-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ooooobi
senior tag
Ugy nez ki vegre elküldi a shop a rendelt cuccokat (szürök, ablaktörlögumi), csak az olajat mondta le mert hogy már nincs neki, csak tudnám minek húzták eddig(1.-en rendeltem). Na mindegy, kérdés milyen olaj legyen?
Jazz 2005 ~60ezer kmSzirvizbiléta szerint 5w30raktak bele legutóbb.
[ Szerkesztve ]
https://steamcommunity.com/id/ooooobi/
-
BlacKSouL
addikt
válasz ooooobi #42001 üzenetére
Én 0W30-at tennék bele, és Fuel Economy-t, nem ESP-t. A Jazz motorja gazdaságosságra lett tervezve, ehhez az alacsony viszkozitású fuel economy olajok az ideális párosítás.
Nekünk az ugyanilyen motorú Cityben is most pl. 0W20 van, és köszöni szépen, nagyon vidáman megy vele.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BigBlackDog
veterán
Japanparts pollenszűrőt szabad választani? Vagy inkább Filtron?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz BigBlackDog #42004 üzenetére
Régebben 6G civic-be nekem tuti volt ilyen. Mindig amilyen épp a kezükbe akadt az eladóknak. Elég sok (látható) mocskot megfogott. Nyugodtan veheted.
-
senior tag
válasz zolynet #41989 üzenetére
B@szki azért egy 11-12 millás kocsiba csak teszek 100-ast, ne azon a literenkénti 30 Ft-on múljon. Nem is hinném, hogy valaki 300 lóerős kocsiba képes mezei 95-öst tankolni. Sanyi is mondta, mikor 95+ v-powerrel próbálkoztam, hogy turbosba az is még vicc, legalábbis ha szeretnéd forgatni is, programozást azért kellett elsőre halasztani, mert folyamat elkezdett 6000-nél becsörögni. Egyébként persze a szervízkönyv a mérvadó, ha azt írja elég a 95-ös akkor elégnek kell lennie (Porsche tanksapka belsejében egyszer láttam az ajánlott 98-as volt), csak valahogy hiszek benne én is amit írtál, hogy jobb a benzin máshol, ez már bebizonyosodott több off autónkkal is, hogy külföld (Ausztria) 2 teli tank után ha jobban nem is ment, de kevesebbet evett ugyanolyan pályás tempónál a kocsi, halkabb lett a járása. Mondjuk legalább annyit hozott az IC Gregonak, az is több mint a semmi.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
Snoop-y
veterán
Mondjuk az eleg gaz hogy nem tudja leadni a gyari teljesitmenyt (nem mintha a regi integrak le tudtak volna)
Benzin kerdesrol:
Igen jobb a Japan benzin (magasabb oktanszamu) de viszont ez EU piacos auto szoval 100% hogy a szerint van programozva!
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
BlacKSouL
addikt
Német prémiumoknál meg a sportkocsik nagy részénél elég sokáig a min.98 volt az előírt. Autó katalógusokban szépen lehetett követni, hogy japán autóknál min.91, németeknél min.98, az összes többinél min.95 volt már. Aztán ez némileg megváltozott. Amik még futnak ezek közül, azokba kell a 100-as.
Ki emlékszik már azokra az időkre, mikor még 92-est tankoltunk a Zsigákba..volt 86, 92, 98, K, G
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
senior tag
válasz BlacKSouL #42008 üzenetére
Emlékszem, mert K-st tankoltunk a Trabiba, aztán egyszer úgy látszik a K csak 95-ös volt, mert besült a moci, nem volt tépve, már ha a 80 annak számít a régi Trabinál, a rendes 2 üteműnél.
A Civiccel egyszer 1 Metro áruház kutjánál jártam úgy, hogy utána nem sokkal elkezdett rángatni, mikor még gyári volt. Máshol nem tapasztaltam ilyet, de igaz nem is volt mérve soha, csak élvezve.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
yodamester10
őstag
#41963 Erre valaki?
-
kabalapasika
tag
99es évjáratú accord elektromos antennájának csak az antenna része, hol szerezhető be? Esetleg melyik univerzálissal helyettesíthető? Köszi a választ előre is!
-
degumentes
tag
Olyan valakit keresek, aki esetleg tud segíteni, V-tec kapcsolóban, ami fordulatszámoz kötve vált, de úgy, hogy nincs ECU az autóban. Tehát azt kellene megoldani, hogy kapcsolgatós V-tec helyett legyen egy automatikusan működő V-tec, de ECU nélkül.
-
BigBlackDog
veterán
válasz degumentes #42013 üzenetére
És ez miért lenne jó?
Szerintem, ha ilyen egyedi igények vannak, akkor érdemes komplett motorvezérlőt készíttetni és ahhoz átalakítani a motort (illetve a vezérlését).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz degumentes #42013 üzenetére
Hűha
-
Fkris
őstag
válasz BigBlackDog #42014 üzenetére
Alapjárat felett Vtec
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
runner 125
nagyúr
válasz BigBlackDog #42014 üzenetére
Túl sokat fejlődtek a kormolós TDI-k...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
senior tag
válasz degumentes #42013 üzenetére
Most azt nem értem, hogy van egy gyári VTEC motorod amihez van gyári ECU és ennél szeretnéd valahová automatikusan rakni a VTEC váltást? Ez esetben neked a VTEC controller kell, amivel lehet "csavargatni" akárhová, csak rohadtul nincs értelme gyári motoron. Vagy van egy non VTEC motor és ebbe szeretnél VTEC váltást? Ez mondjuk megválaszolható, mert természetesen ez így lehetetlen ha van ECU ha nincs. Esetleg még az jutott eszembe, hogy csináltál egy non VTEC motornál hengerfej cserét VTEC-es hengerfejre és ahhoz kellene, hogy működjön is a VTEC váltás? Azt nem lehet megoldani ECU nélkül az tuti.
Tehát vagy VTEC controller vagy semmi a válasz szerintem, de lehet lesz okosabb aki megválaszolja pontosan. Ja és nem tudom kitől lehet venni VTEC controllert, kb. 7 éve volt nagy divat, csak rájöttek, hogy eléggé nagy hülyeség, max üzemanyag spórolás miatt megvették és feltekerték 7000-re, hogy autópályán ne nyisson olyan hamar.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk ezt elolvasva felmerült a kérdés bennem; nem lehetne megoldani egy modernebb Hondánál (egész pontosan UFO Civic) egy egyszerű ECU módosítással, hogy ne olyan magas fordulaton nyisson a VTEC, hanem már 1500-2000 környékén? Ezzel az alacsony fordulaton való erőtlenségre is valamennyire megoldást lehetne találni.
Ilyennel kapcsolatban már van valakinek tapasztalata?
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #41995 üzenetére
CRX-en kaptam egy privit az admintól, h fekmesteren kapható Purflux LS350 állítása szerint 1:1-ben azonos a gyári Honda-val, csak nem logózott...
Vagy marad 2,8k-ért az amerikai szűrő, ha nincs szűrési különbség a hazai modellhez képest.
Egyébként most kipróbálom Motul Xcess 5W40-nel is a HR-V-t, kíváncsi leszek ebből mennyi fog elfogyni, 12.000km alatt 8dl-t a Sustina-ból továbbra is megeszik.Motorba legutóbb nem volt időm keresgetni gyárit, így elugrottam a Reálba és vettem egyet ott 3,5k körül, de a legelső cserekor tuti valami 2500-ért vettem. Kár, h akkor nem vettem 6-7 db-ot legalább.
Szóval ha valahol találsz, ne tartsd magadba."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
senior tag
válasz BigBlackDog #42019 üzenetére
Ezzel csak az a gond, hogy kell hozzá a fordulat is, hiába nyit már 1500-nál ha úgymond ott még semmit sem ér a VTEC, max nagyobb fogyasztást, de az a plusz 1-2 lóerő nem érződne. Legalábbis egyszer olvastam erről neten, hogy megpróbálták, igaz B-s motoron, hogy levitték jóval a váltást (kb. 2000-re) és onnan mentek felfelé 500-anként, padon mérték, programozták és 5000rpm alatt nem volt értelme a dolognak, csak feleslegesen kapkodta be az üzemanyagot. Tehát jól megtervezték a japók, a gyári 5500-at. Van amit nem lehet megoldani köbcenti nélkül.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
BigBlackDog
veterán
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #42008 üzenetére
Nem témába vágó, de nézd csak mit találtam.
Szerintem jó áron van, és a bosch nagyon dicsért márka.
Múltkor alig találtunk megfizethető áron. Valami mitshuba vagy mi a fene van most fent de már ez is kezd csíkozni. Lassan itt az ősz, párás, ködös, nyirkos idő, kell a jó törlő!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Üdv urak!
Jó ideje kattogott az agyam rajt, hogy birtokba vegyek egy vén japánt, ideje volt cselekedni. Megfordult a fejemben az első generációs Subaru Legacy, a kocka Mazda 626 1985-ből, de végül az Accord mellett döntöttem.
Kerek hónapja van nálam egy CB3, 24 éves és... és megy, minden működik, minden a helyén, egyszerűen imádnivaló jószág.
Hazaúton, vásárlás után volt időnk ismerkedni vele, amíg megtette azt a 320 kilómétert, nem kérdezett, szedte a lábát, semmi hirtelen fordulat.
Kapott új fékeket, új olajat, a héten a vezérlést is megejtjük, plusz egy kis MTF-3 a váltóba mert lassan betölti a háromszázezrediket.
Ő az első Honda a családban, ha rajtam múlik biztos nem az utolsó. Szeretném megőrizni hosszú távon, rendbe rakni amennyire csak lehet. A karosszéria meglepően jó állapotban van, sehol nem rohad, a klíma hideg és egészséges, gondos gazádja volt, ezúton is maximális tisztelet neki.
Az emlegetett jószág:
Motorja F20A4 2.0, felszereltségét tekintve fullos EXi, tempomaton kívül minden benne van ami belekerülhetett, természetesen manuális váltóval.
Igyekszem később kevesebb esővel és sötétséggel párosított képet készíteni róla.
CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
demars
addikt
válasz czundermák #42024 üzenetére
Gratula! Sok balesetmentest! Képek jöhetnek.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz czundermák #42024 üzenetére
Gratulálok, nagyon szép állapotúnak tűnik! Jó fogás.
-
Fkris
őstag
válasz czundermák #42024 üzenetére
Sok balesetmentest!
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
z123456789
addikt
válasz czundermák #42024 üzenetére
Szép darab.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #42020 üzenetére
Erre én is kíváncsi leszek, nekem az eco-clean-t csipegette pl de az x-celan-t meg nem. Szóval Motulon belül is érdemes többfélét kipróbálni.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz czundermák #42024 üzenetére
Szép, megvigyázott öreg darabnak tűnik. Grat hozzá! Sok eseménymentes kilométert és vigyázz rá Te is!
-
nagyúr
válasz runner 125 #42020 üzenetére
Kovetkezo cserenel lehet en is raprobalok a motulra a sustina helyett.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz czundermák #42024 üzenetére
Csinos darab, gratula!
Bár én tuti Legacy-t vettem volna...
#nincsbennetarcsi
-
degumentes
tag
válasz BigBlackDog #42014 üzenetére
Nincs ECU, se injektor. Karbi van 2db meg v-tec hengerfej. Működik, csak kézzel kapcsolós a v-tec szelep, e helyett szeretnék olyat ami 5200rmp-nél automatikusan kapcsól és nem nekem kell nyomni a gombot. A legbonyolultabb elektronika a kocsiba, a fejegység
-
degumentes
tag
Csak néha azon veszem észre magam, hogy beszólok a kocsimbak, hogy Kitt turbó fokozat meg a hajam is kezd göndörödni mint David Hasselhoffnak, szóval muszáj lesz valamit kitalálnom
-
bbubby00
őstag
válasz czundermák #42024 üzenetére
Nagyon szép gépezet, én ebben nőttem fel, 25vagyok és 20éve a birtokunkban van egy velem egyidős Accord.
Nekünk a klíma, ködlámpa és tempomat nincs benne, de azon kívül minden elektromos kütyüje működik.
Két hátsó sárvédőt cserélni kellett az évek alatt 1x.
Nagyon jó kis jószág, kb 14-5x megjártuk vele horvátot hiba nélkül.
Most kezd valami baja lenni, de még senki nem tudott rájönni, hogy mi okozhatja az egyes henger kimaradását üzemmelegen...
Sok balesetmenteset és hasonlóan sok élményt kívánok, mint ami nekünk adatott meg benne![ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
BigBlackDog
veterán
Na, megvan az első probléma az UFO Civic-kel! Indulásnál még rendben volt, de ahogy beértem a melóba, már nem világított a jobb oldali tompított izzója. Kicsit megmozgattam, de nem kontakthiba szerintem.
Ezzel kapcsolatban kérnék kis segítséget;
1. Milyen izzó kell bele, milyet érdemes venni?
2. Hogyan lehet kioperálni a jobb oldali tompított izzóját roncsolás mentesen?És még egy kérdés; légszűrőből ez a Mann megfelelő?
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
válasz BigBlackDog #42037 üzenetére
Én ha izzót javasolhatnék akkor tungsram megalight ultra 120%, olcsóbb mint az osram de szvsz minőségbe ugyan az.
Viszont ha izzót cserélsz, akkor sztem párban kéne őket!Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #42030 üzenetére
Történetesen 6 évig dolgoztam ott, de már néha én is elfelejteném
Japánban elég kevés gyártás van, mert drága, így az efféle alkatrészek, mint pl. gumi, bőven kínában, koreában, vagy thaiföldön(esetleg Törökországban) készülnek. Egy időben a NWB által gyártott gumikat csomagolták át, aztán az már drága volt, átment a gyártás kínába. ott olcsó, de pl. emlékszem egy reklamációra, szar lapátok miatt, amiről kiderült, hogy egy 8-10000 db-os gyártásból kifelejtették az öregedésgátló összetevőt, így néhány hét alatt szétforgácsolódott a lapát De, olcsó.Nincs jó megoldás, de reálisan a drágább ismertebb, nagyobb márkák jobb minőségűek, de ha elromlik, csíkoz, akkor cserélni kell.
Ami még hasznos, az valamilyen nanotechnológiás szélvédőre való bevonat, ami annyiban könnyíti a lapát dolgát, hogy sokkal könnyebb letörölni róla mindent. A vizet is.Izzócsere: Nekem (sedan) 6 év után égett ki mindkét gyári tompított, vettem bele 2 db normál Hella halogént(HB4), 1 hét különbséggel cseréltem őket, és tökéletesek. Ha emelt fényűt veszel, számíts a rövidebb élettartamra, esetleg a megnövelt hőhatás miatti változásokra. Nekem sosem hiányzott az emelt fényerő.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BigBlackDog
veterán
válasz BlacKSouL #42039 üzenetére
Aham, ez azért érdekes sztori. Szóval a "gyári" lapát sem mindig a legjobb.
+ (#42038) bbubby00: Köszönöm a válaszokat! Mindenképpen párban gondoltam cserélni. Abban még tudnátok segíteni, hogy pontosan milyen foglalatú kell? A HB4 már elég pontos megfogalmazás lenne? Hány wattos a tompított izzója?
Kiszedni mennyire macerás az izzót? Szét kell szedni a fél autót, vagy egy parkolóban, puszta kézzel is kivitelezhető a művelet?
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
válasz BigBlackDog #42040 üzenetére
Sosem láttam még közelről, de youtubeon tuti van tutorial
Szerintem simán kerékjáratból ki tudod cserélni. H4 izzó kell akkor neked, ennél jobb halogén izzóval még nem volt dolgom, lehet, h kevesebb lesz az élettartama, de jobban is világít! (nekem 1,5év használat után is működött).
Izzó Ha van unix, láng v vlmi kedvezményed, érdeklődd meg ott is lehet kapni belőle.
Nem fogsz csalódni itt egy videjó[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
z123456789
addikt
válasz bbubby00 #42038 üzenetére
Jó is hogy beszélünk erről.
Nekem ma reggel égett ki a megalightom. Rohadt bosszantó, mert kb 4 hónapja cseréltem. Megvettem az autót, és két hét múlva cserélhettem izzót. Ugyan ez volt benne, előző tulaj azt mondta, "a rohadt, pedig kb még csak 1 éve cseréltem". Mondom, ha 1 évig elmegy, az nekem is jó lesz. Erre ma megadta magát. van otthon tartalékba NBU, de nem gondoltam volna, hogy már fel is kell használnom. Normális a 13 éves autónál, 250e km-rel ez?
Valaki azt monda, ez ilyen, ő is cserélgeti a 4-es golfban folyamatosan. Más szintén ilyesmit mondott, hogy elöregednek az autóban az elektromos dolgok, és ez ilyen.. Haverom reggel azt mondja, neki egy időben sokszor kellett cserélnie, aztán azóta már megint több mint egy évet bírnak az izzók. Sima H4-es izzó, 2002-es pólóba. Idegesítő. -
bbubby00
őstag
válasz z123456789 #42042 üzenetére
Végülis ez használat függő, mert sztem jobban befolyásolja a dolgokat, ha kapcsolgatva van.
Hamarabb fog elromlani egy ilyen izzó attól, ha fel le kapcsolgatják, minthogy elérje az időben meghatározott élettartamát. Nemhiába rühellem ezeket az automata fényszórókapcsolókat, mert bemegyek egy árnyékosabb részre, majd felkapcsolja a tompítottat a nappali menetfényből, aztán vissza... Van hogy egy út alkalmával eljátsza ezt 10x is. Inkább amint beülök a kocsiba, felkapcsolom a tompítottat, majd mikor odaérek, ahova kell, lekapcsolom, csak városon kívül igaz ez, városon belül nem kapcsolok lófütyit sem, ott úgyis többet indítózok.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
z123456789
addikt
válasz bbubby00 #42043 üzenetére
Nálam mindig ég a lámpa, nem kapcsolgatom.
Naponta (általában) kétszer (de van, hogy csak egyszer) van beindítva a kocsi. Kétszer van fel, le kapcsolva. Van olyan nap amikor meg nem is megyek az autóval. Szóval nem értem. A civic-kel ugyan így vezettem, sőt, ott minden nap mentem fixen. NBU volt benne, azzal is adtam el egy év után kb. -
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #42042 üzenetére
Több minden okozhatja ha amúgy minőségi izzót használsz (nyilván az emelt fényerejű izzók nem bírják olyan sokáig mint egy normál):
- túl magas feszen tölt a generátorod (megsüti az izzót)
- mozog az izzó a fényszóróházban és elszakad az izzószál (elsősorban koccos autóknál szokott jelentkezni)
- kontakt hiba -> az izzót a fel-le kapcsolgatás nyírja ki a leghamarabb, nem véletlen hogy a legtöbb gyártó ma már nem is égési időt ír élettartamra, hanem felkapcsolási számot.
Szóval ha kh-s akkor akár szemmel nem is láthatóan de villog az izzó ami így hamar tönkremegy.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bbubby00
őstag
válasz z123456789 #42044 üzenetére
Cseréld ki, aztán menj vele... Lehet csak egy hibás darabot fogtál ki... Ha nem, akkor vlmi az elektronikával van... De jön még itt pár szagértő és megmondják a tutit
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #42040 üzenetére
Az emelt fényű izzók elvileg jobban világítanak, gyakorlatilag hatványozottabban gyakran kell cserélni őket a simához képest. Nem tartósabbak ugyanis, viszont magasabb hőmérsékleten izzanak, és/vagy vékonyabb bennük a szál. Plusz terhelik a csatlakozókat, vezetékeket, elektronikát, miegymást. Szóval kinek mi a válalható kompromisszum. Én sima normál izzót tettem bele, meglátom meddig bírja.
A szerelésről nem tudok nyilatkozni, nekem sedan van, de a jobb oldalival kerek egy órát szoptam, háromnegyedig lebontott kerékjárati dobbal, szanaszét vagdosott csuklóval és alkarral, és cafatosra vagdosott ujjheggyel. Az nem segít, hogy az izzó foglalatának kábelezése össze van szigetelőzve a környékbeli kábelekkel, és már a foglalatot elfordítani sem engedi, nemhogy kihúzni a lámpatestből. Ezért érdemes előbb a csatlakozót lehúzni, és a puszta izzót kiügyeskedni, de mondjuk nálam a HB rendszerű izzók L alakú csatlakozótalpa rohadtul nem segít. Mindezt a kocsi mellett guggolva, egy kézzel, vakon, éjszaka.
Nem tudom az ufokban milyen izzók vannak, a sedanban HB4 a tompított 55W-os, a fényszóró HB3 60W-os, a ködlámpa H11 55W-os. Szóval szopacs. Általában európai rend szerint az egy tükrös lámpák H4-esek (2 izzószál), a két tükrösek H7-esek (1 izzószál).
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W