-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rp526
aktív tag
válasz
tboy93 #75059 üzenetére
60M Ft egy használt 54 m2-res lakás Debrecenben. Mi normális már komolyan?
On: GD Jazz blokk felől csilingelő, "fütyülő" hangot ad. Letekert ablaknál hallom menet közben. Hidegen és melegen. Fordulatra nem változik jelentősen. Próbálok majd csinálni megfelelő videót. 120e km van benne. Ez lehet vezérműlánc? Ahogy tudok, jövök videóval. -
Kíváncsiságból gondoltam konfigolok egy civicet. Meglepődve tapasztalom, hogy az induló ára 16M.
Egy kompakt sedannak. Vannak bajok.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #75057 üzenetére
Csak nekem volt/van gondom az üléssel/szövettel?
Szerintem rohadtul elkeserítő, hogy ilyen triviális sz@rságok miatt rontják le egy márka hírét/szerethetőségét. Ha gyárit rendelek, az legalább 200e lenne, de lehet hogy nagyon keveset mondtam. Annyit meg hol ér egy olyan "alkatrész", ami 2 év múlva ismét szétmegy... -
dgyuri0123
nagyúr
Sziasztok!
Na... a 2 évvel ezelött cserélt vezetőülés huzat is kirepedt...gratulálok a Hondának.
Természetesen már nem garis a gép, szóval, nagyon megköszönném, ha esetleg tudnátok javasolni egy jó autó kárpitost budapesten.
-
Headless
őstag
válasz
Headless #75048 üzenetére
hát egy másik yt csatornán azt mondták hogy a klíma relé jobb oldalt a lampa alatt van, így akksi kivétel után nagynehezen hozzáfértem, kiszedni a relét eléggé szenvedés volt. Nekem omron volt még, de én is azt rendeltem itthoni oldalról. Meglátjuk javult-e a helyzet.
-
acc200
tag
Szia!
Szenzort tudsz rendelni Aliról korrekt áron ami működik (cikkszámra rákeresel). A kis kart pedig tudod 2 faudi fejjel és menetes szárral helyettesiteni, csak mérd le mekkora a gyári és ugyan akkorára állitsd be.
Vagy, megveheted mindkettőből a gyárit, de az nem lesz olcsó sajnos. Esetleg megrendelheted Amayamáról vagy impexről, vagy zsemitóról, ha nem tudsz várni pár hetet, de az lesz a legdrágább OEM opció.
-
dgyuri0123
nagyúr
WD40 erre biztosan nem jó. Kiszárad és még jobban fog nyikorogni, mint előtte. Ezt [link] javaslom. Évek óta használom, már a második palackot fújogatom (ha szükséges). Egyébként bringa lánchoz van kitalálva. Ha ezzel befújod és pár óra múlva is nyikorog, akkor azon csak szétszedés, vagy csere segít. Kellhet neki egy kis idő, míg a legapróbb résbe is bejut, ezért mondtam a pár órát.
-
8
senior tag
update:
Kicsit vizsgálgattam, a xenon magasságállító érzékelője nyikorog (a lengéscsillapítóhoz van kötve egy kis rúddal).
Valahogy szorul. Simán befújás wd40-nel nem hozott eredményt, egyelőre lekötöttem a lengéscsillapítóról, mert nem volt nálam olyan csavarkulcs, amivel hozzáfértem volna a szenzor rögzítőcsavarjához, holnap leszerelem és megnézem.Teljesen átvitte a hangot és rezgést a lengéscsillapítóra meg a rugóra, azért éreztem azon.
Szerencsére nem vittem be szervizbe (ismét), mert most teljes futómű szétszerelést helyeztek kilátásba a hiba felderítésére.Valaki esetleg tudja, hogy hogyan lehet egy ilyen érzékelőt felújítani? Felteszem, hogy funkciójában jó, csak az érzékelő állító mechanizmusa nagyon szorul.
Ilyen a szenzor, ott a csavarnál nyikorog és szorul brutálisan, vagy az a tömítés, vagy benne valami, de az is lehet, hogy maga a szenzor nem szorul, csak a felfogatásánál, majd kiderül.
-
1amarr
tag
Honda Éleshez vittem el végül. Ezt műtőtték ki a kocsiból. Állítólag kb. mindenhova be volt kötve, ami elektromossággal megy ebben az autóban.
Utánanéztem és valószínűleg mozgássérülté lehetett a kocsi valamikor ez ilyen kézi vezérlős joystickos egyedi rendszer központi egysége és a kábelei. A joystickot már korábban kivehették.
Remélem, hogy ez okozta a tüneteket és ennyi volt a sztori. Köszi a tippeket!
-
Headless
őstag
válasz
Headless #75046 üzenetére
A jappók tényleg a két lampatest alá raktak két kis relé dobozt?
https://fuseandrelay.com/honda/fit-jazz-2g.html
Persze ügye a lámpatest meg lökőssel együtt jön... ez nem egy 3 másodperces kipróbálom hogy megy-e másikkal, ha tényleg így van. Próbáltam keresgélni, de nem láttam nyomait elektromos doboznak.
-
8
senior tag
válasz
Headless #75046 üzenetére
Kwikfitbe vittem, mert az esett útba. Aminek már iqauto a neve
Ha van mellette másik ugyanolyan relé a dobozodban, ami nem feltétlenül szükséges (pl nappali fény), akkor azzal is megcserélheted próbaképpen. A gépkönyvben megtalálod, hogy melyik relé mit csinál.
Feltételezem ilyen kell neked gyáriban:
https://zsemito.hu/webshop/rele-omron-g8hl-h71-gyari/Bár coxmotorparts-on azt írják, hogy a honda lecserélte az omront egy újabb mitsuba típusra:
Ha kideríted, hogy ez a hiba, szerintem rendelj be egy mitsubát.
Egyébként amiket anno (talán 4 éve) aliról rendeltem, azok is be vannak öntve teljesen műgyantával, vízmentesen szigetelve, és mindhárom tökéletes működést produkált, darabja kb 700Ft-ért, azóta is az van benne az egyik.
-
Headless
őstag
Ez mondjuk jól hangzik, habár egy relé menne tönkre akkor ott valószínű már nagyobb terhelést kap valamiért ami valószínű a kompresszor kuplung szorulhat, vagy valami megnövekedett elektromos terhelés. De mindenképp megnézem, ebből mondjuk kb mindegy hogy gyári vagy sem... egy sima szabványos elem.
Hova vitted a nyomáspróbára/szint ellenőrzésre?
-
8
senior tag
válasz
Headless #75037 üzenetére
Nekem pont ilyen problémám volt, amit leírtál.
Elvittem töltetni meg nyomáspróbázni, semmi sem hiányzott a töltetből meg jó volt a nyomáspróba (szerencsére így nem is kértek érte pénzt).Mielőtt komolyabb klímaszervízre vittem volna, a relére gyanakodtam.
Lehet, hogy nálad is a relé haldoklik. HA kapcsol, akkor jó, de sokszor nem kapcsol, és egyre gyakrabban nem kapcsol. Nálam is ez volt.Rendeltem hozzá relét, kicseréltem, megoldotta. A biztosítékdobozban van a motortérben, nagyobb méretű fekete relé, csak kihúzod és beteszed helyére az újat.
Nézd meg gyári alkatrész száma szerint pontosan milyen kell. Alin vagy máshol, akár itthon is olcsón találsz új utángyártottat a gyári alkatrészre rákeresve és/vagy a paraméterei szerint.
Én Aliról hármat rendeltem (legyen tartalékba is, meg ezek az alis elektronikai alkatrészek lehetnek gyatrák, úgy voltam vele, hogy a három közül egy csak jó lesz) talán 2000Ft volt összesen.
De másik autóból is próbálhatsz egy ugyanolyat, de csak egy ismerten jól működőt érdemes, nyilván.Bepróbálod, ha megoldja, akár berendelhetsz egy gyári újat végleges cserére, az sem drága.
-
Headless
őstag
az is okozhat nem bekapcsolást? mert ha bekapcsol akkor hideg szinte azonnal... Persze gondolom ez a legkönnyebb próba.
Alapvetően Budapest, (óbuda/újbuda).Töltve mikor volt leginkább foggalmam sincs, 2024 január óta van nálam azelőtt francia országban volt az autó, papíron nincs nyoma.
-
Kicsipampam
tag
Első körben talán kiszedném a rugós tagot, majd párszor megjáratnám, hátha a rugó a rugótányérral adja a hangot. Gyorsan összedobsz egy kis készüléket akár tetőlécből és jól dolgoztasd meg. Kiszedéskor meg a toronycsapágyra is rá tudsz nézni.
Ha nincs kedved szerelni, akkor szervÍz, sok helyen van "rázópad", alámentek és hallgatóztok, hogy honnan jön a hang. -
Headless
őstag
Sziasztok,
Az alany egy 2009-es Jazz GG3, klíma hibával kihez fordultatok?
Alapvetően olyan mintha nem kapcsolna be egyáltalán ha valamiért bekapcsol akkor hideget fúj. Eleinte kevesebbszer fordult elő, de most mintha egyáltalán nem akar kapcsolni. Kb mi várható költségileg? Ha szétszedjük a rendszer gondolom klímahűtőt is érdemes cserélni 210000-hez közeledve.
-
8
senior tag
autószerelő topikba is beírtam, de hátha accordspecifikus prob:
Bal elölről van valami fémes nyikorgás-nyiszogás, elég hangos (2004 honda accord 7gen)
Fel-le rugózáskor hallani, alacsony sebességnél, kb 50-ig, úthibákon, bukkanókon, de kicsi egyenetlenségeken isKormány forgatástól nem függ
Ha lenyomom kézzel a karosszériát bal elöl akkor is nagyon szépen hallani fel-le, közben kezemmel körbetapizva a kerékjáratban a rugón érzem, mintha az "mozogna", ugrálna kicsit, azon lehet érezni ezt a nyikorgást fizikailag is, meg a lengéscsillapítón. Rugón a legjobban.
Mi lehet?
Toronycsapágy?
Rugótörés? (nem látszik töröttnek)
Rugótányér törés? (nem látszik töröttnek)
Lengéscsillapító?(alsó gömbfej új és nem oldotta meg a problémát, feleslegesen cserélték
bár nem tragédia mert azt ideje volt cserélni biztos-ami biztos elkerülendő a kerékkifordulást.
felső lengőkar és stab pár hónapja cserélve, de azokon nem "érzem" kézzel) -
buca84
őstag
Ezt a belső burkolatot keresem. A bal ajtón belül a tükör alatt van. 2009-es Jazz.
Aliexpress -ről szerintetek rendelhető lenne? -
Czimby
addikt
válasz
Kicsipampam #75031 üzenetére
Az a fura, hogy meg se lehet mozdítani, és mielőtt rányomatam kkor is atom feszes volt, szerintem a rozsda "mellett" jön ki a cucc.
De veszek 2-3 márkából is bilincset és lesz mivel próbálkozni.
Qru: Így fogok tenni.
dgyuri0123: Hát ez nem túl szakszerű szerintem -
Kicsipampam
tag
válasz
Czimby #75030 üzenetére
Vegyél másik bilincset és tedd fel. Kellene hozzá egy speciális fogó, de normál papagáj fogóval is tudsz boldogulni. Valószínűleg pont határon van a bilincs és nem szorít megfelelően, de már nem is tudsz ráfeszíteni. Annak idején sok ilyet gyártottam rozsdamentes anyagból, ha van ilyen irányban ismerettséged, akkor le is tudod gyártatni. Lézergép+élhajlító gép kell hozzá. Az élhajlító akár el is hagyható, a kis körmöket egy kalapáccsal, vagy fogóval te is ki tudod hajlítani, valamint a feszítő "u" alakú helyet is ki tudod alakítani. Mint írod egy jó kis tisztogatás sem árt a horonyban, lehet emiatt is van a szivárgás.
-
Czimby
addikt
A közelmúltban szerelőnél volt a verda (Accord VII, 2.0)
A féltengely gumiharang le volt véve, és visszakerült friss zsírral és bilincsekkel.
Rövid időn belül észrevettem, hogy szivárog némi zsír a kerék oldali végén, ezért harapó fogóval rányomtam, hogy jobban meghúzzam a bilincset. Sajnos a jelek szerint ez sem oldotta meg a problémát.
Meg se mozdul a harang vagy a bilincs, de mégis szivárog valamennyi zsír alóla.Milyen fajta bilincset rakjak rá, ami elég erősen szorítja, hogy ne legyen szivárgás?
Gondoltam arra is, hogy megcsiszolom a felületet, mert biztosan van némi rozsda is és lehet az tartja el. -
1amarr
tag
Az injektor.hu-tól előbb elküldtek a márkaszervizbe, hogy nézessem meg, hátha van hivatalos kiadott protokoll a problémára, és csak akkor forduljak hozzájuk. Azt írják szó szerint, "rémálom" lesz a probléma feltárása
Azért remélem csak a drámai hatás fokozása érdekében túloznak és tényleg annak az alkatrésznek a kontraktsprével való lefújása megoldja a problémát, mint ahogy a fórumokon, redditen és youtube-on írják.
-
1amarr
tag
Sziasztok! Áprilisban (4 hónapja) vettünk egy kereskedőtől egy 2016-os HR-V-t. (Executive, 1.5i, CVT, kulcsnélküli indításos modell) Márkaszervizben átvizsgáltattuk, hibamentes volt. Pár hónapig megelégedéssel használtuk, majd elkezdett egy igen furcsa hibajelenséget produkálni.
Társasházban lakunk, mélygarázsban parkolunk. Kb. 1 hónapja egymástól függetlenül két szomszéd is jelezte, hogy a fényszóró égett, amikor látták az autót. Lementem többször megnézni, nem égett. Azt gondoltam, hogy biztos égve maradt a "hazakísérő" fény, és arra hihették azt, hogy égve hagytam a fényszórót (amit ugye nem tudok, hiszen AUTO módban tudom csak hagyni, ami pedig mindig lekapcsol).
Ezzel párhuzamosan azt vettük észre vezetés közben, hogy az auto-off nem állítja le a motort, kijelzi a kis áthúzott akksi piktogramot. Ez a jelenség hol előjött, hol pár úttal később elmúlt. Az akksit multiméterrel kimértem, 14 V fölött van.
Azonban a mai este a mélygarázsban volt egy kis dolgom, az autó mellett pakolgattam. A kulcs nem volt nálam, a közelben sem volt. Egyszer csak látom, hogy felgyulladnak a fények és a műszerfalat megszállták a démonok. Majd abbamarad. Ezt 20 perc alatt kb. 3x láttam megismétlődni. Nem csoda, hogy a szomszédok is észrevették.
Elkezdtem kutatni az interneten, hogy mi lehet a baj. 2016-2018 körüli Hondák, Acurák tulajdonosai beszámoltak hasonló jelenségről, videó is van több.
Kétféle megoldást láttam a problémára:
1. Smart Power Control Unit (Honda part 38329-T7D-A01) kicserélése. Maga az alkatrész 400+ USD. Beszerezhetőségét nem tudom, nem ismerem a Honda alkatrészellátottságát. Valami azt súgja, hogy nem lesz se gyors, se olcsó.
2. Az említett modult kiszedni, megkeresni az elkoszolódott / korrodált / rövidrezárt IC-t, letisztítani és kész. Nem tűnik bonyolultnak, kb fél órás munka. https://www.youtube.com/watch?v=i_UONy-TNDQ&t=49s
A kérdésem az, hogy kihez forduljak ezzel a hibával és melyik úton induljak el? Szabó Attilával szoktam csináltatni az éves generált (elmúlt 5-6 évben még az előző Jazzt is mindig hozzá hordtuk), de szerintem ez nem az ő szakterülete lesz.
Vagy egész véletlenül valakinél volt-e már hasonló és van-e saját tapasztalata ezzel a hibával? -
-
akaido
addikt
2010 Jazz, ez a karbantartási szimbólum jelenik meg. Ez mit is jelent pontosan? Köszönöm. -
slett27
addikt
A 8. genes hondáknak milyen anyagból van a motorblokk ? Magnézium, alumínium, vagy öntöttvas ? Lehet hülye kérdés de sehol nem találok infot erről.
-
Sziasztok
írok ide is, hátha2003-as Accord Type S kombim van.
Az anyós oldali izzó kiment (xenon).
kicseréltem, azután felkapcsoltam és szépen működött.Mindent párban cserélek mindig, viszont miután végeztem a vezetőoldalival is, aztán ugyanúgy nem kapcsolt az anyós oldali…
Az ízzó jó, esetleg valakinek van ötlete, találkozott már ilyen hibával?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Winner_hun #75006 üzenetére
Egyszerűen túl érzékeny az övfeszítő hátul. Inkább feature mint bug gondolom...
-
Winner_hun
félisten
Ez valami biztonsági zavaró ficsőr vagy mitől ilyen, mire jó ez? Mert nem kap rántást, csak egyszerűen NAGYON rossz használni.
-
zolynet
veterán
válasz
Winner_hun #75003 üzenetére
Accordban is ilyen volt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Winner_hun #75003 üzenetére
Az ovfeszito, nekem a Jazz-ben is ilyen hatul. Elegge zavaro.
-
Winner_hun
félisten
FR-V kérdés: a két hátsó szélső ülésnél a biztonsági övet teljesen kihúzva, majd azt kicsit visszaengedve már nem lehet kihúzni az övet, csak ha ~teljesen visszaengedem. Ez normális? A többi helyen nem tudom így van-e, ott vannak gyerekülések és baromi zavaró.
-
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3258,100% Akkumulátor
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- Dell Latitude 5420 i7-1185G7 16GB 256GB magyarbill. 1 év garancia
- Apple MacBook Pro Touch Bar(13-inch, M1, 2020)- 181 Ciklus - 96% Akku -8GB/256GB SSD - Ezüst -MAGYAR
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest