-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Elég jól kikoptak az utakról ezek a Mondeo-k, gondolom nem véletlenül, érdekes módon a hasonló korú Focus I-esek még szép számban szaladgálnak. 1,8-assal volt dolgom anno rövidebb távon, azt még mindig szoktam látni, használatban van. Jól ment, még a bokorbuzik miatt akkoriban nem lettek agyonszabályozva a motorok.
Ford-hoz van alkatrész bőven, ebben nincs hiba, árakhoz nézz körül a Cromax oldalán, kiindulásnak jó lehet, bár ilyen öreg gépekhez való alkatrészekhez bontóban még jobban hozzá lehet jutni.Mennyit futottak? Erre nem lehet egyértelműen válaszolni...Mondeo kategóriát általában cégek veszik itthon, magánember ritkán, ezek azért jellemzően sokat futnak életük első 3 évében, utána meg ki tudja...150k kilométer egy 12-14 éves autónak eléggé...hm...csalós. Ha abból indulok ki, hogy én se használom sokat az enyémet, 7 éves és most már van benne 130k, pedig ez sosem volt céges használatban...12-14 éves autó szerviztörténetének lenyomozásába pedig még asszem Columbo hadnagy is belebukna.
2.5-öst én a jelenlegi és várható benzinárak mellett nem vennék, Magyarországon totál felesleges, ezek még EU3 körüli motorok lehetnek, nem éppen gazdaságosak...szerintem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
kcsa
veterán
mindegyik púpos, elég ha ráguglizol
-
harry
veterán
Illetve itt egy videó a kiszerelésről. Kesztyűtartó alatt van három csavart, azt szedtem ki, meg utána két műanyag pöcölbe tekert csavar fog ott némi kárpitanyagot, ha azt kiveszem, már hozzá is lehet férni alulról az ellenállást tartó csavarhoz. A videón kicsit máshogy van, de mindegy is, majd rájön az ember ha ott van. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
gabor9991
őstag
Enyém 2007-es és én is márkaszervizben cseréltettem a vezérműszíj készletet, 100-at fizettem, ebben benne volt a szíj+feszítő, új vízpumpa, csavarok a főtengely és vezérműtengely szíjtarcsákba, 4 liter fagyálló új szimering a főtengelyhez és egy új szelepfedél tömítést is beszereltek, meg még dolgoztak rajta vagy 5 órát is.
Ennél olcsóbban szerintem nem csináltak volna meg gyári alkatrészekkel máshol sem.
(Mondjuk eltörtek pár műanyag alkatrészt szerelés közben amiről nem szóltak, azért viszont mérges voltam.)Tisztára mint régen a ladámmal
10-es, 13-as villáskulcs plusz kalapács ha volt a csomagtartóban szinte bármit meg lehetett javitani[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
igen a mágnest hallottad, az húzza be a fogaskoszorúra az önindító fogaskerekét amikor a két fogaskerék összeért akkor meg ad áramot az önindítónak.
Ez az érintkező szokott tönkremenni, így kattan ugyan a mágnes de az önindító nem kap áramot.Tolás után miért lett jó?Passz, nem tudom.
Amíg nem csinálja rendszeresen én nem foglalkoznék vele.Vezérműszíj cserére nekem is valami 250+ árajánlat jött először
Felhívtam a figyelmüket a motorcraft szervizakcióra így csökkent az ár 120 körülire.
Ez után megbeszéltem velük, hogy a hosszbordás szíjakat nem kell cserélni így lett 99,900.
Az előzetes ajánlatban nem volt benne a szelepfedél tömítés és a főtengelyszimering de valószínű folyhatott mert olajos is volt a motor a vezérműszíj burkolatánál.
A számlán rajta van, hogy ezeket beépítettélk de benne volt a 99,900-ban minden.
(mondjuk kompenzálták a törött bizbaszokat amit eltörtek ) -
gabor9991
őstag
Behúzómágnes linkjét kellene látni de nálam is listázza az összes alkatrészt.Behúzómágnes a leginkább esélyes abból amit írtál szerintem.
De ahogy (#22217) mohabá 007. Írja akár egy kopott szénkefe is lehet.
Egy multiméterrel ki lehet szűrni melyik az .Bendix hiba az teljesen más.
[ Szerkesztve ]
-
Ültem már Megane-ban, bár vezetni nem vezettem, de biztonság, futómű / vezetési élményben biztosan jobb a Focus. A Megane 3-nak csak 3 csillagos volt a töréstesztje a 3-as Focusnak 5 csillagos.
A motorban a 3 eltérű teljesítményűnél tudtommal ugyanaz a motor, csak szoftveresen korlátozva van. A 86 LE-s változat talán csak a németeknél volt elérhető mert ott eszerint fizetik az adót vagy a biztosítást így ott inkább a kisebb teljesítményű autókat részesítik előnyben. Nekünk a 125LE-s van az teljesen vállalható, kisebbet mondjuk nem vennék.
Fogyasztása kellemes, pár havonta mi is lenyomunk vele autópályán 2x450km-t, pályatempónál (óra szerint 135km/h) 7 liter körül fogyaszt, de városban is legtöbbször megáll 8 körül az szerintem baráti.
Mivel ezeket 5 év garival adják szerintem csak annak nézz utána, hogy az előírás szerint hordták-e márkaszervizbe, online szervizkönyv van szóval bármelyik Ford márkaszervizben le tudja kérdezni a tulaj. 2012 körülinek azért nézz alá, hogy rozsda nem indult-e meg, főleg ha osztrák/német részről akarod beszerezni.
-
Jah én csak rákerestem és akkor gondolom nekem a 2014-es tesztet dobta ki. Akkor biztonságban hasonló lehet. Ismerősnek volt Meganeja és többször is szívott vele. Évjáratban nem vagyok biztos, de lehet, hogy még 2-es. Egyrészt izzócseréhez le kellett szerelni a kereket és/vagy a lökhárítót? Ráadásul a műszerfal elektronikája tönkrement és az egész elektronikát egyben kellett cserélni az is zsebbenyúlós történet volt. Francia autókról (főleg Renault tájáról) sok jót én nem hallottam.
-
DeFranco
nagyúr
váltózár a fókánál nem volt opció, mert ott bowdenes a váltó, simán átakasztják kettesbe és indulnak, pajzs aránytalanul drága és tudtommal vannak vele azért gondok, csaó meg csak egy részt fizet, és ha még pénzednél is vagy, találj két egyformán jó autót rövid időn belül az itthoni piacon...
szóval én inkább ragaszkodom, amúgy annyira nem nagy macera, csak ez így együtt azért sok.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Nem a kormányzár védi meg az autót a lopástól. Olyat kell beszerelni ami nem hétköznapi és nem látszik az ablakon keresztül.
Apám pl anno a 3-as Golfba a csomagtatróba tett egy kapcsolót, ami megszakította a benzinpumpa áramellátását. Ott aztán próbálkozhattak bármivel, lábon nem tudták volna elvinni a kocsit.DeFranco: Fókát védted így? Azt szvsz felesleges annyira régi verda. Azt hittem az új kocsidnál ez a procedúra. De én az újra sem tennék kormányzárat, félő hogy reggel félálomban összebarmolom vele a kárpitot.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest