-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zodo
nagyúr
válasz Fall-N #242647 üzenetére
Eredetileg Woodlands Cross 1.0 -át 3x7-el vettem, főként a váz alakja és színe miatt.
Később volt 3x8 ezzel a hajtóművel aztán 1x9 de mivel nem megyek terepen teljesen felesleges még a mostani 1x8 is.
Fix meghatástól félek mert nem vagyok kipattintva bicajózás terén és egy-egy tartós szembeszél (utam 2/3 része) jól jön a könnyítés.
Ha lehetne 1x5 -el mennék mert elég volna ha lenne jól kinéző (nekem fontos, nem a márkajelzés hanem a termék) alkatrészek (pl.: váltókar) mert most sem sűrűn használom a 25, 12 tányért.
Szóval erősen gondolkozom hogy a következő lépcső valami 5x agyváltó lesz így 50 felé, legalább nem kap el a versenyláz egy-egy pirosnál.chubby2o6
A képen lévővel 12-23 nem volt gondom, ritkábban koppant.
Az új 12-25 és szervízes felrakással koppan többet.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #242701 üzenetére
Ezekkel a ratyibbnak tartott fékekkel nem lehet állóra fékezni (a kerekeket, azonnal), vagy miért jobb a nagyobb fékerejű?
Nekem az is xatka, h lehetek akkora zseni, h nagyobb tárcsákkal sem gond a fékerő beosztása. Nagy tárcsánál kisebb erővel kell húzni a fékkart ugyan ahhoz a fékerőhöz a tárcsán. Hogy hogy ez sok embernek probléma? Vagy a virsli gumik miatt lenne? Annyira határon volt a fékkezelés már a kisebb tárcsákkal is?
Ha meg nagyobb erejű fékre vált, akkor hirtelen megérti a fékkezelést a pilóta, és ügyesebben beosztja a fékkar kezelést?
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242701 üzenetére
Akkor a 200 is jó, nem a 400 is gyenge. ...kinézetre is alig különbözik a féktest a Deoretól.
#242705chubby2o6...a rajz szerint, nagy-nagy lánckerekekre feszített lánc +2 csapszegnyi az elől több tányéros, illetve +4 csapszegnyi lánc az egytányérosokra.
#242717varsam...van (volt?) itt a nagy faluban, a Váci úton egy Fókusz márkabolt melybe korábban többször betértem és melyben tapasztaltam a túlárazottságát a márkának.
#242707jjeahh...ha nincs kemény tél és hó nem alszanak téli álmot, a medve meg amúgy is amolyan félálmot alszik nem mint egyes rágcsálók, vagy hüllők.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #243087 üzenetére
Az Alivional barmi jobb.... Nezd meg, az Advent X review -eket. Ilyenkor kell egy teljes hajtascsere, pontosabban egy fogaskoszoru, és egy NW elso lanctanyer, de az alap.
De azt is leirtam, hogy terepezni Deore, ami kb. a minimum. Az alatta levo termekek budget kategoria, konnyu varosi kozlekedesre meg olcso Tescos bringakra.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #243247 üzenetére
en trekkingem csereltem m591et m592 shadow ra és már az is jobb,nem csapkod a lánc..
apropó van valakinek egy felesleges 11-32es 8sebességes hátsó shimnao kompatibilis sora? 🙂 (najo a Sunrace 13-32 lenne a legjobb 😃 )
eddig birtam trekingel a 28/28 at de a 10%os terepre már nem túl pörgetős..deva:
sora nal elvileg ugye nem váltunk keresztbe(bár sram szerinr nem gond de gondolom ezt a pr osztály mondjaviszont nekem akkor is karistol a lánc ha elől nagytányéron van a lánc hárul pedig a második harmasik legnagyobb fogaskereken..ez gondolom ilyen..vagy fene tudja lehet hogy nme a legolcsóbb montis sorral kéne használnom meg a decás kmc lánccal?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
addikt
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #243533 üzenetére
Kiskopika:
Ez már ilyen. Sztem ne is foglalkozz vele. Adjad neki a wattokat esetleg megpróbálhatod visszavinni, vagy gari majd[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #243533 üzenetére
Első tapasztalatom, amikor még új volt a 26-os kicbicóm, h a prestás belső sokkal drágább. Át is löktem a felit 8-as fúróval...
Aztán később megszoktam.
Montinál régen muszáj volt a guminyomással játszani, nem voltak a monstani csodakeverékek. Ha kiértem a terepre, lejjebb engedtem. Prestánál ez természetes mozdulat, míg autószelepnél egy körülményes.
A pumpálás szintén a prestánál jobb, nem kell szeleptűt benyomnia.Tubeless
A p-át sokkal könnyebb szétkapni, meg összerakni. Egy régi kombi fogóval sem gond (ha nincs meg a gyári müa).Egy igazi hátránya van, h benzinkúton egy adapter kell hozzá a pumpáláshoz.
Biztosan a presta a mindenkinek megfelelő, mert a kisebb lyukú felnit egy botkezű is fel tudja fúrni a nagyobbra (ha szeretné)... valamint a belsőt használóknál, a prestásat mindkét tábor át tudja dugni a felni szeleplyukán, pl tartalék besőzéskor.
A mérnöki részhez nem értek, de ha választani lehet, h egy ütni vágni való gépen 8 vagy 6 milis legyen a felnin a szelep luk...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #243547 üzenetére
Még az olcsó dekás alu vázakra is élettertam garit adnak. Arra tippelek a monti vázak rendesen túl vannak méretezve. Ha ajánlani nem is merném, saját részre simán fúrkálkodnék. Egyszer a dropper kábel utólagos vázba vezetésének néztem utána, mert külsőből szűkös a választék. Yt-os ismert barkácsolók megcsinálták, évek óta használják gond nélkül, rendesen igénybe vett gépeken.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #243581 üzenetére
Ez olyan mintha előtte túl hosszú lett volna, utána meg már rövid.🤭
#243587
MPowerPH...én már (mikor, amint már említettem, meki gyürkőztem) eldöntöttem csak zsír lesz ott, körbe kenve (ujjacskámmal ) minden m2 mm-én az érintkező felületeknek...remélem elég lesz ahhoz, hogy ne is engedjen be oda vizet, port semmit, és megakadályozzon az esetleges mocorgásból származó minden zajt. Meglátjuk...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #243598 üzenetére
Nem tudom mennyivel jobb egy karbon fészekbe beleragasztott fém menet, az nem tud-e megmozdulni, stb.?
#243599
zsamiatt...ja, hogy 7 másik jó volt előtte? Akkor nemtom.🤔"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Fall-N #243636 üzenetére
Edzőteremben nem használok kesztyűt, imádom a fém illatát a kezemen, teljesen beindít, olyankor más embernek érzem magam.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #243649 üzenetére
Nézd, ne írj olyat amiről !azt gondolod az életben nem mozdul el ha meg van húzva normálisan" mert Te ezek szerint nem jártál még így, de ez nem kizáró ok hogy nem is létezik, azt hiszem ebben egyet érthetünk.
Nekem bevált nem tettem semmiféle kárt a kerékpáromban. Segíteni akarok vele a kérdezőnek, ez nem szakmaiatlan (és szerintem jobb mint a csiszolópapper). Nem azt mondtam heggesze oda a kettő közt van egy árnyalat, de csak egy "kicsi"Nekem, csúszott hátrafele x kmek után...a rázkódás ez az.., hiába húztam meg nyomatékkal, 2 csavaros Nyeregcsőnél nem használnám pl, de a nyeregpálcánál igen , gond nélkül. Semmi baja nem lesz..amivel kevesebbet érne a kerékpár akár.
-
peetie1
aktív tag
-
peetie1
aktív tag
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #243683 üzenetére
értem. 0.5 belesik, 0.7 nem. több helyen is mérve. ParkTool és valami noname mérővel is mértem. pont ma
Én csak úton síkon használtam, nagyon kevés emelkedővel számolhatok alapjaiban.
mindig tisztán tartva a kerékpár, lánc is.
Majdl övök egy képet róla az alapján mit mondtok.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #243636 üzenetére
+1 a konditermes kesztyűre. Tavaly vettem ilyet a sportdirectben, szerintem most is ennyibe kerül. Nagyon jól szellőzik és hosszútávon is kényelmes(150km volt benne a leghosszabb tekerèsem). Én az ilyen fail videókban sosem értem, hogy miért nincs egy csomó rideren kesztyű. Aki egyszer is esett már, szerintem nem szeretnè többet 2-3 napig minden kézmosáskor szívni a fogát, mert csípi a sebet a víz .
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #243827 üzenetére
Tetszik nem tetszik az új bringa eladási trendekre építik a fejlesztési stratégiát, ami nem tükrözi a használatban lévő gépparkot. Mondhatni az egyik a státusz, a másik pedig a jövő, üzletileg meg a jövőre készülünk.
Lemaradása és adóssága így is van a shimanonak, ebben teljesen igazad van. Ha jól rémlik az analóg bringára való di2 rendszer is talán 1 db henger akksival működik, ezért logikus, hogy annak nincs sok teteje, hogy elektromosra is azt tegyék be, amikor ott már van egy nagyobb.
Az eladási volument viszont nem a versenyzők adják, ők reklám arcok, akik a menő faktort adják. A hobby versenyző saját zsebből már racionálisabban költ, mint az XX-ek árazása, még a világ boldogabbik felén is.Annyiból pedig tényleg kezeld fenntartással, amíg írtam és hivatkoztam, ezek mind a piacon látható mozgások alapján általam levont következtetések és spekulációk. Nincs belső infóm, valószínűnek tartom ezt az irányt, de tévedhetek.
-
stickermajom
addikt
válasz Fall-N #243866 üzenetére
“lefelé meg nem számít, hogy tank.”
Pont a hétvégén beszélgettem egy sráccal a pályán erről. Ő most váltott vissza analógra, mert elege lett a huszonsok kilós bringából. Ha csak gondolkodás nélkül átengeded mindenen lefelé, akkor nem számít a súly, de ha esetleg kicsit szórakoznál is, akkor rögtön szívás. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #243866 üzenetére
Ha a TRP hajtás/váltás lesz olyan mint hibrid fékjük, akkor ideje is már kis konkurenciának a Shimi/Sram nagyhatalomnak. ...jól is néz ki, csak azt nem tudom hol lesz ez versenyképes?! ...ennyiért már villanyos GX-et veszel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #243982 üzenetére
Az a baj, hogy az ebike fogalom meg úgy a kerékpár fogalom önmagában nem teljesen egyezik azzal, amit ti gondoltok.
Az MTB az csak a piacnak 1 része, de nem csak ebből van ebike.
Rengetek- engetek trekkinget adnak el, ott vannak a különböző cargo bike típusok stb.
Ha nem sporteszköznek nézed a kerékpárt, hanem közlekedési eszköznek akkor máris sokkal reálisabb a kép.Vegyük példának ezt a long tail-t. Ezzel nem fogsz sportolni, de pl. egy második kocsit tök jól ki tud váltani. Biztonságosan hátra tudsz rakni akár 2 gyereket gyerekülésen és mellette be tudsz vásárolni és haza tudod vinni az egészet.
Aki aglomerációban vagy vidéken lakik annak ez pl. egy tök jó opció lehet. Nyilván kell hozzá nyitotság is, hogy ne mindenhova kocsival akarj menni és ha ez megvan, akkor egy tök jó alternatíva.
Hiába kerül egy millióba, ilyen áron jelenelg csak nagoyn leharcolt kocsikat lehet már kapni. Fenntartási költségben, még szervízzel együtt is simán jobban jössz ki egy ilyen bringával.Nem csak sporteszközökből áll a piac, sőt statisztikai alapon itthon is a kerékpár használok nagy része közlekedési eszköznek tartja.
Én rendszeresen járok Bp-en belül bringával és érzékelhetően többen használnak e-bikeot munkába járásra. Teljesen érthető is, hiszen kényelmesebben tudsz vele közlekedni, kevésbé izzadsz meg stb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #244059 üzenetére
Korábbi alu Cube-omat (és nejemét is) felső csőnél fogtam be, a szorító pofa kialakítása olyan, hogy kis helyezéssel ott elférnek a vezetékek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #244211 üzenetére
Ja, itt is jó idő volt, kicsit szeles, de nem vészes. Eső nem volt, legalábbis arra, amerre tekertem. Még most is süt a nap, úgy látszik, a beígért zegernye idő csak holnaptól jön.
Mai térdeskormányos Nem tudom, milyen lehet az a Funn crankset, de ennyiért Deore-t is kapsz [link] , igaz, ehhez nem adnak csapágyat, meg 15 euro a szállítás, de hát az Ebike sem ingyen küldi.
Mondjuk mindkettőre 10-11 sebességet ír, nem tudom, 8-as sorral/lánccal hogy fog működni, de majd kiderül . -
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #244248 üzenetére
Van egy régi - talán 2006-os (?) - Giant Iguana vázam, nem tudom, mennyi volt a láncvonala, de a négyszögtengelyes hajtóművet simán váltottam egy Deore ( szintű, amúgy szérián kívüli ) integráltra, nem volt vele gondom soha. Az még 3x9 volt, az 1x rendszereknél szerintem már amúgy sem kell véresen komolyan venni a láncvonalat, 11-es sor esetén 2-3 fkereket leszámítva mindig keresztben fut a lánc. Én inkább a Deorét venném, de nyilván te döntesz .
Kuplungos váltónak a te esetedben nem sok értelme van, nem igazán tudnád kihasználni, hacsak nem vereted lejtőn lefelé ezerrel a sziklákon, gyökereken keresztül. Enyém kuplungos, de még soha nem használtam, a kerék kivételénél sem, teljesen megfeledkeztem róla, hogy olyan is van rajta .
Ha esetleg egyszer 1x9-et akarsz, még megvan a 9-es XT váltóm, LX váltókarral, soha nem használt XT sorral, soha nem használt KMC X9 lánccal, csak úgy mondom . -
Tyson5
tag
válasz Fall-N #244260 üzenetére
Talán a belinkelt shimanot vettem a legutóbb, de nem vagyok benne biztos. Igazából csak a kezembe került egy láncnyúlásmérő, mondom rámérek, de biztosan nem nyúlt még semmit sem. Hát totál meg van nyúlva, pedig kb. nem is használtam a bringát. Félelmetes, mennyire semmit nem bír ez a lánc.
-
Tyson5
tag
válasz Fall-N #244281 üzenetére
Tehát a hátsó sor határozza meg a lánc szélességét. Ez esetben inkább megszámolom hány fogaskerekem van, nem.vagyok biztos a nyolcban.
Én így csinálnám/így fogom csinálni a mosást. Javítsatok ki, ha valami nem jó
Műanyag piklibe brigéciol, ecsettel felkenem a láncra, fogaskerekekre, váltókra.
Kicsit hagyom, hogy kicsöpögjön esetleg megismétlem ezt mégegyszer.
Száraz ronggyal letörlöm.
Beolajozom a láncot és megjáratom minden fogaskeréken.
Felesleget letörlöm.Ez így ok? Eddig nem.mostam.rendszeresen
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #244322 üzenetére
Nekem is Aldi-s van, de nem hiszem, hogy egy Merida vagy BBB előrelépés lenne. Szerintem azok is átmatricázott "kínai" szemüvegek, mint az ALDI-s, csak cserébe még a "márkáért" is fizetsz egy plusz költséget. Persze egy Oakley, Rudy Project egészen más kategória már
Fulton: Nekem a lábközepem a NW origin 2-ben fájt, a Shimano XC100-ban meg nem. Nekem sokkal kényelmesebb, mint az NW volt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dragon Age: Origins
- DIGI kábel TV
- 5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
- Energiaital topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tippmix
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- PlayStation 5
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Google Pixel 6/7/8 topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen