-
Fototrend
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
szab.tam
nagyúr
új dolog jutott az eszembe.
az aranynak nagyon jók a hővezetési tényezői.
szívesen megépíteném a világ legdrágább (passzív) gépét.
nem kerülne sokba, kb. 5-10 musd között.ha valakinek van valami unatkozó, sznob sejk keresztapja ( ), az jelezze.
(elképzelem, még a megmunkálásnál keletkező forgácsokhoz is légelhárítás kéne.)
***
egyébként ez jó poénnnak hangzik, de tényleg szívesen megcsinálnám.
már az is előttem van, hogyan nézne ki.
sok üveg is lenne benne.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
válasz Aladaar #40103 üzenetére
az ezüsté a jobb.
a vörösréz tényleg veri az aranyat.
hm. ezt csúnyán benéztem.***
viszont az arany azért jobb, mint az alu.
****
****ezt át kell gondolnom...
( )***
(#40104) macko20
egybe kell írni.
mint az összes igekötős igét is, ahol az igekötő az ige előtt áll.
(ezt már igen sokszor írni akartam, de megkíméltelek tőle.)de egyelőre rézből sem bírunk csinálni.
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
válasz Aladaar #40106 üzenetére
az egyértelmű. a hővezetési tényezőt néztem be. igen csúnyán.
de 100 kiló fuxnál ez másodlagos tényező...de a sosem megvalósuló project marketingjénél nem ezek a béna hsz-aim fognak dönteni.
****
de az igaznán szép az lenne, amikor jönne egy pálcika-pálcika-karosszék-hóemberes ímél.
pici, occó, kínai szeretne egy ilyet.
vagy dzsudzsi, a milkós kutáyja helyett...
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
Doblós
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A gépház ledjeit szeretném kicserélni.
Az lenne a kérdésem, hogy ahhoz kell valami speckó led, vagy jó hozzá bármilyen?
Az egyik villogó, ahhoz olyat kell vennem, vagy jó a sima is?
Bocs a tudatlanságomért[ Szerkesztve ]
Nincs ez elb@szva,csak másra lesz jó
-
macko20
őstag
válasz Doblós #40108 üzenetére
Nem villogós ,csak a HDD olvasását imitálja ,
sima 3-5mm-es led szokott lenni ,
ajánlott kivenni a saját házadból és a minta alapján vásárolni ,így nem ér majd meglepetés amikor beszereled
a LOMEX-ben biztosan segítenek is ,a lényeg h milyen színűt akarsz a régi helyére ,kb ugyan az a 3V körüli indító áram kell nekik,a visszarakásnál ügyelj a polaritásra .
és nem utolsó sorban Ők a legolcsóbbak ...[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés is ! Üdv.:m20
-
#90933760
törölt tag
Ezüstöt kapni ma már inkább. [link]
-
FatalEror
addikt
Sziasztok!
Csapágyat házilagosan hogyan tudok visszatenni egy meghajtó tengelyre.A kalapálás nem nyerő,mert nem szeretnék a tengelyben kárt tenni.Arra gondoltam,hogy berakom a fagyasztóba,csak nem tudom elég-e neki a -25fok,és a forgórésznek nem lesz-e baja?HardCore is my LifeStyle
-
#21346560
törölt tag
válasz FatalEror #40125 üzenetére
Biztos. Van, ahol lánggal szokták melegíteni. (pl. üzemben, ahol nincs tűzhely)
Persze ha kilágyítják, az nem tesz jót neki, de ennyi hőemelkedés nem árthat neki elméletileg.
Próbáld elsőnek 120 fokon, az tuti nem árt neki, annyi még üzemi hő is lehet. Ha nem akar felmenni, akkor gyorsan vedd le, nehogy oda hüljön, ameddig felment... -
AAntii
őstag
Nem kapcsolódik szorosan a topikhoz (bár szerintem a tákolásba épp belefér), de nem bírtam ki, hogy ne mutassam meg nektek, hogy bontott autóalkatrész keresése közben milyen gyöngyszemre találtam:
[ Szerkesztve ]
"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."
-
#90933760
törölt tag
válasz AAntii #40133 üzenetére
Ez szép teljesítmény azt meg kell hagyni. Kár hogy épp egy ilyen kaszniba tette, de ez ugye szubjektív. A laprugó eléggé rontja a terepjáró képességét ilyen súly mellett, de ez persze élőben szokott kiderülni mennyire gáz, cserébe könnyen orvosolható bármi gondja van. Egyéb tulajdonságokról nem ír a hajtásból, gondolom nincs difizár se elől se hátul, meg az se derül ki a négy hogyan hajt.
Jó kis 4 hengeres szívódizzancs, nem nagyon látni de gondolom közös nyomócsöves, nálam az hátrány szokott lenni, mint előny.[ Szerkesztve ]
-
MasterHUn
senior tag
szerintetek találok valahol ITX es lapot olcsóba?(1-2k)
Nem egy erős gép..., fél Paks kell mikor bekapcsol :D / Minden SIKERES ÜZLET UTÁN JÁR A PIROSPONT!! //
-
szacsee
nagyúr
válasz FatalEror #40129 üzenetére
Sokszor a szoros illesztésnél elég, ha a csapot (itt tengely) lehűtik ládában.
Ha nem akar menni, akkor gondolkozz el a csapágy melegítésén.
Grafitos zsírt próbálj szerezni, ha nem sikerül, akkor csapágy zsír, ha az sincs, akkor sima gépzsír oszt jónapot.MasterHun: esetleg valami VIA chipsetes abakusznak valót, ha tudnál 1-2K-ért, de értelmeset biztos nem.
Viás cuccokról annyit kell tudni, hogy nem fogyaszt sokat, ellenben nem is hasít.[ Szerkesztve ]
Podium Hub + Cluster Pack és váltófül Kormányos topiklakók részére 40K, QR2-vel 63,5K, vagy külön a kormányváltó is akár.... keress PM
-
szacsee
nagyúr
válasz FatalEror #40137 üzenetére
Gondolom a páralecsapódásra gondolsz.
A forgórész tekercsein lakkozás van mikor tekercselik, ha nem volt túlhevítve @ normális nem erőltetett használatban volt csak, akkor valószínű még ép a lakkozás és nem égett le róla itt-ott.
Vízhűtéses múltam miatt pedig pár hsz-t láttam már a topikokban és egy fullra eláztatott lapot is fel lehet támasztani ha nem ész nélkül csinálja az ember.
Kérdésedre válaszolva elvileg nem lehetne baja.
Ha a csapágyat melegíted, akkor a zsír állaga megváltozhat, viszont nyitott csapágynál ezt javaslom, mert max újrazsírozod és kész, a forgórészre lehet úgy is rámegy, hogy nem hűtöd le.
Ha zárt a csapágyház, akkor inkább a forgórészt fagyaszd le.
Utána összerak, és kicsit melegebb helyen hagyod kompival átfújás után... pl radiátor, kazán teteje stb.
1 nap után esetleg még kompresszorral átfújod hogy ha lett volna páralecsapódás, akkor ne legyen gond belőle.
2RS csapágynál marad utóbbi lehetőség, mert kiolvadna tűzhelyen melegítésnél a műanyag porvédő.
Ha nincs kompresszor és nem túl nagy a forgórész jó a bringa pumpa is.
Ha kommutátoros, akkor érdemes a kommutátor lapkák közti réseket óvatosan kipucolni... pl késsel és kifújatni.[ Szerkesztve ]
Podium Hub + Cluster Pack és váltófül Kormányos topiklakók részére 40K, QR2-vel 63,5K, vagy külön a kormányváltó is akár.... keress PM
-
FatalEror
addikt
válasz szacsee #40139 üzenetére
Amúgy szerintem nem sérült még egyszer sem égett le.Esetleg magát a tekercselést berakom egy zacskóba,esetleg a zacskóba rakok nedvesség elszívó tasakot,a kommutátort meg szimplán leragasztom.Aztán ha sikeresen felkerült a csapágy,akkor pedig kap mondjuk 1-2 napot lakásban,21 fokban csak kiszárad?HardCore is my LifeStyle
-
do3om
addikt
válasz mrterminator #40144 üzenetére
Festve lesz, ismerőst mondta hogy hagyhatom nyersen és kipolírozzuk a legsimábbra de a többi oldala gyári acél. Meg leláthatnám metálfeketére vagy egy világosabb metálfeketére (maradék autófesték). De akkor nem lehet belejavítani ha valahol meghúzom szóval marad az akril. Ezzel ha megsérül bár mikor odafújok és kész.
Nagyon lassan haladok, még se reset, se bekapcsolós gomb nincs. Ki kel találni hogyan oldom meg.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Akmak
tag
Sziasztok!
Tegnap barkácsoltam kicsit a házon.[link] Felülre került egy meghalt tápból kioperált nóném venti ami furcsa módon hangtalan.Ez fogja szellőztetni a merevlemezeket amik a ház tetejében fognak elhelyezkedni. Tápellátását egy molex-molex,floppy ipszilon elosztóval oldottam meg vagyis a floppy csati szétszed kábeleket ki,molex szét szed egyik fekete és a sárga tőből kivág, fekete pirosra ventit ráforraszt,KÉSZ.
Beraktam még 2 zöld ledet. Majd a ledeket és a bekapcsgombot (vagymiaz?) bekötöttem. A ledeké rövidre sikeredett úgyhogy majd valamikor meghosszabbítom.
Akmak[ Szerkesztve ]
Backup The World and Headphones on! AMD A8 6600k, Asrock FM2A85X Extreme4, Kingston HyperX DDR3 1600 2x2Gb
-
szacsee
nagyúr
válasz FatalEror #40149 üzenetére
Akkor ne pöcsölj vele, szoros illesztésnél pár század fedés van "csak", így ha van a tengely túl oldalán is csapágy, vagy perem, akkor satuba rakj alu betétet (akár lemezből is lehet hajtani) és ültesd rá az ellenoldali csapágyra (belső peremen fekszik fel elvileg), vagy a csapágy hely peremére.
Utána keresel egy keményebb fadarabot, ami lehetőleg két oldalán párhuzamos és egy akkora krovát, ami a csapágy belső gyűrűjén felfekszik... kb 17-19 lesz a nyerő. Megnézed, hogy a tengelyre rá lehet-e fűzni a krova fejet, ha igen, akkor a befogott tengelyre rárakod a csapágyat és óvatosan fát rátéve kocogtatod kalapáccsal.
Ha már szintbe ért a tengely a csapágy tetejével, akkor krovát rakod rá, hogy felfeküdjön a csapágyon és azt kopogtasd finoman, amíg a peremén fel nem ül.
Ráütésnél ha kicsit billenne a csapágy, akkor az ellenkező oldalára üss következő ütésnél.....Podium Hub + Cluster Pack és váltófül Kormányos topiklakók részére 40K, QR2-vel 63,5K, vagy külön a kormányváltó is akár.... keress PM
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest