-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
huliganboy
addikt
válasz Fferi50 #40749 üzenetére
Szia!
Van sok sok nyomtatványunk, amit az ügyfeleinknek adunk ki. Ha velünk kapcsolatba akarnak kerülni, vagy üzletelni szeretnének velünk akkor ezeket a nyomtatvány csomagokat kell kitölteniük. Egy csomag esetenként 20-25 word fájlból is állhat.
A tendencia az, hogy 90% hiányosan, vagy hibásan kitöltve hozza azokat vissza. Sok mindent kipróbáltunk már köztük az acrobat űrlapot is, de nem volt célravezető; véleményem szerint az egyes dokumentumok sűrűsége, lapszáma miatt...
Így arra gondoltam, hogy a nyomtatványok kitöltendő vagy éppen jelölendő részeit felviszem egy korlátozott excelbe, és ott ha mondjuk nincs kitöltve valami azt tudja felé jelezni a program (pl feltételes formázással pirosan kiemeli a cellát stb.), majd behúzzuk körlevél mezőként....
A terv ez (volt?):
Munka1 lapon A oszlopban a kérdések, B oszlopban a válaszok szabad karakteres, dátum, fix karakteres, legördülő listás stb. mezők formájában.
Ezeket manuálisan sima = jellel Munka2 lap 1 valamint 2 sorába "hívnám" meg...
Végig gondolva egyelőre kivitelezhetetlennek tartom. Tudom van access, de sok ügyfél nem rendelkezik ezzel, excel azért majdnem mindenkinek van....
példafájlok:
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
őstag
válasz huliganboy #40751 üzenetére
Szia!
Az egyes kérdésekre adható válaszokat az adott sorba be tudod tenni. Pl. a B5 cella adatérvényesítési területén levő értékeket másolás - transzponálás módon teheted a körlevél megfelelő oszlopai alá - így a sorrend is megmarad. Ugyanez igaz az igen-nem választékra is, csak persze itt egyszerűen be tudod írni a két cellába.
Azért még mindig nem értem, ha Excelt szeretnél kiküldeni, akkor mire fel kell a körlevél funkció?
Csinálhatsz egy sablont a kérdéseidnek megfelelően az általad kívánt színes-szagos formában (lásd az Excel sablon mintái!), sablonként elmented és az alapján nyitod meg az új munkafüzetet. Azt elküldheted mindenkinek. Ráadásul az összesítés is valószínűleg egyszerűbb lenne, mintha Word fájlokat kapnál vissza.Üdv.
-
zzz012
csendes tag
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a következő feladatot hogyan lehetne a legegyszerűbben megoldani (H.f) Van egy csomó kérdés, minden megy, de ezzel nem bírok.
Táblázat A oszlopában létszám adatok B oszlopban településnevek C -ben régiók nevei. Hogyan tudom kikeresni adott régióhoz tartozó legnagyobb település nevét esetleg létszámát. Index hol.van max -al próbálkoztam, de még egy feltétel a C oszlopra valahogy kellene. Köszi! -
MarioAna
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 3 + 1 + 3 oszlopnyi adathalmaz és az első három oszlopot szeretném megformázni a második 3 oszloptól függően kondíciós formázással. Lényegében a jobb oldalon szerepel az első három oszlopban lévő adatok átlagától lévő különbség.
Azt szeretém elérni, hogy ha az A2-3-4 stb cellában lévő szám plusz-mínusz 10-el eltér az átlagtól, akkor az pirossal jelölje, ha a plusz-mínusz 5-ön belül van, akkor pedig zölddel.
Valószínűleg én bonyolítom túl, de már nem tudok logikusan gondolkodni így vasárnap délután . Tippre még a második 3 oszlop nélkül is meglehet egy függvényből (elvégre A-(átlag(A222)) szerepel pl az F2 cellában.
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
őstag
válasz MarioAna #40756 üzenetére
Szia!
Háát, a kép és a szöveged szépen ellentmond egymásnak.....
Az az A2-3-4 cella az éppenséggel A2-B2-C2 lesz ugye? Az átlag pedig a D2 cellában van.
A +- eltérést pedig úgy nézheted meg, hogy az eltérés abszolút értékét veszed. Kijelölöd a 3 oszlopot, majd
feltételes formázás képlettel: = ABS(A2-$D2)>10 .
Az érvényesség pedig a 3 oszlop.Üdv.
-
MarioAna
senior tag
válasz Fferi50 #40757 üzenetére
Hello!
Azért írtam az A2-3-4-et, mert onnantól lefelé is vannak adatok, de az A2-B2-C2 lenne az első sor valóban.
Az átlag a D2 cellában van, a G-H-I cellákban pedig az A-B-C oszlopok átlagtól való eltérése van.
kép
Megpróbáltam ezt a képletet, de a 8-9. sornál már hibázik (C9 értéke 25, a D9-ben található átlag 26, így 1 a különbség és mégis pirosra színezi .
Pedig a logika helyes, én is ilyesmivel próbálkoztam korábban.Üdv
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
őstag
válasz MarioAna #40759 üzenetére
Szia!
Valami szőr biztosan van a szitában, mert nálam szépen műxik (tudom, ez téged nem vígasztal).
Nézd meg légy szíves a feltételes formázás szabályainál a szabályok kezelésében, hogy mely szabályoknak milyen az érvényességi területe. Ott elvileg ki kell derülnie az ellentmondásnak.Üdv.
-
ny.janos
tag
válasz MarioAna #40759 üzenetére
Hibásan jelölted ki a tartományodat a feltételes formázáshoz.
Töröld a létrehozott formázást, és hozd létre újra úgy, hogy az első sort nem jelölöd ki ($A$2:$C$100).(A jelenlegi képletedben a 3. sor átlagtól történő eltérése alapján formázza a 2. sort, a 4. alapján a 3-at stb.)
[ Szerkesztve ]
-
Heavyrain
őstag
Sziasztok, gyors segítségre lenne szükségem, mert FKERES-el nem tudom megoldani, egymásba ágyazott HA függvényekkel meg nem szeretném, ha máshogy is lehet.
Adott egy ilyen tábla, ahol a keresendő értéket szeretném egy A vagy B vagy C kategóriához rendelni, amennyiben beleesik az adott kategória tartományába. Szóval itt a zöld helyén "C"-nek kéne lenni. Hogy tudom megcsinálni egyszerűen?
Köszönöm! -
Laciahegyrol
csendes újonc
válasz sztanozs #40708 üzenetére
Köszi a próbálkozást!
Sokat kerestem a neten, de nem találtam a megoldást.
Annyival tudom még kiegészíteni, hogy a saját xlsm kiterjesztésű táblázatomban dolgozom és egy nem saját xls táblázatból kell adatot kinyernem.
Így az alábbi módon nem különbözteti meg az "ő" és "ű" karaktereket:
holvan = WorksheetFunction.Search(Workbooks("*.*").Sheets(1).Cells(i, 15), ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(j, 12))
Ha a cellák tartalmát változókba rakom, úgy sem működik...Ha esetleg lenne más megoldás, úgy is jó...
Köszi előre is!Üdv: Laci
-
Fferi50
őstag
válasz Laciahegyrol #40772 üzenetére
Szia!
1. A Workbooks("*.*") mi szeretne lenni? Mert munkafüzet nevet ilyen módon nem lehet megadni.
2. Mi a tartalma az I15 cellának? Egy betű vagy valamilyen betűcsoport?
3. Nyelvi beállítások rendben vannak? Milyen karakterkódolás van abban a munkafüzetben, ahol keresel?
4. Egy mintát ha feltennél elérhető módon, lehet okosabbak lennénk, mert így csak a levegőbe durrogtatunk.Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Sziasztok,
Van arra valamilyen lehetőség, hogy lehetőleg excel-en belül etikett címkére tudjak nyomtatni?
Netet túrtam, de semmi hasznos.
Most próbálkozok az APLI saját programjával, mert állítólag kezeli a xls-t, de egyelőre nem jutottam vele sokra.
A legígéretesebb megoldásnak ez látszik, de sokat nem mutat és a nyelvezet sem egyszerű.
Esetleg valakinek lenne valami ötlete excelen belül? Értelemszerűen a különböző sorok az etikett címkén belül az egyes cellák tartalmát írná ki.
