-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #250613 üzenetére
Ahogy 6030D írta, az aranyfallosz nem tetszik . A másik kettő fasza, csak a merevből anno sok volt fórumon a törött támvillás. A BH nem ennyire exkluzív márka, de itthon azért ritkaság, szerintem már-már "prémium".
#250610 MPowerPH: a Scott vaskos és én nem szeretem az olyant . Plusz nem lehet megkülönböztetni ezeket a bringákat a villanyos verziótól.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Fall-N #250613 üzenetére
Az a Dash de kemény! (Női vázas. )
Látom, hogy nyertek is valami dizájn díjat a Mith változattal. Nem csodálom.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #250642 üzenetére
Most mértük meg a fejcső tengelyirányából a két csapágyat mind a 4 oldalról. Volt benne 1 tized mm az alsó csészénél megütöttük fán keresztül kalapáccsal, jobb lett a helyzet de még mindig szorul kicsit. Még lehet a menetesszárral húzatok rajta otthon, hátha segít.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #250649 üzenetére
De a csésze (nem tudom ez e a helyes kifejezés, mert itt a csapágy külön van) ha ferdén van bent picit és felül azon feküdne fel a csapágy, akkor máris nem meröleges a csapágy a fejcsőre. Tehát keresztbe van kicsit, nem tudom ez lehet-e?
A vágott, kp gyűrű nem koppig de aligvan ki belőle
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #250756 üzenetére
Lehet, mindenesetre fura volt, pedig megrázogattam a vázat is nem egyszer, meg gurultam vele pár métert is,próbltam finoman megemelni és leejteni kerékre is, de semmi. Közben még arra lettem fogyelmes, hogy nagyon kell koncentrálni a kormanyra a kotyogás ellenőrzésekor, mert a kormány elmozdulása/pici leptékü fordítása olyan érzést kelt, mintha kotyogna. Azért köszi neked is, hogy próbáltál seíteni
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #250854 üzenetére
Megvolt, többször szétszedtem/ük, semmi. Emberrel csináltuk, aki sok éve szerel bicajokat, bár ez nem jelent semmit, de csak meghúzott már pár ilyet. Majd egyszer csak összejött. Valszeg amit mondasz is, a kp gyűrű nem tudott valamiért a helyére menni. Már oké
Véleményt fogadok tőled is a lenti stevens vázra (meg bárkitől), érdemes-e, vagy adódhat azert jobb is
chubby2o6: még nem jó és már nem jó közé kell belőni
Menetfúró van?[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
tknof1871
őstag
válasz Fall-N #250861 üzenetére
Azt is mérlegeld mennyit használnád, mert évi egy két alkalomért drága lenne.
Monoblokk csere + 1 kerék centírozás 11k forint alatt. Ha én csinálom a megtakarításból nem jön ki a BBB TorqueSet 0-24 Nm ára. De azt sajnáltam, hogy 1 hétig tartott. Macerásabb volt a közlekedés. Csábít a gondolat, hogy megtanuljak kerékpárt szerelni, alaposan karbantartani. Leszedni a kazettás váltót, a láncot és végre alaposan megpucolni. Megzsírozni amit meg kell. Hétvégén úgy se mozdulok ki. A lajhár tempómban is elégnek kell lennie valamire.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #251044 üzenetére
persze ha AXS/wireless Di2 lenne minden bicón úgy életképesebb volna de hát kinek van azt pénze megfizetni. a "budget" 105 Di2 is 1200 euro.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #251166 üzenetére
Kerék válogatja, Fulcrum (3 db), DT (1pár), Mavic (2 pár)...egyik sem lazult meg soha, évek után sem, vagyis lehet úgy kereket fűzni, hogy az a terhelés után sem igényel utánahúzást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #251165 üzenetére
Rengeteg versenyző vagy régi 26-ost használ 27,5-ös kerekekkel vagy 27,5-ös montit.
Mondj 5-öt. A 26-os vázba meg ha berakod a nagyobb kereket, akkor addig fog forogni, amíg nem lesz rajta sár. Aszfaltra persze jó, csak oda meg felesleges montit építeni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
válasz Fall-N #251176 üzenetére
egyértelmű, hogy kicsi a váz, ha beleér a láb
kivéve a pálya gépeket, meg pár elszabott geo-s speciál egységet
illetve az is lehetőség, hogy nem a vázméretnek megfelelő hajtókar hossz van a bringán, nem véletlenül léteznek 165-ös meg 180-as karok is...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ixion77
őstag
válasz Fall-N #251237 üzenetére
Karbon kormány ügyben volt egy érdekes tapasztalatom:
Gondoltam nemrég hogy lecserélem az őskori acél kormányt valami maira. Először alura gondoltam, de találtam kínai karbont nem túl sokkal drágábban, gondoltam adok neki egy esélyt. Meg ha már akkor már alapon a bazinagy stucnit is. Aztán kipróbáltam őket. Eleinte aszfalton nem is tűnt fel semmi. Aztán mikor először murvás, majd füves területre értem, elkezdtem nézni hogy nem engedett-e le az első kerék, mert gyanúsan kevéssé rázza a kezem a bicikli. Aztán ugrott csak be, hogy a gumi ugyanolyan kemény mint volt, viszont karbon kormányom és stucnim lett! Szóval egyértelműen észrevehető a különbség. Persze ez egy merev bringa. Telós MTB-n simán lehet hogy semmi sem érzékelhető, mert a teló kisebb erőhatásra is bemozdul. De lehet az is mégis, mert esetleg a rezgést jobban szűri a karbon."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Toobee
veterán
válasz Fall-N #251239 üzenetére
Mikor én ezt vettem még csak az XC kormányuk volt, nekem meg 40-50 mm közötti stucnival kellett. Most már elérhető náluk is, RHB100 néven. Jól körbenéztem, hogy mi a választék, tényleg nagyon kevés gravity integrált volt akkoriban, csak XC-s verziók készültek.
https://barbieripnk.hu/
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #251236 üzenetére
viszont két lábon járó bizonyítéka annak, hogy a közkedvelt csepel landrider tényleg az egyik legjobban kihasználható modellje a csepelnek:
(fb hirdetés, ma délután jött velem szembe, nem tudtam nem screenshotolni )wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #251243 üzenetére
A rezgéselnyelést nem tudom, de az olcsóbb, megfizethető karbon kormányok alig könnyebbek alu társaiknál, amelyek pedig tényleg könnyűek azok nagyon drágák is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #251255 üzenetére
Régi villával nem, mert nem lett leszedve a kónusz. Az egy kisebb szívás, de lehet sor kerül még rá.
Persze értem hogy ez igy mission impossible látatlanban, de én úgy vagyok vele, lehet valamivel én nem vagyok tisztában.
Csapáhyjáték előtt nincs szorulás.
Amikor kormány egyenesbe, beállitom hogy ne kotyogjon. Ekkor jobbra forditva a kormányt minden fasza,nincs szorulás.
Balra fordítva már súrol, hangja van, nem fordul olyan könnyedén mint jobbra. Elbillen balra is, ha levegőben megdöntöm a vázat, csak nincs a végén olyan ide-oda játék, ahogy a lendületet elveszítí, jobb oldalt ugymond pattog, mikor a kezemben megakad. Balra csak megáll és annyi, kissé szorul azért ilyen.
Ha meg balra forditva állitom be a hézagot hogy jó legyen, akkor egyenesbe állitva a kormányt, kotyog mint barom.Az nem teljesen világos, hogy ellenörizzem beszerelve a csapágyakat, mert ez kipottyan a beütőcsészéből.
Ez már olyan rendszerű, ahol a csapágy egyik felén a belső átmérőn van a letörés, ide érkezik alul és felül a központosító gyűrü,. A másik oldalán a csapágynak a kúlső átmérőjén van a letörés. Eleinte en se értettem, de a csésze is kúpos, ezért felhúzáskor a csapágy külső kúpossága meg így illeszkedik a csapágycsészébe. Nem tudum így erthető-e? Ezért nincs szorosan illesztve a csészébe a csapágy, és az cserélhető csészekiütés nélkül (láttam olyan ipari csapágyas külső csészéset, ahol a csésze és csapágy nem igazán jött szét).
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #251261 üzenetére
A két csésze közti távot már mértem, 1 tized mm alatt van a különbség, nagyon ki se volt mutatható.
Ha úgy értetted, hogy a csésze átmérőjét legalább két irányba mérni, azis meg volt. Ott a vázhoz képest (irányzat) az ele-hátulja irányába mért átmérőhöz képest a fenti csészénél oldalirányú átmérö volt egy tizeddel nagyobb talán, de ma majd ujramérem.
A csapágy simán kipottyan a csészéböl ha arra gondoltál, annyirakönnyen kijön. Tehát nem hogy ki lehet szedni, ez kiesik ha nem figyelek.
Egyébként forgattam simán kézben is, simán járt.
Kipróbálom akkor másik villával
Bár továbbra is tartom: ha a villa okozná, akkor a probléma folyamatosan fent állna, nem csak a fordulat egy bizonyos szakaszán[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Toobee
veterán
válasz Fall-N #251275 üzenetére
Igen, nagyon jó! Viszonylag egyszerű "teszttel" szoktam megnézni ezeket a karbon kormányokat: tekerés közben meghúzom jó erősen magam felé és ha érezhetően mozdul, akkor valószínűleg kényelmes lesz (a Bontragert hiába rángattam, meg sem moccant, nagyon durván fáradt tőle a kezem, karom).
https://barbieripnk.hu/
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #251338 üzenetére
Ja oké így értelek. Az enyém így jött, rendesen összeszerelve. Csak az első kerék, kormány és pedálok nem voltak fent. Azt hittem, hogy a nem-összeszerelés az, amikor kapod a vázat felniket meg minden mást dobozban. De akkor az, amikor minden a helyén van, de csak éppen odacsavarozva.
-
Ixion77
őstag
válasz Fall-N #251353 üzenetére
De az alulfizetett melós pont hogy a boltban dolgozik, nem a a gyárban! És mivel millió féle bringát kell szerelnie rohammunkában, hiába is lenne 5nm-es kulcsa, egyrészt nincs kedves és ideje megnézni hogy az adott helyen hányasat kellene használnia, másrészt meg sz*ik rá. Nyilván nem mindenki ilyen, és nem is biztos hogy pont te fogod ki az elkefélt bringát, de előfordulhat.
Én jobban bízok abban amit én csinálok meg lassan és odafigyelve, mint amit egy bolt csinál ingyenes szolgáltatásként."A webshop bolt amire gondoltál szintén nem kockázat így normálisan szereli össze."
Nem gondoltam konrétan egyetlen webboltra vagy üzletre sem, csak általánosságban arról, hogy mennyire szoktak megfizetni ilyen ingyenes szolgáltatásra kényszerűen felvett embereket, milyen nyomás alá helyezik őket (pl. szezon elején amikor sok bringát kell szerelni), és ezek után mint vevők milyen színvonalú munkát feltételezünk tőlük.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #251376 üzenetére
A Locktite Tf2, WD40 PTFE és hasonlókon kívül minden olajtól többé-kevésbé olajsáros lesz a lánc. ...még kenés után szárazra törölve is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #251437 üzenetére
Az a baj, hogy nem.
Nekem 28 straightpull küllős fulcrum kerekem van. Fulcrum nem árul külön agyat, tehát nem tudom másokra kicserélni.
Dt Swiss van ami ugyan úgy 28 küllős straight pull.
350-es a beugró agy 150 EUR+ szállítás + munkadíj.Teljesen új Mavic Crossmax hátsó kerék 130 EUR + szállítás, munkadíj nyilván nincs.
Már csak itt van egy 20 EUR-os különbség, de igazából a munkadíj lesz az ami meg fogja igazán dobni. -
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #251443 üzenetére
És minek kínlódna a fűzéssel, ha úgysem tudja centrírozni? Plusz neki kéne küllőhosszokat számolgatni, küllőt/anyát rendelgetni.
Igazából csak a szervizköltség miatt írtam, hogy nekem mennyibe került. Szerintem egy 100+ ezer Ft-os agy esetében az a 13e már nem egy akkora érvágás, cserébe nagyobb az esélye, hogy elsőre jól sikerül .
Nyilván elgondolkodik az ember, hogy megéri-e csak agyat venni és befűzetni, ha olcsóbban jön ki egy komplett kerékkel. Viszont, ha elöl-hátul egyforma kerekeket szeretne, akkor venni kell egy elsőt is, úgy már nem biztos, hogy jobban jár. -
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #251449 üzenetére
Ahhoz, hogy rendesen ki tudd számolni a kalkulátorral, meg kell adni egy rakás paramétert. Az agyról biztos találsz ilyen leírást, a felniről már nem biztos, én legalábbis nem találtam az enyémről anno. Felhívtam a Bringaland-et, mondtam, mi a tervem. Mondták, vigyem be a kereket meg az új agyat, a többit megoldják. Bevittem, megbeszéltük, milyen küllőt/anyát/felniszalagot szeretnék, megcsinálták. 17 ezret fizettem összesen, ebből 4 az első kerék centrírozása volt. 13-ból kijött a küllő, anya, felniszalag, fűzés, centrírozás. Ennyiért biztos nem fogok itthon kínlódni vele, pláne úgy, hogy a centrírozás miatt úgyis el kell vinni valahova, ahol rendesen meg tudják csinálni.
#251450stickermajom Én is egyformának szeretem őket. Azt is nehezen nyelem le, hogy hátul DT350 agy van, elöl meg DT X1800, pedig ez nem olyan különbség, ami "kiabálna", igazából csak az veszi észre, aki direkt azt nézi
Nem tudom, segítség-e, de pl. vehetsz egy másik bringát OEM Maxxisokkal, oszt' átteszed a gumikat erre a bringára , problem solved -
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #251449 üzenetére
Sok keréken, pl a Mavicon matrica van, nem festve van a logó. Egyszerűen leszeded a matricát, lesz két egyforma fekete kereked és ennyi. Csak te fogod tudni, hogy különböző. Ha nem tetszik feketén, alin lehet kapni rá matricákat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #251494 üzenetére
Ltd cc igen, ebben slx agyak, alexrims (béna) felnik, slx hátsóváltó, deore első, deore váltókarok vannak. Ja meg xt hajtás. Furcsállom ezt a felosztást, de hát ha megtetszett a váz, a többi orvosolható. Igem 29-es. Nagyon nem akartam, de aztán csak meggyőzött a teszt
A fék csak egy m395-ös, majd azt cserélemA lock kar nem működött, azt jeleztem is és alkudtam ennek okán egy 10est.
Nincs egy kepsorozat vagy egy videó erről, hogy hogy kell összerakni? Szétugrott mikor húzt szét és most bizonytalan vagyok
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #251527 üzenetére
Erősen benne van
De addig is, ma hajtás lánc sor, nyereg+ nyeregcső takarítas, rozsdásodó matt csavarok kipucolása, stb. A hátaó sort kis kinlódás után inkább lekaptam.
Majd ésurevettem, hogy a kerékagy kónusz fel van lazulva, kézzel széttekertem a kontrát.
Ilyen:
Na nem ilyen volt. Ezt már kitisztítottam.
Tidnátok erröl, a karbantartásáról egy cikket, üzenetet vagy videót küldeni?[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Kro
tag
válasz Fall-N #251542 üzenetére
Az a baj az itteni bringás boltokba ettől egyszerűbb dolog is feladja a leckét. Én ott akadtam csak el, hogy sehol nem találtam arról infót, miszerint létezne külön FM140 és FM160foglalat.
Az adaptert a fék szettel együtt rendeltem meg végül.
Ami még meglepő, hogy idei Cube Aim vázon FM foglalat van.
De elvileg mostmár tiszta minden. -
fulton
addikt
válasz Fall-N #251589 üzenetére
Jah egyetértek használat közben idővel lehet majd a személyre szabni.
chubby2o6:
Igen ez a kerekesdi lehet tul para bökő tudja, van itt egy srác el akarja adni az outiját, mondta nem hogy elmennék nála vmkor kíváncsi lenne mit szólok hozzá menjek egy kört. Meg hogy nekem jó szívvel eladná me tudja h gondjat viselem...bla bla. Nem egy 2023as outi de csak outi képet kapok róla.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #251614 üzenetére
Át lehet építeni, de szerintem ezen a szinten felesleges. A középső tányér (36) a legkisebb hátsóval (11) síkon elvisz engem 30 km/h-ig még kényelmes pedálozással, az meg odébb van, hogy ennél is nagyobb sebességet bírjak tartósan, mivel még ezt sem bírom tartósan Igazából 95%-ban épp ezért a középső tárcsát használom. Lejtőn (30 km/h felett) szoktam feltenni előre a 48-as tárcsára, az a 11-es hátsóval elmegy sokáig, de még nem nagyon jártam hosszú lejtőkön, egyelőre többnyire síkon tekerek. Egy 2x9-es ésszerűbb lett volna erre a bicajra, egy 1x12-es meg még jobb. De arra meg ott van a linkelt Canyon karbon villával.
Tudom, sokan tök másképp gondolkoznak, meg építgetnek. Én most használom ezt, aztán ha még októberben is tekerek, majd továbbgondolom a dolgot. Már most érzek pár dolgot, ami lehetne jobb, annak viszont nagyon örülök, hogy a boltos srác ezt ajánlotta nekem a Touring Pro helyett, mert kitapasztalós bicajnak rohadt jó, és árban sem annyira elszállt. Nem beszélve arról, hogy relatíve olcsó, de mégsem a leggagyibb alkatrészekből áll, így simán tudom mindenesnek használni a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #251616 üzenetére
Endu gépek 50T vel szereltek alapjaiban. Es sztem 48T is elég lenne. 48T/11 et is elég hajtani hobbista szinten nem hogy 54T. Mutass valakit hobbistából aki kb 50 km/h utazóval teker... egyedül. Még hátszélben sem tartható csak a profiknak sztem verseny geós országútival. A nagy átlag hobbisták utazóban ettől messze vannak. Annyi h lejtőn elfogy a 48T (nekem ott sem) de egy erősebb egyénnek országútin már kevés lenne lejtőn.
Átlagokról írtam 50km re vetítve. Nem szegmensek meg adott részekre. Ott körön belül lehet 40km/h is meg 28km/h is. De h átlagra legyen 30 az más tészta.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #251663 üzenetére
ezt a linkelt bringára specifikusan írtam, azon a egy 11-34-es sor van, úgy korlátolt lesz az átfogási tartomány, ha rajta hagyod.
persze az rx400-asból nem hivatalosan egy 11-40-et ki lehet hozni, de a gyári 46-11 és 30-34-hez képest vagy a tetejét, vagy az alját bukod.
ha nulláról kezded, az más dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest