-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Avicularia #71000 üzenetére
Korrekt, de lesz még jobb is ez szvsz, ha megvan a bejáratás.
Komfortra milyen? Futómű mennyire sportos, zajszigetelés javult az előző generációhoz képest?
-
Avicularia
veterán
válasz BigBlackDog #71001 üzenetére
Szerintem a régi sportosabban kanyarodott, jobban befeküdt a kanyarba ez valahogy teljesen más. Úgy érzem jóval magasabban vagyok, pedig minden autónál leglejebb állítom az ülést. Komfortra jobb, ülések jobbak szvsz. Nejem nagyon boldog hogy végül az advanced-et vettük a sport helyett, mert így neki is van deréktámasz az anyósülésen.
Csendesebb mint az előző.Közben a Honda oldaláról.
Hihetetlen, hogy a korábban belinkelt táblázatban valami fél százalék az Európai részesedésük, Usaban még nem árulják a hibridet ha jól tudom és mégse tudnak kiszolgálni. -
BigBlackDog
veterán
válasz Avicularia #71002 üzenetére
Itthon voltam Honda márkakereskedésben kb. szűk egy éve. Az első kérdés az volt az értékesítőtől, hogy "ugye nem új autót akarok vásárolni"? Legrövidebb várólista is 10 hónapos volt szerintük, Civicre akkor 1 év körüli várakozást becsültek.
Ezek szerint nem lett jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #71003 üzenetére
Anno amikor a Jazz-t vettük már akkor is 6 hónapos várólista volt... És ez 2006-2007-ben volt.
#nincsbennetarcsi
-
Avicularia
veterán
válasz BigBlackDog #71003 üzenetére
Ahogy írtam korábban szeptemberben rendeltem meg az autót, még meg sem jelent akkor hivatalosan. Első dátum szállításra november-december volt, ez nem jött össze és halasztotta a kereskedő március-áprilisra. Ez sem jött össze. Mikor 3 hete utaztunk itthonról Magyarországra és átmentünk komppal Rostockba akkor hívott a kereskedő, hogy itt az új autó. Mondtam neki kb. 3 hét múlva jövünk haza, akkor tudjuk átvenni.
De korrekt volt nem adta el másnak, pedig mondta, hogy többen meg akarták venni. -
tboldi
nagyúr
válasz Avicularia #70970 üzenetére
Szívesen megnéznék egyet közelebbről, sajnos a pozsonyi autószalonon - sok más márkával egyetemben - nem volt Honda, úgyhogy el sem mentem.
-
tboldi
nagyúr
válasz Aladdin #71011 üzenetére
Ha van ráhatásod*, akkor jelezném, hogy az Alfa Romeo MiTo (2008-2013) esetén a belső térben vannak W5W izzók is (kesztyűtartó, csomagtartó, tócsavilágítás az ajtók alján), valamint ami szofita, oda eggyel kisebb, 36-38 mm-es C5W való (térképolvasó, napellenzők). Illetve az elülső index hiányzik a kategóriák közül, abba HP24WA megy.
Nemtom, az adatok honnan származnak, de ha a MiTónál a kezelési útmutató volt a forrás, akkor az elég olaszosan lett összerakva, én is kijavítottam magamnak.
*Emlékeim szerint régebben is valamiféle kapcsolatban álltál velük, kaptál ezt-azt tesztre, ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
válasz tboldi #71012 üzenetére
Van rahatasom? Konkretam ez az en muvem 😂😂😂
Ujabb kategoriat nem csinalok, de az iranyjelzot azt koszonom!
Az adatok a nagy Osram cegtol vannak, ok valoszinu bekertek a gyaraktol, de nagyon sok a hiba. Ha tudok, mindig letoltok kezelesit is, mint irod, az sem szentiras, sajnos.[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne: Civic 7. generáció facelift 1.6 benzinben meghalt az utastér ventillátor. Ránéztem az alkatrészekre, és olyan típusok vannak, amikről még az életben nem hallottam: Ridex, Stark, Thermotec, Krios, Hoffer, Nissens, Sando. És árban is elég nagy a szórás. Szóval melyik gyártótól érdemes venni? Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata?
(Ahogy elnézem, a Zsemito is Thermotec-et árul, nem gyárit.) -
D55
aktív tag
De amúgy ez csak az egyedi szín + felszereltség kombó esetén van, vagy akkor is akadékoskodhatnak, ha odarakod a pultra a szalonban álló valamelyik autó vételárát és közlöd, hogy akkor azt te most vinnéd is?
(Nem aktuális a dolog, de ha bármikor véletlenül egy párszáz millió minden előjel nélkül az ölembe hullana, akkor viszont még aznap rohangálós autónak mindenképp venni akarnék egy Type-R-t és akárhányszor ilyen rémtörténeteket olvasok, mindig ideges leszek, hogy nehogy gond legyen ha ez esetleg tényleg bekövetkezik )
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #71021 üzenetére
Végül lista áron talán engedte volna megvenni. De lista áron nem kell 10000 ember végig ülte, nyomkodta, nyitogatta-csukogatta és a fényezése olyan karcos volt mintha most jött volna egyenesen az ukrán frontról. A takkerfukker ugyanazzal a ronggyal törölte át minden nap a kocsit amivel előtte a budit is...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dgyuri0123
nagyúr
2021-ben vettem a Jazz eHEV Elegance-ot, ami akkor raktáron beragadt példány volt. Adtak rá 1.3 millió kedvezményt, ma 500 ezret érő 5 éves karbantartást, téli kerekeket alufelnin és tolatókamerát. A héten voltam 2. éves szervizen. Szalonban egy db eladó Honda volt, egy 4 éves CRV hibrid személyében 10,7 millióért. Semmilyen új Honda nem volt. Egy Jazz eHEV volt kirakva mutatóba, de ár sem volt rajta és volt még egy Honda "E" kiállítva, de az is csak azért, hogy legyen valami, mert ár azon sem volt. Ja és volt még 1 db Civic eHEV, ami be volt zárva, mert már el volt adva. Ez ma a helyzet új Honda fronton. De amúgy kb. hat hónap egy új autó, csak mire bejön, rég el van adva, ezért nem marad a szalonba egy sem bemutatónak.
"csak a zene van"
-
Dooonfrigo
tag
Sziasztok!
Adott egy 2012 1.4-es Jazz, amibe szeretnék gyertyát cserélni. Elvittem a helyi szerelőhöz, aki 4 gyertyát cserélt benne. Én úgy tudtam, hogy 8 darab van benne, de netes szerelős videók alapján is úgy tűnik, hogy valóban csak 4 gyertya van benne. Meg tudnátok kérlek mondani, hogy mi az igazság? Előre is köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz Dooonfrigo #71024 üzenetére
A 2002 és 2008 között futott 8 szelepes i-DSI-kben van 8 db, az azutáni 16 szelepes i-VTEC-ekben valóban 4 van csak.
-
Qru
MODERÁTOR
-
dgyuri0123
nagyúr
Ami most van, az a Merkur korszakot idézi .... drága, sosem megérkező autók, nulla kedvezmények. Barátom (nő) tavaly decemberben rendelt egy Yaris hibridet. Most szóltak neki, hogy abban a színben, amiben rendelte, már nem is lesz elérhető, de van piros, vagy fehér és ennyi. 10 milkáért... Én ebből nem arra következtetek, hogy egyhamar lesz ez még jobb is.
"csak a zene van"
-
Avicularia
veterán
Ha ez igaz, akkor miért függesztette fel a Honda a Civic rendeléseket egész Európában? Még azt a keveset se tudják szállítani, amit megvennének. Csak a magyar és a svéd oldalakat néztem, de ez alapján szerintem egész Európát érinti.
Autó nagyon népszerű, nagyon sokan megbámulják
Nejem panaszkodik az újautó szagra, szerinte kellemetlen, túl erős. Hajlamos vagyok igazat adni neki, bár engem nem zavar. Az elődben kellemesebb volt a szag mikor új volt. Lehet, hogy itt a bőr miatt érződik erősebben, a régi Civic az nem bőrös volt. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #71028 üzenetére
Mert hozzájuk később gyűrűzik be a kereslet csökkenése (a cikk az európai gyártókról szól) és termelés felfutása. Nekik mi nem elsődleges piac vagyunk, a sokkal fontosabb piacaikra koncentrálnak (Észak Amerika pl). Az EU-ban a kivetett vámok miatt nem is tudnak igazán versenyképesek maradni, egyszerűen a jelen kondíciók mellett nem éri meg nekik ide beszállítani.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #71027 üzenetére
Hát kb, szerencsére csóró vok, nem fenyeget az új autó vásárlás terhe.
#nincsbennetarcsi
-
dgyuri0123
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #71031 üzenetére
Gaz bizony. En is szivesen lecserelnem a 2007-es Jazz-t de egyszeruen ilyen arak mellett...
#nincsbennetarcsi
-
D55
aktív tag
válasz Avicularia #71028 üzenetére
Mert a most futó Civic-et a valaha készült legjobb vezetési élményt nyújtó hybrid-nek kiálltották ki, szerintem azért. Ha pár nulla lenne még pluszba a bankszámlám egyenlegének a végén, akkor gondolkodás nélkül bespájzolnék én is pár darabot akár csak "jól jöhet még egyszer" tárgyként is. Ettől függetlenül szélesebb viszonylatban, a teljes autópiacra vetítve nagyon is várható az összeomlás és mondok a Qru által linkeltnél is durvábbat: akinek sok pénze van, azok közül is sokan azért vesznek mostanában autót, mert a jövőben már nem fognak kapni olyat, ami megfelel a műszaki elvárásaiknak. Ezt nem egy gazdagabb/sikeresebb vállalkozó ismerősöm ecsetelgette már nekem, egyikőjük egy Mustangot vett kapkodva emiatt pár éve (valamit a V8-as motorokkal variáltak akkor), most meg épp egy T6-os Multivant mutogatott egy másik, hogy az utolsó darabok közül még lecsapott egyre, mert a T7 már nem az igazi. És ugye ha mondjuk Mustangból nem is, de T5-T6-ból pont van ennek az ismerősömnek a cégénél is még jópár darab és feltételezem azokat sem tervezi akkor már mindenáron lecserélni amíg jól teszik a dolgukat.
Azt kell megérteni itt, hogy volt a világon egy gazdaságilag nagyon gördülékeny évtized, amikor a korábbi gazdasági válság fájdalmas tanulságaiból okulva mind a cégek, mind a lakosság igyekezett hitelek helyett inkább a felhalmozás / tartalékolás felé hajlani. Erre aztán valószínűleg a 2010-es évek végén már kellő számú élelmes gazdasági szereplő szeme csillanhatott fel és elkezdtek eleinte a klímaváltozás témáját megragadva, aztán pedig a chiphiány, majd a háború ürügyeit hangoztatva pofátlanabbnál pofátlanabb áremeléseket végrehajtani, kialakítva ezzel egy csendes kartellkörnyezetet a legtöbb szektorban. Rövidtávon sokaknak akár az évszázad üzletei lehettek ezek, viszont semmi sem tart örökké, az embereknek mára elkezdett elfogyni a pénze és mint mondtam a kifutószériáknál eleve nagyban erősíthette a keresletet a klímaszabályozások + itt mellé még az EU-s túlszabályozási mánia miatti, a vásárlók számára nemkívánatos műszaki megoldások felé való elmozdulás is. Nem adok én sem már sok időt mindezekután annak, amikor végül szembe lesznek kénytelenek nézni a hosszútávú következményekkel is. Remélhetőleg egy időre ez majd aztán ismét a józanabbul gondolkodó gyártók malmára fogja hajtani a vizet és a piacilag rendkívül káros szabályozásokat is bízom benne, hogy kellőképp visszafújja majd valahogy azoknak a szemébe, akik ilyeneket politikai vonalon támogattak...
-
Avicularia
veterán
Az itt is érződik, hogy az embereknek nincsen pénze. Kb. 1 éve a telefonos előfizetéseknél a telefonra lehet 3 éves részletfizetést is választani. Az előfizetésre magára max 24 hónap lehet, ez EU előírás. De a telefonra lehet 36 hónapos kifizetést is választani. Úgy néz ki a svédek már nem tudtak vagy akartak az 50-60 Eurónak megfelelő havidíjnál többet fizetni.
Remélem nem rosszkor vettem az autót és veszít sokat az értékéből. De az áremelkedés miatt a régi kocsi alig vesztett az értékéből. 2 hónap híján 4 évesen az új árának 73%-át kaptam érte és 110K km-el adtam le a kereskedőnek. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz Avicularia #71034 üzenetére
"De a telefonra lehet 36 hónapos kifizetést is választani."
Egy jobb telefon manapság 500e Ft is lehet, még jó, hogy adnak rá hosszabb részletfizetési kedvezményt."2 hónap híján 4 évesen az új árának 73%-át kaptam érte és 110K km-el adtam le a kereskedőnek."
Honda volt az is? Csak mert az akkori új árában is el tudtad volna eladni. A kereskedő annyiért fogja továbbadni, ebben biztos lehetsz."csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
-
dgyuri0123
nagyúr
Akkor lehet hogy jól gondolkodtam az új eladási árát illetően, bár nem ismerem a Svéd piacot, de valószínűsítem, hogy ott sem lett olcsóbb semmi.
Más. Bp-i Royal Hondában van most egy kiállított, felmatricázott Civic ehev, ha valaki esetleg szeretné közelebbről megfogdosni. Talán marad pár napig... Szép autó. Vinném, ha telne rá...
"csak a zene van"
-
Qru
MODERÁTOR
-
Avicularia
veterán
válasz dgyuri0123 #71036 üzenetére
Nyilván fog rajta keresni a kereskedő. De itt is megvan az a réteg, hogy mennyit engedsz a feléből, és ezekkel nem kellett megküzdeni. Nem kellett eladható állapotúra felhoznom. Tele volt kőfelverődéssel az eleje az itt télen elszórt apró kavicsoktól, amit sózás helyett használnak. 110K volt benne, biztosítónál 120K-ig van biztosítás arra, ha pld. motorhibád van, akkor 5K SEK önrésszel javítják, utána a teljes költség a tied. Ez nem a magyar piac. Egy fékbetét csere egy tengelyen 70-80K HUF, egy olajcsere 100-120K HUF.
Végül itt a legtöbb ember az újabb kocsikat beszámítja ha újabbat vesz, nem nagyon árulgatnak magánszemélyek. Itt a helyi használtautó.hu, eladó Civicek 2017-től 76 db, ebből 2 magányszemély [link] . Ahol szürke företag feliratot látsz ott cég az eladó.[ Szerkesztve ]
-
zolynet
addikt
Tegnap bekerült az unikornis, vagyis a tegiwa vastag vízhűtő.
Szemmel látható a különbség a gyári és e között.
Kedden meglátjuk hogy jól funkcionál-e. (Hungaroring)
Life is too short to stay stock!
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #71003 üzenetére
En 2 eve voltam markaker-ben, akkor se tudtak autot adni Csoda hogy el meg ez a ceg itthon...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #71042 üzenetére
Jah lesz ebből még itthon 50 ezret futott autó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #71041 üzenetére
Az a baj, hogy ezek az árak itthon is megvannak már (pl a 120k-s olajcsere) csak éppen a bérviszonyok mások egy kicsit.
#nincsbennetarcsi
-
Avicularia
veterán
Most voltam otthon majdnem három hetet. Indulás előtti napon megszólalt hátul a betétkopás jelző. Megvoltak az eredeti betétek, amit kicseréltem Brembo-ra. Hazavittem magammal a betéteket. Honda Ercsiben kicseréltettem a hátsókat, 25.771 Ft-ot fizettem érte. De neten 14-17K árakat láttam pár helyen ahol megnéztem a fékbetétcsere árlistát.
Tény, a bérek nem egyformák, és teljesen le voltam döbbenve az otthoni árakon. Egy csomó minden már olcsóbb nálunk mint Magyarországon. Ez korábban sose volt így -
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #71048 üzenetére
Az jó ár! Ha ott veszed náluk a betétet is akkor nem úsztad volna meg ilyen olcsón.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...