Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    addikt

    válasz biker #9410 üzenetére

    Nincs tapasztalatom, azért kérdezek, és minden véleményt szívesen veszek, a tiéd is hasznos volt. Talán nem is érdemes a benzines-elektromos idő különbségbe ennyire belemenni, mert nem ez a lényeg. De egyáltalán nem kamu az 5 perc, nagyon kis odafigyeléssel ez teljesíthető (persze autó függő is).

    Az én saját példámat vettem alapul, ami lehet, hogy szerencsésebb az átlagánál, de 3-4 hetente megyek Budapestről Kisvárdára, évente sokszor megyünk Keszthelyre, Bécsbe is szoktam menni haveromhoz, stb. Minden esetben úgy néz ki, hogy indulás előtt megtankolok és a teljes utat végig nyomom tankolás nélkül. A tankolás tényleg 5 perc, utazás előtti héten egyik nap beugrom valamelyik jól bevált kerületi kútra. A kútra sem külön megyek, hiszen sokszor esik útba egy-egy kút. Nem csúcsidőt választok, a tankolásnál sosincs sor és fizetésnél is max 1 ember van előttem. Az utazás alatt sem szoktam kajálni, nemcigizek, stb. Ha pisilni muszáj, általában akkor sem kúton állok meg, és az is 3-5 perc összesen.
    Utoljára szerintem akkor voltam komolyabb sorban kúton, amikor a hatósági ár változásoknál volt egy nagy tömeghiszti, illetve tavalyelőtt nyáron, mikor Horvátországba mentünk. De mondom, lehet hogy ez enyém egy extrém "good case". Ha valaki nyáron is az M7-es autópáya kútján tankol, megáll cigizni, kajálni, stb, az egy más eset.

    Azt elismerem, hogy az elektromos példám valóban nem best case volt, hanem hideg időre. Pl. Ioniq 5 is szóba jött, néztem róla videókat. Jó időben egy ultra töltőn fel tud venni akár ~135 kwh körül stabilan. Tök jó. Aztán Handras tesztelte hideg időben, és ~50 kwh óra körül tudott tölteni. Azért elég sok ideig van hideg egy évben. Mert nem fűtötte fel az akksit. Persze van a hőszivattyús változat, ami konkrétan 4,6 millióval drágább, mint az alap...

    A te példád amúgy végül is rendben van, nem életszerűtlen. És én sem mondom, hogy nem tudja kitölteni az ember a töltési időt. De akkor is az van ha tele indulsz, akkor is bele kell majd tölteni 300-350 km-nyi naftát. Az egy 22,5 kwh fogyasztással az általad írt 80 kwh töltéssel is kb. 1 óra. És ha valaki nem shoppingol vagy kajál az úton, akkor talán kevésbé jó érzés a várakozás.

    Arról nem is beszélve, hogy a Dunától kelere amúgy hány ultra töltő van? Én nem sokat találtam, 95%-ban max 50 kwh lehet a töltést.

    Ja és ami még szerintem elég gyenge egyelőre (talán a verseny hiánya miatt), hogy a szolgáltatók nagyon durván felárazták a töltést. Biztos ki lehet jönni jobban, erre is szívesen veszek tippeket, de azért csomóan 300 ft/kwh áron adják a DC töltést. Ez a lakossági támogatott ár 8-szorosa és a nem támogatott 4-szerese. Ilyen áron már jóval-jóval egy benzines fogyasztás felé jönnek ki a komparatív költségek.

Új hozzászólás Aktív témák