Köszönöm -
mdk01
addikt
válasz Fferi50 #40780 üzenetére
Viszonylag sok etikettet kellene gyártanom naponta egyforma formátumú, de különböző tartalmú excel táblából, jó lenne az excelen belül megoldani.
Nincs rá mód, hogy egy cellába egyesítsem több cella adatait különböző módon formázva?
Azt követően, meg addig játszok a cella méretével ami majd jó lesz az adott méretű etikett perforálásához.
Nem túl elegáns, de ha nincs jobb megoldás..... -
visit
tag
Üdvözölök mindenkit, sosem jártam itt.
Olvasgattam, nem ismerem az itteni szokásokat, remélem megfelelő módon teszem fel a kérdésemet.
Van egy FŐ munkafüzet lap, sok-sok sorral, és 6 oszloppal. Szeretném a sorokat az A oszlop szerint rendezni, és ezt egy új lapra áttenni. Majd ugyancsak a FŐ lapot a B oszlop szerint rendezni, és ezt a következő lapra áttenni. Így tovább. Ekkor lesz a FŐ lap plusz 6 rendezett lap.
Ha ezt egyszer kellene megtennem, még sok-sok művelettel meg tudnám tenni. Csak naponta 10-20 ilyen FŐ lapot kell így rendeznem, és szeretném valahogy megkönnyíteni a munkámat.
Tudna nekem valaki segíteni, hogy ezt automatizáljam?
Köszönöm szépen a hozzászólásokat.
Üdv, István -
bexinho23
őstag
Üdv!
Segítségre lenne szükségem, mert nem jövök rá a megoldásra. Van egy jelenléti ív, ami egy kerek hónapra szól. Amit tudni kell róla:
- Standard munkaidő: H-CS 7:30-16:30; P 7:30-13:30
- A napi egyenleg (táblázat legalsó sora) ezt veszi figyelembe
- Figyelve van, hogy 6 óra előtt ne vonjon le munkaszünetet, 6 és 9,5 között -30 perc, 9,5 felett -50 perc
- Figyeli a napi balansz, hogy ha pénteken fizetett szabadság van, akkor +2 óra legyen, ha pl. hétfőn van szabadság, akkor -30percAmi a kérdésem:
A napi balansz összegző (Summa napi munkaidő egyenleg) kijön 0-ra (példa kedvéért mindent egy időpontra írtam), viszont a havi balansz (Akt.havi egyenleg - Előző havi egy.) 2,5 órával többre jön ki.Nem jövök rá, hogy ez hogyan lehetséges, miért nem egyeznek. Remélem valaki tud rá magyarázatot adni, vagy segíteni, hogy mi az ami nagyon el van rontva a táblázatban.
-
Pakliman
tag
Szia!
Neked valami ilyesmi kell:
Public Sub Rendez()
Dim i As Long
With ActiveWorkbook
For i = 1 To 6
'Feltételezzük, hogy a FŐ munkalap neve: FML
.Worksheets("FML").Copy After:=.Worksheets(.Worksheets.Count)
With .Worksheets(.Worksheets.Count)
.Name = "Rend_" & i
.Cells.Sort Key1:=.Columns(i), Header:=xlYes
End With
Next i
End With
End SubTedd be egy mindig elérhető munkafüzetbe (Összefoglaló->personal füzet) és rendelj hozzá egy billentyű kombinációt.
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
őstag
Szia!
Makróval (majdnem) mindent meg lehet csinálni. De azt ugye tudod, hogy pl. a cellaméret és a nyomtatási méret az nem ugyanaz.
Wordben pedig megadhatod pl. hogy hány oldalt (etikettet) nyomtasson egy oldalra, hasábba rendezheted stb.
Egy próbát szerintem megérne az a körleveles forma.
Ha teszel fel elérhetően egy mintát, biztosan találsz segítőket hozzá.Üdv.
-
bexinho23
őstag
válasz Fferi50 #40784 üzenetére
Az A10 cella egy szabadon beírható mező (ha védve van a munkalap, akkor csak azok a cellák jelölhetők ki, amelyek módosíthatók. Csak szerkeszthető állapotban van jelenleg).
Tervem szerint úgy működne a havi szintű jelenléti nyilvántartás, hogy minden hónapra lenne külön munkalap és az A10 cellába az előző hónap balansza lenne beírva.
-
jackal79
aktív tag
Sziasztok!
Sajnos ismét elakadtam.
Adott az alábbi tábla:Ezt a feladatot kéri:
10. Írjon függvényt az A13-as cellába, amely azt a dátumot jeleníti meg, amikor a legnagyobb volt a napi mozgás! [3 pont]Ebben tudnátok segíteni, sehogy nem jön ki. Gondolom a HA függvényt kell alkalmazni, csak azt nem tudom, hogy a dátumot, hogy fogja megjeleníteni.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
oke
senior tag
Sziasztok!
Szerettem volna egy makrórögzítéssel egy kb 50 000 soros táblában szűrni. Kb 300 féle megnevezés van, ebből szerettem volna csak néhányat kivenni a szűrésből, tehát a nagyrésze, kb 41 000 sor bejelölve maradna. A a makrórögzítés viszont kiakadt - Too many line continuations. Mi a megoldás erre?
-
Delila_1
Topikgazda
válasz jackal79 #40788 üzenetére
Ha az eladások számát (B oszlop) kell figyelembe venni, akkor
=INDEX(A$1:B$11;HOL.VAN(MAX(B1:B11);B1:B11;0);1)
ha viszont a csúcsot (L oszlop), akkor
=INDEX(A$1:L$11;HOL.VAN(MAX(L1:L11);L1:L11;0);1)
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
jackal79
aktív tag
válasz Delila_1 #40790 üzenetére
Szia! Az M oszlop mutatja a napi ingadozást (max-min), itt az látható, hogy szept.5-én csütörtökön van a legmagasabb érték.
Módosítottam a függvényt (=INDEX(A2:M11;HOL.VAN(MAX(M1:M11);M1:M11;0);1)), de vmiért a szept.6-át írja ki.
A függvény legvégén a 0és1 mit jelent?
Köszi -
bexinho23
őstag
válasz Fferi50 #40791 üzenetére
Szia!
Lehet félreértem a kérdést, vagy éppen rosszul fogalmaztam a kezdő leírásomban, de az előző havi balansz, az az előző munkalapról lesz kézzel átmásolva. Pl. májusi munkalapon az A10 cellába az áprilisi munkalap A8-as cella adatát fogom átmásolni.
A problémám az, hogy amit A8-ban szummázok, havi balansz (Akt.havi egyenleg - Előző havi egy.) nem egyezik meg a B10 (Summa napi munkaidő egyenleg) cellatartalmával. (Értelemszerűen az oka valahol meg van, de nem tudok a jelenlegi gondolatmenetemről másikra áttérni)
Az A8 cella alapvetően a 31. sor összegző adatát veti össze a aktuális havi munkaórával, ezzel megadva, illetve ebből az összegből levonásra kerül az előző hónapban összegyűjtött balansz. Na most ez 2,5 órával több, mint a B8-ban lévő cellaérték, ami a 38. sort összegzi, majd vonja le belőle az előző hónapban összegyűjtött balanszt.
A 38. sor lényege, hogy napra pontosan látni lehessen, hogy hány perc +/- keletkezett.
[ Szerkesztve ]
-
Lasersailing
senior tag
válasz bexinho23 #40793 üzenetére
Szia,
Ha jól értelmezem Neked nem excel gondod van:
Áprilisban 17 db olyan munkanap van, amikor 8 óra 30 percet kell dolgozni és 3 munkanap amikor 6 órát
17*8.5 + 3*6 = 162.5
Te viszont F2, G2 cellák alapján 20 munkanap * 8 órával számolszTehát a Nálatok az "aktuális havi elérhető munkaóra" nem 160 óra, hanem 162 óra 30 perc.
Üdv.
-
bexinho23
őstag
válasz Lasersailing #40795 üzenetére
Szia!
Valóban ez az oka az eltérésnek. Köszönöm.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz jackal79 #40792 üzenetére
Az INDEX függvény első paramétere a terület, amiben keresni akarsz. A második a sor meghatározása, ezt adjuk meg a HOL.VAN(MAX(...)) függvénnyel. A harmadik az oszlop, ahonnan a "soradik" értéket akarod meghatározni. Ebben az esetben ez 1, mivel a dátum az első oszlopban található.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.