-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aladdin
aktív tag
válasz Avicularia #71697 üzenetére
Itthon sincs benne, hogy évi 1 lehet:
"A karbantartási csomag az első 5 előírt időszakos karbantartást foglalja magában, amely okán a futásteljesítmény, vagy a jármű igénybevételének (normál/fokozott) függvényében a csomag
érvényessége nem feltétlen éri el az 5 évet vagy 100.000 km-t." -
tboldi
nagyúr
válasz AxBattler #71699 üzenetére
CVT-hez nem tudok hozzáfűzni semmit, de a másodikhoz igen.
Különösebb buktató nincs, a legeslegelső (vagyis 2002-2003-as) példányok hengerfejei voltak hibások, de ezeket visszahívásban javították, 2004-ben már nem volt jelen. Ami miatt mégis érdemesebb facelift utánit választani:
- picivel kényelmesebb futómű;
- 1.4 esetén nagyobb fék;
- nagyobb, hatékonyabb hűtők elöl. -
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #71707 üzenetére
Plusz ha szét is szedné olyan munkadíjat kérne érte, amit aligha köhögne ki...
#nincsbennetarcsi
-
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #71709 üzenetére
Igen, azért mondom hogy azt nem köhögné ki mosolyogva...
#nincsbennetarcsi
-
Ádám16
addikt
Megnéztem.
A 110k km valósnak tűnik a fényezés, motortér és a beltér alapján.
Az alja viszont megindult a pusztulásnak (welcome to Osztrákia), de úgy látom, nincs átrohadva, felületi a rozsda. Illetve a jobbelső toronynál van a lemezelt résznél komolyabb rohadás + a küszöbvégeknél, a hátsó sárvédő alatti ponthegesztésnél már láttam a rozsdaindulást. Szerintem 150-200ból egy fasza alváz és üregkezeléssel ezek még simán menthetőek lennének.A motorja szépen jár, vezetés közben sem éreztem semmilyen problémát. Frissen ment át kpm vizsgán, 3000 km-re ezelőtt volt egy 650 eurós nagyszervize. Fékcsövek, fékkel kapcsolatos dolgok, olajok cserélve, stabpálca, 1-2 ilyesmi.
Firestone 2021 év végi gumik vannak rajta, tökéletes állapotban.Hazafelé megláttam még egy kereskedést, ahol volt ez a típus, az egy 1,4es lefingott példány volt, de az alja sokkal szebb volt az általam kiszemeltétől.
Nagyon nehéz... Van egy patika állapotú A6 C5-öm 3.0 szívóbenzinnel , de szinte folyamatosan volt vele kisebb-nagyobb probléma egyrészt, másrészt van benne 360e km, 12-t eszik (ami ilyen árak mellett eléggé fájó), plusz időzített bombának érzem a motort és a váltót, hiába volt előttem is gazdája. [kép] [kép]
Arra gondoltam, hogy veszek egy ilyen Civicet 2-3 évre (csak az üzemanyagon fogok évente 5-600 ezret, a szervizelésről nem is beszélve), aztán 7-10 millióból veszek egy újabb-komolyabb autót 2-3 év múlva.
Csak az Audit szerintem ilyen állapotban is 1,5 körül tudnám eladni, és nehéz átülni egy ugyanilyen korú, szögegyszerű járműbe. Head and heart fight.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz Ádám16 #71711 üzenetére
Nem értek a piachoz, de az ilyen nagyköbcentis benzines autót addig kell eladni, amíg van rá érdeklődés. Ha most van, vagy lenne, akkor hajrá, a fenébe az érzelmekkel. Főleg ha csak ideiglenes megoldásnak szánod. Én magamból indulok ki, többször átéltem már, hogy magasabb, akár prémium kategóriából ültem át alacsonyabba, eleinte furcsa volt, de megszoktam...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Ádám16
addikt
Das Welt-nél bigboss az egyik barátom, ő majd eladja.
De igazad lehet. Én is hasonlóan érzek most, és lentebb tudok adni, viszont nehéz meglépni.
1.3-as 25 éves Swifttel kezdtem, majd 2 év buszozás után a daily autóm egy MX5 volt 3 évig, szóval tudom, milyen a nemprémium autó. Csak na... -
Qru
MODERÁTOR
válasz Ádám16 #71711 üzenetére
Az a baj, hogy lakatolásra nagyon sok el tud menni és ha nem kezelik le rendesen (lemez illesztéseknél pl nem is lehet) akkor megindul újra a rozsda. Egy motort sokkal könnyebb gatyába rázni szóval inkább az ép aljút venném meg. Persze ideális esetben találsz egy szép aljút 1,6-os motorral...
Ha meg csak pár évre kell akkor meg ne is szarakodj az alváz és üregvédelemmel.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz AxBattler #71715 üzenetére
Nem nagyobb lutri mint bármelyik automata váltó azt mondom.
Az én példám: ugyan ez City, de CVT 2007-ből. Első gazdától családon belül vettem meg 68e km-el. Honda szervizben volt automata váltó olajcserén először, majd 2. esetben már nem. Ott a szerelő mondta is, hogy volt ez cserélve valaha? Eléggé olyan a színe mint ami nem, szóval bármennyire is lehet papírod róla, hogy szervizbe hordták lehet vele gond így is.
Ha induláskor nem ránt, álló helyzetben D-ben nem remeg azt mondom nagy gond nincs vele, ha remeg akkor indító kuplung cserés hamarosan.
Meg vedd meg aztán olajcsere egyből, de csak gyári Hondára.
-
nagyúr
válasz Ádám16 #71711 üzenetére
Volt dolgom rozsdával az évek alatt. Tapasztalatból mondom, hogy ezt így amit leírtál, azt én elengedném. A rozsda a legdrágábban javítható problémák közé tartozik. Jelenleg olyan szinten megdrágult a lakatos és fenyező munka, hogy egy üreg és alvázvédelem önmagában 150-200e Ft, abban za esetben ha zéró rozsda van az autón. Tehát alvázvédelem elött, lakatolni kell az autót, amire két opció van:
a) vagy k.rvadrága lesz
b) vagy sz.rOlcsó és jó nem lesz. Én tudok jó szakit, de az nem olcsó. Torony, küszöb, sárvédő, esetleg mindkét oldalt, fényezéssel simán 3-500k-ba rúghat, egy jobb műhelyben. Aztán erre rá az alvázvédelem. Azt se felejtsd el, hogy amit te kívülről látsz, az általában a probléma kissebb része, a kívülről látható küszöb rohadás azt jelentheti, hogy belül már elfogyott a lemez... Lakatoltam 7gen-t, 2015-ben volt 200k ennél sokkal kisebb munka alvázvédelemmel, most ez kb tényleg 3x ennyibe kerül.
Szóval 2023-ban ott tartunk, hogy egy 15 éves autó instant GTK, ha komoly rozsda van rajta.
-
félisten
válasz szabonagyur #71716 üzenetére
Ha induláskor nem ránt, álló helyzetben D-ben nem remeg azt mondom nagy gond nincs vele, ha remeg akkor indító kuplung cserés hamarosan.
Majd figyelem, köszi!
És persze szerelőhöz megy először..."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
félisten
-
Biqci
aktív tag
válasz Ádám16 #71720 üzenetére
Nem ismerem a magyar árakat, de ha jól emlékszem dízelt keresel. Egy korai dízel 8gen Civic nem fér be a keretbe? Itt nálunk legalábbis 2300€-tól már vannak, de 3000€-tól már 200k alatti futással is láttam. Talán otthon is sikerülne egy ilyet kifogni...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Nemsokára szeretnék venni egy 8gen Civicet, árplafon kb. 2,5M, ebbe olyan 2007-2008-as autók férnek bele, 1.8-ast vennék, a dízelt hiába mondják megbízhatónak és a fogyasztásban is visszahozna valamennyit, továbbá nagyrészt főúton-autópályán lenne használva, de én megmondom őszintén félek tőle, csak egy kettőstömegű csere, ami biztos, hogy egyszer bekövetkezik, majd 500k.
A lényeg nem is ez, hanem hogy néztem, hogy van jópár behozott autó is, N-P-S kezdetű rendszámmal, tehát 2015-2020 között hozták be őket. Merjek én ilyeneket nézni vagy a ~10 év, jellemzően Németben, Ausztriában a bőséggel sózott utakon meghozta a hatását és jobban rozsdásodnak, mint a magyar példányok?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Biqci
aktív tag
válasz hentes555 #71722 üzenetére
Azért ez a "Németben sózzák az utakat bőséggel"-t felejtsük már el. Itt nálunk Rajna völgye, Karlsruhe -Freiburg, csak hogy belőhető legyen, gyakorlatilag 1x, max 2x sózzák, mert olyan a tél. Tehát ez az általánosítás, amit gyakran hallani, nem feltétlenül állja meg a helyét. Vannak itt szép számmal olyan autók szép állapotban, amiket már bontóban sem látni. Tehát meg kell nézni és az alapján dönteni...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
sifu91
aktív tag
Sziasztok!
Ujra itt az ufo civic 1.8 akku mizeria.
Transmitter szerint a toltes az 13,4-13,9 kozott mozog. Nem kevés az?Ad astra per aspera.
-
tibor.sz
tag
válasz Avicularia #71724 üzenetére
Hát egy ilyet 2,5 M-ért el is fogadnék. Üvegtető, bőrbelső, és jól látom, hogy 2012-es autóban nincs 24k km? Mindjárt ülök fel a repcsire
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Látom, hogy a topic tagjainak milyen klassz autói vannak, még néhány, lassan veterán korba lépő, nagyon szép Civic is van a fotók között...
Nemrég tagja lettem én is a "Honda családnak" egy közel 10 éves, VIII. generációs, 2.000 ccm-es i-VTEC motorral szerelt Accord gazdájaként.
Mivel a mellékelt számla alapján már a 7. évében van az autóban lévő aksi, szeretném cserélni, ám az a kérdésem, hogy valóban csak a 45, vagy 47 amperórás jobb+ "kocka" akku fér el benne?
Szeretem, ha "overkill" az aksi, hiszen főleg városban, rövid utakra használom. A korábbi, alsó-középkategóriás, fele ennyire erős (és "fapados") családi sedan-ba is prémium Bosch S05, 67 Ah-s aksit vettem.
Ti millyet használtok, és milyet ajánlotok az Accord-ban? Van közületek, aki a 60+ Ah-s kapacitásban választott hozzá aksit?
Egyáltalán létezik olyan kapacitású akku, ebben a kompakt méretben? A netes találatok eléggé elentmondásosak... Bal+ a találatok zöme ebben a méretben, de találtam olyat is, ami a fotó és a leírás alapján kompakt, és jobb+, de szeretnék biztosra menni.
A gyári méretben egyébként a Rocket 45 Ah-s aksiját szemeltem ki, mert toronymagasan annak a legnagyobb az indítóárama (450 Amper).
Mennyit számít ez a gyakorlatban ennél a modellnél?
Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat!
Üdv: Piftuka
"Aquila non captat muscas."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Piftuka #71732 üzenetére
Rocket ajanlott, nekem 2 automban is az van es nagyon elegedett vagyok vele.
8Gen Accord akku talcat kene lemerned, abbol kiderul hogy fizikailag max mekkora fer bele. De ha jol tudom speci meret valo bele igy nem nagyon lesz mozgastered...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Piftuka
veterán
Köszi az info-t!
Mivel a Rocket minőségi gyártó, az egyik legjobb (pl. a Kraftmann, és más márkák OEM gyártója is) ezen a téren nem tartok tőle.
Csak fura volt, hogy egy ekkora, elektronikával és "kütyükkel" jól ellátott autó ilyen "kicsi" akkuval is üzemel. Persze a japánok nyilván értik a dolgukat, és tudják, hogy miért így építették meg.
A Rocket aksi ráadásul rendelkezik még kapacitás jelzővel is, ami hasznos plusz. Mindezek mellett a legolcsóbb a márkás produktumok között. Szóval akkor ez lesz.
"Aquila non captat muscas."
-
King Charles
tag
Sziasztok
Egy kis segitseget szeretnek kerni. 3 hete vettem egy 2015 os honda civic tourert. Idaig 2 helyen vettem eszre hogy teljesen el van tomodve a viz elvezeto cso. ( a tanknal es a szelvedo utas oldalon) tudtok esetleg linkelni valami leirast hogy merre vannak ilyen viz elvezetok. Gondolom a tobbi is hasonlo allapotban lesz es szeretnem megtisztitani.
Koszi a segitseget
-
tboldi
nagyúr
válasz Piftuka #71739 üzenetére
Én épp az imént vettem át a Jazz új aksiját (természetesen Rocket ), az AkkuToptól rendeltem. Ez már a harmadik alkalom, hogy tőlük veszek, eddig mindig teljesen feltöltve, beszerelésre készen kaptam meg.
Meg ilyen hővédő biszbaszt is vettem a Bárdiban. Nemtom, használ-e, de annyira olcsó, hogy miért ne?
Az előző Rocket is kibírt 5 évet mostoha körülmények között, lehet, hogy ennek köszönhetően, de az is lehet, hogy enélkül is kibírt volna ennyit, fogalmam sincs.[ Szerkesztve ]
-
MikaVejneGI
aktív tag
Sziasztok.
Adva van egy 2005ös GD1 es Jazz.
Kérdésem a következő , izzó cserénél számít , hogy hogy rakom be az izzót a lámpa testbe?Steam ID: MikaVejneGI , PSN ID: MikaVejneGI mindenhol másutt: MikaVejneGI vagy ATis_HUN
-
Aladdin
aktív tag
válasz MikaVejneGI #71746 üzenetére
Nem irtad le, hogy melyik izzo. Van egy par benne…
A tompitott/fenyszoro izzo H4-es, csak egy pozicioban megy be a helyere. -
j.bravo
addikt
válasz MikaVejneGI #71746 üzenetére
Tudnád pontosítani, mire is gondolsz a kérdéssel? Nem tudom a többiek értik-e, én sajnos nem.
Melyik lámpatest illetve izzó?
Mindenesetre elvileg az egy oldalon fejelt lámpák fejei illetve a foglalatok úgy vannak kialakítva, hogy csak egy pozícióban megy bele az izzó illetve csak egy pozícióban lehet rögzíteni.
A szoffita/két végén fejelt, szimmetrikus kialakítású izzóknál elvileg mindegy. Ha nem izzó, hanem LED, ott elvileg nem mindegy és elvben a műszaki vizsgán nem fogadják el.
Ha arra gondolsz hogy mondjuk a H4 cseréjét a kerékjárat felől oldod meg vagy leveszed a lökhárítót, az egyéni referencia dolga[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Biqci
aktív tag
válasz j.bravo #71748 üzenetére
Én próbáltam mind a két irányból, de inkább fetrengek a kocsi alatt, amíg leveszem és visszarakom a lökhárítót, mint hogy mégegyszer a kerék felől csináljam...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok,
Nyolcadik generációs Civic sedan ellen szól valami? Mást kerestem, de egy 1.8 benzines kivitelt jött szembe használtautó portálon, szép állapotban, és kicsit elgondolkodtam rajta.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest