-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #104944 üzenetére
Eltudom képzelni, hogy jobb rendszerbe nagyobb difi is kijöhet, nálam már a kábelezés túlmutat a rendszeremen
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #104951 üzenetére
"Te már régen túltoltad. Lassan ideje lenne vasat is váltani"
Sajna maximalista vagyok, ki akartam facsarni a gépekből mindent, hogy hogyan tovább majd kiderül, egyenlőre élvezem az eredményt
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #104957 üzenetére
Isotek Sequelt próbáltál már? Van pár méter itthon, ha gondolod küldök egy darabot azt hasonlítsd össze az otthoniakkal, nem szar drót az se
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #104947 üzenetére
Nincs olyan, h "gagyi HDMI" aljzat. Optikánál létezik ilyesmi, még a legtöbb hifi készülékben is ilyen van, de éppen elég ha a küldő félben gagyi, és tv esetében ez biztos
Ennek semmi köze a felbontáshoz, optikai átvitelnél fény-elekromos jel oda-vissza alakítását kell végeznie, ami ha nem tökéletes, hatalmas jittert okoz.Amúgy pedig ez a "hifi műszaki szemmel" topik. Így a "mindegy a specifikáció meg a mérések, mert szerinted jól szól" itt nem releváns.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #104968 üzenetére
Igazad van
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #104976 üzenetére
"Miért kell..."
A topik tárgya: Hifi műszaki szemmel.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz dgyuri0123 #104976 üzenetére
A koncert hogy jön ide🤔.
Én itthon hallgatok zenét nappaliba.(zárt tér)Hogy miért kell mérni, én úgyse tudom neked át adni, ezt a stafétát másnak adnám.
A szexel megint nem értem mért példálózol.
Mert ha egy futőmű, vagy motor optimalizálást hoztál volna fel azt megértem.
Persze gondolom te azt is szemre és fülre lövöd be.
Te úgy hallod, látod, úgy jó és punk tum.[ Szerkesztve ]
-
adodaniel
őstag
válasz dgyuri0123 #104976 üzenetére
"Miért kell megmérni valamit..."
Pédlául azért, mert a mérés a közös nevező, ami mindenkinek ugyanazt jelenti, míg a Tetszik-nem tetszik egyéni szubjektivitás. -
ctrlaltdel13
őstag
válasz dgyuri0123 #104981 üzenetére
Lóval nem sakkozom sorry.😉
Ezt a stílust meg abba hagyhatnád, már más is szóvá tette.
Peace. -
Dorian
félisten
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz dgyuri0123 #105008 üzenetére
Kicsit bolhából elefántot csinálsz.
Liszi70 jól írta a lényegét.A mérés csak egy jó kiindulási alap, mind a lehallgató helység, mind a hangdobozok elhelyezése, mind a sp megfelelő megtalálásában.
Senki nem mondta, hogy mindent mérni kell.
De erősen félre vihet, ha az alapok rosszak.A többiben igazat adok, meghallgatni mindent és úgy csiszolgatni egyéni ízlésre.
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #105008 üzenetére
A jelenlegi téma NEM a rendszer alkotóelemeinek külön-külön "mérési eredménye" és műszaki paraméterei, hanem az egész rendszer mérési eredménye, szobával, akusztikával együtt.
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105011 üzenetére
A szoba hatásai nagyságrendekkel nagyobb torzításokat okoznak a végeredményben, mint a komponenseké. A High Fidelity a magas hangzáshűséget célozza meg, nem az egyéni ízlést, így aki hifistának vallna magát, és nem látja tisztán, majd próbálja meg korrigálni a lehallgató helyiség problémáit, az önmagát áltatja, szvsz FÉL attól, hogy kiderül, h amit ő az arany füleivel jónak hall az esetleg mégsem az.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105011 üzenetére
Viszont egy nem szép mérési eredményű rendszeren (a szoba is a rendszer része) semmilyen csodakábellel nem lehet segíteni. Lásd például a Dorian által említett magassugárzó torzítást vagy akár bármelyik szobai mélykiemelést.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105015 üzenetére
Nem tudom hogy szólhat, de a mérési eredményei nem túl fényesek. Az ára alapján nem a "legaljának" mondanám: [link]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105017 üzenetére
Persze, értem amit mondasz, de ha a például a fenti DAC hangja tetszik valakinek, akkor lehet, hogy az csak a torzítások miatt van így. Sajnos nem lehet kivonni a torzításokat egy gombnyomással, hogy anélkül is meghallgathassuk, hogy úgy milyen lenne.
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105015 üzenetére
Pár éve barátokkal hallgattunk egy pár Sonus Faber Liliumot a magyar importőrénél, már az első percben lehetett hallani, hogy valami nem stimmel a magassávval. Otthon utánanézve találtam is méréseket róla (alul a képen), ahol egyből szembetűnt a magassáv kiemelése, amolyan tipikus bemutatótermi hatásvadász kiemelés. Én személy szerint ennyi pénzért nem ezt várnám és igen, ha a birtokomban lenne ez a hangsugárzó (bár én ennyi pénzt nem adnék érte) és ha nem adhatnám el, akkor vagy külső EQ-val, vagy a hangváltó átalakításával kiküszöbölném azt a magaskiemelést, mérések alapján. Aztán nyilván meghallgatnám, hogy elviselhető-e úgy a hang, de valószínűleg jobban a kedvemre való lenne a tapasztalatok alapján. Objektív-szubjektív összefonódás, ahogy Liszi is írta.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105023 üzenetére
Már nem emlékszem pontosan milyen elektronika hajtotta, a CD játszó egy Norma volt, az erősítés talán AR. Mind1 is, engem a magas zavart. Nem azt mondom, hogy nem tudnám elviselni, de ennyiért ne legyen már ilyen (szerintem). Az Aida nem ilyen, ott még 3 lépcsőben állítani is lehet a magas relatív hangerejét.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105027 üzenetére
Szerintem meg csak kijött, hogy van magaskiemelése a doboznak, persze a tévedésem esélyét fenntartom.
Nem mondtam, hogy nem szólt jól összességében, hanem csak azt, hogy a magassal volt valami, ráadásul a mérésnél is lehet látni ebben a sávban némi devianciát, ami lehet, hogy összefüggésben van azzal amit hallani lehetett. -
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105032 üzenetére
"Hogy mi van a lemezen? Ez teljesen mellékes. Lényeg: az élőhanghoz képest milyen"
Ez nem igaz. Az és úgy kell megszólaljon, ami, ahogy a lemezen van. A művészet (mindegyik) messze több, mint a valóság szolgai másolása.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105035 üzenetére
Az utómunkába a zenésznek is van beleszólása, ha ő a dobot, gitárt effektezni akarja, vagy bármi módosítást, az a mű úgy lesz A Mű.
Remélem ha veszel egy S. Dali festményt, nem kezded el kijavítani a színeket és a formákat a valóság szerint. Ugye érted?Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105032 üzenetére
"Lényeg: az élőhanghoz képest milyen."
De ezt nem lehet eldönteni. Pont le is írod miért nem:
"Volt közöttük tompa, sikítós, testes, fedett/tompa, fényes, matt, csillogó, idegesítő, fájdalmas, unalmas/fád hangú. Na és itt a lényeg: honnan tudod, épp milyen hegedűt hallasz arról a bizonyos lemezről"
Tehát hiába rakok fel bármilyen lemezt, nem tudom mi van rajta, majd addig alakítom a láncom, míg olyan nem lesz, mint ami az emlékeimben él a ki tudja milyen koncertekről. Ez rendben is van, nekem ez így lesz jó. De ez így nem valószínű, hogy transzparens, neutrális, magas hanghűségű lesz úgy általában, maximum számomra. Már csak azért se, mert 10 különböző ember ezen logika mentén 10 különböző hangú rendszert rak össze. És ugye mindenki úgy gondolja az övé a high fidelity. Pusztán azért, mert mindenki úgy van vele, hogy ami számára jól szól, az a transzparens, az a magas hanghűségű rendszer. Ezt kéne szerintem elengedni, elfogadni, hogy ami számomra jó, az nem biztos, hogy az a tökéletesen áteresztő rendszer.
Ezzel szemben a mérésnél pontosan ismert a bevitt jel, és tudni mi az elvárt a kimeneten. Tehát transzparencia szerinti rendszerépítésnél sokkal hatékonyabb módszer a mérés, a fül lapján építésnél. Más kérdés, hogy az a transzparens rendszer számomra jól szól-e. Lehet nem, de a mérés nem is azt kínálja, hogy számomra jól fog-e szólni, csak azt, hogy az fog szólni ami a lemezen van, úgy ahogy a lemezen van. -
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105050 üzenetére
Értem, hogy vannak egyéni preferenciáid -mindenkinek vannak- de azok csak a tieid, nem egy abszoludt skála. Ezért ez nem hifi, hanem szubjektív tetszés szerinti zenehallgatás. Amivel megintcsak nincs semmi baj, bárki dönthet úgy, hogy neki márpedig tetszik ebben a sávban lévő 10-15 dB-es kiemelés, vagy nem zavarja egy másikfrekvenciasávban meglévő 5x-ös torzítás vagy magas utózengés.
Csak az a helyzet, hogy bármely értelmes beszélgetés alapja a fogalmak közösen elfogadott definíciója, ami ilyen alapon nem jöhet létre.Továbbra sem értem, hogy akinek a hifi a hobbija és rákölt sok-százezreket, az miért nem akar egy mérést csináltatni 20e Ft-ért, hogy lássa a valós képet. Még akkor is, ha feltárt problémákkal nem tud, vagy nem akar kezdeni semmit, pusztán a hobbija iránti érdeklődésből. Azt gondolom, hogy ez pusztán félelem a kognitív disszonanciától.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105052 üzenetére
Nincs jól. Ez egy nyilvános fórum, mindenki mindenkihez hozzászólhat. Ha azt akarod, hogy más ne szóljon, beszélgess privátban.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #105032 üzenetére
Egy pontosítással élnék: azért van, aki Stradivari-csellón játszik, még nálunk is
(Jacqueline du Pré is ezen a hangszeren játszott, jó szívvel ajánlom a lemezeit bárkinek, nagyon nagy művész volt, sajnos csak kevés idő adatott meg neki) -
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105072 üzenetére
10-15 dB-t írtam. Ha nincs nálad 10 dB kiemelés sehol, akkor megeszem a nemlétező kalapom, ugyanis a mélysávban kb. minden lakószobában létrejön ilyen mértékű kiemelés, szobamérettől, elhelyezéstől függ, hogy hol, hányszor, milyen szélességben, és mekkora.
Az, hogy te struccpolitikát folytatsz, az a te dolgod.Én elhiszem, hogy ismered a Zeneakadémia, meg a Müpa hangzásvilágát. (Melyiket, mert utóbbi erősen hangolható.) De elég erősen gyanítom, hogy a zenei albumok túlnyomó többségét nem ezekben vették fel...
Valójában az a helyzet, hogy ha a lehallgató helyiség deformációitcsökkented, akkor kerülsz közelebb a felvétel valódi hangzásához. Felvétel és rendszer-függő, de jó esetben az atmoszférájuk is át fog jönni."ha egy nem tökéletes albumot hallgatva készítesz egy frekvenciagörbét, amit aztán kiraksz a netre, hadd lássák, milyen szr volt a rendszer hangja, miközben csak a forrásod volt ratyi"
Ebből az állításból látszik, hogy nem érted miről beszélünk.A többivel gyanítom rám céloztál, de mellé ment. Ráadásul még itthon is van zongora, a zasszony szokott játszani rajta.
Ráadásul ha te nem fogadod el, attól még a zene nem áll meg az akusztikus hangszereknél.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #105072 üzenetére
"hangfelvétel azért jön létre, hogy élő, valódi hangszerek hangját (minél jobban, erdeti/bb formában) behozza a szobába"
Azt nem érted meg, hogy a hangszereket a hangmérnök és a zenész közös utómunkában úgy torzítja és alakítja, ahogy kedve tartja, és meg is teszik. Keverik, kavarják, színezik, módosítják. Ennek sokszor semmi köze a valós hangszerhangokhoz. A mi otthoni rendszerünk feladata nem a koncert és az élő zene megszólaltatása, mert az nincs ott, akárhogy görcsölünk, akármennyire szeretnénk, hogy ott legyen. A mi otthoni rendszerünk feladata annak a konzervnek a hű reprodukálása, amit a koncert vagy stúdió zenéből a CD-re vagy LP-re tett a zenész és a hangmérnök, bárhogy is sikerült a munkájuk. Ha szarul sikerült, akkor annak kell kijönnie a dobozainkból.
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105072 üzenetére
"És ha valaki véletlenül úgy mér valamilyen eszközt, hogy a felvétel maga is eleve sz@r, akkor abból sosem lesz elfogadható és igaz mérési eredmény."
"És képzeld el, ha egy nem tökéletes albumot hallgatva készítesz egy frekvenciagörbét, amit aztán kiraksz a netre, hadd lássák, milyen szr volt a rendszer hangja, miközben csak a forrásod volt ratyi. "
Lehet én értem félre, de azért tisztáznám, hogy a mérések mérőjelekkel történnek. Tehát semmi köze a felvételek minőségéhez. És az az elmélet, hogy ha pl egy szinusz jelet vagy több szinuszjelet nem tud az adott mérendő készülék torzítás és sok hozzáadott zaj nélkül átvinni, akkor a zenét se fogja tudni, mert az is szinuszjelek összessége. Ha meg torzítás és zaj nélkül átmennek a szinusz jelek, akkor bármilyen zenei jel is átmegy tisztán, tehát egy jól felvett hegedű hang is torzítás és zaj nélkül átmegy. Egy rossz mérési eredményű készüléken meg kevésbé tisztán és torzításmentesen megy át tehát hiába van jól felvett hegedű hangod nem kapod vissza a végén. -
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105148 üzenetére
Ha kicsit utánaolvasgat az ember, akkor találhat róla egysmást.
De mondok egy valós, elég friss példát.
Én Hypex Fusionampokat használok erősítésre, ezeken van analóg és digitális bemenet is (a saját DAC-ján mindenképp átmegy a hang, az analógot meg bedigitalizálja előbb), nagyon jó mérési eredményei vannak. Nemrég járt nálam két ismerős, akikkel leültünk zenét hallgatni, először analóg bemeneten hallgattuk (egy NAD C510 volt a DAC), tetszett nekik, aztán ugyanazt a forrást közvetlenül digitálisan is meghallgattuk pontosan ugyanolyan hangerőn, de nekik az annyira nem tetszett, vagyis inkább az analóg jobban tetszett nekik (nekem meg nem), azt mondták, hogy jobb a tér stb. Az analóg bemenet annyiban más, hogy egy plusz DAC és ADC ciklus kerül a rendszerbe, ami objektíven vizsgálva semmilyen módon nem tud javítani a hangon, csak rontani, ráadásul a C510 nem a legfényesebb IMD (intermodulációs torzítás) értékeket produkál a mérések alapján. De nekik mégis az tetszett jobban, háromdésebb volt szerintük (szerintem meg nem).[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105154 üzenetére
De a Hypexben lévő DAC mindkét esetben szólt, az nem megkerülhető, annyi, hogy amikor a NAD-on keresztül tápláltuk, akkor még a NAD DAC-ja és a Hypex ADC-je is bekerült a láncba (magyarán újra lett digitalizálva a NAD általa előbb analóggá konvertált digitális forrás), míg digitálisan csak a Hypex DAC-ja szólt.
Amúgy meg nem kell óriási különbségekre gondolni, mindkét esetben jól szólt a rendszer (szerintem).[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105157 üzenetére
Azért nem megkerülhető, mert a Fusionamp (FA253) nemcsak erősítő, hanem egy 3 utas, DSP vezérlésű, aktívhangfal modul. Ha analóg jelet kap, akkor azt bedigitalizálja mindenképpen, hogy működhessen a DSP. Ha digit jelet kap, akkor azt egyből a DSP-be küldi.
Tök oké, hogy a vinyl régen a csúcs volt, de technikailag elhaladt felette az idő (zaj, torzítás stb.), persze ettől még szeretheti (meg gondolhatja jonbbnak mint a digitális verziót) valaki, nincs ezzel semmi gond. Mondjuk azt sem árt tudni, hogy a mai vinylek szinte mind digit forrásból készülnek.
-
Cblaa
kezdő
válasz dgyuri0123 #105148 üzenetére
Igen lényegében erről van szó.
Az olvasottak alapján elhittem, hogy a külön transport hihetetlenül nagyot lendít majd a hangminőségen egy alap dac-al is (lásd. a fent említett video-t és egyéb véleményeket). Ebben csalatkoztam, de biztos vagyok benne, hogy az audiolab (ahogy talán egyéb nem különálló transport) egy remek daccal remek teljesítményt nyújt. És igen, most már én is szkeptikus vagyok, hogy egy különálló transport jobb mint a hasonló kategóriás, vagy esetleg ugyanolyan futóművel szerelt komplett CD lejátszók pusztán azért mert abban nincs dac és csak egy dolgot csinál. -
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105159 üzenetére
Talán nem megy át amit mondani szeretnék. Mind1, nem is lényeg. Az én nézetembem (de valószínűleg nemcsak az enyémben), a hifinek az a célja, hogy az eszköz minél kevésbé szóljon bele a hanganyagba, minel kevesebb lenyomata legyen a felvétel visszajátszásakor.
Na most, hogy be volt kötve a NAD, avval csak plusz (és ez esetben teljesen fölösleges) elektronikát és folyamatokat vezettünk be a rendszerbe, ami nem segíti a transzparenciát, sőt, pont, hogy hátráltatja, épp erre akartam kilyukadni, és ezzel az elméletileg csökkent transzparenciával együtt is jobban tetszett 3-ból 2 hallgatónak az amit hallott.
Ennek nyilván több oka is lehet, én csak egy lehetséges verziót vázoltam fel.A vinylnél fizikai korlátok vannak, egyszerűen nem képes akkora dinamikát hordozni mint a digitális verzió.
Azt mondod, hogy szerinted jobban szól vinylen mint flac-en. Ez mitől lehet, ha ugyan abból a digitális forrásból lettek létrehozva? A vinyl fizikai korlátai miatt eleve változtatni kell az eredeti felvételen, hogy ne okozzon problémát visszajátszáskor. Tehát már hanganyag egy módosított verzióját fogjuk hallani. Ez megint csak egy lehetséges ok, hogy miért tetszik jobban valakinek a vinyl mint egy flac file, egyszerűen más a kettő és amíg lesz eltérés hangban, addig mindkét tábornak meglesznek a követői. -
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105169 üzenetére
Köszönjük a hasznos infókat! Főleg a digitális "szaggatottságról", meg a "folymatosan" szóló (mert analóg) vinylről, amire a hanganyag egyébként "szaggatott" digitális masterről került fel!
[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105169 üzenetére
"Ennek egyenes ági következménye, hogy rengeteg hasznos jel vész a semmibe, ami soha vissza nem szerezhető, hiszen a nem mintavételezett szakaszokat egyszerűen kihagyja"
Azért ez nem így van. Sávhatárolt jelet, érsd a mintavételi frekvencia felénél alacsonyabb frekvenciájú jelet tökéletesen vissza lehet állítani, nincs elveszett információ. #tudomány
Pl 48kHz mintavételnél minden 24kHz alatti hangot(már ha van a zenében még itt hasznos jel) tökéletesen visszakapunk. Persze az efölöttieket nem, de ugye az idősödéssel már a 20kHz se halljuk, de ha valakit ez mégis zavar, ott a 96, 192kHz, stb mintavételi freki. Képzeld el úgy, hogy van egy olyan feltétel mondjuk, hogy csak tökéletes egyenes lehet egy papírra húzva és azt "mintavételezzük" két az egyenesre eső ponttal. Van itt elveszett információ? Nincs. Hiába lenne több mintavételi pont, hiába lenne 2TB-on eltárolva, nem lehetne pontosabban visszaállítani. Mert a két mintavételi pont tökéletesen elég a visszaállításhoz, míg a feltétel miszerint tökéletes egyenes lehet csak a papíron igaz. Itt audioban ugyanez van. A mintavételi freki felénél alacsonyabb freki tökéletes visszaállításához pont elég pontot tárolunk.
Korlát a lemezjátszónál is van, csak ott mechanikai, nem tudom mi az a freki amit még le tud követni a tű, de nem gondolnám, hogy sokkal 20kHz felett lehet, ha egyáltalán. Szóval legalább úgy elveszik magasfrekis információ. Ott van még a kvantálási zaj, de ez már 16 bitnél is 96dB-el a maximális jelszint alatti jeleket fedi el. Lemezjátszónál ugyanez (mármint a zaj határ) azt hiszem 70dB. Szóval legalább ugyanannyira zajba vész a halk hang. Digitálisnál ha feljebb megyünk 24 bitre, akkor már van 128dB zajmentes tartományunk.Nem a formátumok közötti különbség miatt szól jobban a lemezjátszó.
Én is lemezjátszózom és szeretem, szóval nem vagyok a formátum ellen denesdr-el szemben, sőt. De gondoltam ezt nem árt tisztázni. -
btraven
őstag
válasz dgyuri0123 #105192 üzenetére
Ez a 20 cm eléggé költői túlzás. Inkább 20 Ångström.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz dgyuri0123 #105194 üzenetére
Hát igen, ezt alá is támaszthatnád.
Amit linkelt, abban én ilyent nem olvastam.
(Vagy felületes voltam) -
dgyuri0123
nagyúr
válasz dgyuri0123 #105196 üzenetére
Ez az analóg téma azt juttatja eszembe, hogy volt nekünk egy Bambi nevű üdítőnk. Ma ki tudná megmondani, hogy milyen ízű volt és hogy jobb volt-e, mint a Fanta, vagy a Cola?
Kb. errőlvitázunkbeszélgetünk most. Adott egy LP, amiről ma senki meg nem mondja, hogy mire (lenne) képes, mert akkoriban nem voltak erre mérések. Plusz az analóg információ, mivel végtelen "felbontású", nincsenek számok, mértékegységek, (szerintem nem véletlenül), amelyek elmondhatnák, mekkora szorzókkal kellene számolni ha a digitálisat összevetnénk egy analóg jellel, mert hogy az nem adat. Voltak erre utalások és találgatások 20-30 évvel ezelőtt és horror számokra emlékszem, mikor arról volt szó, hogy mekkora tárhelyen férne el egy LP zenei anyaga, tömörítetlen formában."csak a zene van"
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105192 üzenetére
A kvantálási zajt csak azért említettem, hogy mind a két limitáló tényező meg legyen említve. Hagyd figyelmen kívül és csak a hozzászólás első részét olvasd el kérlek mégegyszer. Ha lehet lassan és odafigyelve, olyan szándékkal, hogy meg akard érteni. Mert ez "Ergo, a maradék 20 cm-be kell belepréselni 1m-nyi információt, de az csak komoly veszteség által fog sikerülni." továbbra sem így van.
Értem én, hogy azt gondolod, hogy két mintavételi pont között akár hogy is mehetne a görbe és az veszik el szerinted. De pont az a lényeg, hogy nem mehet akárhogy. Illetve mehet akárhogy de az már nagyobb frekvenciájú jel, mint a mintavételi frekvencia fele és azt úgy se hallod. Pont úgy van megválasztva a mintavételi frekvencia, hogy az eltárolni kívánt legmagasabb frekvenciájú jel tökéletesen visszaállítható legyen és ez olyan magas frekvenciájú legyen, hogy már úgy se halld. (44.1kHz esetén 22,05kHz) Két mintavételi pont között pont úgy "ment" a hallható tartományban a jel digitalizáláskor, mint amit az újbóli analóggá alakításnál kapunk. #nyquist-shannonErre mondtam azt a barkácsolt példát, hogy ha csak törésmentes tökéletes egyenest kéne eltárolni, mert csak ilyen létezne, akkor elég lenne két mintavételi pont. Mert amikor vissza akarod állítani az egyenest abból a két mintavételi pontból, akkor sikerülni fog. Fogod azt a két pontot és behúzod a tökéletes egyenest közéjük. Nincs veszteség, 0. Nincs szükséged több mintavételi pontra. Ha valaki több mintavételi ponttal digitalizálta volna azt az egyenest, akkor azok is ráesnének a te két pontból visszaállított egyenesedre.
Zenei jelnél ugyanez van, csak több mintavételi ponttal. Pont annyival több mintavételi ponttal, hogy a hallható tartomány visszaállítható legyen. Hi-res esetén még ennél is többel, így akár a 48kHzet vagy 96kHezet(192kHz mintavétel esetén) is visszakapod, már ha hallasz ebben a tartományban. Vinyl esetén a fizikai korlátok miatt sose kapsz ennyit vissza. -
Dorian
félisten
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105201 üzenetére
Semmi baj, ahányszor leírod a jövőben, hogy 2+2=5, én annyiszor fogom kijavítani hogy 2+2=4. Hogy ne maradjon rossz információ a topicban. Ez sajnos nem olyan kérdés, amit valaki így lát, valaki meg amúgy. Itt bizonyított tételekről van szó, melyeket a mindennapokban sikeresen alkalmaznak.(nem csak audio területen)
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105207 üzenetére
Tehát a digitális masterről vágott vinyl sem analóg?
Ki tudja hány olyan LP-d van, ami digitális forrásból származik? A 80-as évektől kezdve készítenek így lemezeket ahogy olvasom. -
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105210 üzenetére
Ez nem egy túl magabiztos kijelentés volt.
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105212 üzenetére
"Abban viszont biztos vagyok, hogy nem 24/192. Annál sokkal sokkal jobb kell hogy legyen."
Biztosnak érzed/gondolod vagy van is róla valami hiteles infód, ami miatt biztosra tudod?
Tehát a vinylre nem fér fel digitális értelemben 12 bitnél nagyobb dinamika, de mégis azt mondod, hogy szükség van a 24 vagy mégnagyobb bitmélységre?
[link]Úgy tűnik Mathiask eddig hiába koptatta a billentyűzetet abból a szempontból, hogy megértsd miről van szó. Tudom tudom, mi vagyunk azok akik nem értjük.
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #105212 üzenetére
Melyik Parov lemez?
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105215 üzenetére
Gipszjakabok dobálózása helyett nagyon egyszerű a megoldás. Megkérdeztem szakmabelitől, ha válaszol, bemásolom.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105215 üzenetére
Egyébként pont nem egy Gipszjakab féle kommentet linkeltem. Tőle volt: [link]
Dorian: na, erre én is kíváncsi vagyok.
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105215 üzenetére
"0 "analógos" tapasztalattal írogattok"
Legalább ebből kiderül, hogy nem is olvastad mit írok, mert mint mondtam van lemezjátszóm, napi szinten megy és szeretem is. Egy fokkal jobb így, mintha olvastad volna és úgy nem értenéd."hallva egészen mást is mutathat, mint amit a számok diktálnak. "
Ezzel nincs is baj, hozzá se szóltam volna, ha csak annyi a történet, hogy valaki leírja, hogy "a lemezjátszót a legjobb hallgatni". Még akár ezzel egyet is érthetek. Tévedés, ha azt gondolod ezzel van baja bárkinek.
Sokkal inkább a magyarázattal, miszerint hogy "az információ meg lesz tizedelve", a mintavételezés, mint eljárás következtében, ami tényszerűen nem fedi a valóságot. (legalábbis a mintavételi freki fele alatt) -
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #105219 üzenetére
Tudom, te csak annak hiszel, aki azt mondja amit te gondolsz
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
btraven
őstag
válasz dgyuri0123 #105225 üzenetére
És azt is meg kell érteni hogy azért van CD formátum mert a Sony-Philips-nek anno ez volt az üzleti érdeke. Nem pedig azért mert az a végső high fidelity netovábbja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- ASUS routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elden Ring - Túl a 25 millión
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- További aktív témák...
- MSI RX 580 ARMOR OC (8GB GDDR5 256bit) -- tesztelt :: BESZÁMÍTÁS! AKCIÓ!
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook S710 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 13,3" I DP I W10 I Garancia!