-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Fall-N #286247 üzenetére
én szórattam már homokkal is magnézium lábas villát, de az festve lett (Répa) így ment rá egy halom szórógitt meg alapozó, és az szépen kihozta egyenesre a felületet.
a csavarodást nem értem. nincs egy hónapja, hogy vázat homokfújattam, semmi baja. igaz 30 éves True Temper OX Platinum acél váz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Piftuka
veterán
válasz Fall-N #286304 üzenetére
"Annyira összemosódnak a kategóriák, hogy vannak sportosabb cross trekking vázak, amik hasonló geometriájúak, mint egy (régebbi) MTB (na nem a downcounty)."
Ez bizony így van. Megnéztem jó néhány Youtube videót is az elmúlt időszakban... "Cross vs. Trekking", "MTB vs. XC"... az adott elnevezéssel is "nyócvannyóc" különféle váz köszön vissza.
Volt olyan gravel bike videó is, hogy ránézésre egy országúti bringával ment be a srác az erdőbe.A "legtipikusabb kategóriák" között pedig olyan formák, vázak (és elnevezések) is voltak, amit a nálunk kapható, ismertebb gyártók termékei között nem is láttam.
"Ha túl szélesnek gondolod a 29"-es kerekeken a gumit, simán lehet vékonyabbat tenni rá, a 28"-os trekking gumi felnimérete is 622. Csak figyelni kell, rá hogy mi a minimum méret amit, lehet rárakni az adott felnire."
Az említett CUBE Attention bringákra, melyik trekking abroncsot ajánlod, kérlek?"Aquila non captat muscas."
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #246584 üzenetére
Szia!
Olvasva az írásaid a hajtóművel kapcsolatban, az asszony monoblokját cserélni merészeltem erre a funn ridge solo-ra. Tök jó, tetszik is, meg praktikus is a lánckerék felfogatás, könnyü is csak egy valamivel nem jutok dülőre: meghúzás után elkezd kottyanni a nem hajtómű oldali haktókar. A bordázatban lehet az illesztési hézag több mint kellene. Ha te tapasztaltál ilyet, hogy sikerült megoldanod?
Nem szivesen küldeném vissza, mert ez minden más szempontból egy jó választás.
Ui.: a tengelybe kell egy csavart is tenni, amit annyira kell meghúzni, hogy épp ne szoruljon még a középcsapágy. Ehhez adtak két passzos alátétet is, ezeket az alátéteket te felhasználtad?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #286820 üzenetére
Vissza kerestem a levelezgetéseket amit az osziékkal végeztem tavaly a KTM Life Sport-om újra festésénél, ők nem szemcse szórták hanem valami féle maró anyagba helyezték el az alumínium vázat és ha jól rémlik 200C°-n égetik rá a festéket. Elég korrekttül megcsinálták a vázat egy minimális festék folyás van csak rajta de az se észre vehető helyen . Csak a szálítással volt macera mert a DPD szivatott rendesen vissza már GLS-sel jött ott nem volt gond
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #286843 üzenetére
Igen értem, köszi a választ.
Nos nekem épp ebböl az alátétből lett a kotyogásos gondom. Ugyanis a mérete (átmérője) nagyon kicsivel nagyobb csak, mint maga a hajtótengely, emiatt ahogy felhúztam a nem hajtómű oldali hajtókart vele és a csavarral (amikor még ezen hajtókar rögzítőcsavarjai lazák ugye) szépen bemászott a hajtókar alá és a hatókarcsavarok meghúzásakor feltámasztott/kitartott, így nem tudtam a kellö nyomatékkal ráhúzni a tengelyre a hatókart és szépen kilazulgatott.
De lehet valamit mégis rosszul csináltam és kellenek azok az alátétek oda...[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #286871 üzenetére
Ez biztos így történt?
Csak mert kételkedtem továbbra is és írtam a funn-nak. Ezt a választ kapam:
"Hi There,The 2 rings are spacer/shim for the pedal axles to protect the contact point between the crank and the pedal axle. Thank you.
Dominic"
Szóval azokat a gyűrűket a pedálok alá kell tenni.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #287063 üzenetére
Igen, igen, épp ezért jeleztem nekik ezt mail-ben, nincs a szerelési útmutatójukban ez benne. Én is csak azért kezdtem gyanakodni, mert 2db (és ugye hajtókarból van még 2 egy hajtóművön) meg még a hajtokaron lévő hézagba is beillik. Reflexből én is oda szereltem fel elsőre amúgy.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #287091 üzenetére
Jobb ha igyekeznek, mert addig lesz kábeles váltóm amíg ez a mostani XT tart, most egyelőre úgy gondolom, hogy amint aktuális váltó RD-M8100, váltókar SL-M7100, bowdenház Jagwire LEX-SL, akármi cserére szorul villanyt kap az egész renCer, olyant amilyen éppen lesz, GX, vagy esetleg valami új hasonló árban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #287137 üzenetére
Ha a Cuesnél is olcsóbb lesz, akkor én értem és jó ötletnek tartom. Inkább ezt tegyék olcsó crosstrekking, mtb bringákra, mint a régi Tourney, Altus-t, azoknál sokkal jobbnak tűnik. A Cues inkább Alivio, Deore, XT vonalon mozog és valszeg leginkább e-bikeokon lesz menő.
#287138 balintbaba: már nem tudom mikor lesz kapható, pedig valahol olvastam, de a román decathlon oldalán már fent van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #287220 üzenetére
Bottom Bracket Standards
bb30 az elvileg valóban nem 86 mm, hanem 83.
ahogy látom van Cannondale BB30a is, csodálatos!Asymetrical BB shell is +5mm wider on the non-drive side (BB30A). For the BB30A-83 frames, the BB shell is 5mm wider on the drive side and +10mm wider on the non-drive side.
6806 bearings are pressed directly into the frame. -
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #287242 üzenetére
menetesből olcsóbb vázakra jó a bsa (+4szögtengely), drágábbon sram (30-as tengely) és a nagyobb csapágyak miatt t47,
pressfitből meg bb386EVO (illetve az mtb-s társa)aztán készen is vagyunk, minden más mehetne a levesbe, az olasz menet is, az csak hagyományőrzésből maradt 1-2 vázon.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #287375 üzenetére
Mo-n vicc árak vannak, kevesebb 500€-ért láttam talán a napokban vmelyik német webshopban.
-
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #287469 üzenetére
Igazabol az a durva es erthetetlen, hogy tavaly 2darabot mindenfele komplikacio nelkul beraktak ugyanebbol a fajtabol a masik oldalra, azota is minden rendben vele, ezert gondoltam hogy akkor sima ugy, erre elso ejszaka begyulladt, es nem csontosodott be…
Egyetlen johir, hogy ez garancialis hibanak minosul, es nyar vegen ujra beraknak egyet… -
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #287967 üzenetére
Nekem az volt a mázlim hogy a szervíz elismerte a hibájukat mivel mondtam nekik hogy az első perctől kezdve minden egyes cm-jét átnéztem nedves törlő kendővel van takarítva így kizárt hogy nálam jött volna ez össze. A lánc levételkort sérült meg a festés a tulajjal sikerült beszélnem aki korábban autó polírozásban utazott így ingyen kijavította a hibát.
Célszerű lett volna neki is át nézni a csomagot kézhez vételkor kibontani megfogni át nézni hogy biztos minden rendben van e. Mikor szlovákiából rendeltem a 2wheels-től vagy a bike-discount.de illetve bike-components.de a Cues szetett össze legózva akkor át néztem minden alkatrészt ami jött. tőlük és úgy vittem a szervízbe de ők is át nézték velem ha jól rémlik.
Én is csinálgatom magam ahogy tudom csak ha valamit elcseszek nincsen egyből pótalkatrészem hozzá ennyiből rosszabb . Apropó írtam a bikepronak hogy legyenek már kedves és írják meg ugyan hogy amit jánlottál Toopre MDL2 esetén ami papíron jó Shimano-hoz de sehol nincsen írva róla hogy mely adapterek kellenek hozzá hogy melyiket is kell hozzá használni azt írták hogy az "M5"-t kell használni[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #287982 üzenetére
ha tippelnem kellene akkor a rövidebik az ashima esetén M4-t 8tudom nem M5 de támpontnak jó vagy kiindulási pontnak) javasol a shimano-hoz és az a rövidebb. Egyenlőre csesztetni a féket nem akarom mert nagyon jól össze kopott, csak azért foglalkoztat hogy a vissza küldési idő alatt ki tudjam deríteni ha még se lenne jó hozzá
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #288342 üzenetére
Én lassan lemondtam a decathlonról, az alis bringás ruhák jobbak, a bringák sem olyan jó vételek, mint régen, a cipőik sosem érték el egy igazán komoly márka szintjét, egyedül a túraruházataik miatt tartok ki mellettük, nadrágokból pl. az NH500, MH500-nál nem tudok jobb ár/árték arányút és jók rajtuk az oldalzsebek is, belefér a medvespray . Bár idén rövidnadrágból is inkább egy akciós North Face-t vettem... Szal a decathlon megérős tud lenni, de csak akkor, ha a külföldről rendelés, Siroko, aliexpress nem játszik. Bringás alkatrész téren én sosem találtam semmit náluk, ami kellett volna, egy rendes gumit sem árulnak
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #288472 üzenetére
Nagyon szép lett a kerékpár.
Nem tudom hogy hülyeséget mondtak vagy se de olvastam is pár helyen róla hogy nem minden esetben jó a féktisztító. Mikor a Swissstop DISC 15 E betétekkel kínlódtam előtte meg a B05S-RX -el fék tisztítóval estem neki hatása nem volt mikor meg vettem a BBS-53-t és a szervíz instrukciót követtem 80-s vagy 100-s papírral kezeljem a rotort (biztonság kedvéért még a betéteket is le kezeltem így) azóta úgy fog a fék mint az a bizonyos zöld festék
Bár most ezen gondolkodom hogy ez a körbe futó barna csík mi lehet elől a 180-s rotoron. Ha tippelnem kellene akkor fékpornak kellene lennie. Bár a kép nem adja vissza annyira
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #288836 üzenetére
Anno, mikor zasszonnyal elindultunk kerékpárt vásárolni kevesen múlott, hogy nem ilyeneket vettünk.(egy évvel korábban volt, 2015-ben) Az akkori felhasználási szokásainkhoz ezek sokkal jobban illettek, aztán engem elkapott a gépszíj, egyre többet kerékpároztam egyedül majd megfertőzött az erdővírus is, így montenbálykos lettem.
#288839 fulton...intenzitástól függ, bizonyos szint fölött már olyan mennyiséget használsz, illetve veszítesz izzadással ezekből a tápanyagokból, ásványi sókból és nyomelemekből, hogy nehéz lenne pótolni, főleg akkor ha mondjuk másnap és harmadnap is nyomod mint süket a csengőt. Ugyanakkor amit Ringman is mond, hogy nem szereti a húst és a tejterméket melyek helyett tablettákat szed, valami civilizációs betegség lehet. Én azt addig értem, hogy valakinek valami egészségi problémája van és ezért kompenzál, de egyelőre a rágásra és emésztésre vagyunk optimalizálva és nem turmixok, porok és tabletták szedésére. Szerintem...🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289028 üzenetére
A gyakorlatban, ha megfelelő kenőanyag van a csapágyban, akkor üzem közben fizikailag nem érintkezik közvetlenül a gördülőtest a pályával, hanem olajfilmen gördül, a kopás tehát egészen pontosan 0.
Kopás jó esetben csak induláskor, és megálláskor lép fel, amikor nem elégséges a fordulatszám.A Hambini cikkből az nem derül ki nekem, hogy amikor az élettartamot nézte, milyen kenés mellett nézte a súrlódási nyomatékot.
Mert amúgy amikor a kenőanyagokról értekezett egy másik cikkben, ott nem nagyon ásott mélyre, és tett vitatható állításokat is.Iparisra nem cserélnék, mert egyrészt gyakorlatilag új mindkét agyam, másrészt meg V-fékes a bicaj. Novatec agy talán van ipari csapággyal V-fékhez, de azért nem fogom most átfűzetni a kerekeket. Majd, ha tönkremegy az agy is, meg elkopott a felni, akkor megvizsgálom a lehetőségeket.
Retek biztosan nem jut be így sem, Deore agyak, dupla tömítéssel. -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289062 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy 0 a súrlódás, olyat csak folyékony héliumkenéssel lehetne megközelíteni.
Hanem hogy folyadékfilmen futnak a gördülőelemek.
Ilyenkor csak folyadéksúrlódás van, mert nem érnek össze a szilárd felületek. Ha nincs szilárd érintkezés, akkor súrlódás lesz, de kopás nincs.A zárt csapágyak ( meg általában a gördülőcsapágyak ) azért nem örök életűek, mert elégtelen kenésnél a kopás és az anyagkifáradás teszi őket tönkre ( esetleg a korrózióval karöltve ), megfelelő kenésnél pedig csak az anyagkifáradás.
A gördülőelem elhaladásakor a terhelés hatására a pályákon b*szott nagy mechanikai feszültségek keletkeznek, amit az anyag rugalmas alakváltozással reagál le ( ezért vannak olyan keményre edzve a csapágyacélok ). Igen ám, de ez az állandó nyomogatás mégsem 100%-ig rugalmas, időnként egy-egy atom arrébb ugrik a fémben, a feszültség egy része ott marad, deformálódik az anyag. Hosszú idő alatt ezek a hibák összeadódnak, az anyag felülete rideg lesz, törékeny, és elkezdenek a terhelés hatására a felületből kitöredezni, kiperegni a fémszemcsék. Ilyenkor kezd el "rágni" a csapágy.
Valamint nyilván vannak kedvezőtlen, átmeneti üzemi körülmények, mint indítás, leállítás, extrém hőmérsékletek, lökésszerű terhelések, stb., ezek szintén elégtelen kenéshez vezethetnek. De ezeknek csak akkor van számottevő hatása, ha gyakran állnak fenn az üzemeltetés során.Azon kívül, egyik kenőanyag sem végtelen élettartamú, azaz az "élettartam kenés" automata váltó olajakra vonatkozó inverz ok-okozati posztulátuma itt is érvényes.
A V-fékkel az a helyzet, hogy ha rákeresel hogy 9/10mm tengellyel, milyen első/hátsó agyakat lehet kapni V-fékhez, akkor a teteje a Novatec ipari csapággyal, alatta meg rögtön a Shimano Deore jön kónuszokkal, és onnan lefelé már csak kónuszos van.
Tárcsás agyat meg nem veszek, mert erre a bicajra sosem teszek tárcsát, ha pedig veszek egy másikat, akkor az komplett bicikli lesz.
Ez az összefüggés. -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289067 üzenetére
Az előző vázam is monti volt, és 130mm-es hátsó papucstávolsága volt, de az nagy ritkaság volt már a maga idejében is. Ez a mostani váz már tényleg 135mm-es.
Mondom, két új Deore agy van fenn, és nekem semmi bajom a kónuszokkal amúgy, ha ipari csapágyas lenne, azt is átzsíroznám évente, tehát a karbantartásigény nem izgat, csak ott nem tudok utánállítani, kónuszosnál meg igen.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289089 üzenetére
A kónuszt se kell, ha elfogadod, hogy ki kell dobni, ha kottyanni kezd.
Az iparit meg csak cserélni tudod, még ha csak a hézagon kellene is állítani.
Őszintén szólva, nem is értem, hogy iparis agyakban miért nem használnak ferde hatásvonalú ipari golyóscsapágyakat. De persze mégis értem: Nem lehetne annyival drágábban adni, mint amennyivel hosszabb lenne az élettartama.Egyébként nem viszem túlzásba a karbantartást, évente a nagy karbantartáskor ellenőrzöm a zsírt az agyban, megnézem a hézagot, utána állítok ha kell. Ha év közben defektem van, azt a kereket úgyis kiveszem, és akkor megnézem, hogy fut a tengely. De nem szokott gond lenni vele.
Középagyból már rég iparis Hollowtechet használok, és semmivel sem kevésbé macerás, mint a kónuszos agy. Ha nem akarom gyakran cserélni, évente szét kell kapni és kipucolni, átzsírozni, mert abba is bele tud menni a víz, ha gyakran ázik el az ember tekerés közben ( mint pl. én ).
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Futás, futópályák
- Vicces képek
- Fotók, videók mobillal
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen