-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #209719 üzenetére
Ja, kb úgy értem, ahogy zsocy írta, a navijuk egyszerű, letisztult, működik, nem visz be a bokorba, nem csak a csúcs high end kategóriában kínálnak navigációt, nem csiganyállal kell szórakozni térkép nélkül (kivéve a fapados garminokat), szal műkszik, teszi a dolgát, pont. OSM alapú, az enyém tegnap frissült, gyakorlatilag terepen is tudja az összes ösvényt és helyet, szal mtb-n is közel tökéletes. Hogy ezt miért nem képesek megcsinálni a riválisok, azt nem értem. Ott az OSM, lehet arra alapozni, nem hiszem annyira bonyolult lenne. Állítólag a Karoo 2 is jó ebben, kár, hogy nincs belépő olcsó modelljük.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #209729 üzenetére
Annyira én sem értek hozzá, de jelenleg is valami openfietsmap cuccot használok rajta, amit nem én raktam rá és OSM alapú. De ha jól rémlik minden OSM alapú rajta, bár ebben nem vagyok biztos. Próbáltam külső forrásból is rátenni friss OSM alapú cuccokat, de hamar lemondtam róluk, mert kb. semmivel nem nyújtottak többet, mint a gyári. Gondolom frissebbek és van néhány erdei út rajtuk, amit a gyári (még) nem tud, de én nem igazán vettem észre különbséget, csak más volt a grafika.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz Lacerta #209728 üzenetére
Én se vagyok hívő de egy Garmin Edge 510-et használok talán már 2015 óta maximális megelégedéssel. Nem volt olcsó de utólag is jó döntésnek gondolom hogy anno megvettem (bár húztam a fogam rendesen az árán).
Amúgy kerékpár témában rengeteg dologra lehetne mondani hogy túlárazott azt aláírom.Més que un club!
-
gabro0
őstag
válasz Lacerta #209714 üzenetére
A támogatásra reagálnék. Egyszer írtam a supportnak, hogy a magasságadatok nem okésak az egész rögzítés során. Volt hogy negatív tengerszint feletti magasságot írt 25km-en keresztül. Erre meglepetésemre fél évre rá kaptam egy emailt, hogy kapott a készülék a 3.20 fw verzióban magasságkorrekciót és köszönik hogy Garmint használok. Ezzel többé kevésbé megoldódott a probléma.
Viszont azt továbbra se ismerik el, hogy hibás az egyik termékük, az Edge 130 olyan szempontból, hogy szinte soha nem teljesíti a specifikációt az üzemidő. Annyira nem, hogy ugyanakkora akksival 3 évre rá kiadták újra Plus suffix-el és egy plusz szenzorral. Ha nem volnának ilyenek, akkor elégedett lennék. Szerencsére a hw/sw bontható, csak ha már ad érte egy zsák pénzt ember, legyen már gyárilag kifogástalan... -
válasz Lacerta #209773 üzenetére
Nem tudom, a garmin honnét szerzi a térképlicenszeit, őszintén szólva nagyon nem is érdekel. Én megveszem készen az eszközt, ha szól, hogy van frissítés, azt hagyom lefutni. Ennyi. Ez mind bringás, mind autós navinál így működött (aztán vagy 10 éve gyári navi van az autóimban, na az pl fizetős, ha frissíteném, ráadásul mélyen zsebbenyúlós, de nem is garmin). Emellett használok mindenféle szenzorokat tőlük (speed, cadence, HR), mind tökéletesen működik, sose kellett semmit mókolni, nem is tenném, fene se akar ezzel is szívni.
Hogy geocaching, vagy gyalogtúrázós eszközökkel mi a helyzet, azt nem tudom, de a túrautas, gyalogösvényes térképekkel biztos sokkal nagyobb szopás szórakozni, mint a közúti, és kerékpárút hálózattal, szóval ott lehetnek hiányosságok, illetve kellhet a közösségi szervezkedés a frissen tartáshoz. Ez meg engem abszolút nem érint, nem futok, nem biciklizek terepen. Nyilván más igen, nekik kell(ene) valami alternatíva, amiben a nyitottabb rendszer jobb lehet. Illetve jobb is lehetne, mert ilyen nyitott rendszert én bottal sem piszkálnék. Lásd az első bekezdés végét: nem hekkerkedni akarok, hanem navigálni, ha nincs olyan eszköz, amit készen megveszek, bekapcsolom, működik, akkor nem érdekel a téma. Ja, ennek nyilván van felára…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #209714 üzenetére
Hogy a lő- és köpésállónak árult eszköz a garanciaidő lejártát követően elkezd mállani, és aranyárban, vagy úgy sem lehet hozzá kopó alkatrészt találni, ezért mindenki dummikért könyörög.
Ezzel most megleptél. Van Garmin cuccom, és korábban is volt, kezdetben túrázós cuccokat használtam a bringán (régen vistát, utána Oregont, Montanát, utána tértem át Edge-re).
Egyikkel se volt olyan gondom, hogy a garanciaidő után elkezdett volna szétmenni, teljesen jól működtek egész az eladásukig. Egy kivétellel, a Montana elszállt, de az is több év után, valami elektronikai hibája volt, előfordul az ilyen. (nem örültem neki, de ez van)A Garminokban a szoftveres rész jobban zavar. Bringás térkép ide vagy oda, időnként nagyon hülye útvonalat képes tervezni, többször volt, hogy egy-egy településre érve levitt a főútról, elment mindenféle mellékutcákba, aztán vissza, így okozott egy csomó időveszteséget. Valamint kukázták a mapsource-ot, és hozták helyette a Basecampot, amivel képtelenség olyan kényelmesen útvonalat tervezni, mint annak idején a Mapsource-szal. De a tartósságával sose volt bajom. Az Oregon bringás tartója nem volt egy világbajnok eresztés, többször is előfrodult, hogy lecsúszott róla a GPS, pattant néhányat az aszfalton, szétesett, utána megkerestem az elemeket és az elemfedelet, visszaraktam, bekapcsoltam és mentem tovább.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #209728 üzenetére
Mitől lenne hekkelés, ha valaki él a gyártó által legálisan biztosított lehetőséggel? A garmin eszközökre felteheted bármelyik ingyenes térképet, semmi olyan nincs a szerződésben, hogy csak a Garmin által készített térképet használhatsz. Ezzel az erővel hekkelés lenne a Windowsra a windows store-on kívül bármi más program feltelepítése is.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #209848 üzenetére
Lehet, hogy szerencséd van, lehet, hogy jobban vigyázol a cuccaidra. Vagy ők fordítva. Passz.
Itt a fórumon is sokan használnak Garmint, és nem rémlik, hogy túl sokat panaszkodtak volna a szétmenő, tönkremenő eszközökre. Tehát inkább a fordítva igaz.
Valamint kukázták a mapsource-ot
Nem fejlesztik, de attól még ha feltelepíted, nem romlik meg, és viszi a térképeket is.
Nekem fenn van mindkettő, és én is szivesebben használom a MS-ot.Ez opció Windowson, viszont MacOS-en nem Ja, és ha valaki esetleg megtalálja módját, hogy a Basecampba hogyan lehet beimportálni az eszközön lévő, a Garmin által biztosított kerékpáros térképeket, akkor nagyon hálás lennék. (Lehet akár hekkeléssel, Linux-felhasználóként nem áll messze tőlem ) Ugyanis a Basecampban csak akkor tudom kiválasztani a kerépáros térképet, ha rádugom a GPS-t USB-n keresztül, akkor beolvassa, és lehet használni. Viszont ez meglehetősen sokáig tart, mert nem kicsi a térkép.
Épp azért, mert a gyártó nem biztosította legálisan a lehetőséget.
Attól ez még nem hekkelés. Az lehet, hogy Garmin formátumó térképek előállítása valamilyen szinten közel van a hekkeléshez (az is csak a visszafejtett formátum miatt), de ilyen 'hekkelésre' meglehetősen sok példa van (pl. Linux alatt ntfs formátumú filerendszer, hogy csak egy teljesen más példát mondjak).
Te mindössze a formátumon lovagolsz, hogy az nem nyílt. Nagy kaland. Sok más sem.És az, hogy a Garminba importálhatóak térképek bármilyen forrásból, pont olyan, mint ahogy a Windowsra telepíthetőek programok bármilyen forrásból.
-
bardi
aktív tag
válasz Lacerta #210114 üzenetére
Bár terepen nem érkeznek így lapjával gyakran, de azért az se sokkal kíméletesebb, kövek, gyökerek, talaj egyenlőtlenségek miatt ott ugye előről is kapja az ívet, és ahhoz még hozzájöhet a fékezés közbeni terhelés. Én a villámon látom, hogy terepen mozog előre-hátra alul, de úgyis a torziós merevség az, ami fontosabb.
'92 Honda VFR 750
-
válasz Lacerta #210134 üzenetére
Jah, mindig el is felejtem, hogy ez már szét is rohadt alattam. Ahogy a korábbi mazdám is egy rozsdahalmaz volt hatévesen, amikor lecseréltem. Oh, wait… Muszáj itt is hülyének lenni, mint az autós topikban? Amúgy meg leszarom, mert nem az én autóm, lízing.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #210251 üzenetére
Szerintem az ártana az üzletnek, vagyis míg azt, hogy nincs pedál rajta tulajdonképp észre sem veszed, nyereg nélkül úgy néz ki egy bringa mintha éppen szervizelnék, magyarul a nyereg szerves része a kerékpár esztétikájának...gondolom én.
#210256szuszinho...+1, egy bevált nyereg, szélességben, kialakításban, formában és párnázottságban annak aki több100 órát tölt évente rajta bizony meglehetősen fontos és egyedi preferencia.
#210248 Lacerta...tényleg, azt el is felejtettem...ugyanakkor eszembe nem jutna úgy feltenni egy pedált, hogy annak aztán útba legyen a váz és a rajta levő festés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Lacerta #211217 üzenetére
Tavaly például szerintem egyszer sem áztam el! Mondjuk ehhez kellett egy nagy adag szerencse is. Illetve az is, h olyan helyen laktam ami légvonalban kb 500 méterre van a Bükktől. Mivel visszaköltöztem a belvárosba, idén már jóval nehezebb dolgom lesz ha el akarom kerülni az esőt. Egyébként zivataros időben még azzal szoktam védekezni h nem megyek messze. Olyankor gyakran kétszer-háromszor körbetekerem a környéket. Miskolc nagyon jó hely ebből a szempontból (is), bárhonnan indulsz, néhány perc múlva már mászhatsz is - ha akarsz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #211217 üzenetére
+bulikavagyok...én már annyit nézem az esőradart, hogy nejem idegbajos lesz valahányszor észreveszi. ...de nem szoktam megázni, néha beállok valahová majd figyelem telefonon ahogy elhalad az eső mielőtt továbbindulnék, kedvenc kenőanyagomat is egyből levinné.
#211215Toobee...ez a fóti Somlyó szó szerint egy kutyasz@rató, ahol megy a paraszt elengedett kutyával a természetvédelmi területen és úgy ragad mobilja füléhez, hogy észre sem veszi a borjú méretű dögjét ahogy az az egyetlen 50 cm-es ösvényre pakolja félkilós adagját. Arra sem veszi a fáradságot, hogy félretolja valamivel, hadd lépjen/hajtson bele mindenki.😠 Ááááhhh, gyűlölöm az ilyen kutyasz@ratókat, mert ezek nem gazdik és csak vécézni hordják ki kedvenceiket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Lacerta #211251 üzenetére
Kemény sztori, nem lehetett egyszerű átélni. Jaja, azért az erdő közepén megvannak a veszélyei a magányos tekerésnek.
Középsulis korunkban mi is bringáztunk párszor a haverokkal éjjel az erdőben. Hollóstetőn száltunk meg, és poénból éjjel lámpa nélkül áttekertünk Bükkszentre. Én nem mernék kint aludni, az biztos.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Lacerta #211265 üzenetére
A sátrazás nekem is bejött régen, de nem az erdőben.
Más: Ma délután megjött az új bringám, de nem felhőtlen az örömöm... a futár rendesen elrontotta. Már az sem tetszett, h egy olyan hegyi úton keresztül hozta le a csomagot a szomszéd utcából, amit bringával sem szívesen használok. A raktérben nem volt más csomag, csak az én nagy dobozom, természetesen rögzítés nélkül. De most jön a java: beugrott a futár a raktérbe, elkezdte kifelé húzni a csomagot, de kilépéskor megbotlott, ő a földre került, a doboz eldőlt és (félig) kiesett az útra. Ez nagyon jó érzés volt. Bevittük a garázsba, kicsomagoltuk, és szerencsére nem láttunk rajta semmilyen külsérelmi nyomot. Nem tudom, h lehet-e valami rejtett sérülése?! Szerintetek?? Holnap délelőtt 10-re viszem a szerelőhöz, h összerakja nekem, ő is átnézi majd, h lát-e rajta bármilyen sérülést.
A bringa természetesen nem a saját dobozában érkezett, de ettől függetlenül viszonylag jól be volt csomagolva. Viszont nem mellékeltek hozzá semmilyen dokumentumot, ezt jelezni is fogom az osztrákoknak. Egy plusz doboz volt mellékelve pár műanyag alkatrésszel, macskaszemmel, ilyesmi. Át sem néztem, annyira máshol járt az eszem. Van vmi tippetek arra, h mit érdemes csekkolni a bringán? Köszi!Szerk.: A futárcégnek már jeleztem az esetet, rendesek voltak, várják h hétfőn visszahívjam őket. Nem akartam bemószerolni a futárt, mondtam, h nem az ő hibája volt, csak egy szerencsétlen baleset.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Lacerta #211265 üzenetére
Tényleg, akinek már volt mentős/rendőrös balesete, egy banális kérdés: ilyenkor a bicajjal (egyéb szanaszét szóródó cuccokkal, mint sisak, mobil, biciklis komputer, vagy akár cipő) mi van? Azt a rendőrök/mentők viszik magukkal, és később átvehető? Tényleg fogalmam sincs, hogyan van ez, de ugye nem két filléres cuccokról van szó… Persze nyilván törött karral / lábbal / bordákkal / gerinccel / fejjel, vagy kómában nyilván nem prioritás, de csak érdekelne, na.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #211439 üzenetére
Én sem értem, ami a tartósságot illeti a szegecselés mentesség és kevesebb küllő kissé ellentmond a józan észnek, ugyanakkor immár 4 szegecselt kerékszettel volt dolgom (egy fűzött Ryde/Sapim/Shimano, egy Rodi és két Alexrims) de fasorban sem voltak egyik szegecselés nélküli Mavic, Fulcrum vagy DT-vel sem, sem merevség, sem pontosság, sem karbantartásmentesség, sem súly, sem....semmi téren. (még akkor sem, ha a Fulcrum valami igazán gyalázatos agyakra volt fűzve, mert a felni és küllőzés kifogástalan volt )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Lacerta #211439 üzenetére
Feltételezem, a szimplafalú, szegecseletlen felni lesz a következő mérföldkő.
erre gondolsz? [link]
Based on Zipp’s MOTO Technology, the 101 XPRL’s single-wall rim construction provides excellent compliance and vibration damping. Less fatigue, allows you to ride longer and faster.
[link]
Zipp’s Moto Technology’s single-wall rim is the optimal approach for tricky off-pavement terrain thanks to a feature we call “ankle compliance.” Imagine a runner rounding a sharp turn, the ankle naturally flexing to maintain grip as the runner leans. The rim can locally flex to stay parallel to the ground during cornering, which increases traction much like a human ankle. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #211446 üzenetére
Én is nagyot néztem mikor az első Mavic Crossmaxom megérkezett és láttam az egyenesen a felnibe fúrt (kissé nyers) lyukakat, aggódva azok hogyan fogják bírni a küllőfejek tépését...és tökéletesen bírják. Az meg, hogy nem kellett utána húzni a küllőknek, centrírozni egyszer sem egy év alatt és tökéletesen egyenesen futottak már szinte parádés a régi kerekekhez képest.
ZolkoW...ilyen szempontból tényleg jó a nyomatékkulcs, amit az előírt nyomatékra húztam meg azzal eddig sosem volt baj, nem recsegett a túlhúzástól, vagy lazult meg a kevéstől, ráadásul nyugalommal tölt el a gondolat, hogy minden csavar pont annyira szoros amennyire kell...minap említette itt valaki, hogy egy esetleges esésnél a fékkar letörését is eredményezheti egy túlhúzott fékkarbilincs, mely nem engedi elfordulni a kormányon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Lacerta #212166 üzenetére
Ha használt is jó akkor Facebook csoportokban és az összefoglalóban lévő aprós oldalakon nézz szét. Gyereknek nem biztos hogy megéri az új, kettő perc alatt ki tudja nőni. Persze ha senki sem vesz újat, én sem kapok használtat, szóval döntsd el
Ha új kell akkor szerintem Decathlon.
Esetleg gondold át nem lenne-e jobb egy kis vázas, vagy nagyon ejtett felsőcsövű (mint pl a Kellys Naga) 26"-os kerekű bringa, mert sokkal nagyobb olyanból a választék, és időtállóbb befektetés lenne. Rokon pont egy ilyen 26-os Naga 70-et vett a lányának a 16"-os kerekű Decás gép után, teljesen jól tudta és tudja használni.[ Szerkesztve ]
-
válasz Lacerta #212166 üzenetére
Magyar piacot nem ismerem, de németeknél rogyásig van az ebay alig használt, márkás, újszerű 24-esekkel 200 eur környékén is. Megveszi a delikvens, ‘használja’ a gyerek 2 évet, áll még kettőt a garázsban, aztán szabadulna tőle. Ehhez képest a horror új árat csak a nagyon tájékozatlanok fizetik ki.
Na most annak tekintetében, hogy a magyar használt piac nagy része D-A-CH import, szerintem ott is érdemes körülnézni. Pláne, hogy a normálisabb ‘importőr’ ezeket többnyire át is nézi fel is újítja, ha szükséges.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #212470 üzenetére
Állandóan írjátok ezt a brigéciolt, de valami helyben forgalmazott cucc lehet, mert sosem hallottam máshol róla és felénk nem lehet kapni, szal lövésem sincs mi az és mi az itteni megfelelője . Petróleum nálam nem működött annyira jól, de majd még megpróbálom, mert olcsó és könnyen beszerezhető.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz Lacerta #212470 üzenetére
Koszi a tippet, akkor veszek D3 -ast.
Most meg volt itthon draga, bringas degreaser -em, ami spray. Uvegben leverettem vele a lancot, hagytam kicsit, aztan fogkefevel szepen atdorzsoltem, szarazra toroltem. Sokkal jobb igy lancot pucolni, mintha fent hagynam a bringan.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Lacerta #212511 üzenetére
Enni nem kert, mert leszedni 10s, uvegbe rakom, felontom/beaztatom 20 percre, aztan 5 perc volt atkefelni es meg 2 perc attorolgetni.
Inkabb megbecsulom, mert nem akarok gyakran 80EUR -os lancot venni, meg a sort sem szeretnem rvente cserelgetni, mert kinyirtam a kopott lanccal. Most nekem is 2db lanc van, de meg nem talaltam ki, mi alapjan cserelgessem...Toobee: Joval nagyobb sar volt Vasarnap, mint Szombaton. Pedig ugy logikaztam, hogy mivel sutitt a nap, fujdogalt a szrl, biztosan szaradt valamit. Aztan szerintem itt is az volt, hogy a fenti fagyott sar kiolvadt, es a viz elindult lefele. Ahol Szombaton meg nem ragadt meg a kerek a ratapadt sartol, ott most 10m utan beallt.
SPD -vel kapcsolatban pedig... En mar lehet meghaltam volna, ahanyszor labbal kellett mentenem. Ott ha nem csatolodik ki, amikor kell, akkor megyek le a szakadekba, es ugy szedtek volna ossze.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
sebgutkopf
őstag
válasz Lacerta #212566 üzenetére
A progresszívnek nevezett rugók jó része valójában nem az. Az csak akkor tud ténylegesen progresszív lenni, ha a kezdeti mozgásnál csak a lágyabb rutórész nyomódna össze és amikor az teljesen kopp, a keményebb rész csak onnantól kezd el összenyomódni. Ha a kettő együtt nyomódik össze az nem progresszív, mert a két eltérő keménységű rugó ereje arányosan kiad egy 3. mindkettőtől elérő rugóértéket.
Ezen összefüggés miatt erősen korlátozott lehet-e egyáltalán és milyen mértékben progresszívvé tenni egy spirálrugót.
Nem véletlen nem ezzel kísérleteznek a villákban, hanem a spirál + levegő kombinációjával, mert ott a két rész működését olajkörökkel lehet blokkolni és külön aktiválni, amiből valódi és érezhető progresszió lesz. -
sebgutkopf
őstag
válasz Lacerta #212595 üzenetére
Amikor változtatsz a menetemelkedésen és az anyag vastagságát az olyan lesz mint egy másik rugó, ami hozzá van kötve az eredetihez. Ha összefogsz két eltérő erősségű rugót, annak eredője egy 3. rugóállandóval rendelkező, de ismét 1 db lineáris rugó lesz. Keményedés csak akkor tudna bevöketkezni, ha azt meg tudják oldani, hogy előbb fogyjon el teljesen a lágyabb rugó mozgása (koppra összeül és az ez utáni nyomástól ne károsodjon) és már csak a keményebb rugónak van szabad mozgási tartománya. Persze az átmenet ilyen esetben közel se lehet finom.
Hidd el nem véletlen hogy nem kírésretezik se a fox, se az rockshox "progresszív" rugókkal, ellenben a váz gyártók a felfüggesztés design-nál az áttételezéssel oldják meg a progresszivitást. Illetve az okosan és trükkösen hangolt, akár berugózás során változó csillapítási rendszereket és finom átmenetet alakítanak ki a hi és low speed között (vagy épp beginning és end stroke között), amik szinte csodákra képesek.Te is jól látod, hogy több vele a baj, mint a hozadék.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #213090 üzenetére
Én egy ilyennek mennék egy szokásos kört és ha nem a fejemet verném bele miközben bólogatok a kormányra feküdve felfele akkor lefele hullna atomjaira, vagy szedné le egy ág, bokor.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Lacerta #213408 üzenetére
Persze. Mert a tobbseg azt hiszi, hogy felsobbrendek az ebike -al. Kozben meg valszeg a felhasznalok 99% -a osszefhosna a bokajat, ha 2 oran keresztul, kimaxolva a hatarait mozognia kellene. Ahogy irtam is, Enduro e-bike, csak bicikli uton, veletlenul se erje sar. Mert ez a leggyakoribb.
Aztan ha megis betevednek a sarba, es elsullyednek, megragad a kerek, a jo oreg ordog majd cipeli helyettuk a 25kg -s csatahajot. Mert pont ezekbol az emberekbol nem nezem ki, hogy hosszabb tavon elcipelik azt a sulyt. Olyankor van az anyazas.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lacerta #213408 üzenetére
Nyilván megvan az a sznob réteg, aki megveszi az ebike-ot, lehetőleg a legdrágábbat, amire amúgy semmi szüksége, leveszi az X6-ról és magával nem áll szóba. De én most nem feltétlen ezekre gondoltam mint gyalázatos megítélés. A támadások, gusztustalan beszédek azokat is érték, akik terep sportra vették, sőt 5-6-7 éve még az a hazai sznob réteg azt se tudta, hogy létezik ebike. Ami ebike ügyben ment éveken keresztül, tudatlanul, gyalázkodás, nyilván megadta az alap hangulatot a két tábor között. Mindkét csoportban vannak normális arcok és parasztok. De a klasszik bicajosokat sem tudom felmenteni, mert ahogy nekiestek szerencsétlen ebike használónak minden platformon, az szerintem undorító dolog volt. Azt biztosan nem az ebike tulajdonosok kezdték. Erdőben én amúgy normális E-montisokkal szoktam találkozni. De van igazság mindkét oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Lacerta #213408 üzenetére
Nekem hétvégén pont az volt a benyomásom, hogy sokat javult ez a kapcsolat. Senki se néz Alien-nek miatta, sőt amikor felfelé aszfalt transzferen 22 kmh-val elsuhantunk egy országútis mellett, minden gátlás nélkül mosolyogva köszöntünk egymásnak és nem kiabált utánam, hogy így könnyű, vagy csaló.
Szóval alakul. -
addikt
válasz Lacerta #213415 üzenetére
Pont ilyet nem, hanem a Menabóét. Amennyivel olcsóbb volt, mint egy Thule, annyival szarabb is felrakni, de nem vészes. Néhány próba és anyázás után már rutinból megy. Érdemes megnézni a rögzítőmechanizmust, mert nincs annál idegesítőbb, mikor menet közben lefiggyed. Nem esik le, csak hülyén van kitalálva.
Amit kinéztél, a videó alapján nem tűnik rossznak. Legfeljebb visszaküldöd
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
arcitec
addikt
válasz Lacerta #213415 üzenetére
Annyi pénzért már Thule is kapható, azt nem tudom amit te néztél milyen, de ha Thule
akkor nem kérdés, hogy a legjobbak egyike. És nem kell kérdezni.
Ha nem kell 4 bringára, akkor itt már 3-as is van olcsóbban: [link]
Illetve jobban szét kell nézni.
U.I : Persze ettől még lehet az jó is az amit linkeltél ...[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Lacerta #213467 üzenetére
Pedig itt a topikban is vannak normalis ebike osok. En nem altalanositok, es nem is utalom oket. De pl. Facebook csoportban van egy tag egy 12k EUR -os Specivel, akinek a stilusa bicskanyitogato, es tenyleg felsobbrendunek gondolja magat. Analog bicaj nala mar a kukaba valo. Kozben meg az a problemaja, hogy nem tudta kitekerni a korabbi analog enduroit, mert egyebkent nem sportol, es a combja szerintem olyan vastag, mint a bicepszem. Nem sok izom koltozott ra.
No, megrendeltem a karbon kerekszettet. De csak azert, mert ilyen sz@r a forint... Meg jo, hogy EUR -ban van erre felrerakva. Botrany... Ezt meg 345 -ert vettem.
Az XM1700 Spinline kerekszett mennyit erhet?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #213474 üzenetére
"Nem köszönt = e-bike" - ez valszeg azért van, mert gyakran (nem mindig!) olyanok vesznek e-bikeot, akik analógon soha nem bringáznának, szal inkább kezdő muglik, mint vér bringások, és nem vágják a bringás etikettet sem. Kb., mint a simán csak közlekedő trekkingesek, vagy az évente 2x bringázó, de olyankor 200 szelfit készítő outis kiscsajok. Egyre több felénk amúgy a normálisan terepező e-bikeos is, ők már simán köszönnek és gyakran meg is állnak egy csevejre. Nem tudom felétek hogy működik ez, de amúgy nálunk az e-bikeon is látszik, hogy ki a mugli és ki a sportoló, a muglik 99.99%-ban valamilyen belépő Haibike cangán tekernek, gyakran utcai ruhában, analóg bringa tempóval, vagy még lassabban. Aki "normálisan" bringázik, annak az igényei is magasabbak szoktak lenni, mert pár gépet már széthajtott, amire e-bikeig jutott, rendesen be van öltözve, nehezebb terepre is kimerészkedik. Nekem ha lenne pénzem 3-4 bringára kipróbálnám, de kb. arra használnám, hogy hóban is kijussak magasabb hegyekbe valamilyen brutál sárgumival vagy szegecsessel. Mondjuk nem vagyok biztos benne, hogy jobb választás lenne ilyen célra, mint egy fatbike . Szóval ha valaki nem köszön, az valszeg nem azért van mert e-bikeos, hanem azért, mert mugli, nem vér bringás, simán csak közlekedni használja. Vagy büszke, hogy a legújabb technikát használja és nagyképű, de ez már nem a bringa hibája
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #214160 üzenetére
& andrisbandi: egyik sem ideális
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs