-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheBigM
csendes tag
válasz Fall-N #241216 üzenetére
Ezt direkt úgy reklámozzák, hogy nem lesz ezzel gond, és van aki már több 10 ezer km-t beletett és nem lett szar. Van karbon villám, de van hogy jól jönne még egy kis csillapítás terepen gravellel, ebből úgyis xc lesz a végén .
@Dark Archon nekem van Tiebao télim: [link] , egy szezont mentem vele, nem ment szét, és a nyári cipőknél melegebb volt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #241282 üzenetére
Én lassan 34 éve olyannal tekerek melynek szabadonfutója halkan, vagy hangosabban, de mindig kerregett, vagyis berögződött már, hogy ha nem hallom rendesen az általában valami bajnak az előjele ...és ahogyan nézem a Shimi hangtalanok nevetséges üzemidejét, ez még ma is fennáll.
#241285
MPowerPH...bár most már biztos vannak faxa műanyagok, az a plastic-fantastic ott a Shimi szabadonfutóban nem valami bizalomgerjesztő.#241284
jjeahh...hát én ebből kissé más következtetést vontam le. ...alá is húztam a lényeget.🤭
Sub-category: Downcountry is a term whose origins aren't totally clear, although some of the credit / blame rests on Pinkbike tech editor Mike Levy's shoulders. It was originally more of a tongue-in-cheek description for an imaginary category, but the term stuck, and more than one bike manufacturer has used it in their marketing campaigns. The idea is to take a lightweight cross-country-ish bike and make it more downhill oriented via things like wider handlebars, a dropper post, and longer, slacker geometry.The travel and overall light weight remains, but the bikes in this category aren't as uphill-focused as their more race-oriented siblings. Bikes like the Transition Spur, Specialized Epic EVO, and Allied BC40 are all examples of this concept. More advanced riders can push these bikes hard in terrain they might not be expected to excel in, and beginners will appreciate the extra confidence that the more relaxed geometry provides on steeper trails.
...dióhéjban mugliknak való kitalált marketing kategória.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #241407 üzenetére
ja, hogy itt ilyen logikus a számozás garasos vagyok, apróhirdetéseket nézem, szóval limitáltak a lehetőségek, de 420-ból, 450-ből is akad. konkrét release date-et nem találok róluk, de mindkettőről 2019-es review cikkek jönnek szembe, nagy korkülönbség nem lehet, nem? a 450 javára szól, hogy van rajta teljesértékű navigáció, 420 jobb megjelenésű, egyéb előny?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
addikt
válasz Fall-N #241450 üzenetére
Ha nem szeded szét és csak úgy befújod vele a racsnit meg a hajtóművet, akkor az be fog folyni a kerékagyba, esetleg a középcsapágyba és kimossa onnan is a kenést. Ha pedig fújás közben ráfröccsen a fékbetétekre akkor fékbetétcsere vagy kiégetés lesz a megoldás, ha nem túl dúrván ázik el. Azért óvatosan
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #241450 üzenetére
Hasznos dolog a féktisztító, nálam is mindig van egy kartonnal, mert gyorsan fogy, de azért ha tisztítás, akkor a rendes alkatrészmosónak nincsen párja. Azzal lehet igazán alaposan tisztítani. Ráaádásul telókhoz is jó, amikor egy nagyon elkoszolódott villalábat akarsz kimosni, oda édeskevés a féktisztító, meg egy begyömöszölt rongy. Belevezetem a mosófolyadékot és egy vékony kefével fémtisztára mosom.
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #241617 üzenetére
nincs v-fékes fékváltókar tudtommal, ami tiagrával megy, így marad a canti (ha nagyon nem lenne jó, még mindig lehet Shimano BR-CX50-re cserélni (csak az drága).
a fvk-okat megvettem (sensah quantum), de még kereket kell fűzetni, hogy a váltórészét is ki tudjam próbálni.
fogásra jó, de a gumiburkolat gyengébb, mint a tiagráé (csak így 95usd volt a 2 fvk, nem a duplája, mint shimanoból)szerk:
amúgy 25+ éves sima plain gauge (tange5) csővázzal, touring geóval együtt is könnyebb, mint fulton felpimpelt csepelje[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #241558 üzenetére
Lakásban én sem szívesen tárolnám a mosót, nem büdös, de azért van szaga. Azt abszolút megértem, hogy hobbi kerékpárosok, hobbi szerelők nem tartanak otthon alkatrész mosót, de, hogy egy kerékpárszervizben ne legyen, azt már kevésbé értem. Kifejezetten igénytelen dolognak tartom azt, amikor egy szervizben nekiállnak egy tálkában, befőttes üvegben maszatolni, meg mindenhova fújják a féktisztítót. Egy alkatrész mosó alap eszköz egy szervizben. Már legalább is ha igényesek vagyunk a munkánkra.
Az ultrahangos tisztítón épp mostanában gondolkoztam, mert viszonylag sok agyváltót javítok.
[kép]
[kép]
Egy fogaskoszorút vagy hajtóművet pillanatok alatt megtisztítok a hagyományos mosóban, de egy elkoszolódott agyváltó már idő igényesebb. A képek nem adják át, de ilyen szirup szerű ragacs volt minden alkatrészén, kb 10 éve nem volt szétszedve. Az ultrahangos tisztítóba csak bedobom és addig lehet mást csinálni. Hatékonyabb lenne a munka. Szerintem hamarosan beszerzek egyet.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
válasz Fall-N #241822 üzenetére
Vonóhorgon szállítva az áramvonal miatt sem kell aggódni, és simán le is lehet takarni. Tetőn szállítva még a bogarakat is lehet vakargatni olyan helyekről, amiről nem is tudtál, hogy ott is koszos tud lenni a bringa
És nem, nem kifogás, hogy nincs a kocsin vonóhorog, nehogymá' ne férjen bele az alsó hangon félmilliós bringa, meg a félmilliós ruci / cipő mellé egy sz@ros 150 ezres vonóhorog
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #241822 üzenetére
Parkolóban állni vele, hogy ne essen rá az eső biztos jó. De menet közben simán alákap a szél, akár mennyire lekötöd, és jobb esetben csak a folytonos mozgástól letört valamit a bringán vagy ledörzsöli a festéket, rossz esetben vitorlaként letépi az egészet. Nem véletlen a kamionos pótoknál is, hogy kb 40 centinkét be van fűzve, ráadásul az egy méretpontos ponyva, ami egy szabályos téglalap vázra van rögzítve.
Akit nagyon zavarnak a bogarak, az gumizzon zoknit a fék/váltókarra (montin). Nem ragad be a bogár az érzékeny részekre. Én amúgy is háttal rakom az én bringám, nem rázza a kormány a menetszelet, és így alig bogaras, max az ülés éle, meg a hátsó gumi. Gondolom a kormányig meg félreviszi őket a turbulencia.
Olyan tartót kell venni, amin nincs sebességkorlátozás, az bírja az európai sebességkorlátokat. És van benne tartalék is. Haverom mesélte...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242013 üzenetére
A gond csak az, hogy ha magadnak szereled és nem vagy éppen milliomos sem, akkor vannak más szempontok is mint a puszta fékerő, vagy a parádés adagolhatóság...lehet a Trickstuff a fékek netovábbja ha te mint mugli odabaxod egy kőhöz és letörve karját mehetsz személyi kölcsönt felvenni.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242123 üzenetére
Sapka volt a füleden és nem hallottad.
#242126ZolkoW...jó, hogy nem a 24" és 23 cm széles volt annyi. Itt 29" és legalább 2,2"-ról beszéljünk, ha már összehasonlítunk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zanik
addikt
válasz Fall-N #242358 üzenetére
Közben én is rájöttem, hogy hülyeség emiatt aggódni, mert egyrészt a mai napig kapni az egyik régi montim 8-sebis Alivio szettjéhez kazettát, másrészt ez az 1:1 pull ratio csak a váltókar-váltó tekintetében korlátoz, tehát akár még a 11-50-es CUES kazetta is jó lenne hozzá.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242363 üzenetére
SunRace már nevet szerzett magának, nejem 11s 11-36-os lánckerék sora úgy megy az R7000 Shimi 105-el mintha sajátja lenne...úgy is,hogy a váltó elvileg nem is tud kezelni csak max. 34-est hátul.
MPowerPH...az XX1- et miért kellett cserélni haverodnak, elkopott?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242368 üzenetére
Én megvettem volna a Shimit, Zasszonynak annyit tart, hogy belefért volna csak...nem volt égen, földön 11-34 11s Shimano...aztán így lett 11-36 SunRace, ami még jobb a hosszú emelkedőkön neki, mert így van 34-46/11-36 hajtása.
MPowerPH...ha már csak ezer km-t megy az legalább szivárványosan legyen.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #242469 üzenetére
Nem akarnak, vagy aki adná, az nem vállalja a gariját. Erre tippelek.
Mert úgy hallottam, jó a Lidl gari. (Külföldön lehet más?)Ezek a nyomatékkulcsok meg "tönkremennek" a csavar oldásától. Csak pontos meghúzásra jók.
Kicsit furcsálom, akkor minek van irányválójuk...[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #242469 üzenetére
Én vettem két extolt- így megvan az átfogási tartományom. kicsi nagy. Magamnak bekalibráltam és ennyi. Meg most rendeltem egy ilyet, a nagyon kicsikre.
-
bardi
aktív tag
válasz Fall-N #242506 üzenetére
Ezekből szerintem nettó faszság parktoolst venni, egy spéci bringás szerszámnál oké, de egy nyomatékkulcs teljesen általános cucc. Ha nagyon jót akarsz, vegyél Beta cuccokat, azon legalább nem a biciklis jelzőért fizetsz felárat. Kalibráláshoz meg kell egy satu, egy kötél, meg mondjuk két kiló krumpli, de annyira nem hinném, hogy bármelyik szar lenne gyárilag, hogy bármit elronts rajta, nem egy hengerfej csavart kell nyomatékolni meg fokolni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Fall-N #242523 üzenetére
Persze, nem mondom, hogy rossz, de ha már drága szerszámot vennék, biztos, hogy nem parktool-lal szórakoznék.
Kis nyomtaékokra jó ez a skálás, de nagyobbra nem ezt választanám, mert lehet, hogy csak olyan pozícióban tudod meghúzni az adott csavart, hogy nem látod a skálát meg a mutatót.'92 Honda VFR 750
-
m72
tag
válasz Fall-N #242469 üzenetére
Kb. két éve vettem a Lidliben 80-210-es, 1/2"-osból 2 db-ot. Ráadásul nem is noname volt, hanem Walter. Évtizedekkel ezelőtt a Walter kb. Gedore szintű cucc volt. Lehet, hogy azóta ezt a brandet is megvették a kínaiak. Egyenlőre úgy tűnik, hogy 10 k Ft-ért jó vétel volt kemény tokban, rövid szárral és 3 db dugókulcs fejjel:[link]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #242589 üzenetére
Tegnap észrevettem hogy a garmin kijelzőmön van egy pár mm es karc ami épp nem feltűnő de megláttam és annyi volt nekem q.a.
Egyszerűen zavar..nincs már rajta ugye a fólia. Pedig vigyázok rá, és csak a dzseki hátsó zsebbe szoktam belerakni míg kimegyek a házból, direkt nem teszek mellé oda be semmit és mégis...többet nincs zseb, agymenésem van ezekre a dolgokra, mint ahogy azt se szeretem ha koszos a bringa. Nem veszek rá fóliát ahogy a telómon sincs.
#242590Mezga Aladár:[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
zodo
nagyúr
válasz Fall-N #242622 üzenetére
Hajtóművet eltaláltad ami alap felépítésben: (48/36/26) Shimano Alivio FC-T4060
Monoblokk: Shimano SM-BB52
NarrowWide lánctányér: Motsuv 104BCD 38T
Lánc: Shimano CN-HG71
Hátsó sor: Shimano CS-HG50 8s 12-23 most 12-25 van fent.
Hátsó váltó: Shimano Deore RD-M591 de lehet jobb lett volna az 592 a kialakítása végett.
Váltókar: Shimano Claris 8s. SL-R2000Előző alkalommal én raktam fel a váltót, sort, láncot, első tányért 21.09 hó közepén és tegnapig probléma mentesen mentünk. Null szakértelemmel.
Amiért ma már az 592 venném az a 591 hibája persze ez lehet csak az én vázam esetében igaz hogy a nagyobb hátsó tányérok használatakor (jön előre és fel a kanál) beleverődik a váltó "könyöke" teteje a váz aljába és nem is lehet jobban megfeszíteni.Saját felrakás, kis tányér helyzetében.
Eredeti képen kb. látni hogy nagy tányéron már szinte hozzáér a vázhoz így egy kisebb kátyú is kopogtatja a váz alját.Dark Archon
Segg védő arra jó hogy a seggedet védje a hátad persze szutykos lesz.
Viccet félre téve, utálom a sárhányót pedig hasznos csak hát hogy néz ki és stb.
Arra tényleg jó ez a védő hogy a nagyját felfogja és könnyen lekapható, tárolható potom pénzért.
Értsd úgy hogy az aszfalt vizes/pocsolyás akkor nem kell alsót cserélnem ha csak egy mackó nadrágban mentem el otthonról.
Ha esik akkor meg mindegy, vizes/saras leszel így is úgy is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
- Célegyenesben a Yettel TV
- Ingatlanos topic!
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen