-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #220898 üzenetére
terepen .. pulzussal tekerés= ebike
- akkor már álmodjunk nagyotSpecialized Turbo Levo - Mission Control app
- A rásegítést a pulzus zónánknak megfelelően adagolja!turbo levo smart control
Smart Control can be selected within the ‘Ride’ section of the app, and it allows you to program your e-MTB based on one of three different variables: Duration, Distance or Heart Rate【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #221036 üzenetére
Úgy vettem észre, hogy divat lett E-bike approved/certified stb. ráírni lassan mindenre, tegnapelőtt vettem az új Shimi fékbetétekből és azon is rajta volt, a gumiimra (melyek pont olyanok mint előtte) is rábigyesztették, stb.
#221037 titta73...milyen villa? Amúgy van kopogás és kotyogás, a kettő nem ugyanaz, egyiket csak hallod, másikat érzed is fogott első fékkel előre-hátra mozgatva a bringát ujjaiddal a becsúszó/lábrész találkozásánál.
#221038 MPowerPH...igen, erre gondoltam mikor az ösvények átrendezéséről írtam, vagyis a hordalékra, kőre és nyomvályúra amit a lezúduló víz hagy maga után.
#221040 6030D...(+csokicsibész) csak ennyi kellett neked mi, hogy már esetleg tartani tudja veled a mászást? Most már ha vénasszonyok potyognak is...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #221818 üzenetére
Ez valid módszer mérésre: [link] ?
-
stickermajom
addikt
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #221835 üzenetére
Canyonnál nagyon el van mozdítva a vázméretezés jelölése a megszokottól, más márkákhoz képest sokszor akadok olyan kérdésbe, hogy biztos jó-e, amit ajánlanak. Grailből például nekem XS-t ír, ami még 650B-s, ezért én el is engedtem azt, pedig rohadtul tetszik.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #221818 üzenetére
Na professzionálisan lemérve 81-82 között mértem az átlépő magasságot, attól függően mennyire szuszakoltam fel a könyvet. 182/81-re M-et dobja csak, viszont 182/82-re M-et és L-et is felajánlja, hogy válasszam a kicsit agilitásért, a nagyot a stabilitásért. Csak hogy egyszerű legyen.
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #221893 üzenetére
Köszi, én is erre jutottam, szervíz lesz majd ha fogadják valamikor.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #221887 üzenetére
Köszönöm, hogy utána jártál a geonak!
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #222151 üzenetére
Neked ebike van, ami kb. 4x -es sebesseggel eszi a sort es a lancot is. Ez az ara annak, hogy kenyelmesen dupla/tripla tempoval tudsz folfele haladni. Szoval a mi tapasztalatunk nem biztos, hogy hasznos lesz.
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #222151 üzenetére
Nagyon drága sornál talán megéri cserélgetni a láncokat.
Írta régebben egy viaszolós kolléga, h ő vagy 5 láncot forgat.
Úgyis leszedné a kifőzéshez... az meg pár száz km.
(Szinte új lánccal meg így sokáig.)1x11 XT montin
kb 2.500 km-nél cserélni kellett a láncot és a sort is.1x11 Nx emonti
szintén 2.500-nél mindkettőtMost vettem láncnyúlás mérőt, és 0.5-nél új láncot kap az 1x12 XT montin. Talán a nullaötöst majd vissza lehet még tenni egy körre, ha az új lement 0.75-re...
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #222151 üzenetére
Én 0,7%-ig és ~6500km hagytam, most az új lánccal megy a régi sor, ebben is már 6000+km van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz sebgutkopf #222151 üzenetére
első lánctányér elég sokat bír, nekem a trekkingen 12e km-nél jár, pedig Tourney (FC-M 171)
shimano láncok (igaz az alapok) elég keveset futottak nálam kb 2500kmet, Sram Pc870 kb 3500-4000km-ert, illetve a KMC X9 ami az outin van az azt hiszem 4000km körül kezdett megnyúlni.
0.75-nél már mindig cserélek, de egyébként ne csak egy résen nézzed, próbált többen, elején csak néha (bizonyos réseknél) esik bele az is akkor ha jó szögben rakod bele, legalábbis nálam így kezdődik hogy csak nehezebben, ritkán esik bele a 0.75...
Sort eddig lánccal mindig cseréltem, de egyre több helyen olvasom hogy ha időben van cserélve a lánc (0.75-nél) akkor egy sor kibir két láncot, illetve van aki azt csinálja hogy cseréli a sort+láncot, és amikor az újak már valamennyit koptak akkor visszateszi a régebbi sort,nem tudom lehet van értelme,ennyire nem metnem belefulton: Mi a gondod a koskormánnyal? csak előnye van, elég sokféleképpen meg tudod fogni, másrészt nem kell végig droppon menni, ha pedig a fékváltókarnál fogod és jól van beállítva egyáltalán nem lesz az olyan kényelmetlen.tehetsz be meredekebb rövidebb stucnit(pár ezer ft egy reparto corse pl.) és máris magasabban lesz a kormány, illetve a geo határozza meg ha nem versenygeos-aero gépet veszel hanem komfortot akkor nem lesz az hasalós,föleg ha jó méretet veszel
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #222211 üzenetére
És mi nevezhető drága sornak?
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #222211 üzenetére
Hasaggymeg-nél ha jól rémlik úgy általában sokáig bírják a láncok, kazetták, én az 1x-től már jó előre rettegek ilyen szempontból, mert én vagyok a másik véglet . Általában 3x rendszeren is max 2500km-t tart egy láncom, de az előző KMC 1600km-nél már szét volt nyúlva . Kíváncsi vagyok most az XT láncom mennyire bírja a strapát, egyelőre 1600km-vel minimális nyúlás jelét sem mutatja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #222211 üzenetére
Az XT lánc egyértelműen többet bírja a Deorenál, miközben alig drágább... 6000+km után még úgy kell beletuszkolni a 0,5%-ot Én már mindegyiket 0,7%-ig hagyom, ha nem félnék megeszi első tányért, görgőket és számottevően romlik a váltás kipróbálnám az 1%-ot is.
#222214
jjeahh...szerintem nálam jobban nem nyúzhatod 60 kilóddal, így a sarazás és a karbantartásban lehet a kutya elásva. ...vagy csak a viaszmarketing tólta túl a biciGlit és a sok mugli megette. (tény, hogy minden tekerés után lánc, görgők és első tányér-fogak törlése, minden második, vagy 100+km-es után ugyanez+kenés teflonos WD40-el, 3-5 tekerésenként +enyhe lecsapatás vízzel és szárítás is előtte )[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #222225 üzenetére
+1, a fejben dől el, sok embernek van jó kondíciója mégsem bírná. Armstrong, mikor egyszer megkérdezték mi volt a legnehezebb dolog életében azt mondta a maraton lefutása. Ha valamire ráállsz és rutinod lesz benne kevesebb erőbefektetéssel is művelni tudod mint egy erős, de abban tapasztalatlan valaki.
Még annyit a kopásról, hogy ha elméletem mely szerint a sorok kopásában nagy szerepet játszik egyes lánckerekekre eső használati idő, helyesnek bizonyul, még akár az is elképzelhető, hogy 3 láncot visz majd el egyetlen 12-es sor, hisz 1-1 kerék túlhasználata az ami miatt végül a sor kukázásra kerül. 🤔 3x10, vagy 2x11 sornál van kábé 16-18 sebesség (én a 10s-nél 16-ot használtam rendszeresen, szélsőkről középig, ötig váltottam, míg a középsőnél 2-2 szélsőre nem váltottam soha) sebesség amit használsz itt van csak 12, de melyeket ezért talán szélesebb körben használod, vagyis az, hogy elől ejteni/emelni tudod a fokozatot azt eredményezi, hogy egyes sebességeket hátul többet használsz mert szinte fedik egymást. Úgy gondolom, hogy ha rendeltetésszerűen használod, vagyis aszfalton terepig, meg lefele a kicsiket, majd terepen a középtől felfelé akkor egyenletesebb, vagyis lassabb lesz a kopás a láncugrásig...🤨 Majd kiderül ha lenyúlt az XT lánc is.#222226vhunor...én itt inkább azért aggódnék, hogy marad a víz-oldóanyag keverékből itt-ott amely majd oldja a rákent kenőanyagot is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #223033 üzenetére
Igen, gondoltam erre, bár stabil sziklás nagyon rázós lefelén nincs ilyen gondom, ott én vagyok a leggyorsabb, poros nyomvájúkon, gyökereken szintén . Csak a guruló nagy méretű instabil laza kövekkel van bajom, azokat egyelőre elképzelésem sincs hogy kéne kimozogni, elég, ha egyre rámegyek, megdobja az első kereket oldalirányba és el is estem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #223049 üzenetére
Tényleg jó a pumpa pálya, de nem lehet vétetlen, h szinte üres mindíg.
Rendszeresen járok, van több is a környéken.Jobb napokon talán megütöm az átlag erőnlétet, de nagyon kidöglök rajta.
Szerintem ezt a terhelést nem sokan vállalják be (pár naponta).
Én nem is érzem egyre könnyebbnek, csak egyre gyorsulok... úgy meg mintha még nehezebb lenneUtána tényleg ügyesebbnek érzem magam. Jobban jön ki minden terepezéskor.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #223049 üzenetére
Én a gyerekfejnyi mozgó köveket nem tudom hogyan lehet kimozogni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #223891 üzenetére
Király!
-
parandroid
nagyúr
válasz sebgutkopf #224100 üzenetére
Kint vagy, mint kiállító (vagy újságíró)? Mi holnap nézünk ki asszonnyal, csak a nyilvános részre, nyilván.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #224100 üzenetére
Szerintem hegyi bringára úgy fog ABS kelleni mint krosszmotorra, vagy rali autóra, vagyis sehogy, az a városi és országúti kerékpárokon nyerhet értelmet. Ha amazokon is van olyan (őszintén nem tudom ) akkor nem szóltam. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz sebgutkopf #224100 üzenetére
"A szenzorok viszont nézik a két kerék fordulatszám különbségét és arra is támaszkodik."
Elvileg külön van ABS rendszer mindenféle felhasználásra és még konfigurálható is különböző módokba. Amiket példának hoztál azok annyira alap/tipiikus MTB-s dolgok, hogy kizártnak tartom, hogy erre nem gondolnak. Ötletem nincs hogy működik a rendszer de nem tartom kizártnak, hogy valahol van benne egy gyro+gyorsulásmérő ami alapján el tudja dönteni, hogy az első kerék blokk menet közben történt egy ~50km/h-ról való fékezésnél, álló helyzetben, vagy egyéb.Ezek mind csak feltételezések, de én például írok vezérléseket hajókhoz és hasonló megoldásokat használunk ott is. A rendszer maga el tudja dönteni, hogy csak normálisan lassítani próbálsz, vagy pedig ki kell húzni mindent a dízelből (anélkül, hogy eldobná magát) mert épp vészhelyzetet próbálsz elkerülni. Egyik esetben dupla annyi kraftot enged kivenni a rendszer a dízelből (dízel-elektromos hybrid), és még az akkukból is kiránt egy extra 125kW/s-et hogy minél rövidebb úton állj meg, de közben végig figyeli a terhelésváltozást és elvesz a rendszer ha a közel kerülünk a dízel vészlekapcsolási határához. Szóval ha vízen megoldható az "ABS" akkor bringán se lehet nagy probléma egy okosan megírt szabályzórendszerrel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #224100 üzenetére
Sok koncepció, ahogy látom inkább a villantásról szól. Főleg az elektromos Cruiser bicikli nagy motoros lámpával.
A szíjhajtás jó lenne terepre csak nem agyváltó kell mellé, hanem a Pinion rendszere kell mellé. Van is teszt a BikeMag.hu-n róla. Az ára a baj, meg hogy a váznak speciális kialakításúnak kell lennie, így mással nem kompatibilis.
Másik amire kíváncsi vagyok, meddig megy az eBike nyomatása. Ugyanis ha 2035-től nem lehet újonnan belsőégésű motorral szerelt autót forgalmazni, akkor hirtelen megugrik az akkumulárotok felé az igény és hiány lesz. Akku nélkül meg nincs elektromos rásegítés. Az elektromos autóknak meg jóval több akkura lesz szükség.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #224111 üzenetére
Azt mondják az okosok, hogy minél lejjebb van a súlytöbblet, annál kevésbé fontos. Így a Pinion gearbox sem hátrány annyira. Könnyíteni nem hiszem, hogy nagyon lehet rajta, mert az baromi drága lenne.
A Gates szíjhajtással meg elég sok tapasztalat van már, a legtöbb felhasználó dícséri.
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #224111 üzenetére
Az akksikhoz szimplán nincsen elég nyersanyag, ha nem találnak fel valami teljesen új akksi félét, az egész 35-ös átállásból nem lesz semmi, teljesen agyfasz az egész ötlet.
A montis ABS meg olyan, mint sportkocsi automata váltóval, értem én, hogy egy dawn kóros csimpáznak is el kell tudnia vezetni, de na, ne vicceljünk már, egyetlen oka van annak, ha az ember orra bukik bringával, hogy balfasz volt. Ami kérdéseket felvetettél, azok egy része gyorsulásmérőkkel megoldhatóak amúgy, csak a létjogosultságát nem látom.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz sebgutkopf #224272 üzenetére
a pinionhoz külön váz kell, az nem segít az elterjedésén, plusz a ~90%-os hatékonyság sem a legjobb (nem tudom pl. mtb-on ez mennyire tényező - ill. melyik szakágban mennyire)
itt egy cikk a rohloff vs pinionról és egy a 9 sebis effigearről, amely legutolsó változata kompatibilis a pinionos vázakkal.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #224272 üzenetére
Ahogy látom a német gyártók használják pl. Stevens, Bulls. Gondolom az ára miatt nem terjed annyira.
Ringman: Aki használta az mind dicséri. Ez a szintetikus teszt annyira nem hozza ki a valós használatot. Viszont az látszik, hogy a lánc váltó hatékonyabb a Pinion meg az agyváltót váltja ki, mert előnyösebb. A tömeg középen van alul és nem a hátsó kereket nehezíti. A karbantartási igénye viszont jóval kisebb és tartósabb. Egy modern 1x12-es fogsor például horror áron van egy ilyen gearbox meg tartós, olajat kell cserélni benne és nem nagyon kopik.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #224269 üzenetére
Egyrészt túl hátul lehetett a lábam a pedálon, amúgy se voltam már kipihent, illetve így síkra, egyszerre a két kerékkel érkezve szerintem túl magas részről ugrottam le. Érzem mindkét lábamban az eredményét, lehet ez szimplán túl sok volt. Mindenesetre feladni nem fogom, csak most egy ideig jobban figyelek, nehogy újra végigszántsam a lábszáram. Protektorom természetesen nincsen rá. Amennyi lesz az áram számla, lehet jövőre már bicikli se lesz
'92 Honda VFR 750
-
zsocy
őstag
válasz sebgutkopf #224378 üzenetére
Szerintem ez nem "hülyeség", nekem inkább az a furcsa amikor valaki nem így gondolja, nem érti mi kerül ezeken ennyibe, minek azt karbantartani, hát nem is romlott el, meg tisztítani is minek, ez csak egy biciGli...
Nekem a nappaliban van a Wilier, csak oldalra nézek a kanapéról és már láthatom is.
Szerencsére az asszonyt sem zavarja. Egyik ismerősöm a hálószobában rakta fel a falra a Cube Agree C:62-t, azt mondta ez neki szobadísznek is megfelel. Nekem is megfelelneVarsam, az a speci nagyon ott van, igazi romboló.
6030D, basszus, tényleg, 4 számjegyes Merida, az karbon. Ezt behALUztam
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #224378 üzenetére
“Nálam viszont az előszobában laknak a nagy rugóutas szénalapú létformák”
Utóbbi idők nagy sikerének könyvelem el, hogy asszonyt sikerült
meggyőznöm, hogy egy kis nappali átrendezés után bekerülhet a bringa nyár végén.
Ugyanitt valami jó showroom állvány kerestetik, amivel két keréken tudom tárolni. -
őstag
válasz sebgutkopf #226420 üzenetére
Jó jó, de mi a cucc, hát ha más is kipróbálná....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #226420 üzenetére
Ez jó hír, köszi a megosztást!
TIP TOP 10g
r2-bike - Itt van normális kép, és egy rövid leírás.
A magyar boltok is árulják. ebike.huÍgy elmélkedtem én is, amikor beszereztem az önvulkanizálódó ragasztót (bringás kukacos szett már van). Egyelőre még nem kellett.
Rákeresve az autóboltos gilisztásokra; meglepően olcsók Pl; Automax defektjavító 1.200 Ft
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Mezga Aladár
veterán
válasz sebgutkopf #226420 üzenetére
Kösz a megoldást, ki fogom próbálni országúti gumival 5 bar nyomáson.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #226435 üzenetére
Azért outinál lehet nem lesz jó az autós, mert ott nincs 8 bar nyomás. MTB-nél persze jó lehet. De biztos rá van írva a csomagolásra, hogy mit bír.
-
parandroid
nagyúr
válasz sebgutkopf #226528 üzenetére
+1
Főleg, hogy a 6 bar alatti nyomás már érezhetően kevés, kis kézi pumpával kínszenvedés, benzinkúton meg kb lehetetlen 4 bar fölé fújni. Jó, tudom, patron… Szerelni viszont a trutyi miatt egy rémálom.
Országútira egy jó külső kell, meg 2 tartalék belső, kb 10 perc alatt cserélhető, abba még egy kiterjedt kurvaanyázás is belefér.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz sebgutkopf #226528 üzenetére
"Az észre se veszem a defektet a tejjel témát viszont továbbra se értem, szerintem az szépen lebugyborékol 1,5 barra, mire ténylegesen tömíteni tud."
6 bar-on futott az abroncs és amikor defektet kaptam és lezárt a tej. Otthon a mérés szerint 5,5 bar volt benne. Tehát 0,5 bar-t vesztett a tömítése alatt.
Az abroncs típusa Mavic Yksion Pro 2 UST 700x28CAccuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #226531 üzenetére
Szerintem csak a szokásos, alsóbb szinten felmegy az XT váltó paraszt vakításnak, aztán pl. a kerekek nem érnek egy kalap xart...fentebb, a millás zónában már finomabban operálnak, egy gyengébb lánc, egy alsó polcos sor, egy olcsóbb saját bérgyártott és jó nehéz nyeregcső, stucni, kormány, vagy nyereg amin spórolnak a több ezer összerakott termék után.
#2265326030D...jjeahh tulajdonképp megválaszolta. ...kell menjünk lássad egyet együtt itt a Kevélyeken mely olyan köves, sziklás helyenként, hogy már nem igazán tudom sem felkapkodni az elejét, sem olyan kijárt nyomvonalat találni amin simán kinyomhatom, így gyakran erőből (ami persze nem is mindig van már elég) kell kitekerni, minden akadályon át. Na akkor bizony fontos nekem, hogy az első gumi ne legyen túl kemény (~1,7 bar) és a teló szépen mozogjon, hogy átmenjek minden nagyobb puklin anélkül, hogy lefékezne, vagy pattogna az eleje mindenfelé...pl.e-bike-al, vagy Nino tüdővel/lábakkal gondolom nem lenne téma, nyomnám neki mint a süket hadd pattogjon, de saját zsíromon minden akadály amin nehezen megy át kivesz egy kicsit belőlem. Ha nagyon mennék lefelé, mondjuk méteres letöréseken és ugratnék is egyet-egyet bizony nem igazán tudnék olyan kompromisszumos nyomást találni ahol felfelé is tetszene és lefelé sem ütném fel, de így óvatos duhajként nagyon fontos nekem a vajpuha mozgás, a leginkább kispukliérzékenységként fordítható small bump sensitivity. Ahogy a kolléga is írja, terepen csak sima, döngölt földúton, vagy sotteren szoktam felfelé kizárni a telót, máshol nekem jobb ha mozog.
Teló...amit még elfelejtettem mondani, ez nem pogózik mint a Judy, vagyis egyelőre mintha nem kellene annyira gyakran kizárni...most, hogy újabb tízedet elengedtem a nyomásból majd meglátom változik-e ez is.jjeahh...Somlyó nem vészes csak itt-ott, a Kevély annál inkább...tegnap is pl. hallottad volna ahogy egy-egy hegyes szikláról lepattant a hátsó kerék, akkorákat szólt, hogy csodálkozom egyáltalán bírja a gumi a terhelést.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #226528 üzenetére
Nem megy le 1,5 barra. Múltkor kaptam defektet és a kezdeti 6 barból bőven 4 fölött maradt. Simán hazatekertem, csak egy megállónál vettem észre, azt se tudtam mikor lett defektem.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #226528 üzenetére
Nekem is le szokott menni 1.5 barra, ha szúrásos defektet kapok. De nem mindegy mennyiről, mert nálam eleve 1.5 barra van pumpálva .
#226538 Hasaggymeg: meg nem mutatom
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #226528 üzenetére
Igen outin nagyobb szívás a defekt. Egyébként attól félnék az ilyen foltnál, hogy üt a kerék. Bár lehet nem annyira lehet érezni. A tubeless szerintem is inkább MTB, városi vonalon előny. Városban a sok tüske, királydinnye miatt (más kérdés, hogy a használói nem áldoznának ennyit rá), terepen meg bármi kiszúrhatja, kivághatja a gumit. Aszfalton talán nincs annyi veszély.
Outi defektnél a nyomásvesztés ekkora bar mellett még gyorsabban is aktiválja a tejet, így simán meg lehet úszni szerintem nagy veszteség nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #226529 üzenetére
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #226625 üzenetére
Sramnál a dugattyúkat amúgy vissza lehet nyomkodni légtelenítés nélkül alaphelyzetbe?
Csak azért, mert tegnap amikor kivettem a betéteket, láttam, hogy kicsit féloldalasra vannak kopva, nem párhuzamos a hátlappal.Itt lomha dugattyún itt hogy lehet segíteni? Shimanonál ugye mehet egy kis olaj rá, meg mozgatás, az meg szokta javítani.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #226671 üzenetére
köszi!
#226674 Hasaggymeg
Ez tiszta sor, de ezt már csak az új betéttel tudom eljátszani. Tegnap este kivettem őket, és 400as papírral átcsiszoltam a betétet szárazon, a tárcsát pedig 400+800-al vizesen. A tárcsán így is van valami fekete réteg, elszíneződés ami nem jön le. Lehet kicsit megégették vagy ez normál?
-
gulupeti
senior tag
válasz sebgutkopf #227180 üzenetére
Mindkettő fék csinálja. Ezt kérdeztem én is a szerelőtől, hogy nem lehet az, hogy magából a fékből szivárog az olaj? Azt mondta, hogy abból nem tud.., illetve amikor betétet cserélt, nem látott erre utaló jelet. A tárcsa az előző 2 betétcsere alkalmával ahol fogja a betét, ilyen fekete foltos volt és szerintem már megint az, full felesleges volt tárcsát is cserélni múltkor.
Év eleje óta használom ezt a biciklit, de abban biztos vagyok, hogy az előző években használt trekkingem patkófékje az keresztbe hosszába megeszi ezt az M395-öt, legalábbis a jelenlegi formájában biztosan. Mondjuk nyilvánvalóan azért nem működik jól, mert rossz. -
Gaben92
őstag
válasz sebgutkopf #227220 üzenetére
Készre szereltért én tuti nem adnék extra pénzt. Előre még éppen tényleg fel lehet rakni de simán lehet túl hosszú még úgy is aztán csak lóg a felesleg mindenfelé. Hátra még nagyobb az esélye, hogy túl hosszú lesz és ha vázon belüli csövezés van akkor meg mindenképp szét kell szedni és utána tölteni + légteleníteni. Na meg - bár lehet ez csak az én hülyeségem - én a készre szerelt és papíron légtelenített cuccot is simán légteleníteném 0km-esen mert történnek ám érdekes dolgok a gyárban összeszereléskor néha.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #227352 üzenetére
ez stucnival együtt ennyi. Az egyenes csőnek meg nem kell sok falvastagság sehol, a görbére már rá kell tervezni a hajlítások miatti gyengülést. Karbonnál nem tudom, koskormánynál biztos egyszerűen sok anyag kell. Egy mezei kos, aluból nehezebb, mint ez így egyben. Vagy legalábbis hasonló súlyban van.
így belegondolva lehet, hogy a fékváltókarok bilincsei is extra falvastagságot igényelnek.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #227352 üzenetére
Szerintem a gravelség miatt ennyi, kell bele az anyag. Bontragernél is nehezedett, a 2020-2021-es XXX integrált ebben a méretben például még csak 218 gramm volt, az új Bontrager Aeolus RSL már 281.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #227427 üzenetére
...és ha ehhez hozzávesszük, hogy alsó fogásban a koskormányosok 90% -a 10%-ban sem megy máris tőkesúly az egész.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tőzsde és gazdaság
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Synology NAS
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen okostelefont vegyek?
- OpenWRT topic
- Prohardver app (nem hivatalos)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs