-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #129676 üzenetére
Úgy szerintem nincs az a kerékpárváz ami ne hajolna,hisz nem is abban az irányban kell egy váznak merevnek lenni.Mikor valami pattogást,reccsenést próbálok felderíteni kerékpáromon,akkor szoktam úgy terhelni ahogy írtad,de úgy persze még hozzáadódik a kerekek oldalirányú rugalmassága is.
Amúgy itt egy fórumbeszélgetés kapcsán linkelt az egyik fórumozó néhány hajtómű merevségmérési adatot,melyből kiderül,hogy míg a 4szögtengelyes és integrált között számottevő merevségi különbség van,addig van olyan octalink ami az utóbbival verseng.Másik érdekes,ugyanakkor logikus dolog az,hogy a merevség a középcsapágy milyenségén kívül a hajtőmű merevségétől függ,na meg ott van amit mondasz,a váz,így együtt lesz merev,vagy kolbász az egész.Aztán ott még egy érdekes mutató,a merevség/súly arány,ami szintén fontos,hisz egy 3 kg-os hajtóművel biztos precedens nélküli merevséget lehetne produkálni.(#129684) Napfénysüti...És mellesleg ennyi erővel se nyert....igen mert hála istennek nem elég a tiszta leadott watterő,kell oda egyéb is mint jó időzítés,megfelelő sávválasztás,pontos áttételmegválasztás,stb-stb.
Más...kox rulez,és nem csak a kerékpárosoknál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz pc360 #129676 üzenetére
szerencsére nem vagyok már 110, csak 85kg, tehát már nem kap akkora terhelést a gép,és persze én nem azt akartam ezzel mondani hogy nem jobb a négyszögtengelyes, csupán azt hogy ami nekem van (FC-M_171) az teljesen jól használható, 5000km után is(az első 2000et 110 kilósan tettem bele) , meg lehet nyomni rendesen, .persze jobb az integrált, de egyáltalán nem vészes.
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #130366 üzenetére
A másodikra hogyan kerestél rá,gázpedál?
(#130367) PeachMan...az a tipikusan "ha már a gyár nem adott,adunk valamit mi a boltban,hogy tudjon hazamenni vele" pedál.Mondjuk ázás nélkül egy kocabringás (értsd <1000 km/év,aszfalton sétálósan) elvan vele jó pár évig is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#68216320
törölt tag
válasz pc360 #130369 üzenetére
Ezt néztem ki. Ipari csapágyas és külsőre is tetszik.
-
ZolkoW
őstag
válasz pc360 #130389 üzenetére
5 perc gyakszitól még nem fog reflexből oldani minden esetben, szóval 95%-ban tényleg van esés emiatt, legalább 1x-2x, te meg a maradék 5%-ban vagy ;-)
Mondjuk én híve vagyok az SPD-nek, de csak akkor ajánlanám, ha tényleg sokat megy valaki, és pont nem leszállós-városnézős-beugrokastrandra típusú túrákhoz, hanem ahol a tekerés a fő profil. El nem tudnám képzelni például, hogy a párom SPD cipőt húzzon, nem is neki való. Meg olyat sem láttam még, hogy egy SPD cipő tényleg jó legyen sétálni is és tekerni egyaránt.. a stopli nekem a MTB cipőben is leér, aminek magas a mintázata, járni túl merev, aminek meg puha a talpa, abban tekerni nem jó. Utóbbit lehet, hogy javítja a nagyobb felületű SPD pedál, de én valami megbízható platformot tennék vegyes használatra, az csomó féle cipővel működik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz pc360 #130414 üzenetére
"Pont ezt a szart akartuk lecseréltetni vele. Ez semmire se jó, kicsi a felülete és emiatt kényelmetlen. Ilyet nem vesz az ember, ilyet azért raknak gyárilag a bringára, hogy legyen rajta valami, amúgy instant kuka - mint ahogy ezt ma már ketten is kifejtettük.
Mi az, hogy trekkingre nem való a platformpedál? Ezt hol hallottad? Ha valaki nem patentezik, akkor marad a platform, akár országúti esetén is. Ez a két verzió van."
szerintem kicsit másra gondolsz mint amit mutattam...
van az alap sima pedál a 800 forintos full gatyi műanyag, meg az 1000 forintos fémkeretes ami 2 hét után nyekereg, de én nem ezt linkeltem.
az 5-6-7 ezer forintos ipari csapágyas elég jó, gyorsan lehet pörgetni, és nem csúszik le a cipőről,már megvan egy ideje és nem nyekereg.nyilván cipőtöl is függ és én mivel cross kerékpáron használom nem terepezek(arra nem való) így aszfaltra, erdei utakra teljesen jó.nem feltétlen kell patent trekkingre, mert mondom ilyenből is van ami nagyon jó. csak nem az az 1000 forintosat kell venni..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz pc360 #130558 üzenetére
(platformot akartam írni a patent helyett)
rendben lehet majd ki fogok próbálni egyet
pörgetni is ugyanúgy lehet? nem pörög nehezebben-lassabban? a mérete esetleg a súlya miatt?én csak a saját tapasztalatomat mondtam, nekem teljesen bevállt sose csúszik le róla a cipő igaz nem sima talpú cipőbe tekerek vele hanem túratalú cipőbe
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #130586 üzenetére
Nekem volt ilyen szegecses pedálom, nem ez a márka, de a lényeg hogy fél év után fényesre kopott a teteje, és hiába csiszoltam vissza, pár alkalom után újra lekopott, és ha aszfalton 25 fölött pörgettél, csúszkált rajtra a lábad. Terepen normáls tempónál nem volt gond, és leejtőzésnél sem, de a szegecsek feje túl nagy, és ha megkopik, onnantól nem fog tapadni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #130589 üzenetére
Igaz, de hogy amit te linkeltél típust, ember nem csavarja ki fél év után, az is biztos ) 3at nyaltam el, miután feladtam. Talán ha melegíted sikerülhet, de ott talán sérül a fényezés, meg rengeted meló, szóval továbbra sem ajánlom ezt a fajta tüskét.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz pc360 #130592 üzenetére
nekem az a szimpi a szegecsesből, aminek nem a kulcsnyílását koptatod, tehát hátulról tekeredik be. plö
Ráadásul ha nem valami elpuskázott angol menete van, akkor bármelyik csavarboltban kapsz hozzá cserét.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
pc360
addikt
válasz pc360 #130684 üzenetére
Ha valamiféle relációba kellene pakolni a pedálokat, akkor az így nézne ki a kényelem és a hatékonyság együttes növekedésével:
keretes
<
platform - gömbölyített<
platform - élesebb<
SPDAz SPD után következnek a speckóbb dolgok: SPD-SL, HT, Crankbrothers, Time stb. Montira nekem az utóbbi a kedvencem.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz pc360 #130684 üzenetére
Pont ezért van mindíg vita, egyesek túlságosan beskatulyázzák a dolgokat. "Az spd kimondottan jobb", "az spd előrelépés", "xc-re spd való" stb. De azt is figyelembe kéne venned, hogy nem vagyunk egyformák, írtam, hogy nyáron túlságosan izzad, télen komoly lowa bakancsban is meg tud fagyni a lábam, szal én egy filigrán spd cipőt dupla zoknival és kamáslival feldughatom a... ezek nem kifogások . Én nem azt mondom, hogy soha nem fogom kipróbálni, mert elviekben nekem is tetszik, hogy rá van ragasztva a lábad a pedálra, pl gondolom bunnyhoppozni is könnyebb, de egyelőre hanyagolom és már leírtam miért. + Attól is félek, hogy sz*r lenne állandóan kicsatolni-visszacsatolni, mert én nem hajtom mint állat, hanem sokszor megállok szétnézni, fotózgatni, de ezt is írtam már többször, hogy én annyira nem a sport, hanem a természet szeretete miatt montizok. Szóval ha neked megfelel és szerinted az spd a legjobb, attól még ez az egész szubjektív és nem kéne fűre fára erőltetni, meg beskatulyázni a dolgokat, mert amiért neked előrelépés, nekem több szempontból is visszalépés lenne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz pc360 #130690 üzenetére
Ez egy szubjektív tény . Egy ilyen esetleg megoldás lehet a problémánkra, kár, hogy nehéz mint a sár . Elvileg ezzel is van elég húzóerő, kicsatolni könnyű és ugyanúgy használható normál cipővel is mint egy átlagos platform.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz pc360 #130734 üzenetére
Szerencsére nem nekem van rá szükségem, de aki kérdezte, annak jól jöhet. A kvázi-pressfitessé alakítás is járhatónak tűnik, ha "csak" megmunkálni kell a belső részt, hegeszteni nem, akkor egy fokkal olcsóbb lehet.
Integrált tengelynél szerintem még az is játszhat, hogy valami kifejezetten oldható ragasztóval (mondjuk ami hőre elenged, van ilyen csavarrögzítő is) beragasztani a csapágycsészét, hiszen ott a hajtókarok összehúzzák a csészéket. De mindenképpen szívás. Nekem még az olaszosítás tűnik ép megoldásnak, országúti integrált csapágyakat lehet kapni, sőt, gondolom MTB-hez valóakat is...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz pc360 #130788 üzenetére
meglehet.. én a saját tapasztalatomat tudom mondani,
sokat straváztam trekkingel, eleinte smart sam-el kezdtem, aztán amikor formába voltam, cseréltem aszfalt gumira, a 28-as átlagom egy 70km-es pár emelkedővel megspékelt körön kevesebb mint 1km/h-t javult, amit inkább annak tudnék be hogy fogytam rendesen, és az emelkedők már nem fárasztottak le úgy,jobban tudtam egyenesen gyorsulni, kevésbé fáradtam,de a maximális tartható sebesség(amit tudtam 10-20 percig tartani) az nem nőtt.
azzal is próbálkoztam hogy egyenes szakaszokon rákönyököltem a kormányra,mint a "nagyok" .,így már szinte hasalva hajtottam, mégse láttam időben javulást,nyilván erőnlét meghatározó ,de sztem itt inkább a kerékpár határát értem el..."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz pc360 #130790 üzenetére
haverokkal mikor mentünk tavaly balatonkőrre Noby Nic, és smart sam plus MTB köpenyeket aszfalt gumira cserélték és nem éreztek sebességbeli javulást
de én is kipróbáltam trekking után a két mtb-t,mintha valami defektes géppel szöszmörögnék olyanok voltak pedig már aszflat gumik voltak rajta
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #130790 üzenetére
Tőlem megkapta a legolcsóbb sportosítást,tőled meg a legdrágábbat.Választhat. ...ja az enyém előnye a spóroláson kívül,a számára annyira nehezen,de végre-valahára elért kényelmesség nem elrontása is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz pc360 #130792 üzenetére
én is furán nézek, a NN azért keményre fújva is eléggé más, mint egy aszfaltos gumi
Sajnálom is, hogy Landcruiserből a 47-es a legszélesebb méret (622-esben), pedig elég jó univerzális mintája van.Nekem mondjuk nem az jött le Imike postjából, hogy 100%-osan aszfaltosítani akar, hanem hogy csak egy kicsit
De ha 110% aszfalt a cél, akkor még (nemrég jöttem rá) az is játszat egy tárcsás gépnél, hogy 622-es kerekek, vékony gumival, mert ez nagyon sok (biztos nem minden) 26-os vázban is elfér.
Ami miatt ez mégis hülyeség, hogy egy 26-os MTB-nek így "átalakítva" valami 3-4 centivel magasabb lesz a csapágyháza, mint egy országútinak, ami biztos nem mindegy.. Mondjuk görgőre még így is jó lehet, és ott fék sem kell, tehát a tárcsa sem feltétel. Hangosan gondolkodtam....Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
G@ben
addikt
válasz pc360 #130824 üzenetére
Elhiszem, hogy a Hurricane nagyon jó gumi, de hasonló kialakítású bütykössel volt az, hogy majdnem eldobtam aszfalton kanyarban, úgyhogy ilyen gumim tuti nem lesz!
Én a simát szeretem, nekem az vált be, mondom ezt kb 18-20 évnyi sima gumi használat után. Eddig csak laza homokos talajon, meg kavicsos úton éreztem hátrányát, de azokat amúgy sem szeretem, próbálom kerülni.
Valami ilyesmi lenne az ideális: [link]. Kár, hogy 27,5-esben nincs, mert még nem dőlt el, hogy mekkora lesz a bringa.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz pc360 #130835 üzenetére
Meg fogom nézni, hogy a mostani gumim meddig kopott, azaz mennyire szoktam dönteni, de van egy olyan érzésem, hogy ezen már a bütykökön kanyarodnék. Persze az is lehet, hogy tévedek, és csak bennem maradt a rossz élmény, ami miatt az ilyeneket kerülöm.
Hasaggymeg: ha azok a kis dudorok valóban jobbak a porosabb aszfaltra, mint a sima, akkor nincs gond, találok gumit.
Illetve a sima, csúszós felületű térkőre (olyan, mint a márvány) milyen gumi jó? A simával is olyat estem pár éve rajta egy könnyedd kanyarodás közben, hogy leesett a lánc.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz pc360 #130838 üzenetére
A mostanit 4-4,5 barra fújom, alatta már érzem, hogy elmászik kanyar közben. A döntési szöget még megnézem, mert ha a mostanit is eléggé döntöttem, akkor ezen is elérném a bütyköt.
És nagyon köszönöm, hogy ilyen részletesen leírtad a dolgokat, de valószínűleg olyan kis dudoros gumi lesz, ha 27,5-es lesz a befutó.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #130824 üzenetére
Ilyen gumim nekem is van, augusztusban használom, mikor szinte csak az aszfalt használható a rengeteg bogár miatt az erdőkben.
2x jártam vele erdőben, nincs sok tapadása, ami még nem akkora gond, de mivel 29x2.0 rettentően rázott, óriási különbség közte meg az átlagosnak mondható conti race king 2,2 között. Utóbbit 2 baron használom, előbbit 2.5 alatt nem lehet mert felüti bármi.Ja, és csak hátul van, előre montira csak rendes terep gumi való szerintem, mert valószínűleg nem tudsz ellenállni a csábításnak, betévedsz valami izgalmasnak tűnő terepre, és egy ilyen keskeny és kemény gumi, úgy csúszik, hogy majdnem biztos földbe harapsz, mert azzal vagy megszokva hogy az eleje a legtöbb helyen betapad.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zoli03
őstag
válasz pc360 #130847 üzenetére
Pedig van értelme a felemás guminak, én is úgy használom. Schwalbe-nak is vannak direkt előre/hátulra szánt gumijai, vagy meg kell fordítani attól függően, hogy hova rakod. Egyáltalán nem ugyanúgy terhelődik sem sík úton, sem kanyarodáskor az elöl/hátul levő gumi, ezért ugyanakkora tapadáshoz nem is szükséges ugyanolyan mintázat.
-
6030D
Ármester
válasz pc360 #130928 üzenetére
Nyilván, csak tavaly talán pont lsebestyen kérdezett rá a súlyra, hogy milyen, mert X km-re asszem bringával akarta hazavinni. De egy cipekedéshez nem szokott egyén is pingvinezni fog szerintem a boltban, ha kiveszi a helyéről, és eszébe jut, hogy busszal jött.
Hasaggymeg: szerencsére nem kell magammal vinni sehova.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #130969 üzenetére
Kérdés,hogy mennyi a tudomány és mennyi a marketing benne...bár ez a fogyasztói társadalomban már szinte minden újdonságnál kérdés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs