Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #130149 üzenetére

    Az épített pálya azért jó, mert letisztult környezetben tudsz megtanulni fontos technikai elemeket, amiket utána kamatoztatsz egy változatos erdei terepen.

    Nem akarom én az XC-t leszólni, ne érts félre, anno ha visszagondolok a 90-es évekbe, amikor életem első komolyabb bringájához hozzájutottam, nagyobb élmény volt mint ma bármi, pedig az aztán igazi fapad volt egy mai XC-hez képest is.
    Amiről beszéltem az a mtb esszenciája, hogy melyik az a gép amivel általánosságban véve a legélvezetesebb a terepezés manapság.
    Persze sok mindent meg lehet csinálni egy XC-vel ha van mögötte technikai tudás, de ha azt nézem, hogy elindulok az erdőbe, akár ismeretlen terepen, és nem szeretném azt, hogy a bringa korlátozzon, akkor csak is a Trail jöhet szóba.
    Ha a mtb kategóriákat végig nézed az XC-től a DH-ig, akkor az XC az egyik szélsőség a skálán.
    Középen van a Trail.
    A világbajnokokat ne keverjük ide, mert az egy külön állatfaj. Nino Shurter egy XC-vel megalázna itt bárkit, úgy is, hogy felülsz egy Super Enduro-ra. :)
    Ezt a nem autóval megy dolgot nem teljesen értem. Összeraksz egy könnyű Trail gépet, mondjuk 12,5-13kg.
    Valamivel persze jobban fog haladni az XC, de nem annyival jobban mint amennyivel jobb a terepen a Trail.
    Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek Trail kell, és senki ne vegyen XC-t. Csak ha már a gondtalan, kompromisszum mentes montizásról beszélünk, akkor ott nem kérdés, hogy melyik kategória a nyerő.

    haarmaan: Általános terep használatra, ha nem versenytempót akarsz menni, akkor a 27,5" X 2,8 az egyik legideálisabb méret.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák