-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #146061 üzenetére
Itt pont ilyen miatt nem tudta összehozni a srác, igaz, hogy a Shimi-Shimi nem állt úgy kézre neki, ahogy szerette volna.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
válasz sebgutkopf #146143 üzenetére
van már 8100-as XT-s tesztbringa itthon a forgalmazónál (kettő is, 2 dugattyús és 4 dugattyús fékkel is) és a 8100-as fék fényévekkel jobb, mint a 8000-es
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146181 üzenetére
csak a képekre, meg pár egyébre koncentráltam hard resetnél, ezek kimaradtak sajnos.. köszi, legközelebb megkeresem.
Hasaggy+: átalakítóval nem csoda, hogy szenvedsz, de ahogy mondod, vékony furat miatt ez kell... érdemes beszerezni egy dupla fejet, a decás nekem bejött, azon karral zárom rá, és egyben kiválasztom, melyik felét használom a fejnek. a BBB pumpám fejét kellett cserélnem, ami eredetileg automata volt, aztán egyre sűrűbben nem akart átkapcsolni. Ennek mér sz*rul a mérője is, szóval nem ajánlom (szerintem én olcsóbban vettem, vagy ha nem, akkor külön teringettét!)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz sebgutkopf #146183 üzenetére
csak a tesztbringa alapján, Bükk marathonon kinn volt, a 4 dugós fék egy kb150-es Stereo-n van rajta (most teszteli a Thommey a bikemag-nak)
mentem vele pár karikát amikor épp elérhető volt és ott azért vannak dombokÁkkk: te akkor megvetted az egyik komplett szettet a bemutató napján?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ákkk
addikt
válasz sebgutkopf #146182 üzenetére
Nekem jelenleg egy alu xc elől hátúl átütős 100 mm rs rebaval szerelt xc bringán van ami 12.8 kg így.
Kb 1500 km van azóta benne ebböl 700 km bacpakking túra volt az alpokban a csomag 15 kg volt.
Parkozni tehát nem megyek vele de voltak olyan lejtők mint pld. sípályák ahol próbáltam csomag nélkűl , nem melegszik nincs nyomáspontvándorlás és nagyon jól adagolható.
90 kg fölött vagyok nekem a tökéletes fék m785 volt előtte aminél tényleg sokkal jobb fékerőben és adagolhatóságban is. 180mm-es ice tech frezza tárcsákkal használom.Elől a saját hátul az xtr tárcsa van mert nem volt akkor 2db készleten.
A bringa 3x10 xt vel szerelt a váltókarok is elférnek a fékkar rögzitési pont miatt picit beljebb kerültek de kémyelmessen elérhetőek.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
Esetleg egy tipp: Magura? Adagolhatóságban nagyon jók. Nekem volt MT2, fékerőben gyenge (jó, nem is arra találták ki, amire használtam), de adagolásban mindent visz, MT7-et használó ismerőstől pedig úgy tudom, hogy az adagolhatóság ott is megvan, csak az erő más. Meg az ár
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
szerintem cseréljünk féket, nekem is 785 van, de elöl el tudnám viselni, ha szögletesebb (digitálisabb?) érzés lenne
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
az M675 a freestroke-ban is különbözik a 785-től (igen, a 675-ön is ott a helye, de ugye valamiben kell különbséget tenni, egyébként mirefel lenne árkülönbözet? )
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146325 üzenetére
lehet, hogy a túledzettség mellett létezik túllégtelenítés is?
(jó, a túledzettség egy létező fogalom, csak nem tudom, mit jelent, mert valahogy úgy képzelem, engem úgysem érinthet)
Egyébként múltkor átültem cimbi gépére ugyanoylan fékkel, és kicsivel digitálisabb volt az érzés az enyémnél, lehet, hogy azon jobban sikerült a művelet. Bár öt méter alatt ezt csak futólag sikerült észlelni, inkább visszaültem, mert ő majd' 10 centivel magasabb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #146324 üzenetére
Ásványit. És ugyanolyan kényelmesen légteleníthető, mint a Shimano rendszere, a fékpofákat meg még könnyebb is cserélni, látszik, hogy nem ma kezdték az ipart .
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #146337 üzenetére
A kamera mindig csal, a valóságban mindig gyorsabb és mindig meredekebb. Simán ment 60-70-el bizonyos részeken. Turpisság annyi, hogy valószínűleg milliószor végig ment ezen a pályán fékkel, így tisztában volt vele, hogy meg lehet csinálni fék nélkül is. Ettől még nem veszélytelen a mutatvány, mert egy profi is hibázhat, és 60-al beszállni abba a sűrű erdőbe elég durva. Lábával fékez itt ott, de ettől még beteg a mutatvány.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #146339 üzenetére
Hát nem tölcsér van, hanem szimplán fecskendő, de megkockáztatom, hogy a Shimano-féle tölcsérrel is megy. A nyeregnél annyi a különbség, hogy egy csavart ki kell tekerni, és a helyére megy be egy adapter, az célszerszámnak minősül
Egyébként van official videó is, ahol látszik a módszer: https://www.youtube.com/watch?v=8wahvmtKnG4. -
nmate91
tag
válasz sebgutkopf #146393 üzenetére
Amikor nincs forgalom, az úton megyek. Pl. este 8-9 után. Napközben ha neadjisten arra kell mennem, akkor gyalogosok között lassan elszüttyögök, udvariasan megkérve (nem lecsengetve paraszt módon), hogy engedjenek el.
De ha nem ad pluszba nagy távolságot és tehetem, akkor a Rákóczi hídon kelek át. Csak a Pesti oldalon a Petőfi hídtól ne lenne az a fos térköves út.
-
őstag
válasz sebgutkopf #146339 üzenetére
azért óvatosan a Magurával, sok a vándorló nyomáspont, meg az 5 év garancia ellenére folyó olaj...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
dugo_
veterán
válasz sebgutkopf #146394 üzenetére
Én még sose akartam szándékosan halálra gázolni senkit; se nem ordítottam ki az előttem állónak, hogy megkéselem; se nem üldöztem senkit a villamossínen át, hogy megölöm; se nem fenyegettem senkit egy szabályos előzés után, hogy kibelezem.
Innentől kezdve az indulatok visszafogását nem én fogom elkezdeni.Hogy milyen következtetést von le egy bűnöző szardarab a bringásokról, az se nagyon érdekel.
Ha a kerék alatt végzem, akkor ő a börtönben. Nekem legalább nem kell tovább élnek ebben a balkáni segglukban faszkalapok között. Win-win.
-
samujózsi
tag
válasz sebgutkopf #146406 üzenetére
Fura. Ilyet nálam az Avid akkor produkált, amikor levegős volt. Nem kicsit. (aztán el is baszták a légtelenítést a szervizben, ezért nincs ma montim )
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #146406 üzenetére
Férfiasan bevallom, hogy nekem semmiféle problémám nem volt az MT2-vel, leszámítva a fékerőt . Ez ugye kétdugattyús, szóval a 4-es verzió esetleges nehezebb szerelését nem tapasztaltam. Mivel elég alacsony vagyok, plusz utálom a hosszú kábeleket, minden vezetéket rögtön méretre is vágok, szóval nekem mindegy, hány cm-vel jön a szett, így is, úgyis vágással indul az ismerkedés. A nyomáspont változását pedig az én szettem soha nem produkálta. De hallva ezeket, én sem ugranék bele a megvásárlásba előzetes tapasztalat híján.
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #146445 üzenetére
3x voltam eddig, de én nem olyan rég kezdtem a bringázást. Ha minden jól megy, a következő időpont szeptember 15-e, ismét Wexl. A Yoko nevű pályán viszont mostanában elég sokszor lejövök, szinte mindig arra megyek tekerni, nyilván nem egy bikepark, de jó móka. Komolyabb helyre még nem mertem menni, de videókon tetszik a Comment is, talán majd jövőre oda is kijárok, de kell még egy kis rutint, meg technikai tudást magamra szedni.
https://barbieripnk.hu/
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #146393 üzenetére
Igazat adok neked, ilyen helyzetben és az autósok és a gyalogosok anyázasának az elkerülése ellen és a szabályos megoldás az (lenne), ha leszáll az ember és tolja a biciklit.
- Autók között nem szerencsés mert feltartja az ember őket, az autósok meg mindig türelmetlenek.
- Sínen kerülni balesetveszélyes és lehet, hogy a rendőr sem díjazná ha befut egybe az ember.
- Gyalogosok között járdán sem szerencsés, mert kisgyerek vagy idős ember a bicikli elé mehet és te leszel a hibás ha elütöd őket. Meg egyébként sem díjazzák a gyalogosok ha közöttük teker az ember.
Ha még megvan a baj lehet mutogatni, de jobb inkább elkerülni a bajt. -
-=RelakS=-
veterán
válasz sebgutkopf #146514 üzenetére
A legolcsóbb, követhető szállítást választva kellett visszaküldeni, elküldeni egy képet a blokkról, hogy mit fizettem, és azt is megtérítették.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #146513 üzenetére
Nekem a Yoko jobban bejön, mint a BroHill. Wexl hármas ugrót én is kedvelem.
https://barbieripnk.hu/
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #146543 üzenetére
Melyik bringára gondolsz?
Csak nem egy Strive-ra?
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #146837 üzenetére
Tudod hogy megy ez...mindent azonnal A lámpára voltam nagyon rágyógyulva, kipróbálom a Lunivo-t, bár 5 hetet írnak rá. Előre meg egy olcsó Hans Dampfot vettem, hátra még nem tudom mit, de lehet teszek egy próbát a Mitas-szal. A multiszerszám is porondon van már egy ideje, annyira nehéz ami most van, hogy szinte sosem viszem magammal. A Rose T-20-ról jókat írnak, a másik versenyző egyébként a Mini 20 Pro volt, remélem nem bánom meg, hogy nem azt vettem. Plusz pumpából most egy ormótlan nagy gagyi kínai van, az vészvásárlás volt, mert nem volt és azonnal kellett, de nem fér el rendesen sehol, ezért próbáltam levadászni egy picit, végül abból is Rose-os lett a befutó. Valószínűleg évi 1-2 alkalommal fog kelleni, nem baj, ha 2 perccel tovább tart a dolog.
https://barbieripnk.hu/
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #146847 üzenetére
Köszi! Már kaptam linkeket, amiken elindulhatok.
Runner_fxr:
Megnyugtató, hogy nem csak szerintem mozog keveset a gyári.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HollyBoni
veterán
válasz sebgutkopf #146856 üzenetére
Sam Hill.
-
bringasisti
őstag
válasz sebgutkopf #146856 üzenetére
SPD lényege hogy ne öszvér megoldást válaszon valaki, mint ahogy már itt volt példa. Ha a pedál és a cipő kompatibilis egymással akkor csak a lábfej billentése elég és már emelés nélkül oldalt le lehet tolni a lábat a pedálról a bringásnak.
BENEFON DELTA--------N8
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #146830 üzenetére
Igen, a Spectral is szem előtt van.
Viszont egyelőre totál elvesztem a geo táblázatokban, review-ban és úgy általában a saját igényeimben is.
Ami tetszik abból nincs a méretemben készlet, a többi kicsit kompromisszumos (legalábbis úgy tűnik).
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #146968 üzenetére
Most igazából nagyjából 3 bringa van terítéken, ha csak az újakat nézem. Ezeket találom benne pro-kontra, aminek egy része lehet baromság, de már túl sok geo táblát néztem...
Canyon Spectral AL 5.0
pro: 29er, GX eagle, Fox 34, "könnyű" súly, 130mm elől-hátul, és úgy egészében jó speckó
kontra: nem tudom elég-e a 130mm, illetve a 67.5 fejcsőszög (1 éve még ez volt a "slack", ma már "elavult", valszeg hülyeség), 125mm dropper (kéne a legalább 150)
Canyon Neuron AL 7.0
pro: Fox 36, Eagle, bőven elég mozgás
kontra: "csak" NX eagle, nem könnyű, nem tudom hogy mászik, 27.5Norco Fluid FS 1 2019
pro: legjobb ár, 29er, hosszú váz, laposabb fejcső 66,5
kontra: "csak 130/120mm", "csak" NX eagle, nem könnyű, 130mm dropper (kéne a legalább 150)Nagyjából ennyi. 196 centimhez keresek olyat, amivel le lehet nyomni egy 50km / 1000m szint túrát anélkül hogy meghal az ember, és élvezi a lefeléket, kisebb ugrókat. Nagyokat ugratni nem akarok, de kicsiket, illetve letöréseket bevállalni gond nélkül.
Kérdés, hogy ehhez inkább a Neuron, vagy a Norco, esetleg a Spectral, ami lefelé a legjobb, de nem tudom hogy mászik.
Azon is gondolkodom, hogy amennyivel a Norco olcsóbb, abból vehetnék rá könnyebb gumikat, plusz hosszabb droppert, ugyanígy a Neuronnál is.Te a Spectrallal mennyire vagy megelégedve?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147028 üzenetére
Ma már annyit fejlődtek a geometriák, hogy abban sem vagyok biztos, hogy a 27,5" feltétlenül játékosabb.
Van egy olyan érzésem, hogy pár év múlva a 27,5" is eléggé háttérbe fog szorulni, mert kb minden monti 29"-es lesz.Az odáig rendben van, hogy nem versenyez az ember, de az sem mindegy, hogy mekkora pulzussal vágsz neki a zúzós lefelének. Van azért annak előnye, hogy fölfelé könnyebb hajtani a bicót, akkor is ha nem versenyzel. Nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 13,5 vagy 15kg.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #147028 üzenetére
felcseréltem tényleg
Amúgy ha a szívemre hallgatok akkor Spectral, ha az eszemre akkor Neuron
Vagy használtan mondjuk a Spezi, ami 29er és nagyobb rugóút, könnyebb bringa, igaz még nem boost és régebbi geo.
De még játszhat a Jeffsy is, csak az októbertől lesz csak elérhető, akkor meg már lehet érdemes megvárni az új szériát...A te bringád hány kg amúgy?
(#147024) Runner_fxr
A Capra CF már nagyok sok árban, 2000€ környékén nézelődök. Amúgy a Jeffsy CF speckója kéne az AL verióban kb, az lenne a tuti.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147085 üzenetére
Amikor a 29" berobbant, kb 8-10 éve lehetett, még csak néhány top gyártó adott olyan vázat hozzá, amivel jól használható volt ez a kerékméret. Sok esetben parasztbringás volt az érzet. Tehát indokolt volt, hogy sokan visszavágytak a kisebb kerékre. A 27,5" tényleg egy ilyen áthidaló megoldás volt, nekem egyébként a kezdetektől kezdve tetszett a 27,5" és már akkor sem hiányzott a 26". Aztán fejlődtek a 29"-ek. Egészen annyira, hogy XC kategóriában már tulajdonképpen okafogyottá vált a 27,5". Viszont a hosszabb rugóutak esetében még csak páran mertek 29"-et építeni, mint például az általad is említett Specialized a 29" Enduro-val. Ma meg már annyira fejlettek a geok, hogy a hosszabb rugóutas 29" is kezdi maga alá gyűrni a 27,5" méretet.
Igen, a boost kerék pont a 29" miatt kellett, hogy nagyobb legyen a merevsége.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #147107 üzenetére
Mi az ami nem szivárgott le azonnal a profiktól? Pont ez a korunk jellemzője,hogy bármi megjelenik ott "fent" azonnal kell mindenkinek itt "lent" is.
(#147113) MZsoltee...nekem van jobb 5letem. 1. 2. 3. és kosz nélkül karbantartasz.Nem képződik zsírsár,nem kell levenni a láncot,csak teríted az újságot, törlöd egyik ronggyal a váltást/hajtást,fújod mögé tartott ronggyal a váltást,hajtást,törlöd másik ronggyal szárazra mind,és kidobod az óvatosan összeszedett újságot...mindezt 100 km-ként.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147107 üzenetére
A DH teljesen más tészta, ott régen is és most is a Boost szabvány felett vannak a méretek. Egy DH első agy, dupla vállas villába 20 X 110, pont ahogy írtad, ez vastagabb mint a Boost 15 X 110. Hátsó agyak tekintetében meg általában 12 X 157 a DH méret, ami jócskán a Boost felett van, mivel a Boost 12 X 148.
Kevert kerékméretet úgy alkalmaznak, hogy hátul 27,5" + és elöl meg sima 29", ezeknek a kerülete kb megegyezik.
Akik ellenzik a pedelec rendszert, azok általában nem Enduro bicajosok, azt valahol megértem, hogy egy országútis, vagy XC-s, nem igazán tudja hova tenni ezt, de ma már nem nehéz utána olvasni, kipróbálni.
Viszont Enduro-ban tényleg csak akkor van értelme az analógnak ha sokat viszed felvonós parkba. Én is inkább béreltem, minthogy elvigyem az E-Enduro gépem.trialboj: Így igaz, ahogy Hasaggymeg is írta, ha nem a fül törne, görbülne, akkor a vázad papucsa lenne az áldozat, az meg jobban fájna. Ma sajnos nem volt időm, alig voltam bent a boltban is, holnap mindenképpen ránézek, vagy ha nincs írok nekik egy emailt.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz sebgutkopf #147180 üzenetére
Szükség van rá hogy a normális embereket meg lehessen különböztetni a hülyéktől
BENEFON DELTA--------N8
-
ivana
Ármester
válasz sebgutkopf #147180 üzenetére
Ezeket a kardán, középcsapágy váltó, agyváltó dolgokat mind kipróbálták a 20. század elején. Ebből egyedül az agyváltó volt viszonylag elterjedt dolog egy időben.
Sőt van a mek oszk-n egy cserkész könyv ami említést tesz peugeot átütős ipari csapágyas agyról.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz sebgutkopf #147180 üzenetére
A dolog nem új, már 1899-ben is csináltak kardános bringát.
Az újdonság inkább a csapágyas megoldás, és hogy sebességet váltani is lehet.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz sebgutkopf #147208 üzenetére
Nem változik a középcsapágy és az agy távolsága, ha a "láncvilla" forgáspontja a középcsapágy közepe.
Ez a hajtás elég jól bedobozoltnak tűnik
A súly miatt akartam akadékoskodni, de egy agyváltó valami 1500-1700g
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bringasisti
őstag
válasz sebgutkopf #147208 üzenetére
Még mielőtt tovább gondolnánk. A lánc és a kardán hajtás közt van minimum 5* energia veszteség, és a lényeg hogy ott olyan oldal irányú erők hatnak ami vagy + 5 kiló vas vagy egy hét élettartam. A motorokon azért nem terjedt el a kardán mert ha sport gépet nézzük akkor a + belső ellenállással nem lehet az első kereket a földön tartani
BENEFON DELTA--------N8
-
ivana
Ármester
válasz sebgutkopf #147208 üzenetére
kazetta helyett a hátsó áttételi rész keskenyebb Nem keskenyebb, egy egysebi cog keskenyebb sokkal.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #147208 üzenetére
Nekem egyedül, amit úgy látok, hogy a lánc mellett alternatíva lehet az a bordásszíjas hajtás. Nagy előnye, hogy jól bírja, nem nyúlik, igénytelen, nem kell kenőanyag neki. Ahogy néztem árban sem vészes a Gates féle. Kijön a crankset 40 ezer Ft körül. Jó a szíj azért drágább (12 ezer Ft), mint egy lánc, de elvileg tovább bírja. Egyedül az nem tetszik, hogy vagy single vagy agyváltó, amivel lehet használni.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz sebgutkopf #147308 üzenetére
Ebből a videóból indult ki elvileg az egész beszélgetés
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
samujózsi
tag
válasz sebgutkopf #147310 üzenetére
Nekem egyéb kérdéseim is lennének: mennyire törékeny (kerámia alapú?? - pl. a felverődő kövek nem teszik tönkre?), mikor lesz látható "élesben"?
Mert én eddig csak demoként találkoztam vele.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #147310 üzenetére
Fura, hogy még mindig válaszoltok neki. Szemmel láthatóan nem megy neki az értő olvasás, sem az írás. Csak idegesíti az aktuális vitapartnerét. Most is nagyon komoly, bölcs emberhez méltó választ adott neked. Részemről nem bánnám, ha az ilyen emberek ellen fellépne a topikgazda valamilyen formában.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #147308 üzenetére
Nincsen? De volt, az tuti, 99%, hogy láttam fotót ilyenről, igaz, régebbi váz rémlik. Pont ez volt az indoka, hogy a rugózással nem változik a láncvilla hossza.
találtam is, ez ráadásul '15-ös Speci Demo állítólag:
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
tag
válasz sebgutkopf #147322 üzenetére
Pedig elég régi. Nem is tudom, hány éve láttam először... akkor azon ment a röhögés, hogy váltani sem tud. Pedig látszólag tud. Csak még nem láttam, hogy valaki valóban biciklizett volna ilyennel, ami azért tényleg kissé gyanússá teszi a dolgot...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #147322 üzenetére
Lehet akár jó is, ha a nagy gyártók nem kapják fel és nem állnak be mögé valami modellel akkor annyi az egésznek. Meg persze a a gyártóknak is mennyire éri meg gyártani, főleg az elején amikor még drága.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #147308 üzenetére
Igen,érdekes,de számomra ijesztően bonyolult.Kiemeli a hatékonyságát,de rafkósan nem annyira a láncossal,mint az agyváltóssal szembeni hatékonyságát.Most,hogy láttam a kismillió csapágyat,meg a külön mozgó elektromosan mozgatott kardán véget,még kevésbé meggyőző számomra.
(#147314) Somatom ...egyik,terhelt oldala annak a henger alakú csapágyháznak még kapcsolódva van a tányérral,míg a másik,terheletlen fél elmozdul a váltás irányába,így már új soron akad be a tányéron,amit az addig terhelt oldal első terheletlen pillanatában követ,így valósul meg a váltás.Kérdés a több váltás egyszerre,mert az a fél henger nem tudhat akármennyit mozdulni,meg a gyors forgásnál hogyan követi olyan pontosan és gyorsan a másik oldal.Bár stílusa valóban hagy kívánnivalót maga után (nem hülyézünk itt senkit! ) bringásisti-nek annyiban még mindig igazat adok,hogy egy ilyen több irányváltást is magába foglaló erőátvitel nehezen lehet hatékonyabb az egyirányúnál.
(#147330) -=RelakS=-...itt ugyanakkor kimondja,hogy "Driven is the wold's most mechanically efficient and aerodynamically efficient system" ...másodikkal egyet is értek,de az elsőn csodálkozok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haiiro_o
tag
válasz sebgutkopf #147308 üzenetére
Nem tudom mennyire veszteséges ez a rendszer, de erről már beszéltetek sokat, viszont az áttételekre kíváncsi lennék. A hátsó keréken lévő izé legkisebb részéhez látszólag nem lehet váltani mert útban van a váz?
-
X2N
senior tag
válasz sebgutkopf #147827 üzenetére
Nem nekem lesz amúgy, nekem most egy m6000-es deore-van, 2 éve megy hiba nélkül. Én magura MT5-t vennék vagy a fentebb említett új Deore-t, esetleg Zee-t. Munkatársam szereti ezt a Sram féket az adagolhatóság miatt, de nem valami megbízható.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
Új hozzászólás Aktív témák
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- Polar mirage kerékpár eladó olvass!!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen