-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz Mezga Aladár #228125 üzenetére
Váltótartó fül nem ferde? Végállások rendben vannak? Meg lehet még próbálni egy bovden cserét, kényesek ezek a 12 sebis rendszerek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #228125 üzenetére
Ha csak egyes sebességeken vaCZakol míg az összes többin jó akkor gyakran a váltófül lesz a ludas,vagy oldalirányba nem párhuzamos a sorral, vagy csavarodott valamerre. Ezt leginkább mindenhol középre váltva és hátulról belenézve a láncvonalba látod. Még a B csavarral lehet játszani, egyes váltófüleken fel is van jelölve hol kell a legnagyobb fogaskeréknek futni. [link]
...ha ez közel van beleérhet a görgő a sorba, de ha távol akkor a láncok nagyobb oldalirányú mozgékonysága miatt lehet már nem mozgat a váltó annyit a láncon, hogy azt fel, illetve lekényszerítse egyes tányérokról.
95%, hogy beállítás kérdéke lesz.
balintbaba is mond valamit, ha az alsó végállító kissé tovább engedi lefele a váltót mint az feltétlenül szükszéges akkor meglehet igen lentről kezdi el húzni a bowden és kevés amit mozgat legalul... állítsd azt annyira, hogy éppen leessen oda a lánc majd úgy feszíts rá a bowdenre a finomállítóval, hogy az első váltás minden mm húzása érvényesüljön.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #228128 üzenetére
B csavar, alsó végállító... nem kell ott semmit cserélni
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #228125 üzenetére
szerintem alsó végállás lesz..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228128 üzenetére
Ha bowdent cserélsz, akkor a házat miért nem? Nem a konkrét problémával kapcsolatban kérdezem, hanem úgy általában.
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #228132 üzenetére
Lehet hülyeséget kérdezek, mert csak 1 fokazatnál rosszalkodik, de hátha; a shimis lánc forgásirányos, a feliratoknak a hajtás oldal felé kell nézni, az okés?
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228132 üzenetére
Hát, biztos nem a nem cserélt ház a ludas most, csak furcsa volt, hogy nem együtt lett cserélve. Én egy kihúzott ( esetleg kiszőrösödött végű ) bowden házába biztos nem tenném be az újat, de lehet, hogy ez csak az én dilim.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228136 üzenetére
Azért ne gyújtsd fel, kár lenne érte. Meg szerintem nem is égne valami jól, csak ráolvadna a ház a bowdenre, oszt' még szarabb lenne a váltás.
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #228132 üzenetére
a legkisebb lánckeréken a lánc pozícióját nem a bowden határozza meg, csakis a végálláscsavar. oda csak túlejti a váltókar, szóval ha a másik X fokozat jó, csak ez a váltás nem, akkor nekem továbbra is végállás, de te tudod. Nekem legalábbis minden erre utal.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #228171 üzenetére
tehát ha van valamid 5Nm magasságában, az le is fedi
Nekem épp ilyen, fix 5 Nm-es van csak, nyeregbilincshez, stucnihoz használom, máshoz ritkán. De amúgy Intrudernek: 10 körül szokott lenni áruházi, csak szerintem azok nekünk túl magas tartományokat tudnak, a fogaskoszorú 40Nm-éhez meg tök fölösleges nyomatékkulcsot venni. De ha valamit találsz, ami valahol 3-4 Nm körül kezdődik, az jó lehet.
Most gyorsan ránéztem, az autósom is 28-tól indul, bringához nem jó, szóval többre mész egy bringa célra gyártott fix nyomatékúval (szokásos webshopok).
A tetőcsomagtartómhoz kaptam egy 3 Nm-es 5-ös imbuszt is gömb fejjel, csak ha a kulcsért vennéd, úgy nem jó az ár:érték aránya.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228171 üzenetére
Ááá, én annyira nem veszem véresen komolyan . Aluvázam van, mindent kézzel, érzésre húzok, soha nem volt gond semmivel. Nyilván meg lehet húzni mindent az ajánlott nyomatékra, de alu cuccoknál ( kormány, stucni, nyeregcsőbilincs, nyeregpálca, stb. ) nincs akkora jelentősége, mint a karbonnál. Ha csak meghúzom, nem eszetlenül megtépem, olyan nagyot nem lehet hibázni. Ja, nekem gyorszáram van, azt nem is nagyon tudnám nyomatékra húzni . Rendeltem nemrég egy karbonvázat, na annál van a 3 csavar ( nyeregcsőbilincs, hátsó féktest ), amihez esetleg kellene ( bár nem vagyok biztos benne, hogy a féktest hátsó csavarjához hozzáférnék-e egyáltalán a nyomikulccsal).
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #228175 üzenetére
ezekhez vennék 1 db 5-öst, és némelyiken még húznék kicsit, ha igényli. Ha lenne, ami lefedi az egész tartományt, akkor lehet hogy játszanék vele, de engem csak az érdekel, hogy a kis 4-5-6-os meneteket ne szakítsam meg, talán sosem lazult még le csavarom.
szerk: karbon csövet sem fog nagyon senki összeroppantani, kivéve ha olyan az a bilincs, hogy nagyon egy ponton nyomja az anyagot, pl.a bilincs szélén. Szóval ott is inkább a menetekre kell vigyázni. bár néha az is fontos, hogy az előírt nyomaték meglegyen, hogy ne forduljon el, ne csússzon be..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szuszinho
őstag
válasz Mezga Aladár #228175 üzenetére
Pont tegnap cseréltem tárcsát, és néztem mennyire kell húzni a csavarokat:
"Like most other fasteners used on your bike, rotor bolts have a recommended torque. SRAM/Avid states that its rotors should be tightened to 6.2nm (55 in lb), while Shimano recommends 2-4nm (18 – 35 in lb) for its rotors. "A 40 nem elírás nálad?
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #228159 üzenetére
Tehát elvittem a bringát a SZAKIHOZ.
Amikor bevittem nem tudta beállítani ő sem a váltót.
Kicserélte az alulról második fogaskereket egy másikra tökéletes, kipróbálta egy harmadikkal azzal is tökéletes.
Visszatette az eredeti fogaskereket és azzal is tökéletes.
Valamiért nem volt 100 %-an a helyén az a fogaskerék és ezért nem vette fel a láncot.
Pluszban a váltó pici sérülése is hozzáadódott a pontatlansághoz.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Mezga Aladár #228989 üzenetére
Ja, lehet, hogy működne a BT, régen volt vele gondom. Teljesen jól elvagyok az USB-vel.
Szóval akkor ne is akarjak Evo-t A 12-t persze megszüntették, ha jól látom.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #229295 üzenetére
Köszönöm a valaszokat. Igen erre gondoltam jó magam is.
Fórum ajánlásra kinéztem egy Nortwave Reload dzsekit.
És fogalmam nincs élőben milyen a szabása es h lent mennyire szoros az a kis gumija.
Mivel online rendelném nehéz belőni hogy L vagy XL ezért (is) próbálgattam a dekában A kabátokat hogy legyen valami fogalmam. Sajnos az eladó elzárkózik attól hogy mindkettőt lerendeljem es egyet visszaküldjek (elállással). Utazás maradna de az oda vissza út lenne csak 11 óra lenne. Az meg nem jó ha csak az egyiket veszem és ha nem jó alapon kicserélem, azt látni kell egymás után fel próbálva és úgy dönteni.
----
Egyébként néztem futónadrágot aláöltözet ként használni a meglévő nadrágom alá majd beszámolok róla ha megvettem meddig bírja így a kombó. 2 esélyes lesz de valszeg mindkettőt megveszem. Egyik warm cucc. A masik egy lazább ( azt nagyon kellemes volt viselni ugyanakkor rád is simult). Full mint egy aláöltöző. (Majd ha beáll 0 -10 fok)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #229311 üzenetére
Értem. Találtam betét nélküli kantáros nacit. Mindenképp fontolóra veszem.
--
Van köztetek olyan aki kerékpáros kantáros téli nadrágra rávett még egy légáteresztő futó nadrágot akár vagy hasonlót és ezzel hidegebbre tudott menni? Működött a dolog nem pálott be? -
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #231726 üzenetére
Most a várható eur árfolyamtól indultunk, van e értelme várni a beszerzésekkel... Nincs sajnos...
Nagy választékot tippeltek a használt piacon a várható válság miatt.
Még nem tapasztaltam, sőt, amiket néztem, azokat már nem hírdetik...Nem tudom a szervíz költségek, és a kopó dolgok drágulása hogyan fogja befolyásolni a használtak hírdetését. Mert ezután már tuti a leharcoltakból lesz sok, a drágán karbantartott olcsó bicót nehéz lesz kifogni.
Jókedvre derítőként, itt egy nagyon pozitív hangvételű, érdekes műsor.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #232040 üzenetére
Ez monti gumiknál is probléma, pedig simán lemérhetnék a gumit kiterítve peremtől peremig
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Mezga Aladár #232040 üzenetére
Most tényleg 1-2 mm a probléma? Egy egyébként eléggé alakváltó anyagnál, ahol a gyártás során is simán lehet ennyi szórás. Meg te mértél 1-2 darab gumit, a gyár meg valószínűleg jóval többet, ami alapján átlagol.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #232044 üzenetére
15-ös felni mondjuk elég keskeny már-már országúti viszonylatban is, nem hogy gravelnél.
megadhatnák azt is, mekkora felnin mérték, de jellemzően lefelé csalnak, mert jobban néz ki a mérlegen.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #232040 üzenetére
valami standard jó lenne, amúgy a bike rolling resistance oldalon lemérnek mindent "szakosztályonként" azonos felnin, az lehet kiindulási pont.
ráadásul van olyan is, hogy egy adott modell újabb évjárata kisebb/nagyobb.
-
addikt
válasz Mezga Aladár #232044 üzenetére
Ja, rég volt, mikor V-fékkel szórakoztam. De vagy le kellett engedni a gumit, hogy kiférjen, vagy kiakasztani a féket.
Hasaggymeg: van azért pár hely, ahol nem lenne jó 1 mm játék, jellemzően csapágyak, ill. azok előfeszítése, váltópozíció, stb.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #233635 üzenetére
Itt általában városi, olcsó acélvázas biciklik mennek, amik értéke 10-50ezer Ft. Sok Cruiser, Csepel Budapest stb. Akik komolyabb géppel mennek, azok sport célra használják, nem boltba menni. Az országútis akit látok az sem áll meg és nem is kell kitámasztani a biciklijét. Természetesen vannak komolyabb gépek, de nem boltba járásra használják. Jeeahh ahogy írta terepen hátrány a kitámasztó, mert fennakad és úgyis letörik. Meg ha nem száll le az ember, nem hagyja ott akkor tényleg fölösleges.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #234249 üzenetére
Színesfém?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #234249 üzenetére
giant swift
#166724 Mezga AladárRészvétem!
Nekem anno új bicót sikerült hasonlóan "tönkrevágni". Gyerekként kipróbáltuk hányan tudunk menet közben felmászni.. elhajlott a villa..【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #234294 üzenetére
Ismétlődő riasztás beállítása
A készülék adott érték mérésénél vagy egy esemény, állapot visszatérő be-
következtekor, adott közönként, ismétlődő jelleggel riaszt. Például beállíthat-
juk a készüléket, hogy 30 percenként figyelmeztessen.
1. Válasszuk a (menü)> Tevékenységi profilok pontot.
2. Válasszuk ki a profilt.
3. Válasszuk a Riasztások pontot.
4. Válasszunk riasztás-típust.
5. Kapcsoljuk be a riasztást.
6. Adjuk meg az értéket.
7. Érintsük a (pipa)-t.
Minden alkalommal, amikor az adott értéket elérjük, üzenet jelenik meg, il-
letve amennyiben a hangjelzések be vannak kapcsolva, sípszó is hallatszik.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Maximum1
őstag
válasz Mezga Aladár #234448 üzenetére
Engem érdekelne, de oda a halálf@szára ki nem megyek, ennél pocsékabb helyre nem is lehetett volna.
A Millenárison voltam kint párszor, de csak mint néző, oda miért nem lehetett visszarakni. -
Speedy007
őstag
válasz Mezga Aladár #234466 üzenetére
De hogy is Neuzer Nelson vatta újonnan vettem használtan 3 éve 3 havonta takarítva télen-nyáron minden féle időjárási körülmények között volt használva aszfalton és évente volt szervízbe hordva
-
őstag
válasz Mezga Aladár #234992 üzenetére
Egy retro Csepel sas...ezek ilyenek... mi nem tetszik rajta?
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz Mezga Aladár #235004 üzenetére
Egsik kollégám egy öreg, leharcolt Bassoval jár dolgozni. Ha nem felejtem el, jövő héten lövök róla képet. Már a bicikliről, nyilván.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz Mezga Aladár #235004 üzenetére
Látom amit mondasz, persze egy retro Colnago nekem is jobban tetszene... csak ugye az más szint/ár/elérhetőség...
De itthon ilyenek voltak akkor... szóval ez inkább egy retro koskormányos commuter bike...Nekem szép... ez a fontos....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #235008 üzenetére
szerintem a csepel sas túrabicikli, azért hosszabb.
a vsf randonneuröm is hasonló, erre is rakhatnék koskormány, csak úgy picit hosszú lenne nekem: [link]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #235004 üzenetére
Nekem sem tetszenek az ilyen régi tanya/roadbikeok. Sőt engem hidegen hagy a régi Csepel is. Outiból a modern darabok jönnek be. Van pár régi, klasszikus acél olasz még ami jól néz ki, de sosem kéne egyik se.
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #235454 üzenetére
Azt tudd hogy ha 99k (nagyf*ok) veszed csak 1 év gari jár rá.
Ha 100k felett 2 év. Érdemes keresni ami kicsit több mint 100k. Vagy adjanak több mindent az óra mellé hogy kompenzálja.
Én 94k vettem az 530 at de kaptam hozzá tokot tartó konzolt remote-t is (MTB pakk).[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #235462 üzenetére
Ha megnézted volna amit linkeltél az a garmin oldalára mutatott, és ott bizony 100k alatt és 1 év. az mtb pakk már 127 "akciósan" ugyan ott.
-
válasz Mezga Aladár #236969 üzenetére
Amúgy jó gyerek, bírom, csak hülyeségei vannak. Meg olyan vicces látni, ahogy összeáll neki a kép, amikor megérti végre, miről pofázunk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #236969 üzenetére
Egy szubjektiv vélemény hangzott el /mindkét oldalt./
ui: Vegyél kisebb lovat. -
nagyúr
válasz Mezga Aladár #238521 üzenetére
ennek nem szar a cipőfűzőjét állítgatni?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Mezga Aladár #238539 üzenetére
oké, köszi, jogos. inkább azt kellett volna kérdeznem, hogy állítani mennyire lehet? mármint kicsit ráhúzni, vagy engedni. nekem ahogy kezd bemelegedni a lábam, úgy elkezd kicsit csúszkálni a cipőben, ilyenkor egy boásnál ráteker az ember egy kicsit, és kész. ennél ezt hogy lehet kivitelezni?
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #239846 üzenetére
A lónak is négy léba van, mégis téved
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #239846 üzenetére
Nem volt nyelvújítás csak majd mindenki stucnizza. Dió nem tudom honnan jött annó, a kettős csillaganya is "rózsa" lett a köznyelvben. Itt a környéken mindenki ékes kormányszárnak hívta, ezért sem volt furcsa nekem. De lassan ez is kihal talán, mint az ékes hajtókar. Egyébként szerintem inkább ékre hasonlít a vágott cső, mint dióra.
Akkor abszolút nem értek az a karbon villanyakhoz való expander, miért lett "dugó"?
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #240032 üzenetére
Ezt probaltam suggalni en is.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #240032 üzenetére
ez mivel jobb mint a 4iiii, ami 105-r7000-es hajtókarral 250€-ért hozható? (persze továbbra sem vagyok biztos abban, hogy kell-e ez nekem)
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #240046 üzenetére
Igen, a konnyebb garis ugyintezes az meger nemi felarat. Ez a masik lehetoseg, de tovabbra sem veszek ilyesmit mostanaban.
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #241194 üzenetére
Strava az eltelt időből számol átlagsebességeket (szegmensre és a teljes útra is), azt nem befolyásolja a jeladó megléte sem pedig az óra által egyébként mutatott érték.
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #241202 üzenetére
Csak nem tudod olyan pontosan beállítani és abban is van hiba pl. ha csúszik a kerék vagy átugratsz a fekvőrendőrön. Szerintem hosszabb távon a gps pontossága százalékosan jobb lesz mint a sebességjeladó (ha nem mész alagútban vagy ilyesmi).
Na de az egész csak arra irányult, hogy nem kell fulton eredményeit megkérdőjelezni csak mert esetleg nincs jeladója vagy rosszul van beállítva mivel a teljes útra a strava hihető adatokat számolt és az független a jeladótól.
Jester
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #241194 üzenetére
Át van allítva kerekmeret. Van sebesség szenzorom igen (Nekem ne lenne ) 2125mm en van, magam mértem le terhelve a kereket. Ennyire nem vagyok amatör.
Annyira kételkedve veszitek ezt az egészet pedig nincs ebben semmi, jobban guruló kerék jobban tudom hajtani Nekem meg ennyi kellett ahhoz hogy egy magasabb tartományt komfortosnak érezzek ilyen egyszerű a képlet. Jöttök itt a széllel meg a kutya füle..
Megígértem egy topik társnak meglessük milyen lesz egy út 140 es pulzusra beállva(ahogy regen mentem többségiben) megpróbálom ott tartani és megnézzük mi lesz az eredmény. Van egy kör pályám amin szintén többször mentem már, olyan 45 km. Én is kíváncsi vagyok milyen különbség lesz[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Mezga Aladár #241202 üzenetére
straván a sima GPS-alapú mérés lehet offos, viszont a szegmensekben nyugodtan meg lehet bízni, mert ott, ha jól sejtem, csak a szegmens távján eltöltött időt figyeli.
év elején nálam valami be volt akadva a telefon GPS-én, rendre 5-10%-kal rövidebbnek mérte a futásaimat. van nálunk helyben minden hónapban ilyen kis erdei közösségi futóesemény, ahol az útvonal be van regisztrálva stravára szegmensként - telefonom a full távra 3,6 km-t mért, de közben megjeleníti teljesítve a 4,13 km hosszúságú szegmenst.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
őstag
válasz Mezga Aladár #241208 üzenetére
gondold el, mi lenne, ha megfelelő lenne a vázméret? egy aero országútin?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Óvodások homokozója
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Ford topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs