-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
varsam
őstag
válasz Fall-N #244501 üzenetére
Az utakról és pláne terepről jövő rezgéseket a teleszkóp!! és az alacsonyabb nyomású gumi fogja elnyelni, nem a karbon! Szerintem hagyjuk ezt a marhaságot itt a topikban, sokszor olvasni ezt, de úgy félrevisz egy kezdő, hozzá nem értő embert mint a fene. Felül egy merev karbon bringára és azt hiszi hogy az majd kisimít mindent. Max ausztriában a tükörsima aszfalton, de talán még ott sincs különbség. Sokkal többet számít, hogy pl 2.2 vagy 1.8 bar van egy 2.25-ös xc gumiban.
Ami fullynál hátrány az a többlet súly, karbantartás költsége illetve a némi hajtásveszteség, cserébe sokkal megbocsátóbb minden út/terep egyenetlenségnél. Ezt kell mérlegelni.
Sima túrára amúgy egy merevvázas xc monti kell, egy normális levegős első telóval szerintem. -
fulton
addikt
válasz Fall-N #244591 üzenetére
Kicsinek tűnik alattam, de azt kell mondjam nem az. A felső cső hossz eleve 580. Stack érték baromi alacsony 550 ezért kompenzálni kell kihúzott kormányszár) nem erre a felhasználásra megtervezett Csepel váz, de kompenzálva beállítva nem érzem kicsinek egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #244778 üzenetére
Ez egy promo videó, várjuk meg a végét...amúgy meg nem is értem minek kell azt a felfüggesztést így terhelni mintha mindenki a Redbull Rampage-re készülne ...vagyis tudom, hisz el kell adni valahogy és (1előre) még marha drága.
Ha választanom kellene én személyesen szívesebben látnék valami fejlesztés más irányokba mint pl. fékbetétek (szennyeződésre), féktárcsák (hajlásra) érzékenysége, vagy a lánc kenése/koszolódása terén.
Amúgy már betolták pl.Nino meg más versenyzők segge alá és állítólag jó ez a direkt rögzítés.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #244784 üzenetére
MPowerPH kollégát kell megkérdezni, elktromos váltása van és hát eléggé üti-vágja a technikát (és saját magát ) téma-e ez nála, érzi-e az esetleges ütések miatti pontatlanságot a váltásban, hiányzik-e neki ilyen merev felfüggesztése a váltónak. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Fall-N #244784 üzenetére
Ha megnézitek, itt nem csak a váz merevsége játszik, hanem a tengelyé is, ami átmegy a váltón kb. Valószínű ezért nincs gond a merevségével.
Elvileg régebben volt egy Saint szett, ami hasonlóan volt rögzítve, és arra azt írták, hogy mindig a tengely hajlott meg, nem a váz maga.'92 Honda VFR 750
-
Tyson5
tag
válasz Fall-N #244909 üzenetére
Úgy gondolom elég szépen vált, igen. Nem zajos, menet közben sem vált. Szerintem tökéletes. Nem teljesen értem a bowdenfeszességet. Ha feszítek rajta, akkor a váltó sem lesz a "helyén". Úgy érted, hogy feszítsek a rugón? Ha ilyet lehet.
Ha valóban a kalapács hagy ki, hogy segíthetek rajta? Ez mostanában vált kifejezetten sűrűvé.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #245088 üzenetére
...és haza is hozná azt.
gordonfreemN...vidd vissza, szerintem továbbra is nagy neki, 3 napig vissza kell vegyék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz Fall-N #245172 üzenetére
Ja, csak ha a szerelő elvállalja, aztán meg a kedves ügyfél b*szogatja utána, hogy kicsit akad a váltás, amikor a füle 32,5°-os szöget zár be a felső csővel, akkor a szerelő szívhat vele...
Ezért inkább azt mondja hogy nem.
Magának meg mindenki azt csinál, amit csak szeretneПутин, иди нахуй!
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #245174 üzenetére
Szerintem nem néz ki valami jól, legalábbis kinézetre a Sram jobban tetszett, de a fogása ennek kényelmesebb. Nincs tapasztalatom a szilikon markolatokkal, inkább csak kísérleti jelleggel vettem . Nem tudom, mennyit bír, mikorra lesz pl. ilyen
Állítólag az izzadtság hamar "megeszi", majd meglátom. Ha nagyon hamar tönkremegy, visszateszem a Sramot, igazából azzal sem volt bajom.
Egyébként van narancssárgában is. -
fulton
addikt
válasz Fall-N #245300 üzenetére
Mert meg akartam nézni a saját fékpofáimhoz mérten hogy jól centirozták e, nem e húzták el. Nem akartam hogy , na tegyük már vissza a gépre szeretném megnézni milyen lett...
Már beállítottam a hátsó váltót, tökéletes, ahogy volt. Még a hátsó féket kellesz megpucolni, szorul a bowden benne (mosás után jellemző)[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz Fall-N #245457 üzenetére
Nem kell vizslatni mert csipog. Bryton mondjuk meg is oldotta, hogy ne is lehessen mert (legalábbis a 420ason) nem működik a kijelzés. Nyilván ha nincs hova menni akkor mindegy, de egyébként nagyon jó és igen, észrevehetően nagyobb ívben és türelmesebben kerülnek az autósok ha hiszed ha nem. Féklámpás nem tudja azt, hogy ha gyorsan és/vagy túl közel jön akkor változik a villogás.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #245461 üzenetére
Én pariban vagyok, 500k-500k a ráfordítás. Mind a kettő fontos nálam, egyik nem létezik a másik nélkül ruházat legalább annyit tesz vagy vesz el mint az hogy milyen érzés hajtani a kerékpárom. Személy szerint egyensúlyt érzek a kettő közt nem az anyagi része miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #245459 üzenetére
És mit csinálsz a féklámpával, mikor azt sem tudod jön-e valami mögötted, és ha mégis akkor, hogy milyen távol van? Fékezel egyet, hogy lásson meg? ...vagyis nem értem hogyan jön ide a féklámpa.
jjeahh...a Stan'st pont nem kell nekem gyakran ellenőrizni, újratölteni. ...igaz a sima, nem ez a puccos Race.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
nagyúr
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #245615 üzenetére
Hát ja, én még most sem vagyok biztos abban, hogy a nyolcas láncod tolerálni fogja az oldalirányú hajlást, pedig 1x hajtásnál általában hajlik a lánc. Bár, mivel síkon használod, hátul a legnagyobb fkerekeken gondolom, nem sokszor lesz a lánc, a középsőkön meg talán nem lesz vele gond. Ha 36T tányérral vetted, akkor hátul talán a legkisebbre sem kell váltanod, a sor két végét szerintem nem bírná a nyolcas lánc, de ezt majd úgyis kitapasztalod. Ettől függetlenül szerintem se állj meg 1x8-nál, de azt még mindig tartom, hogy egy clutch-os váltónak nem sok előnyét látnád. Kb. egyszer kipróbálnád, de - mivel "on" állapotban picit rontja a váltás minőségét - vissza is tennéd "off"-ba. Az terepre való, gondolom, városban egy-egy járdasziget előtt nem szállnál le bekapcsolni, hogy leugratásnál ne csapkodjon a kanál.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #245574 üzenetére
Igen, tudom, csak volt hozzá kedvem és teszteltem egyet. Gondoltam elfér itt, hátha valakit ez a kategória is érdekel.
Tulajdonképpen végiggondoltam ezt a részét a dolognak és tavaly egyszer fordult elő, hogy óraátállítás után sötétben tekertem haza melóból. Ennek kb 300m-es szakasza ahol nincs közvilágítás, de forgalom se, az út pedig jó. Ezen kívül sötétben nem tekerek, vagy ha elő-elő is fordul, akkor az út 80%-a kivilágított. De puding próbája az evés, köszönöm, hogy ajánlottál te is típust, meg persze a többieknek is hála. Ha nem lesz elég ez a modell, akkor már tudom mit keressek!Beállítás/ellenőrzés megtörtént, csavarok a kormány esetén is át lettek nézve.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #245632 üzenetére
Azért így már illene váltókart is cserélni. Hiába dobod az első váltót, ha a balos váltókarnak fent kell maradnia a fék miatt. De ha a balost cseréled, akkor már a jobbost is, és akkor már legalább kilncesre ( vagy 11-re ), és így már csak hátsó váltót meg sort kell cserélned
Költsek még a pénzedből vagy megálljunk itt? -
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #245686 üzenetére
Igazából neked jobb, irigyellek is érte, mert tudsz használni 35mm szilikon markolatokat, vagy talán még ilyen 40mm monstrumot is. Kenyetlen puhák lehetnek ezek, teleszkóp sem kell
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gordonfreemN
addikt
-
LSiki
tag
válasz Fall-N #245754 üzenetére
Felhasználási cél hétvégenként Deseda tó körüli kör(ök). Még városban sem nagyon tervezem használni. Aszfalt, nagyon néha döngölt földút, ösvény.
Nem mondom hogy több pénzért nem lehetett volna jobbat venni, csak azért már (számomra) lényegesen jobban zsebbe kellett volna nyúlni. Mindemelett az itthon 160-170-ért akkor elérhető bringák sem igazán voltak jobbak. Különbség csak a belépő szintű suntour teló volt igazából, viszont tourney hátsó váltóval. A villa egyértelműen gyenge pont. Őszintén szólva én nem igazán érzem számomra fontosnak az első telót, szívem szerint merev villát választottam volna ( mondjuk erről pont lebeszéltek : ) ). Az első váltót pedig majd meglátjuk. Annyit csak kibír amíg lesz rá keret hogy cseréljem, ha szükséges. -
LSiki
tag
válasz Fall-N #245797 üzenetére
Nagyjából én is így gondolkodtam. Mondjuk annak ellenére hogy sokat rendelek Aliról, eszembe sem jutott a karbonvilla. Köszi a tippet.
Nézzük csak
Ha jól gondolom, akkor ezek jók nekem!? -
zsocy
őstag
válasz Fall-N #245881 üzenetére
Ez bizony így van, széles nyergek az egyenes hátas-magas stucnis "fulton-pózhoz" lehetnek jók, minden másra inkább a vékonyabb nyereg való szerintem is.
Viszont az is tény hogy fulton rengeteget teker, többet mint sokan itt közülünk, és neki ez jött be. Szóval ez is egy legit tanács, még ha nem is lehet mindenre ráhúzni.
Az eredeti kérdező is városban tekerne, rövid távokat, nagyon ritkán, fájós s@ggel, szóval neki még jó is lehet ez a széles foteles nyereg vonal.
Párnás gatyához, más pózhoz, más geohoz viszont szinte biztos hogy nem jó az a fajta nyereg.
Figyeljétek meg, fulton papa megveszi a Meridát egy karbon deszkán fog majd ülni ő is[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #245966 üzenetére
Én egy dolog miatt kezdem nem szeretni a bringa szerelést: gyakran sikerül elnyalni a csavarokat. Lehet nem lenne hülyeség aluminium bringához sem egy normális minőségű nyomatékkulcs. Vagy a menetet cseszem el, vagy a csavar fejét és ezeket gyakran külön már nem lehet kapni, vagy lehet, de 15 euró a postaköltség . A tubeless gumi cserét még szeretem, az mindíg tökéletesen sikerül, nincs egy csavar sem .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #245955 üzenetére
Köszi, de ragasztósnál nekem szimpibb a kötözhető. amíg neopréN volt, addig is pluszban megkötöztem a végén, mert így nem nyílt ki a tépőzár, meg nem forgott el, azt utáltam. Majd nézek még valami letisztultabbat, de legalább egyelőre megoldotta.
A gravelen bezzeg nem is kell ilyennek szarakodnom, akkora az ejtés a láncvillában, hogy esélytelen hogy beleverjen a láncHasaggymeg: nyilván, mi több, még egy lokális legenda cím is befigyelt azóta. igaz, akkor épp másik biciklivel voltam, de úgy tűnik, ennek ennyire átütő a hatása.
jjeahh: +1 az imbusztkészletre, a Wera-nak (vagy vmelyik másik nagynevűnek) van is speckó kivitelű imbusza, ami az elnyalt kulcsnyílások ellen van, illetve azokban is jobban kapaszkodik. Amúgy az a megfigyelésem, hogy a miniszerszámok előszeretettel tompább imbuszokat tartalmaznak, van egy nekem is, ami gyárilag is kritikán aluli. És műhelyben jobban szeretem a rendes, pipa (meg T) imbuszt, aminek csak az egyik vége golyós, a másik rendes hatszög keresztmetszetű végig, sokkal jobban fog a csavarban.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #245989 üzenetére
akkor ez is olyan, mint a legenda a Pepsiről? (lehet, hogy a márkára sem jól emlékszem) Meghallgatták a vásárlókat, majd az lett az eredmény, hogy senki sem örül?
Sramból a 12-est átraktam feleségem bicójára, a 11-es GX-szel sokkal elégedettebb voltam, mint a 12-essel, lehet, hogy át kéne térnem Shimanóra?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #245989 üzenetére
Erzesre. A Shimano mellett meg mindig azt irjak, hogy maguk a valtasok sokkal finomabbak, precizebbek, Sram fele AXS precizitas ide vagy oda. Bar az XTR -t hasonlitottak ide.
Kiemeltek, hogy a hozza valo bowden, es a rendszerhez valo lanc, hajtumo, lanctanyer szukseges ehhez.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zsamiatt
őstag
válasz Fall-N #246046 üzenetére
van azért 24e-t is szerencsére, bár még azért ez is húzós 1-2 használat miatt. De köszönöm! Nézegetni fogom az akciókat vagy marad a black friday
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Processzor árak megváltozása Windows 11-gyel
- Nintendo Switch
- Ingatlanos topic!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Revolut
- Mini-ITX
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
- További aktív témák...
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Női városi bringa (Sierra City)
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen