-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #128113 üzenetére
Egy darabig azt csináltam, hogy a kilyukadt belső gumikat szétvágtam, és azzal kötöttem a vázra. Azóta sima tépőzárat használok, lényegesen diszkrétebben néz ki, könnyebb is használni. Táskában egyébként szerintem jobb vinni, mint vázon. Vázon ugyan úgy minden mennyiségű por, sár, víz is rákerül ahogyan a bringára is.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128150 üzenetére
Érdekes, te is ebben az országban laksz, mégis teljesen másképp mennek ott a dolgok . Felénk nagyon alaposak a cetlikkel, mindíg kiküldik, sőt néha a csomagot is kihozzák. Vámos meg sajnos van hetente két nap, egy beles kopasz nagyszájú román és mindenbe beleköt, kibontja, kérdezget, hogy mi az... na ezért utálok a 10 eur+ cuccokkal kockáztatni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128311 üzenetére
Én nincs ahova tegyem, de ha több hely lenne a lakásban kipróbálnám. Görgőzés közben nem lehet pl. sorozatot nézni? Pulzusmérőt fel, beállítod az órát, hogy 140 fölött csipogjon, elindítod Ray Donovan-t, oszt mehet az alapozó, amíg a 6-7 évadot letudod kitavaszodik
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #128311 üzenetére
Mondjuk idén pont nem. 24x görgőztem, 6x futottam kint, 3x tekertem. Idén többször esett, mint tavaly, meg beteg is voltam, így a héten a szép idő ellenére is bent maradtam. Jövő héten viszont jó lenne már kimenni, csak pont munka után kezd lemenni a nap, és jön a hűvös, sötét idő.
Én ezért mondom, hogy a legolcsóbb görgőt kell először megvenni. Ha megtetszik, akkor lehet fejleszteni, ha nem, akkor nem bukik rajta akkorát az ember. Bár a csilli-villit meg könnyebb eladni, mert Zwiftet bámulva biztos élvezhetőbb.
jjeahh: de, holnap például a Rio-i XCO futamot, meg még valami picit, hogy meglegyen a 2 óra.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #128311 üzenetére
biztos, hogy nem mindenkinél talál be, de én félelmetesen rosszul bírom a monotóniát, mégis azt mondom, hogy azokat az 50 perceket a legtöbbször simán lenyomom. Ehhez mondjuk hasznos volt az is, hogy elmentem spinracingre, ott közösségben sokkal könnyebben megy az idő. Aztán ott már rég nem voltam, de kaptam edzéstervet, hogy hány percet milyen pedálfordulattal, milyen intenzitáson tekerjek... na ezt párszor próbáltam, az bőven lekötötte annyira a teljes processzorteljesítményem, hogy időm sem maradt unatkozni Azóta ha csak 1-2 paraméterre figyelek, pl. hogy 140 fölé ne menjen a pulzusom, de nagyon 130 alá se, és közben fél szemmel követem a pedálfordulatot, VAGY legalább próbálok a zene ütemére tekerni, na ez már átlökdös az 50 percen, nem kell már semmi sorozat, meg efféle
Én is próbálok lehetőleg minden hétvégén kimenni az egyik napon, de hogy mindkettőn... ain't nobody got time for that hét közben ha emellett sikerül egy napon görgőzni (a sikerül itt sokkal nagyobb mértékben akaraterő kérdése, de ha munka van, akkor munka van, olyankor az az egy is elmarad, vagy halasztódik), az már jó, és edzés szempontból valószínűleg többet is ér, mint a kinti túrázgatásom. Szóval nálam ha a heti 1 benti + 1 kinti tekerés megvan, akkor már elégedett vagyok..szerk: Jeeah: 32:50-nel az alja pont ott lenne, a tetejéből hiányozna.. ahol nagyon észrevehető ám hogy 10-es vagy 11-es a legkisebb kerék, szóval örülök, hogy az XD racsni mellett döntöttem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zoli03
őstag
-
deny330
aktív tag
-
Zsohi
őstag
válasz trialboj #128450 üzenetére
Pont most váltottam M7000-es SLX-re és pont a fordítottját gondolom róla amit leírtál. Az új SLX nálam jelenleg a favorit, érzésre nagyon hasonlít az örök kedvenc 10 sebességes X0 váltóra, könnyen és finoman adja a tudtodra a váltás megtörténtjét. A másik vason ott az M8000-es XT, ami nehezen és olyan határozottsággal tudatja veled a váltásokat, mint egy emberes kalapácsütés az ujjad hegyére.
(#128455) Giot Ha megvan az új becsúszó saját magad is könnyen eltudod végezni a cserét, főleg akkor ha zárt csillapítású a villád.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128472 üzenetére
Nem az a gond, hogy picit alacsonyan van a nyereg, a kormány meg nagyon magasan? Ha jól látom a bergán magassabban van a nyerged és újabban a kormányt is lejjebb raktad. Csak azért hoztam fel ezt, mert a télen amikor felújítottam a bringát, kiszedtem a berohadt nyeregcsövet, feljebb emeltem a nyerget, a kormányt picivel lejjebb raktam és a trail stucnit is kicseréltem hosszabb xc stucnira, majd lefele fordítottam. Emlékeim szerint akkor is írtam, hogy brutálisan megváltozott a bringa viselkedése, hirtelen mintha pár kategóriát ugrottam volna, jóval agresszívebb lett, érzésre a régi állapothoz képest szinte kiugrott alólam. A másik amit még el tudok képzelni, hogy a régi bringád effektív felsőcsöve rövidebb, anno amikor kipróbáltam a haverinám 565mm felsőcsöves montiját, szintén nagyon gyerekbringának tűnt, pedig a mérete elvileg jó volt nekem... elvileg. Gyakorlatilag meg el sem tudtam képzelni, hogy olyant hajtsak napi szinten és szerinte is úgy néztem ki rajta mint majom a köszörűkövön. Erre esetleg megoldás lehet egy hátrahajló nyeregcső + hosszabb stucni, esetleg hajlított helyett egyenes kormány. Gondolom a berga mellett nem akarod használni a merevseggűt, csak kíváncsiságból mentél egy kört, de ha mégis használni akarod rendszeresen, akkor érdemes lehet kisérletezni a nyeregcső-stucni-kormány szentháromsággal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128511 üzenetére
Hogy az a Trek Stache 9.7 a linkeden mennyire dögös . Az is durva, hogy pont 29 x 3.0 gumikkal sikerült 420mm láncvillahosszt összehozni . Mondjuk emiatt érdekes a nyeregvázcső és az első lánckerék hátranyúlik a gumi mellé, de nekem b*romira tetszik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ShiTmano
aktív tag
válasz trialboj #128504 üzenetére
"elég nevetséges szerintem, az xtr-nél már ficsőrként mutatták be azt a kis lábacskát ami arra kell, hogy a gyenge vázat kitámasztva ne hajoljon meg a test ha erősen húzod."
Azt a ficsőrt is a Trickstufftól lopták el.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Zsohi
őstag
válasz trialboj #128504 üzenetére
Akkor ezt nézd, a Hope fékem féknyerge. Minimum 4x légtelenítettem le a féket, mire leesett a tantusz, hogy miért nem sziklaszilárd a fékkar... Maga a főfékhenger atom biztosan áll a helyén és a fémhálós vezeték is jól működik, csak hát a kelleténél kicsit több anyagot távolítottak el a féknyeregről, persze ettől még f*sza cucc, de talán pont ez miatt nem az egyik legizmosabb fék a piacon...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #128504 üzenetére
Nekem nincs semmi bajom a fékkar merevséggel. Jól működik minden.
Persze valószínűleg kap azért egy Saint szettet a rend kedvéért.Semmi baj nem lesz ha 15 fokban légtelenítesz.
Hasaggymeg: 2 lehetőség van, vagy kiveszed a tüskéit, vagy ennyire kiállnak, nincs köztes lehetőség.
Szerviz témához: Nyilván egy műhely nem lehet annyira türelmes és aprólékos mint amikor a saját bringádat bütykölgeted, idő korlát nélkül. Nem foglalkozhatnak többet egy bringával, mint amennyi még rentábilis nekik. Persze ez nem zárja ki a minőségi munkát, de ehhez tapasztalt szervizesek kellenek. Márpedig szezonban előfordul, hogy több a munka mint a szerelő, és így esetleg olyan emberek is munkát kapnak, akiknek a tudásuk kisebb. Ha nincs szerencséd, és pont ilyen szakihoz kerül a bringád, akkor sajnos lehetnek gondok.
deny330: Azért én még nem sokat teszteltem az SLX féket, messzemenő következtetést ne vonj le, nekem úgy tűnik, hogy egy nagyon jó fék, de ez mondjuk igaz kb a legtöbb Shimano-ra. Avid/Sram fékeket nem tudom nyugodt szívvel ajánlani, de ha tisztességgel le van szervizelve, egy 4 dugattyús Guide fog mint az állat. Ha ahhoz mérten jó fékerőt szeretnél, akkor Shimano-ból is 4 dugattyúsat érdemes választani.
Zsohi: Hope-ról jut eszembe, erősen gondolkodtam egy elox kék Hope tech 3 v4-en, jól nézne ki a Meridán, a többi kék kiegészítővel. De belefutottam az egyik külföldi fórumon egy hozzászólásba, ahol a srác még le is fényképezte, hogy a Merida eone sixty-re nem megy rá ez a Hope fék. Nem fér el a nyereg hátul a támvilla kialakítása miatt. Így marad a Saint ha csere lesz.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128567 üzenetére
Ízlés, megszokás kérdése is, az én bringámon gyárilag csak egy közgyűrű volt és a 90mm stucni lefele volt fordítva. Ez nekem nagyon nem tetszett, orraesős érzés volt ahogy írod, lejtőkön rettegtem, hogy előrebukok, ezért a stucnit felfele fordítottam és később ki is cseréltem rövidebbre. Aztán ahogy egyre többet tekertem, kezdtem nagytatásnak érezni a "tempómhoz" képest, meg lefele is merészebb lettem, ezért vettem hosszabb stucnit, amit lefele fordítva raktam fel, vettem mellé egy nulla hátrahajlású nyeregcsövet, így előrébb kerültem a bringán és jobban ráhasaltam a kormányra alapból. Annyira megtetszett, hogy gondoltam ha már lúd legyen kövér, azt az egy közgyűrűt is kiszedtem alóla, azóta így van, sőt néha már agyalok 17 fokos stucnin is, de úgy érzem az talán már túl extrém lenne nekem... egyelőre . Pro bájkokon kimondottan gyakori amúgy az extrém alacsony kormány: [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] stb... legalábbis XC fronton, trail, enduro kategóriában nem igazán.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128576 üzenetére
Sokan azt mondják könnyebb mászni vele, ha alacsonyabban van a kormány, de én igazából már a 7 fokos lefele fordított stucnit is elégnek érzem, nem emelgeti a bringa az első kereket sehol. Legalábbis ott, ahol még fel bírok tekerni, nem... . Lehet ezek a profik 80%-os emelkedőket másznak . Amúgy szerintem agilisebbé is teszi a bringát, meg nagy sebességnél természetesebb a hasalós póz, mint az egyenes háttal ülős (én emiatt próbálnám ki a 17 fokos stucnit), no meg az aerodinamika... lefele meg a profik gondolom kb bárhol lemennek, nem tojnak be az alacsony kormány miatt . Amúgy a 7 fokos és a 17 fokos között léteznek stucnik? Mondjuk 12 fokos nincs? Egy olyannal szerintem ellennék
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #128676 üzenetére
A rázkódást el nyeli all right,csak vele a fogaidat is. ...300$-ért lecsorgott a "csúcstechnika" az aliexpresszes pórnéphez.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #128799 üzenetére
És még a felvételeken igyekeztem kivágni a legidegesítőbb részeket. A következő videózásom már jobb lesz, mert remélhetőleg szárazabb időben megyek és olyan helyekre ahol ritkán van túrázó.
Rohadt idegesítő amúgy, most csak azért nem idegesítettem magam, mert számítottam rá, hogy ez lesz, és a sár miatt nem is akartam nagyon messze menni. Csak ilyen laza túrázás, ismerkedés a technikával szintű volt.A motorhang közel sem olyan zavaró, csak ennek a kamerának rendkívül érzékeny a mikrofonja, nagyon felerősíti a zajokat. Meg ugye ez nem zárt tokban van mint a régebbi 3-as, mert itt a kamera alapból vízálló. Ezáltal a mikrofon érzékenyebb sokkal. De egyébként még a gopro 3-as kamerával is többször volt olyan, hogy a felvételt visszajátszva, fülessel, simán hallottam a szívdobogásom. Szóval ezeket a zavaró hangokat a gopro felvételek esetén kezeld fenntartással.
Nem tudom számodra mi számít brutálisnak, de én simán feltekertem Eplényben a sípályán, pedig ott bringást nem láttam felmenni, jóval hamarabb felértem mint más a felvonóval. [link]
De amúgy a geometria is határt szabhat azért. XC-ben ritka a pedelec rendszer, mert nincs rá szükség, Trail/Enduro-ban van értelme, de ezek a bringák meg geometriából adódóan nem mászásra vannak kihegyezve. Persze fel lehet menni velük brutális meredeken, ha jó technikai tudásod van, meg max segítségen brutál erős a motor. De azért sokszor tapasztaltam, hogy bár az erő megvolt, annyira emelte az elejét a bringa, hogy lehetetlen volt az első kereket az úton tartani. Videókon annyira nem tud átjönni az élmény fölfelé. Egyszer próbáld ki, akkor lesz a leghitelesebb összehasonlítási alapod, hogy mit tud az analóghoz képest. -
StLui
veterán
válasz trialboj #128825 üzenetére
Ez a bajom nekem is, én az ügyfélköröm buknám, ezáltal a vállalkozásomat, mert nincs aki lekönyvelje helyettem az ügyfelek anyagát. Én azért próbálgatom a határokat feszegetni de olyan lassan, hogy hihetetlen, és fel is veszek mindent szinte amit csak tudok védőfelszerelést.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #128825 üzenetére
Én szoktam. Régebben kevésbé, lejöttem olyan helyeken, ahol most nem mernék. Igaz, 20 évesen gyorsabban gyógyulsz , max egy ZH marad ki, és nem a gyerek kérdezi, hogy akkor a hétvégén miért nem viszed a megígért programra?
Viszont sérülni mindenhol lehet, tavaly Balaton maratonon nem sokkal előttem egy nem túl vészes, de azért kicsit csúszkáló köves talajon esett egy srác, érte asszem a helikopter jött, mert sikerült felnyársalnia magát valami fán. Erre is hiába készülsz bármivel, ha nem öltözöl be lovagnak, nem tudod kivédeni.
-
eddie1978
aktív tag
válasz trialboj #128825 üzenetére
A nagyon profiknak lehet a szponzor fizeti a megélhetését amíg épül a kórházban egy bukás után. A dolgozó polgár már jobb ha ésszel megy. Magam is így teszek. Eladtam az XC össztelóst. Már azon is para volt sok helyen lefelé nekem. A mostani CX ezt megoldja. Nincs rugózás, emiatt csak csorgok lefelé. Van időm nézelődni. Rájöttem, hogy felfelé is ugyanolyan jó móka mint lefelé.
Nekem így jó. -
6030D
Ármester
válasz trialboj #128825 üzenetére
Nyilván elgondolkodik az ember, hogy mi éri meg, de úgy nem lehet bringára ülni, hogy azon agyalsz, hol lehet bajod. Estem a Mátrán... 1 hónap múlva jöttem egy ugyanolyan kövesen, és elgondolkodtam, hogy délután jön a haverom, neki még nem is meséltem, hogy pont ilyen helyen estem... 5 másodperc múlva már a földön voltam... nem gondolkodni kell, hanem figyelni az utat. Utána én sem mertem ereszteni, mert fájt a bordám.
Meg egy dolog, hogy elmondom magamnak is a rajtnál, hogy másnap meló van, csak okosan. Egyszer volt olyan, hogy azért nem mentem egy srác után, mert eszembe jutott, hogy ennyit nem ér. Többször van az, hogy egy szakasz után elgondolkodom, hogy érdemes volt-e? Igen, mert tudok gondolkodni...Két hét sérves fekvés után egyébként azt mondtam, hogy inkább a fán, mint így...
Wombath: ő lett a második a Balatonon felnőttbe. [kép]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #128825 üzenetére
Bárhol meg lehet sérülni, veszélytelennek tűnő részeken is. Szerintem az a fontos, hogy legyél tisztában a saját képességeiddel és a bringád képességeivel. Gyakorlatilag minden bringázásom olyan, hogy komolyan meg lehet sérülni. 50-60 körül majdnem mindig megyek ha nem nagyos saras a terep. Ilyen sebességnél ha elesel, majdnem mindegy hol mész, csúnyán megsérülhetsz. Ezen agyalni nem lehet. Persze az nem baj ha van benned egy egészséges félelem, de pl egy meredek szakaszon lemenni úgy nem lehet, hogy előtte azon agyalsz, mi van ha eltöröd a kezed. Akkor el is fogsz esni.
Egyébként a legdurvább bringás sérülésem egy kulcscsont törés volt, ráadásul nem is montival hanem egy fizness el a poros aszfalton. Montival meg jöttem már le a libegő alatt, voltam leogang-ba stb. Sok durva tetepet megjártam, komolyabb sérülés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz trialboj #128832 üzenetére
Én is sokat agyalok rajta, de azért összehasonlíthatatlanul jobb érzés rendes tempót jönni lefelé. Mikor havas, jeges volt a HHH olyan gyökér lassú lefeléket jöttem, hogy rendesen azt éreztem, semmi értelme nem volt feltekerni. Ennek ellenére mióta megvan a Speci egyszer sem estem. Meg a Cube XC-m volt, mikor ész nélkül mentem Runner után, de ott szerencsére elengedtem a gépet időben és kigurultam, szóval leporol, bringa átnézés és mentünk tovább.
#128837 Hasaggymeg: nekem a bicajtól múlt el a hátfájás. Az első igazi ülőmunkám a mostani, szóval tök új dolog a volt ez nekem.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #128861 üzenetére
A terepezés,vagy a kiállva tekerés nem mozgatja meg az alsó derékizmokat? Szerintem think again.A kezdeti gyulladt pár napot leszámítva a kíméletes mozgás,mint a bringázás,mely nem terheli túlságosan a gerincet nekem mindig gyorsította a felépülést.Ezen tapasztalatomat nekem így közel 50 felé egyetlen orvos sem tudja megcáfolni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128881 üzenetére
"lassan tekerj tovább érsz technikával ő mindenhol felmászott"
Erre én is hamar rájöttem, az elején sok helyen nem tudtam kimászni, ahol mások igen, most viszont már mindenhol sikerül. Mondjuk az még jobb ha gyorsan tudsz ülve mászni, ez az egyik oka, hogy próbálom az állóképességemet edzeni, mert hogy nem az erőn múlik az biztos. A Somlyói rövid emelkedőt pl. ahol a leggyakrabban kimászok, én 5km/h-val küzdöm le úgy, hogy meg sem tudok szólalni annyira lihegek, a legjobbak meg 11km/h-val... akár többször egymásután .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #128881 üzenetére
Csak meredek aszfalton állok ki hosszabb időre,ott is leginkább pihenésképp és egyéb izmok megmozgatásának akut hiánya miatt,terepen viszont gyakran kiemelkedek átlendülni valamin felfele,vagy egyenesben venni valami akadályt,és hát ereszkedve szinte végig.Változatos terepen sosem fájdul meg a hátsóm,ott ritkán ülök pár másodpercnél többet egyhuzamban a nyeregben,lépten-nyomon ki kell valamiért emelkedni,nincs lazsálás.
jjeahh...meredek terepen felejtős kiállva menni,egyrészt hamar vörös zónába kerülsz,másrészt nehéz súlyt tartani a hátsó kereken és kevésbé pontos a hajtás adagolása ezért könnyen kipörög...legalábbis én ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #124230 üzenetére
Átadtak egy új hidat a városban, ami valami csoda technikával készült, mert nincs alatta merevítés, csak a boltív tartja fentről
Nem is kellett sokat várni, ahogy a jó idő megékezett az első 2 bringás fel is mászott az említett boltívre..
A videót már letörölte mindenhonnan, pechére, a városban már alig van trialos, és egyből felismerték be is kommentelték a nevét, a cikk alá, állítólag nem büntetik meg őket. Ő amúgy egy elég komoly trialos volt, még együtt ugráltunk 15 évvel ezelőtt.
Más városoban amúgy vannakt trialosok, vagy ez a sport kihallt? Egész látványos, és rengeteg adrenalin van benne, mondjuk ennek ellenére bármikor becserélném azt a 8 évet akár csak pár év lightosabb stílusra, mert valószínűleg ott ment gallyra az egyik térdem.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #129124 üzenetére
Felénk is sokan voltak régen, ahogy görkorisok és deszkások is, de ma már csak kölkök bohóckodnak áruházi cuccokon. Fura, de itt a régiek majdnem mind áttértek outira, a régi extrémkedős sportok közül itt csak a snowboard meg a siklóernyőzés maradt fenn.
Azért gondolom a trialos múltadnak pár előnyét is érzed, pl. megy neked a bunny hop, ugri-bugri meg néhány trükk, amit terepen is tudsz alkalmazni, vagy nem?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #129174 üzenetére
Ilyen agy, nem? pdf
22-es lesz az, ott van a gyári kulcsnak a cikkszáma is. Én megvettem, de sose használtam, mert talán a tengelykónusz vájatába nem ment bele a gyári szerszám sem...Hasaggymeg: ez nem drótos?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #128684 üzenetére
"Rendelt már valaki Decából úgy hogy pl Francia országból küldték a csomagot?
13 napot írt szállításnak, ami pont okés lenne, de már 5 nap eltelt, (tegnapi kép) és semmi sem történt, még csak elő sem készítették."Megérkezett a csomag 2 nappal korábban mint az ígért 13 nap.
Elmagyarázták, hogy náluk másképp kell értelmezni, a szállítási grafikon ikonjait. Ide Francia o.-ból szállítanak ha nincs stockon valami, és egészen addig nem jelölik hogy a csomag előkészítve amíg az országon belüli lerakatba nem ér, onnantól 2 nap alatt szállítják ki, és frissítik e szerint a grafikont.
Tehát a lényeg, hogy miután megrendeled max 2 nap és feladják, de ezt sehol sem jelölik neked, jó eséllyel az ígért 13 napon belül fog megérkezni.
Előzetesen annyit h kva jó a szélmellény, ma 30-40 es szél volt, és tökéletesen tette a dolgát, igaz 18 fok volt, de akkor sem fagyott át a felsőtestem, részletesebben ha kipróbáltam hidegebb időben is.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #129754 üzenetére
Minél nagyobb szintkülönbséget tudsz előállítani a fékkar és a féktest között,minél egyenesebb fékvezetékkel,annál jübban kitudod légteleníteni.Pont így csináld és jó lesz.[link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #129754 üzenetére
A légtelenítés nem csak abból áll mint amit leírtál. Először is a fékkar távolságot állítsd a legnagyobbra, felrakod a tölcsért, bedugózva, kis olajat töltesz bele. Alulra a féknyeregre ráteszed a fecskendőt, amiből rendesen kinyomtad a bubikat. Kiveszed a tölcsérből a dugót, alul kinyitod, benyomod az olajat. Felül a tölcsért érdemes nézni, hogy meddig jönnek a bubik, ha már nem jön akkor nem kell tovább tolni lentről az olajat. Alul elzárod, leveszed a fecskendőt, de a csövet rajta hagyod a féknyergen, majd a csőre kötegelőzöl egy zacskót. Utána megnyitod alul, és a tölcsérből vissza folyatod az olajat a féknyeregből kifelé, bele a zacskóba. Eközben a fékkart húzogatni is kell és a féknyerget is le kell venni, mert azt meg különböző pozíciókba érdemes forgatni. Közben figyeled, hogy a tölcsérből ne fogyjon ki az olaj, időben utánatöltöd, mert ha kifogy, akkor egy csomó levegőt beszív a rendszer. Időnként lehet kocogtatni a féknyerget és a fékcsövet is. Amikor már fékkarhúzásra semmi levegő nem jön ki alul, egyik pozícióba se, akkor végeztél, elzárhatod alul. Illetve majdnem végeztél, mert miután alulról levetted a csövet a zacskóval. Felül a tölcsért még rajta hagyod és a fékkarral kipumpálod a maradék bubit 3 különböző pozícióba forgatva a fékkart, előre, hátra, középre. Utána visszadugózod a tölcsért, leveszed, vissza a csavar. Készen vagy.
A nyomáspontnak egyformának kell lennie az elsővel, de az normális jelenség, hogy a hátsó fék egy kicsit nyúlósabb mint az első. Sokkal hosszabb a vezeték. Persze ez csak minimális különbség, jelentősen nem térhetnek el.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #129762 üzenetére
Ha már ezzel keresed a megélhetésed,akkor az valamilyen szinten kényszer,tehát munka,ergo én már nem tudnám azt mondani "többet nem dolgozok". Ez a kényszer,amúgy megölheti a legkedvesebb időtöltésedet is.
Ami a féket illeti,türelmesen csináld végig és jó lesz,ha tized ennyi idődbe tellett szerintem kissé összecsaphattad és ezért nem jött össze.Végezd alaposabban.Más...napokban olvasott hozzászólás kapcsán megmértem féktárcsáim vastagságát...vagyis megmértem volna,ha azt egy tolómérővel meglehetne,de nem lehet.Ugyanis mivel a tárcsán a kopás a betétek érintkezési helyén keletkezik,az tulajdonképp egy betét formájú konkáv bemélyedés a tárcsán amit sima tolómérővel csak úgy tudsz megmérni,ha valami,a bemélyedéssel egyforma nagyságút odahelyezel,majd a mérés után levonod vastagságát.Vagyis a tárcsa éle,meg a betét okozta kopás utáni belső része érintetlen akármennyit is fékeztél,a tolómérő meg ezeken a részeken fexik fel mikor méred,így falcs adatot kapsz.Azt pontosan igazából mikrométerrel lehetne megmérni.Uff én beszéltem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #130111 üzenetére
Ízlés kérdése gondolom, meg attól is függ milyen helyen laksz, nálunk járhatatlan tövises út szinte nincs, max van ahol nagyon nehéz lejönni, de pont ez a jó benne, én eleve jobban szeretem ha le kell küzdeni olyan akadályokat szép lassan technikázva, amikről nem tudsz előre és amiket a természet kreált, mint 60km/h-val zúzni lefele egy épített felporszívózott ösvényen . Szerencsére felénk lombhullató erdő is kevés van, szal a levelektől sem kell tartani, éljenek a fenyvesek! . Persze ha nem a Kárpátok ölében laknék, hanem valamivel laposabb vidéken, akkor tuti másképp látnám a dolgokat, bár valszeg akkor sem pályáznék, előbb vennék egy CX-et. De ahogy elnézem tényleg ízlés kérdése is, van akinek az ugratások és a lejtők jelentenek mindent, számomra a táj, a vadon, a felfedezősdi és a mászás sokkal fontosabb.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #130149 üzenetére
Az épített pálya azért jó, mert letisztult környezetben tudsz megtanulni fontos technikai elemeket, amiket utána kamatoztatsz egy változatos erdei terepen.
Nem akarom én az XC-t leszólni, ne érts félre, anno ha visszagondolok a 90-es évekbe, amikor életem első komolyabb bringájához hozzájutottam, nagyobb élmény volt mint ma bármi, pedig az aztán igazi fapad volt egy mai XC-hez képest is.
Amiről beszéltem az a mtb esszenciája, hogy melyik az a gép amivel általánosságban véve a legélvezetesebb a terepezés manapság.
Persze sok mindent meg lehet csinálni egy XC-vel ha van mögötte technikai tudás, de ha azt nézem, hogy elindulok az erdőbe, akár ismeretlen terepen, és nem szeretném azt, hogy a bringa korlátozzon, akkor csak is a Trail jöhet szóba.
Ha a mtb kategóriákat végig nézed az XC-től a DH-ig, akkor az XC az egyik szélsőség a skálán.
Középen van a Trail.
A világbajnokokat ne keverjük ide, mert az egy külön állatfaj. Nino Shurter egy XC-vel megalázna itt bárkit, úgy is, hogy felülsz egy Super Enduro-ra.
Ezt a nem autóval megy dolgot nem teljesen értem. Összeraksz egy könnyű Trail gépet, mondjuk 12,5-13kg.
Valamivel persze jobban fog haladni az XC, de nem annyival jobban mint amennyivel jobb a terepen a Trail.
Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek Trail kell, és senki ne vegyen XC-t. Csak ha már a gondtalan, kompromisszum mentes montizásról beszélünk, akkor ott nem kérdés, hogy melyik kategória a nyerő.haarmaan: Általános terep használatra, ha nem versenytempót akarsz menni, akkor a 27,5" X 2,8 az egyik legideálisabb méret.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Formula-1
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Netfone
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen