-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
azt nem mondta, hogy bele is tekert 60-nál...
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
Hogy fultonnak megy-e azt nem tudom, de egy GCN videón nem hittem a szememnek, hogy a csóka tartotta a 122-es fordulatot
Most megnézve lehet, hogy az nem RPM, hanem BPM, de akkor meg nem tudom, hogy milyen szíve van, hogy ilyen nyugiban ad ki 200+W-ot.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
Nekem 48-11-el lejtőn 55-nél volt még benne, azt néztem, hogy nagyon meghajtva talán 65-ig ki lehet tekerni. De nekem nincs űrlábam.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
38/11-gyel síkon a 40-45 km/h-ért is oda kell rakni magad (persze én gyenge vagyok :/ )
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #262937 üzenetére
Pontosan, ez a reális. Nekem 55 km/h környékén volt a 48-11-en egy emelt pedálfordulat (90 körül). Erre írtam, hogy talán a 65-öt ki tudnám tekerni, de akkor már nagyon járna a lábam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #262937 üzenetére
Még kevés is, vagyis üresben pörgettél..
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #262941 üzenetére
Szuper csapágyak, nagy testsúly és hátszél együtt esetleg (utóbbiról kérdezd fulton kollégát )?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #262941 üzenetére
+ a jobb felső sarokban ott van az aktuális watt érték
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
robee19
tag
válasz Mezga Aladár #262958 üzenetére
Ezért mondtam , hogy biztos bringafüggő is. Nekem elöl Conti super race, hátul gp II volt. Alu bringa karbon villa
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Mezga Aladár #262959 üzenetére
Aha és ha esik az eső, folyamatosan fékezget mi? Na nem ár....
-
szimpláncsak
tag
válasz Mezga Aladár #262937 üzenetére
Bocsi, rosszul fogalmaztam a múltkor. Nyilván nem. 75-be tekertem bele, az csak a végsebesség lett, de ahogyan te is írod, 65-be simán bele lehet tekerni 50/11-el. Itthon meg kevés hely van, amire ez ne lenne elég
-
erhas01
tag
válasz Mezga Aladár #262937 üzenetére
Ez teljesen korrekt.
59 kg + 14kg fittnesz, egyenes kormány, csomagtartóval.
48-11, 62,7km a max. 137- 147 pedálfordulat. 170mm
26-36-48, 28-11, deore 8s.
Aki teheti itt:
Frakno-Védény , Fertő-tó észak-nyugati része. 58kmMa ez 3-4 óra.
-
.LnB
titán
válasz Mezga Aladár #262937 üzenetére
Mi volt a téma? Nekem van egy ilyen sebességem: [link]
Kik a szájhősök?„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
őstag
válasz Mezga Aladár #263087 üzenetére
cikkszám végén az E betű a széles jelölése
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mezga Aladár #263095 üzenetére
a dobozon is megtalálható a cikkszám (az elején egy E betűvel megtoldva, ESHRC701xxx), de igen, ha nincs meg a doboz, akkor a cipő nyelve lesz a mérvadó
a standard az E helyett S egyébként (R01S)
és ha mélyebben érdekel, akkor az R a szín (red, mint piros, de a fekete az például L, ne kérdezd miért) az SH a "shoe" rövidítése, ar RC a "road competition" rövidítése, a 701 az a 7-es széria első verziója (701-702, stb) az M a "male" vagyis férfi verzió, illetve jelölik még a gyártási helyet is a cikkszámban“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
avl
aktív tag
válasz Mezga Aladár #263286 üzenetére
endurance-hoz meg még fontos a laktát- és aerob küszöb különbsege (forrás: The Uphill Athlete, ajánlom mindenkinek)
ADS was first described to the author Scott Johnston in 1985 by the coiner of the term, Dr. Phil MaffetoneAEROBIC DEFICIENCY SYNDROME (ADS)
When you exceed the capacity of the aerobic system’s production of ATP, you will be forced to rely upon the anaerobic system to make up the deficit. As you now know, that reliance will be self-limiting and you will have to slow down sooner or later. Athletes who overuse high-intensity training methods will usually have a low AeT because their aerobic metabolism has become detrained while the anaerobic metabolic pathway has become very powerful. We call this condition Aerobic Deficiency Syndrome (ADS). It is reflected in a slow (often shockingly slow) AeT pace. These athletes will be dismayed that despite all their hard training, they still can barely get above a jog or even a walk before exceeding their AeT. These athletes typically respond with disbelief: How can they possibly be getting any training benefit from such a slow (perhaps even walking) pace? This low aerobic capacity has only one cure: a high volume of low- to moderate-intensity training.Zone 3 training is most effective when the athlete has sufficient basic aerobic capacity; when the vacuum cleaner is big and powerful. How much capacity is sufficient? When you’ve raised your AeT to be within 10 percent (elite athletes can have a Z3 spread of 6–7 percent or only 10 beats) of your LT as measured by either heart rate or pace. With more than a 10 percent spread between thresholds, an athlete still has aerobic deficiency and needs to build more aerobic base. Those who have less than a 10 percent spread between thresholds will need to reduce or even drop Z2 training, substituting Z3 workouts.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Mezga Aladár #263313 üzenetére
A kommentjei alapján a trollkodás. Szóval felesleges etetni.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #263346 üzenetére
van ára :/
a gyári gumis annyira gagyi? mondjuk vagy 2x használtam eddig
-
nagyúr
válasz Mezga Aladár #263348 üzenetére
Azért a Garmin gumik nem szoktak csak úgy szakadni. Én több mint egy éve használom a gyári gumis rögzítéssel a Variát és egyetlen gondom hogy rossz úton el tud kicsit fordulni. De ezt én szigszalaggal megoldottam.
Amúgy jó ez a nyeregcsöves rögzítő de szokásosan elég drága kiegészítő.Més que un club!
-
Fifaisshit
őstag
válasz Mezga Aladár #263348 üzenetére
Én is pont tegnap rendeltem egy variat mert rászántam magam végre
Csak nem ennyire gyenge a gumi?
Mondjuk a pedalszenzornal néha cipővel is kap és az is bírja azért szépen -
Khelben
nagyúr
válasz Mezga Aladár #263377 üzenetére
Én azért elvégeztem ezt: How to secure Garmin Varia to bike - YouTube
És rendeltem aliról egy fix tartót, 8000 helyett eze'öccá'ért [link]
A gumival amúgy valószínűleg tényleg nincs baj, csak a beakasztása nagyon sekély. Nekem is van ismerősöm, aki már hagyott el így radart, az egész felfogatás eltűnt a bicikliről, tehát biztos, hogy a gumi akadt ki/szakadt el. -
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #263663 üzenetére
Csöpizős waxnál ennyi idő sem kell.
A dry wax típusúak szinte semennyire nem koszolódnak.
Tehát a takarítás, az gyakorlatilag portalanítás.
Vegyszermentes.A vízbe is használható csöpögtetősek zsírosabbak, ott rendszeresen kell a waxmaradékot törölgetni. De az olajhoz képest az is egy semmi meló. Paptörlővel lejön hamar.
Nem mondom hogy aki elégedett az olajjal az szaladjon waxolni.
Aki unja a vegyszeres oljsár takarítást, annak egy alternatíva.Még a dry wax használók sem említették, h visszamennének olajra.
A zsírosabbal menők, pl Smoov (terepen 200 km, aszfalton minimum a duplája) meg ...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #263671 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mezga Aladár #263671 üzenetére
Csak azért nem mennek tönkre a láncok mert maximálisan nem lehet kitakarítani a kenőanyagot és a wax megakadályozza a szennyeződés bejutását.
Tehát több ezer km-t bír az a minimális olaj, amit nem sikerült kitakarítani?Szerintem nézz rá a zerofriction oldalra, ott vannak a tesztek, ha az nem győz meg, akkor semmi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #263671 üzenetére
Miért ne jutna be a wax a csapok közé és miért lenne jobb a kúszóképessége az olajnak? . Ha a szennyeződés is bejut, az olaj is bejut, akkor kb bármi bejuthat. De ha ennyire nem hiszel a dologban, takarítás, waxolás előtt dobd bele a láncot olvasztott paraffin viaszba, az tutira bejut oda is, ahová az olaj sem
#263668 andrisbandi Igéretes, valamikor ki lesz próbálva a Smoove
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #263677 üzenetére
Lehet félreértettük egymást, szerintem is jó az olajozás. Aki elégedett vele, annak fölösleges waxolni. Én is boldogan olajoztam sokáig.
Aztán panelba ki kellett próbálni és megtetszett.
Láncnyúlásmérőt már szereztem, de km órám nincs
Vannak körök amiket gyakran megyek, azokat telóval lemértem, így tippelgetem a távokat.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #263690 üzenetére
A poén, az övéből van is, azonos vázzal.
Nézegettem, tetszik.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #263690 üzenetére
Jó. Eljutottunk a hogyan használjam a Smoove-tól oda, hogy vegyek másik bringát. Gyere inkább tekerj te is...
-
dom1n0
senior tag
válasz Mezga Aladár #263691 üzenetére
Én masszázs pisztolyozok, szeretem
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #263691 üzenetére
Nekem jól nem szokott esni a használata, de utána mindenkepp jobb. Nekem egy viszonylag kemény gumis van, azért az tud fájni, de hatásos. Részemről is ajánlott cucc a henger.
-
parandroid
nagyúr
válasz Mezga Aladár #263699 üzenetére
De most komolyan erre használink egy ‘szakmai’ (na jó: hobbi) topikot, hogy egészképernyős középső ujjakat mutogatunk egymásnak? Nem érdekel, ki a hülye, valszeg mindenki, engem is beleértve, de ha a közös hobbink kapcsán is képesek vagyunk egymást minél jobban utálni, akkor ez tényleg kikapcsolódás?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
stickermajom
addikt
válasz Mezga Aladár #263691 üzenetére
Használat közben borzalmas, utána felüdülés.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #263671 üzenetére
Már miért ne tudna bekúszni? Szerinted a csöpögtetős wax miért vízben van feloldva? A főzős meg egyértelműen bejut. Vagy láttál már olvadt gyertyát vagy viaszt? Teljesen folyékony, sokkal hígabb tud lenni, mint az olaj.
-
Maximum1
őstag
válasz Mezga Aladár #263788 üzenetére
Pont lemaradtam róla, vagy csak elveszett a waxolás és a 20kilométerenkénti lánccsere hszek közt, sajnálom.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #264166 üzenetére
Mint Tin szomszédja, de fix. (minden menet után törlöm ronggyal, minden másodiknál, nagyon hosszúnál vagy/és vizes, sáros, homokosnál törlöm-ezzel fújom [link] -alaposan törlöm)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #264166 üzenetére
Alacsony watt, magas pf.
stickermajom: uhh, ez jó választásnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264203 üzenetére
Semmit sem jelent, hogy a gyártók hozzáállása milyen a dolgokhoz. Például ha a Shimanon múlna akkor sosem lenne AXS váltóhoz hasonló, teljesen vezetéknélküli váltó? Vagy 10 sebesség alatt 1x hajtás? Pedig azt mutatja minden, hogy ez a jelen és jövő. Már a kis taiwani microSHIFT is gyárt 1x8-tól hajtást és váltókat, eddig a Shimanonak nem akaródzott és a 10-15 éve kifejlesztett 3x8, 3x9 és 2x9 hajtásokat és váltókat árulja Deore alatt. Cues is lassan kezd megjelenni a boltokban, még az összes változat nem is jelent meg.
Valószínűleg azért nem gyártanak, mert olcsóbb a meglévő gyártóssoron átengedni a láncot és megkapja a végső trutyit. A fémfeldolgozás során meg mindent olajoznak, nem csak a kerékpár iparban. Külön kéne még gyártósor a zsírtalanízásra, amit nem biztos hogy mindenki megfizetnie. Ráadásul a Shimano Deore szint alatt a KMC-vel bérgyártatja a láncait, így a KMC-n múlik a dolog. Az olcsó láncokkal amúgy sem lenne gazdaságos vacakolniuk.
A waxnak meg van jövője, mert szép lassan az összes gyártó aki láncolajat gyárt, már elkezdett waxot is gyártani. Már nem csak geek időtöltés, lábodban gyertyát olvasztani a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #264382 üzenetére
Ahhoz hogy ezt meg tudjam mondani, kéne egy azonos vázgeometriájú aluvázas bicikli karbonvillával. Mivel ez nincs, marad a spekuláció. Van ugyan fullkarbon és alu/karbon biciklim, de más a gyártó (Trek/Cube), más a méret (54/56), más a kategória (országúti/gravel). Mindenesetre a karbonon jobb menni, de nagyon sok minden más a két biciklin.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #264561 üzenetére
Csak 30.000km után kell cserélni egy olcsó ipari csapágyat és ez akkora negatívum, hogy inkább Shimano kell, ami soha nem fog 30.000-et elfutni és abban ha tönkremegy a csapágy, kidobhatod az egész agyat? . Másak az igényeink, én az 1500km után kukázott Shimano kerékszett után váltottam iparis Mavicra, amiben azóta 25.000km van és azt mondom, hogy soha többé Shimano
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #264561 üzenetére
Jó az a zárt iparis cucc. A nagyobb szervizekben cserélik bárhol, de akár az ember otthon is cserélheti.
Az Acros kerékszettemben most a nyáron cseréltem saját magam a csapágyakat, egy hajszárító kellett hozzá, csavarhúzó a kipöckölésükhöz és a behúzáshoz egy filléres 10-es menetszár két szárnyas anyával + 2 db műanyagdarabbal. Újabb 20-25k km-ig nem lesz gond. -
dom1n0
senior tag
válasz Mezga Aladár #264561 üzenetére
Köszi
Most élőben tesztelve furcsa mód gyengébbnek tűnik a fék mint a montin, azon mt200 van elvileg.
Lehet lecserélem majd a betétet, swisstopot ismeritek? Arról külf. fórumokon jókat írnak.Tin: reméljük a Speci amit rendeltem tényleg patent lesz, elvileg hétfőn megjön.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #264561 üzenetére
A zárt csapágyas ilyen, a kónuszos Shimit meg addig húzod ne kotyogjon míg beáll és megszorul.
dom1n0...ne cserélj semmi betétet, újan egyik sem tökéletes. Menj egy hosszabb egyenletes lejtőre és pár fékezéssel bekoptatod ahogy kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264656 üzenetére
Ha IS lenne akkor talán, ha PM160 a váz vagy villa, akkor nem lehet kisebbre.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #264659 üzenetére
1xrű, ha van a féktest alatt kiemelő adapter igen, ha meg egyenesen a vázon/villán van akkor meg nem.
purechill...ha felfexik rendesen, meg lehet bikázni és a féknyeregnek is jó helyen van a tárcsa akkor ne foglalkozz vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #264668 üzenetére
How To Change Disc Rotor Size 160mm To 140mm
ytFlat mount felfogatósnál van forgatható adapteres.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264668 üzenetére
Igen, félrement a linkelés.
Nézegettem a gumikat és érdekes módon csak a hátsó gumi repedezett meg oldalt, az első teljesen újszerű. Lehet rendelek egyet csak hátra és le van tudva.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs