-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #205444 üzenetére
Itt ha jól látom pont a Formula Cura és a Trickstuff 5 csillagot kapott, ezekre írtam nemrég, hogy nagyon állatok lehetnek . De persze sokat számít a hosszú távú megbízhatóság, ami egy teszten nem derül ki.
#205452 sebgutkopf: én pont azt szeretem a shimanoban, hogy koppan a fékkar amikor behúzod és azonnal harap. Amikor kezd nyúlóssá válni, akkor tudom, hogy valami gond van. Nem tudom hogy viselném el, ha eleve "nyúlik" a fék . A 8000-es XT amúgy elég gáz, hatalmas a minőségi szórás, a haverom is rengeteget szív vele.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205516 üzenetére
Az volt vele a gond amit már fentebb leírtam, nem marad megfelelő hely a tárcsa és betét között. Hiába volt többször is légtelenítve, dugattyúk olajozva, nagyon nehéz beállítani, és ez több esetben előfordult, legutóbb zsinórban 3 db MT7-es fékkel.
Illetve a szokásos gyenge, nyúlós Magura fékkar. Nyilván egy 4 dugattyús fék erősen fog egy 2 dugattyúshoz képest, de én azért kipróbálnék mást is a helyedben, ha van rá lehetőséged. Persze ha annyira a Magura kell, vedd meg, lehet neked szerencséd lesz vele és kifogsz egy normálisan beállítható példányt. Biztos megfogja a bringát, azzal nem lesz gond. -
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #205559 üzenetére
Haverom szerint az sem szereti a sarat, de azért biztos sokat segít az agresszív mintázat. Meg azért a Minionnak egy xc gumihoz képest brutál nagy a gördülési ellenállása, cserébe száraz terepen nagyon beteg lehet gondolom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205524 üzenetére
XC-hez képest nagy lesz az ugrás az biztos, van pár kiló plusz, de majd kárpótol lefelé.
Tubless ready mindegyik mai komolyabb mtb. Van amikor már tubeless szalag is van a felniken és kapod mellé a szelepet, de biztosan belsővel van gyárilag összerakva.
Abban a súly adatban annyira biztos azért nem lennék, azt hiszem el amit lemértem. A két váz között biztosan nincs 1kg különbség, az túlzás lenne. Lehet kicsit nehezebb a YT váza, de egy ilyen bringánál nem pár száz gramm fog dönteni, hanem a kezelhetőség és abban a YT mindenképpen jobb lesz.
Nem véletlen mondtam, hogy ebben a kategóriában már igencsak van létjogosultsága a pedelec rendszernek, persze ha megvan a kellő kondi, nem lesz gond. Maxxis minion-t én is nagyon szeretem, de most a legjobb Trail/Enduro Maxxis gumi az Assegai, mondjuk nem egy könnyű darab az se.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205495 üzenetére
Már próbáltam többféle betétet a code rsc-ben.
A trickstuff bb 840 power való a code-okba (piros hátlapos), olyanom volt. A fék érzetet szerettem vele, tényleg jól fogott hidegen is és vegyes komponens ellenére nem is melegedett túl. Ellenben Leogangban 4 nap interzív bikeparkozás alatt elkopott. Kishazánkban nyilván hónapokig elmegy.
Amit még hosszabban és több szettet elhasználtam az EBC félfémes betétje. Kevésbé harapós mint az trickstuff, viszont ezzel is mindenhol meg tudtam állni, ezt is bírja az intenzív lejtőket, és ez a betét nálam kb 7 bikepark napot bír ki (a fékgyilkos parkokból). Ebből a fékbetétből idén 2 szettet használtam el, meg az előző bringámon szintén kettőt. Ár érték arányban brutál jó és megbízható is. Szívesen használtam őket, csak hát ezt is állandóan nézegetni kellett mennyire kopott.
Most visszatérem a gyári sram fémes betétre. Nyilván a fémes lassabban kopik cserébe, mire a betét elkopik jó eséllyel a tárcsák is elkopnak. A fékkar érzete a gyári fémessel a legkeményebb és leghatározottabb (a komponens miatt ez teljesen evidens is), illetve ezzel harap a legerősebben a fék. A trickstuff is erős, érezni a puhább betétet a fékkaron és ezért más az adagolhatóság, de ettől még brutál erős. Ettől függetlenül tartom, hogy a gyári fémessel tapasztalom a leghatározottabb és legnagyobb fékerőt időjárástól függetlenül. Shimanosoknak ezzel a betéttel áll a legközelebb a kopp kemény kontaktpont érzéshez. Csak belföldi felhasználásra szerintem a fémes betét a code-ba nem szükséges, itthon nincs olyan hosszú és folyamatosan meredek lejtő, ahol a plusz hőtűrésére szükség lenne. Persze gyárilag azzal jön a fék, sokáig elmegy vele. Azért nekem még van tarcsiba 2 teljes szett fémes , most úgy döntöttem ezzel fogok menni az év hátralévő részében és a következő szezonban.
Sram vonalon ami még érdekesség, ha később tárcsát kell cserélni akkor már érdemes az új hs2 tárcsákat venni a centerline-al szemben. Az újfajta tárcsa jobban elvezeti a hőt, nagyobb a kontaktfelület és picit vastagabb (2mm). Már lehet velük a 220mm-es átmérőre pályázni.
Azért én sem rajongok, hogy dot-os a sram fék. Főleg azt nem szeretem, hogy az éves olajcsere után, ami dot olaj megmarad az lényegében kuka. Mire újra cserélni kell, addig a korábban felbontottat már nem szabad használni. Maga a fékfolyadék cseréje nem egy nagy mutatvány a bleeding edge csati bevezetése jó ötlet volt.
Ami még dicséretet érdemel, hogy a sram teljes alkatrész és szerviz készleteket (cikkszámokkal kereshető és rendelhető) árul mind a fékkarhoz, mind a féktesthez, vannak gyári leírások, és gyári youtube videók a szétszerelésről, összerakási folyamatról. Lényegében ha valami elkopik, nyekkre menne rajta, minden cserélhető házilag. A csapágyazott fékkar forgáspont a swing linkkel nagyon finoman mozog. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205576 üzenetére
Karbantartás után, amikor visszanyomom a dugókat teljesen, akkor utána a betét kopottságától függetlenül a dugattyúk elég aggresszíven kijönnek és valóban szűk a hely. Viszont, ha nem vetted le a bringáról a féktestet, akkor eleve középen van, így az első ride aklalmával a helyére kerül minden a használattól.
A magurát is hasonlónak tudom elképzelni.Valaki azzal trükköz, hogy úgy pumpálja fel elsőre a féket, hogy a tárcsa és a betét közé tesz 1-1 kártyalapot ezzel virtuálisan vastagítva a tárcsát mindkét oldalon. Én ezzel már nem szórakozom, mert egyrészt középen van, a hézagolás meg tényleg az első igazi használatkor beáll normálisra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205580 üzenetére
3c maxxterra-t használok, elől exo+ -al (sima exo is van, lehet előre az is elég). Mivel könnyű vagyok (max 70kg), ezért nekem elég hátulra az erősebb védelem, az se kell régóta, csak idén kezdtem el annyira aggresszíven tudni bringázni, hogy hátra kell a jobb védelem.
A maxxgrip-et meghagyom a versenyzőknek, (volt dhr II-ben olyan komponensem régebben) gyorabban kopik és azzal már nagyon nagy a gördülési ellenállás. Maxxgrip-nek az aszfaltot az ablakból se szabad megmutatni
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #205597 üzenetére
Engem nem zavarnak, mert ha felfelé le akarnak hagyni egy hosszabb túrán, akkor le fognak merülni, szal egy elhízott vagy gyenge formában lévő embernek akkor sem leszek akadály, ha e-bikeal teker. Ráadásul a mugliknak nincs elég technikai tudása ahhoz, hogy nehéz terepen leküzdje sziklás-gyökeres részeket, szal ilyenkor muszáj lassítson.
Van az a réteg, akik rásegítéses endurót hajtanak, mert inkább a lefeléket szeretik és abba be van építve a felvonó, de felénk az ilyen userből kevés van és az a kevés sem velünk teker. Télen, havas terepezéshez én is elfogadnék egy pluszos ebikeot, olyankor egyszerűen nincs az az erőnlét, amivel le tudnék tekerni 1500m szintes terepezéseket hóban.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205608 üzenetére
Mister lehet, de missiz el nem hagyna engem semmiféle pedelec-el, inkább a lábam törne le! ...viccet félretéve aszfalton lehet (még nem történt meg), de terepen, főleg technikásabban, már több kell mint néhány + watt.
#205593zsocy...fúj, áruló!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz MPowerPH #205619 üzenetére
Mondjuk azt nem értem ha odébb kell állni, hogy elmenjenek azzal mi a gond. Az és ahogy leírtad az meg a TE egy oldalad. Kölcsönös empátiának kell érvényesülni. Egyébként meg
rásegítés nélkül is elhaladhatnak melletted, mint ahogy én azt tapasztalom is. Nem is lenne vele bajom, ha sokan nem a "semmiből" suhannának el az emberre a frászt hozva, ha épp az ütközést nem. Eléggé mindenki magából indul ki.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205595 üzenetére
Ma pont azzal szembesültem, hogy mennyivel jobb buli lehet ebike-al mennyi itthon felvonó mentes helyen lejtőzni.
A mai körömön a 2 bemelegítő szakaszolások után 3 teljes kört tudtam enni a pályán és a 3 körömben lefelé pont a fáradság miatt voltam lassabb és így már nem vágtam neki a 4. körnek, mert annak nem látom értelmét, hogy csak azért felmenjek, hogy lassan jöjjek le. Felfelé a legkönnyebb útfonalon is végig 20% körüli emelkedés, a legtöbbet toltam, fent meg 5 perceket pihegtem.
Az itt is regisztrált sporttárs a napokban ott ebike-al ment 8 kört, tehát alsó hangon 2x, de ha csak a teljes köröket nézzük majd 3x annyit lejtőzött mint én.
Az egyenletből nagyjából az látszik 8 > 3. Ennyivel nyert az ebike. Persze a lefelében feltételezem az én bringám jobb móka, de akkor is 8 vs 3. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205656 üzenetére
UK -ban ha az nem volt, akkor furgonnal vittek fol a bicajokat es a ridereket.
Ez de jó lenne itthon. Valószínű kicsi a piaca még, pedig akár pickuppal is ha valaki felvinne napi mondjuk 10x én simán fizetnék érte.
Persze most azért nyavajgok, mert a hétvégével most a legtöbb bikepark bezárt a szomszédos országokban is, vége a szezonnak és jön a manual lift időszak, ami sokkal kevesebb downhill élménnyel kecsegtet.Azért 2 hete még nyomtam egy könnyed szezonzárót Wexl-ön. De jó volt a Jump line, viszont nagyon sokan voltak és sok volt a mugli. Bemelegítő körömön meg is lepődtem, hogy olyanokat értem utól, akiket nem is láttam elindulni a pályán és csak lestem honnan kerültek elő és milyen lassúak voltak, kanyarodni se tudnak…
A legjobban az mutatta, hogy sokan voltak és sokan bátrak, hogy a nap során 2x jött a mentő helikopter, ami miatt a felvonót is leállítják. A második után, amikor a jump line utolsó szekcióját le is zárták a baleset miatt, úgy voltam vele, ez volt a jel, hogy ideje abbahagyni aznapra, így “csak” 12 kör fért bele a napba. -
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205664 üzenetére
Pedig meg fogod látni, hogy megkerülhetetlen lesz, ezzel nyilván nem azt mondom, hogy nem lesznek rásegítés nélküli bringák, de amint sikerül az akku technológiát tovább fejleszteni, a súly/kapacitás arányán jelentősen javítani, be fognak kerülni tömegével outikba, gravelekbe is, mert nem lesz számottevően nehezebb a bringa. Illetve elvékonyodik a ma még élesebb határvonal az analóg és E-MTB bringák között is, mert a súlyuk közelíteni fog egymáshoz. Persze már ma is léteznek elég jó súlyban lévő E-MTB bringák, csak kis akkuval.
Ha eljön ez az idő, amikor is jönnek a könnyű, kis méretű akkumulátorok nagy kapacitással, lehet 5 éven belül itt lesz, de maximum 10, nagyon kevesen fognak analóg gépeket venni és a fejlesztések is ebbe az irányba fognak menni, mivel ez lesz tömegével eladható.
Már most is az ebike iparág viszi a hátán a komplett kerékpár ipart.A pedelec vásárlók többsége eleve trekkinget vesz, nem MTB-ot, tehát az erdőbe nem a többség jár, aki meg E-MTB-ot vesz és az erdőbe akar menni, hamar szembesülni fog azzal, hogy a sportot nem lehet megkerülni és bringázni is meg kell tanulni, tehát vagy beleszoknak vagy megunják, hogy bénáznak. Azon a néhány biztonságosabb turista útvonalon, amerre elmerészkednek a 0 kondival és 0 kerékpár kezelési tudással, szerintem nem sok vizet zavarnak. Én most magyar viszonylatban tudok nyilatkozni, itt én nem látom még azt, hogy olyan sok gondot okoznának az erdőkben az amatőr pedelec felhasználók.
Elég sok ismerősöm használja a Strava-t fanatikusan, én amúgy azt vettem észre, hogy akik tényleg komoly szinten vannak edzésben és kerékpár kezelésben is, nem fikázzák az ebike-ot. Inkább a középszerű/gyenge edzettségű, kerékpár kezelési technikával rendelkező, frusztrált emberek tulajdonsága ez. Biztos vannak kivételek, de általában nem a sport krémje szokta vehemensen szidni az pedelec felhasználókat. Nekem ez is beszédes.
Egy E-MTB-al tekerni is lehet kihívás, és simán mérhető az edzettséged, mert látod, hogy adott távon és szinten mennyit használsz el az akkuból, ahogy fejlődsz egyre kevesebb fogy az akkuból ugyan azon az útvonalon. 90-es évek közepe óta montizom, akárcsak sok ismerősöm, akik közül sokan E-MTB-on ülnek. Szerinted az életszerű lenne, hogy olyan emberek akik világ életükbe szerették a kerékpározást és a sportolást, egyszer csak azt mondják, á a tököm az egészbe én már lusta vagyok tekerni? Aztán átülnek egy olyan eszközre aminek semmi köze a sportoláshoz?
Nyilván nem kell mindenkinek mindent szeretnie, én ezt elfogadom, de az számomra értelmezhetetlen, hogy mi az ami a durva indulatokat kiváltja egyeseknél, csak azért mert valaki rásegítéssel teker, sok fórumon olvasni a gyűlölködő hozzászólásokat, bár egyre kevesebb, de még mindig túl sok. Nincs ebben a sztoriban ennyi, ki ezzel ki azzal élvezi a kerékpározást.
#205665 Hasaggymeg
A számok nem hazudnak, ha annyira rossz találmány lenne, nem vinnék mint a cukrot.
Facebook ma már tele van pedelec túrákkal, gerecse ebike pl, nem nagy pénz, fizess be egy túrára, vidd magaddal asszonyt is, aztán ki tudja.Igen, ez egy jogos érvelés, ha annyira tökös valaki, akkor minek mindenből a legmodernebb, legkönnyebb? Múltkor tekertem egy baráti társasággal, volt ott egy 50-es fószer, nem ismertem, de állítólag neves versenyző volt régen, egy szakadt szar, filléres montival alázta a karbon csodákat, nem hittünk a szemünknek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205666 üzenetére
+1, nálunk is a durvább terep és ereszkedés az ami visszatartó erő és (legalábbis egyelőre) nem a kondicíó, nejem pont annyival gyengébb nálam amennyivel egy nőnek illik...sőt, most győzködöm a Stravara, mert 50+ éves kora ellenére ahogy számolgattam bizony sok szegmensen a nők között egyből az első tízben figyelne.
Runner...korábban valahányszor megláttam egy rekumbenst azonnal olyan gondolataim támadtak, hogy na, újabb sz@rság, hogy zavarja itt a levegőt, meg, hogy milyen már fekve tekerni, itt mi bringázunk nem alszunk... aztán egyszer olvastam valakiről aki korábban sportszerűen bringázott és megsérült gerince miatt tért át fekvő bringára, és hát kissé elszégyelltem magam. Szerintem kissé nyitottabbnak kell lenni az újra és gyakran legyőzni zsigeri ellenszenvünket mielőtt elhamarkodva vélekedünk valamiről, mert hát pl. a BMW esetében sem a németek, vagy a BMW gyár a hülyék, hanem a sofőr aki esetlegesen "béemvésen" vezet, parkol.
Amúgy meg gyakran szórakoztat az egész mert mivel egyre nehezebb megkülönböztetni a rásegítésest a simától ( főleg éles szögben és némi háttérzajban) néha tippelgetem a testtartás és csapásszám, na meg a sebesség hármasból, hogy adott esetben ki és mivel tekerhet. Tőlem amúgy már kérdezték nem-e elektromos a bringám.
Ami a nejem/pedelec kombót illeti, valamelyik korábbi tesztnapon "intéztem" neki néhány pedeleces próbát ( ), de szerencsétlenségére egyiknél leesett az (akkor még? ) külső csapásszám érzékelő és végig tolta a 25 kg-os bringával analóg módon. ...folyton hangoskodott, hogy ez nem segít rá semmit neki, de gondoltam csak rinyál és javasoltam vegye fentebb a rásegítést, majd otthagytam...vagyis nem lett ez szerelem első látásra.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
AtisFace
csendes tag
válasz MPowerPH #205673 üzenetére
Speciel én is letolok simán 100km-ert terepen, mégis iszonyat jó hogy bele ugrottam egy pedelec montiba. Idén kb. ennek köszönhetem, hogy tudtam értelmesen montizni, mivel nagyon ritkán adja ki (és akkor is csak 2-3 órára), hogy érdemi terepre kijussak mtb-vel, akkor viszont aranyat ér, hogy sokkal többet tudok menni lefelé.
Halkan megjegyzem, hogy több versenyzőt is ismerek, akik XCO mezőny elejében vannak, mégis technikázni van e-bike.
Pedelec gépek között is nagy a különbség, az enyém csak 250watt-ot tud rásegiteni, de cserébe lényegében ugyanúgy mozog mint analóg társai. Bunnyhop-nál érezhető a plusz súly, viszont játékosabb mint az előtte lévő össztelós analóg gépem. -
Maximum1
őstag
válasz MPowerPH #205689 üzenetére
Általában írtam , nem a személyednek szólt.
A hasonlataid meg nem állják meg a helyüket, pl. több maratonról ki van tiltva a karbontalpu nike, ugyan nem gurul, de már majdnem…
Megvan a helye az emtb nek is, az hogy itthon nem úgy használják, vagy nem mindenhol az egy dolog, az állami támogatás sem jó irányba vitte a dolgot, kb. mint a zöldrendszám.
A másik hogy nincsenek is komoly hegyeink.Még egy érdekességet leírok, a Pilisben a suttyók veretik többnyire aszfalton, míg a Börzsönyben tök jó arc csapatok nyomják tisztelettudóan, komoly tudással az ösvényeken.
Legalábbis én így látom, járom mind2 erdőt.Hasaggymeg
Én is vennék, de se helyem, se 1-1,5 millám 😟[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205694 üzenetére
Húú a Mecsek Enduro pályáit is nagyon végig szeretném járni. Azok a lejtők hívogatnak, de oda szerintem már nem fogok analóggal elmenni. Az kevés lejtőzős élmény, hogy 1 nap 1x végig tudok az összesen menni.
Mindezek mellett teljesen megértem, aki telesítmény orientáltan szeret mászni és céljai vannak, ez tök jó és lehet élvezni, meg motiválttá tesz.
Mindenkit más hajt, én se dobtam el a kondit, bármikor le tudok futni egy félmaraton álmomból felkeltve is és természetesen a maratoni távot is kipipáltam már futva. Mióta ez megvolt azóta viszont már nem motivál a 42km újbóli lefutása (nagyon sok fegyelem és áldozat kell a felkészüléshez), új más típusú kihívást kerestem.Azt teljesen értem, hogy kulturálisan van egy bringás réteg, akik viselkedése irritáló. Viszont nem tennék egyenlőségjelet ezek és az ebike-osok között. Bp-en is van egy valag "takony" aki azt hiszi fehér farmberban kell downhillezni és a viselkedésük is irritáló, otthon nem tanították meg nekik, hogy mások is vannak a világon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205686 üzenetére
Bocsánat, csak a pontosság kedvéért.
Én olyat nem írtam le, hogy "elkerulhetetlen az, hogy 5 even belul mindenki eMTB -t hasznaljon, mert az analog elavult".
Amit én írtam az így hangzott: "Ha eljön ez az idő, amikor is jönnek a könnyű, kis méretű akkumulátorok nagy kapacitással, lehet 5 éven belül itt lesz, de maximum 10, nagyon kevesen fognak analóg gépeket venni és a fejlesztések is ebbe az irányba fognak menni, mivel ez lesz tömegével eladható."
Azt is leírtam, hogy nyilván maradni fognak hagyományos, analóg bringák.
Amire én céloztam az nem az amire Te gondolsz, hogy egy tollvonással elkaszálják az összes analóg gépet csak úgy, aztán bemész egy kerékpár boltba és rád tukmálják az ebike-ot mint egy porszívóügynök a portékáját. Arra próbáltam rávilágítani, hogy eljön az idő amikor annyira hatékonyak és kiforrottak lesznek a rásegítéses bringák, hogy a vásárlók zömének az igényeit ki fogja elégíteni, azoknak is akiknek ma még nem tudja, például országútisok, gravelesek, Xc-sek, azoknak a sportolóknak is akik edzettek, de mivel egy ebike túl nehéz és túl rövid a hatótávja, nekik ez semmiképp sem lehet alternatíva még most, leszámítva mondjuk az Enduro kategóriát, de ha már nem lesz nehéz és a hatótávja is sokkal nagyobb lesz, sokak számára nyer értelmet. Egy ilyen ebike-ot ugyan úgy tudsz majd használni mint egy mai modern analóg gépet, csak ha kell ott a segítség is.
Ha megnézem a pedelec eladási statisztikákat, már most is azt látom, hogy nem tudnak annyit gyártani mint amit el lehetne adni. Hidd el, senkire nem kell ezt tukmálni, veszik az emberek mert jó! És ha még jobb lesz, még inkább venni fogják.
És e mellett nyilván háttérbe fog szorulni az analóg bringa, mert sokkal kevésbé lesz eladható, persze lesz és azt sem nézem hülyének akinek mindig az fog kelleni, de az idők változnak, technikailag megyünk előre mindenben és a kínálat a többségi igények alapján alakul. Az 5 év lehet kicsit optimista volt, de 10-nél szerintem nem több.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #205756 üzenetére
Tényleg nagyot szólt, már otthon láttam, hogy giganagy nyolcas került bele. A gumi jól vizsgázott, az nem pukkant el Csak olyan jól nézett ki ez a fekete WTB bronz matricával, ment a bringához. A boltban készleten Stan's NoTubes ZTR Iron Cross felni van, arra lesz átfűzve a kerék, de már most zavar, hogy felemás. Akkor megint kiderült, hogy az olcsó a drága. Ki is baszom a kukába (vagyis leviszem vidékre tanyabájkokhoz jó lesz) ezt a pumpát és veszek egy normálisat.
https://barbieripnk.hu/
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #205816 üzenetére
Itt már jópárszor leírták érvként, de most én is megteszem. Ez a valaki (mondjuk én ), lehet hogy egy ebike-kal ugyanannyi idő alatt megmássza ennek a dupláját, "twice the fun". De például el tudnám képzelni az edzéseimet is egy elektromos kerékpárral, reco napokon ugyanúgy mehetnék hegyes terepre anélkül, hogy rottyra raknám a lábaim.
Én a teljesítmény szempontjából közelítem meg ezt a sportot, mégis jól jönne egy ebike. Sőt, félek is, ha egyet kipróbálok, az anlógra már vissza sem ülök.
parandroid: és ha te is mellé raksz még 250-et? 500 wattal anélkül, hogy meghalnék egészen profi versenyzőnek érezném magam, ami biztos nagy élmény.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #205816 üzenetére
Bár nekem 1000+ szinthez inkább 40-50 km kell, mert itt annyit kell mennem ennyi szinthez ha tekerhető utakon akarok járni, de speciel nekem azért lenne szükségem rásegítésre, hogy úgy tudjak 70-80 km-t menni, hogy a lejtőzéshez, ami engem érdekel, a végére is maradjon energia, és ne az legyen, hogy összetöröm magam, mert már koncentrálni sincs erőm lefelé, vagy éppen féket szorongatva, élvezhetetlenül menjek lefelé.
Szerk: Bármely meglepő, én azért bringázok, mert élvezni akarom, nem olimpiára készülök, elmúltam már 13 éves, hogy az érdekeljen ki mit gondol a teljesítményemről, ha kétszer annyit tudnék menni, az kétszer annyi szórakozás. És amíg hétközben nem tudok minden nap elmenni 5-6 órát tekerni, addig kurvára nem lehet 80km 3000m szintre felkészülni úgy, hogy a végén is élvezzem.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205821 üzenetére
"A jovo azoknak, akiknek nincs eronletuk. "
Ez kétségtelenül részben igaz, de a vita nem ezért van, hanem azért mert úgy gondoljátok, hogy az ebike feltétlen a lustaság és edzetlenség egyik fokmérője.
Kvázi le vannak sajnálva azok az emberek akik ilyen gépre ülnek.
Pedig vannak szituációk amikor úgy segítség, hogy közben edzel is, és élvezetesebb lesz a bringázás. Ilyen a Trail/Enduro.
Azt még elfogadom, hogy valaki elvből nem szereti ezeket a gépeket, mert azt mondja, én leszarom, ha már nem bírom hazamegyek, de akkor sem ülök fel rásegítős gépre, büszkeségből vagy bármilyen okból. De az szerintem nem elfogadható ha edzetlen bohócnak nézzük azt aki egy E-Enduro géppel teker. Mert általában mindig ide fut ki az analóg vs pedelec cicaharc. Nem mellesleg az sem ártana ha úgy menne a vita, hogy a másik oldal is tudna tapasztalatból beszélni, nem csak elméleti lenne részükről.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205824 üzenetére
Nincs két egyforma ember, különbözőek vagyunk, különböző szokásokkal. Nincs ezzel semmi baj. A baj azzal van amikor valamiben nincs tapasztalat, de lehúzzuk, valótlanságokat hangoztatunk.
Ha elkezded a Trail bringázást, lehet jobban átmegy majd a dolog. Én minden esetre továbbra is udvariasan használom a saját E-Enduro gépemet és nem előzgetek egynyomos meredek terepeken fölfelé, pláne nem szeretném egy árokban végezni!
[ Szerkesztve ]
-
SpaceJam
aktív tag
válasz MPowerPH #205816 üzenetére
Úgy tűnik, többminden megfordul a fejemben. Yes, offense. Még mindig nem fogod fel, hogy ez nem valami mentőöv, hanem a bringa tudásának kitágítása, amiről minden eddigi fejlesztés is szólt, mióta létezik maga a jármű. Most te egy típus ellen hadakozol meg általánosítasz, miközben ott van 600 másik, amik közül választhatsz. Senki sem mondta, hogy használj ebike-ot, ellenben ilyen hülyeségeket sem kellene írni, hogy az valami segédeszköz lenne. Annak az, akinek tényleg szüksége van a segítségre, annak meg range és sebesség növelés, aki a távokat és a sebességeket szereti. Ennyi. Ezen mi a picsát kell ennyit ragozni?
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #205821 üzenetére
Olyan szomorú, mikor valaki nem tud a másik szemüvegén át nézni egy adott kérdésre. Mármint úgy általában szomorít ez el engem, az életemben is, a munkámban is, meg úgy általában mindenhol. Én egy iszonyatosan sarkos ember vagyok, mégis leginkább a nyitottság vitt előre (bármikor, bármiben). Szóval most írok az én szemszögemből, hogy nekem például miért lenne jó az ebike. Van egy olyan intézmény, hogy ebédszünet. Jönnek a fagyos reggelek, nincs már nagy kedvem 5.30-kor kelni, 6-kor meg találkozni a topiktárssal a benzinkútnál. Sötét van, hideg van. Viszont, ha jól osztom be a napomat, ebédidőben akár 70-80 percre is ki tudok menni, ami analóg bringával nekem egy maximum 500 méter szintes körre elég, tekinktve, hogy el kell jutni a domb lábáig is. Nagyon örülnék neki, ha egy ebike-kal ki tudnám ezt tolni 750-1000 méter körülre. Mivel nekem némi ebike tapasztalatom már van, azt biztosan tudom, hogy ugyanannyira (de inkább jobban) elfáradnék, a felsőtestemben, lábaimban pedig dupla annyi szint lenne, lefelé is, ami ugyanúgy kiveszi az embert. Szóval a limitált idő a kerékpározásra egy nagyon jó érv az ebike mellett, na meg a gravity fókuszú kerékpározás is.
Ezen a szemüvegen keresztül nem olyan nehéz megvizsgálni az esetet, de biztos lesz olyan itt, aki szerint ez is CSALÁS. Az újtól meg sokan félnek, ez is tök jól megfigyelhető az élet minden területén, erre a válasz általában az elzárkózás, elutasítás, karikatúra készítés. Egyfajta szegénységi bizonyítvány ez, tökéletesen leírja, hogy mennyire szűklátókörű az ilyen vélemények alkotója. Akinek inge, nyugodtan öltse magára.Aztán a ~15 kilós 160/150 bringával analóg módban azért letekertük a Mecsek 5 Peaks-t is, mégse gondolom, hogy hasztalan lenne nekem egyik vagy másik hajtási megoldás.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
evilskati
aktív tag
válasz MPowerPH #205858 üzenetére
Nem kötekedésképp, csak nekem ez jött le az eddig elhangzottakból:
A te logikáddal élve, akkor erősödj, hogy tudj 4 órán keresztül futniEgyébként azzal, hogy behoztad az időtényezőt meg is válaszoltad az egyik szerintem legfőbb létjogosultságát az ebikenak.
Tegyük fel, hogy a család mellett 1 órád van elszabadulni, a kerékpározásban azt élvezed, hogy lejössz a hegyről. 1 óra alatt analóggal odaérsz a hegyhez, ebike-al ugyanennyi idő alatt fel is mész, le is jössz és élvezted is. Te is boldog vagy, család is boldog.Szerintem nem kell ezt túlgondolni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205838 üzenetére
Az enyém is egész rendes E-Enduro, és ott kezdődik, hogy 6000 euro. Ennyit bárki elkölt aki felső kategóriás analóg Enduro-t szeretne.
Nincs már ezen a szinten olyan árkülönbség ami egyiket vagy másikat jobb vétellé tenné, a csúcs gépek pofátlanul drágák, akár analóg akár E.
Példaként nézzük meg a Cube-ot, az egy népszerű márka.
Itt van az analóg csúcs Enduro gépe: [link]
Itt pedig kb ugyan ez E verzióban: [link]
A két bringa között nincs 1000 euro különbség.
Ezen az árszinten az kit fog érdekelni?
Az, hogy egy Speci, Santa Cruz, Yeti mennyibe van, más kérdés, de ott az analóg is ugyan úgy 10-12 ezer Euro.Ringman: Van belőle. Nicolai EBOXX
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205900 üzenetére
Persze, hogy sok a 6000 euro, de viszont ez a gép azért több mint a belépő. [link]
Ennél több nem igazán kell, analóg verzióban persze minden grammot jó megfogni, és oda kellenek a csúcs alkatrészek, de mint E-Enduro, ez a szint bőven elég.
Ahhoz, hogy valaki túrázzon az erdőben egy eMTB-al, nem kell 6000 euro-t elkölteni.
Ezzel sincs tulajdonképpen semmi baj, ha valaki csak egy kényelmes mtb-ot keres, ami azért bírja a terepet. Nyilván nem ezzel mész bikepark-ba, meg nem ez lesz a legügyesebb gép a durva terepen, de nem is arra készült, a nagy átlagnak bőven-bőven jó.
És ne csak durvább terepezésben gondolkodjunk, merev vázas mtb-ot, trekkinget még jóval barátibb áron lehet kapni, nyilván ez sem aprópénz, de már tud tömegtermék lenni. [link]A Cube nem is csinál c68-as vázzal E-t. Azért nem full XTR, de tény, hogy vannak rajta XTR cuccok, az E-n meg Fox 38. De valóban a példa nem volt a legtökéletesebb, viszont azt se felejtsük el, hogy ha van segítséged, nem feltétlen kell mindenből a legjobb, lehet itt ott spórolni, mert nem annyira számít minden gramm. Így lehet egy közel azonos tudású gépet, nem számottevően magasabban rásegítéssel is megvenni.
Én is az új pártján állok, főleg ezen az árszinten, azért majd próbáld ki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205900 üzenetére
Egyébként meglepő, hogy mennyi drága kerékpárral találkozni a Budai-hegységben is. 2015-ben vettem ezt a bringát.
[kép]
[kép]
Mai szemmel nézve már kicsit suta, de akkor ez egy abszolút csúcs pedelec monti volt, nem igazán láttam ilyeneket a hazai terepeken. Az emberek úgy néztek rá mintha ufót látnának. Ma meg elmegyek bringázni és 1 órán belül 10 komoly eMTB-al találkozom.Ringman: Fene tudja mennyire lehet jó, nekem azért vannak fenntartásaim. Túlzottan szélsőséges geo, baromi nagy súly, meg ez a Rohloff terepre sem az igazi. Viszont 150kg-ig terhelhető, jó lehet az igazán nagy súlyú embereknek.
[ Szerkesztve ]
-
SpaceJam
aktív tag
válasz MPowerPH #205938 üzenetére
Semmi szükség rá, így is sokkal jobb, mint a V-fékem volt. Különben se lehet mindenre csak úgy atomfékeket dobálni, azt a villáknak is bírnia kell. Ráadásul pont a nagyobb súly miatt nem tehetem meg, hogy brutál fékerővel csavarom szét a vázat. Ez nem monti, ez az országúti bicajom utódja. 22-ben tervezek összerakni egy komolyabb montit, arra majd rákerül minden ilyesmi.
Addig is kikerülöm az ilyen lejtőket, és azért nem sok ilyen van Budapesten, ahol tényleg félteni kéne a tárcsát. Pl. Dobogókőről is le tudok jönni javarészt fék nélkül, ott legalább ki tudod ereszteni a 60 km/h-t. Ez a Tordai út is csak azért szopás, mert nincs semmi kifutása, és az alján muszáj nullára lassítani.
f4lcon: Igen, én is ezt akartam írni. Ahol már felüt és változik így a nyeregmagasság, ott pont, hogy a nagyobb kényelmetlenséget váltja ki – hisz pont ez a célja –, semmint hogy a magasság-változás zavarjon meg.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #205966 üzenetére
Igen, csak az az info magában semmit sem ér. Maximális súly mellett milyen fékhez van az a tárcsaméret? Egy mechanikus alsópolcos csodához, ami a 100 kilós embert sose állítja meg egy 20%-os lejtőn, vagy egy code/saint fékhez, ami bármikor megállít bármilyen tempóról? Terhelés szempontjából nagyon nem mindegy.
SpaceJam: Ezt így kijelenteni, hogy a nagyobb tárcsának nincs értelme, hülyeség. Lehet a te felhasználásodhoz nincsen, de nem véletlen, hogy trail bringákra nagyobb tárcsát raknak, 4 dugós fékekkel. Amikor 20 perce mész lefelé egy köves-sziklás lejtőn, már nem feltétlen mindegy, hogy mekkora erővel kell húznod a féket.
A másik meg, hogy a nagyobb átmérő miatt kevésbé melegszik, lassabban kopik a tárcsa és betét is. De mindegy is, látom itt a többségnek nem nagyon megy az, hogy a saját felhasználási szokásain túl lásson.'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest