírását, abban majd kitérek a shaderekre, a textúra filteringre, az élsimításra stb... Remélem, lesz rá időm, és van rá igény.
-
Raymond
félisten
Vertex shader: Falevelek, fu, lepkek, halasz mozgasa.
Pixel Shader: A viz a toban.
Bovebben a Help file-bol:
The leaf and grass movement is done using a vertex shader.
The fisherman animation uses morphing done with a vertex shader.
The butterfly flight and wing movements is done with a vertex shader.
The lake surface uses a pixel shader for per-pixel reflection and cube mapping
(it uses 4 texture render states, which corresponds to 4 texture layers)
The small river has two separate water surfaces, both using two texture layers (color map and light map).
The landscape, the house and the bridge has two texture layers (color map and light map).
The leaves, grass and the fisherman have a single texture layer.
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Lord Zero
addikt
a topicindítónak, csak hogy rövidre legyen zárva a fenti kis eszmecsere:
- dx9 (hardveres, úgy értem) alatt látsz pl. halacskákat a vízben és pöttyöket a katicabogár hátán és a paradicsommadár százszínű stb
- dx8 alatt nem, ha überhighra teszed semnem, mindegy
-
HW-Peter
tag
OFF (bocs érte): Lord Zero-nagyon szuper az aláírásod!!! Nagyon Real-time :)
-
Monya78
veterán
Bocs hogy előveszem ezt a témát...
De valaki írja már le MAGYARUL hogy mi a különbség a 8.1 és a 9.0 között....
Ha a bencsek tesztjét nézzük...
3Dmark2001-Nature vs. 3Dmark2003-Mother Nature -> 8.1 vs. 9.0 között nem látok semmi különbséget... mindkét helyen szép a víz mozgása, lépkék repkednek, fű, fa mozog, itt csillog-ott csillog...stb... -
faster
nagyúr
Vannak olyan játékok, amik támogatják a DX9-et, de általában a régi kártyákon is működnek, legfeljebb nem olyan szép grafikával. A 3dmark03 DX9 tesztje más, az kifejezetten a DX9 demonstrálására készült. Talán a víz tükrözése DX9 effekt, annyira nem ismerem a 3dmarkot, két-háromszor lefuttattam, aztán letöröltem.
-
Dilikutya
félisten
akkor rosszul tudod. 3DMark03 elindul DX8.1-es kártyán is. Ha jól tudom, a 3DMark04 lesz az, ami már nem fog.
túl sok DX9-es program nincs, amit volt alkalmam mindkétféle kártyán is látni
Call of Duty: ebben az égvilágon semmi különbséget nem láttam, gondolom a Q3 engine is közrejátszik ebben
Prince of Persia: ebben anni különbséget vettem észre, hogy a falakon a lámpáknak szebb a fénye, és pl a köd is másképp néz ki kicsit. igaz a dx9-es kártyán annyira nem is nézegettem, ezek csak ugy ránézésre a szembetünő különbségek, de gondolom van még
amugy a dx9-es játékok is gyönyörűen néznek ki 8.1-es kártyákon.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
válasz Lord Zero #18 üzenetére
a halak a vízben nem hardveres dx9, nekem a Far Cry-ban high-ra állitva megjelentek, meg a vizinövényzet, paradicsommadarak, aljnövényzet, sőt a víz amint a tengerfeneket mossa, a hullámfodrok is, és az én vga-m csak hardveres 8.1-es
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Dilikutya
félisten
azért ez nem egészen biztos... én csak azt mondtam hogy azok nem dx9 effektek szerintem. egy dx9-es kártyán is látni kéne ugyanezekkel a beállitásokkal, meg magasabbal, hogy mi a különbség.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
Monya78
veterán
UP?
-
Legolas
senior tag
válasz burgatshow #35 üzenetére
Most akkor olvasd el szépen mégegyszer, hogy mire is reagáltál ekkora hülyeséget!
Asus K8N, A64 3000+, 2* 512 Mb PC3200 Infineon, HIS RADEON X800 Pro, Hyundai B91D, NEC 3571
-
burgatshow
veterán
Nem értelek!!! Szerintem teljesen normálisan válaszoltam tartalmilag!
Azt írta, hogy '' Viszont arra, hogy ilyen játékok megjelenjenek még jó sokat kell várni Jelenleg csak techdemók vannak ilyenek.''
Erre írtam, hogy a Far Cry nem tech demó mégis f@szán használja a DX9et! :((( -
faster
nagyúr
Szerintem a víz teljes egészében PS1.1 shaderrel (magyarul DX8 effekt :D ) lett megvalósítva, valahol láttam egy tesztet, ahol a Far Cry képminőségét hasonlították össze egy TI4200, 5900XT és egy 9800Pro között, és a vízfelület egyformán nézett ki. Majd megpróbálom megkeresni ezt az oldalt...
[Szerkesztve] -
Legolas
senior tag
válasz burgatshow #42 üzenetére
Úgy tűnik tényleg nem tudsz olvasni. Ő azt írja, hogy még csak techdemók vannak amik megkövetelik, hogy a kártya hardveresen támogassa a directx 9-et, játék még nincs ilyen.
És a Far Cry sem ilyen. Ugyanis vígan fut egy directx 8-as kártyán, csak néhány effektet nem jelenít meg ilyenkor.Asus K8N, A64 3000+, 2* 512 Mb PC3200 Infineon, HIS RADEON X800 Pro, Hyundai B91D, NEC 3571
-
Dilikutya
félisten
csak a demó van meg, abban nincs hajó belseje, legalábbis addig nem jutottam el csak a tengerparton bóklászok, annyira sztem nem jó játék csak a vga tesztelése miatt van fönn ez is
én nem láttam az emlitett effektetNem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
-
faster
nagyúr
válasz Dilikutya #50 üzenetére
Én kidumpoltam az összes shadert a Far Cry demóból, és egy csomó VS1.1, PS1.1 shader van benne, pedig 9800Pro kártyám van. Azt nem tudom, melyik shader mit csinál, de azt, hogy víz is ilyen azt az előbb említett cikkben olvastam. Szóval az, hogy ''tuti, hogy nem így néz ki'', az nem igazán érv.
Szerk: Ezt az utolsó megjegyzést persze nem rád értettem...
[Szerkesztve] -
Dilikutya
félisten
a víz elég szépen néz ki, fodrozódik, elég valóságos, szal ami a valóságosnál is jobban néz ki... de kár a gőzért, a víz az DX8.1 efefkt :) még a tengerfenéken is látszik, ahogy a nap átsüt a vizen, és látszanak a hullámok
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
tudom hogy nem rám értetted:)
lehet ugyanazt a cikket olvastuk. persze hogy csomó dx8.1-es effekt van benne, ez sem 100%-ig dx9-es játék, majd talán a Half Life 2 lesz ami már olyasmi, meg a STALKER.
kedves barátunk ne vonjon le elhamarkodott következtetéseket, csak mert valami jól néz ki még nem feltétlen dx9. Ha jól tudom, illetve jól olvastam, akkor egetrengető különbség nincs is a kettő közöttNem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Penge Borisz
tag
Nagyon szépen látszik a csöveken, és a kölönböző fém felületeken a különbség, DX9-es kártyákon sokkal fémesebbek a felületek.
Ez nem volt túl szakszerű megfogalmazás, de megnézitek érteni fogjátok, hogy miről beszélek.:)''A semmiből jöttél, a semmibe mész, mit veszthetsz? Semmit!'' Monty Python
-
Allien
veterán
válasz Gergoo2101 #8 üzenetére
Ha már itt tartunk. Nekem Direktx 7-s kártyám volt (gforce 2 mx 400, 64 megás), és cseréltem direktx 9-sre ( Sapphire 9600 XT FB 128 megás). Ami látható pl.:
Pirates of the Carribian, a víz megelevenedik, tükröződik, a vízben halak úszkálnak, korall szirtek látszanak, a szigeten a természet (pálmafák, páfrányok, gyíkok) elevenen mozognak. No, melyik kártyánál? :)) Ja, a másikon a víz szürke maszat, bár mintha hullámos mozgást azért végezne.
A Colin Mc'Rae Rally 4. Anno, a demónál, külömbség a két kártyánál. A kocsi matt szinű, semmi tükröződés ( a PH! egyik vidkari tesztjén nagyon jól látszik!!!), a pályán meszebb látni az újabb kártyánál, és szebb a táj, valamivel. Ezek apróságok, de emiatt már érdemes többet áldozni, már ha van éppen, ha nincsen, a Ti4200 még ma jó. Holnap már lehet, hogy az új game nem indul rajta. No, igaz, az sem holnap lesz, de a gforce 2-ön már jópár játék kiírja, hogy húzzak a rákba a vidkarimmal.:(Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Raymond
félisten
A viz a FarCry-ban csak akkor van PS2.0-val szamolva, ha a Lighting Quality a legmagasabbra van allitva.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Biztos. Sot, rosszul is irtam le: [L]http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDQ=[/L]
This means everything was set to “Very High” including Lighting Quality which enables Pixel and Vertex Shader 2.0 and Water Quality was set to “Ultra High”.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Monya78
veterán
válasz Penge Borisz #55 üzenetére
Tehát láttad mindkét féle videókártyán azeket???
-
Monya78
veterán
Nyomtam egy pár képet Directx9.0-ás karival veryhigh-ban a Farcry-ról /érdekesnek 9.0DX-nek látszó dolgokról, megpróbálom felrakni a netre, akinek 8.x-es karija van nézze meg és szóljon ha valamit ezek közül nem tapasztalt....
csak mondjatok egy normális ingyenes tárhelyet..... -
Penge Borisz
tag
Igen. Egymás mellett futtattuk, egyik hálóparti alkalmával, egy Gef4 Ti4200-esen, és egy 9600 Pro-n. Mind a kettőn Very High-ra volt állítva, de a 9600 Pro-n szebben nézet ki, főleg a belső tereken, és az említett csöveket figyelve.
''A semmiből jöttél, a semmibe mész, mit veszthetsz? Semmit!'' Monty Python
-
Penge Borisz
tag
Ezekhez az effektekhez, nem kell DX9-es kártya.
Egy DX8.1-et támogató kártyával ugyanilyen szépen néznek ki.
Bár a Colin 4, már támogatja a DX9-et, a jelentős különbségek a két kártya képe között a DX8.1-es effektek használata miatt van.''A semmiből jöttél, a semmibe mész, mit veszthetsz? Semmit!'' Monty Python
-
Allien
veterán
válasz Penge Borisz #63 üzenetére
Lehet, de nem értek hozzá, és ráadásul én speciel a direktx 7-ről írtam. :B
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Monya78
veterán
Tehát eddig összesítve mi is a különbség!
A 9.0-ban egyes effektek szebben néznek ki....és ezeket a részeket gyorsabban is jeleníti meg...mivel ez hardweresen adja ezeket az effekteket...a 8.x-es kareszok pedig szoftveresen adják...ezért lassabb, és a minőségen is észre lehet ezt venni... -
Dilikutya
félisten
igen, így van. viszont a 8.1-es karik csak bizonyos dx9-es effekteket tudnak emulálni, a legtöbb ilyen effekt ilyen karikon nem is látható. de amit te mondtál most az nem kizárólag dx 8.1-9 közötti különbség, hanem minden két különböző directX verzióról elmondható
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
kisfurko
senior tag
Teljesen hüleség ez...:O
PS 1.x: fixpontos számítások (9 v. 12 bit), kevesebb művelet, rövidebb programok
PS 2.x: lebegőpontos számítások (24 v. 32 bit), komolyabb utasítások stb.
A lebegőpontos és fixpontos számábrázolás között pedig az a különbség, hogy a lebegőpontos nagyobb tartományt képes lefedni. Aztán mint fentebb írtam, PS 2.x-ben jóval több bit egy szám, mint PS 1.x-ben, így nagyobb a precizitás is.
Ez a szoftveres baromság meg nem tudom, honnan jött elő. Szoftverből semmi sem tud PS kódot futtatni. Ami PS 2.x-es chip, az minden PS 1.x-et is futtat, de egy PS 1.x-es soha nem futtat ''nála nagyobb verziós'' programot.
Gyk: PS 1.x DX 8-ban van, PS 2.x pedig DX 9-ben, de DX 9-ben ugyanúgy írhatsz 1.x-es programot is. -
kisfurko
senior tag
-
HerrKiss
tag
Nem tudom, másnál is így van-e, de nálam az Afrika Korps VS Desert Rats című játék nem volt hajlandó elindulni a Ti4200-ammal, azt mondta neki hardveres DX9 kártya kell. FX5700-zal semmi gond...
(Abit Siluro GF4 Ti4200 64 MB vs Gigabyte GF FX 5700 256 MB)Jöttem, láttam, és most nem győzök bocsánatot kérni.
-
Dilikutya
félisten
ez kizárt, valami más gond kell hogy legyen nálad, olyan játék ugyanis még nincsen, ami megkövetelné a hardveres dx9-es kártyát.
lehet felpakolom a 8500-öm mellé, az régebbi mint a ti4200, tuti megy vele mint a buszkerék.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
sziszegő
senior tag
Abban hogy ha a kártyád nem támogatja a dx9-et akkor a dx9-et alkalmazó játékok kihadják a dx9-es effecteket igy nem lesz esetlegesen olyan látványos a geme.
-
GEIL
addikt
Na sziasztok !!!
Ez egy tényleg szép téma.........:)
Nekem csak Abit Gef 4 TI 4200-am van.....de eddig minden játékkal tudtam nyomulni elfogadható sebességgel......
LAN party-n már kiröhögtek mert nem olyan szép a képe mint egy Radeonnak.....
(pl: Quake III-al nyomultunk.......
enyém: Gef 4 TI 4200 (800x600 full-ban....stb)
csávóé: Radeon 9600XT (1280x1024 full-ban....stb)
Mondtam neki hogy ''mit érdekel engem a recéd meg a hülyeséged csak játszunk már....'' ( face 2 face -ban 20 : 0-ra kentem.......:):) )
Utána persze jött a 3Dmarkkal meg így+úgy......na szóval szerintem mindenkinek MÁS A JÓ....persze hogy egy újabb kártya jobb...de ha az embernek nincsen rá pénze akkor minden játéknál lehet kötni egy pici kompromisszumot.....Nem muszály full detailon nyomulni !!!
Csak ennyit akartam....byei7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
Allien
veterán
Nem kötekedni akarok, de a LAN partyk, ahol fps játékokat nyomnak, külön téma! Ugyanis ott tökmindegy, milyen kártyád van, az igazi hard gammerek alacsony felbontásban nyomulnak.:B
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
Aktív témák
- Parfüm topik
- Escape from Tarkov
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen