-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz maximilian4 #181783 üzenetére
Én is mindig szárazon fújom fel először a tubelesst. Ha gebasz lenne és benne a lötty... hát ahhoz a mocsokhoz nincs kedvem. Szerintem asszony is kinyírja, de csak miután már a saját kardomba dőltem.
Mellesleg, ha jó a rendszer akkor alapvetően szárazon is tartania kell tudni a nyomást (ha nem is hónapokig). -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181784 üzenetére
Miért nem veszel egy tyre boostert?
Annyira nem drága és soha többet nem lesz gond, nem kell máshova menni. Felfújod mint egy patront, aztán ráereszted a kerékre. Mivel a levegőt már eleve belenyomtad, ezért gyorsabban megy ki belőle a levegő mint amit egy kompresszor tud, akár 11 bar-ig fújhatók. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #181793 üzenetére
Egyikről se foglak lebeszélni. Boosterem nekem is van, örülök neki hogy megvettem, nélküle nehezebb lenne az élet.
A digitális pumpának is látom a létjogosultságát. Eleve mindegyik kicsit máshogy mér, így az is fontos, hogy a megszokott nyomást mindig ugyanazzal az eszközzel állítsd be, sőt akár a tekerés helyszínén az akkor aktuális hőmérséklet és légnyomásnak megfelelően.Szóval hajrá!
-
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #181789 üzenetére
A féktárcsáknak van minimális vastagsága. Outin nem tudom mennyi, míg montinál 1,55mm-nél már cserés (igaz nagyobb az átmérő).
A betéten az a bevájás elég érdekes. Mire fekszik ott fel a fék? Ha nem fekszik fel a betét teljes felületén a tárcsára, akkor fékerőd se lesz. Fura szín lehet egy túlzott hőtermelődéstől üvegessé válás miatt, ami azt okozza, hogy utána a betét egyszerűen csúszni fog a tárcsán, tehát nem fog rendesen.
Szóval ha teljesen biztosra akarsz menni akkor tárcsa és betét csere együttesen. Illetve nem mindegy a betét komponense, se gyártója. Nem mindig jobb az olcsóbb.
A resign betétek egyébként a vizet kevésbé tolerálják, ennek ellenére outin nem hinném, hogy fémes betétek kellenének -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181853 üzenetére
Nekem a Schwalbe féle tyre booster van. Annak eleve része a csatlakozó, hogy presta szelepre tekered rá (célszerű a kerékből kivenni előtte a szelepmagot, hogy elég gyors lehessen a légáramlat). Illetve az 11 bar-ig terhelhető, bár ez engem annyira nem érint, a testsúlyommal nem bírom addig felfújni
Annak idején ezt is németekről rendeltem, kb 40%-al olcsóbb volt, mint a hazai webshopokban. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181913 üzenetére
Örülök, hogy neked is bejött a brunox!
A stamp pedálok egyáltalán nem konkávok, ha olyan formájú pedálra vágysz, akkor nagyon körül kell nézni és tudatosan választani. Nagyon sok pedál ott van elrontva, hogy ugyan próbál úgy kinézni mintha konkáv lenne, de középen a tengely kiáll a pedál síkjából, így az egész érzetet tönkre vágja, sőt arra fekszik fel a láb és pont azért nem tapad. Ilyen gond viszont nincs a stamp esetében.
Annyit tudsz a helyzeten javítani (nagyon sokat), hogy kiszeded a stamp összes csavarják, majd úgy teszed vissza őket, hogy teszel a tövére egy kis menetrögzítőt (nem kell Loctite az túl van árazva, autós boltban 4-500 Ft egy gyenge, vagy közepes erősségű) és úgy csavarod őket vissza, hogy a csavarok kiálló része már kellően konkáv formát adjon. Tehát a tengelynél mélyebben csavarod be, míg a széleken kevésbé (akár 2 mm különbség is mehet). 1 nap pihi a menetrögzítőnek és utána mintha új pedálod lenne. -
sebgutkopf
őstag
Pénteken megjött a debon air 2021-es upgrade pálca a Lyrik-be. Sőt, ha már a pálcával kellett szórakozni, akkor egyúttal úgy rendeltem alkatrészt, hogy a rugóutat is változtattam 170-ről 180mm-re növelve. Szerelés volt a hétvégén és saját magamat meglepve gyorsabban és könnyebben megejtettem a cserét mint vártam. Egyre rutinosabban megy ez a szerelés téma
Balra az új pálca, jobbra a régi, illetve a tömítések és a lábcsavar a lényeges újítás.Itt meg már az látszik, hogy 180mm-en áll a villa a művelet végén
Kipróbálni azért ki kellett, igaz most vagy városi aszfalt bringázás formájában: lépcsők, rámpák, egyéb droppként működő akadályok bevetésével.
Azt már érzem, hogy nagy romboló csapatások lesznek 2021-ben. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182036 üzenetére
Erről van szó kérem!
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182033 üzenetére
Rövidebb csavarok is ugyanolyan veszélyesek a sípcsontra, ha nagyon durván terepezel, és félsz tőle, akkor érdemes sípcsontvédős térdvédőt használni.
A csavarok gyárilag viszont nincsenek menetrögzítőzve, így használat közben pont a szélsők akár beljebb csavarodhatnak és rosszabb lesz, vagy épp elhagyhatod őket. Ha meg már rögzíted, akkor kézenfekvő jól beállítani, utána imádni fogod. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #182044 üzenetére
Középre én se raknék menet rögzítőt.
De mondjuk a váltó a tartó fülről sokszor lelazult és csak az tűnt fel, hogy valami nem stimmel a váltással (indexálás elment), majd meghúzás után a helyére került. Az kapott rögzítőt először és azóta lehet nyugodtan veretni, nincs gond a váltóval, mindig csak simán vált.
Nekem lazult már le fékkar bilincse, kormány rögzítő csavar, hátsó tag, szinte minden kivéve pedál, féknyereg és a hajtókar.
A rázós terepnek ez velejárója nem szoktam meglepődni, ezért rendszeresen (bikepark után mindig, egyébként pár hetente) ellenőrzöm is a csavarokat és ha kell újra nyomatékra húzom őket. Cserébe a gép mindig menetkész és átvizsgált. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182089 üzenetére
Amikor elkezdtek ezzel játszani pont lestem is, hogy na végre leesett a bringagyártóknak, hogy az utánfutás itt is egy paraméter mint az autók felfüggesztésénél, ahol ez már örök idők óta nyüstölik.
Mint tudjuk a túl nagy utánfutás se jó (fura tud lenni a kormány érzete és lomhább az irányváltás), miközben az offsettel játszva ki lehet hozni azonos érzetet egy laposabb fejcsőszög - nagyobb offset, vagy meredeket fejcső és kisebb offsettel. Így azért csak nem fogják a végtelenségig laposítani a bringákat.
Nekem már kicsit fura, hogy ugyan a DH gépek semmivel nem lettek laposabbak (63 foknál megállt mind már nagyon rég), ellenben most már a trail és enduro gépek is ezt ostromolják, számomra érthetetlen módon.
Azt se értem, hogy megadnak a gyártók egy fejcsőszöget, de azt jellemzően nem beülve mérik, így annyira semmit mondó a szám magában, mert amikor ráül az ember és beül a felfüggesztés valójában laposabb lesz a bringa mint a fal mellé támasztott állapot (hátul eleve nagyobb a sag, illetve a progresszív felfüggesztéseik miatt a 30% a tagon inkább 40-50% a tengely mozgásban). -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182138 üzenetére
Bizony az NX fogsor az eBikera szánt modell. Hozzá egyébként lehet bármelyik váltót vagy váltókart használni, teljes a kereszt kompatibilitás. NX fogsor shimano hub-hoz mehet a GX, X01, vagy XX1 váltó, váltókar, akár az alrany lánc.
Akinek meg már sram 11-es rendszere van annak már eleve XD hub van, tehát mehet fel rá a 12-es fogsor.
Ebike-on próbáltam már teljesen NX váltórendszert (új volt). Nem tapasztaltam, hogy gyengébben vagy másként váltott volna mint az én GX-em, határozott egyértelmű volt a váltás érzet, azonnali reakcióval, pedig tépi a motor. Ha nem vált jól valakinél, akkor az vagy beállítás, vagy bovden probléma.
Tartósságról és az SX-ről nem tudok nyilatkozni. Így próba alkalmával rám jó benyomást tett.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182149 üzenetére
Gratulálok az új vashoz! Akkor mégse Orbea lett. Ez már nagyon szép forma, arányos. Nézegettem a teszteket róla mint az egyik első EP8 motoros gép.
A fék is shimano rajta a 8120 ugye?
Kíváncsi vagyok erről mi lesz a véleményed, még erről is azt mondják külföldi teszteken, hogy hosszabb lejtőkön elmászkál a fogáspont és változik a fékkar érzet. Pedig pont ez lett volna a lényege a 8120-nak az előd 8020-hoz képest, hogy ezen túllépjenek.
Mégse sikerült? Mi van a shimano-val? -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182183 üzenetére
Teljesen ésszerű döntést hoztál, míg teljesítményben sem kötöttél kompromisszumot, jó gépnek tűnik ez a merida.
Tapasztalatok alapján mennyi gond van közvetlenül a motorokkal?
Amikor olvasgattam többet az elektromosokról azért azt szűrtem le, hogy villanyosban nem biztos, hogy annyira jó ötlet direct to consumer bringát venni mint analógban. Ha több a gond, akkor időben azért szívás lehet a decoy, tekintettel arra, hogy a YT azért nem a világ leggyorsabb ügyfélszolgálata. Egy azonnal készleten lévő terméket 4 hét alatt tudtak eljuttatni hozzám és több mint egy hét volt, mire sikerült visszaigazolni pusztán azt, hogy náluk a pénz (jó helyre utaltam).
Tehát ha motorral gond van és küldözgetni kell akkor könnyen egy 2 hónapos kiesés előfordulhat abármely direkt márkánál. Így azt mondom, hogy villanyost inkább boltból vennék én is, míg analógnál kevésbé lehet talán macerás garis ügybe belefutni.Azért koptasd le azt az XT váltót.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tothgera30 #182237 üzenetére
Nekem azok a china carbon váz videók beégtek a retinámba.
-
sebgutkopf
őstag
válasz maximilian4 #182254 üzenetére
Itt ma pumpálás/robbantás lesz! Először tej nélkül...
-
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #182259 üzenetére
Ez részben igaz is. Viszont ha egy gép igazán betalál...
Van olyan (a gépet most vettem ennél is ezt volt) ráültem és már elsőre éreztem, hogy megérkeztem. Mintha mindig az én bringám lett volna.
Egy országúti - mtb váltásnál ilyet nyilván nem tudok elképzelni, de hasonló kategóriában ahol a típusokon belül már van rutinja (és sok sok gépen eltöltött óra) az embernek ott akár azonnal otthonos tud lenni, akár csak egy jó kocsi. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182260 üzenetére
Egyetértek, nem kell a hossztól annyira félni. Sőt mostanában néhány gyártó már brutál felbátorodott. Kijött ez az új Ghost Riot már az S-es vázon 453 a reach, az L-esen 498mm. Lehet ők már kicsit túlzásba estek?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182300 üzenetére
A spectral-on se idegenkedtem, attól jobban tartottam. Egyébként egy barátom mondta először, hogy amikor összerakta a capra-ját, akkor úgy érezte magát rajta, hogy végre megérkezett, ilyet még sose érzett korábban.
Ezt némileg én is kétkedve hallgattam, mert tudom mennyire megszerette azt a gépet (pedig korábbi modell). Hát most már tudom
Ha a méretet jól választja az ember, a mai modern geo-s gépek már annyira jók, hogy feltételezem nem egyedi eset. Tesztelőktől is lehet olvasni, hogy melyik gépen érezték rögtön a tutiságot.
Nálam meg persze ott lehet még ezen felül a plusz érzelmi töltet. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182307 üzenetére
Biztos, hogy ugyanarra gondolunk? A bringa gyártók a reach értéket a középcsapágy vonalától a villanyak tetejének közéig mérik (talán a stucnit figyelembe veszik, de ez a rajzokból nekem nem egyértelmű), nem a felső vázcső hosszáról beszélek.
Nem értem, hogy miért kéne hosszabb reach érték egy laposabb vázhoz? Mivel a reach értékét eleve befolyásolja a fejcsőszög, így a kiszámított tényleges érték már egzakt szám. Miért kéne tovább növelni csak azért mert lapos a fejcső, nem lesz már közelebb a kormány a testhez, mint amit megad a gyártó.
Az világos, hogy a hosszabb bringán a vázon is jobban el akarják fektetni (előre dönteni) a ridert és erre alkalmas is a hosszabb reach, mert ezzel lehet kompenzálni, hogy legyen súly a bringa elején is.
Miközben továbbra is meglep, hogy a korábban említett ghost reach értéke hosszabb mint a kimondottan word cup DH gépeké, amik mind 63 fokos fejcsőszöggel rendelkeznek a cél pedig a sebesség és idő.A múltkor volt yt-on videó interjú EWS versenyzőkkel a bringákról, miben mások mint a bolti darabok stb...
Visszatérő jelenség volt, hogy a versenyzők lefelé méretezték a vázat a gyártói ajánlással szembe, tehát 183-185cm-es riderek inkább M-es vázat kértek a gyártótól a versenyre, mert az L-est már túl hosszúnak és nem elég fordulékonynak találják. Az M-es vázzal meg sokszor a váznyeregcső rövidsége a bajuk, de azt megfelelően hosszú nyeregcsővel lehet kompenzálni. Közben meg belenyúlnak a geóba azzal, hogy előre akár 1-2 cm-el hosszabb rugóúttal rendelkező villát kérnek a bolti modellhez képest, ami viszont már ténylegesen csökkenti a reach értéket.Lehet ez is olyan lesz mint a beállítással kísérletezni, hogy addig változtatnak egy értéket egy irányba, amíg ténylegesen rosszabb nem lesz mint az előző és akkor visszalépnek egyet.
Szóval én ezen információk alapján gondolom, hogy most már lassan véget kell érnie a hossz növelésnek, ahogy a fejcső laposítást se lehet már folytatni a dh gépeknél laposabb szintre.
Tudom Grim Dounut -
sebgutkopf
őstag
válasz Kasya #182302 üzenetére
Ha olyan bringát akarsz venni, amit boltban forgalmaznak akkor szerintem jobban jársz, ha ott veszed ahol laksz/élsz/dolgozol, akkor a gari és szerviz is itthon lesz.
Külföldről akkor érdemes megfontolni, ha eleve direct to consumer márkától akarsz venni valamit, mert akkor más opció ugysincs.
Forgalmazói hálózat esetén viszont külföldi küldözgetéssel nem biztos, hogy érdemes szórakozni.
Persze, ha 200km-re laksz a bike24-től, akkor hajrá! -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #182334 üzenetére
Látom sok választ nem kaptál. A rövid válasz az, hogy a 3 barra fújt booster nem elég. Az 5 határeset, de azzal is kétes a siker.
Gondolj bele a kiroppanásokhoz a gumiba kell 2-3 bar. Amikor ráengeded, akkor a gumiban 0 van, így fel kell töltenie a gumit és benne is maradnia kell ugyanannyinak (ugye a tartály nem mehet a gumi nyomása alá), mivel nem átmegy az összes levegő a tarályból, hanem nyomás kiegyenlítődés történik. Ráadásul a gumi és a booster térfogata nem biztos, hogy egyenlő (főleg 29-es ballonosabb guminál).
Én 6-7 barra szoktam fújni. 6-al egy új külső menni szokott, de volt, hogy jobban tapadt a levett gumi (a tubeless trutyi miatt) és nem volt elég.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182333 üzenetére
Jó akkor értem, ha villanyag közepéig, akkor más szögben áll rajta eleve a kormányszár és kevésbé nyúlik előre, más az érzet. Plusz ma ahogy ott vannak a különböző offset-ek az is befolyásolja a kormány érzetet, igaz a távolságot nem befolyásolja, de az érzetet nagyban befolyásolja.
Pesze nem vagyunk versenyzők, ezért is inkább érdekességnek tartom ezeket mint visszajelzést semmiképpen sem ökölszabálynak. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #182476 üzenetére
Hova akarsz 118-at tölteni?
118ml 5W olajnak a csillapításba kell lennie a felső lábban a nyílt olajos rendszerben. Mennyiséget mérni pedig fecskendőbe előre kiméred, nem vonalzózunk.
Ha összefolynak az olajok akkor is lehet merev villád, a tömítő gyűrűket cserélted újra, sram butterezted mind?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182553 üzenetére
ÓÓ jeeee! Gratula!
Rakd össze és muti!Amikor meg lehet várjuk az élménybeszámolót, akár összevetve az előző generációs gépeddel.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #182563 üzenetére
Ahogy a külföldi híreket olvasom róla, ezeket a nagyobb gyerekeknek, teenagereknek szánják, akik igényelnének valami jó ugrálós, csapatós gépet, de nem kell rá annyira vigyázni, a fenntartása se olyan drága, meg persze apuci se hajlandó 4-5000€-t a gyerek szárnypróbálgatására rászánni. A 2 es verzió 800€, a 3-as 1200€, egyik se elszállt ár, míg a bringa már bírja az ütést vágást és a csúcs verzió sincs agyon túlspecifikálva.
Szóval ja, ezt tényleg nem neked szánták.
-
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #182573 üzenetére
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182594 üzenetére
Mekkora jellem vagy!
Ekkora önuralmat, hogy ott bírtad így hagyni! -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182602 üzenetére
Húú mekkora lehet ide egy ride után visszaérkezni és betolni valami friss kemencés cuccot, meg elkortyolni a sört/bort...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182664 üzenetére
Narancssárga - fekete mindig egy jó színkombináció volt, most is az.
Szerencsére egyre több gyártó jön rá, hogy gyárilag egyre jobb védelemmel látják el a vázakat.
Az pedig külön tök jó, hogy nálad gyárilag méretre is vágták és adták hozzá, nem kell már szabászkodni.
Bekészültem én is a nagy fóliázásra aztán végül csak néhány helyen egészítettem ki, alul végig gumi és vastag fekete matrica, hátsó kerék összes kerékjárati részét fekete gyári matrica, láncvilla a gumizva és oldalról is matrica. Első fogaskerék láncvilla hajlatnál valami extra vastag fémes ragasztott valami... szóval csak néhány helyen fóliáztam már mint a villa lábak külső fele, közvetlen a fejcső/alsócső találkozás hajlat (a kanyarba már nem raktak a gyárban) hátsó háromszög felső csövei, meg a capra jellemző támasztó oldalára az első háromszögben.
Azt jól látom, hogy a hátsó tag alsó befogatási pontja szélesebb és variálható flip chip-pel?Jó lesz neked is 2021!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182728 üzenetére
Parádés! Még a vga is ki van oldalra pakolva
Jöhet rá a plexi, meg egy hajtókar.Egyik bringás társunk ilyen szokta újrahasznosítani a levetett cuccokat, így készült törött kormány megmaradt feléből a falra wc papír tartó. Hibátlan!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182813 üzenetére
A könnyedebb pontosabb irányítás már az ep8 motor jobb reakció ideje miatt van, vagy más kapcsán érzed adódik?
Még mindig szép ez a sárga! Egyre kevésbé tűnik dagadt ebike-nak már nem olyan brutál eszetlenül vastagak a vázcsövek, amit tök jól ellensúlyoz a profilból vékony felső vázcső.
A Bomber hogy tetszik? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182825 üzenetére
Nem biztos, hogy van rajta multi release, mert az ebike specifikus váltókarok szándékosan 1 váltás/nyomásra vannak korlátozva a lánc védelme érdekében (szakadás), amire normális gyártó odafigyel, hogy azt a verziót teszi rá.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182761 üzenetére
Az, hogy csak a hátsóval van bajod az inkább azt jelenti, hogy gyártási pontatlanság lehet, semmint az anyaghasználat lenne a gond okozója (lévén az elsőd eleve jól működik).
A sram összes fékjében műanyag a fékkarban a dugattyú még a code-okban is, azokat pedig a dh world cup-on, EWS stb... mindenhol használják a versenyzők és bizony nem kímélik.Egyébként ezek a fékek meglepően könnyen szervizelhetők kar és féktest oldalon is, nagyon jó a gyári leírás és mindenhez van külön fékalkatrész. Inkább az a meglepően sok közös belső alkatrészt használnak az azonos állítási lehetőséggel rendelkező modellek, főleg a fékkar oldalon.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182840 üzenetére
Sram-nál van külön. Lehet a shiminél nincs.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182846 üzenetére
1x12 esetében szinte kizárt, hogy hiányozna a fokozat jelző. Mivel nem kell úgy előre gondolkozni mint 2x vagy 3x rendszereknél az első váltás miatt (tartalék), ezért tök mindegy hol van épp. Ha nehéz tekerni könnyebbre váltasz, ha túl könnyű meg nehezebb fogkozatra és kész, nem kell itt agyalni, csak fogja a helyet a kijelző a kormányon.
Ráadásul ezekkel az 50+ fogas hátsó tényérokkal még akkor is van 1-2 tartalék fogozat a könnyebb felé, amikor nem is érzed szükségét. A legkönnyebb fokozatnál meg rögtön feltűnik, hogy már szinte állsz és attól nem kívánsz könnyebbet, mert már tolva is gyorsabb lenne. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182867 üzenetére
A level az XC fék, annak megfelelő erővel. Ilyet sose használtam nem tudom milyen. Milyen felhasználási célú gépre kaptad ezt a féket?
Máig meg tudok lepődni, hogy a gyártók a spórolás oltárán mennyire alul szerelik a bringákat fékkel a felhasználási célját figyelembe (illetve figyelembe nem) vével. Tisztelet a kivételnek!
Meg a házilag összelegózott gépek, amiket itthon használat sokszor árulnak. Megveszi a srác a scott gambler vázat és 2 dugós deore fékeket rak rá... közben meg fél a hegyen, amikor jön mögöttünk (pedig nekem nem DH gépem van).... no comment. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182889 üzenetére
Ha túltöltötted a féket olajjal, akkor valószínűleg a tartalék olajtartály sziegetelése sérült, azt a gumi membránt kell cserélni, ha átszakadt, vagy kis helyen kiszakadt. Egyszer már én is jártam így sajnos, de ezek a membránok cikkszámos alkatrészek így simán gyári cikkszámos javítószettel olcsón orvosolható volt a téma.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182896 üzenetére
Jól értem az a fő gondod, hogy nagy erőt kell kifejtened az ujjaiddal, hogy kellő intenzitással fékezzen ugye?
Ez esetben kérdés lehet a féktárcsa átmérője, de maga a betét típusa, anyaga, márjkája se mindegy, be van megfelelően állítva, jól mozognak a dugattyúk stb... aztán ha még mindig problémás, akkor tényleg érdemes lehet más típus után nézelődni.
Maga a TLM verzió ahogy nézem nem egy olyan nagyon olcsó fék. Mondjuk trail felhasználásra én már nem ebben gondkolkoznék, meg persze a legfontosabb, hogy te legyél elégedett a fékeddek. -
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #182899 üzenetére
Lehet a felsőbb kategóriás fékeknél jobb a helyzet.
Utóbbi időben sram fékeket használok, azoknak mindene házilag cserélhető és utánrendelhető, akár fékkar oldalról, akár féktestről van szó. Tulajdonképpen akár alkatrészenként otthon össze lehet építeni és rendelni a féket ha az alap "ház/váz" megvan. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182911 üzenetére
Ha a kar se tér vissza alap állásba az még további hiba lehetőségeket is felvet. A dugattyú is hibás lehet ebben, viszont a fékkar alappozícióba álláshoz a kar felfüggesztésénél van egy kis rugó (inboard spring). Ha ott nagy az ellenállás (valahol megszorul), vagy rossz pozícióban van az is gátolhatja az alapállapotba visszatérést és esetleg az nem engedi a dugattyút se alap állapotba, így pedig esetleg nagyon picit fékezhet folyamatosan, amit hőt termel és melegíti a rendszert és a dugattyút, ami ronthatja a hatásfokot. Egy ellenőrzést megér. Érdemes lehet ellenőrízni a swing link tolórúd hosszát is, jól van-e beállítva.
A sram fékeket is mindenki 1 ujjal használja még akkor is, ha akár 2 ujj is ráférne a karra. A lényeg, hogy a kar vége kifelé hajlik, ami miatt a mutató ujj benne szépen meg tud kapaszkodni. Azt néztem, hogy a level fékkarja hosszabb és kevésbé íves mint guide, g2 és code karok, de ettől még a végén ugyanúgy ott van a kis hajlat. A hosszabb karnak akkor van jelentősége, ha olyan váltódkarod van, ami nem matchmaker kompatibilis és külön bilinccsel kell a kormányra feltenni. Akkor a hosszabb fékkar segít abban, hogy nagyobb a játszótér a váltókar és a fék kényelmes pozícióba helyezésében. Meg ha tényleg nagyobb erő kéne a működtetéshez, akkor a hosszabb erőkar megint neked segít.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182920 üzenetére
Hajrá! Gyűlnek itt a szép új gépek a 21-es szezonra. Jó kis extra motiváció.
-
sebgutkopf
őstag
Szintén hozzájárultam már.
Ügyes az alapító, azért 40%-ot meghagyott magának, felügyelőbizottság elnöke azért marad, de több ideje lesz másra fókuszálni. Elég nagyra nött a canyon az elmúlt években, és ehhez a mérethez már más típusú managementre és struktúrára van szükség, plusz a további expanzió, így ő felismerte merre célszerű lépnie, már túl nagy az egész, hogy egy kézben tartsa.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen