-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #253333 üzenetére
Azért egy hidrós féket nem olyan bonyolult ám karbantartani. A te felhasználásod mellett 2-3 évente olajat cserélsz, meg néha légteleníted. Az olajcsere sem egy nagy etvasz, a légtelenítés meg 15-20 perc a kettő, és azt se kell azért havonta csinálni. Igazából semmivel sem macerásabb, mint egy elszakadt fékbowdent kicserélni. A tárcsát, féktest belsejét meg hidrós/madzagos féknél egyaránt takarítgatni
kellillik időnként. -
addikt
válasz Fall-N #253363 üzenetére
Akkor ugye nem nyújva van majdnem a karom, hanem összébb vannak a könyökeim, és még jobban behajlítva. Valahogy ösztönösen támasztom magam, mert különben előredőlök, mint egy liszteszsák.
Nyereg dőlésszögével kísérleteztem, kicsit hátradöntve, hogy ne legyen annyi teher a kezeimen. Talán ér valamit, majd hosszabb távon kiderül.
Kiskopika: cross bringám van, nem koskormányos. Ha lábbal támasztom magam, akkor nem dőlök előre, egyébként igen.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #253491 üzenetére
Ha az utcai szemüvegeket is belevesszük és miért ne vennénk, hisz azok is lencséből és keretből állnak kb., akkor nekem nagyvonalakban ezek voltak-vannak:
Nem alis: Komono, Ray Ban, Uvex, Bollé
Alis: Kdeam, Barcur, Merrys, 20/20, Veithdia, Kingseven, NRC, SVCN, ELAX
Amiket próbáltam: Rockbros, Oakley, Rudy, Knockaround, Polaroid, CrivitBiztosan kifelejtettem legalább még 5-öt, mert mint írtam, nálam hamar fogynak . Valamelyik kínai, talán a 20/20 vagy Veithdia optikusnál is volt, bevizsgálta és meghökkent mennyire jó volt a lencséje, szerinte pariban van bármelyik nagy márkával és ez érezhető is. Szerintem az alis bringás fotochromatikus szemüvegeim lencséje nem ennyire jó, de a belépő kategóriás márkás szemüvegeknél jobb. Szvsz az alis szemüvegek ha valamiben elvéreznek, az a keret minősége, de nem kell óriási sorjákra gondolni, egyszerűen csak elmarad a wow faktor.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #253594 üzenetére
Az eredeti már nincs fent a gyártó oldalán asszem, azóta frissítették a modelt és másképp néz ki. Ez az eredeti: [link] . Ha ez zavar, de még mindíg kínai kéne, ott van pl. a Rockbros, azt nem márolták sehonnan . A minőségük amúgy egy kutya.
#253602 MPowerPH: ugyanez a véleményem, a kerettel sincsenek nagy gondok, mármint az enyémen nincs sem sorja, sem hiba, csak egyszerűen nincs meg a prémium érzés. De hát ennyiért..
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #253647 üzenetére
Akkor az jó vétel volt ennyiért. Itt az egyik helyi boltba bementem, és ugyan az eladó mondta, hogy a Limar sisakok az újak, és SH+ csak pár darab van, még régi készletről, de ki vannak rakva akciósan. 2013-2015-ös gyártási matricával.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
-
avl
aktív tag
válasz Fall-N #254013 üzenetére
egyetértek
remélem nem az jön le, hogy mentegetném az autóst ! az autós súlyosat hibázott, annak az elsödleges kárára, aki ott volt; akárhoy büntetik az autóst, a kerékpáros nem jár igazán jól, pláne ha tartósan sérülmindenki maga merlegel (és ez mindenki maga felelössége, lehetösége, joga), szerintem gyakorlatilag nincs olyan szitu, ami csak 1 tenyezön mulik;
jogilag lehet (de ez már ügyvédkedés kérdése is lehet), de az igen keveset szamit (nekem 15 eve böven millio fölötti karteritest iteltek meg, fizettek ki, az autost 100%-ban felelösnek ítélve, stb.) -
fulton
addikt
válasz Fall-N #254035 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, ahogy kirajzolódik meg se lehet javítani sztem.
----
Mininap tekerek úton lakott területen belül, dudálnak , intek hátra hogy "nyugi". Ezután ez a rendör féle duda, megint hátra intek h nyugi, közben megfordulok látom rendőrök. Megyek tovább, erre a hangosbemondóba bemondják" van am kerékpár út is". Aztán elmentek mellettem. Tudom tudom..de nem megyek a dzsulába ott pedig az volt.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #254158 üzenetére
eggyel már befürödtem, itt békéscsabán túl sok raktárkészlet nincs. ha lesz időm rá, akkor végigtúrom az fsa-s doksikat, hogy létezik-e valami kompatibilitási lista.
még az sem biztos, hogy jót linkeltem, mert nálam vagy 21 mm magas a kupak. a csapágyat múltkor lefotóztam, a típusa mh-p03 d41x6.5x45
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #254756 üzenetére
nem kávézom, helyette harmadik napja olvasgatom a kommenteket a bpi autósok fb bejegyzése alatt, kitűnő vérnyomásnövelő. "hülye biciklis miért nem tolta a zebrán" (mert biciklis átvezető), "miért nem a biciklisek adnak elsőbbséget az autósoknak" (mert 30 méterrel előtte van egy zebra, 10 méterrel utána meg a főútnak is elsőbbséget adnak), "az egy teljesen lehetetlen kereszteződés, nem lehet látni a bicikliseket" (1, talán akkor lassabban kéne megközelíteni, 2, ha tényleg a híd alól jött a biciklis, akkor kb 30 métert haladt egy teljesen jól belátható szakaszon, mire elütötték), "köcsög biciklisek nem fizetnek útdíjat, kötelező biztosítást meg parkolási díjat se" (hmm, egész jól hangzik ez a biciklizés dolog, ki kéne próbálni )
mindamellett, hogy nem értek egyet a sisak hiányával, pár kilométerre is felveszem, itt is jó eséllyel életet mentett volna... de nem kötelező viselni, szóval ez nem felmentő tényező.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #255010 üzenetére
Egyet értek hogy egyénre szabja, és igen más a végtag hossz stb.. változhat a "bevett" ajánlás de azért csak le gyártják a kerékpárokat bizonyos geókkal adott magasságokhoz, ez sem véletlen.
Ezek mellett azért számít ha egy geóról beszélgetünk a felső cső, + a stucni, azért meghatározza mennyire kinyúlós egy kerékpár. A stack meg még jobb képet kapsz mennyire agresszív lesz rajta a pozid.
Minden apróságba is bele lehet menni..reach.., a nyeregcső szög is számít, mert azonos felső cső és stucni hossznál, pl egy 71 fokos, és egy 73 fokos nyeregvázcsővel rendelkező geónál (ha a hajtókar hossz is azonos), az utóbbinál kinyúlósabb lesz a pozid.(attól függően mekkora nyereg magasság kell)A csepelemről meg annyit, én járok vele, én érzem jó vagy sem, ha azt mondom nem kicsi, akkor nem az!
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #255024 üzenetére
micsoda? egy kattintás kikapni a konzolból a gyerekülést, nem vinném magammal sehova feleslegesen. én akiket üres gyereküléssel látok, azok nagyrészt vagy ovi-munkahely között vannak épp, vagy a gyerekülést táskatartónak használják, de persze van egy kevés olyan is, akit nem érdekel, hogy ezzel kemény wattokat bukik , és nem szedi le.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #255026 üzenetére
ja, az nyilván más. mondjuk nálunk asszony csomagtartósához is csak 2 pöcök meg egy gomb kell, igazából alapvetően külön tároljuk mindig az üléseket, és csak akkor kerülnek fel, ha használjuk
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #255002 üzenetére
Igen, én azért maradtam végül a 100-as nál, mert a 110-el nem volt az igazi a közép fogás, kényelmetlen volt hosszabb úton, kinyúlós volt.(vagy a másik opció lett volna hogy fentebb hozom a stucnit, de nem akartam felfele emelni a kormányt, így jött a rövidebb stucni)
Kicsit lett direktebb/idegesebb a 100-al a kormányzás, személy szerint a 110-el nekem jobban tetszett közép fogásnál, stabilabb volt (ott nem árt) viszont már megszoktam a 100mm-et is semmi bajom vele. Ha közép fogással megyek van hogy nagyobb kanyarban sem váltok fogást szélre, simán belemegyek, nagyobb tempónál mintha cérnán húznák úgy viszi. Kis sebességnél azért érzékenyebb a történet kanyarodáskor, ott azért szélre váltok.600mm-es kormányt használok (nagyobb volt csak vágtam belőle).
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #255118 üzenetére
Nem bele duma De most ez miért jó de komolyan hogy állóra fogja simán a kereket nekem is állóra fogja pedig csak felnifék van és még csak rá se kell nagyon erősen fogjak pont ezért úgy van beállítva a hátsó fék kicsit később kezd el fogni, mióta így beállítottam a féket szépen meg tudok állni de nem fékezem állóra a hátsó kereket mint korábban... jó a ballance
-
válasz Fall-N #255151 üzenetére
Ez mindkettőre igaz. Csak a mechanikus tárcsa bonyolultabb, nehezebb, meg drágább is, ha meg jól van a felnifék is beálltva, akkor fékerőre kb egykutya. Persze felnifékből is van olcsó szar meg normális minőség is, nyilván egyértelmű, hogy melyiket kell venni (a legolcsóbbat aliról, ugye ).
Az igazán előrelépés mindenképpen a hidraulikus tárcsa lesz, aminek megvannak ugyanazok a hátrányai, mint a mechanikusnak (nehéz, drága, bonyolult), ellenben tényleg sokkal jobb. És ebből is van olcsóbb, drágább, jobb, rosszabb, stb.
Mindig azok a rohadt kompromisszumok…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
lsebestyen
addikt
válasz Fall-N #255176 üzenetére
"Sajnos a fékút mindenhol fontos, mert a balfékek miatt ugyanúgy kell aszfalton is fékezni. Elég ha hirtelen fékez az autós." Sajnos ezzel tisztában vagyok, Budapesten lakom, innen indulok minden edzésre. Ettől függetlenül felnifékkel sem volt ebből problémám, aszfalton gondolom jobban tapad, mint erdőben a földúton egy monti esetében.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Fall-N #255178 üzenetére
A felniféknek is megvannak az előnyei: könnyebb, olcsóbb, egyszerűbb, nem melegszik túl a tárcsa.
A fő hátránya szerintem az, hogy meg kell tanulni kereket centírozni, és elég sűrűn gyakorolni ezt a mesterséget. A gyerekek miatt az elmúlt években rendesen kitanultam, és azóta úgy fognak a felnifékjeik hogy ihajj."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #255178 üzenetére
felni tárcsa felni tárcsa
---
Jut eszembe kiváncsiság:Ti ha megálltok összetett lábbal és egyenest előre hajoltok, meg tudjátok erinteni a talajt egyszerre mind két kézzel? (Hajlékonyság)A másik, vajon az országúti póz a drop pl mennyire necces h rásegít a gerincsérvre. Olvasott valaki erről valamit? Lenyújtáskor ellennozgással lehet segíteni rajta sztem.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #255185 üzenetére
Annyit beszéltek az olajos tárcsafékről, mintha valami elérhetetlen dolog lenne. Közben meg a szaros 750€-s bringámon is az van, igaz az alap Shimano, de ha ebbe a keretbe belefér, akkor mitől akkora luxus az, hogy gondolkozni kelljen rajta, hogy az, vagy bármi más? Országútinál megértem, mert a felnifék könnyebb, de amúgy?
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #255219 üzenetére
Volt anno muglis betét felni, nyekergett, nem fogott úgy.. nem volt jó. A mostani abszolút számomra pro hatás a betét és felni együtt. Ha meglesz az outi lesz tesztelés lesznek adatok bőven lesz kép miben jobb és gyorsabb vagy sem de akkor megmarom magam ha ugyan ott leszek mint most...ezért is akarom kipróbálni hogy tudjam előtte, sajnos nem a saját környékemen kerül erre sor de nah.... és használom majd a hidrósmasszásos olajos fékrendszert, majd arról is meglesz a vélemény.
Am nem tudom hova tudna jobban fogni egy fék(száraz időben aszfalton), hiszen ha kicsit jobban húzom már fejre állok (igen kiállva a nyeregből hátra helyezve a ** akkor jobb a hatás).
Azért nekem a V fék cirka 10K volt + a korábban vett XLC első hátsó fék, csak a betét 3k pótlásra, de ha ráfogok még a mázsás csepelt is feldobja XLC fékkarom van, 3k ért vettem tökéletes. 3 vagy 4 begyes[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #255219 üzenetére
Erről beszéltem, csak közben jött, hogy az országúti fékváltókar 250€. Csak hát az nyilván nem az olcsó fék kategória. Az MT200 a 160-as tárcsával amúgy bőven elég még 30 felett lejtőn is, még nekem is, aki 100 kilós vagyok. Oké, a legelején nem fog akkorát, csak 1-2 mp múlva, amikor már átmelegedett. De aztán lehet, hogy a többi is ilyen. Utána viszont elég nagyot fog, simán blokkolja a kereket. Fulton írta, igen, egy normális V fék is tudja ezt, csak ott meg a felni is amortizálódik, árban meg ez se komoly költség.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #255229 üzenetére
Én nem küldeném a múzeumba a felniféket, de az tény, hogy az ár miatt sok értelme nincs azzal gyártani bármit is. Ha féket cserélnék, én is a drágábbat venném, de én eleve egy drágább bicajt veszek, ha cserélni akarok, és nem fogok ezeken spórolni.
Az meg, hogy a kolléga linkelte a 250€-s fékváltókart, megint csak addig lesz ennyi, amíg valaki elő nem jön az olcsóbb változattal. Most nagyon pörög a biznisz és az innováció, nem lepődnék meg, ha 20 év múlva az analóg bicajokat küldik múzeumba. Merthogy most meg keresik az irányt, de a jövőben simán lehetnek akkus könnyű bicajok, ha a technológia fejlődik odáig, amit persze tekerhetsz analóg módon akár lemerült akkuval is, de nem akarom túlgondolni a dolgot. Csak nem lepődnék meg, ha mondjuk 20 év múlva a belső égésű motoros autók és az analóg bringák lennének méregdrága játékszerek, minden más meg akkus-elektromos lenne.
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #255274 üzenetére
Ez csak Pecs kornyekere igaz. Itt Paks mellett azert nem nagyon latni komoly pedeleceket. MTB nincs, csak regi 26" -osok. Orszagutibol a tehetos partosoknak vannak dragabb darabok, azokat gyakran latom itt, de ugye azokbol csak a tokkelutottek vesznek elektromosat.
De legalabb van jo bicaj ut, gonosz brusszeli milliokbol. Mondjuk azt hiszem metere annyiba kerult, mint az M6 -os autopalyanak.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #255435 üzenetére
+1, azt sem tudom hogyan lehetséges, hisz komolyabb kazettatesteknél (DT, Mavic stb.) nincs is rögzítő csavar és csak kézzel is le tudod húzni...ami érthető is, a kazettatest be van szorítva a vázpapucsok közé ahonnan aligha tud oldalirányba lejönni a tengelyről. Azt úgy tudom elképzelni, hogy szabadonfutás közben beállt a kazettatest csapágyazása mint a szeg, az előre forgó kerékagyon ellentartott a csavarnak ami kitekeredve beszorult a papucsok közötti "satuba"...de lehet nem jól gondolom, mert ilyenkor a váltókanalat is meg kell rángassa mint állat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen