-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VGYke
addikt
válasz Capella #41450 üzenetére
Nem, a mentés xlsx-ben van. Igaz, ez a fájl eredetileg xls-ben készült, de egy idő után (kb. 2013-ban) xlsx-ben lett mentve, használva, havonta megnyitva, mentve. És csak azután kezdte el ezeket az üzeneteket dobálni mentésnél:
hogy a laptopon, amin szintén Office Professional Plus 2016 van, csak az idén vásárolva, OneDrive-ban megnyitottam, módosítottam és mentettem. Laptopon nem reklamál a mentésnél, csak a PC-n megnyitva és mentve, ahol 2016-ban vásárolt Office Professional Plus 2016 van...
Úgy tűnik a két Excel hiába hogy 2016, még sem egyforma
Mondjuk fogalmam sincs mit takar az XLSB és OpenXML formátum (egyik talán Linux Office )
Szóval mi lehet az ok és hogyan tudnám megoldani azon túl, hogy kikapcsolom a kompatibitás ellenőrzést?[ Szerkesztve ]
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
VGYke
addikt
válasz Capella #41452 üzenetére
Ez ok, de nem jutottunk közelebb ahhoz, hogy az üzenet miért van. Illetve 2016-ban vásárolt Office 2016-ban miért nem volt, meg 2019-ben vásárolt Office 2016-al mentve, majd 2016-ban vásárolt Office 2016-al megnyitva és mentve miért van.
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
bteebi
veterán
Sziasztok!
Egy olyan diagrammot szeretnék készíteni Excelben, amilyet talán nem lehet, vagy legalábbis nekem sajnos ötletem sincs rá. A lényeg, hogy van egy táblázat, amiben (a példa kedvéért) különböző bérelhető autók használatát próbálnánk ábrázolni egy adott időszakra (mintakép lentebb).
A táblázat úgy néz ki, hogy az A oszlopban van az autó típusa, a B oszlopban a használat dátuma (pl. 2019. március 18.), a C oszlopban a használat kezdete (pl. 11:20), a D oszlopban pedig a használat hossza (pl. 5:30 óra - ergo a jelen példánál maradva a kocsit 11:20 és 16:50 között használták). Minden egyes használat/karbantartás külön sor, tehát egy-egy autó annyiszor szerepel a táblázatban, ahányszor történt vele valami. Ez külön probléma a
Mivel a kezdő időpont sincs konkrétan megadva (B és C oszlop kombinációja), a vége meg végképp nincs (B oszlop és C+D összegének kombinációja), ezért az időpontok ábrázolása segédoszlopok nélkül aligha fog menni. Ez mondjuk még oké (bár jobb lenne anélkül). Amit viszont kapni szeretnék, az valami ilyesmi:
Azért van kétféle szín (kék és piros), mert az egyik a használatot mutatja, a másik meg a karbantartást. (A karbantartási adatok ráadásul - igaz, hasonló struktúrában, de másik munkalapon vannak.)
A kérdés pedig az lenne, hogy lehet-e, és ha igen, akkor hogyan, a fentihez hasonló ábrát készíteni Excelben? (A fenti mintát rajzoltam.) Próbáltam ehhez hasonlót találni a neten, de sajnos nem sikerült .
Előre is köszönöm, hogyha van valamilyen ötletetek. Másik programban talán meg tudnám oldani (OriginLab Origin), de egyrészt talán abban se , másrészt meg az nincs a munkahelyünkön, szóval irreleváns.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
huan
őstag
Sziasztok!
Lehet olyat csinálni, hogy egy tábla mondjuk 10 sorát formázom (csak kitöltéssel) és a tábla lejjebb lévő bizonyos sorai ezeknek megfelelően szintén formázódnak (csak a kitöltéssel).
Ha lehet nem makróznék -
Fferi50
őstag
Szia!
Feltételes formázás: a formázandó cellák kijelölése képlettel.
A képlet =A1<>""
Érvényessége: megadod a tartományt ahol érvényesíteni szeretnéd.
Fontos: A képletben relatív legyen a címzés, annak a tartománynak az első cellája, ahol a formázást érvényesíteni szeretnéd. A tartomány címe viszont legyen abszolút (dolláros).Üdv.
-
-
Fferi50
őstag
Szia!
Úgy érzem, ez már makró, mert a feltételes formázásban nem lehet az adott cella színére hivatkozni. Valamilyen tartalom szabályra igen. Tehát azt mondhatjuk feltételes formázásnál, ha az A1 cella valamit tartalmaz, akkor a formázás legyen érvényes a 2,5,8,9 és a12,15,18,19....stb. sorra is. Azt viszont nem, ha az A1 cella színe piros, akkor legyen piros, zöld stb. a többi sor színe.
Tehát konkrét, értékekhez kapcsolódó formázási szabály kell.
Üdv. -
spe88
senior tag
Sziasztok!
Egy külső fájl adott cellaértékét szeretném a munkafüzetem adott cellájába beírni.
Ez könnyű volna, ha csak megnyitnám a fájlt rákattintanék és amint becsuktam a forrásfájlt az Excel megjegyzi a forrásfájl elérési útját és akármelyik megnyitásnál le is frissíti a friss adatokra.
Problémám, hogy ennek a fájlnak az elérési útja változik évente.
elérési út most a cellában:
='C:\2019\1.xlsx\2019'!A1
elérési út jövőre
="C:\"&ÉV(MA())&"\1.xlsx\"&ÉV(MA())&"!A1"
indirekttel próbáltam, de az állítólag nem támogat külső fájlhivatkozást.
Hogy oldhatnám ezt meg?
Köszi
[ Szerkesztve ]
Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
vmk
tag
Sziasztok.
Remélem jó helyen járok. Egy olyan feladatom lenne, hogy nyomtatható, névreszóló ebédjegyet kellene készítenem egy meglévő táblázat adataiból.
Egyáltalán nem értek ehhez, ezért kérnék segítséget.Adott egy táblázat amelyeben minden embernek van egy sora. Itt választhat minden napra 1-es és 2-es menüt, illetve elvitelre is választhatja ugyan ezeket.
Az elviteles menühöz külön ebédjegyre van szükség.Ezekből az adatokból lenne szükségem egy olyan edébjegyre, amely az alábbiakat tartalmazza:
- az ember neve
- hányadik hét van az évben
- a hét napja (hétfő, kedd stb.)
- a menü számát (1-es vagy 2-es)
- esetleg még egy egyedi sorszámot is adnánk a dolognak, ha ez lehetségesA táblázat így néz ki most kb:
Megpróbáltam általánosítani így akár fel is tölthetem valahová, ha szükséges.
-
Mutt
aktív tag
Szia,
Ha évente változik, akkor nem küzdenék vele hanem közvetlenül hivatkoznék a másik fájl cellájára.
Esetleg egy változóhoz rendelném azt a másik cellát és akkor évente 1x csak a névkezelőben kellene a hivatkozást javítani.Makróval az tudod megcsinálni, hogy a Workbook Open eseményével megnyitod a másik fájlt is, majd a Close eseményével zárod.
üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Mutt
aktív tag
Szia,
Jól értem, hogy minden 2, 5, 8 és 9-re végződő sort szeretnél színezni?
Ez esetben a feltétles formázás általános képlete:=MARADÉK(SOR();10)=x
Az x 2, 5, 8, 9 lesz és egyedileg tudod formázni.
üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
vmk
tag
Szia.
Köszönöm. Próbálkoztam ezzel, de nagyon amatőr vagyok benne.
Megpróbálok jól kérdezni, bocsánat, ha kicsit kusza:Hogyan tudom megoldani azt a körlevélben, hogy csak akkor írja rá az ebédjegyre, hogy pl "2-es menü" ha abban az oszlopban annál az embernél van érték valóban? (És akkor sem az emberhez tartozó darabszámot szeretném kiíratni, hanem, hogy az hanyas menü)
Szerk: jelenleg annyi a nehezítés, hogy Office XP-vel kellene megoldanom. Ha nagyon lehetetlen, akkor tudok újabb Office-os gépet keresni.
[ Szerkesztve ]
-
huan
őstag
Sziasztok!
Lenne megint egy problémám.
Van egy táblám egy oszloppal, benne nem ismétlődő számok. (kb.10.000db)
Szeretnék minden egyes számmal függvénnyel kiegészített 200 sort létrehozni egy másik munkalapon.Magyarul:
- vannak ilyesmik:
1234
4666
7896
4589-és ilyeneket szeretnék:
1234alma1
1234alma2
..
..
1234alma200
4666körte1
4666körte2
..
..
466körte200
..
..
stb.Az eredmény így 10.000x200 sor lesz.
Hogyan csinálnátok? -
Mutt
aktív tag
Szia,
Első lépésben újra kell gondolni a struktúrát, mert az eredeti felállás nem könnyedén feldolgozható.
Én egy ilyen struktúrát tudok elképzelni: soronként egymás alatt, hogy ki-mikor-milyen ebédet rendelt.Ezek után indíts egy Word-öt. A körlevél funkció régóta megvan, Office XP is jó erre. Tervezd meg, hogyan nézzen ki az ebédjegy (gondolom 1 lapon több is lesz).
A Körlevél varázsló tud neked segíteni, de az alábbi lépéseken kell végig menni.
1. A dokumentum sablont megcsinálni, ez kész van.
2. Az adatbázist (Excel fájl esetünkben) összekötni a körlevéllel.
3. Az adatbázis elemeit beszúrni a dokumentum megfelelő helyeire. Ehhez kell majd a megfelelő menűben beszúrni az adatmezőket. például az Excelben a dátum mezőt
4. Megnézni egy élőképen, hogy jó-e az eredmény.
5. Végül pedig összefésülni a sablont az adatokkal, létrehozni a körlevelet, amelyet lehet nyomtatni.Ha Office 2010-ed vagy frissebbed lenne, akkor pedig Power Pivot-al lehetne egy hasonló táblázatot készíteni, mint amit eredetileg mutattál. (Lenti képen bal oldalon az adatsor, jobbon pedig egy kimutatás belőle).
üdv
[ Szerkesztve ]
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
spe88
senior tag
Egyelőre csak évente, de lesz olyan helyzet is, hogy havonta és millió másik fájlból kapja a forrásadatot.
Tényleg nincs erre valami egyszerűbb megoldás?
Ha nincs megpróbálom, amit mondtál, de sokat sajnos nem értettem belőle.
Azt hittem csak nem ismerek valami fv.-t vagy simán valami megoldást.Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
Mutt
aktív tag
Szia,
Excel 2010-től felfelé Power Query-vel a lépések:
1. Szám - szöveg - ismétlődések egy táblázatban egymás mellett.
2. Táblázat betöltése Power Query-b: Adatok fül -> Táblázatból
3. Oszlop hozzáadása -> Egyéni oszlop
A képlet pedig ez:=List.Numbers(1,[Ismétlődés])
4. Az új oszlop felső jobb sarkára kattintva "Kibontás új sorokba" opció.
5. Kijelölöd azokat az oszlopokat, amiket össze akarsz fűzni. Átalakítás -> Oszlopok egyesítése
6. A felesleges ismétlődés oszlopon jobb klikk -> Eltávolítás.
7. Kezdőlap -> Betöltés adott helyre... és kiválasztod hogy melyik lapra kerüljön az eredmény.Ezzel a technikával tetszőlegesen állíthatod az ismétlések számát.
üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
#73959936
törölt tag
sziasztok.
adott 1 listaállomány nevekkel és címekkel...
a baj az, hogy azonos nevek és azonos címek egymás alatt többször is előfordulnak.
a manuális törlés helyett van-e más lehetőségem az azonosak kiejtésére ?
-
Doki16
addikt
Tudok olyant csinálni Excelben, hogy az ismétlődő cellákat beszínezze? A feltételes formázást ismerem és ott müködik is a dolog. Nekem olyan kellene, hogy munkaszámokat kell bevinnem kézzel egy táblázatba ami mindig más, de ha ismétlődik akkor össze kell őket jelölnöm egy színnel. Az oké, hogy felismeri az azonosokat, de sajnos csak egy fajta színt jelöl hozzájuk. Így hiába piros a két darab 1234, a következő bevitelnél a két darab 4321 is piros lesz. Lehet olyat, hogy véletlenszerű színeket adjon vagy amiket megadok neki azokat rotálja? Itt egy példa, hogy mire gondolok. [kép]
Remélem érthető amit mondok Köszi előre is
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
lappy
őstag
válasz Doki16 #41477 üzenetére
egy vba
Sub ColorCompanyDuplicates()
'Updateby Extendoffice 20160704
Dim xRg As Range
Dim xTxt As String
Dim xCell As Range
Dim xChar As String
Dim xCellPre As Range
Dim xCIndex As Long
Dim xCol As Collection
Dim I As Long
On Error Resume Next
If ActiveWindow.RangeSelection.Count > 1 Then
xTxt = ActiveWindow.RangeSelection.AddressLocal
Else
xTxt = ActiveSheet.UsedRange.AddressLocal
End If
Set xRg = Application.InputBox("please select the data range:", "Excel", xTxt, , , , , 8)
If xRg Is Nothing Then Exit Sub
xCIndex = 2
Set xCol = New Collection
For Each xCell In xRg
On Error Resume Next
xCol.Add xCell, xCell.Text
If Err.Number = 457 Then
xCIndex = xCIndex + 1
Set xCellPre = xCol(xCell.Text)
If xCellPre.Interior.ColorIndex = xlNone Then xCellPre.Interior.ColorIndex = xCIndex
xCell.Interior.ColorIndex = xCellPre.Interior.ColorIndex
ElseIf Err.Number = 9 Then
MsgBox "Too many duplicate companies!", vbCritical, "Excel"
Exit Sub
End If
On Error GoTo 0
Next
End SubBámulatos hol tart már a tudomány!
-
modflow
veterán
A következő kérdésben kérném a segítségeteket.
Adott egy cella, mondjuk A1. Ebben egy érték van ami valaminek a százalékos értéke.
Azt szeretném, hogy ha ide azt számolná az excel, hogy 120, akkor automatikusan vegye le 100-ra. Azaz itt a cellában a maximális érték 100 lehessen.
Ekkor mit kell ide írnom, milyen képletet? -
MCMLXXXII
tag
Sziasztok!
annyi bugyuta kérdésem lenne ,hogy ha két különböző excel megnyitok, hogy tudom egy más mellet külön ablakban nézegetni egyszerre ?2000 ---> Alkatel Max ; Siemens m35i ; Motorola v3i ; Samsung Omnia ; Samsung Note 3 ; Samsung Note 8+Dex-Pad helyett Melopow m002;. Note 10
-
modflow
veterán
Ezt nem értem...
Azt szeretném, hogy:
- ha Géza ad nekem 30 almát, akkor azt 100 % -nak tekintem a játékban
-ha Géza ad nekem 49 almát, akkor azt is 100 %-nak tekintem, mert ez a játékszabály
-ha Géza 15 almát ad, az 50 %Szóval az a lényeg, hogy a számítás végeredmény kisebb vagy egyenlő, mint 100 legyen, és persze 0 a legkevesebb.
Erre szeretnék képletet.
-
lappy
őstag
válasz modflow #41486 üzenetére
de még mindig nem tudom mikor mennyi a 100% ez a gond
a példádat teljesen értem, de mi van ha Géza 40 almája lesz a 100% és itt jön a gond hogy egyszer 30 majd 40 el kell számolni így nehéz rá képletet alkotni
a példát tekintve meg egy ha függvénnyel ki tudom számolni de kell egy segédoszlopBámulatos hol tart már a tudomány!
-
spe88
senior tag
Olyat tudok-e csinálni, hogy egy Excel-fül látható marad viszont kattintás után csak akkor látható, ha megadja a user a lapvédelmi jelszót?
Olyat találtam, hogy el lehet hide-olni a fület és csak jelszóval ugrik elő, de az nekem nem jó, a füleket lehessen látni, viszont olvasni csak jelszóval.
Köszönöm
Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
Pakliman
tag
Egy lehetséges megoldás (csak a totál kezdő Excel felhasználók ellen jó ):
Egy normál modulban létrehozol egy változót, ez fogja tárolni a mindenkori aktuális munkalapot:
Public ASH As Worksheet
A Thisworkbook modulban ez (illetve hasonló) legyen:
Private Sub Workbook_Open()
'A munkafüzet megnyitásakor elmentjük az éppen aktuális munkalapot:
Set ASH = ActiveSheet
End Sub
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
'Munkalap aktiválásakor mengnézzük, hogy az új munkalap a védendő-e:
If Sh Is Worksheets("Munka2") Then
'Ha a védendő, akkor jelszót kérünk:
If InputBox("Jelszó:") = "jelszo" Then
'Ha jó a jelszó, engedjük az aktívvá tételt,
'és elmentjük új aktívként
Set ASH = ActiveSheet
Else
'Ha rossz, akkor:
MsgBox "Ehhez a laphoz Neked semmi közöd!!"
'Visszaállítjuk az előző munkalapot aktívnak:
ASH.Activate
End If
End If
End Sub -
spe88
senior tag
válasz Pakliman #41492 üzenetére
Huh ez nekem kicsit sok. Azt hittem tud ilyet az Excel makrók nélkül.
Ezt nem értem:
"Egy normál modulban létrehozol egy változót, ez fogja tárolni a mindenkori aktuális munkalapot:"
Én nekem az egyik makróm alapból a modulban tárolódik. valószínűleg nem vagyok tisztában az alapokkal.
Szóval a két makrót be tudom copyzni a helyére, de ezt a változós dolgot hol tudom megadni?
köszi
Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
Louro
őstag
-
spe88
senior tag
Attól nem kell tartani, hogy belenéznek a kódba. 3D-konstrukcióval foglalkozunk, ha a kollégáknak csak megemlíted, hogy el kell indítani az Excelt, habzó szájjal esnek le a székről és rohamot imitálnak. Ezért kell minél egyszerűbbre csinálni, hogy semmit ne kelljen írogatniuk stb.
Viszont kipróbáltam a kódot: átugrok az adott fülre kéri is a jelszót, ahogy én azt szeretném viszont látok mögötte mindent ugyanúgy.
A célom az lenne, hogy ne lehessen látni a munkalapot, nem az, hogy ne javíthasson bele valaki.
És a neked ehhez semmi közöd bezárása után bármit tudok amúgy írni a lapra.Valamit gondolom rosszul adtam meg.
Ez a kód (sajnos mást is futtatni kell induláskor)
Private Sub Workbook_Open()
Set ASH = ActiveSheet
Sheets("HELP_DATA").Select
Columns("E:E").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Add Key:=Range("E1"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort
.SetRange Range("E2:E601")
.Header = xlNo
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("HELP_DATA").Select
Columns("G:G").Select
Range("G2").Activate
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort.SortFields.Add Key:=Range("G2"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("HELP_DATA").Sort
.SetRange Range("G2:H601")
.Header = xlNo
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
End With
End Sub
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
'Munkalap aktiválásakor mengnézzük, hogy az új munkalap a védendő-e:
If Sh Is Worksheets("Output") Then
'Ha a védendő, akkor jelszót kérünk:
If InputBox("Jelszó:") = "ezaz" Then
'Ha jó a jelszó, engedjük az aktívvá tételt,
'és elmentjük új aktívként
Set ASH = ActiveSheet
Else
'Ha rossz, akkor:
MsgBox "Ehhez a laphoz Neked semmi közöd!!"
'Visszaállítjuk az előző munkalapot aktívnak:
ASH.Activate
End If
End If
End SubKöszi
Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
Fferi50
őstag
Szia!
Az ASH változót definiáld publikusnak a Thisworkbook kódlap elején. (
Public ASH As WorkSheet
)
Ezután hivatkozhatsz rá úgy, hogySet Thisworkbook.ASH = Activesheet
Szerintem érdemes lenne még a Workbook_Sheet_Deactivate eseménybe beletenni a következőt:Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
If Sh.Name<>"Output" Then Set ThisWorkbook.ASH=ActiveSheet
End Sub
(ez szintén a ThisWorkbook kódlapján van).
Így minden munkalap elhagyáskor az ASH változód "emlékezni" fog rá, honnan kerültél az aktív munkalapra.
A helytelen jelszó megadása esetén pedigThisWorkbook.ASH.Activate
kell az Msgbox után.Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
bozsozso
őstag
Sziasztok,
Lenne egy havi jelenléti ívem, aminek "V" oszlopában megtalálhatók a dátumok. Ebből az oszlopból szeretném átmásolni egy másik munkalap "A" oszlopába azokat a dátumokat amelyek az alábbi feltételnek megfelelnek:
-a jelenléti munkalap dátumhoz tartozó "E" oszlopban van adat(pl:V9 dátum E9 adat). Ezt a dátumot kellene a másik munkalap A3 cellától lefelé átrakni, de csak azt ahol "E" oszlopban van valami, teljesen mindegy milyen adat
Vagy ez esélytelen függvénnyel, csak makróval lehet megoldani?
-
Fferi50
őstag
válasz bozsozso #41498 üzenetére
Szia!
Leszűröd a jelenléti munkalapot az E oszlop alapján, ahol nem üres. Ezután a V oszlopot másolod és beilleszted az A3 cellától kezdve.
A Ha függvény is működik, csak akkor maradnak az A oszlopban üres cellák, amiket utána ki kell szűrni és törölni:
A3 cella képlete: =Ha(Jelenléti!E3<>"";Jelenléti!V3;"")
Ezt a képletet végighúzod az A oszlopon lefelé. Majd kijelölöd az egészet - másolás, irányított beillesztés értéket.
Szűröd az A oszlopot üresre, törlöd az üres cellákat, szűrést megszünteted.Mindkettőt gyorsabb megcsinálni, mint leírni.
Üdv.
-
ny.janos
tag
válasz bozsozso #41498 üzenetére
Szia!
Fferi50 megoldása mellett megnézheted a speciális szűrést is.
Haladó szűrés sorozat – Eredmény másik munkalapra
Haladó szűrés sorozat – Joker karakterek, üres vagy kitöltött cellák
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazon Kindle
- Apple notebookok
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bundle topik
- További aktív témák...