Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Gigi01 #11475 üzenetére

    Ha padkázni akarsz, mindenképp jó rugózás kell (nem csak vmi tessék-lássék).
    2 ember írt ide, hogy Mantis 10 Plus-t használ elégedetten, esetleg őket kellene
    megpróbálni direktben megkérdezni: lehet, hogy télen nem nagyon használják...

    Ui: nekem a Mantis Dual jobban tetszene. Viszont padkázni nem jobb, mivel az
    első kerék minél könnyebb, annál könnyebb felugratni a padkára. Főleg, ha már
    úgyis hátul hajt, akkor hajlamos elemelni is: oké 800W mondjuk nem hűde sok,
    viszont a leírások alapján közlekedni kiváló. Tuti nem útakadály vele az ember...

    Szerk: viszont azt nem tudom, miért van arrafelé annyi padka pl. a bicikliúton...
    Ugye nem járda?!:DDD Azért a Pro 2 és a Mantis 10 nagyon nem egy liga...:R

    Megjegyzem, a bicikliúton nem az dönt, hogy 350W, vagy 500. Hanem, hogy a
    kedves pilóta figyel-e, betartja-e a sebességhatárokat? Nem teljesítmény függő.
    Tapasztalat alapján alulmotorizált szarral az ember hajlamos lendületből menni,
    hiszen nehezen éri el az utazót, inkább tartaná. Ez sok bringásra is igaz sajna:
    és ezek azok, akik inkább csengetnek, de nem fékeznek (aztán jön a gázolás).
    Ugyanezek, akik azt is mondják, hogy a piros lámpa az inkább csak ajánlás.:U

    Nyilván kisebb rombolóereje van annak, aki csak 25-tel megy, de ott is, ahol pl.
    10 km/h lenne az ideális: szlalomozik a gyalogosok közt, majd egyszer puff...
    Csak egyes elmerozzantak szerint egy 500W-os gép vezetője szükségképpen
    ugyanezt tenné (mindenki magából indul ki!), ám már 25 helyett 32 km/h-val.:O

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Gigi01 #11480 üzenetére

    Tehát tulajdonképpen nincs szükséged nagyobb teljesítményre,
    csak rugózás kell: vegyél monorimet a Pro 2-re, plusz 10" gumit.

    Szerk: sokat dobna az élményen. Igaz, nem kerül 400K-ba.:R

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11483 üzenetére

    Eeegen a Yamaha Cygnus 125 elborult első felfüggesztésére hajaz,
    az MZ-t mondjuk nehezen látom bele, de olyannal nem volt dolgom.

    Reggie0: attól függ, ha tényleg szar az út, és még gyalogosokat kell
    kerülgetni, cserébe nem megy hegyre, elég lehet az a teljesítmény...
    (Persze tudjuk, hogy csúcsban köze nincs a névlegeshez gyárilag, s
    ha még tuningol is rajta az ember, pláne, de a papír mindent elbír.:D)

  • DigitXT

    félisten

    válasz jagertibi #11485 üzenetére

    De azt tudod, hogy az is 700W csúcsban, ugye? (Nagyon keverik itt az
    emberek a névleges teljesítményt azzal, amit a roller valójában beránt
    alattuk, feltételezem, hogy erre célzott Reggie0: ha valóban meg lenne
    fogva 300-350W-nál egy vezérlő, sokkal rosszabb lenne a dinamikája.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #11489 üzenetére

    Van aki a Xiaomi 1S-re is azt hazudja, hogy 250W, és az elég mindenre, közben
    meg egyedi firmware-t használ rajta: App szerint Nominal: 420W, Peak 840W.:D

  • DigitXT

    félisten

    válasz sandró60 #11496 üzenetére

    Olyan sebességet nem próbáltam
    Elvileg tetszőleges (lassú) tempónál is aktiválható.:F
    Más kérdés, hogy mindig lehet olyan, amikor nem kell,
    de mégis bekapcsol, ezért balesetveszélyt okozhat.:(

  • DigitXT

    félisten

    válasz jagertibi #11502 üzenetére

    Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
    de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...:K
    Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
    nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
    poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
    vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
    Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
    is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).

    Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
    kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
    azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
    Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
    van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
    (Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)

    Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
    És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
    gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...

    Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
    800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
    Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
    "versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
    800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?

    Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
    Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
    (Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
    Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
    hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
    Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.

    Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
    pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
    gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.

    És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
    nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
    Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.:K
    (Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
    30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
    ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
    képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.:R)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz jagertibi #11506 üzenetére

    Ha majd nem mehetsz a G30-addal bicikliúton, mert képes 30 km/h-ra,
    majd érdekelni fog: hiába 350W papíron, és kapcsolat van a kettő közt.

  • DigitXT

    félisten

    válasz jagertibi #11508 üzenetére

    Akkor ezt nem te írtad?:R Egyébként szerintem csak addig nem fog érdekelni, amíg meg nem büntetnek miatta: nagyjából így vagyok ezzel én is, és még rengetegen, akiknek amúgy megy akár 30 km/h-val a "versenytechnika".:)) Viszont járdán (!) még annyira se kéne 15-20-szal csapatni, nagyon gyorsan lehet nagyon nagy baj belőle. Sajnos tapasztalat. SMKP persze alapból nem közlekedhet járdán, szóval nem csak a bicikliútat bukod, de hát én is addig fogok nagyjából ugyanúgy menni, mint a KRESZ módosítás előtt (amúgy mire várnak vele, még finomítják?;]), amíg el nem kezdik következetesen büntetni. Utána marad a robogó a maga 30 lóerejével és 6L/100 km fogyasztásával, nesze neked zöld, elektromos mikromobilitás... Dugóban így se, úgy se fogok állni.:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #11510 üzenetére

    Mármint német autópályán?:D Nekem "1.4 nagyon siet" van... hát, azzal
    felhajtani mondjuk az M0 hídra, amikor a kamion érkezik 90-nel: kihívás.
    (Eléggé elbaszott felhajtó, szűk visszafordító után jó rövid gyorsító sáv.)

    Maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját szükségletei és lehetőségei
    szerint használ járműveket. Ha vmi alkalmatlan egy feladatra, oda mást
    kell használni... (Vagy el kell kerülni a feladatot. És akkor lehet mondani,
    hogy a probléma nem is létezik: 55kW should be enough for everyone...)

  • DigitXT

    félisten

    válasz jagertibi #11529 üzenetére

    Elnézést, azt hittem, hogy a KRESZ vidéken is ugyanaz, mint Bp-en...:R
    Szerk: egyébként, egy közel 20 kilós roller mitől pálcika, az nekem rejtély.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz vandorr #11558 üzenetére

    Azt amúgy elárulod, hogy hol található olyan útszakasz, ahol 30-40 percen
    keresztül folyamatosan nyélgázon kell közlekedni, ezért kényelmesebb, ha
    a roller magától tartja ezt a tempót? Tökre úgy hangzik, mintha egy rolleres
    "autópályával" terveznél, oda viszont értelmetlen a 25 km/h végsebesség.:K
    Ha ennyire jó, hogy nyélgáz végig, simán meg kellene ereszteni 30-40-nel...
    Tehát ilyen felhasználásra inkább nagy teljesítményű motoros roller ajánlott.

    Kicsiken állni órákat, csak azért, mert lassan mennek öntökönbökés.:B Ha
    viszont mégsem olyanok a körülmények, hogy autópálya jellegű száguldás,
    akkor biztos, hogy néha lassítani/gyorsítani kell a többi közlekedő/kanyarok
    és kereszteződések miatt (városban gyakori): a tempomat pont felesleges...

    Ui: utána kéne nézni, miért vették ki firmware szinten, talán nem véletlenül...
    (Motorkerékpárokon gyakorlatilag nem létező dolog a tempomat, mivel nem
    csak a sebességet befolyásolja a gázkar itt, hanem döntést/kanyarodást is.
    Nagyon gyorsan pofára lehet esni akkor, ha nem a pilóta viszi a kétkerekűt,
    hanem fordítva, a kétkerekű viszi a pilótát... Utassá váltál = rácseszhetesz.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz sandró60 #11594 üzenetére

    Inkább a hegesztés, és az is csak akkor, ha tömör gumival használod...
    Régebbi szériánál sajnos típushiba, hogy a tömör gumi nem megoldás:
    ha vki unja a defekteket, rugózás nélkül akkor se váltson tömör gumira.
    (Kollégám is megjárta ezzel, szóval ilyen értelemben nem marketing...)

  • DigitXT

    félisten

    válasz kobe24 #11601 üzenetére

    Akku hiba. Ha garis, vidd vissza, hogy cseréljék. Ha nem az, drága lesz.
    Ha nem garanciális, szét kell szedni, és megjavítani.:K Az ilyen hirtelen
    kikapcsolás tipikusan az akku ponthegesztéseinek elengedését jelenti,
    vagy ha a hegesztés kitart, akkor a nikkelszalag is eltörhet az ütésektől.

    Ui: az etwow klón Kugoo S1-eknél ez típushiba, aki erre szakosodott, jó
    15K-ból orvosolja. Bár az inkább az etwow akku árával arányos, hiszen
    annyi pénzből egy komplett S1 akku megvásárolható, aztán bírja, amíg
    bírja: ha szerencséd van több ezer km-t. Magam is javítottam ilyeneket
    főleg magamnak. De minap egy rossz etwow akkut kellett teljesen újra
    hegeszteni, vagy 3 helyen lógott a bele: meglehet nem is gyári volt.:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz dzsidzsas #11614 üzenetére

    Akkor most visszatérhetünk arra, hogy azok a hozzászólások vajon
    öncélú "becsmérlések" voltak-e, vagy esetleg tapasztalaton alapuló
    negatív vélemények, felhívandó a figyelmet, milyen bajok lehetnek...
    (Nyilván van, aki csak úgy elvből fikáz, de te se írtál ódákat az előző
    rolleredről, viszont erről jó tapasztalataid voltak. A mai napig: pech.)

    Ui: én nem hegeszteném meg, látszik rajta, hogy egy vékony szar.:O
    Ugyanígy fog eltörni legközelebb is. Inkább csere vastagabbra, vagy
    egyenesen acél csőre, ami ugyan nehezebb, de masszívabb. Persze
    ettől függetlenül tény, hogy a kormány nem kapaszkodó, csak sajna
    kéznél van, így az ember hajlamos terhelni (súlyponttal kell játszani).

  • DigitXT

    félisten

    válasz vandorr #11626 üzenetére

    Hatalmas meglepetésemre működik a Google kerékpáros útvonaltervező
    funkciója, és az adott utcában azt mondja, mérsékelt emelkedő 17m/500:
    ezt valóban nem nagy cucc leküzdeni egy "csak 350W-os" rollernek sem...

    A végsebesség meg attól függ, hogy valóban 350W-os, vagy csak papíron.
    (Utóbbi esetben a csúcsteljesítmény 350W fölött van, így gyorsabb lesz...)

  • DigitXT

    félisten

    Kínai ponthegesztő teszt... anyag eltűnt, asztal égett.:D Sírvaröhögős...

    Pont holnap érkezik egy 13s7p pakkhoz való cellamennyiség, de ismét
    nincs mivel megcsinálni, teljesen elment a kedvem az egésztől.:))

    Egy dolog, hogy beszarik, de hogy viszi magával a cellát is?:U Mármint
    a régi, amivel amúgy be tudtam fejezni azt a pakkot, amit a megdöglött*
    előző verzió nem tudott... De legalább az úgy halt meg, hogy nem zárta
    rövidre a kimenetet, így nem csinált nagyobb kárt, okozott tűzveszélyt...

    *: számoljunk egyet: egy beszart azonnal, garis csere lett belőle. Azzal
    viszont elkészült több kisebb akku, több kis javítás is, minden, szuperül
    mondhatni tökéletesen működött. Aztán egyszercsak kijött belőle a füst
    és már nem működött tovább. Ez a része oké: megtette a kötelességét!
    Viszont a cseredarab éppen befejezte az akkut (10-15 db kötés), s most
    kezdtem a mini akkut, aminek a 6. hegesztésbe ilyen csúnyán halt bele.
    Ezek után érthető, hogy nem bízom az ilyen ponthegesztő lapkákban...

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Dave™ #11645 üzenetére

    Van...:K Létezik ugyan ilyen rugós megoldás, egyetlen gond vele, hogy eléggé
    nehezen marad egyben a cumó. Én is ezzel kezdtem anno, teljesen jó pakkot
    gyártottam belőle, de idővel egyszerűen széttöredezett a műanyag. Mondjuk a
    másik gond, ezzel összefüggésben, hogy a nagy áramok miatt jobb kontaktus
    kell, mint egy sima rugó az elemtartóban: jellemző, hogy vmi külső erő szorítja
    össze a pakkot (a Vruzend kit esetén csavarok), ezek elgyengítik a kupakokat.

    A másik megoldás a "jégakku" 3D nyomtatott doboz, aminél szintén a kontakt
    lesz a probléma, főleg, ha a rázkódástól reped a burkolat, ami az összenyomó
    erőt biztosította. Na onnantól éppen úgy fog viselkedni, mint a törött hegesztés.
    Magyarán lesz egy gyengébb cellacsoport, amin nagyobb fesz esik, így emiatt
    az egész pakk összeomolhat mondjuk látszólag még fele töltöttségtől, hirtelen.

    Rohadt kellemetlen. Ilyet használok most: a törött dobozban meghegesztettem
    a párhuzamos cellákat, akkor még (hálistennek) működött a ponthegesztőm.:K
    Pont azért vettem ilyet, mert ugyanebben a helyzetben voltam, mint most, hogy
    a hegesztés-dolog házilag nem buli, mert olcsón csak szar elektronika kapható.

    Gyárilag egyébként jellemzően hegesztik a cellákat. Csak nem ilyen szarokkal.
    Szerk: minél kisebb átmeneti ellenállás a cél az egyes kötéseknél: technikailag
    ugyanez az eredmény forrasztással is elérhető, de a hőterhelés kinyírja a cellát.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Berci77 #11651 üzenetére

    Én pl. nem nézegetem, mert teljesen más a kettő. Ahogy írod, markánsan
    elkülöníthető egymástól. Az egyik kerékpáros élmény, a másik nem...:R

    Gyerekkoromban rengeteget bicikliztem. Viszont amikor először mentem
    SMKP-val, hihetetlen élmény volt. Yamaha DT50. Kicsi, gyenge, de gyerek
    méretek mellett hatalmas élmény. Valahogy ezt a szabadság érzetet adja
    meg újra egy nagyobb roller így ~25 év távlatából. Nem véletlen, hogy ezt
    SMKP kategóriába tervezik sorolni, noha azért nem pont ugyanaz a kettő!

    A magam részéről hagynám a nagyobb motoros rollereket a kerékpárúton
    haladni, ésszerű sebességkorlátozás mellett, közúton meg hadd szóljon...
    Csak azért, mert tud gyorsan menni, még lehet vele lassabban. Ellenben a
    25 km/h-ra limitált modellek, amik esetleg tényleg 350W alatt vannak (bár
    ilyen kevés van, ha egyáltalán, csak papíron, lásd "névleges teljesítmény"!)
    egyszerűen alkalmatlanok közúti használatra... Ezeknél egy kerékpáros is
    sokkal jobban el van eresztve, hiszen neki 40-50 km/h is legális közúton...
    (Nyilván erre nem sokan képesek, de attól még a szabály az szabály:R)

    Ui: ahogy teljesen érthetetlen, hogy miért 25 km/h a limit, ha a kerékpáros
    ugyanott 30-cal mehet. Ha már a biztonság, akkor mindenkinek max. 25...

  • DigitXT

    félisten

    válasz Berci77 #11658 üzenetére

    Az a baj, hogy valamiért a szabályozó (és a lenti fejtegetésben Te is)
    összekeveri(tek) a teljesítményt a végsebességgel. Mintha 1:1 lenne
    az összefüggés, azaz ugyanazon roller nagyobb teljesítmény mellett
    nagyobb tempóra képes síkon? Ez egy hatalmas tévedés. Csináltam
    1500W-os Kugoo S1-et (gyárilag 350W!), semmivel se lesz gyorsabb
    síkon ettől, mert végsebességen nem a vezérlő teljesítménye limitál,
    hanem a motor tekercselése. Mire jó akkor a nagy teljesítmény? Épp
    arra, amire célzol: emelkedőn is megy 20 km/h-val. Ennyi a lényege...
    (Meg amúgy jobban gyorsul, szóval agilisebb lehetsz a forgalomban.)

    Igen, lehet hajtani a rollert nagy emelkedőn, és nem is életszerűtlen...
    Jártam én eleget 350W-os géppel, tudom milyen... Ami életszerűtlen,
    az, hogy 8 km/h-val az út szélén hajtod magad. Egyszerűen nem való
    oda, elfogadhatatlan a sebességkülönbség. 1000W környékén, dupla
    motoros átalakítás után viszont itt is felmegy 20 km/h-val, miközben
    önerőből síkon továbbra is 25 km/h körül van vége. Miről beszélünk?
    (Konkrétan nekem 28 km/h volt teljesen feltöltve, de átlagos akkuval,
    azaz a hatótávolság nagyobb részén 25 km/h. Pedig kilowattos volt.)

    Szóval ez két teljesen eltérő feltétel, ami éppen ezért nem szokott így
    megfogalmazásra kerülni más jármű kategóriák esetén. Lásd ugye a
    motorkerékpárok besorolása a jogosítvány kategóriák szerint: semmi
    végsebességes játék nincs. Teljesítmény, illetve teljesítmény/tömeg...
    Limitált teljesítmény nyilván okoz végsebességkorlátot a légellenállás
    okán, de az pont ott van, ahol írod, 100 km/h környékén. Nem 25-nél...

    Miért nem 35?
    Erről kérdezd meg a jogalkotót, miért ennyi a limit a kerékpárosokra...
    (Mármint 30. Azt értem én, hogy fosnak egyesek, hogy gázolás lesz a
    vége a bicikliúton 30-cal száguldó rolleresnek: a biciklis mehet ennyit.
    Nem azt mondom, hogy menjen a rolleres: korlátozzuk a bringást!:D)

    Szerk: tőlem aztán limitálhatják a végsebességet, akkor sem függ így
    össze a teljesítménnyel. Nekem csúcsban 4kW, a vége még 45 km/h.
    Ez gyakorlatilag egy segédmotor paramétereiben, csak hát pont nem
    a végsebesség tartásához kell a 4000W, hanem az emelkedőkhöz.:K
    (Nyilván a gyorsulása is elég jó lesz emiatt síkon = nem kezdő roller.)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Berci77 #11667 üzenetére

    Igazából rá tud segíteni* a rolleres, csak nem szereti.:D (Kick-scooter az eredeti
    elnevezése a kategóriának, nem véletlenül: eredetileg ez a topik is ezekről szólt,
    csak később túlsúlyba kerültek az elektromos rolleresek, így a többiek kiváltak.)

    Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
    25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt. Nagy többségük magától teszi,
    viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
    Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
    vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
    kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
    Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?

    Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
    hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!

    *: nyilván tempónál már nem fogja rugdosni magát senki... Anno kb. 16-18 km/h
    környékére gyorsultam lábhajtással, hogy be tudjam röffenteni a letiltott vezérlőt:
    síkon kivitelezhető, emelkedőn esélytelen, és hosszú távon fárasztó/izzasztó.:D

    városi 65-ös tempót
    Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
    Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
    ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
    Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden.:U

    Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
    Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
    pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
    Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
    alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
    mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...:K)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Berci77 #11674 üzenetére

    Az amúgy teljesen komoly, hogy egyetlen 200 méteres rész miatt tuningolnád?
    Mondom, hogy lehet lábbal segíteni, kis sebességnél ez teljesen normális...:K

    Ha megmondod, hogy mennyivel szeretnél felfelé haladni, s hogy mégis milyen
    nagyságrendű emelkedőről van szó, akkor tudunk rá mondani okosságot, hogy
    mire számíthatsz. Egyszerű fizika: a szükséges teljesítmény arányos az elvárt
    sebességgel. Ha mondjuk elég 10 km/h, akkor x Watt, ha viszont 15 km/h kell,
    akkor 1.5x annyi Watt. (Nagyobb tempónál már a légellenállás is bezavar. Meg
    persze van egy csomó veszteség, amit elhanyagol az ember, ha számolgat, de
    ha érdekel, létezik tök jópofa szimulátor, ami egyébként alapvetően pedeleces.)

    Ui: van olyan brutál emelkedő, amin egy 350W-os roller egyáltalán NEM képes
    felfelé haladni, ha rajta állsz* tiszta sor. De ha ilyenről van szó, ott valószínűleg
    egy dupla teljesítményre húzott roller is csak vánszorog, és leégethető a motor.
    Ha viszont hajtod lábbal, mint állat, akkor ezen is túl lehet lendülni, égés nélkül.

    *: én anno ilyennél sétáltattam a vasat, egyébként (kerülőúton) felvitt 10 körül...

  • DigitXT

    félisten

    válasz Amorialz #11722 üzenetére

    Az etwow iszonyat túlárazott, de amúgy vállalható minőség.:)
    Esegwayről viszont csak rosszakat hallottam, az felejtős.:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz Berci77 #11725 üzenetére

    Az átlag 5% tényleg eléggé "túró", de a 10%-os szakaszon problémák lesznek,
    viszont mivel az rövid, lendületből, esetleg rásegítéssel azért megugorható lesz!

    Viszonyításképpen nekem egy 1.5 km-es szakaszon kell felfelé kaptatni, tehát
    a lendület abszolút nem játszik (annyiban igen, hogy ha elindulni kellene itt, az
    sokkal energiaigényesebb, így célszerű nem megállni, hanem nyélen csapatni):
    ahol bedurvul az emelkedő, hogy még egy 2kW-ot berántó roller is lelassul...:DDD
    Jó, hát ilyen 42 km/h-ról 38 km/h-ra, vagy hogy. De érted. A fizika az fizika...:D

    Ui: anno nekem is volt ilyen kerékpáros-gurulásos felhasználás. Oda elég is volt
    a 25 km/h végsebesség, viszont 12 km kör után az emelkedő kínszenvedés volt,
    pedig akkor csak 85 kg voltam. Ahogy merül az akku, egyre neccesebb a dolog.
    (Nem tudom, mekkora távot* tervezel menni, de nem csak azért jobb a nagyobb
    akku, hogy messzebbre tudj gurulni, hanem ha nagyon terheled, annak kevésbé
    esik be a feszültsége. A végsebesség meg egyenesen arányos a feszültséggel.)

    *: gyerekek csak nem bicikliznek egyhuzamban 10 km fölött: elég a kicsi akku!
    Bármi komolyabb táv merül fel, akkor kell a nagyobb akku, amit többen írnak itt.
    (Meg hát a legrosszabb lemerült akkuval felfelé. Az garantált lassú vergődés.:D)

    Ja és mégvalami: "hegymenet" tesztet viszonylag lightos szakaszon csinálok...
    Konkrétan az utolsó 500 m hazafelé fekvőrendőrtől-fekvőrendőrig: van ahol tökre
    laza a dolog. Látszik a sebesség grafikonon. Mit mond a Google? 22/500=4.4%
    Ugyanezt a >10%-os emelkedőn kicsit kevésbé lenne vidám felrajzolni.:))
    Kikerestem amúgy, hogy mi az, amit nagyon durvának hivatkoztam: az 18%-os.
    Nagyságrendileg. A magasságtérkép felbontása nem tökéletes Google-nál sem.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Gabis #11735 üzenetére

    Nem, én sem értem. Mintha tömör gumikra írná, de a pneumatikus ugye levegős.
    (Tömör gumi mindenesetre nem igazán ajánlott lengéscsillapítás nélküli vasakra.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz uniqm1 #11780 üzenetére

    Ismerve a németek hozzáállását, szerintem neki semmiféle hekkelő alkalmazást
    ne ajánljatok, mert még abból is baja lehet, ha a tempomat miatt balesetezik, és
    a roller típusengedélye tempomat nélkül volt csak érvényes.:D Ez sem kizárható.

    Somatom: ennyi. Ha nincs, hát nincs. Rövid utakon nem is igazán hasznos ám.
    Nekem többször volt kellemetlen szitu, amikor pont bekapcsolt, pedig pont nem
    kellett volna, így a gázelvétel nem történt meg, amikor arra a megszokott módon
    számítottam: balesetveszélyes. Ha külön gombbal lehetne kapcsolni, akkor oké,
    ám úgy, hogy egy bizonyos idő után magától aktiválódik, a legnagyobb hülyeség.

    Szerk: a magam részéről letiltottam, persze ha legálisan bekapcsolható, próbáld
    ki egyszer, lehet, hogy neked kényelmes lesz, és soha nem lesz vele gondod.:)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #11784 üzenetére

    Te nem a tempomat hiányát érezted, hanem a kesztyű+markolatfűtés hiányát...:D
    És itt visszaevezhetünk arra a beszélgetésre, hogy "jó-e" mínuszokban rollerezni?

    Amúgy igen, tipikusan a rakparton, ha hosszan lehet megállás nélkül menni, nem
    rossz dolog a tempomat, viszont ugyanitt, ha nem este, és -5 fok van, akkor ugye
    hemzsegnek a turisták (gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek), nagyjából soha se
    használható a tempomat, mert folyton manőverezni kell. Illetve kontraproduktív, ha
    épp akkor kapcsol be, amikor fél mp múlva elvennéd a gázt, aztán jön a meglepi...

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #11787 üzenetére

    Oké, most leírtad azt a felhasználást, ahol én is írtam, hogy lehet értelme...
    De ha már itt tartunk, eleve a hüvelykujj gázkar vicc. Sokkal használhatóbb
    egy félmarkolatos, főleg ha a roller egy picit nagyobb teljesítményű, aminél
    már erősen számít a gáz adagolhatósága.:K Ha meg lefagy, meg belilul az
    ember keze, akkor elgondolkodnék rajta, hogy tényleg megéri-e rollerezni...
    Most lehet, hogy jó ötletnek tűnik... évek múlva az ízületifájdalmak után is?

    Ui: én is téli motoros kesztyűt használok a motoron, meg néha rolleren is...
    (Motorokon elő szokott fordulni szélfogó a markolat előtt, nem véletlenül.:B)
    Node egy kezemen meg tudom számolni, hányszor mentem mínuszokban:
    annyira sose voltam rászorulva... Markolatfűtesem, meg fűthető kesztyűm*
    sincs, de akik túráznak a hegyekben télen is, gondolom fel is szerelkeznek
    hozzá rendesen: a roller vagy felszerelhető így, vagy nem, akkuja van, lehet
    12V-os tápot csinálni, igy megoldhatók a motoros kiegészítők. Elméletileg.

    Viszont, szerintem nem sok motorkerékpárt tudsz mutatni, amin tempomat
    funkció van, nem beszélve arról, hogy egy rutinos motoros fékkészenlétben
    van, ha a városban közlekedik, azt meg aztán végképp nem váltja ki semmi.
    Igen, kint van az ujjad, igen bármikor meg kellhet húzni a féket, és esetleg a
    fékerő is azon múlik, hogy mennyire van lefagyva a kezed. Észnél kell lenni!

    *: látszik, hogy ezzel mennyire képben voltam: saját akku, bármire jó, occó.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz DigitXT #11644 üzenetére

    Magyar ponthegesztő (kínai dupla áron plusz áfa): 42 hegesztés már sok...

    Mindezt úgy, hogy 7 hegesztésenként pihent, felírtam az akku feszültségét,
    mértem a FET-ek hőmérsékletét stb. Nem lett túlterhelve, csak megdöglött.

    Apró öröm, hogy amíg működött, ilyen kiváló hegesztéseket mutatott be.:D

    Mindezt 3. fokozaton, amivel 2 db 0.12 mm-es nikkelszalagot is simán fog.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #11800 üzenetére

    Hát, ha nem oldódik meg a dolog, akkor begorombulok, és kuka az egész
    projekt. Ugyanitt pedig vadonatúj LG MJ1 cellák átvehetők, 800 Ft/db áron.
    (Nincs feltétlenül szükségem 48Ah kapacitásra, csak egy jobb* vezérlőre.)

    *: nem programozható, és legkisebb fokozaton is beránt 50-60A-t, amitől a
    fesz egy pillanatra benéz 42V-ig, ahol a vezérlő letilt. Félig használható így
    csak ki az akku, mert onnantól kezdve nem lehet rendesen kigyorsítani.:(((
    (A feszültségesést megoldaná a dupla kapacitás, de egy kisebb vezérlő is,
    sőt a vicc a dologban, hogy a kiegészítő akku a túlméretes vezérlő helyére
    menne, így kisebb vezérlő kényszert is jelentene, de akkor meg felesleges:
    22-es csapdája. Nem hinném, hogy rollereznék valaha is 50-60 km-t.:R
    Próbáltam, poénból, de napi szinten biztosan nem lenne rá szükségem.:DDD
    30 km úgy, hogy a végén se tiltogasson, és tekerjen az emelkedőn felfelé.)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz DigitXT #11801 üzenetére

    Begorombultam, csak fordítva, megcsináltam az előző ponthegesztőt.:U
    Ugyanis már tudom, hogy miért hasalt el, lemerült akkuval nem volt elég
    a fesz a FET lezárásához, így füstölt el 1.* Konkrétan a legelső ugyanígy,
    csak ott a fostalicska bikázó akku volt a ludas... Azon kívül, hogy nem is
    hegesztett, még ki is nyírta az elektronikát: most külső táppal nyugodtan
    ki mertem próbálni, gyenge szar. De azért csak rápróbáltam, legalább így
    kisebbet pukkan jeligére, mert az SMD forrasztás nem az erősségem...:D
    De nem jött ki a füst... Megelőzendő a harmadik hibáját, ráforrasztottam
    egy bazi vastag vezetéket a FET-ek bemenetét tápláló sínre, tuti ami fix...

    És rezignáltan végig tudtam csinálni többszáz hegesztést. Egyetlen hiba,
    vagy váratlan jelenség nélkül: be is fejeztem a pakkot, persze zsugorfólia
    már nem fér rá, annyira ki van centizve a hely, próbáltam. De cipőkanállal:

    *: a 8-ból. Ha nem lett volna a másikból csere alkatrész, mehetett volna
    akár 7 db FET-tel is, valószínűleg kibírta volna. Így se mértem 70 foknál
    többet rajtuk, igaz, komótosan dolgoztam... teljesen rendben működött.
    Akku is csak félig merült. Tárolási fesznek tökéletes lesz. Persze a LiPo
    őr visítozott, hogy a hegesztés pillanatában benéz 2.7 alá, de lelőttem...
    (Jelige: bírja már ki 10 ms erejéig. 1.3V esés cellánként mondjuk durva.)

    Szerk: arra van valami házi megoldás, hogy kiderüljön, melyik szart be?
    Mert ugye ha csak 1 db, nem kellene letakarítani az egész NYÁK-ot...:D

    Csak ha ezeken rövidzárat mérek, akkor mindegyiken azt mérek, mivel
    párhuzamosan vannak kapcsolva. Jobb híján mindent le, aztán vissza!
    (Igen, azt is, amit véletlenül fújt le a hőlégfúvó...:DDD) Túltoltam, de bevált.

    Úgy voltam vele, mit veszíthetek, max. továbbra sem fog működni, LOL.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11823 üzenetére

    Másra való a kettő... A 10-es levegős kerék, kényelmesen, csendesen gurul, és a
    kisebb göröngyöket nagyon szépen fogja: a gond akkor van, amikor valami gyökér
    megdobja a komplett gépet, azon nem segít. Nem véletlen mondják az ilyen vázat
    használók, hogy hogyan kell rajta állni, mert egy ilyen hirtelen zökkenő meg tudja
    dobni az embert, így ha félig lelógott a lába, mert egymás mellett volt a taposón...
    Előfordulhat, hogy lecsúszik, és abból esés lehet... Ehhez képest a felfüggesztés
    ugyanazon úthibát tök jól kimozogja, nem fog hirtelen megdobni. Ég és föld. Noha
    tömör gumival rossz minőségű úton nagyon kellemetlen menni (jó aszfalton a tuti).

    Ebből következőleg: a legjobb élmény a levegős + nagyobb kerék + felfüggesztés.
    (Az más kérdés, hogy megéri-e sok kilóval megnövelni a "pálcika" tömegét ezért.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11827 üzenetére

    Szerintem pont úgy.:D Én soha nem gördeszkáztam, de azon nyilván nem jó a
    lusta rolleres verzió, amikor szépen egymás mellett van a két lábfej. Ez persze
    teljesen szimmetrikus, így jó irányíthatóságot ad, de észnél kell lenni, mert hát
    ilyenkor az ember hajlamos a kormányba kapaszkodni, aminek viszont nem az
    a dolga, de mint azt tapasztaltam: gyenge rolleren nincs akkora jelentősége.:D

    Hát igen, a fék. Most képzeld el azt, amin még egy tárcsa sincs: na pont azért
    lusta rolleres, mert tényleg nem lehet vele hirtelen manővereket bemutatni.:R
    (Kilométeres féktáv, mindent jó előre meg kell tervezni, lejtőn megállást főleg...)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11829 üzenetére

    Én tudok így álldogálni az FLJ-n is... Vészfékezésnél a seggem rakom hátra...:DD Sajnos vagy sem, ez már már elég ahhoz, hogy ne legyen stoppie: meg tudtam állni 5.2 méteren 24 km/h-ról, ami a csak elektromos fékes S1-nél 20 méter volt. (A dupla motoros S1 megállt 10 méteren, ami igen nagy előrelépés, de akkor se elegendő, ha tényleg helyzet van... Komolyabb fékkel szerelt rollerekkel még jobb eredményt lehet elérni. Tesztelik ezt is megfelelő oldalakon. Pl. 24-0 km/h lista.:K)

    Egyik legjobb ebben a tekintetben az Inokom OXO, a maga 2.6 méterével...:R Szerk: ha nem mutatja alapból, a "Show ESG Performance Data" opciót aktiváld. Rákerestem a Ninebot Max-ra, hát a 3.2-3.4 méter szintén sokkal jobb, mint amit én mértem, hiába van dupla tárcsafékem... úgy néz ki, még gyakorolnom kell ezt. Nyilván az ember nem akar fejerállni, progresszívan fékez. Igaz, nem mindegy az sem, hogy a pilóta milyen testtömeggel bír, mert végső soron azt kell lelassítani.:DDD

    Szerk2: dobféket annyira nem tudod tuningolni: nyilván nem várható el, hogy olyat harapjon mint a dupla tárcsafékkel szerelt kerékpár... Tárcsánál játszik a nagyobb rotor, meg a hidraulikus fék, esetleg valami durvább fékbetét, de szerintem akkora sebesség úgy se lesz, hogy ezen múljon.:K Ha le tudja blokkolni a kereket, annál több se kell. Feltéve, hogy nem hirtelen teszi. De egy dobfék nem szokott olyat.:B

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11831 üzenetére

    Hát, ha kevésnek érzed a dobot (bár a tesztben kiemelkedőnek mondják!), tuti
    maxra raknám az elektromos féket... Hátsó keréken akkorát úgysem tud fogni,
    hogy baj legyen, sőt elméletileg a fékezési mód miatt megcsúszni sem képes.
    (Dobfékes+elektromos fékes hátsó kereket imádtam: ha a kombinált fékerő túl
    nagy volt, és megcsúszott, az elektromos fék automatice elengedett. ABS.:D)

    Szerk: FLJ-n momentán nincs villanyfékem hátul, de vezérlőcserével az is lesz.
    Tudom, nem sokat tölt vissza, de az elmélet azért tetszik - meg vicces az a jó
    kis Tatra villamos hang... (Ja és redundáns a fék, ha bármi lenne a tárcsával...)
    Első keréken van, de ott annyira nem szeretem, kicsit túl hirtelen vágja oda.:B

    Pl. két kulcs.
    Jogos, nem tudom, hogy kapható-e hozzá erősített fék mechanika. És kell-e...
    Nekem az adagolhatóság elég fontos, főleg első keréken, ezért se jó oda ez a
    Kugoo-féle fék. Összességében gyenge, de túl erősen indít (nem progresszív),
    cserébe legalább a vezérlő kisagyát megsütötte, amikor lejtőn fékeztem vele...

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11833 üzenetére

    Beállítás kérdése. Fékkarra mindenképp reagálnia kell (legalább gázletiltásként),
    gázvisszaengedésre szerintem felesleges, hiszen úgy soha nem tudsz vitorlázni.
    De az M365 tuti állítható így is, úgy is. Általában a féknek kell legyen prioritása,
    tehát még az olyan vezérlő is, ami amúgy nem fékez elektromosan fogadja a fék
    kapcsoló jelét, és elveszi a gázt, ha úgy van, azaz pl. kikapcsolja a tempomatot.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11835 üzenetére

    És gázelvételre is fékez, vagy csak fékre?:F Ha nem állítható, akkor utóbbira tippelek. Szerk: mégpedig azért, mert akkor lábbal se lehetne hajtani, ha folyton vissza akarna tölteni, kikapcsolhatatlanul.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11837 üzenetére

    Hát az nem szerencsés.:O Legalábbis én nem szeretném úgy használni, de ha
    tényleg nincs más opció, megértem, hogy miért nem akarnád maximumra rakni.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11839 üzenetére

    Mert nincs ilyen rollerem, csak véleményem van, az meg nem feltétlen érdekes:
    amolyan megjegyzésféle. De természetesen elnézést, igyexem majd ON-ban...
    Nehogy esetleg más tulaj megsértődjön, hogy nekem nincs is, aztán kritizálom.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #11846 üzenetére

    Én meg nem is értem: mi az, hogy egyenletes sebességtartás mellett aktivizálódik a KERS? Ha a motor tartja a sebességet, akkor nem tud visszatölteni, értelmezhetetlen a dolog. Biztos én vagyok hülye, de ezt tényleg nem értem. Lejtőn jó, ha van, de akkor is jobb, ha csak fékre kapcsol be, szerintem, mert ahogy írtad, hogy lefelé rá kellett hajtani, mert befékezett, az nonszensz.:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz zhata #11848 üzenetére

    Ah szóval a tempomat tartja a sebességet, tehát el lehet venni a gázt, hiszen az
    nem gázelvétel olyankor. De ez nem oldja meg, hogy szabadon akar gurulni vele.
    (Jó, hát a Ninebot kicsit nagyobb, meg nehezebb, lehet, hogy nem is akarja már
    az ember lábbal hajtani, de azért a lehetőség csak meg kellene legyen rá, nem?)

  • DigitXT

    félisten

    Csináltam pár akku tesztet a napokban... Feltűnt, hogy a BMS 2.8A terhelőáramra csak 2.4-et mutat, ill. 1.8A töltőáramra csak -1.5A-t. Pedig amúgy minden jel arra mutatott, hogy egészen biztos 1.8A a töltés, nevezetesen a töltő specifikációja, a sorba kötött mérőműszer, s végeredményben maga a BMS töltöttségre vonatkozó számai is ezt támasztották alá: de akkor miért nem -1.8A-t mutatott, ha az a tuti? Kiderült, hogy az árammérő rész külön kalibrálható, és gyári beállításban alámért...

    Na nem nagyon, csak egy kicsit... viszont ez megmentheti az 5A töltő becsületét, hiszen soha nem teszteltem, csak a BMS mérése alapján állapítottam meg, hogy kicsit kevesebbet tölt, mint ami rá van írva. Majd megnézem, ha megint be kellene menni a céghez (a töltő bent van, roller itthon, de mínuszokban marad is így, LOL).

    És ami szintén következmény, hogy a mért 91A csúcs valójában több lehetett...:D Nyilván a 10-15% tévedés nem a világ vége, de akkor lehet, hogy nem "csak" 4kW volt a csúcsteljesítmény, hanem inkább 4.5kW körül. Tudom, így se lesz Dualtron, bár tekintve, hogy félig Kugoo S1 a vezérlés, szerintem nincs mit szégyenkeznie...

    Mindenesetre a 21700-as pakk nem hozta a névleges (6x4) számokat: 22.44Ah-nál elvérzett. Egyik cellacsoport gyengébb (valószínűleg meg kell majd hegeszteni).:B Ehhez képest az LG MJ1-es frissen hegesztett verzió is megállt 22.76Ah-nál, pedig névleg 24.5. Oké, hideg van kint, talán az is számít: kicsit még nyektettem, kiköhögte a 23Ah-t, de ennyi.:)) (Ha viszont ezeket párhuzamosan kötöm...)

    Ja és még valami: rég akartam már fázisáramot tesztelni.:DDD Van is egy lakatfogós True RMS multiméterem, de ugye csak a garázsban gurigathattam a vasat pl. a hideg miatt is... Nyilván AC csak akkor lesz, ha mozgásba lendül a cucc, szóval igyekeztem úgy fékezni, hogy azért picit induljon el. Meglepő lehet az eredmény pl. amikor szolid 1.7A az akku áram, a fázisáram simán benéz 25A-be. Vagy pl. 7.8A a csúcs, az akku felől, 50A is lehet a fázison. Azt tudtam, hogy többszöröse lehet, de nem gondoltam*, hogy 6-15x is... Ez konkrétan megmagyarázza, hogy lehet könnyen megölni a Kugoo S1 vezérlőket, hiszen eléggé durva áramokat kell kapcsolgatnia indulásnál, nem biztos, hogy elég jók hozzá a FET-ek (moddolatlan, gyári állapotban). Talán ezért is vették vissza az eredeti 15A korlátos vezérlőt 11A korlátra, mivel ez külön nem méri a fázisáramokat, következésképpen nem is szabályozhat az alapján. Technikai okokból a végéig nem teszteltem ki, és menet közben se tudom/akarom nézegetni, de ha ilyen 100A nagyságrend szaladgál...:U És ez egy vacak 15A korlátos vezérlő, akkor mi mehet a 75-80 amperesnél? Talán nem véletlen indul "lustán": ha korlátlanul engedne többszáz ampert, égne minden! (Egyáltalán nincs ilyen áramokra méretezve a fázis vezeték, az adott motorban.:N)

    *: pedig amúgy egybevág a szimulációs eredményekkel, de ezt sose néztem.:R Egyúttal megkövetem azt a kollégát, akinek tévesen azt mondtam, hogy a Kugoo vezérlővel ugyanúgy indul a 48V/36V akkus verzió, hiszen ez csak akkor lenne igaz, ha lenne (alacsony) fázisáram korlát. De nincs, így a 48V verzió ugyanolyan 11A vezérlővel arányosan több fázisáramot, így nagyobb nyomatékot is produkál: ha felhúzzuk 20-30A-re nem véletlen lesz gumifüstölős indulás/a FET-ek durranása. (Meg hosszú távon, ha a vezérlő épp nem ég le, a motor leolvadása, emelkedőn.:DDD Továbbá maga motorkábel is durván tud melegedni emiatt. A laza 20A tuningnál is.)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #11896 üzenetére

    Jogos, nappal 5-6 fok lehetett, de mivel hosszú volt a teszt, éjjel akár 3-4 is.
    LG MJ1 cellaszintű teszt, ez sem a névleges 3500, inkább 3300 körül.:R

    De akkor ez ilyen körülmények között teljesen normális / várható eredmény.
    Alapvetően fűtetlen garázs, de raktam be egy vészfűtést, ha nagyon fagyna.
    Leválasztott helyiségben van a kazán, fűtögeti magát, de a csövek kijönnek.

    Minden vezerlonek van alacsony fazisaram korlatja, ami ala nem tud menni
    Na ez a része engem a legkevésbé sem izgat...:D Kicsi gázra az akkuból is
    kevés ampert vesz fel a vezérlő, értelemszerűen a motorra is kevés jut, azaz
    összességében simán lehet lépésben haladni (de tényleg, iszonyat lassan*)
    a ketyerével, hiába tud csúcsban sokezer wattot... ami nekem izgalmasabb,
    a felső korlát: Kugoo-nál erre nincs visszacsatolás, rárak annyit, amennyit...
    Nagyobb vezérlőnél van. Pl. 230A a specifikáció szerint, de adott motornál a
    szimuláció 150A-nél többet akkor se mutat (mérni meg azt nem mértem).:B

    De mondjuk az nagyon durva, hogy egy kicsit hasra ütött/kicsit mért, kicsit
    savanyú, de azért a miénk, lebutított modellel, pont 6.51s jön ki a 0-40-re...

    Ráadásul pont 48 méter távon, mint ahogy a Dragy mérte... A fizika csodái.
    Miközben valóban 44 km/h a végsebesség Fatbike légellenállással.:))

    Viszont így az anno BMS által kijelzett 91A-t épp nem éri el, szóval feljebb
    kéne ereszteni a modellt.:D Akkor viszont még nagyobb fázisáram és még
    nagyobb gyorsulás adódna, legalábbis az elején, ahol ez még számít.:R

    *: olyan lassan, hogy valószínűleg ott már az egyensúlyozás lenne a gond.

    Szerk: lehet, hogy újra tesztelem ezeket az LG-ket szobahőmérsékleten...
    Azért jobban mutatna a kép gyári értékekkel... (Igen, balról jött a hideg.:DDD)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #11899 üzenetére

    Ha beleterveznék lenne, de ugye töredék felhasználó akar mínuszokban
    rollerezni, így ez egy teljesen felesleges költség lenne a gyártónak.:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz gergo5991 #11920 üzenetére

    utánfutó
    Azon van a benzines aggregát, hogy legyen elegendő hatótávolság?:))

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #11923 üzenetére

    Fel kellett volna írni az Excelben, hogy az építés élménye: priceless:)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vodike #11925 üzenetére

    A gyári félkarú rabló alapvetően egyik oldalról nyomja a tárcsát: sose lesz olyan,
    mint a hidraulikus nyereg, amelyen mindkét oldalon elindul a dugattyú... Érzésre
    lehet, hogy van olyan jó, de elvből nem lehet ugyanolyan jó, valójában. Nekem pl.
    semmi problémám nincs a félvérségével: bowdenes meghajtás miatt használható
    a gyári fékkar, nem tud megsérülni a fékcső, nem fog elmenni belőle a nyomás...

    Nekem sokkal jobban tetszik, mint az FLJ gyári bowdenes féke: abból az egyiket
    kompletten ki kellett már cserélnem, a kopó felülete kisebb, a fékerő is gyengébb.
    Persze tudom, ha jól be van állítva, akkor jól fog, de hamar utána kell állítani.:R
    (És az ugye a féknyereg lelazításával jár. Egyszeri felhasználónak elég macerás.)

Új hozzászólás Aktív témák