-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #186635 üzenetére
Munkában nem tudsz átöltözni? (Aláöltözeteket is le lehet ám venni).
Olyan úgysincs, hogy egy öltözet kint és bent is egyformán komfortos legyen.
B verzió még oldalt cipzáras esőnadrág, ami szélálló és fel lehet nadrágra venni és könnyű levenni.
A védőfelszerelésként használt térdvédők is jól melegítenek (sajnos nyáron is), de az szerintem erre a célra némileg overkill, inkább motoros futárokon látni, mint tekerősön. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186721 üzenetére
Még annyira tiszta, ideje bekoszolni a gumikat!
Nekem az tűnt fel, hogy az alsó forgáspont (váz - láncvilla) és annak a kereszt merevítése nálad is egy olyan helye a bringának, ami eléggé gyűjtani tudja a sarat és felverődést. Takarításnál az lenne a legnagyobb könnyebbség, ha valahogy azt meg lehetne oldani, hogy oda ne kerüljön kosz. Eddig semmi értelmes megoldást nem találtam rá, max kézi kendácsolás, ráadásul oda rögzíteni bármit elég nagy kihívás. Neked van valami ötleted?
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #186793 üzenetére
Még érdemes lehet a féktesten a munkahengereket megtisztítani és megtornáztatni:
1. az egész megkezdése előtt a féttart a kormánytól a legtávolabbi állásba csavard ki a fékkar távolság állítóval (ha van kontakt pont állításod, akkor az mehet a legpuhábbra)
2. kerék és betét ki
3. a tárcsa vezető sínbe beteszel sram esetén egy 4mm-es imbusz kulcsot
4. a fékkart addig pumpálod, amíg minden dugattyú rá nem feszül teljesen az imbuszra (azért van az imbusz, hogy ne essenek ki a hengered, de jól kijöjjenek)
5. kiveszed az imbuszt és a munkahengereket minden irányból jól körbetakírítod
6. dot olajat, vagy dot komptaibilis zsírt teszel a munkahengerek oldalára körbe (tapasztalatom szerint a zsír hatása hosszabb)
7. visszanyomod a dugattyúkat
8. a 3, 4, 5 és 7-es pontokat szekvenciáját még 2x megcsinálod
9. vissza betét és kerék
10. a full kinti állású fékkart markolatig húzva szépen rápumpálod a munkahengereket a tárcsára,
amikor már érzed, hogy brutál kemény és nem is bírod teljesen behúzni
11. visszaállíthatod a saját ujjhosszadra a fékkartörülsz
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #186813 üzenetére
Kijön bizony és nem kipattan. Sram nál a 4-es imbusz gyöngyörűen befér nem kell aggódni, egy szezonban 2x megcsinálom ezt a tisztítást, mások is megcsinálják, van róla gmbn videó is yt-on.
Shimano-nál pedig meg fogsz lepődni, de oda 3mm-es imbuszt kell betenni, mert a 4-es nem fér be a vájatba. A shimi féktárcsák valamivel vékonyabbak mint a sram tárcsák. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
Még nekem sem volt rá pont a mozgás miatt jó ötletem. Nem is a rideolás alatti hely miatt érdekel, hanem lusta vagyok és utána jó lenne, ha nem kéne a takarításnál foglalkozni azzal az amúgy is nehezen hozzáférhető résszel.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #186849 üzenetére
Túltölteni semmiképpen sem szabad, akkor betét cserénél nem tudod visszanyomni a dugattyúkat alap állapotba és beleér a betét a tárcsába, vagy rosszabb esetben mégis visszanyomod és akkor a fékkaron a tömítések átszakadnak és ott folyik ki a fölös olaj. Meg ugye a hőterhelés során is kell a szabad hely a tartalék olajtartályban. Ha jól megcsinálod amit írtam, akkor a kontakt pont olyan határozott és kemény lesz, hogy megnézed a márkajelzést a féken, hogy nem shimano-e véletlenül, de a jó adagolhatóság azért maradni fog.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #186853 üzenetére
Ha üzleti oldalról nézem a dolgot, akkor nekem a vevőköröm elégedettsége és ügyfél élménye lenne a fontos. A vevő pedig az, aki tőlem megveszi a bringát a boltban, vagy a neten újonnan. A második harmadik tulaj hol érdekli a gyártót? A gyártó annak a pénzét kapja meg, aki újat vesz. Ezért cserébe pedig az új bringa szagán kívül azt a plusz érzést is adhatja, hogy neki élettartam, vagy hosszabb vázgarit ad. Miért adná meg a második, harmadik tulajnak egy gyártó ugyanezt, aki nem is vásárolt tőle semmit és egy fillért se hagyott a gyártó kasszájánál?
A hosszú vázgari a legtöbb gyártónál a vásárló (ügyfél) privilégiuma és nem átruházható.
Ugyan ez szokott vonatkozni a baleseti váztörésekre, amikor nem garis a sérülés. A bringa vásárlója ilyen esetekben (mtb-nél azért nagy zakóknál benne van a rottyratörés kockázata, ami néha be is következik), kedvezményes áron tud új csere vázat venni, ha meg nem kell teljes váz, akkor váz részeket. Ez az úgynevezett crash replacement akciók. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #187182 üzenetére
Nekem eddig mindig jó tapasztalatom volt Rose-al, viszont egy arany szabályt minden külföldi rendelésnél betartok. Csak és kizárólag olyan termékre adok le rendelést, ami zöld (készleten van) és azonnal szállítható. Amire heteket írnak, de akár 10 napot azt nem rendelem, vagy ha 10 nap megvárom, hogy 10 nap múlva kizöldül-e és akkor rendelem meg.
Ki tudja hány függő rendelésük van, azt mind figyelemmel követni... szerintem szinte lehetetlen, így őket és főleg magamat is megkímélem ezen aggodalomtól.Egy érdekes példa (ez hibike). Egyik bringás barátom berentelt zeb-be 190mm-es debon air pálcát úgy, hogy nem volt készleten, de sárgával jelezték. 2 hónap múlva kérdeztem, hogy na benne van már a gépben? Erre mondja, hogy jaaaa még nem kapta meg. Mondom és nem kéne már utána kérdezni? Írt egy levelet, amire kapott választ és mivel bizonytalan volt a szállító törölte a rendelést és visszaadta neki a pénz.
Pár héttel később néztem a készleteket addigre beérkezett a légrugó készletre és mivel volt rendelni valóm, megrendeltem neki is 4 nap alatt szépen megjött hozzám (lehet pont az a darab, amit amúgy is neki rendeltek eredetileg).De sok szónak is egy a vége. Csak készleten lévőt rendelek, így még soha nem volt gondom. (kop kop).
-
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #187185 üzenetére
Szemműtét és el lehet felejteni az egész lencse és spéci szemüveg témát egy életre, ráadásul olyan lesz a látás élesség, amilyen még gyerekkorban se volt (120-150%). Szezon végén megcsináltatva ha nagyon durván dh-zol, akkor 2 hónapot kell kihagyni, országútisoknak 1 hét kihagyás elég.
-
sebgutkopf
őstag
válasz parkr #187222 üzenetére
Persze azt neked kell tudni, hogy mi az ami nagyon kell és mi az ami jó lenne, ha tudnál venni. Ami zöld és nagyon kell azt én megrendelem (nem várok), mellé olyat nem teszek a kosrába, ami nem szállítható azonnal. Inkább legyen 1 biztos rendelés és később talán egy másik (amikor bejön), mint 1 ami vagy jön, vagy nem, vagy kitudja mikor.
Nem kötelező az én módszerem, egyszerűen megosztottam a módszert, ami nekem bevált. -
sebgutkopf
őstag
válasz XZoli #187246 üzenetére
Azért a súlykorlátokat is kezeljük a helyén. A bringa gyártók milyen célból írják rá a súlyhatárt?
Arról szól a sztori, hogy azt a max súlyt adják meg amivel a bringa a kategória besorolás szerinti terheléseket mind a váz, mind kerekek, alkatrészek biztonságosan üzemszerűen el tudnak viselni.
Értsd: pl egy 4-es kategóriás mtb esetében 120kg-al is el fojga viselni a rendszeres ugratásokat, a nagyon rázós kemény terepet, a droppokat stb...
A 136kg nem ráülve és tekerve jelenti a gondot, hanem ha azzal a kategóriának megfelelő élmény és terhelési szituációkat már nem garantálja a gyártó.
Egyúttal ahogy nő a bringa kategória igenis annál erősebb a váz és minden alkatrésze (nem véletlenül nő a súlyuk, vastagabbak), mert egyre durvább körülményeket kell elviselnie a gépnek ugyanúgy 120kg-ig.Pl egy jó all mountain kerék esetén a DT is megad olyan határértékeket, hogy terhelhetőség max 120kg-al 120cm-ről egyhelyben flat-re érkezésből adódó erőhatásokat kibír. Ha nehezebb az ember, akkor ugrojon alacsonyabbról, vagy legyen érkező, sebesség stb... ne egyhelyben essen le.
Ha meg fogyni akar, akkor úgyse fog ugrálni, nem is tud, mert a teste nagyobb veszélyben van egy esésnél a súlyából adódó tehetetlenségi erők miatt, mint maga a bringa.
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #187447 üzenetére
Egyik bringás barátom, amikor csinált tubeless átalakítást nagyon megszenvedett vele (ahogy elsőre én is), hogy nagyon tapadt a külső és az istenért nem bírta a felni peremen belülre tenni a gumit. Hirtelen nem volt jobb ötlete, elővette a síkosítót... azzal simán felment
Aztán este meg kikapott az asszonytól, hogy elfogyott... -
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #187565 üzenetére
Féktárcsa tisztító a bringás legjobb barátja...
Többek között beragadt szelepmag kimosására is használtam már, szépen levittel a tubeless tejet és újra használható lett a szelepmag, nem kellett cserélni.
Ja és ne bringás féktárcsa tisztítót vegyél, hanem autósboltban, barkácsboltban, mert a bringás UA csak az ára 2x, mert aki hobbizik annak telik rá. -
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #187626 üzenetére
Enduro Ebike-nak már egész tűrhető lenne az a súly.
-
sebgutkopf
őstag
válasz gd4n1 #187640 üzenetére
A gyári leírás szerint a squirt-et mtb-on 4 óra tekerésenként országútin 6 óra tekerésenként kell megismételni.
A wax alapú kenés ilyen tiszta, szép a lánc, de lényegében szinte minden tekerés előtt érdemes kenni a láncot vele. Ha eső van, akkor meg azonnal.
A tisztaságuk miatt viszont sokan (én is) szeretem a wax és kerámia alapú kenőanyagokat (6030D kedvéért síkosítókat ).A másikra: ha mozog a kazetta, akkor ott valószínűleg hiányzik egy távtartó, vagy rossz sorrendben, rossz irányba tetted be a távtartókat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #187649 üzenetére
Megteheted, de ha napokig nem használod a gépet, tekerés előtt akkor is kenni kell, nem szeretnek ezeke egyhelyben állni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz belsodavid #188021 üzenetére
Droidon: Locus map
ios-re még nem találtam. -
sebgutkopf
őstag
válasz rushty #188415 üzenetére
Kérdés mennyi a max és mennyire ballonos a gumi, de akár 0,5 bar difi is lehet. Tapasztalatból írom: Tavassz vége felé volt, hogy reggel bikeparkban beállított guminyomás óránként 0,15 barral nőtt és folyamatosan ellenőríznem és engednem ellett lefelé a gumit nap közben ahogy melegedett az idő, hogy legyen tapadásom (meg ne pattogjak). Amikor ereje van a napnak, de reggel még hideg van ez valós probléma.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #188436 üzenetére
Ezt nagyjából úgy lehet elképzelni, hogy hidegben a gumi eleve merevebb és maga a keverék se tapad annyira, ilyenkor még lágyabb gumira lenne szükség. Ennek van egy határa a kínálatban. Ha nem akarod felütni a felnit, akkor pedig bizonyos nyomás alá nem fogsz lemenni, kivéve havon, homokon.
Amikor melegszik az idő megvan az a hőmérséklet ahol az adott keverék a legjobban működik, ott lesz a legjobb a tapadás és természetesen azon a hőmérsékleten is a lehető legalacsonyabb nyomást fogjuk alkalmazni a gumi optimális terülése érdekében.
Ezekkel együtt amit általában is érzünk elég jelentős tapadásbeli különbség lesz a hidegben tapasztalt és optimális hőmérséklet esetén fennálló tapadás között.
Túl melegben meg már nyúlik minden és simét visszafelé fordulhat.Szóval a használati optimális gumi nyomás szerintem nem lesz más a hőmérséklet függvényében, mert mindig a lehető legalacsonyabbat érdemes használni a legjobb tapadáshoz. Viszont nagy különbség lehet, hogy adott nyomás eléréséhez mikor mennyi levegő kell, hány fokos a levegő, illetve használat közben kell-e még számolni a gumi hőmérsékletének a növekedésével, ami imatt nő benne a nyomás és esetleg ereszteni kéne a gumiból. Ennek a hatása bringák esetében azért jóval kisebb, mint az autósportban, ahol a terhelt gumi akár kézzel érinthetetlen hőmérsékletre melegszik és jelentősen nő tőle a gumi nyomása (meg ugye a fék és felni felől is további hőterhelést kap a gumi). Ez nálunk bringán nem nagyon jelenik meg. Inkább annak van hatása, hogy épp rásüt a nap a gumira, vagy árnyékban vagyunk.
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #188725 üzenetére
Köszönjük a beszámolót!
Sok örömteli km-t vele! -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #188768 üzenetére
Viszont sajnos a bringás nyomokat szándékosan megrongálók nem "haltak ki". Friss kép egy sráctól, aki egy ilyen rongálás miatt esett hatalmasat:
Ezek kimondottan bringás nyomok nem turista utak, nehezen fér a fejemben, hogy ott mi keresni valója van gyalogosnak. Így aztán meg lehet alapozni a bringások és gyalogosok jó kapcsolatát.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #188786 üzenetére
Még mindig nem tudom eldönteni, hogyan állok hozzá ezekhez a vezeték nélküli váltásokhoz. Nyilván tetszik, hogy de jó nem kell bowden cserével szórakozni, meg ha jól gondolom az indexálás és végpontok állítása se igényel mechanikai beavatkozást.
Közben pedig felmerül a kérdés, hogy jó jó, de ezek a szerelési komplikációk milyen gyakran fordulnak elő, hogy annyira meg akarok tőle szabadulni. Akkor meg leesik, hogy 2-3 évben 1x bowdencsere miatt napi szinten inkább szórakozni az akkuval... összesen melyik igényel több odafigyelést?
Egy ebike esetében ahol elev a fő akksiról kapná a delejt jobban el tudom képzelni, de egy analóg gépet ezzel részben elektromossá tenni inkább érdekességnek tűnik, mint racionálisnak. Ráadásul még drága is.
Kicsit viccelve a dologgal, akinek belefér az ilyen váltó ára gond nélkül annak falószínűleg 2 évente is belefér egy új bringa, a régit eladja, így soha nem is kell váltót, se bowdent karbantartani.Maga a technikai oldal érdekessége persze továbbra is érdekel és érdekes, most nem mondom, hogy soha (ki tudja egyszer simán rákívánhatok), de a hideg racionalitás szerint viszont fölösleges egy hobbi felhasználónak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz itouchfan #188816 üzenetére
látják, hogy 30-40 m-re tőlük, jövök velük szembe, de eszükbe nem jut félreállni, lehúzódni, hanem nekem kell fékezni és kb megállni, mire nagy nehezen odább vonszolják magukat, akkor már nagyon ideges tudok lenni
Az ilyen helyzetek pedig egy egyre gyakrabban az elszakadt cérna esetén oda vezetnek, hogy elhangzanak a másik önérzetét sértő számonkérő menyilvánulások, ami után szó szót követ...
Túl sok a kultúrálatlan erőt járó... akik azt hiszik ők vannak egyedül a világon. -
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #188806 üzenetére
Mondjuk eleve nincs rajta turista jelzés, amiről ilyenkor ők szándékosan letérnek. Yoko esetében még tábla is kint van a pálya nevével, de nagyjából az első kanyarból vagy terep akadályból látszik, hogy azt nem a sétálók útjának a megnehezítésére tették oda.
Azért ne sétálgassunk már becsukott szemmel.A túlnyomó többség normális, csak az a pár barom, aki felrúgja a normákat azok viselkedése és hozzáállása bicska nyitogató. Gyalogos közelében mindig lassítok, múltkor is normális család egy kereszteződésnél megkérdezte itt tud a csúcsra felmenni? Mondtam nem, arra menjen tovább egyenesen a túrista úton, ez bringás pálya veszélyes és mászni is nehéz ratjut főleg gyerekeknek. Meg tudták érteni és gyerekestől rendben felértek a kilátóba az arra való útvonalon.
Lehet itthon is külön tábla kéne mint külföldön, amin azt jelölik, hogy adott útra gyalog rámenni TILOS.
Vagy kapjunk már rendes bikeparkokat, amit felőlem akár kerítéssel is körbe lehetne építeni, a felvonóért sokan hajlandóak vagyunk fizetni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #188877 üzenetére
Persze mindenki a saját tapasztalatából fog kiindulni és a saját szempontjai szerint érvel. Nem tartom ördögtől valónak a gépi váltást, de tény nem csak előnyei vannak. Ahogy írtam még érdekel is a technika, még meg is engedhetem magamnak.
Aztán mindig eszembe jut az akksi, meg az egyik srác, aki az elmúlt 1 évben 3 váltót tört le perec miatt. Lehet nekem meg szerencsém volt, hogy eddigi eséseimnél a váltó nem kapott sose nagyot (kicsit igen, a karcok szerint).
Valószínű, hogy én már annyira lejtő orientált vagyij, hogy a hajtás annyira már nem érdekel (ha megvan a szükséges áttétel és elég jól működik), talán kevésbé is van használatban, ha tekerni kell egy emelkedőt, akkor azt máshogy és másért abszolválom, mint mondjuk a klasszikus trail rider-ek. -
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #189173 üzenetére
Ha már pressfit.
A múltkor láttam ez a videót a szervizelésről: [link]Kissé meglepett, hogy kétféle anyaggal előkezelte a vázat mielőtt betette a pressfit csapágyat. Egy ami a vázat védi, akár egy törhető festék és egy "besülésgátló" jellegű dolog. Aki ilyeneket szervizel itthon vajon mindenhol ilyen alaposak?
Ahol viszont így történik a csere az szerintem utána nem nagyon fog nyekeregni. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #189254 üzenetére
Karbonnál használsz a zsír alá valami menetrögzítő, vagy felület védő réteget, mint a videóban? Arról a módszerről mi a véleményed, amit ott bemutatnak?
-
sebgutkopf
őstag
válasz zgospel #190384 üzenetére
Ne küszködj azzal a fékkel. Nekem volt előző bringán ugyanezzel a fék típussal azonos problémám. A végén rájöttem, hogy magából a féktestből nagyon picit szivárgott a fékfolyadék és az folyamatosan szennyezte a betétet és tárcsát. Annyira nem drága fék ez a 395, hogy megérné sokat költeni a szervizelésére és imádkozni vajon most tartja-e az olajat.
Kivágtam a fenébe vettem a gépre jó kis slx féket, a tárcsát tisztítóval jól lemostam és voila soha többet nem volt bajom. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #191002 üzenetére
Annyiból amúgy hasznos, hogy egyszerűbb a bringa seggét becsatolva emelgetni, még ha csalás is
Akár csalás akár nem, annyiból akkor is szívás spd-vel a bringa hátulját rángatni, hogy amikor tényleg emelni kell és valaki nem tud rendesen bunnyzni, akkor ha csak felrántja a hátulját akkor az garantáltan rossz ütemben fog történni (együtt az elejével) és biztosan nagyon keményen fog újra talajt a hátulja ráadásul pont ott ahol nem kéne. Ez a módszer tökéletes a hátsó kerékbe 8-as, vagy tojás gyártásrára, felni felütésre, gumi kiszakításra.
Egyik srácnál láttam nemrég ilyet. Levideóztam neki mit csinál (csak úgy dübögött alatta a talaj amikor rángatás után visszaérkezett), és javasoltam neki a sima platform pedállal a technikai bringás tudás fejlesztését. Mivel nagy a súlya ezért a bringa is meghálálja a lágyabb terhelést és használatot.
Egyébként nagyon jó az spd, de montizni nem azzal kell megtanulni, ha már megy a gép kezelése utána lehet váltani spd-re. -
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #191041 üzenetére
Higyjétek el ott is sietnének mindenhova. Miért nem teszik? Mert vannak megfelelő szabályok, amiket be is tartatnak.
Készpénzre fordítva:
Itthon sokszor vannak túlzó szabályok, amik egyszerűen ésszerűtlenek és betarthatatlanok, így a szabályok tiszteletben tartása már eleve kétes.
Ellenőrzések nem következetesek és nem rendszeresek. Sokkal többet kéne ellenőrízni nem csak akció szerűen egy egy civil autóval, hanem valós kockázattá kéne tenni a büntetést.
Nevetségesek a büntetési tételek. Ott a svájci példa a jövedelem alapú bírság. Legyen elég nagy a bírság, hogy fájjon. Persze itthon sok az illegál jövedelem. Semmi gond: Az elkövető autó újkori beszerzési értékének akár 10-20%-áig el lehene menni. Akkor aki jaszkarizik a használt terepjáróval ami újonnan 40 milla volt (igaz ő nem ennyiért vette használtan) senkit se érdekelne szépen kaphatná a 8 mio HUF-os bírságot. Valószínűleg megérezné egy pirosbahajtás után még az adócsalós szlovák rendszámos Lambo-s is (a 20 millás birságot).
-
sebgutkopf
őstag
válasz zsolti72837 #191048 üzenetére
Mi a cél, mire akarod használni a felvételt?
Akciófelvétel, vagy menetrögzítő kameraként akarod használni baleset esetére? -
sebgutkopf
őstag
válasz zsolti72837 #191065 üzenetére
Ha akció felvétel, akkor a kormány rögzítés felejtős. Az a perspektíva megöli az akciót és a sebességet. A legjobb sebesség érzet a chesty-vel van, a létező legrosszabb pedig a sisak tetején és az a terepből se ad vissza semmit. Köztes pedig a full face állvédőjéről lefelé lógatni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #191083 üzenetére
Nem íííís!
A Q8-al inkább szívassuk a pedelec-eseket. Vagy ők már a cayene, urus, bentayga? -
sebgutkopf
őstag
Látom a rosszabb időben nagyon megindult a technikázás, ami nem baj.
Hétvégén végre felgyógyulva voltam bringázni, hogy megszakítom egy rövid 1 perces lejtőzős videó erejéig a technikai beszélgetést: [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #191719 üzenetére
Propain
Ott bizonyos keretek között szabadon lehet színt, hozzá a matricák, markolat színét, hajtást, féket, nyerget, kormány szár hosszt, kereket, abroncsokat, felfüggesztést, droppert (márka és hossz) választani a gépre. Ráadásul lehet ua gépet alu vagy korbon alapon kezdeni.
Elég hasonló az autó konfigurátorra.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz modflow #192085 üzenetére
Ami általánosan a két kerékméret között. A 29" mindenen átgurul, stabilabb, a 27,5 meg játékosabb, ha mondjuk olyan szinten tolod, hogy szaltózgatsz.
A fordulékonyság különbség túl van drámázva az elsősorban a láncvilla hossztól függ mint a kerék mérettől. Lehet egy 27,5-ös bringa fara is nagyon hosszú és lomha és fordítva egy rövid végű 29-es is tud könnyen irányt váltani.
A mai ügyesen tervezett vázaknál a magasságodhoz mindkét kerékmérettel lehet megfelelő bringát venni, így a magasságod nem korlátoz egyik vagy másik irányba. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #192110 üzenetére
Nem mindig pontos a boltok leírása a service kit és egyéb cserealkatrészek esetében. Egyrészt a linkelt kit esetében az szerepel, hogy A1 2018+ tehát 2018 és újabb. Így nagy valószínűséggel az A1 és A2 service kit azonos.
Ha teljesen biztosra akarsz menni, akkor felmész a https://trailhead.rockshox.com/ ahol nem csak a beállításhoz van javaslat, hanem ott vannak a szerviz leírásai a dokumentációk alatt. Ott pedig a leírásban pontosan szerepel a cikkszáma a tiédbe való szervíz kit-nek. Azt pedig már össze lehet vetni a bike24-es termékoldalon lévő cikkszámmal (ők kiírják a sram féle cikkszámokat rendesen). Sőt érdemes a webshopban eleve a cikkszám alapján keresni. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #192154 üzenetére
Tetszik ez a humán manuálgép
Nekem is a megtartással van gond, felrátani fel tudom aztán ha sok jön a hátsó fék és vissza is megy az eleje. Ez lehet gyorsabb módszer. -
sebgutkopf
őstag
válasz Vasinger! #192219 üzenetére
A súlyával biztosan többet ad, mint egy mini pumpa mert attól jóval nehezebb.
Az ilyeneket 1x szokták elvinni a hátizsákban bringázni, utána vagy otthon vagy a kocsiban marad a fölös súly. Ha meg mégsem viszed magaddal tekerésre, akkor...
...na de kinek a pap, kinek a papné, ha van amúgy is egy 5kg-os hátizsákod, akkor ez már nem oszt nem szoroz.
Bár egy minipumpa sose merül le, ha mondjuk 1 évben csak 1x veszed elő az út mellett, akkor is működik és nincs önkisülése. -
sebgutkopf
őstag
válasz Vasinger! #192299 üzenetére
Az akkumulátor nincsen ingyen, annak súlya van, meg benne kell legyen egy kis kompresszor. A xiaomi féle az konkrétan mint tégla olyan nehéz, ennek amit linkeltél annak kisebb az akksija, nyilván könnyebb, ami egyben azt is jelenti a kapacitása is kisebb a lemerülés előtt (2 kereket már nem biztos, hogy felfúj defekt után).
Általában csöndben elberregnek, de elég lassúak, van idő egy kávéra/szendvicsre amíg elkészül. Szóval tubelest ne ezzel akarj felnire rárobbantani
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest