-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz MPowerPH #223986 üzenetére
Amikor megkaptam az első COVID oltást, az azt követő két hétvégi tekerésem volt ilyen.
Síkon és enyhe emelkedőn jó volt, de amikor igazán bele kellett húzni, komolyan azt hittem, elvisz a szívroham.
Pedig előtte már egész jól kigyúrtam magam.
De a harmadik hétvégére szerencsére elmúlt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #226429 üzenetére
Ilyen ez, a műtét után még kicsit rosszabb mint a sérülés után, de innen már csak jobb lesz, kitartás! ...amúgy mit csináltak ott pontosan?
#226430
Fall-N...tény, hogy mindenki feltölti agymenéseit (mindenhova), de kerékpár témában a Park Tools, GMBN, Performance Bicycle, Sick Biker (kissé fura hangsúllyal) stb. minőségi anyagot tolnak fel.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #229910 üzenetére
Rendesen visszaestél ezek szerint. Görgőn én is agyaltam, de végül lemondtam róla, már van minden évszakra ruházatom és kint azért nagyobb élmény, főleg terepen.
Én is ma mentem egy rövid kört egy hónap kihagyás után, annyira durván nem estem vissza azért, azt hittem rosszabb lesz. Persze a KOM-ok, PR-ek nem jönnek, de nem szenvedek 20%-os emelkedőn sem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #230828 üzenetére
Le vannak takarítva, levél mentesek, sőt lombfúvóval elvileg mindegyikről le lett fujva a por a héten, de mivel nem esett sok helyen elég mély por van már most is. Vonat közben azert lehet nyelni. A hétvégén van Mecsek Enduro verseny, most elég sokan leszünk fent a hegyen, szombaton és vasárnap viszont csak rajtszámmal mehetsz a pályákon...
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #231006 üzenetére
brigéciol D3 áztatás razas...
Meleg szappanos vozben kiöblítés... aztán leöblítés ...lombfuvó...kiakaszt.Miután csak wax megy a láncra ujraknésig csak rongyal áttörölgetem ha kívánja, es jópár periódusként ismét nagy tisztítás ( Erre írtam hogy nagyon jól bevált a protoolsnak a növényi alapú cucca de sajnos nagyon drága)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231064 üzenetére
Az, demoralizáló sötétben menni és jönni is, szokni kell... Aztán ha kicsit belejössz, akkor...
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] ...meg kell tanulni állat módjára mászni és óvatosan ereszkedni. Az meg mikor megállsz pihenni pár másodpercre és ha már hallasz is valamit saját lihegésedtől, észleled az állatok mozgását körülötted a sötétben, külön élmény.🤭 Még jó, hogy itt nincs medve.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231090 üzenetére
Melyiktől? Egyetlen vadtól kellene félni az a veszett állat (leginkább róka), minden más itteni vad messze elkerüli az embert, vaddisznó meg tavasszal ellik. Erdélyben mondjuk van medve és farkas, de az utóbbi is kilométerekkel előtted észrevesz és kitér utatból, előbbi az melynek hallása és látása is gyatra, így csak szaglására tud igazán támaszkodni, ezért összefuthatsz vele. Persze járhatsz úgy mint Toobee kolléga, hogy gyorsan ereszkedve éppen keresztezi egy szarvas, őz, vagy éppen vaddisznó útadat, de én ha kicsit is gyorsabban ereszkedek szoktam egy-egy erősebb hangot hallatni, hogy véletlenül se arra meneküljön semmi. Ha legyőzöd zsigeri félelmed akkor minden statisztika szerint nagyobb biztonságban leszel a sötét erdőben mint az oda-vissza úton az autók között.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
az a baj, hogy azt végfelhasználóként te sem tudod, hogy a nagy gyártó ezeket megtervezte v nem (csak kiválasztott egy kerékszettet a katalógusból), ezek olyan kis szériás termékek, hogy érdemben nem fogja független 3. félként senki sem vizsgálni, hogy hazudtak-e a marketinganyagban v. nem. (lásd még évente 5-10-20%-kal "merevebb váz", x watt megtakarítás, etc) - ráadásul a kis darabszám miatt sok esetben felhasználó visszajelzések se nagyon fellelhetők.
ehhez az is "segítség" hogy botrányos kb. minden gyártónál a dokumentáció, 3-5-10 éves biciklik geoját nem lehet hivatalosan megtalálni, ha szerencséd van, akkor valaki feltöltötte az adatokat geometrygeeksre.
de írhatnám azt is, hogy a giant nem tudja a bicikli súlyát kiizzadni adatként (valaki javasolta a német oldalt - talán Alg, hogy ott kötelező megadni a tömeget).
az is rendszeres, hogy fórumos tapasztalatok alapján tudod meg, hogy mekkora külső fér el a vázban.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
Tudtommal pont ez a lényege az open moldnak, nem kell semmit fejleszteni, mert van ingyenes szabadon felhasználható pontos instrukció, már kész van a terv, bárki gyárthat open mold design alapján. Persze a minőség így is lehet sz*r, ha nincs QC, ha szar a kidolgozás, ha nem eredeti jó minőségű Toray karbont használnak (bár elvileg a kínai karbonnal sincs baj), szar a ragasztás, meg franc tudja. Vannak gyártók, akik elvileg alapos teszteknek vetik alá az open mold vázakat is, aztán a valóságban kitudja. Valszeg a legjobb, ha megfelel pár normális szabályzatnak, pl. én simán mernék használni bármilyen kínai vázat, ami UCI Approved, TUV Certified. De megint elmentünk a minden kínai szar irányba, közben meg a Cervelo, Canyon, vagy akár BMC vázak sorban buknak meg Hambini teszten . A Rockrider alacsony árának is valszeg az open mold design az egyik titka, nem fejlesztettek ők az égvilágon semmit, hanem szabadon felhasználható már meglévő terv szerint bérgyártatnak vázat, így a fejlesztésre valszeg nem kell egy forintot sem fizetniük. Ettől még nem törvényszerűen sz@r, csak egyszerűen nem lesz olyan a váz, mint egy egyedi saját tervezésű Specialized vagy Cannondale, nincs semmi nagy innováció, különleges esztétika, csak egy random, de bevált egyszerű váz, amit más logóval is fel lehet lelni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
Volt alkalmam kicsit belelátni a karbon gyártás világába, dolgoztam ilyen helyen. Ha olcsón akarják kihozni, akkor üvegszálas szövetből építik a vázat, és a fedőréteg karbon. Jól néz ki, aztán annyi.
#231369 sebgutkopf
Egy extrém geo annak jó, aki extrém módon is csapatja, különben inkább hátráltat.
Én nem vagyok az újdonságok ellen, simán lehet, hogy bejön és pár év múlva minden komolyabb montiban lesz kormánystabilizáló, aztán, az is lehet elfelejtjük.#231391 bardi
Pont azért írtam, hogy "egyszerűsített verzió".
De a lényeg ugyan az, a kormányt hivatott stabilizálni. -
stickermajom
addikt
válasz MPowerPH #231486 üzenetére
12,68km/638m lett csak. Nem éreztem a csít. Remélem lesz még idén szép idő, mehetne a csoportos parkozás.
sebgutkopf összegyűjtötte múltkor az Enduro FF sisakokat, azt érdemes elolvasni. Nekem anno a TLD Stage és a Fox Proframe maradtak a kalapban tesztek alapján. Mondjuk nem olcsó egyik sem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #231496 üzenetére
Felőlem mehetnek e-bikeal, nem zavar, csak valahogy kéne ezt automatizálni, hogy e-bike ride-ként töltsék fel a tekeréseket és akkor nem zavarnának bele a normál szegmensekbe. Több módszerrel is meg lehetne csinálni, mittomén, mondjuk ha kötelező lenne megadni a bringáidat a stravanak és tekerés után felugrana egy popup, ahol kiválasztod, melyik bringáddal tekertél, amíg nem választod ki, nem tenné közzé a tekerést. Ha e-bike bringát választasz ki, akkor e-bike ride-ként tenné közzé és nem manuálisan kéne utólag állítgatni. Mert szerintem a legtöbb e-bringás nem rosszindulatból gyilkolja szét a szegmenseket kamu KOM-okkal, hanem egyszerűen hanyagok, dögök átállítani minden tekerés után a ride-ot e-bike ride-ra. Szal valahogy az orruk alá kéne agresszíven tolni a dolgot, hogy ne tudják kikerülni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #231510 üzenetére
Amúgy vicces, mert az e-bike maga tökre nem zavar, csak a hozzá társuló arc, meg önérzet. Ennek az egyik legjellemzőbb hozadéka ez az analógozás.
Zolkow: Na, és a rásegítés vajon mitől lenne digitális? A kijelzőtől a kormányon? Mert akkor a garmin miatt az enyém is mind az.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #231699 üzenetére
Ennyit analógon is simán össze lehet hozni.
Ha használva van:
villa nagyszervíz 35k, tag nagyszervíz 25-30k (ha a kis szervizeket közben magadnak csinálod).
lerugsz egy szett gumit, akkor az 50k (darabja 25-30k egy minőségi enduro guminak) + bele a tej, néha egy új szelepmag.
Fékfolyadék és betét csere, ha magad csinálod csak anyagáron 10-20k között
Kenő és tisztító anyagok éves szinten 5-15k
Már 140-nél járunk egy analógnál és a hajtáshoz még nem nyúltunk hozzá, mert az talán többet bír, de használattó függően ha nem is évente, de bejön ott is a lánc és sorcsere, középcsapágy csere (ez utóbbi ebike-nál nincs, mert az a motor).Egy ebike ezen felül annyi, hogy a hajtást gyorsabban lerúgja, mert egyszerűen többet megy, és keményebb nyomatékot kap, tehát egy évben 1-2 lánc és 1-2 évente egy sort + első lánctányér.
Nem olcsó egy mtb üzembentartása, ha összeadjuk a költségeket. Illetve ezek a költségek annak arányában csökkennek, amennyivel kevesebbet használjuk a gépet és időben kitolódnak ezek a szervizek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231774 üzenetére
Biztos tudatalattid még félti a vállad és... jól is teszi, mert írásaid alapján a vakmerőbbek közé tartozol.
Ami a gúnyát illeti nem a bemelegedés a gond mert az hamar megy, hanem később a már nyirkosan, izzadtan ereszkedés. 🥶"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cousin333
addikt
válasz MPowerPH #231812 üzenetére
Tapadós mint a vizes póló?
No offense, de egy rendes nadrágnál nem is érzed, hogy rajtad van. Csak azt, hogy nem fázol.
Saját tapasztalatom szerint, hogy a lábszár a legkevésbé fázós testrész, a végtagok a legkritikusabbak. Éppen ezért nem segít hidegben a “tekerj gyorsabban” technika, legfeljebb nagyon rövid távon… (=1000m )
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231841 üzenetére
Az a mászás 😍😍😍... ha azt nyomod nem kell már dumbell, minden izmodat igénybe kell vedd, hogy ott feljuss.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231948 üzenetére
Vagy nem egyformán "nyújtottad ki", vagy ennyi a gyári tolerancia 100+ szemnél összeadva...lógatva is ennyi a különbség, mondjuk egy szegen át a csapszeglyukon a 2 lánc ?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231953 üzenetére
Az jó, mondjuk egy XX1-től el is várható.
#231954Maximum1+venember83...van az a rögzítő csavar alatt egy amolyan fogazott vékony alátét (a sor rögzítő csavarja alatt is olyan van) mely meghúzásnál is érződik amint kattog és meg is akadályozza a fellazulást. Amúgy meg ha fellazul az a minimális játék a ricnin pont már néhány cm lesz a kerék külső kerületén, így valóban fel lehet lazulva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231957 üzenetére
Ne járj a középcsapággyal, azzal amúgy sincs dolgod amíg nem hibásodott meg, utána meg mindegy hogyan ütöd ki mert kuka, betolni az újat meg egy valami ilyennel megejtheted.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #231979 üzenetére
Én most berendeltem a prést Aliról amit Runner is meg Hasaggymeg is mutatott. A múltkor amúgy simán egy kalapács fa végével szépen ki tudtam ütni a kormánycsapágyat a helyéről és menetes szár + nagy alátéttel szépen vissza is préseltem a helyére. Gyors megoldásnak jó volt, de kell a rendes szerszám, és erről Runner is jókat írt.
Időközben én is váltottam SPD-re. Egy Giant Line cipőt vettem, egyelőre egy kölcsön kapott Saint pedállal, ez így elég jó kombónak tűnik. Még szokni kell le és felfelé is egyaránt, nincs meg a pontos cipő beállítás, de alakul.... és még nem estem, csak párszor majdnem
Most akarok rendelni pedált, szerintem maradok a Saint-nél, most még az euro is kicsit magához tért, ki kell használni.Illetve kell téli kesztyű, szerintetek ez a 100% milyen lehet?
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #231957 üzenetére
A hajtóművet eléggé túlmisztifikálod, egy sima 8as imbusszal le lehet szedni.
Nyomatékre húzásával se kell sokat foglalkozni, ez már olyan nagy érték, amikor csak 40re húztam, akkor sem lazult le és nem kotyogott.
A csapágy behúzó, amire azt mondom, hozy valóban jól jön, de kiszedni ki lehet ésszel egy hosszabb lapos csavarhúzóval meg kalapáccsal, körbe körbe kell kocogtatni, hogy ne ferdén feszüljön be.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231989 üzenetére
Újra kérdem: baj van vele, vagy miért akarod mindenképp kiszedni a hajtóműcsapágyat? Ami az átalakítást illeti, én nem paráznék előre, majd ha tényleg soxor kell csapágyat cserélni és a művelet is macerás, esetleg nyekereg akkor majd ráér a menetesre alakításon gondolkodni...kitalálták azt a bepréselt csapágyazást már 100 éve, nem feltétlenül lesz rossz éppen nálad.
#231983 tknof1871...Az eredeti kormányról le lehet szedni a markolatot és áttenni az új kormányra? Igen. Hogyan? Meglehetősen egyszerűen.
Kelleni fog nyomatékkulcs? Nem. A csavarok menetére kell csavarrögzítő? Nem.
Milyen adatból lehet tudni, hogy egy új kormányszár beépíthető egy kerékpárba? Villanyak átmérő (általában 11/8") és kormányvastagság (talán 32mm)"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #232008 üzenetére
de ismerős szitu, volt párszor benne részem mindig nyafog valahol és mikor úgy kell letoljam az utat hát a kedvem is képes elvenni, mikor a bükkben másztam másodjára visszfele és nem bírtam csak 9 el menni hátron tekertem és a csendben hallgatni ahogy az első kerék nyafog..azthittem kivágom
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #231989 üzenetére
Nincs egy imbusz szettből egy 8as imbuszod? Azt hittem ilyen minden bringásnak van otthon
Én ezzel, meg egy nyeregcsővel verem le róla, túlzottan ezzel finomkodni úgyse fogsz, mert lazításkor pont rossz irányba forog a hajtókar, ki kell valamivel támasztani.'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #232625 üzenetére
Az Ashima gyantás nálam is ezt csinálta, a Miles Racing félfémes mosás után, esőben, alkohollal pucolás után is harap. Cserébe kissé fényesedik, mint a Shimano gyantás és valami fura fekete nyomot hagy a tárcsán. A télen jó lesz nekem, mert vizesen sem hangoskodik sokáig, tavasszal visszateszem az Ashimát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #232625 üzenetére
Korábban írtam, hogy egy alkalommal a román határig utaztunk egy zivatarral, vagyis szinte 250km-t mentünk ismétlődő felhőszakadásban mely után úgy feláztak a gyantás Shimi betétjeim, hogy azt hittem megszennyeztem őket...aztán rájöttem, hogy mind2t aligha, így fékezgettem az erdélyi hegyekben egy jó párat és helyrejöttek.
#232627
jjeahh...minap vettem 2 pár ilyent a decaból (fémes létére hasonlónak éreztem a Shimi gyantáshoz, és jó az ára is), közben meg a G05S-RX-et használom, melyet szintén jónak találok.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- Közeledik az X Fold3 Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Még mindig készül a Lollipop Chainsaw RePOP
- Tőzsde és gazdaság
- Politika
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs