Új hozzászólás Aktív témák

  • devil-k

    nagyúr

    Egy-két gondolat a Xiaomi 365 Pro után...

    Amikor 3 hónappal ezelőtt megvettem a Xiaomi 365 Pro-t, örültem neki, mint majom a farkának. Kihajtottam a 25 km/órát az első próbánál, akkor úgy gondoltam, hogy ez nagyon "vad", nincs is szükség erősebb gépre a lábaim alatt, főleg nem városban. Végül is majdnem igazam volt.

    A Xiaomi 100%-ig városi, bicikliutas (járdás) gépezet. Viszonylag elérhető áron, sok kiegészítővel, relatíve könnyű összetömeggel, szinte csak jó véleménnyel és sok hozzáértő segítő emberrel. Nincs is ezzel gond, de akkor jár vele az ember a legjobban, hogyha a testömege megközeleíti a "laboratóriumi körülmények" tesztelőinek a tömegét. Sőt, még így sincs vele gond, ha számolsz azzal, hogyha több kg vagy, mint a "tesztelők", akkor nem fog annyit és nem fog úgy menni... főleg, hogyha van rajtad táska, a rolleren pedig jópár kiegészítő, hiszen azoknak is súlya van. Nem sok, de van. De a Xiaomi így is elvisz kényelmesen A-ból B-be, a munkahelyedről haza (nálam ez kb. 2x5 km), igazi "urban életérzést" ad, mert nem tömegközlekedsz, nem autózól, nem motorozol, nem izzadsz a biciklin nyáron 35 fokban... ha pedig tömegközlekedni akarsz, akkor összehajtod, felkapod és kész. Még mindig tök jó, bár az elég arcpirító, hogy nincs normális (gyári!) applikáció a telefonra...

    És akkor hol a probléma, mi a gond? Hiányzik az erő, a dinamika, a nyomaték, lengéscsillapítás stb. Mint ahogy írtam fentebb, a Xiaomi nagyon jó ideális körülmények között, de valljuk be őszintén, kevés hely, utca, járda, biciklisút van, ami teljes mértékben megfelel ennek. Ha a Xiaomival mész, akkor számolnod kell azzal is, hogy a nagy útpatkáknál leszállsz a vasról, átemeled és mész tovább... Ez akkor kellemetlen, ha elég sok ilyen van a környékeden (pl. Miskolc belvárosa ilyen). A repedéseknél, döccenőknél pedig vagy lelassítasz kb. 5-10 km/órára vagy pedig szétvered/rázod magad alatt a rollert. Ha pedig egy úttesten, kereszteződésnél kell áthasítanod gyorsan, akkor számolsz azzal, hogy nem biztos, hogy azzal a lendülettel fog sikerülni, mint amivel eltervezted. Nem lehetetlen, én is csináltam, de észnél kell lenni, hogy belekalkulád az egészbe azt, hogy betolod, felgyorsul majd és át is érsz. Ha pedig mész a biciklisúton és előtted van X biciklis, akkor két lehetőség van. Első, ha szerencsés vagy és nem gyorsítanak csak azért is rá, vagy eleve lassan mennek, akkor leelőzöd őket. Második, ha ők is kb. 25 km/órával mennek (mert simán mennek annyival), esetleg egymás után megy sok biciklis (család, hiszen itt a jó idő), akkor beállsz a sorba és szépen ellötyögsz... És akkor itt, ebben a pillanatban lőttek az élvezetnek. Leginkább akkor jársz a legjobban, ha olyan bicikliúton mész, ahol nincs senki és minden rendben van az úttal is. Akkor hallgatod a zenét és kellemesen utazol ide, oda.

    A Kaabo Mantis Dualnál megváltozott minden, amit eddig a rollerezésről gondoltam vagy hittem. A legelső és egyben a legfontosabb (?!) gondolatom az volt, hogy ez egy szörnyeteg, egy fenevad és hogy nem való mindenkinek, illetve a használatánál ÉSZNÉL KELL LENNI. Minden ami eddig nem volt a Xiaomi-nál, az itt van... erő, dinamika, nyomaték, nagy tömeg, nagy sebesség és brutális gyorsulás, lengéscsillapító... S miért kell észnél lenni? Ha BMW-s, forgalmilámpánál és kereszteződésnél gyorsulós, felelőtlen hülyegyerek vagy, akkor ne vegyél ilyen gépet, mert könnyen az árokban találod magad kitört nyakkal... Viszont ha képes vagy felelősségteljesen használni, közlekedni vele, akkor egy nagyon jó élményben lesz részed... mivel át tudsz hidalni minden akadályt, ami eddig a Xiaominál volt.

    Kinek ajánlanám ezt a Kaabot?
    - aki szeretne dinamikusan közelekdni
    - aki szeretne több km-t megtenni
    - aki szeretne gyorsabban menni
    - aki nem csak a munkahelyére és haza akar menni, hanem elmenne a város másik végében lakó barátjához, vagy más, hosszabb útra
    - aki nem akar minden patkánál leszállni
    - aki NEM HÜLYE és képes felfogni, hogy milyen erőgép van a lábai alatt
    - aki nem él vissza a 60 km/óra (SIC!) végsebességgel

    Tegnapi nap folyamán egy nagyon jó példával találkoztam, amivel a Xiaominál eldobtam volna az agyamat. A bicikliúton ahol mentem 15 ember volt előttem, ami kb. 3-4 családot jelent gyerekekkel... Nem akartak, nem tudtak menni, úgy gondolták, hogy akkor mindenki közlekedjen az ő tempójukban... A Kaabo-val egy pillanat alatt kielőztem őket... ők is tudták a saját tempójukban folytatni az útjukat, én is tudtam haladni, win-win helyzet...

    Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Bocsi, a hosszúságért.

    - mozi bolondéria -

Új hozzászólás Aktív témák