-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
RexpecT
addikt
válasz andrisbandi #235360 üzenetére
Még az ősszel kapott a montim egy Garbaruk első lánctányért Sram rendszerhez, azóta sincs vele semmi gond(boltos/szervizes is ajánlotta).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #235363 üzenetére
...de hát az a Garbaruk is 100 rongy!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #235360 üzenetére
A KCNC sem egy sufni gyártó, aztán mégse sikerült jól a 12-es sor. Én még a Sunrace-t se különösebben kedvelem a felsőbb kategóriákban. Egyébként érdekes a jelenség, mert nem egyértelmű az utángyártott, van amikor tényleg jól tud működni bizonyos rendszerekben, van amikor meg csak kompromisszumosan lehet beállítani. Mintha a gyártási minősége ingadozóbb lenne. A biztonság kedvéért én mindig a homogén szetteket ajánlom, de elfogadom a Te érveidet is. Ha kipróbáltad és jól működik, tök jó, de én inkább a tuti, kiszámítható megoldásokat kedvelem.
Ringman
Egyébként a lánctányér a kisebbik gond, sor, váltógörgők jobban beleszólnak a dologba. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #235373 üzenetére
ez a legjobb XT...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #235373 üzenetére
Hát igen, az első váltók nem véletlenül haltak ki MTB fronton. Bár a 2x-es montis rendszerek szerintem sem voltak rosszak.
Azért az is tény, hogy az 1x12 érzékeny cucc, elég a legkisebb görbület a fülben, egy kicsi bowden szorulás és már nem fog jól váltani. 12 sebesség alatt, nagyobb toleranciával működnek a váltók.
1x12 XT nekem is nagy kedvencem, megkockáztatom, hogy az egyik legstabilabb 12-es montis rendszer, ennél jobb talán csak az AXS.
Mondjuk a 12-es XT Di2 se lehet rossz cucc, érdekes az automata funkciója is. [link]#235374 ZolkoW
Előfordul, hogy egy adott rendszer valami miatt nem tud pontos lenni, hiába van minden tökéletesen beállítva, megfelelő bowdenezéssel. Vannak megmagyarázhatatlan esetek, amikor elvileg mindennek jónak kéne lennie, de mégse pontos a váltás. Ilyenkor meg kell keresni a hibás alkatrészt, sajnos előfordulnak gyártási ingadozások, nem minden sor készül el ugyan abban a minőségben. Sokszor hozott megoldást egy amúgy még új vagy újszerű sor lecserélése, esetleg teljesen hibátlannak tűnő váltókar cseréje. Viszont ezek azért nem olyan gyakori esetek szerencsére, legtöbbször user error a hiba oka. -
őstag
válasz andrisbandi #235475 üzenetére
Brigecol D3 -ban volt fürdetve párszor.... nem volt agyon tisztítva, és sosem mértem nyúlást sem rajta, láncnyúlásmérőm még nincsen....Mucoff dry lube-al volt nagyrészt használva...
Most BIKE Workx max wax -l lesz használva, csak mivel pucoljam meg akkor a láncot?
95-s benzin + féktisztító elég?.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Toobee
veterán
válasz andrisbandi #235475 üzenetére
Nekem is van egy szett YBN lánc otthon 11 és 12 sebességhez is.
https://barbieripnk.hu/
-
őstag
válasz andrisbandi #235482 üzenetére
Majd csinálok képet a sorokról is.... de nem drága sorok...
2 kerekem van egy országúti, meg egy gravel, bár a másodikat alig használtam, mindkettőn 11-36-s sor van... majd megszakértitek, de szerintem a használtabb outi sem kopott, mert a gyári 11/34-t cseréltem 11/36-ra valamikor, hogy ugyan olyan legyen mindkét keréken................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #235488 üzenetére
Attól függ kinek mi a sportolás, 30al lejönni egy sziklakerten nekem nem az, ezért nem is vágyom fullyra, minden másra ott a hardtail.
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #235496 üzenetére
Arról írtam én is, én elvagyok a merevvel, jóval komfortosabb, kevésbé dobál mint a gravel-öm.
Keréken megyek a hegyhez, oda-vissza 30-40km aszfalton, ha nem így lenne, lehet fullyt vettem volna, de eddig nem éreztem hiányát itt a Pilisben. -
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #235488 üzenetére
Igen, én sem láttam így sok értelmét. A kondícióm miatt a motornak sem kellett sokat dolgoznia, hamar elértem a 25-öt, olyankor meg lekapcsol. Terepen persze más lenne, ott nem 25-tel megy fel az ember. Egyébként jó a geója, nem volt annyira idegen a sajátomtól. Mondjuk a váz mérete jó volt nekem, a sógorom is hasonló magasságra, végtaghosszra, csak 20 kilóval könnyebb.
Abban egyetértek, hogy a nagy tehetlen tömeg hátrány, ezért jobb a fully, ami nem ólomsúlyú. Csak annak az ára is már komolyabb jóval.
Igen a legjobb asszonynak lenne egy városi pedelec a gyereküléshez.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #235517 üzenetére
Azért ha terhelés alatt nem vált, az ijesztő és állítólag érezhetően van ellenállása. Kíváncsi lennék az Effigear-re, 10.000km helyett 5000km után kell benne olajat cserélni, hosszabb a gari és elvileg egyik irányba terhelés alatt is vált, az még nem tiszta nekem, hogy könnyebb vagy nehezebb fokozat felé .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz andrisbandi #235546 üzenetére
én úgy emlékszem, a schwáblijaim eléggé szinte mm-re akkorák voltak, mint amekkorának hirdették őket.
2.6x 27.5-öseim pont vannak, 30-as b.szélességű felnin voltak, a régebbi (nem első, de a linkeden szereplő) mintával.
az 1.9 bar sok leszBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #235546 üzenetére
Ugy-e milyen idegesítő? 2.25" xc szélességben minden Schwalbe ugyanolyan széles, ami 57mm-t jelent. Nyáron Maxxist használok, elöl-hátul 2.25", de egyik 55mm, másik 58mm . Most a Chaoyangokkal szemezek egy ideje, de kissé félek, mert ha jól rémlik tesztek szerint a 60mm-t is elérhetik ugyanilyen méretben, ami nekem hátul már nem biztos elférne
#235547 Hasaggymeg: bárcsak száraz lenne, de tegnapelőtt akkorát dagonyáztunk, a sártól már nem akart forogni a kerék . A fekete vagyok én
#235548 classic B: a Neuser után ez ég és föld lenne, teljesen más világ. Szerintem egy telópumpát is kalkulálj bele az árba, mert ezen már levegős teló van, amit a saját súlyodhoz fel kell pumpálni. Nézz rá esetleg a Radon Jealous AL 8.0-ára, valamivel drágább, de ár/érték arányban verhetetlen.
#235550 Ringman: ennyiért nincs más és ha nem fogja drága kerékszettekkel tuningolni, nem hiszem bármilyen gondot okoz. 1000 eur fölött már én sem vennék gyorszárast.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #235566 üzenetére
Az a veljú mit jelent a tesztben, hogy "csak" 5000 euró?! 😳
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #235578 üzenetére
Azt ugy-e mind látjátok, hogy a zöld Norco-n csak a felfüggesztés és a hajtás van 2000 euró? A gép meg innen nézve nem 5000, hanem 4500 eur . Persze így belegondolva ez a gép így is drága, valszeg csak azok között jó ár/érték arányú, amit pinkbikeék teszteltek. Csak azt nem értem miért hasonlítgatjátok jóval gyengébb felszereltségű gépekhez, itt van pl. ez, olcsóbban is agyonveri
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz andrisbandi #235597 üzenetére
Elöl - hàtul 2.2-es raceking van . Csúszkáltam ebben a sárban rendesen. Még akkor raktam fel őket amikor nem volt országúti bicajom, amolyan köztes megoldáskènt, mert sokat mentem aszfalton is a montival. Van itthon egy 2.2-es Cross King, azt fel kéne rakni előre, csak ugye a lustaság
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #235610 üzenetére
Volt ma még 1, A skót kerékpáros, de lemaradtam róla. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
etomcat
tag
válasz andrisbandi #235610 üzenetére
> mindenhová bicózik ... amerikai akcióthriller
Valós túlélési esélye 0,1% lenne. Az USA-ban sem a gk. vezetők nem vigyáznak a bringásokra, észre sem veszik őket - sem a törvény nem védi őket, a halálra gázolásuk is csak szabálysértés, mert a "minek ment pisztolypárbajba zsebkéssel" elv érvényesül. Közép-nyugaton olyan népszokásuk van, hogy biciklist előzve nyomnak egy kövért gázt a 6L-es dízel pickup-nak, koromfelhővel beterítve a delikvenst. Gyerekeknek nincs hol megtanulni tekerni, legfeljebb BMX cső akad. Fura egy birodalom.
-
Dottore
addikt
válasz andrisbandi #235615 üzenetére
Köszi. Amúgy az a Cube Stereo 140 HPC az egyik legszebb fully evör.
-
Dottore
addikt
válasz andrisbandi #235625 üzenetére
Jó döntés volt szerintem. Teljesen szubjektív de nekem a Santa Cruz a VPP miatt valahogy soha nem tudta megdobogtatni a szívem.
varsam: Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #235813 üzenetére
A full keretes is jó, nekem az van (photochromic 2 lens), de látom már kapható csak fotochromatikus lencsével is, így nem kell kicserélni vért izzadva.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #235813 üzenetére
Köszi srácok!
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #235833 üzenetére
Én rém egyszerű kis alátétet tettem a féknyereg és az adapter közé, az pont annyit emel ki, hogy jó legyen a 203as tárcsa. Szintén G2 fék.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #235877 üzenetére
Szerintem meg tárcsánál holt mindegy. Az összes egy 2 mm vastag rozsdamentes acél lemez, amin különböző mintázatú kivágások vannak. Egyedül a két komponensű alubakos különböző, ott is a hőleadás ami miatt jobb. Outiknál esetleg az aero forma térhet el, de nem egy bonyolult alkatrész, mint egy váltó vagy egy felfüggesztés. Tökéletesen jók akár a külső gyártók termékei is. Legalább nincs pofátlan áruk, mint a Shimano vagy különösen a SRAM tárcsáinál.
A fékbetét fontosabb, ott már sajnos nem mindegy, hogy ismert gyártó terméke vagy egy random AliExpresses noname kínai.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #235923 üzenetére
Nekem nem működött.
Szerintem a belső idővel felveszi a tejet mint ahogy a külső is, folyamatosan utána kell tölteni akkor működhet. -
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #235926 üzenetére
&ZolkoW
Havernak tettem bele tavaly kb. 100ml kerekenként a stansból.
Fél évre rá kapott defektet, nem voltam vele , nem láttam hogy nézett ki, de nem segített neki, ebből gondolom hogy felkapta a belső.
Belsős rendszerbe még mindig a slime a jó szerintem. -
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #235934 üzenetére
Az új Race viszont nem mehet belsőbe.
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #235937 üzenetére
Ezt tesztekben is dicsérik, a haverom is oda van érte, nehezen szárad bele és kisebb vágásokat is lazán megfog. Legutóbb itthonról rendeltem tejet és itt még nem lehet kapni, csak azért nem ilyent használok még mindíg. De ami késik, nem múlik, úgy tűnik ez most az egyik legjobb tej.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #235937 üzenetére
Jókat írnak róla, ez lesz a következő, köszi.
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #235983 üzenetére
Köszi, meg is rendeltem. Azért is akartam várni vele kilencedikéig, mert akkor már dolgozom, és nekem az a legegyszerűbb, ha melóhelyre rendelem, ott mindig át tudja venni valaki. Csak hétfőtől melózunk, szal így most csomagpontra kértem, abból nem lehet baj .
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #236012 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #235976 üzenetére
Ez érdekes, pont a Magura aminél panaszkodnak, hogy hiába brutál erős, de túl hirtelen jön a fékerő.
Clarks fékeket is dícsérik, Clout One hozza a Deore fékerejét és teljesen Shimano kompatibilis.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #236026 üzenetére
Pfúj de xar az XT-m, ha még sokat fórumozok ma holnap le is cserélem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz andrisbandi #236030 üzenetére
Oké, de hol az euro? How much is the fish?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #236030 üzenetére
Széjm in inglís...
#236033parandroid...400-as az Alivio szint, trekkingre megfelelő, sőt.
#236028
andrisbandi...ami a karácsonyi akciókat illeti, állíthatóság és dizájnt leszámítva szerintem is hozza a sima Deore a nagyobban fékerejét (mondjuk XTR-t nem próbáltam), ugyanakkor ennek a lyuknak (túlnyomás szelepnek? ) a szerepét továbbra sem pontosan értem. Míg a Deoret sikerült tönkretenni azzal, hogy kissé túltöltöttem majd fékeztem vele (szétnyomta a karban a tömítést) az XT csak köpött egyet ott, és megkímélte a kar belső szerkezetét.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Dottore
addikt
válasz andrisbandi #236028 üzenetére
Annyival egészítenélek ki, hogy azért itt nem egészen az "aki tud fékezni" dologról van szó. Akkor lehet megállni hatékonyan ha minél kevésbé csúszik a kerék. Logikus, hogy egy fék amit könnyebb adagolni sokkal támogatóbb ebben a szituációban mint amit nehezebb. Akkor is ha valaki "tud fékezni".
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #236028 üzenetére
Kanadában a bérelt Rocky Mountainen is valami Deore volt és vakteszten meg nem mondtam volna, hogy nem “felsőpolcos”. Hosszútávon nyilván nem tudom milyen, de Wexl Trailsen a Code RS-t sikerült visítóssá fékezni, a Deore minden hiszti nélkül tette a dolgát egész nap.
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #236066 üzenetére
Nekem csak egy reflektorom van itthon, amit direkt szereléshez vettem, de annak olyan erős fénye van, hogy ha azt tenném oda, semmit nem látnék.
Igazából nem zavar a dolog, elszöszmötölgetek vele olyankor, tudom, hogy kisebb-nagyobb szopás árán , de egyszer úgyis kész lesz. Meg csak olyankor fogok neki, amikor van rá időm, kapkodni nem szeretek.
Menet közben már engem sem zavar, ha néha-néha beleér, terhelés alatt nyilván másképp viselkedik, de amikor állványon van, igyekszem "tökéletesre" csinálni, legfeljebb többet anyázok közben . -
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #236075 üzenetére
Nyolcadikon lakom. Nekem nem bringázás közben gyűlnek a szintek, hanem utána . Bár gondolom, a liftezés nem számít annak...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #236087 üzenetére
A 4 dugattyúsnak van ám hátránya is, és itt a súlyát nem is nézem, mert ott kettő helyett ugye már 4 dugattyú egyenletes mozgásával kell bíbelődni ahhoz, hogy ne súroljon...vagyis ha nem szükséges (könnyű XC, bableveses enduro könnyű zsokéval, óvatos duhajok stb.) akkor csak fölösleges kiadás/súly/macera. Szerintem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #236093 üzenetére
Mondjuk aki XC-nél durvább szakágnál nem használ legalább elöl és hátul (függetlenül a gyári felszereltségtől) 180-as tárcsákat, de inkább elöl 203 hátul 180, az meg is érdemli. Ahogy látom durvább hegyekbe is elég szokott lenni a 203-as SLX tárcsa, itthon meg főleg elég
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #236095 üzenetére
2005 környékén a Dirt Jam Compra is 203-as tárcsát raktunk, öröm volt nézni ahogy csavarodik az egész. Inspirált a New World Disorder 5, de pici pénzből kellett csapatni.
-
szimpláncsak
tag
válasz andrisbandi #236087 üzenetére
Merevfarú, gyorszàras bringára megy, Rock Shox recon silver solo air telóval. Szerintem erre felesleges lett volna a 4 dugattyús fék. Akosbike-èktól mindennel együtt 46ezer, az mt520 postával lenne 64ezer. Nekem ez a 46ezer is már sok,de idén nem tervezek mást a két bicajra költeni, csak kopó alkatrészeket. Országútira irreálisan sok lenne a hidrós fékre váltás sajnos.
Amúgy ma baromi jó idő volt, de ígyis tiszta víz volt az aszfalt. 11-12 fok, napsütés, csak a szélnek nem kellett volna fújnia .
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #236125 üzenetére
Ha már egy haverom is linkelte nekem ezt a videót, meg itt is, belenéztem. Lehet valakinek ez működik, de amikor folyik ki a féknyeregre szabadon az olaj mindenfele, azt hittem valami rossz vicc . Legalább a légtelenítő kitből a csövet rajta hagyhatta volna, hogy ne a nyeregre follyon az olaj. Utánna a törölgetés-zsírtalanításból sem csinál nagy ügyet. Letörli egy ronggyal, majd ugyanazzal az olajas ronggyal törölgeti át az új betéteket? . Ha ezek után normálisan, hangtalanul működnek a fékek, az valami varázslat lehet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #236125 üzenetére
A gyári videókban, leírásokban minden olyan könnyen megy, de a gyakorlat az sokszor más.
Ezt a videót évekkel ez előtt láttam, akkor is kikerekedett szemmel néztem.
-
Sleek
senior tag
válasz andrisbandi #236170 üzenetére
Nem is a terep lenne a gond, hanem sík úton lehet hamar elfogyna az áttétel. Persze nem próbáltam még ilyen egyes rendszert, csak a mostani 26os bringáról tudok nyilatkozni ,hogy a 32 es lánctényér kevés volt közlekedni.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #236232 üzenetére
-
Black Smile
csendes tag
válasz andrisbandi #236139 üzenetére
Köszönöm a választ!
Szeretném waxolni a láncot, de ha lehet nem venném le, hanem csak a láncmosót használva átmosnám. De ha csak az áztatás a jó megoldás, akkor persze leveszem.
Elég a benzines áztatás + alkohollal átmosás, a Brigéciolt ki is lehet hagyni? -
szimpláncsak
tag
válasz andrisbandi #236403 üzenetére
Köszi Shimano mt501/500 komplett szett, csak van ahol oda volt írva, hogy adnak hozzá, van ahol meg nem írták. Elvileg b01s-t adnak hozzá. Amit vettem hozzá Shimano rt-66-os tárcsákat azok elvileg bírnàk a fémes betétet is. Majd lehet ha elkopik megnèzem azzal. Mondjuk régen én a tektroba auriga comp-ba is beleraktam a fémeset, aztán lehet abba nem is mehetne olyan .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nintendo Switch
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Starlink
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen