Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz hobizoli #135692 üzenetére
Hát...
BMW iX3 beltere szerintem kakofón. Sajnos megmaradtak azon a szinten, hogy beülsz, start gombot benyomod, hogy legyen gyújtás (!!!), aztán megnyomod a váltón a reteszelő gombot, aztán be tudod húzni D-be vagy R-be. 2023-ban! Mikor egy normális BEV-ben van convenience start, amikor driver present flag aktív, akkor fékre lépve behúzod a váltót D-be, gáz és mész. Egy PS2-vel vagy XC40-el kábé 3 másodperc alatt el tudsz indulni, ha elég gyors vagy hozzá. Jó, akkor menet közben húzod magadra az övet, de a lehetőség adott.
Audi e-Tron gépkocsiba beülve rákönyöklök a könyöklőre, hogy ne húzzam a seggem az alkantara ülésen, hanem a súlyomat a könyököm tartja és úgy teszem a helyére a seggem. Erre konkrétan beszakad a súlyom alatt a könyöklő. Oké, utána visszaugrott, tehát nem permanensen tört le az egész. De a Corolla simán bírja ezt. Nem vagyok túl nehéz, csak 103 kg.
Mercedes-Benz EQC és EQA kormányon levő gombjai nagyon nem prémiumok. Úgy általában a belsétéri kapcsolók lehetnének sokkal inkább határozott és selymes érzetűek manőverezésre. Mindhárom nagyon német prémium esetén fennáll a kritika.
De a legnagyobb blama szerintem a BEV-releváns UI funkciók éretlensége. Ezt totál nem értem. Régen a nagy német hármas volt az úttörő a grafikus UI tekintetében, nekik volt először képernyő a kocsiban. És ennek ellenére képtelenek egy intuitív és használható BEV-barát UI-t megalkotni. Volvo és Polestar (és persze Tesla) kábé nulla háttérrel a nagy német trió fényében 100x használhatóbb UI-al büszkélkedik.
Navigáció töltőhöz, töltés közben adatok, töltés közben navigáció programozása, SoC és megmaradt hatótáv, regen fokozatok vagy one pedal drive ne legyen már kihívás 2023-ban.
Lehet túl sok kocsit próbáltam és túl széles a látókör, de nagyon nem kell hasraesni a német prémiumtól a jelenlegi modellek tekintetében.
-
npera
újonc
válasz Sipi- #135699 üzenetére
Nyáron ennyit eszik. Nem kell fűteni és minimális mértékben járatja csak a benzinest. Gyakorlatilag ki tudok hajtani a "főútig" a sorházak közül, kábé 500 métert hidegindítás után, mire beindítja a motort. Addig csak akksiról.
Télen kábé azonnal indul a benzines, mert akkor a fűtéshez muszáj. Meg olyankor gondolom a kenés miatt sem vár vele, hanem felkondícionálja mindenképpen.
Mérsékelten gyorsítok, de közel sem én vagyok a leglassabb a forgalomban. Egyszerűen csak megtanultam, hogy hol és milyen módon "szeret" lenni a hajtáslánc és nem forszírozom azon túl. Ha nincs mögöttem senki, akkor hosszan kigurulok minimális regennel. Nem megyek feleslegesen gyorsan sem, 70-es táblánál nem nyomom neki 90-el.
Autópályán megengedettel megyek.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #135778 üzenetére
Amikor M1-en mentem idén nyáron, akkor ez annyira nem hatotta meg őket...
Valami gyötrelmesen destruktív közlekedési körülményeket alkotnak a következő attribútumok kombinálásával:
- türelmetlenség
- kivagyiság
- szűklátókörűség
- önzés
- zéró empátia
- limitált vezetési tudás
- végtelen agresszió
- kábé nulla situational awarenessKis odafigyeléssel, empátiával és rugalmassággal sokkal jobb tényleges áteresztőképessége lenne az útnak, jóval kevesebb stressz és veszélyforrás. Alacsonyabb fogyasztás és kopás, kisebb zaj... lehet sorolni.
Az ultimatív élmény mégis az volt, amikor utánfutóval mentem szabályosan 80-al Horvátország felé és a drága kamionosok gyakorlatilag meg akartak ölni. Bejön mögém egy méterre, tol, majd úgy előz le, hogy rám is húzza a pótkocsit. Esetleg mindezt kürtölve. Egy idő után mentem 90-el, hogy ne toljanak le.
Közlekedési kultúra? Not so much.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #135792 üzenetére
80-al mentem, mert az engedélyezett utánfutóval. Aztán kábé fél óra gyalázat után úgy gondoltam, hogy ez így nem éri meg és átmentem illegálba 90-95-re.
Megnéztem és környező országokban lehet menni 90-el utánfutóval, onnantól nem voltam illegál.
Értem én egyébként, hogy a túl lassú veszélyes, de amikor a szabályok gyakorlatilag élhetetlenek az általános populáció hozzáállása végett, akkor valami nagyon el van kalibrálva.
Azt sem értem, hogy ha mész 130-al szabályosan és egy üres résbe begyorsítva előzöl egy mondjuk 120-al haladót, akkor miért kell izomból belegyorsítani hátulról a seggedbe? Ha feltolom rövid időre 140-150-re óra szerint a kocsit, hogy ne tartsam fel a forgalmat picit sem és egyenletes tempóval haladó hátulról érkező elől ki tudnék húzódni. De ha látom a tükörben, hogy leül az Audi/BMW/Mercedes segge és úgy gyorsít a seggembe, hogy direkt előbb érjen oda, akkor az picit kontraproduktív. És nem 1x ment ez. És nem azért, mert minimális résekbe tolom be a talicskámat mindenkit feltartva. Hanem mert direkt áll a gázon a pógár, hogy megmutassa. Akkor sajnos nincs jó megoldás.
Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy milyen technikai tudása van ezeknek a sofőröknek? Mit tudna kezdeni egy váratlan szituációval kormány elrántása és egy túl késő és túl gyenge fékezésen túl? Mert az átlag tudása kábé itt áll meg. De úgy nyomja, mintha valami komolyabb versenylicensze vagy tesztpilóta képzése lenne.
-
npera
újonc
válasz Jahno #135797 üzenetére
Beszéltem indus kollégával milyenek a kamionosok ott. Be vannak tépve, hogy bírják a megállás nélküli munkát. És téglát raknak a pedálra, mert nincs a lábuk a pedálon. Ha ütközés van, akkor a default reakció a tömeg részéről a lincselés, ezért olyankor beszaladnak a susnyásba és otthagynak mindent.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #135798 üzenetére
Ilyenkor szívesen lennék légy a falon, hogy hallgassam mondjuk a VW vagy Volvo felső vezetőségi mítingjén a lőzungokat....
Gondolom hallható, ahogy az erek elpattannak a főnökök fejében, amikor kijön a hír, hogy még olcsóbb lett az a jármű, amihez képest kábé mindenki 5-7 évvel van lemaradva. Jó lehet
-
npera
újonc
Kipróbáltuk a belga gofrit. Asszony elégedettnek tűnt, a lányom sem panaszkodott. Én is csipegtettem
-
npera
újonc
Ma hoztam léceket. A gumipókozás eszményi....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nova, poszterautó utcára. Norvég 917 Gulf Porsche.... :wub:
-
npera
újonc
Én meg felszereltem a lámpákat a melóba járós gépre. Már kezd határeset lenni reggel a világítás, nem várom meg a sötétet vele.
Elöl a jó régi tripla CREE-ledes cucc van, hátul pedig egy heart-shaped bicycle light, jelentsen akármit is a neve
-
npera
újonc
Vettem pár lécet, aztán gumipókkal rögzítettem. Gyakorlatilag álomszép lett, még most is ráz egy picit a hideg tőle.... :wub:
Készül egy kerítés és a macskáknak egy téli menedékház.
-
npera
újonc
A sárga gázturbinás "vitorlázó" startja nem akármi. De utána a 400 felett sivító gép alacsony áthúzása az igazán drámai....
-
npera
újonc
Eddig nem esett le a tantusz, hogy az új Model 3-ban nincsen se index, se ablaktörlő bajuszkapcsoló....
Hát, akkor nálam kábé itt is van a határa a sok újításnak. Ennyi erővel a kormány helyett is rakhattak volna egy kapacitív érzékelőt, aztán lehet tapicskolni rajta.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #135850 üzenetére
Biztos én vagyok túl öreg hozzá.
Ez nekem olyan, mintha egy kerékpáron a fék is valami tapicskoló kijelzőn lenne, nem pedig fékkarral.
A yoke a Plaid esetén full retard volt, de még a hagyományos kormánykerékkel is agyhalál lenne számomra, hogy képernyőn választok "sebességet" és kormányon nyomkodok gombokat egy fixen egy helyen levő bajuszkapcsoló helyett. Egy városi szituációban, amikor állandóan körforgalom van, akkor egy forgó koordinátarendszerre rakott kapcsoló layout csak felesleges komplikáció. Ha autópályán mész 90%-ban és kábé sosem indexelsz (megy szoftverből), akkor az egy specifikus piac alapján képzett user population kivetítése az egész világra. Hiba.
Még idejekorán a Ferrari fingatta a nagyérdeműt egy olyan kormánnyal, ahol minden is a kormányon volt gombokkal. Az is ostobaság volt. Ez is az.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #135895 üzenetére
Lehet túlgondolom, de csodálkoznék ha csak az áttételt változtattak volna. Simán lehet, hogy át van tekercselve a gép, vagy másik mágnes, másik laminát. Akkor már a motor core is tutira más az inverterben, mert máshova vezérlik a gépet. Szóval egy ilyen faclift az sosem egy cikkszám megváltoztatása.....
-
npera
újonc
Jól beindult a folyamat a cégnél. Még hónapokkal ezelőtt volt a költségcsökkentő akció, amit felcsavartak egy újabb szintre, aztán tavasszal bejelentették, hogy a + variánsa ugyanannak beindul. Akkor jelentették be, hogy 1300 ember ki lesz csűrve.
Ilyenkor ugye elég sok emberben megmozdul valami és elkezdenek keresni. És most ért be egy csomó embernél a folyamat. Ezen a héten elvileg már lefutott a kirugások sorozata és próbálják fixálni az új csoportokat. Erre szépen sorban állnak fel az emberek itt-ott.
Szomszéd csoportban egy eletromágneses gurunak lett elég. Egy másik részlegen sorban mennek el az emberek, hetente 1-2 ember bemondja az unalmast. A főnökök ilyenkor vélhetően briketteket rosálnak az izgalomtól, mert folyamatosan mozgó célra próbáljál várat építeni. És még szerintem közel sem vagyunk a végén, mert lesz még pár kolléga tutira.
Nálam ha minden jól megy akkor most fut a kábé 10-hetes titkosszolgálati átvilágítás. Ha akkor indult el, amikor sejtem, akkor karácsonyra talán lesz következő interjúm. Nem rohanunk.....
-
npera
újonc
Majdnem azt hittem, hogy elromlott a bringás lámpám. Lemértem multiméterrel a packot és jött belőle a 8V kábé, szóval az működik. Otthon eszembe jutott, hogy lehet letörlöm alkohollal a dugóját, mert ha az nem elég tiszta, akkor lehet gond. És alapos törlés után működik a lámpa.
Akkor ősszel újra tudok világítani a 900 kínai (!) lumenes fényforrással. Mostanában már éppen csak feljön a Nap reggel, amikor indulok, szóval a világítás kezd fontos lenni.
Hátulra is fel kell rakjak a rendes lámpát, mert most csak a "szív alakú" lámpa lóg ott, de az nem igazán a világítás miatt van ott, hanem poénból.
-
npera
újonc
Még nem néztem meg, de popcorn time lesz
Új PS2 hajtáslánc (Volvóban is van). Ez már RWD és a Polestar 3 motorja van benne. Ez most a legjobb Volvo, mert nem Volvo. Nem SUV, hanem szedánféle végre értelmes hajtáslnccal.....
-
npera
újonc
válasz Sipi- #135974 üzenetére
Gondolom arra céloz, hogy amikor nem mentek, akkor vedd le a sarut róla. Esetleg egy rendes 12V-os hajó kapcsoló lenne a legfinomabb a motortérben. Mint a prototípusokban szokott lenni.
-
npera
újonc
válasz Sipi- #135981 üzenetére
Szerintem a legjobb garancia arra, hogy egy kocsi induljon a rendszeres használat. Ha nem mentek minden nap, akkor fusson hetente 1x egy kört ami legalább fél óra. Vagy 2 hetente egy jó fél órás menetet, amikor nem csak full ülésfűtés, ablakfűtés, világítás és telefontöltés megy alapjáraton, hanem országút és egyenletes futás fél órát.
Sarut levenni kábé fél perc. Géptető felnyit, csavar le, saru le és nem zárlatot csinálni vele azonnal jó pont
-
npera
újonc
Kábé egy hétig állt a telefon a dobozában, mire sikerült odáig eljutni, hogy legyen kábé 2 órám beállítani a dolgokat. Most a legtöbb "kötelező" app fenn van és fut. Elképesztő mennyi keresztbe-kasul beállítás kell. A BankID app például a svéd útlevelet használja és van benne alighanem valami RfID is, mert a legvégén be kellett pittyenteni az útlevelet vele egy megadott helyre tartva a telefont.
Jó nagy és nehéz a készülék, Pixel 4a után mostantól akkor 7a van. Szép a kijelző, a képernyőn levő ujjlenyomatos móka elég jól működik eddig.
-
npera
újonc
válasz JonesC #136029 üzenetére
Ezt tudja a Pixel is, csak semmi kedvem nem volt minden felesleges appot áthúzni rá csak úgy. Most egy eléggé redukált szet van csak felrakva és akkor rakok fel valamit, ha tényleg kell.
A BankID akkor is új validációt követelt volna, azt nem lehet csak úgy átmásolni. Jó lesz ez, most van egy lájtos install, aztán ha tényleg kell valami app, akkor felrakom.
-
npera
újonc
Nova, Kawasaki ZX-4RR motorkerékpárt láttad már? 4-hengeres 400-köbcentis kis méregzsák. 16k RPM-ig pörög és valami 77-lovas az EU-s modell. Az amcsiknál viszont durván lefojtják valami 55-re. Itt a csávó kiprogramozza belőle a fojtást, a dyno görbék nem kis különbséget mutatnak...
-
npera
újonc
válasz Sipi- #136047 üzenetére
Én amióta a gyerekek 5-ből 4 nap mennek edzésre mondhatni rendszeresen nyektetem a kocsit. A miénkben a 12V-os akksi kábé annyit csinál, hogy feléleszti azokat a nódokat, amik a magasfeszültségű rendszert kezelik és először lefut az izolációs teszt (kábé 1 másodperc), majd zárja a kontaktorokat a kocsi (kattan az ülés alatt hátul). Onnantól a HV-akksi táplálja a CISG-t, ami felrántja a motort alapjáratra hőmérséklet és SoC függvényében. Nyáron az esetek nagy részében simán ki tudtam hajtani a főútig a kis utcából csak akksin hajtva, aztán a főúton beröffenti a motort is.
Múltkor kábé 75-80% SoC volt az akksiban, úgy indultam el gyerekkel edzésre és 2,5 km-t tettem meg csak akksin, utána indult csak be a motor. És mindezt 50-es úton haladva. Oké, lejtős odafelé, tehát picit csaltam, de nem végig lejt és nem lehet csak gurulni üresben sem.
Jelenleg 4,5 litert ír a GoM, de ennél 1-2 decivel kevesebb szokott lenni a fogyi kúton mérve. Mondjuk ahogy jön a tél és kell majd fűteni úgy fel fog menni a fogyasztás 6-7 liter közé. Ó irgalom atyja ne hagyj el....
-
npera
újonc
Óóóóóó...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs