Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
őstag
válasz JóGéza #19251 üzenetére
& KAMELOT
Nem vitatom, biztos vannak ilyen tanfolyamok, de a valós ADR ismerethez lószart sem ér, csak átvisz a vizsgán.
Sokkal súlyosabb anyag ez, hogy csak úgy adjanak papírt róla.
Ha meg van egy valamirevaló kontroll, akkor meg gúvad a szeme és értetlen, hogy miért tagítottak ekkorát a záróizmán.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Mcrazy #19253 üzenetére
Én arra emlékszem, ahogy a franciáknál tanultuk az ADR -t. Két héten keresztül, minden nap 6 órát tanították.
Itthon, kaptunk vizsga kérdéseket, bemagoltuk, átmentünk. Most a felújítóra már bővebb anyagot és egy könyvet kaptam.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
-
HoTaZo
őstag
válasz SzalaiG #19258 üzenetére
Csak így, hidegen, semmi előjáték?
Nekem azt tanították az elődeim, hogy a "Mit viszel?" kérdésre "Vastömböt!" a válasz.
Amúgy ez valamilyen raklapos áru, de nem tudok többet.
Gyálról indulnak az autók, de egri a vezetés. Ha váltani akarsz, akkor tudnunk bővebben is részleteket fejtegeti.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsolti1debre
tag
Hali,
hamarosan mennék Romániába az m4-es autópályán személykocsival. Ha határig eljutok, onnan az út milyen minőségű útként folytatódik? Ha autópályaként, akkor arra kell-e külön autópálya matricát venni, vagy jó rá a „szokásos" rovinieta?
Ha nem autópályaként folytatódik az út Romániában, hanem főútként, vagy díjköteles-mentes főútként, akkor nincs kérdésem...
A google street view-ból nem tudtam eldönteni a kérdésemre a választ.
(Bocs, hogy bugyuta kérdésemet itt tettem fel, de sehol máshol nem kaptam értelmes választ arra, hogy a magyar M4-es pálya románban milyen módon/minőségben „folytatódik”?!) -
otto14
senior tag
válasz zsolti1debre #19261 üzenetére
Szia. Csak Rovinieta kell, nincs semmi extra személy autóra. Az M4 A3 -ként folytatódik, ami autópálya. Ez csak egy rövid szakasz, utána főutak vannak (drum național - nemzeti út).
asd
-
válasz zsolti1debre #19261 üzenetére
Utlevelet vigyel, mert nem schengen.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
aktív tag
A schengeni megállapodástól független módon, de van lehetőség arra, hogy két ország megállapodjon arról, hogy elegendő legyen a személyi igazolvány használata a belépéshez.
Hazánk és Románia között ez meg is van, jól átgondolt okok miatt (jelentős magyar kisebbség él a határ túloldalán).
-
zsolti1debre
tag
Köszi az infókat mindenkinek.
-
Teodor52
senior tag
Elnézést lenne még kérdésem tachograf-al kapcsolatban.
4 kártya van a tachográfhoz ezek közül a műhely kártyával lenne kérdésem illetve ezzel összefüggő tevékenységgel.
[Itt] leírtak szerint outban el lehet menni a szervízbe.Tényleg lehet menni outban szervízbe?
Jó lenne tudni, hogy mikor és milyen mentes tevékenységek vonatkoznak egy nyerges szerelvény vezetésekor!?
Innen átadva az autót a szerelőnek ki nem rendelkezik műhely kártyával és úgy végzi a munkáját majd olyan vizsgálatra is kerül sor ahól az autó meghajtott kereke is forgásba kerül így fordulatszámot>sebességet regisztrálva, hogy jár el hivatalosan a szervíz és én, hogy tudom ezt is igazolni?
Másik kérdésem az megint out.
Alapból, ha az autó már a forgalom elöl elzárt területen van akkor annyi órát vezethetek outban amennyit csak akarok?Minek számit a készenléti idő mert nem egyéb munka, nem munka?
[ Szerkesztve ]
-
kzolisajnos
csendes tag
válasz Teodor52 #19272 üzenetére
Ha rám hallgatsz nem hallgatsz senkire, hanem utánanézel magad, ugyanis a felelősség a tiéd, a parkolókban, fórumokon és a Facebookon pedig sok marhaság elhangzik.
Ez alapján dolgozunk:
561/2006/el rendelet, 3. és 13. Cikk a lényegSzervizbe menet és szólóban sem lehet OUT-ban közlekedni, szemben azzal ahogy a trans.info írja, nem onnan kell tájékozódni szvsz. Ráadásul munkaidőnek számít, tehát el kell tudni számolni azzal az idővel, és bizonyítani a mentesség valódiságát.
A Scanianal, de talán egy szervizben sem játszanak szervizkártyával, kiveszed a sajátod és ha végeztek nyomtatsz, azt pedig lepecsételteted velük és elrakod.
Minek számit a készenléti idő mert nem egyéb munka, nem munka?
Hát készenléti időnek -
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #19273 üzenetére
Ez történik, ha nem csak okosított ADR-re mész hanem okosított GKI-ra is. Te még ennyi év után sem érzed annak a felelősségét, hogy a hülyébbnél hülyébb tanácsaid miatt előbb-utóbb valakit meg fognak büntetni...
OUT-ban kimehetsz a szervizbe és vissza
Nem, nem mehet közúton sehova OUTban azokat az eseteket leszámítva, ha a közlekedés mentes tevékenységnek számít. A rakodás, szervízbe kocsikázás nem mentes tevékenység és ezt a "zsaru is tudja".
<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
válasz kzolisajnos #19274 üzenetére
Fene se tudja mióta idejár érdeklődni, de azt nem tudni miért?
Könyvet ír, teszteli a topiklakók felkészültségét?
Amikor rákérdeztem se mondott rá semmit." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz Teodor52 #19272 üzenetére
Ugyan mondd már el miért jársz ide, néha elég érdekes kérdésekkel?
Nincsenek leírva a kolléga hsz-ben a válaszok? [link]
Nem elég egyértelműek a neten található leírások?
Könyvet, összefoglalót, tudástárat írsz kezdő kamionosoknak?Tényleg kíváncsi vagyok, várom a választ!
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
kzolisajnos
csendes tag
Pont az a lényeg, hogy ha megbüntetik akkor azért büntetik meg mert valamit rosszul tudott és azért tudta rosszul, mert nem nézett utána és vakon hitt valakinek. Az élet ennél több felelősségtudatot igényel.
Persze nem egyszerű értelmezni a jogszabályokat, és van hogy a cég, a munkavállaló, és a különböző országok különböző hatóságai is máshogy értelmezik egy kicsit, lásd régen a tevékenység igazoló lapokat vagy most mobilitási csomagot.
-
Agyrák666
aktív tag
válasz kzolisajnos #19279 üzenetére
De Kamelot out-ban rakodik, mert ,, nincs mas megoldas". Par eve meg magnessel bohockodott, mert akkor se volt ,, mas megoldas*
-
HoTaZo
őstag
Na, f@sza...
Úgy néz ki, hogy megy a levesbe a portugál fuvarom.
Hat és fél órája várok, hogy behívjanak rakodni. A legszebb, hogy péntek 14 óráig ki kellett volna érni. Utána egy hétre bezár a cég.
Nem vagyok ideges, csak szomorú.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Megrakták, 15 perc alatt, ma már csak a muraszombati parkolót akarom elérni, aztán meglátom hogy haladok. Van rajtam 4,3 tonna nem áll elméletileg tudok haladni igaz én nem 90-nel nyomom, csak ha előzök. Aztán ha nem sikerül lerakni akkor lesz egy hete megnézni Lisszabont.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Ljubljanaival számolok, genovaival nem, mert Novi Ligure-nél szoktam megállni és hajnalban indulok, remélve, hogy az A10-en befejezik az éjszakai munkálatokat. Marseille -be nem megyek, maradok az A8-ason, max. Nizza okoz gondot, még Aix-en-Provence-i elkerülő. Hosszú francián megyek, ott Toulouse okozhat gondot, ha nem jó időben érek oda, de általában ott is megállok előtte és hajnalban indulok tovább.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz HoTaZo #19285 üzenetére
Hosszú francia? De gazdag cég az
Katalánoknál nincs útdíj ugye, meg lefele sem nagyon, csak portugáloknál, de ott meg kvázi tök mindegy, hogy Valladolid, vagy Badajoz felé, mert kb euróra ugyanannyi. Esetleg a hídpénzt érdemes lehet számításba venni ha nagyon stréber valaki.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Teodor52
senior tag
válasz csibe1 #19277 üzenetére
Szia!
Elnézést a késedelmes válaszért.
Korábbi felkeresésed alkalmával is írtam, egyszerűen érdekel a kamionozással kapcsolatos téma és ha valamiben nem vagyok biztos megkérdezem, mert ahogy írod is a neten nem minden található meg vagy ha, igen nem egyértelmű.
Remélem nem terhelem a kérdéseimmel a fórumtársakat!?
kzolisajnos:
Fogalom megvan, de egy példa.
Neten talált infó nem egyértelmű.Szóval vonattal vagy busszal vagy személyautóval az utasülésen utazok a telephelyre és nincs hálókocsi, akkor készenlétnet számit vagy nem?
Azt tudom, hogy személyautóval megyek fel és én vezetek akkor egyéb munkának minősül.
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #19291 üzenetére
Ha személyautóval, vagy busszal, villamossal, vonattal... mész a munkaszerződésedben telephelyként meghatározott helyre, ahol az autód van, akkor ugyanúgy pihenőt írsz vissza a kártyára, addig az időpontig míg be nem értél a telephelyre. Ha visznek vagy te vezetsz, akkor is. Ezt csinálom, amióta ennél a cégnél vagyok. Vezetek 135km-t beérek a céghez, ránézek az órára, bemegyek a kulcsért, kiolvastatom a kártyámat, beülök az autóba, beteszem a kártyám, visszaírom pihenőnek az érkezés időpontjáig, utána munka mialatt bepakolok, papírozok, míg el nem indulok.
Nem azért írok vissza pihenőt, mert még nem büntettek meg, hanem mert így van leírva az 561-ben.
Viszont! Ha már egy kapualjjal is odébb van*, a szervizben pl. az autó, akkor már nem a telephelyre mentél, vezettél*, buszoztál, vonatoztál érte, hanem egy telephelytől független helyre. Ilyenkor munka, ha te vezetsz, készenlét, ha visznek.*Ha érinted a telephelyet mielőtt átgyalogolsz, visznek, buszozol, villamosozol a szervizbe (pl.), akkor a telephelyig pihi, (kártyát kiolvastatsz) eljutsz az autóig és visszaírod a pihenőt a beérkezésig, utána munka (amit kiegészítesz készenlétettel, ha vittek).
Hülyén hangzik, mert otthonról elindulva 1½- 2 órát nem pihenéssel töltök, mégis azt írhatok vissza, még Somatom is tehette, de ha jól tudom, akkor azért nem zavarta útra rögtön a főnöke beérkezés után, hanem tudott egy 9-est legalább pihenni.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Avicularia
veterán
válasz HoTaZo #19292 üzenetére
Mennyit vitatkoztam ezen egy k@cs@g magyar kisfőnökkel amikor Stockholmban dolgoztam, akinem az autója nem telephelyen parkolt, mivel nem volt neki olyan és hiába magyaráztam neki, hogy az munkaidő mikor az autóhoz utazok ,nem akarta figyelembe venni, hogy az őt nem érdekli.
-
-
HoTaZo
őstag
Ja, amúgy simán ment minden. Helyi idő szerint 9-re (nyitásra) a lerakón voltam. Két másik kolléga is előttem ért be. Kiderült, hogy csak a címzett cég áll le, a lerakónk raktároz nekik, náluk nincs leállás.
A legszebb, hogy kettőnket fullra rakták, de így is 4,2t volt a cucc. A harmadik autóra már csak 6(!) raklap maradt. Azzal küldték útnak. S, az ő cége volt a megbízónk!
Ők spanyol vonalon jöttek, közel 100km pluszt.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
csibe1
addikt
válasz Teodor52 #19291 üzenetére
Üdv!
Semmi gond.
Okés, köszi a választ!
Azért kérdeztem, mert amennyi kérdést feltettél lassan már tényleg írhatnál egy könyvet kezdő kamionosoknak, viccen kívül.
Azt hittem esetleg te is kamionozol, mert az átlag érdeklődők messze nem ennyire szakmai kérdéseket tesznek fel." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
HoTaZo
őstag
Jó reggelt!
Nem hittem volna, de Spanyolországban, ébredés után, be kellett indítanom a fűtést!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
csibe1
addikt
"Most már hivatalosan is megerősítették azt a hírt, amire olyan sok teherautó-vezető várt! 2023-tól nem kell GKI ismétlő vizsgát tenniük azoknak a kamionosoknak, akik a jelenléti képzési rendszerben végzik el a képzést." [link]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- Motoros topic
- Politika
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest