-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #285091 üzenetére
na pont ez az, ha ezeket összeadogatom, akkor nem sokkal drágábban (vagy egyenesen olcsóbban, 300eur a 105-ös fvk+fék kombináció) 11 sebi van, a meglévő 2 10 sebis kazetta meg mehet tartalékba a városi bringához, 3 sort meg vagy 10 év alatt használok el a boltbajáróson.
a 11 sebis sor meg kb huszonpár€ mikroshiftből de shimanoból is 50 alatt van sokszor.
házhoz szállítás nélkül:
300€ az 105+fék
320€ az rx600+fék (ha 1x11-re váltanék, akkor 300€ lenne)
366€ ultegra+fék
396€ az rx810+fék.(tavaly 335 volt kb az 1x11 rx810)
a 10sebi nem versenyképes így.
-
Csápájev
őstag
-
rétisün
veterán
válasz vallas #285961 üzenetére
jártam arra nagyon régen, aztán pont a földút miatt hanyagoltam, de akkor azt hiszem elnézek arrafelé megint. persze ma megint lusta voltam, holnapra meg esőt jósolnak....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gordonfreemN
addikt
válasz vallas #286770 üzenetére
Dögös, nekem nagyon bejönnek a fehér/tört fehér színek vegyítve egy kis feketével a gépeken.
A jelenlegi bringám ugyan inkább fekete egy kis fehérrel, de ezek a teljesen fehér vázak valahogy jobban tetszenekSzinterezésnél a hőkezeléstől nem áll fennt a veszélye a meleg hatására elmozduló geometroának/méreteknek? Nem vagyok gépész/anyagmérnök, csak úgy tudom, hogy ha pl egy hegesztésnél feszültség marad az anyagban, az hőre elmozdul/vetemedik.
Aztán lehet, hogy a bicóvázakat eleve olyan technológiával készítik, hogy ilyen maradó feszültség nincs.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz vallas #286798 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy megolvad.
Korábban hegesztettek nekem egy alu dobozt. Festetlenül széoen tartotta a méreteit. Elment szinterezésre,faszán keresztbeugrott pár mm-t. A hegesztés okozta hőváltozás feszültséget okozott a hidegen hengerelt alu lemezekben, ami az ujabb melegítés hatására felszabadulhatott. Vagy csak leejtették¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #287201 üzenetére
hát a hidrós fékes átállás után én mechát nem javasolnék már, nem tudom te mennyire érezted a különbséget.
így visszagondolva a cantis (egyeneskormányos) bringám jobb ebből a tekintetből. nem hiszem hogy csak beállítási hiba, gyárból és szervizből beállítva sem volt jobb.+ az ashima féktárcsa is működni kezdett így, gyantás betéttel is jobb, mint az félfémessel volt.
szerk:
mondta itt több ember a topikban, hogy van különbség, nem gondoltam, hogy ekkora.[ Szerkesztve ]
-
sepyi
aktív tag
válasz vallas #287548 üzenetére
Nagyon köszönöm a választ rétisünnek is. Olyan megoldás nincs, amiben a fékváltókarok maradhatnak? Gondolom úgy olcsóbb lenne! Akár hibrid fékkel?( Jelentsen ez bármit). Nagyon láma vagyok ezekhez a dolgokhoz. Bár azt már megtanultam, hogy fillérbaszkolódni nem érdemes ennél a hobby nál.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
jjeahh
nagyúr
válasz vallas #287968 üzenetére
Annyiért "drága", mármint önmagukhoz képest. Szerintem így is jobb vétel, mint a Decathlonosak. Újabban engem a dacás felsőkben amúgy az zavar a legjobban, hogy hosszúak. Mezek is, aláöltözők is, a decás aláöltözőim kilógnak a kabát alól. Nyilván van akinek ilyen a megfelelő szabás, de nekem nem. Egy haverom is erre panaszkodott, aztán váltott Ykywbike, Spexcel mezekre, amik a ló túloldalát képviselik, mert ultrarövid race szabásúak .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
avl
senior tag
válasz vallas #287968 üzenetére
nekem 1 hosszu ujju es 1 rövid ujjum van/volt tölük, a ~186cm / 71kg -hoz L-es meret szelessegben es hosszokban nekem mindegyikböl teljesen jo, a hosszu ujju mez ujja minimalisan rövid es a csuklonal minimalisan bö, de a karom plane nem vaskos/izmos
az elsö rendeles elött Decathlon-ban többet is probaltam, egyik sem volt olyan "jó érzés", mint a Kemaloce (nekem)
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz vallas #287999 üzenetére
ahogy a Kemaloce fö forumos terjesztöje-ismertetöje-bemutatoja jjeahh korabban irta: szerintem is elegge jo szükös szabasuak ezek a Kemaloce mezek - az elsö rendeles utan kiderül kinek mennyire jön be, melyik meret passzol, nekem szerencsem volt es korrekt szerintem a merettablazatuk is
en a rendeles elött lemertem meglevö mezt es hosszakat, szelesseget az alapjan is neztem
-
rétisün
veterán
válasz vallas #288520 üzenetére
én eddig egyetlen egyszer nem találtam temetőben semmilyen csapot (vagy csak vak voltam ) Lenti mellett valahol, talán Belsősárd ? (vagy mi...)
#288522: Kandikó-Csonkahegyhát-Németfalu-Salomvár (az emelkedőn vissza felmentem ) Lövő-elkerülő, aztán haza...
(#288521) Maximum1: itt a környéken a zalai dombságban elég, nincsenek hegyek, meg túl nagy emelkedők....
"idegesít a 26-os utazója, le lehet nyomni kényelmesen?" 46/12 a vége, ezt se tekerem ki de egy trekkingest 26-al még ott tudok hagyni
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
fulton
addikt
válasz vallas #289043 üzenetére
Azé lesz a pirelli 28mm es, mert az olvasottak alapján nagyon jól(keskenyen") 28.7mm en belül fog terülni olyan 70 psi korul. nekem a felnim külső szélessége "csak 28.7mm. Na meg igen jo gumi lett. Es nagyon jól is néz ki szerintem.
Még ez messze van. Majd ha a gp5k lekerülnek..
A tejes cucc nem tetszik, de egyszer élünk[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vallas #289501 üzenetére
Nem tudom mekkora lehet a valóságban, de nekem a Deore M4120 is jóval nagyobbak tűnt az Altus M310 után és valóban nagyobb. A régi '90-es évekbeli váltóknak még nem kellett ekkora nagy fogaskoszorúkat tudni kezelniük, meg nem is volt ennyi sebességes még egyik sem. Más videóban és képen is láttam már, hogy elég magy méretű az elektromos SRAM. Az is csalós a videókon, hogy a legkisebb lánckerékeknél maga alá hajlik szinte a kanál, majdnem vízszintesen áll olyankor (hátrafelé).
-
rétisün
veterán
válasz vallas #291740 üzenetére
szeles. nagyon, de visszafelé már egész jó volt. csak addigra már tele lett a hócipőm
amúgy csak a határig mentem, sőt még az se volt eredetileg betervezve, csak hogy megyek Őri-Bajánsenye, oonnan tovább fél hatig, aztán ahol éppen leszek, megeszem a müzlimet, és viszafordulok. de aztán félkor még volt kb. másfél kili, az emelkedők nagy részén már túl voltam, úgyhogy miért ne.....így lett 103 km, átlag meg szinte mínuszban
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
haiduo82
aktív tag
válasz vallas #291810 üzenetére
Sziaasztok!
Bryton Rider 420-as computert érdemes még venni? Mármint megbízhatóan teszi a dolgát? Akinek van/volt azoktól tapasztalatokat szívesen vennék (BSC 200-astól igyekszem beszerzési áron megválni a radartámogatás hiánya miatt )[ Szerkesztve ]
"Együtt vagyunk senkik"
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Tin
veterán
válasz vallas #292174 üzenetére
Délelőtt asszonnyal, délután a lányommal voltam el 1.5+1 órát. Nevetségesen lassan, Z1-Z2 határán. De már ki kellett próbálnom a bringát, végre jó idő volt, és ma már egy hangyányit jobban éreztem magam. Nem akartam elkövetni azt a hibát, hogy megnyomom a betegség végén, hogy aztán megint rottyon legyek. Így viszont talán hétvégére rendbejövök, és el tudok menni egy nagyobb körre.
A váltó baromi jó lett így a B csavarral közelebb állítva, a waxolt lánc pedig tényleg veri még a Smoove-ot is, Az első pár perc tekerés mondjuk érdekes, amíg betörik a lánc, ahogy néha ugrik egyet. Asszony Riverside 500-asára is waxoltam egy láncot, azzal jött
Nagyjából befékeztem az új féket is, az RT70+L05A valamivel jobbnak érződik az RT54+K05S féknél, de erről majd a meredekebb és hosszabb lejtők után tudok nyilatkozni, mert az előzőnek sem a fékereje, hanem a hosszú ereszkedésen való elmelegedése nem tetszett. Talán ezzel nem fog, és itt most végre a kormány sem remeg be a lassulás végén.
Az új DT Swiss P1850 kerék + a GP5000 AS TR gumi nagyon érződik. Tudom, hogy csak 250g / 320g kerekenként a különbség, de szerintem a gördülési ellenállás vagy valami más is belejászik, mert érezhetően könnyebb tekerni, és ez nem lehet csak placebo. Félig még mindig beteg vagyok, mégis eggyel nehezebb fokozaton mentem fel ugyanott, és könnyebbnek éreztem.
Sajnos összehasonlítani nem tudtam egy "szokásos körrel", mert nem is arra mentünk, és nem is nyomtam meg, plusz a sebesség-szenzoromat is újra kellett kalibrálni a kerékcsere után. Tegnap beírtam neki egy magas (9999 mm) kerékkörfogat-értéket, majd átlöktem automatára, hogy számolja ki, de 15 perc alatt sem csinálta meg, cserébe 86.7 km/h átlagsebesség, és még az úthosszt is elszámolta
Ezért ma inkább töröltem a szenzort, és hozzáadtam újra, így le is mérte 2122 mm-re a kerékkörfogatot, ami azért érdekes, mert a 35-622-nek 2168 mm a "standard" körfogata, a GP5000 TL-ről meg ami adatot találtam, ott a 32-622-re 2190 mm-t ír (vagyis a 35-ös már 2200 mm felett lenne). Nyilván ez így is csak pár százalék eltérés, de még nem jöttem rá, hogy most a mérés vagy a megadott adat rossz, esetleg a súlyom a bringán és a nyomás együtt adja ki az alacsonyabb értéket, vagyis a mérés helyes.Ti a saját bringátoknál a computeretekben hagyjátok neki, hogy mindig (újra)számolja az értéket automatikusan, vagy megadtok neki egy fix értéke? És ha igen, mi alapján?
-
rétisün
veterán
válasz vallas #292705 üzenetére
egyetértek, az egyik bringán ilyen van. semmivel sem érzem rosszabbnak, mint pl. egy Ultegra pedált, az a talán 70 gramm, amivel ez nehezebb, elhanygolható....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #293487 üzenetére
okés, hogy bovdenes fék, de nekem volt olyan, és nem volt vele gondom, az az én tikkem volt, hogy átszereltem hydrósra.
szerintem hatalmas előrelépés a hidrós fék, ugyanez volt a nuroadon -tiagra+ trp spyre (ami dual piston, a jobbak közül való), konkrétan ég és föld (pedig szerviz is állította meg én is) a kettő.
pl a mecha fékkel használhatatlan ashima tárcsával (félfémes betéttel hátra mertem feltenni) is harap, egy ujjal is tudom blokkolni a kereket.szubjektív, de szerintem tavaly el sem csapnak, ha már a hidrós ultegra szett lett volna a bringán, mert hamarabb meg tudok állni.
lehet a hibrid fék jobb, de max paul clamper v growtac fékkel vállalnám be a bovdenes fékrendszert, abból meg 2 db annyiba kerül, mint a keresett használt bringa.