-
Fototrend
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonElvis
tag
-
Z_A_P
addikt
válasz Gyíkac #60456 üzenetére
Keso Ahogy "Barret001" is irta, kapartam amig jott konnyen, de nem tovabb. Mar le is kentem melyalapozoval (fogalmam sincs keves/sok amit raktam, de ranezesre beszivta). Fogalmam sincs mi lesz ebbol Holnap nekiesik a rigips-el, lesz ami lesz. Az is...irja 1.2kg 1 L vizhez. Hat azt hogy a tokombe merjem ki, csak szemelyi merleg van itthon
[ Szerkesztve ]
OK
-
orion1025
őstag
Sajnos hamar le fog esni ez a javított rész is, mert a kapillárisok ezen a részen szívják fel a legtöbb nedvességet, ergo itt a legrosszabb a vízszigetelésed, ami valószínűleg már csak a nevében az. Azt nem írtad, hogy tégla vagy vályog a ház falazata, bár én mindkettő esetben szilárd anyagig kaparnám, ott kicsit jobban tart az anyag, és a 6-30 is simán "áthidalja" ezt a vastagságot, de hamar távozni fog a falról ez a fajta javítási mód is.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Sokimm
senior tag
Sziasztok!
Ma vettem a méhtelepen 3db 200l-es hordót, és szeretném összekötni az aljukat legalább colos (vagy metrikusan nagyobb) csővel, de olyan macerás átmenetekkel tudta csak a vizes srác a boltban megoldani, hogy 10.000 lett a végszámla.A felállás az, hogy a hordók peremei (le lenne zárva a csatos hordó) miatt van a hordók közt kb ~10cm táv.
Viszont ha a lemezt megfúrom, a hollander-ek (fitting? közcsavar? tudja a fene a nevüket) falai olyan alacsonyak, hogy a tömítés alig fogna valamit, ergo vagy szuper precíz lyukat kéne fúrnom (ami meg Murphy miatt nem fog menni), tehát bármilyen megoldást, ötletet meghallgatok!Aminek lenne elég magassága, azon meg 1 menetes anya van csak (pedig nekem még kéne rá 2db, hogy a mellette levő hordó lemezéhez is hozzá tudjam rögzíteni.
Vegyek ebből 3db-ot 2db hordó összekötéséhez?(kéne 2db (3 hordó közt) 10cm-es külső menetes cső, amire rátekergetnék csomó anyát (meg fakötésű alátétet, sok gumi tömítéssel, hogy a hordó ívét is felvegye), és kész is lenne az elméleti toldás, de ilyen cső nem létezik a piacon.
Ilyen kéne nekem (a fejemben), 4db anyával és 4db fakötésű alátéttel, 4db tömítőgyűrűvel.
Colosba, műanyagból.
Segítsetek ki, mi lenne a legegyszerűbb megoldás?Vegyek egy kpe csövet, és vágassak rá menetet?
Arra meg valahogy szerezzek anyákat? -
Sokimm
senior tag
válasz szaszyka #60461 üzenetére
Ez nagyon okos ötlet!
Holnap megnézem (van itthon pár) mekkora a fala azoknak az idomoknak.
(és milyen az anya (ellendarab) rá)
Mert akkor még az átjátszás is rugalmas lenne (slag) a hordók közt!
Big thx, ha van fejlemény jövök! (vagy fotókkal, vagy sírva )szerk: Nemo!
Azért nem akarok hegeszteni, mert akkor a festék lejön (leég), és még hamarabb rohad el a hordó. (mondjuk amúgy sincs belül kezelve, csak kívül van festve, de így oldható a kötés (ha csak 1db rohad szét x év múlva).
(nem szeretek hegeszteni. )[ Szerkesztve ]
-
enemi
senior tag
válasz Sokimm #60460 üzenetére
Ezeknek felétek mi a neve? Két befogó közé pedig akkora pvc csövet vágsz amekkorát akarsz . Belülre is kereshetsz egy szélesebb muffot vagy bármit.
Felénk az 32mm/1 colos menet kb 280 Ft darabja[ Szerkesztve ]
[̲̅̅P̲̅][̲̅̅s][̲̅̅y][̲̅̅T̲̅][̲̅̅r][̲̅̅a][̲̅̅n][̲̅̅C̲̲̅̅][̲̅̅e]
-
Steven88
tag
Köszönöm a válaszokat.
Ezeket amiket ajánlottatok mindet végig zongoráztam de egyikse lenne jó megoldás sajnos . Amit DonElvis ajánlot elsőnek az jó lenne de nem egyszerű kivitelezni nekem. Maximum úgy tudnám megoldani ha menetes részt fixen hozzá rögzítem valamihez a belső szárat meg összekötöm 3,14-8mm tengellyel (coupler-rel). Annyi, hogy akkor már nem fogom tudni levenni mindig, fixen lenne. -
-
Samus
addikt
Youtubeon jött velem szembe ez a videó: [link]
Egy régi Corsát látunk, ami hát, szóval azokkal a problémákkal küzd, mint az ennyi idős autók többsége. Rohad. A videón igen komoly munkálatok vannak, látszik, hogy emberünk tényleg fektet bele időt és energiát. Amit viszont nem értek, hogy akkor miért nem csinálja meg rendesen? Jó, a lyukak betöméséhez nem a nálunk népszerű purhad+kitt kombót használja, nem üvegpaplant és epoxy-t. Még lemezt is vág bele, amit nem hegeszt, hanem csavaroz, majd az egészet rögzíti (eltakarja?) Epoxyval és paplannal. Tényleg nem értem. Még rozsdaátalakítót is használ, utána rozsdagátló alapozó, alvázvédő, és a végén még üregvédelem is akad.
Vélemény?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Shingen
addikt
Hali!
Lehet nem ide való téma, de nem találtam jobbat.
Adott egy alu lemez.
Vmi ráfolyt sav, vagy nem tudom mi mert foltos.
Próbáltam felpolírozni rongykoronggal a foltokat nem vitte le róla.
Ha megpróbálom 1000 finomságú vizes csiszolópapírral akkor a foltok halványulnak de nem tűnnek el mélyebben van ez a dzsuva rajta.Mivel lehetne felcsiszolni? Vmi gépesített eszköz kellene mert kézzel örökkévalóság lenne.
Ami foltot láttok az az alu normál színe, többi nagyobb felület a dzsuvás
風林火山
-
#33253120
törölt tag
Segítség kellene.
Ilyen tüskét kellene ilyen gúlába rögzíteni. Régebben gipszeltük, majd az időjárásállóság miatt fagyálló flexibilis csemperagasztóval kentük le.
Na ehelyett kellene valami ötlet. -
S.Y.S.
aktív tag
Aminek a vákumos rögzítője lópisztolyt sem ér, anélkül viszont instabil, így megtámogattam felnisúlyokkal, hátha segít sokkal jobb lett. A súlyok FBS-sel rögzítve, biztos, ami biztos alapon, melegtakonnyal húztam rá egy fedőréteget.
A gyári mozgató kart eltávolítottam, mert mindig útban volt, 6x1-es klima csővel helyettesítve. A talp is a helyén marad és nem lóg ki a kar.
Két satut is megoperáltam, ezért lehet eltérés a képeknél
-
Sokimm
senior tag
válasz NEMO1968 #60468 üzenetére
Én világpolgár vagyok, tudok más tájtszólású határozókat is!
Samus: Ennyi kencére van pénz, de egy normális emelőre nincs...
Shingen: Hasonló, mint amikor drótkoronggal mentem neki az alunak, az a NEMhomogén alu szerkezet miatt, van, amit mélyen, van amit nem mélyen szedett ki, és ilyen "üreges" lett...
Aztán végig csiszolókorongoztam flex-el, sokszor (durvától, finomon át, az enyhén vizesig), és tűrhető lett. (nincs fotó, bemondás alapján hinned kell nekem! )
(de a tévedés jogát is fenntartom, mert ha a sav az eloxot, vagy az alut marta meg, akkor lehet mélyebb is a dolog, akkor meg jó sokat kell csiszolnod!T_chris: A gúla a földön van? És fentről leütve kéne rögzíteni a tüskéd?
(vasfűrésszel (vagy kisfejszével) a tüske oldalát megütögetni, hogy legyenek rajta vájatok, majd fát tolni a gúla lyukába, és beütni? )
Nem biztos, hogy jól értem mit akarsz.S.Y.S.: Ilyen saturól álmodozok már rég óta!
Szép munka, sok szép kábelt kívánok vele! -
#33253120
törölt tag
válasz Sokimm #60474 üzenetére
Az kiszárad. Meg mellette belefolyik a víz-> télen a fagy szétnyomja.
De igen. Vasat a gúlába kell rögzíteni, vagy 180 darabot. Kell valami anyag ami időjárásálló, mechanikailag erős, kis szemcseméretű (kb 20-as lyuk van a gúlán, és 10mm-es a vas. Azaz 5mm marad körbe) és fajlagosan olcsó. Ja, és legyen olyan sűrű, hogy a kötésig megtartsa a vasat. -
Sokimm
senior tag
válasz #33253120 #60476 üzenetére
Ha egy sörös kupakot laposra versz, és fölé teszel valami gumi lapot (középen kipontozva), akkor a víz miatt nem kell aggódni, és akkor kiöntheted valami betonfélével (flexibilis kültéri fagyálló csempregasztó), amibe már a tüskét (még vizes állapotában) betolnám. Ha megköt, akkor kihúzni a szálat, felfúrni vidiával tipli méretre (és akkor a fagyás, különböző anyagtágulásra is ott a tipli diletációja), és abba leütni az első módszeremmel megvagdosott szárat?
-
Sándor -P20-
senior tag
válasz #33253120 #60476 üzenetére
Szerelőhabarcs az amit te keresel. [link]
Én a cégnél a fisher [link] szerelőhabarcsot használom. (lövésem sincs a boltról amit linkeltem, ezt dobta elsőre gugli...)
A csarnokban a betonba mindenféle rögzítési módot kipróbáltunk, de mindegyiket kitépték a gépek.
Na ez tart. Inkább elszakad a beragasztott menetes szár, de a ragasztás nem enged.
A többi szerelőhabarcs típusról nincs infóm...40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
#33253120
törölt tag
-
#33253120
törölt tag
válasz Sándor -P20- #60479 üzenetére
A fisher az ide overkill. Raktam már vele fel szitadübellel 150kg-os klímát. Viszont a google-s linken volt egy Mapei Lampocem habarcs. Na az jónak tűnik.
-
emre
veterán
-
#33253120
törölt tag
válasz tboldi #60482 üzenetére
Mennyire nyalódott el? Kalapáccsal bele lehet még ütni a fejet?
Ha igen, akkor szerintem valami ütvecsavarozóval kellene megpróbálni kihajtani.
Elég oda valami kis Parkside-os recsegő is. Persze előtte körbefújkálni párszor csavarlazítóval, és várni, hogy ki is tudja fejteni a hatását. -
tboldi
nagyúr
Óvatosan talán lehetne melegíteni, de félő, hogy ott a környező dolgoknak (pl. elektromos vezetékek) nem tenne jót a hő. És igen, menetrögzítővel van.
A négyszögkulcskészletem 1/2"-es (King Tony), annak nem is lett semmi baja.(#60484) T_chris: Nem forog el a nyílásban a kulcs, ha kézzel belenyomom, de ahogy fordítom a hajtószárat, már jön is ki. Holnap esetleg csinálok róla képet.
Az a baj, hogy csak 10-15 centi szabad hely van a csavar és a lengőkar csatlakozási pontja között, valamint a féltengely mellett van közvetlenül, gépekkel nem nagyon lehet hozzáférni.[ Szerkesztve ]
-
válasz tboldi #60485 üzenetére
Csavarkiszedő egy áttételes kulccsal. Nem kell ütni, csak elkezdeni menetiránnyal szemben behajtani
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
emre
veterán
válasz tboldi #60485 üzenetére
Akkor marad a kocc-kocc, vagy a melegítés.
Pár hete két törött 16-os acél csavart szedtem ki gázmelegítő meg egy knipex vízpumpafogó segítségével.
De arra ugye rá lehetett fogni. Előbb befelé indult meg, de aztán jött már kifelé is.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
tboldi
nagyúr
válasz bitpork #60486 üzenetére
Áttételes kulcs nélkül, simán egy 13-as krovába befogva is használható?
(#60487) emre: B vagy C tervnek marad a melegítés, köszi!
(#60488) pjen: A leeresztő függőlegesen lefelé néz, nem pár csöppről lenne szó, hanem akár egy literről is szerintem. A gravitációval nem tudok szembeszállni.
Amúgy a rükverclámpa kapcsolójánál próbálkoztunk, de az M13A-nál nem járható út ez sem, mert csak egy üreg van, amiben egy stift mozog, a váltó belsejétől el van zárva.
[ Szerkesztve ]
-
-
emre
veterán
-
emre
veterán
-
tboldi
nagyúr
Valószínűleg bennem van a hiba, de még elképzelni sem tudom, hogy nézhet ki ez a billentő.
(#60491) bitpork: Köszi!
(#60492) emre: Meggondolandó az a csap.
(#60494) emre: Hát ez az. A leeresztő amúgy már bent van, be is kentem, ahogy kell, majd meghúztam az előírt nyomatékkal.
(#60495) enemi: A csavarhúzó nekem is eszembe jutott, de ezzel kapcsolatban vannak kételyeim. Egyelőre bitpork ötlete a nyerő nálam.
---------------------------------------
Hjajj... Pedig olyan simán indult, a motorolaj cseréjével abszolút semmi fennakadás nem volt. És én még azt hittem, hogy könnyebb lesz a Suzukiban váltóolajat cserélni, mint a Hondámban.
Mindegy,holnapma jönni fog apum egyik munkatársa, aki szakmája szerint karosszérialakatos, vele majd megpróbálunk elkövetni valamit. Majd jelentkezem, hogy mit sikerült alkotni.szerk.: Apum viccelődve megjegyezte, hogy adjuk el a francba a WagonR-t, ő átvenné tőlem a Jazz-t, én meg vegyek egy új S-Cross-t.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Yettel topik
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Adrian Mole: Friss konfig, Win 11, gyere rám
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- PlayStation 5
- További aktív témák...