Aktív témák
-
GEIL
addikt
Na sziasztok !!!
Ez egy tényleg szép téma.........:)
Nekem csak Abit Gef 4 TI 4200-am van.....de eddig minden játékkal tudtam nyomulni elfogadható sebességgel......
LAN party-n már kiröhögtek mert nem olyan szép a képe mint egy Radeonnak.....
(pl: Quake III-al nyomultunk.......
enyém: Gef 4 TI 4200 (800x600 full-ban....stb)
csávóé: Radeon 9600XT (1280x1024 full-ban....stb)
Mondtam neki hogy ''mit érdekel engem a recéd meg a hülyeséged csak játszunk már....'' ( face 2 face -ban 20 : 0-ra kentem.......:):) )
Utána persze jött a 3Dmarkkal meg így+úgy......na szóval szerintem mindenkinek MÁS A JÓ....persze hogy egy újabb kártya jobb...de ha az embernek nincsen rá pénze akkor minden játéknál lehet kötni egy pici kompromisszumot.....Nem muszály full detailon nyomulni !!!
Csak ennyit akartam....bye -
sziszegő
senior tag
Abban hogy ha a kártyád nem támogatja a dx9-et akkor a dx9-et alkalmazó játékok kihadják a dx9-es effecteket igy nem lesz esetlegesen olyan látványos a geme.
-
-
-
Teljesen hüleség ez...:O
PS 1.x: fixpontos számítások (9 v. 12 bit), kevesebb művelet, rövidebb programok
PS 2.x: lebegőpontos számítások (24 v. 32 bit), komolyabb utasítások stb.
A lebegőpontos és fixpontos számábrázolás között pedig az a különbség, hogy a lebegőpontos nagyobb tartományt képes lefedni. Aztán mint fentebb írtam, PS 2.x-ben jóval több bit egy szám, mint PS 1.x-ben, így nagyobb a precizitás is.
Ez a szoftveres baromság meg nem tudom, honnan jött elő. Szoftverből semmi sem tud PS kódot futtatni. Ami PS 2.x-es chip, az minden PS 1.x-et is futtat, de egy PS 1.x-es soha nem futtat ''nála nagyobb verziós'' programot.
Gyk: PS 1.x DX 8-ban van, PS 2.x pedig DX 9-ben, de DX 9-ben ugyanúgy írhatsz 1.x-es programot is. -
Dilikutya
félisten
-
Monya78
veterán
Tehát eddig összesítve mi is a különbség!
A 9.0-ban egyes effektek szebben néznek ki....és ezeket a részeket gyorsabban is jeleníti meg...mivel ez hardweresen adja ezeket az effekteket...a 8.x-es kareszok pedig szoftveresen adják...ezért lassabb, és a minőségen is észre lehet ezt venni... -
Allien
veterán
válasz
Penge Borisz #63 üzenetére
Lehet, de nem értek hozzá, és ráadásul én speciel a direktx 7-ről írtam. :B
-
Monya78
veterán
Nyomtam egy pár képet Directx9.0-ás karival veryhigh-ban a Farcry-ról /érdekesnek 9.0DX-nek látszó dolgokról, megpróbálom felrakni a netre, akinek 8.x-es karija van nézze meg és szóljon ha valamit ezek közül nem tapasztalt....
csak mondjatok egy normális ingyenes tárhelyet..... -
Monya78
veterán
válasz
Penge Borisz #55 üzenetére
Tehát láttad mindkét féle videókártyán azeket???
-
Raymond
titán
A viz a FarCry-ban csak akkor van PS2.0-val szamolva, ha a Lighting Quality a legmagasabbra van allitva.
-
Allien
veterán
válasz
Gergoo2101 #8 üzenetére
Ha már itt tartunk. Nekem Direktx 7-s kártyám volt (gforce 2 mx 400, 64 megás), és cseréltem direktx 9-sre ( Sapphire 9600 XT FB 128 megás). Ami látható pl.:
Pirates of the Carribian, a víz megelevenedik, tükröződik, a vízben halak úszkálnak, korall szirtek látszanak, a szigeten a természet (pálmafák, páfrányok, gyíkok) elevenen mozognak. No, melyik kártyánál? :)) Ja, a másikon a víz szürke maszat, bár mintha hullámos mozgást azért végezne.
A Colin Mc'Rae Rally 4. Anno, a demónál, külömbség a két kártyánál. A kocsi matt szinű, semmi tükröződés ( a PH! egyik vidkari tesztjén nagyon jól látszik!!!), a pályán meszebb látni az újabb kártyánál, és szebb a táj, valamivel. Ezek apróságok, de emiatt már érdemes többet áldozni, már ha van éppen, ha nincsen, a Ti4200 még ma jó. Holnap már lehet, hogy az új game nem indul rajta. No, igaz, az sem holnap lesz, de a gforce 2-ön már jópár játék kiírja, hogy húzzak a rákba a vidkarimmal.:( -
Dilikutya
félisten
tudom hogy nem rám értetted:)
lehet ugyanazt a cikket olvastuk. persze hogy csomó dx8.1-es effekt van benne, ez sem 100%-ig dx9-es játék, majd talán a Half Life 2 lesz ami már olyasmi, meg a STALKER.
kedves barátunk ne vonjon le elhamarkodott következtetéseket, csak mert valami jól néz ki még nem feltétlen dx9. Ha jól tudom, illetve jól olvastam, akkor egetrengető különbség nincs is a kettő között -
faster
nagyúr
válasz
Dilikutya #50 üzenetére
Én kidumpoltam az összes shadert a Far Cry demóból, és egy csomó VS1.1, PS1.1 shader van benne, pedig 9800Pro kártyám van. Azt nem tudom, melyik shader mit csinál, de azt, hogy víz is ilyen azt az előbb említett cikkben olvastam. Szóval az, hogy ''tuti, hogy nem így néz ki'', az nem igazán érv.
Szerk: Ezt az utolsó megjegyzést persze nem rád értettem...
[Szerkesztve] -
Legolas
senior tag
válasz
burgatshow #42 üzenetére
Úgy tűnik tényleg nem tudsz olvasni. Ő azt írja, hogy még csak techdemók vannak amik megkövetelik, hogy a kártya hardveresen támogassa a directx 9-et, játék még nincs ilyen.
És a Far Cry sem ilyen. Ugyanis vígan fut egy directx 8-as kártyán, csak néhány effektet nem jelenít meg ilyenkor. -
faster
nagyúr
Szerintem a víz teljes egészében PS1.1 shaderrel (magyarul DX8 effekt :D ) lett megvalósítva, valahol láttam egy tesztet, ahol a Far Cry képminőségét hasonlították össze egy TI4200, 5900XT és egy 9800Pro között, és a vízfelület egyformán nézett ki. Majd megpróbálom megkeresni ezt az oldalt...
[Szerkesztve] -
burgatshow
veterán
Nem értelek!!! Szerintem teljesen normálisan válaszoltam tartalmilag!
Azt írta, hogy '' Viszont arra, hogy ilyen játékok megjelenjenek még jó sokat kell várni Jelenleg csak techdemók vannak ilyenek.''
Erre írtam, hogy a Far Cry nem tech demó mégis f@szán használja a DX9et! :((( -
Legolas
senior tag
válasz
burgatshow #35 üzenetére
Most akkor olvasd el szépen mégegyszer, hogy mire is reagáltál ekkora hülyeséget!
-
Monya78
veterán
UP?
-
-
Dilikutya
félisten
akkor rosszul tudod. 3DMark03 elindul DX8.1-es kártyán is. Ha jól tudom, a 3DMark04 lesz az, ami már nem fog.
túl sok DX9-es program nincs, amit volt alkalmam mindkétféle kártyán is látni
Call of Duty: ebben az égvilágon semmi különbséget nem láttam, gondolom a Q3 engine is közrejátszik ebben
Prince of Persia: ebben anni különbséget vettem észre, hogy a falakon a lámpáknak szebb a fénye, és pl a köd is másképp néz ki kicsit. igaz a dx9-es kártyán annyira nem is nézegettem, ezek csak ugy ránézésre a szembetünő különbségek, de gondolom van még
amugy a dx9-es játékok is gyönyörűen néznek ki 8.1-es kártyákon. -
faster
nagyúr
Vannak olyan játékok, amik támogatják a DX9-et, de általában a régi kártyákon is működnek, legfeljebb nem olyan szép grafikával. A 3dmark03 DX9 tesztje más, az kifejezetten a DX9 demonstrálására készült. Talán a víz tükrözése DX9 effekt, annyira nem ismerem a 3dmarkot, két-háromszor lefuttattam, aztán letöröltem.
-
Monya78
veterán
Bocs hogy előveszem ezt a témát...
De valaki írja már le MAGYARUL hogy mi a különbség a 8.1 és a 9.0 között....
Ha a bencsek tesztjét nézzük...
3Dmark2001-Nature vs. 3Dmark2003-Mother Nature -> 8.1 vs. 9.0 között nem látok semmi különbséget... mindkét helyen szép a víz mozgása, lépkék repkednek, fű, fa mozog, itt csillog-ott csillog...stb... -
HW-Peter
aktív tag
OFF (bocs érte): Lord Zero-nagyon szuper az aláírásod!!! Nagyon Real-time :)
-
Lord Zero
addikt
a topicindítónak, csak hogy rövidre legyen zárva a fenti kis eszmecsere:
- dx9 (hardveres, úgy értem) alatt látsz pl. halacskákat a vízben és pöttyöket a katicabogár hátán és a paradicsommadár százszínű stb
- dx8 alatt nem, ha überhighra teszed sem -
Raymond
titán
Vertex shader: Falevelek, fu, lepkek, halasz mozgasa.
Pixel Shader: A viz a toban.
Bovebben a Help file-bol:
The leaf and grass movement is done using a vertex shader.
The fisherman animation uses morphing done with a vertex shader.
The butterfly flight and wing movements is done with a vertex shader.
The lake surface uses a pixel shader for per-pixel reflection and cube mapping
(it uses 4 texture render states, which corresponds to 4 texture layers)
The small river has two separate water surfaces, both using two texture layers (color map and light map).
The landscape, the house and the bridge has two texture layers (color map and light map).
The leaves, grass and the fisherman have a single texture layer.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Álmos vagyok, le kell feküdnöm, mert holnap dolgoznom kell. Egyszer majd leírom a shaderek működését. Tervezem egy VGA FAQ, vagy VGA glossary összeírását, abban majd kitérek a shaderekre, a textúra filteringre, az élsimításra stb... Remélem, lesz rá időm, és van rá igény.
-
Raymond
titán
Jesssssszusom ! :Y
Nem is tudom igy hirtelen hol kezdjem......
''A directX8 asszem csak limitált pixel és vertex shadert tud futtatni hardveresen, asszem 1024 sorosat, vagy az lehet, hogy még az első.''
Mi az hogy limitalt ? Mihez kepest ? Olyanokat futtani amik a specifikacioban benne vannak. Ennek a sorokhoz semmi koze. A vegrehajthato parancsok szama es azok tipusa a donto.
''Mind2 megköveteli a hardveres bump mappingot ha jól tudom, és természetesen a TnL enginet.''
Hardveres bump mapping Dot Product 3 vagy EMBM lehet, ebbol a Dot3 a kovetelmeny az EMBM-et Ti4200 ''tudja'' (ami jo). A ''TnL engine'' a tranformation and Lightning reszt takarja, ami a DX8.x hardver esteben lehet szoftveres, a DX9-nel nem, ott kell a hardveres tamogatas.
''Amúgy a DirectX9 nem okban külömbözik a 8-tól... ''
Ebbe inkabb bele sem kezdek...:U
''Mint ahogy az openGl 1.5 az 1.4-től.''
Ebbe meg aztan igazan nem....
Az eredeti kerdezonek javaslom kezdetnek par PH!-s cikk atolvasasat. Es ott van meg rudi oldala is: [L]http://vganfo.uw.hu/[/L]
[Szerkesztve] -
_Geri_
tag
válasz
Gergoo2101 #8 üzenetére
Nos a Dx8.1 nem tud olyan effekteket, mint a 9. Hogy mit értek ezalatt?
A directX8 asszem csak limitált pixel és vertex shadert tud futtatni hardveresen, asszem 1024 sorosat, vagy az lehet, hogy még az első. Mind2 megköveteli a hardveres bump mappingot ha jól tudom, és természetesen a TnL enginet.
Amúgy a DirectX9 nem okban külömbözik a 8-tól... Mint ahogy az openGl 1.5 az 1.4-től. -
Cathfaern
nagyúr
Nagyjából így van, annyi különbséggel, hogy ha egy kártya hardveresen nem támogatja a DX9-et, akkor a DX9-es effektek egyáltalán nem fognak megjelenni.
De akár egy adott játék meg is követelheti a hardveres DX9 támogatást, ez esetben viszont egyáltalán nem fog futni ti4200-on. Viszont arra, hogy ilyen játékok megjelenjenek még jó sokat kell várni :) Jelenleg csak techdemók vannak ilyenek. -
Viktor77
titán
válasz
Gergoo2101 #5 üzenetére
Ha pont ennyi pénzed van, akkor ez a kártya a legjobb választás, ez kétségtelen! :)
-
Gergoo2101
tag
Köszi az infót!Meg hogy ilyen gyors voltál!
Pont ennyi pénzem van,marad a Ti4200!---sajna:O
Mármint az sajna,hogy csak ennyi pénzem van!
Merugye EZ jó kis kártya!:DD -
Viktor77
titán
válasz
Gergoo2101 #3 üzenetére
Annyira nem vagyok profi a témában. De nagyjából annyit jelent, hogy az újabb játékokban van DX9-es effekt, ezt a 4200 nem úgy jeleníti meg ahogy azt a játék írói elképzelték. De ettől függetlenül az adott játék futhat, teljesen jól ezen a kártyán is.
Amúgy a TI4200 megvásárlását már nem javaslom, inkább vegyél egy 9600Pro-t, vagy használt 9700-9700Pro-t ha kicsit több pénzed van. -
Viktor77
titán
válasz
Gergoo2101 #1 üzenetére
Hardveresen ''csak'' DX8.0-ás, szoftveresen kompatibilis a DX9-el.
-
Gergoo2101
tag
Mármint,hogy egy kártya támogatja-e ezeket vagy sem?
8X AGP-s 128/128-as ,250/513 Ti4200-ast szeretnék venni,ezért kérdezem4
Ha jól tudom,ez csak a 8.1-et támogatja!
Aktív témák
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hat Galaxy elindította, egy leállította a One UI 8 frissítést
- Rejtett csatlakozós VGA MSI módra
- Milyen videókártyát?
- PlayStation 5
- iPhone topik
- Androidos tablet topic
- Nintendo Switch
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3464, 96% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Xiaomi Redmi 15C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- APC UPS 950VA (BX950MI-GR)
- Acer Nitro V 15 Laptop i5-13420H 8 GB RAM 512 GB SSD, RTX 4050 Dobozos, 3 ÉV GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest